-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #104636 üzenetére
van opcom... amit még egyelőre nem használtam és lusta vagyok emiatt beizzítani, ha elfelejtené pár napon belül
...és igazából semmit nem befolyásol működésben, hogy világít indításnál kicsit
#104637: ahhoz is lusta vagyok
meg akkor az időt is be kell újra állítani
ui: max amiatt tervezek majd opcom-mal bohóckodni, hogy sikerül-e 1-2 funkciót bekapcsolni benne (pl fogyasztásmérést... ami ferdít nagyokat, de jól néz ki
)
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #104208 üzenetére
olajat ez sem eszi: pont emiatt választottuk ezt a példányt, mert előtte 1-2ezerrel volt félmilla ráköltve a motorjára, számlával, garanciával... megszokott szervizben nézettem át, ők mondták hogy rendben van, leszámítva fékeket, lengéscsillapítókat... ez a része alapból benne volt a pakliban, hogy csináltatni kell majd rövid időn belül... úgy számoltuk, hogy még mindig jobb választás, mint párszázzal többért egy ránézésre jobb állapotú, aminek a motorja is lutri lesz...
olajszint folyamatosan rendben, elég gyakran ellenőrzöm és nézegetem a hűtővizet is, mert 15 évesen benne van, hogy 1-1 cső kezdi kicsit elengedni magát (ennek a szervizelése meg szó szerint párezres művelet és betudható a korának)
-
peet137
tag
válasz
FoLey-v #103899 üzenetére
Ja, így már értem a gombnyomás témát. Ezt nekem alapból tudja mind a 4 ablakkal. De a menü az hiányzik, volt szerencsém jópár km fiatalabb astra h-val, abban sokkal jobb a menü, mint az enyémben. Utána járok, mi kell ehhez, azt hittem, ebbe nem is lehet. A magyar nyelv nem olyan fontos, de nyilván nem mondok rá nemet 🙂
-
farkas-j
őstag
válasz
FoLey-v #103669 üzenetére
A piros Spurit a lányom kb. 4 éve használja a Z14XEP Meriva A-hoz. Ő heti rendszerességgel járta a Győr - Mohács útvonalat autópályán. Minden tankolását és fogyasztásokat vezeti kockás füzetbe. Meglepő módon a Spuritól kb. 3-4dl-el kevesebbet eszik az autója és kicsit pörgősebb is lett. Az átlagfogyasztásain meglepődtem mert 5,6 - 6,9 liter között vannak, attól függően mennyire kellett tapossa a pedált. Haláli, mert a tankolásai mellett ott vannak a megjegyzések a forgalomról, dugóról és a tempóról
Én is kipróbáltam, és szerintem is kicsit pörgősebb az autó tőle. Én fogyasztás változásról nem tudok nyilatkozni, mert nincs összehasonlítási alapom mint neki. Most úgy vagyok vele, hogyha hosszú útra megyek akkor teszek bele (ha el nem felejtem). -
válasz
FoLey-v #103666 üzenetére
Pont most vettem és is új kutyacsontokat - észrevettem, h az egyiken ki van szakadva a gumi
Fel kellett újítani a gátlókat (kárászy csinálja) mert az egyiknek szétment fent a menete - szarul volt összerakvaGondoltam nem dobom ki (környezettudatosság címszóval) és megcsináltatom. Hamár ottvan mondtam, h óvatosan keményítsék is fel őket
Egyébként nem mérik olcsón a felújítást, 20k / db - ennyiből vettem volna újat de akkor ez meg szemét... Meg az új nem is lett volna keményített -
diablo1984
veterán
válasz
FoLey-v #103473 üzenetére
Szélesebb, magasabb, hosszabb, de belül nem érződik. A hosszra a motortér veszi el a difit, csomagtér papír szerint kb azonos, a h astra csomagtere hosszabb, a j-é magasabb.
A h astra sem egy könnyű teremtés, már itt is volt gond a súllyal, de a j papír szerint is nehezebb 100-150 kilóval.
Anno próbáltam 1,6 116lovas kombit évekkel ezelőtt mikor azt akartam venni(akkor még az ára kb fele volt mint most amennyiért árulják őket), na akkor az is lomha volt, viszont nem rémlik, hogy a váltó ilyen nehezen járt volna...
