-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Markizmark #102924 üzenetére
Egy okoskerék csere munjadíjjal együtt nagyjából milyen költséggel jár?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #102936 üzenetére
thx... oda olaj kerülhet be pl szelepfedél szivárgásból, ami akár a hibát is okozhatja? az érdekes, hogy reggel volt hiba tegnap és ma, valamint tegnap délután az első 5km végén... után 2-3x 5km-t mentünk és semmi... lehet reggel hidegebb a motor, pára is csapódik le rá, az olaj folyósabb és belekerül? délutánra pedig nem tudott még rendesen kiszáradni, aztán amikor többet mentünk, megszűnt a hiba?
ui: próbálok képet keresni miénkkel megegyező motortérről... nem bal oldalt vannak? ez lenne az, amit sárgával bekarikáztam meg a túloldalt a párja?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #102941 üzenetére
nem tűnik nehezebbnek, mint F-nél egy alapjárati motor csere
akkut érdemes lehúzni tisztításhoz is? (ezután tanulja újra a dolgokat, mint alapjárati csere után?) ...vagy csak szimplán kihúzom, átfújom kontaktsprével, hagyom lógni-száradni, majd később indulás előtt visszadugdosom és bízok benne, hogy nem a jeladó a rossz, hanem csak kontakthiba volt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
válasz Markizmark #102944 üzenetére
Ezt a vízpumpa dolgot nem értem miért említik meg minden vezérléscserénél. -
megszokásból => lehúzásMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
zgospel
őstag
válasz Markizmark #103370 üzenetére
105-107 fokos víz teljesen jó, normál állapot.
#103371 rgeorge csak az számít, hogy indítás után pár másodpercen belül minden hibajelző lámpa elaludjon.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #103370 üzenetére
nálunk jövő nyárra van betervezve egy 2400km körüli karika nyaraláskor most is 7.5 körüli átlagot hoztam ki, de csak a mecseket jártuk fel-alá... (Z16XE1) hasonlóan megpakolva, sok klímával
...nálunk amikor télen rossz volt a termosztát, akkor 85 fölé nem bírtam vinni, pedig jól esett volna, ha hamarabb fújja a meleget cserélt termosztáttal itt is kb ez az érték: 105 körül stabilan
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
FoLey-v
addikt
válasz Markizmark #103370 üzenetére
Szia!
Ez normális bizonyos hőfok után bekapcsol a ventilátor és hűti le. Astra H és Zafira B-nél talán Vectra C-nél is ilyen. Nem kell félteni. Azért a hűtővízcsövet megnézném ha még nem volt kicserélve. Kellemetlen látvány lenne ha eldurran,de hát tizen valahány éves autónál már csak ilyen.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Integrale
veterán
-
addikt
válasz Markizmark #103520 üzenetére
Na így már alakul a történet, köszi
Este kiveszem és szemrevételezem (a környező kábeleket is)
Egy másik önindító már a szervizbe, holnap kész is ha minden igazMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz Markizmark #103829 üzenetére
Ez a pcv szelep egy visszacsapó szelep lenne? Nem is tudom hol van az enyémen (z16xe). Kerestem kovácsnál is de nem találtam. Ezt találtam:
Na majd körülnézek a motortérbe
#103828molnarpeter:
Ezt, h szokás kivitelezni?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DjDanee87
addikt
válasz Markizmark #103841 üzenetére
Z16XER igen. Egy vízcsövet már kellett cserélni benne asszem tavaly. Akkor csak annyit mondott a szerelő hogy gumi cső, simán elérik az anyaga ennyi idő után, normális. 2009es a kocsi.
Érdemes volna akkor elvinni valahova, hogy nézzék meg mi lehet a tartályban a lerakódás/trutyi/úszó darab oka? Feltételezem most a radiátor csere után ott töltötték fel fagyállóval, és gondolom látták milyen, de nekem nem mondták hogy gond vagy további teendő lenne vele. Ilyen megvilágítva oldalról [kép]
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Markizmark #103841 üzenetére
Egy vacak odb olvasó is elég pár ezer forintért és egy androidos teló. Vész esetére ez a legolcsóbb megoldás szerintem.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz Markizmark #103845 üzenetére
Nekem van mindkettő, természetesen csak addig jó az ODB amíg ki nem deríti hogy miért nem megy a menü, illetve mitől retkes és mennyi a hőmérséklet.
