-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz vzsryl #43947 üzenetére
Én most Gates-t rakattam bele. Azóta sokkal halkabb és a szerelő szerint ezzel akár az ajánlott 4 év /60.000km helyett akár 80.000km is elmehetek. Az ár nálam sem volt szempont.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
haddent
addikt
válasz vzsryl #43973 üzenetére
A multkor beszélték itt én csak abból csipegettem el az infókat: az SKF görgők az egyik ha nem a legjobbak, de a szíjat csak veszik ők is és ezért hát az úgymond lutri, mint a gyári. Rá van írva hogy "GM" (vagy itt most "SKF") de csak beszállítótól veszik. Szvsz. azért amihez SKF nevét adja az jó cucc, én kétlem hogy bármi gond lenne vele.
Arról nem beszélve hogy szavány ide szabvány oda, én is magam tervezem megvenni a cuccokat, és úgy akartam hogy contitech szíj és SKF görgők de kicsit félek, hogy "nem szeretik majd egymást", mert mégis, külön lett véve, mittudomén, hátha van fél miliméter eltérés stb.... Lehet, hogy valami szett lesz a vége. -
-
gban
Közösségépítő
válasz vzsryl #47235 üzenetére
Nekem 250k van benne, és gyári a kuplung, igaz, nem ez a jellemző.
Azt mondták, ha a mechanika szétesik, az nagyon nem egészséges, mert azért én is érdeklődtem hogy mire számítsak, elvégre már így is erősen túlteljesítette a normáját.
Nagyon óvatosan használd.
Pont ma láttam egy I-s szép kék kombit, a cégnél a mélygarázsban, sárga indexszel, mondtam is, ez behozott[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz vzsryl #60598 üzenetére
Töltés: ha a test pl. kontaktos, nem veszed észre hogy nem tölt.
Ha keveset tölt de tölt, azt se veszed észre.
Szóval nem nagy feladat, én tuti rámérnék a töltésre is járó motornál, az akkusarukon.
Természetesen egy 10 éves akku nem kérdés hogy simán lehet cserés, de jobb biztosra menni.Postázást nem vállalok.
-
vzsryl
nagyúr
válasz vzsryl #61058 üzenetére
Na fejlemény. Radiátort kell cserélni, meg lehet, hogy gombát is. Közben még történt:
-hátsó fékmunkahenger ereszt
-megoldás: jövő hétfőn párban csere, és párban hátsó dob felújítás, mindennel együtt 30k
-ma délután a jobb hátsó lengéscsillapítóm elkezdett kalapálni az úthibákon (leszakadt a gumigyűrű)
-megoldás: holnap visszaviszem, de valószínűleg párban lengéscsillapító csereRaditátort lehet őszre hagyom, mert ezek munkadíjjal együtt benne lesznek kb. 60-70k-ba... Idén nem nyaralunk...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #61165 üzenetére
..."Na fejlemény. Radiátort kell cserélni, meg lehet, hogy gombát is..."
Mit mondott a szerelő mi indokolja a cserét? Hűtőt akkor kell cserélni,ha lyukas,vagy el van tömődve,nem tud rendesen keringeni a hűtővíz,ezért felmelegszik,felforr.A Te gondod pont az,hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra,mert az egész rendszerben kering a víz,(ezért van csak langyos levegő).Szerencsétlen "vízhőfok jelző vízhőmérő órához" cuccos is csak alacsony vízhőfokot mutathat,úgy néz ki,ez is jó.Szerintem ezek cseréjét semmi nem indokolja.A különbejáratú véleményem az,hogy a termosztátod van nyitott állapotba beragadva,ezét nem tud a rendszer üzemi hőfokra felmelegedni.Azt,hogy jó e a termosztátod,Te is lazán ellenőrizheted,nem kell hozzá szerelő,no meg leellenőrizni,nem levegős e a rendszer.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #61182 üzenetére
Tudom,senkit,semmire nem lehet kényszeríteni,ha nem vagy a pénzed ellensége,szánj az autódra kb:15 percet,és ellenőrizd le a termosztátot.Semmi szerszám nem kell hozzá,csak motortető felnyit,
A termosztát működését ellenőrizni legegyszerűbben házilag úgy tudjuk megtenni, hogy a hidegen beindított autónak megfogjuk a vízhűtőhöz menő vízcsöveit, és figyeljük a hőmérsékletüket.
Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó cső (hűtőből kimenő) alig melegszik, a felső (termosztátból a hűtőbe menő) hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz. Némi különbség persze lesz közöttük, de álló autónál ez nem lesz jelentős. Így működik egy jó termosztát.
Ha elromlott, és nyitott állapotban megragadt, a fentiek annyiban változnak, hogy az alsó vízcső kis késéssel követi a felsőt, és már a hidegebb tartományokban is csak kicsivel hidegebb tapintású, mint a felső. Ha ezt tapasztaljuk, a termosztát megérett a cserére.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
beg
veterán
válasz vzsryl #61193 üzenetére
Látatlanba a szervóolaj szivárgásra azt mondom, hogy ne csináltasd meg. Veszel egy liter GM szervóolajat 4-5-6 ezerért, az elég lesz pár évig, nálam 3 éve kitart és még van benne.
Szervó nem javítható csak a komplett kormánymű felújítható, 90k-100k HUF. Gondolhatod, hogy akor a gyári új mennyi lenneInkább élj vele így és pár havonta ellenőrizd. Persze ha ennél szomjasabb a szervó, akkor elkerülhetetlen a felújítottra cserélés.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz vzsryl #61195 üzenetére
Azért hihetetlen mit bírnak ezek a vén csatalovak, amikor vettem, a szervótartály nem a minimumon volt, hanem konkrétan porzott az ürességtől
Amikor észrevettem akkor borítottam nyakig és érdeklődtem a javításról. Aztán kiderült, hogy ez ilyen hosszú és lassú szivárgás, csak az előző tulaj nem ért el sosem a tűzfalig megnézni.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
-
AMD Power
titán
válasz vzsryl #61198 üzenetére
"Ezért ha több pénzed áll az autódban, mint a nyugdíj-előtakarékossági számládon, akkor én mondom neked, valamit nagyon-nagyon rosszul csinálsz. Szerintem a vagyonod 10%-át tartsd maximum autóban és ez a tíz százalék sem az legyen, amit a nyugdíjadra kellene félretenned."
Baromi jó kis cikk volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
beg
veterán
válasz vzsryl #61198 üzenetére
Én attól kapok hidegrázást, mikor megy a downsizing ezerrel és ecobiosaver vagyunk, majd büszkén verik a mellüket, hogy a 3 hengeres 1.2-es turbós motorral vegyes használatban 6.5-7 literrel elmennek.
Taps.
Régi fatüzelésű szívó 1.4-es 16v pedig ugyan ezt tudja, csak ez megéri a 300e km-t cserébe nem platós barkasz hangja van és kb. 40%-al kevesebb elromló alkatrész szerepel benne.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #61201 üzenetére
Az embert könnyen megrészegíti a hírtelen jött életminöségváltozás, így könnyen ugrik bele ilyen dolgokba. Hidd el tapasztalatból írom ezt, én a mai napig elgondolkozom néha, illetve meglepödök, mikor belegondolok, mekkora változást hozott nekem, pedig már közel 8 hónapja élek kint. És bizony az elsö hónapokban nálam is volt hasonló érzés, hogy most aztán bármit lehet, ment is az álmodozás jobbra-balra, füstölt a mobile.de is...
Én annyiból gondolom magam elörelátóbbnak, hogy mire eljött a kiköltözés, készítettem konkret tervet ( rövid-hosszú távút egyböl ), hogy mi a célom, mit szeretnék elérni, és ez rengeteget segít abban, hogy ne csusszanjon ki az ember talpa alól a talaj.Ettöl függetlenül én is osztom azt a nézetet, hogy az F Astra korú masinák még akkor is vígan szaladnak majd, ha már a csodamodern EcoFlexBoostHibridDynamics csodákból konzervdoboz lesz. Ezért is tartom meg a kis C20NE-s szörnyecskémet is.