Még egy 1,6 benzin 5 ajtósat kipróbálunk, ha az is lomhább mint a mostani h, akkor az astra vonalat újítás terén elengedjük(turbós nem kell). -
válasz
FoLey-v #103440 üzenetére
Én is így csináltam legutóbb amikor vidékről jöttünk vissza. Odafelé viszont hármat vittem, akkor már le kellett hajtani mindent. Bár ha a másikoldalra rakom talán elfért volna, de ott a szerszámok vannak.
Üléseket én csak leengedtem, nem vettem ki, viszont a sárvédő miatt nem tudtam elforgatni a kormányt a belsőn, külsőn nem volt.
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #103318 üzenetére
...szénacél táblalemezt szállítunk a bosal-nak (már acps, vagymi) nagy mennyiségben
kipuffba mondjuk nem hiszem, hogy sokat raknának... az utángyártott katalizátoraikat is dicsérik nagyon: sokan kikapták F alól a gyárit, eladták jó pénzért és 20 körül tettek alá bosal-t, ami a célnak tökéletesen megfelel és a dakoták se vagdossák ki a kocsi alól, mert annyit nem ér leadva
-
diablo1984
veterán
válasz
FoLey-v #102616 üzenetére
Nem mondtam, hogy élmény, ahogy megy, de cserébe nem hányik be a turbó, a kettőstömegű...
Az elmúlt években alulmotorizált autóim voltak, ahhoz képest a j kombi 1,6 benzin motorral egész élhető is tud lenni és nincsenek benne tankcsapdák.
Ha kis fogyasztású kell, akkor ott vannak a dízelek. -
zgospel
őstag
válasz
FoLey-v #102364 üzenetére
A hátsó rugóról nem tudom hogy volt-e valaha cserélve. Amit tudok, hogy kb 2 éve is már le volt törve a legvégéből durván 3-5 centi, arra még azt mondta a szerelő, hogy nincs vele gond, a legtöbb Opel ilyen. Viszont kb 1 hónapja már azt mondta hogy további darab tört le belőle, jobb lenne cserélni.A felütközésgátlót nem találom a webshopokban (Cromax, Kauffer). Ez a hivatalos neve, vagy valami más néven fut?
A toronycsapágyak picit több mint 1 éve lettek cserélve, utána telenyomtam zsírral a kupak alatt
-
kocolaci
csendes tag
válasz
FoLey-v #102091 üzenetére
Szia!
Az alábbi lépésekre készülj (szerszámokkal, hellyel, lélekben):
- akkumulátort nem kell levenni: kulcs legyen az autón kívül, és egy csavarhúzóval pattintsd be az ajtózárakat (mintha be lenne csukva az ajtó)
- ülés alatti csatlakozó széthúzása (piros rögzítő fel, majd kifelé húzva szétemeli)
- üléstámla aljánál kis háromszög műanyag kiszerelés: lefelé jön le, de egy reteszt ki kell akasztani benyúlva egy újjal
- öv alsó bekötés oldása (TX40)
- az üléssínt tartó csavarok kiszedése (TX45 vagy TX50)
- ülés kiemelhető az autóból
- műanyag burkolatok eltávolítása, utána az ülés alatti kábelrögzítés oldása
Innentől fokozott óvatóssággal, mert szinte bárhol mélyen felsértheted a kezed!
- háttámla leszerelése (4×TX40)
- ülőlap leszerelése (2 vagy 4 kis csavar)
- már csak az övpatron maradt, amit le kell venniÖsszerakás ugyanez visszafelé. Érdemes pár fotót készíteni az ülés aljáról a kábelek rögzítése miatt, illetve a hasonló fejű csavarok különböző menettel vannak az ülésben, emiatt jegyezd meg melyik hova való. Szükség esetén tudok TIS-ből küldeni pár rajzot az egyes lépésekről. Kb. 3 órányi munkával számolj.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
FoLey-v #101970 üzenetére
Korábban volt szó a twinport szelepek felépítéséről, működésükről.
