-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pharaoh
aktív tag
Hi!
Most van tervben egy VW T-cross vásárlása a családban és a lane assist-el lenne kérdésem. Igaz, hogy alapból mindig be van kapcsolva és minden induláskor ki kell kapcsolni, ha nem akarom? Valahol lehet ezen változtatni? Van vmi eldugott beállítás erre?
Köszi!
-
-
tresh
veterán
válasz
Vegha #189789 üzenetére
Ez rengeteg dologtól függ.. pl ha millió +1 km van a gyári pd elemekbe és már nincsenek a helyzet magaslatán (szarok az értékei) akkor pl az új kettőstömegű nem fogja megköszöni , hamarabb fog elhalálozni. Plusz ha pl kikerülnek a pd elemek rá kell nézni a pd elem fészkeire mennyire vannak kiverődve ( 1.9 pd esetén ). 2.0 pd nél már 2 lefogatásos az jobban bírja. Szóval ide már rendes szerelő kell aki látott pd-t. Ez magyarisztánba ritka mint a fehérholló
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
Vegha #189789 üzenetére
"Egyebkent ez a dragulas vajon mivel magyarazhato ?"
"Magyarország jobban teljesít". Tovább nem ragoznám, EUR/USD is elszállt a fenébe 2-3 évvel ezelőttről.
Besz*ptam az Octavia-val. Addig halogattam az önindító cserét, míg most nem indul... itt áll melóban, és csak nyöszörög. Pont jókor, mikor szerdára lenne időpontom a szerelőhöz, szilentezni az első futóművet
Keddnél előbb meg nem lesz időm kicserélni, már ha 1x még életet tudok belé lehelni, hogy elguruljak a garázsig vele, melóból.
-
Vegha
senior tag
válasz
bul07 #189788 üzenetére
Koszi, csak hozzavetoleges arak erdekeltek egyelore, hogy tudjam mirol kell donteni: menjen vagy maradjon az auto.
Pontositok: emlekeim szerint a szerelom azt mondta, hogy a PD elemek bevizsgalasa javasolt kettostomegu-csere eseten.
Egyebkent ez a dragulas vajon mivel magyarazhato ?[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz
Vegha #189787 üzenetére
PD elem a motorban van semmi köze a kettős tömegűhöz
PD elemhez akkor kell nyúlni ha nem jár szépen, nem indul be vagy egyéb hiba van, szerelő dönti el mert sok hiba is lehet még, akár egy vezeték szakadás is okozhat henger kimaradást, ebben a videóban megemlíti megmutatja melyik vezetékre gondolok(kopasznak is volt ilyen hibája az egyik videóban vissza is kellet fordulniuk miatta)
PD ellem felújítása kb 80-90e darabonként, használt olcsóbb de ki tudja milyen meddig bírja, és egyéb ilyenkor cserés dolgok, PD elem felújításáról egy videó hogy mégis mi hogyKettős tömegű cseréje, ebben benne van a kinyomócsapágytól kezdve a kuplungtárcsáig minden a főtengely szimeringet szokták elspórolni, aztán ha úgy alakul ott kezd el folyni az olaj lehet megint szétszedni az egészet jó sok pénzért
Nekem 90e-től kezdődik a kettős tömegű ára, egy kuplung készlet 65e Ft-tól ez egy készlet Kép, ne meg még egy szimerint 2e Ft-tól, de lehet kihagytam még valami alkatrészt
Na meg a csere díja ami fél nap is lehet vagy több így munkadíj is látható összeg
Amúgy elég sokat drágult ez is, egy éve még jó 10-20% olcsóbb lett volnaDe szimeringel akkor se érdemes spórolni
De ha erre jár Mágus ő biztos tud pontos számot mondani hogy mennyiért mennek most az ilyen kettős tömegű cserék
Szerk
Ebben a videóban Golf 4 1.9 PDTDI kuplung hiba van, jól látható benne minden, kinyomótól kezdve a tárcsáig kettős tömegű is[ Szerkesztve ]
-
-
Vegha
senior tag
Sziasztok,
2007-es Octavia 1.9 Pd Tdi-ben szerintem gyengelkedik a kettostomegu lendkerek. Ennek a csereje kb. mennyibe szokott fajni ? -
Mathiask
senior tag
Sziasztok!