-
Declare
őstag
válasz vzsryl #61198 üzenetére
Ha 1 eves fizetesedböl veszel egy csaladi hazat, akkor azert mar anyagi ertelemben nem sok mindentöl kell tartanod
Megint olyan dolgokat irtok, aminek nincs alapja, csak huhogas....ez a 200k km re hitelesitett kis turbosok.Majd küld at legyszi, ki hitelesitette a tsi motorokat 200k km re....a regi szivokkal sem mennek fel millo km eket, mert a kis szivo/kis turbot nem arra veszik. Itt is megnezheted hany 15-20 eves szivo motort motorgeneraloznak/cserelnek....200k-300k kmel.
2. A bmw topicccal kapcsolatban: nem akarsz hirszerkesztönek menni az M1 re? teljesseggel erdemes olvasni a dolgokat: ez a folytatasa annak amit irtal. Itt akkor azon lepödünk meg, hogy egy 5-6 eves felsökategorias, nagyteljesitmenyü, ujjonan 15-20 millios autora költeni kell es a sok komfort extra közül lehetnek meghibasodo alkatreszek? Szerinted egy H/J/K dizel astraban nem lehetne felsorolni hasonlo listat, ami bajos lehet 5-6 evesen?
Az alap gondolattal egyetertek viszont maximalisan. En is azt vallom, hogy az auto az kb valahogy a 6-10 havi netto fizu érteke körül mozogjon es kb minden mas alörebb valo (ingatlan/megtakaritas/befektetes) az hogy sok hülye hitelre vesz 10 eves külföldröl behozott felsökategorias autot, az meg nem a mi bajunk
Csak a megalapozatlan huhogast/hangulatkeltest nem szeretem, ezert irtam amit irtam
[ Szerkesztve ]
-
-
AMD Power
titán
válasz vzsryl #61208 üzenetére
Nálunk dettó. Jó ebben sok céges autó is van. Meg mondjuk azt tegyük hozzá ,hogy nálunk itt egy 3 szobás panel árából lent Siófokon 100nm-s családi házat veszel.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz vzsryl #61226 üzenetére
1. A turbo benzin nem uj keletü, 1,8 as turbos motorok 25 eve szerelik a GTI golfba, de a TSI motorok is 2005 ota vannak piacon. Valahogy nem hallom/latom ezeket a felrobbant, szetesett motorokrol szolo cikkeket. Az elsö szerias TSI motoroknak voltak gyengei, de javitottak öket. Nezz at a vw topicba, ott vannak tsi tulajok, de nekünk is van 2008 ota, meg nem egy ismerösünknek. Szepen teszik a dolgukat.
2."A turbó nem ördögi eszköz, de ha egy ezres motor 100+ LE lesz a turbó miatt, akkor nincs az az anyag, ami ezt hosszútávon jól bírja, tehát ha vigyázol is a motorodra, akkor is töredék idő alatt szétmegy egy szívó-benzineshez képest" elarulod mivel foglalkozol, mi a szakmad? Csak mert gondolom akkor motorfejlesztes, mechatronika, vagy ilyesmi, amiböl ezt igy kijelented
3. az elektromos autok terhoditasa nagyon regota napirenden van, csak most kezd olyan szintre erni, hogy ilyen hangzatos cikkeket lehessen irni, aminek nem a turbok, hanem a dizel botrany adott aktualitast es lendületet. Teljesen nyilvanvalo, hogy automata villany autoke a jövö....de ezt szerintem 10 eve is tenykent kezeli mindenki.
4. A dizel autokba csak a joeg tudja miota vannak turbok, meg nagynyomasu rendszerek es erdekes modon eleg jol birja az anyag pedig ott nagyobb nyomas/forgato nyomatek es hö van, mint a benzinnel.De mondom, nyilvan mindenki mast szeret...ezzel nincs baj, csak ezt a sok tenykent beallitott fotelfizikusi gondolatot nem tudom szo nelkül hagyni. Ird le, hogy Te nem szereted a turbos benzinest, mert felsz töle, nem szereted a karakterisztikajat es Neked nem kell. Ezzel nincs baj. Csak legböl kapott dolgokat ne fujjunk mar pls. Vannak tsi motorok amikkel van baj, van amikkel nincs. Mint ahogy opel motor is van ami zabalja az olajat, van ami nem....van amelyik fel millio km t elmegy, van ami 200k nal hengerfejes lesz es motorgeneralos (olvass vissza csak ebben a topicban, több volt amiota en követem, 2 eve).