Itt van konkrétan a Z16XEP működése
Itt meg az összes többi felépítése, működése -
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #101672 üzenetére
na, a hőfok is beállt: városban 5km után már 102-103 fok stabilan...
fogyasztást eddig legjobb napokon kicsivel 7 fölé tudtuk beállítani, de akkor nyaralás volt, dimbes-dombos táj és sok klíma... nagyrészt főúton...
előbb azt figyeltem meg, hogy kezdett sötétedni, kulcsot kivettem, asszonnyal magunkra zártam a kocsit távirányítóval és kétoldalt az ablakemelő háttérvilágítása halványan világított... műszerfalon az ajtózár gombja szép pirosan és a kormányon is a kezelőszerveké... pár perc múlva az ajtókon levő világítás kialudt, műszerfalon a zár piros lámpája, legvégül meg kis késéssel a kormányon levő nagyon halvány lámpák is... pedig már kezdtem reménykedni, hogy nem-e ezek szívják az akkut
#101673: kapcsolj cd-t/rádiót és világítani fog minden
-
Markizmark
addikt
válasz
FoLey-v #101667 üzenetére
Valami kínai fejegységem van, zafirás csoportban árulgatja egy srác, 2/32GB, ebben sincs RDS, nem mutatja az állomás nevét. Erről nem a hardver, hanem a rádió app tehet elvileg, amit viszont nem egyszerű cserélni, mert bele van épülve. Ezzel kénytelen leszek sztem együtt élni.
Egyelőre ezenkívül jó a fejegység. -
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #101669 üzenetére
közben termosztátot megnézettem, cseréltettem... 25ezrest raktak bele a megszokott műhelyben: ez cromaxnál a febi/gates szint... múltkor ahogy cseréltettem a hátsó gumikat, akkor körbenézegettem alulról a kocsit, hogy mégis milyen alkatrészekből tették rendbe a lengéscsillapítókat... monroe-t raktak bele, fékből meg asszem brembo-t... nem az árlista aljáról szemezgetnek és visszagondolva F-nél sem volt problémám semmi alkatrésszel, amit ők szereztek be
(bontottat leszámítva, de az zsákbamacska...)
ui: a videón is kínaival olvassa ki a csóka az immo kódot
(3:41-nél ott virít egy jókora opcom china-clone felirat)
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #101667 üzenetére
majd ha nem lesznek ilyen hidegek, lekapom a burkolatot és megnézem, mi van alatta
úgy értettem, hogy ebben már cseréltek és utángyártottat tettek bele, amit nem lehet így javítani... ezért tanácsolták, hogy bontóból kellene egy jó gyári, ami esetleg később javítható lesz, ha mégis szórakozna... (csak hát a most benne levő immo kódját akkor ki kellene szedetni, de ehhez ott lesz a zopcom)
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #101572 üzenetére
jaja, ma hóban megvolt az abs-teszt élesben is
elég takony volt a városban az út, vagyis inkább random: pl nagykörúton 50nél fogott akkorát a fék, hogy majdnem lefejeltem a kormányt, másik szakaszon meg 30nál enyhénél kicsit jobban ráléptem és blokkolt... alig volt forgalom és tesztelgettem az utat, amikor senki nem volt a közelemben... rohadtul becsapós... szerintem este tele lesz a közlekedési csoport, mert meg tudja viccelni az embert az útviszonyok hirtelen változása (előbb szánkóztattuk a gyereket és viszonylag tiszta szakaszon egy corsa-s nő pörgette ész nélkül, csak úgy forgott a kerék... gondolom le volt alatta járva a gumi is rendesen és ő sem érezte a technikát, mert körülötte mindenki tudott normálisan menni)
-
-
-
Markizmark
addikt
-
peet137
tag
válasz
FoLey-v #100792 üzenetére
Ez nem az a membrán, ami a szelepfedélen van, ez a szívósor mögött/mellett van. Ez a kütyü mozgatja a twinport rudazatát a motor vákuumával. Komplett szívósorral lehetne elvileg beszerezni, de én nem akartam cserélni az egész sort, mert a rudazata patent állapotban van, csak hibakód van az autóban a twinport pozícióra és a szerelő korábban szétszedte, tőle tudom, hogy szakadt. Nyilván nem kértem meg, hogy mérje meg nekem a membránt, mert gondoltam beszerezhető alkatrészről van szó. Tévedtem... Úgy néztem, én is szét tudom szedni, de addig nem állnék neki, míg nem tudom, van-e esély felhasználni a beszerzett gömb membránját.