Sajnos a közelemben lévő VW perfekt (VW családra szakosodott maszek szerviz) elköltözött vidékre.
Így keresnék valami hasonló VW márkáira szakosodott magán szervízt Kőbánya (X.ker) környékén. Vagy esetleg márkafüggetlen szerelő is jó, ha lenne a környékén.
Történt ugyanis, hogy elkezdett villogni az izzításjelző menet közben a 2011-es CRTDI Passatomon. Következő indítás után nemsokkal megint villogni kezdett és a check engine is világítani kezdett.Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
6030D #189781 üzenetére
Pont ez az alapja az AA nélkülözhetőségének. Olyan komplikált rendszert rakott össze az audi amit nem éri meg megbontani. Ráadásul előfizuért még naprakészen is tartja. Szerintem nem rosszabb mint az AA. Ma kipróbáltam utóbbit. Addig formáztam és rútoltam a telefont míg megette. Borzasztóan sokat elvesz a térképből az AA butamenüje- egyszerűen nem bírom megszokni h a kép 50% hiányzik a clumsy nagy ikonok miatt. Viszont megtaláltam hogy Spotify helyett az audi az Amazonmusic store-t használja és ajánlja.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ooooobi #189777 üzenetére
Long life 2 év/30 ezer km (VW504.00), normál periódus 1 év/15 ezer km(VW502.00), mindegyiket használat függvényében esetlegesen csökkentve. Ha cseréled amúgy is pl 1 év vagy 10 ezer után az olajat, akkor tökéletesen megteszi az olcsóbb 502.00 olaj. [link] szintén ajánlom az olaj topikot.
Pollen és légszűrő esetén szerintem nézd meg a mostanit, ha nem túl bonyolult kiszedniés +1 kaufferre.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
nimmrody #189764 üzenetére
Alapvetően az 1.9 TDI előző generációját nézve 5W40 és 10W40 olajak voltak divatban, utána jött a PD üzemanyag rendszer, aztán belül is történt pár változás. Viszont a nyírási stabilitásra ezek fokozottan érzékenyek szerintem, szóval ebből a szempontból talán jobb az 5W40, persze az 505.01-et teljesíti olajokon belül. Személy szerint csak a gyári előírást nézem, onnantól kezdve ismeretségből fakadóan a márka adott... Szóval ajánlom az olaj topikot, ahol részletesebben foglalkoznak a különböző márkák kenőanyagai közötti különbségekkel
-
ooooobi
senior tag
Sziasztok olajat kellene cserélni, mit ajánlotok?
Az autó: VW Golf plus 5M1 1,6 120e. km
2008-as 75KW, motorkód BSE.
Nem tudom van e jelentösége, hogy könyvében mást ajánlanak ha longlife szervizes, vagy anélküli. Eleve egy ilyen korunál számít ez egyáltalán? Longlifehoz VW 504 00, VW 503 00-t írnak, anélkül VW 502 00. Szervizkönyv elsö oldalán egyébként longlife van feltüntetve.(A szürökön még logikázok, klima meg legszürökre is ha pl beütöm az kulcsszámokat autodocba, különbözö méretüeket is kidob.)
-
Csaby25
őstag
válasz
focvis #189773 üzenetére
Szóval a 2-es TSI-ből egyik sem ajánlott? Úgy olvastam, hogy talán a CAXA motorkóddal nincs sok gond... Major problems and weaknesses. Are TSI engines reliable
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Octavia mk1 1.8T 150LE-ről szeretnék váltani egy mk2 facelift-re, vagy egy mk3-ra. 1.6 benzinesre, vagy 1.9 PD TDI-re gondoltam, de egyre inkább azt érzem, hogy egy hasonló teljesítményű motor kellene. Tudtok ilyet ajánlani amivel nincs sokkal több gond, mint az 1.6 benzin- vagy 1.9 PD TDI-vel?