Komfort modul egyszerűbb, nálam is mindig bent van.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
szbalogh
őstag
válasz Markizmark #104016 üzenetére
A terv eddig az hogy az olajgomba helyére megy egy elosztó. Ebbe megy az eredeti gomba, egy nyomásmérő óra, ami a műszerfalra megy. És végül ide tol egy elektromos olajszivattyú. Az olajat a teknő leengedőtől veszi. Persze lesz egy vagy akár kettő visszacsapószelep is a szivattyú után. Épp most próbáltam ki a szivattyút. 5-6 bar-t is tud, ekkor 120W körüli a telhesítménye. Mielőtt megépítem azért kipróbálom hogy fel tudja e építeni a nyomást mert nem valami nagy az a pumpa. Z18xer
Erősítsetek meg vagy cáfoljátok kérlrk hogy az olajgomba az olajszivattyú és az olajszűrő közötti ágban van?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #104036 üzenetére
Persze, ezek mind jók, újak. Visszacsapó is hibátlan, veztengely elsô hídja is újrapasztázva, olaj akkor is fent volt a hengerfej síkjában, tehát a visszacsapó biztos jó. Teknô és a durvaszûrô is újrapasztázva, kitakarítva.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #104041 üzenetére
Hengerfej front oldalán, ahol a leömlô hôterelôjében van egy kiharapás, az a furat arra való.
"Bad reklám is reklám too"
-
addikt
válasz Markizmark #104298 üzenetére
Hát én tuti nem ütöttem agyon Talán a legelején mikor elkezdett szórakozni odab@sztam neki párat (tanult szerelő módjára: staffnifával nem közvetlen kalapáccsal) - de azt nem mondanám agyon kocogtatásnak
És az első felújítás után ment 1 hónapot, utána hullott szét.Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #104362 üzenetére
Nincs baj a Mannol-al, pusztán 10 ezer km-enként le kell cserélni. Energy Premium PD 5W40-et kapott már többször a családban lévő Z14XEP és A16XER is. Eddig nem vettem észre különbséget drágább olajokhoz képest.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #104510 üzenetére
Hogy mit?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Bilux
veterán
válasz Markizmark #104510 üzenetére
Minőséget egyik sem tud max a megtett kilométer alapján írja az elhasználódást vagy regenerálás után dízelnél…
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #104510 üzenetére
Nem néznek minőséget, ahhoz labor kell. Megtett km/vezetési stílus/hideg indítások alapján becsli az olaj minőségét/csere idejét.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Markizmark #104555 üzenetére
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #104642 üzenetére
aha, a villáskulcsosra gondolok (ami B Zafinál a checkengine), hogy elfelejti-e magától mondjuk 200km, vagy 20 indítás után a hibakódot, amennyiben abszolút nem jött vissza menet közben
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #104665 üzenetére
ja, nem is mondom hogy utángyártottat kell venni ...elég volt most bőven a jeladós sz*pó "gyári minőségű" f*stos valeoval
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #104665 üzenetére
Hogy és hol használod, hogy 9 liter a fogyasztása?
"Bad reklám is reklám too"
-
addikt
válasz Markizmark #104860 üzenetére
Van egy jó oldal ami segíthet:
Search spark plug cross reference
Már csak a gyári típust kell megtudni
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #104860 üzenetére
Sztem én mindig is ngk-t tettem az astrámba. Sztem az való bele, amit oda terveztek, és hozza a gyári speckókat.
Insigniába meg izzító kell, abból egy félét árulnak 97e/db áron. -
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Igen sok éve Mannolt használok, nekem is, sok másik embernek is bevált.
Valóban nem szerepelnek a GM hivatalos listáján, magyarázat van erre is.
De míg jobban beválik mint a drágábbak, addig inkább hiszek a tapasztalatoknak mint a marketingnek.Postázást nem vállalok.
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Ez az a gm, amelyik szerint nem kell a váltóban olajat cserélni soha?
-
ncc1701
veterán
válasz Markizmark #105219 üzenetére
Nem nagyon szokott érdekelni a gyári ajánlás. Nálam olajcsere+szűrő 15ekm/1év, pollenszűrő, levegőszűrő 15ekm, fékolaj, üzemanyagszűrő, szervoolaj 30ekm, váltó olaj, gyertyák (irídiumos is, leszarom) 60ekm, víz 4 év. Kb ebben benne volt a kopó-fogyó-kötelező. Ezeken én nem spórolok. Illetve az automata váltóban évente cserélek az olajcserénél is fele olajat, nem összeg. Ha szíjas a vezérlés, ott is előrébb szoktam hozni a cserét.
Ha ennél szigorúbb a gyári, akkor azt betartom.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #105212 üzenetére
Saját vélemény, tudom hogy a motorolaj topikban is megoszlik, de tényekkel eddig nem igazán sikerült igazolni a negatív állításokat. Gyári GM olaj után Mannol Energy Formula PD 5W40-et dobtam már az A16XER-be és Z14XEP-be kétszer is, ott a spec alapján is szerepel a GM Dexos 2. Úgy hogy 7-8 ezret fut el egy év alatt (kivéve öcsémé, az 10-11-et), Mann-Filter szűrőket kap, bőven jó töltet bele. Bár vizuálisan egy grammot nem evett belőle egyik sem. Most LM-et kap mindhárom muskétás, kíváncsi leszek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
addikt
válasz Markizmark #105717 üzenetére
Amúgy inkább Sachs kellene - kellett volna, neki már feltették. Egyébként sachs a gyári is, azzal nemigen lehet mellényúlni
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #105975 üzenetére
Hidegindításkori traktor lehet a visszacsapótól a generátor mögött, szeleptôl az olajszûrô házában, tönkrement okoskeréktôl.