A masik meg, hogy az 1.4 / 1.2 tsi ket nem 1 millio km re veszik. Varosi autok evi 5-10-15k km futassal. Sok eseteben elöbb rohad el az alvaz, mint hogy elerj a a 300k km t.
-
zolmesz
aktív tag
-
zolmesz
aktív tag
válasz vzsryl #61236 üzenetére
Egyelőre 2 helyről kaptam árajánlatot:
1. 50e Ft (elsők) + 20e Ft munkadíj, valamint 28e Ft (hátsók) + 10e Ft munkadíj, tehát összesen 108e Ft az egész, és itt talán még nem számoltak a kapcsolódó alkatrészek cseréjével, szerintem.
2. 34e Ft (elsők) + 26e Ft (hátsók) + 4500 Ft/db (porvédő gumi, ebből mennyi kell, 4db?) + 11e Ft/db (gólyaláb javító, ebből mennyi kell 4 db?) + 15e Ft munkadíj, tehát összesen 75e Ft + a gumik, meg gólyalábak, amennyi kell.
Szerintetek reálisak az árak?
-
zolmesz
aktív tag
válasz vzsryl #61275 üzenetére
Az 1. ajánlatban nem írták, milyen márkát adnának, a 2. ajánlatban Monroe és gázos típus szerepelt. Egyébként pesti, pontosabban budai vagyok, ezért egyelőre a XI. kerület környékén próbálok szervizt keresni, de ha tud valaki megbízható és elfogadható áron dolgozó szervizt, na tartsa magában, köszönöm.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #61305 üzenetére
Nem azt mondtam,hogy levegős a rendszered,hanem azt,hogy miről lehet felismerni,ha levegős a rendszer.Ha a pedál holtjátéka első taposásra 10cm,és minden további taposásra is ugyanennyi,akkor nem levegős.Ha másodikra már érezhetően lényegesen kisebb a holtjáték,akkor levegős.Illetve járó motornál a fékpedált közepes erővel min 10mp-ig nyomni,a pedál nem mehet beljebb.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #61305 üzenetére
csak utólag vettem észre hogy fék levegősödése témában korábban nem neked írtam,de neked válaszoltam,bocs.A Te konkrét kérdésed:
"...És ha mindig úgy fog, hogy az elején szinte semmit, majd ha megtaposom, akkor gyönyörűen megáll?Ilyen volt eddig is, és most a hátsó fék felújítása után is..."
Az ilyen kérdés,a kérdezőt minősíti. kérdeztél egy nagy semmit.(mivel ez a normális működése,és ebben az a bosszantó,hogy ezt Te is nagyon jól tudod)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #61594 üzenetére
Hehhe, ha esetleg valaki épp arra szokott gurulni ( Üllöi úton kifelé menet jobb oldal ), csak menet közben pillantson a kereskedés irányába, és az üzemeltetöket látva, máris összeáll a kép, ha értitek, mire gondolok...
Öszintén szólva nem is értem, ki olyan örült, hogy oda bemegy, és autót vásárol tölük..messziröl üvölt róluk, hogy a nepperszakma legmélyebb bugyraiból valók -
Markizmark
addikt
-
gban
Közösségépítő
válasz vzsryl #61600 üzenetére
Egyetértek, én is közel egy évig nézehettem mire megvettem a J-t.
Igaz, nem volt sürgős a csere, és csak az utolsó pár hónapban kerestem, nem csak nézelődtem, de az itthoni kínálatban nem sok volt ami elgondolkodtatott. Nem is itthon vettem végül, hanem az osztrákoknál, és magánszemélytől.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...