Köszi!
-
-
-
-
-
nimmrody
tag
válasz
molnarpeter #189763 üzenetére
Koszonom szepen.
-
molnarpeter
nagyúr
-
nimmrody
tag
válasz
molnarpeter #189735 üzenetére
Igen ugy tudom ez a motor meg nem reszecskeszuros.
A papirjat nezve most azt irja az olajnal 507.00 viszont 5w40 bol ilyen nem letezik azaz en nem talaltam bar nem is ertek hozza.
Hagyjam a fenebe az 5w40-et es maradjak a gyari ajanlott 5w30 nal ami mar ok 507.00 minositesnel?
Az is fontos, hogy 255.000 km van a jarganyban mar.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
-
válasz
molnarpeter #189757 üzenetére
Nem engedi telepíteni onnan sem
-
-
Doki16
addikt
válasz
Gabesz87 #189745 üzenetére
Passat GTE-ben már csak MIB2 van. Nem gyártották MIB1-el.
Sima térképgyártó térképe van rajta, nem nagy eresztés, Már értelme sincs azt használni az Android Auto mellett. Ingyen le lehet tölteni, SD kártyáról meg telepíteni, de nem éri meg kínlódni vele, ha ott az appconnect. A Guide & Inform-hoz kell majd az adat SIM kártya a foglalatba, de akkor se lesz google térkép, hanem csak ennyi: [link] 2015-ben ez jó volt, de már nulla a haszna a mobilok mellett. Ne is vedd meg sok értelme nincs. Amúgy minden GTE-ben van gyárilag SIM kártya az E-Remote szolgáltatáshoz, tehát nem kell bele külön tenni. Annak van értelme beruházni, mert pár hasznos dologra jó. [link] -
Gabesz87
veterán
Fejegységgel kapcsolatban segítsetek még kérlek, mert pár dolog nem tiszta nekem. Ha minden igaz, Discover Pro, gen1 van nekem (ez =MIB1?). A térkép ezen milyen alapú? Google, vagy valamelyik más térkép gyártó? Csak mert ha jól tudom, fizetős szolgáltatások keretében (Car-Net) van ilyen Google keresés. Ennek a frissítése hogy működik, online lehet térképet frissíteni, vagy külső adathordozóról? Ill. nincs valami összefoglaló oldal errőll? Renault-hoz pl. van egy tök jó oldal, ami nyomon követi az update-ket. Ilyesmire gondolok.
Ill. az online rész pontosan hogy működik? Nekem van SIM foglalat a kesztyűtartóban. Egy sima akármilyen SIM kártyával is működik, amin van adatforgalom? Egyelőre a teló hotspotját használtam, ezzel regeltem a Car-Net-re, ill. megcsináltam a főfelhasználóváltást. Bár valószínűleg ez az előfizetés rész nem igen éri meg, az e-Remote + Guide and Travel csomag együtt olyan 50.000 kb, ha jól láttam. Nekem pusztán az volna előny, ha a navi online Google térkép lenne, bár nem annyira szeretem, Android Auto-n keresztül Waze-t használom mindig. Épp ezért nem ragaszkodom ezekhez az online gyári dolgokhoz. Letöltöttem a Carnet app-ot, de előfizetés nélkül lóf...t sem érek vele, semmi nem lehet csinálni, semmi info nem látszik.
Szóval csak próbálom átlátni, megérteni az infotainment online részének működését.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz
pompom89 #189717 üzenetére
Unix oldala míg mindíg nem megy a zsarolóvírus óta, azt nem tudom hogy a kiadott programjuk(amit telepíteni kell) az már működik e
Így vagy telefonálsz nekik, vagy ha működik a programjuk akkor keresel olyat akinek megvan
De amúgy simmán lehet hogy a kedvezményeddel eggyüt is jóval többe kerülne nálluk mint mondjuk rendelve a nettről(pl, kauffer.hu)
-
-
Qru
MODERÁTOR
Na most átülve a Superb mk2-ből az mk3-ba ugyananzon az úton mentem, mind a kettőn nyári gumi van. Az eredmény ugynaz mint eddig, ha tempósan mész bele egy kanyarba az mk3-al akkor enyhén túlkományozott lesz, míg az mk2 marad alaulkormányozott végig.
Szóval ez lehet nem bug hanem feature. Minden esetre 20 éve a 120L-es Skodám vt ami így viselkedett utoljára. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
nimmrody #189733 üzenetére
AXR gondolom DPF nélküli motor még - ez esetben VW505.01 előírást teljesítő olaj kell bele, ami főleg 5W40-et jelent - de semmiképp ne alapozza a viszkozitási osztályra, mindenképp nézd az 505.01 minősítést!
Ha szabad még 1-2 tippet: első sárvédők alatt a műanyag dobbetétet érdemes évente 1-2x kiszedni, és az összegyűlt komposztot kimosni alóla, illetve ha a sárvédő tetején belül van szivacs, akkor azt ajánlott kiszedni (szintén rozsdát okoz). Ha valami üregvédő olajjal kezeled ott belül, még jobb. Alulról is érdemes átnézni, mert a gumi dugók ki szoktak potyogni, utána meg csúnyán elkezdődik a korrózió, akár szettben is lehet cserélni mindet. Csomagtérajtón gyakori még a probléma, esetleg ott is meg lehet próbálni az üregvédőt, plusz a réseket kimosni az üveg körül, stb. Nagyon tartós a karosszéria, ha pár dologra oda van figyelve
-
gyvince
senior tag
Üdv csak egy szakmai kérdés van egy Audi A6 C5 avantom lengő kar szett csere volt most terhelt vagy terheletlen állapotban kell meghúzni szerelő terheletlen állapotban húzta meg lazítsan fel és meghúzzam terhelt állapotba ??
-
nimmrody
tag
Sziasztok!
Uj az auto a haznal egy 2008-as Octavia PD TDI kombi. (1U5, 74KW)
AXR a motor kodja.
Az erdekelne rakhatok e bele 5/40-es olajat?
Jelenleg 5/30 Aral Super Tronic LongLife van benne de tobb autoszerelo is mondta nekem ez mar lehet vekony ebbe az autoba..
Melyik ar ertek aranyu 5/40-es olajat ajanlanatok ami biztosan jo ebbe az autoba?
Koszi szepen.
-
-
válasz
Gabesz87 #189726 üzenetére
Nem agyvérzést kap hanem a, levillog b, megelőz jobbról. Mondjuk már megszoktam mert minden esetben több autónyi helyet hagyok magam előtt.
Két dolgot tehetsz, csökkented az ACC követési távolságát és sportosra állítod hogy gyorsabban gyorsítson, sajnos ilyenkor sok a számomra már kellemetlen erősségű és túl kései fékezés is. A másik jogy miklr elhúztak előled nyomod a gézt, az ACC hagyja. -
Gabesz87
veterán
Na még valami eszembe jutott, ACC. Tök szuper dolog, de egy valamit furcsállok: a reakcióideje. Arra gondolok, hogy amikor belső sávban az előttem lévő behúzódik, a rendszer megvárja, míg totál átmegy a sávjába, és csak aztán kezd el szép lassan gyorsítani. Gondolom, hogy ennek így kell működnie, csak hát ilyenkor a mögöttem lévő kap agyvérzést, hogy minek nem megyek már, amikor elkezdett visszasorolni az előttem lévő.