Melegen már inkább olajnyomás fôleg, ha alapjáraton is hallani.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #105977 üzenetére
Dugattyúk alatt, ez spricceli alulról az olajat (hûtés, kenés).
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #105979 üzenetére
Ha nincs baja, nem kell.
Olajnyomást kell mérni, ha alapjáraton is van hangja a keréknek, akkor 90%, hogy ez az okozó. Alapjáraton 1,5-1,8 bar körül kell lennie a nyomásnak üzemmeleg motornál!
A csavarban van egy nyomáskorlátozó, 3 barnál kell nyitnia, ebbôl következik, hogy alapjáraton nem kell spriccelnie az olajat!
Ha elgyengül, eltörik a benne levô rugó, akkor viszont nyomják, ami miatt lecsökken az olajnyomás, a kerekek nem kapnak eleget, rövidül az élettartamuk, teljesítményvesztés, vezérmûtengely fokozott kopàs stb.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #105985 üzenetére
Nem, elsôdleges funkciója a dugattyúk hûtése, és több funkciója nincs.
Az extra csak annyi, hogy akkor spricceli, ha a nyomás azon az ágon 3 bar."Bad reklám is reklám too"
-
Sanki
addikt
válasz Markizmark #106084 üzenetére
Xep-vel mi a gond?
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106086 üzenetére
Mondjuk pont az a legkevésbé bajos ha kicserélted a javítottra.
Amúgy meg mindegy melyikkel veszed, ha nem twinport akkor van helyette más
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106088 üzenetére
Igen, ezért sem értem, hogy az mitől lenne jobb.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106090 üzenetére
80k körül van most talán.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz Markizmark #106090 üzenetére
81k most a felújított+ tömítés 5k kb.
Plusz szerelési költség,ha nem magadnak csinálod. -
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106092 üzenetére
Másik nyűg a lánc
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106095 üzenetére
Sajnos nem, olyan a lánc, amilyen a kempingemen van és hát ha nem csak pályázod nyúlik és csörögni fog majd. Szíj szinten kell cserélni kb.
Nálunk 100k km körül már bőven van hangja. Gyári 70-nél már köszöngetett, kövi olyan 160k talán. De felírtam őket, megnézem majd.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #106095 üzenetére
Változó, szerelőm 600k-nál cserélt benne vezérlést először. Ő egy nap beleküld 120-130km-t legalább. Nálunk kettő Z14XEP van, 2008-asok, egyik 128k, másik 123k-nál jár. Hidegen sem csörren a lánc. Lényeg a rendszeres olajcsere, esetemben 7k-nál, de normális embereknél elég a 10k intervallum betartása. Bár nem kell félni tőle, aránylag minden megfizethető áron van. Annyi zavar hogy rövid F13 váltó van alatta (cca. 80km/H-2400rpm, 100km/H-3000rpm).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #106129 üzenetére
Gőzöm sincs
De a szerelőm azt mondta, ez már fix hajtású, mint az újabb autók általában, és a klímás is azt mondta hogy fix hajtású.
Gondolom nem kuplunggal kapcsol be, ami sok hibalehetőséget jelentett, csak maga a működés kapcsol be elektronikusan.
De a leírtak közel se biztos hogy helyesekPostázást nem vállalok.
-
addikt
válasz Markizmark #106355 üzenetére
Megy a hengerfej műhelybe. Azonkívül meg lesz gyűrűzve és hajtókarcsapágyak kicserélve. És lehet is összerakni
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106915 üzenetére
Itt nem az volt a kérdés, hogy ezek a nyűgök még mennyivel jobbak még így is, mint egy újabb kocsinál, hanem, hogy a G-hez képest hol vagyunk ezekkel. És hát ahhoz képest meg agyvérzés már ez is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Markizmark #107121 üzenetére
aliról is lehet azért jókat venni, de nagyon meg kell választani és nem sokkal olcsóbb mint pl. az általad említett műhelyben vagy J Astrahoz pl őket szokták ajánlani: Autó Multimédia Centrum
elviszed hozzájuk az autót és megcsinálnak neked mindent profinIzzi shopot viszont felejtsd el, rengeteg negatív tapasztalat van velük
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
dewill79
tag
válasz Markizmark #107119 üzenetére
Szia!
Ezt az állítást megcáfolnám (Z16XER és Z18XER motorok esetén):
"Egyébként a szívó benzinesekben nincs légtömegmérő, ami a légszűrő után van az csak beszívott hőmérsékletet mér."
Kép:
Légtömegmérő B69, hőmérő B64, két külön érzékelő. -
*H*
aktív tag
válasz Markizmark #107126 üzenetére
Kétféle verzió létezik: vagy egy MAF szenzor van, vagy IAT és MAP.
Minden ember jó valamire, ha másra nem hát elrettentő példának. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!