-
csiben1
tag
válasz
FoLey-v #99840 üzenetére
Köszi!
Én is inkább az 1.7-el szemezgetek. Talán ennek egy kicsit alacsonyabb a fentartási költsége. Talán...
A 101 és 110 lovasok között mi a különbség? Annyit látok, hogy az erősebbiket 6os váltóval szerelték, ami pozitívum lehet autópályán. Ezekben van kettőstömegű vagy részecskeszűrő? -
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #99809 üzenetére
na igen, én is itt szeretnék tartani, hogy már csak a külső esztétika van hátra
bal hátsó sárvédőívnél van egy kis pörsenés, néhány parkolási karc itt-ott, első lökös enyhén meg lett nyomva, mert a másik oldalán látszódnak repedések... úgy vagyok vele, hogy legyen műszakilag tökéletes és elsősorban biztonságos... nem a külső fog minket megvédeni, ha baj van
-
válasz
FoLey-v #99806 üzenetére
Ha belegondolok, hogy 1.4M-ért vettük 15 éve a kopasznál is kopaszabb, "Start" felszereltségű Astrát, hát akkor nem biztos, hogy olyan sok az pézz' a C Vectra "mekafull"-ért.
Szerintem mi is drágán vettük akkor, viszont a sztenderd elhasználódáson kívül óriási zsebbenyúlós dolog csak a lakatolás/fényezés volt. -
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #99806 üzenetére
2007es b zafink is lesz kb 1.8milla, mire a futómű+fékek tökéletesek lesznek és joggal bízhatunk, hogy egy darabig nem kell nagyobbat költeni rá
(a futómű tényleg felújítós, de a fékeket is mondták a szervizemben, hogy időszerű újítani... nekem nem tűntek rossznak, de ha már amúgyis szét lesz teljesen kapva, legyen meg ez is és letudva sok évre a téma)
ui: C Vectra-n tanultam 10 éve vezetni
csak szedánon... böszme egy jószág, de gyorsan megszoktam... az 1.9es dízel volt (kis autót akartam egyébként tanulókocsinak: egy polo-t, vagy hasonlót... de annyira mondták, hogy ez jó oktató, van is nála hely, így bevállaltam a gépet
nem bánom így utólag)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
FoLey-v #99716 üzenetére
"...Ez a membránszelep szabályozza és tartja állandó szinten a forgattyús házban a nyomást...."
Az állítás hamis, ez a membránszelep nem azért van ott,
de a laikus, aki elhiszi amit olvasott, de nem jár utánna, hogy igaz e az állítás, bőszen mondja amit olvasott. (ua.a helyzet a visszacsapó szeleppel is)
Ezt a membránszelepet Z16XEP től kezdve tették a szelepfedélbe, és az összes újabbakban is van.(igaz, az ujabbaknak már más a kialakításuk) -
-
Gaga_30
tag
válasz
FoLey-v #99462 üzenetére
Ha ez igy is van, a minoseg nem lehet konstans?
Perzse, azert van ennyi gyarto, higy tudj valasztani.
Mindenki azt teszi az autoba amit szeretne, csak ebben a viszonylatban a miertet nem latom, de persze elfogadom.Azt irod szebben jar? De miert? Mas a viszkozitasa? Mert ha nem akkor mitol jarna "szebben"?
mindenki nyugodjon meg, megyek vadkeritest betonozni :)
-
mephi666
nagyúr
válasz
FoLey-v #98965 üzenetére
Ebay-en ránéztem még reggel és rendeltem egyet
annyi, hogy a kamera szivargyújtós csatiját át kell műtenem usb-re, hogy belemenjen (jobb is, mert ezen van kapcsoló és nem marad így áram alatt... szokatlan, mert az f-ben össze lett hozva gyújtással a szivargyújtó, nem kellett kihúzogatni a kamerát, de itt nonstop áram alatt van: volt hogy úgy felejtettem bekapcsolva
)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Honda FRV 2.2 dizel Executive
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest