-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz lujó55 #18593 üzenetére
olyat, mint ami a negyedik képen, betöltőnyílásnál van, sehogy, jó helyen van az. amikor főtengelyszimmeringes volt a motor és tocsogott a motorolajban, akkor egyszer megtakarították fékpucolóval, de csak az alját, hogy látszódjon, folyik-e még. egyébként felvert kosz/sár nincs benne, életkorának és futásteljesítményének megfelelően koszos. a motortér a konkrétan ki nem sz.le kategória.
ha választanom kell, hogy van egy kis por, kosz a blokkon vagy folyton szervizkulcsot bámulok az egérmozin meg beköltözöm a márkaszervizbe, akkor elég könnyedén el tudom dönteni, hogy mit is akarok.
a kohn féle micsoda a kontakthiba neve a szikrabohóc szlengben.
Szerk: "a nagyérzékenységű elektronikák műgyantába vannak ágyazva,": de a csatlakozók okozhatnak mágikus dolgokat, ha beáznak.
Szerk2: annál is inkább nem népszerű nálam a motortérmosás, mivel ahol mosatni szoktam a kocsit, ott vagy új gőzkést szereztek be, vagy új fakezű alkalmazott van, de majdnem az összes betűt meg logót lefújta már a kocsiról. ha így viszi a drótokat is, akkor koszos marad bontása napjáig.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18601 üzenetére
biztos, hogy sterimobbal koptatták le? ott a mosóban valami gáz van akkor.
amúgy lehet, hogy én vagyok túl piperkőc, de szeretem ha a kocsi motorja is tiszta, mondjuk egy légszűrőcsere megy nálam anélkül, hogy piszkos lennék.
ahha kontakthiba. na így már tudom miről beszélsz -
TasiA
senior tag
válasz realmadrid #18590 üzenetére
Hali! Nekem öreg autóm van és lehetőleg nem mosom agyon az egészet. Legfőképpen a hengerfejet mosom le és onnan megyek lefelé, +hűtőket (víz+klíma), nyúlványokat, ahol megáll a sár, váltót szoktam még ,illetve a műanyagot az ablak és a tűzfal között. Én a vezetékeket nem szoktam agyon vízsugarazni, sőt, lehetőleg semennyire. A többieknek igaza van, a csatlakozókba azért bekerülhet víz, ha ész nélkül telibe mossák a motorteret.
-
KrAt
veterán
-
lujó55
őstag
válasz Calogero #18605 üzenetére
"Mint mondják, egyáltalán nem igaz, hogy a mai konstrukciók jobbak. A lámpákat ugyanis nagyon alárendelik a formatervezési szempontoknak, és a motortér minden egyes beépíthető milliméteréért késhegyre menő harc dúl. Ennek általában áldozatul esnek a lámpareflektorok, így kicsik lesznek, és ez a halogén fényforrások esetében a fényerővesztéssel egyenértékű."
hogy mennyire igazuk van -
Imy
veterán
Valaki nem tud astra G-re ilyen dísztárcsát? 1db-ra lenne szükségem.
[link]
Valakinek megtetszett, és elvitte a kocsimról. -
bambano
titán
válasz adorjant #18614 üzenetére
nekem anno először a borámról szedték le a dísztárcsákat meg a rádióantennát, 40k alatt egy kicsivel meg is úsztam a pótlását. Utána az astrámat szabadították meg minden külső jelétől, azóta teszkós tárcsa van rajta vagy kosz.
Azt még megértettem, mikor a büdös paraszt kipattintotta a bora hűtőrácsából az emblémát, mert lett egy hibátlan emblémája. De amelyik barom levakarta az astra csomagtartójáról a ragasztott emblémát, amit nem lehet sérülésmentesen leszedni, az minek csinálta? hogy legyen egy félmarék puzzle alkatrésze?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Lassan 1 hete a szerelőnél áll az autóm a korábban említett vezérléscsere miatt.
Anyag: tömítések, márkás vízpumpa, bordásszíj, ALU fagyálló (rózsaszín), szimmering, 5w30-as olaj + szűrő, lánckészlet. Mindez ismerős boltoson keresztül ~70K!Úgy volt hogy holnapra kész a verda, erre felhív a szerelő, hogy összerakás után az olajpumpa felől valami csörgést hallott. Kiderült hogy az olajpumpa tönkrement. Azt mondta hogy valami javító készlet 50K hozzá.
Anyagilag és lelkileg is hazavágott a vas... Ha vásárlás előtt nem viszem jó pénzért átnézetni, azt mondanám hogy én hibáztam, mert laikus vagyok.
Most szerintetek mit csináljak ezzel az olajpumpás problémával? Kicsit kezd olyan érzésem is lenni hogy a szerelő le akar húzni, illetve hogy nem-e ő cseszett el valamit...
-
bambano
titán
Mi az, ami nem előre tervezett munkaművelet volt? Ha jól értem, csak az "olajpumpa". ennyi belefér. mindig derülhetnek ki javítandó dolgok...
majd ha azzal fogad a szerelőd, hogy beleszakították a hátsó lengőkar csavarját a segédkeretbe, miután tisztán és érthetően közölted vele, hogy ne nyúljon a hátsó futóműhöz, akkor lehet neked is lila a fejed
szerk: mondjuk az egy hetes nyaraltatást én is sokallom, a szerelőd járt addig a kocsival? az enyémen sem tart egy hétig a vezérléscsere, ha reggel nyitásra odaérek, aznap rendszerint végeznek.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18618 üzenetére
Igen, az olajpumpa nem volt tervezett. Holnap elmegyek személyesen is és megnézem mi történt.
Hétfőn reggel 8ra volt ott a kocsi, 10h után nem sokkal hívott hogy a lánc eléggé megnyúlt. Lediktálta mit kell vennem. Kedd 13h-ig beszereztem az alkatrészeket, elvittem.
Ma 13h-kor hívott. Van több autó is a műhelyükben, valószínű nem ezt csinálta végig.Miskolcon őket ajánlották kollégák, szülőfalumban volt bevállt szerelőm, de az 150km-re van...
Tiéd is láncos?
[ Szerkesztve ]
-
-
_seth_
veterán
-
Pitu
aktív tag
válasz lujó55 #18626 üzenetére
óra szerint 150ezer. nagy csalódás és bukta ez a kocsi nekem, 1 hónapja van nálam, de már nincs kedvem hozzá... 740K-ért vettem, és eddig 130K már elment rá (munkaköltség és szivattyú még nincs fizetve) Szóval lassan 1 misinél járok, és annyiért már másban gondolkodtam volna. Tudom hogy használt autó, rizikó..stb, de pont ezt a rizikót szerettem volna csökkenteni az átnézetéssel, és tessék!
onnantól kezdve hogy szétszedik a motort (akár vezérléscsere miatt), jöhetnek meglepetések. Menni meg már lassan nem is merek vele, mert ott a váltó, kuplung még, ami ki tudja mit produkál nekem ezek után.
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
most jöttem a szerelőtől. K.O. a lánc előtti öntvényben van az olajszivattyú, nem csak a szivattyú halt meg, hanem az öntvényből is kitört egy gyűrű. Újonnan gondolom ez több 100 ezres téma. Bontottan meg szintén rizikós. Kocsi áll, nekem meg a vérnyomásom 200...
-
adorjant
senior tag
Nem lehet,hogy a láncs cseréjekor történt valami?
Egyébként a ráköltött összegben nagyon meglepő dolog nincs,ha használt autót veszel,ezt a keretet rá kell szánni a saját érdekedben. Nagyon kevés kivétel van sajnos.
-
-
TasiA
senior tag
ááá, megírtam erre kiírja, lejárt a limit
Szal, ha meg tudnád mondani előre mikor jönnek a hibák, akkor rendesen megélhetnél ebből a képességedből!
PITU:
Én mikor vettem a mostanit, volt 1 misim autóra. 730-volt a masina+ nevemre vételi költségek.
Így indítottunk, vezérlés+szíjak+feszítők mindenhol, olajak, fékfolyadék+tárcsák elöl+betétek mindenhol, fagyálló, szervó olaj, kipufogó, lengőkar szilentek, kormány gömbfej, klíma gázzal töltés.Ekkor volt benne 205 ezer km, így vettem ezeket kicseréltem és lett 850 ezer forintos autó belőle 1 nap alatt. Én nem panaszkodtam, nem róttam fel hibának! Miért is tettem volna egy olyan autónak, amit előttem éveken keresztül használtak, hajtottak ki tudja hányan és hogyan? Azóta eltöltöttünk együtt 6 évet és 110 ezer km-ert, de sosem éreztem úgy, hogy kiábrándultam belőle,vagy ez egy szar kocsi mee valami baja lett, pedig azért akadtak. A klímával szoptam eleget, a fűtőmotorral is bohóckodtam sokat, meg a vízhűtővel is eljátszottam 2x a cserét+volt egy kuplung felújítás, illetve rendszeresen futómű alkatrészek, de ezt betudom a szuper útjainknak.
Nem vagyok autószerelő és nem voltam ott mikor átnézték az autódat, de ha ez az alkatrész csak bontással szemrevételezhető és semmilyen előjele nem volt a hibának, akkor nincs aki megmondja előre, hogy ez szar lesz. Akkor most javítható a dolog 50-ezerből, vagy cumi van a letört darab miatt? Ha javítható, akkor nem nagy a baj, ne keseredj el. Lehet utána eseménymentes 100 ezer km-vár rád!?
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
2007-es a kocsi, 105ekm van benne. múltkori alvázmosáskor megemelték, alánéztem, mert gondolom már kipufogót kéne cserélni. azt mondta a mosós, ha az övé ilyen jó állapotban lenne összetenné a két kezét. kerék megrángatva, semmi kotyogás, szilentek jók, teleszkópcsere következik, de szerelő mondta, használjam addig amíg bírja, ráér utána cserélni. motor hangja olyan, mint egy csendes dízel, ilyen volt 40ekm-nél is, semmi nem változott. jövőre veszünk egyel nagyobbat, már ki is van nézve valami hasonló, már csak az a kérdés hogyan számítják be ezt. én nem fogok félmilliót egy kocsira költeni!
inkább veszek valami normálisat.
volt 100-as skoda, trabant 601, dacia TLX, skoda felicia, punto 1.2, astra 1.4 most valami 1.6-os jön négy évre, aztán lépek feljebb... -
-
Pitu
aktív tag
Teljesen igazad van. Csillapodok lassan.
Tudom hogy nem lát bele a szervíz a motorba. És azzal is tisztában vagyok hogy a használtautóra költeni kell (elsőfutómű + 4 nyárigumi + apróságok meg is voltak).
Kevés tartalékom maradt vásárlás után, így most anyagi csőd van. Nagy hiba volt, de megtanultam a leckét.A másik bosszantó dolog, hogy 1 hónapja van meg az autó, a pénz megy el rá, viszont nem tudom használni
Az olajpumpás dologhoz kép: [link]
Ahová mutat a nyíl, onnan kell lecsavarni a fedelet és ott lesz az olajszivattyú, ami az öntvénybe egy gyűrűbe fekszik bele. Ez a gyűrű tört kb. 8 darabra.Telefonon találtam Bp-en bontottat. Keveset futott, garanciális. A gyárira nem fogok/tudok több 100ezeret fizetni, csak a gyári pumpa magában majdnem 100ezer
-
lujó55
őstag
egy ilyen gyűrű általában statikus igénybevételnek van kitéve. mitől tört el? nézd már meg a töret felületét milyen. komolyan érdekel, mert ha rideg törés volt (érdes, matt) akkor valami megfeszült, vagy kapott egy nagy ütést valahol, pl. a motortartó gumibakok szarok. de ha fényes, kagylószerű, akkor kifáradás okozta, ilyenkor mindig a környező alkatrészek (lehet maga a szivattyú) a hibás.
-
Pitu
aktív tag
-
TasiA
senior tag
válasz lujó55 #18641 üzenetére
persze 1-et értek!!Könnyebb az élet magyar szemmel.Ez úgy a jó, ha ide születsz és jó állásod van, németnek való bérezéssel. Nem egészen egyformák az árak, vagy is nagyon nem. Ami egyezik az a kaja, ruha, elektronika+ autót venni Szolgáltatás arany áron van, lakhatás szintén. Én sajnos kényszerbő csinálom és úgy utálok így élni, hogy azt el sem tudom mondani.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Az enyémnél is előjött ugye a computer probléma, amibe senki nem látott bele. Ráadásul közeli ismerős szerelő nézte át a kocsit, amit mondott, az ki is lett cserélve, hiába 95e km-el vettem. 1.1m volt az ára, ~100e Ft a szervíz, ~100e Ft az átírás+biztosítás (első autó), 10e Ft a relés kaland, 25e Ft az akksi (ami várható volt na...), ~45e Ft a 4db Irmscher felni és még jön erre 4 gumi is (a mostaniak még jók, de öregek), ~35e Ft Alpine mp3-as fej.
Ez 1.335m Ft, gumival, ami várhatna még 1.435m Ft. És ezek mind szükségesek, ebben nincs benne az új alufelni (ami pár ezressel drágább, mint egy garnitúra új acélfelni) és a fejegység, ill. téli gumit sem kell vennem.
Tény, h most vagy 4-5 évig nem kell nyári gumira, téli gumira és akksira költenem. -
bambano
titán
miért csalódás? a sajátodba raktad a pénzt, most már tudni fogod, milyen állapotban van. ha egy misis autót néztél volna, akkor mindennel pontosan ugyanúgy járhattál volna, csak minden szám nagyobb lenne negyed millával.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18649 üzenetére
Jó, a csalódás túlzás, de pár órája még eléggé ideges voltam. Viszont, anno 5 évesen vettük a családi F-astra-t. Ott nem volt semmi átvizsgálás...stb. 8 év alatt ment bele kb 160ezer km, 60 ezer forintot nem költöttünk kopó alkatrészre! Jó mi vigyáztunk is rá, és az olajcserék is 10-15 ezrenként megtörténnek. A g-nek nem biztos hogy ilyen előélete volt...
Amit az átvizsgáláskor megtudtak nézni azok rendben vannak. Nagyobb javítás nyoma nincs a kasztnin, futóművet rendberaktam, hátó lengéscsillapítót kell majd cserélni (már be is szereztem akciósan, de várok még vele).
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...