-
-
Gabesz87
veterán
válasz
Big_Boss #189720 üzenetére
Igen, így leírva elég bonyolult a rendszernek a működése, de érthető, amit írtál. Én még azon dilemmázom, hogy ha automatán van, és világít a refi, és le akarom kapcsolni (pl. mert rámvillantanak, ami tegnap meg is történt), akkor hogy tudom kikapcsolni? Csak meg kell húznom magam felé, vagy előbb előre tolom, hogy kikapcsolja az automatát, és után magam felé, hogy lekapcsoljam a refit!?
-
válasz
1stVikman #189718 üzenetére
Nálam is így működik.
Kar előre - automata refi bekapcsol, helyzettől függően refi világít.
Kar mégegyszer előre - automata kikapcsol, refi fixen világít.
De ha automata módban van a refi és nem világít akkor én csak úgy tudom kikapcsolni az automata módot, hogy előtte fel kell kapcsolni a refit.
Huhh, remélem érthető amit írtam -
pompom89
csendes tag
Sziasztok!
Egy gyors kérdéssel fordulnék hozzátok:
Adott egy 2004-es VW Passat (b5.5), 1.9pdtdi, avf motorkóddalOlaj-üzemanyag-levegő-pollenszűrő (mann filter) mennyibe kerülne az unixnál? (Kedvezmény lenne)
Előre is köszönöm.
-
Gabesz87
veterán
Csak az zavart meg, hogy (ha jól éreztem este) a kar nem marad az eltolt poziban. A Megane-omban ha előre toltam a kart (bekapcsoltam a fényszórót), akkor az ott maradt, de itt meg úgy vettem észre, hogy eltolom, bekapcsolt az automata vezérlés, de a kar visszaállt utána alaphelyzetbe.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #189692 üzenetére
Kromofág vagy vmi hasonló maró anyag került rá. Nem csak minket tisztelek meg vele hanem más parkoló autókat is.
-
-
Gabesz87
veterán
Passat GTE kombiban (bár az, hogy GTE, talán ebben az esetben nem lényeg) a csomagtartó rolónak van helye valahol? Használatit még nem nyálaztam át végig, és tegnap eléggé megpakoltuk a puttonyt, de mivel nem nagyon tudtam hová tenni a rolót, otthon hagytam.
Másik kérdés: az automata DLA-s LED lámpa: tegnap volt alkalmam először élesben kipróbálni, de egyelőre még nem tiszta, hogy is működik, mármint hogy kell ki-be kapcsolni. RÁngattam előre-hátra a kart, aztán láttam a fényszóró ikont benne 'A' betűvel, és ilyenkor tette is a dolgát. Főúton egy szembe jövő villantott rám, ekkor estem kétségbe, hogy akkor hogy is kell kikapcsolni
Autópályán mindenesetre szembe jövő kamionok nem villogtak.
-
parijani
tag
Sziasztok!
B8 2.0 TDI passathoz kellene nekem valami olyan eszköz, amellyel láthatom, hogy mikor regenerál a kocsi, esetleg tudjak vele tervezni is. Elég gáz, hogy megyek több száz km-t, persze nem regenerál, majd amikor csak pár km-t kell mennem nekiáll és csak az alapjárati fordulatszámból veszem észre mert nincs semmi visszajelzés. Mivel csak megálláskor van alapjárati fordulat, így hazaérek és hopp regenerál, pedig ha tudom, hogy elkezdte, akkor lehet nem egyből hazamegyek, hanem beütemezek egy bevásárlást, vagy egyéb kitérőt és már több ideje marad regenerálni.
Egyelőre nem akarok semmit sem állítgatni rajta, mivel garanciális, de később ha van rá lehetőség az sem lenne baj.
Az OBD eleven-t néztem, ha az javasolt erre a feladatra, akkor honnan érdemes beszerezni és melyik verziót?Köszi!
-
nesa
veterán
válasz
macilaci78 #189704 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #189704 üzenetére
Két kerékdob között valahogy szabványos ez a 100 centi hely, szinte mindenbe be szokott férni a két gyümölcsös láda összeforgatva(egyik hosszában, másik keresztben, összesen épp 99 cm
)
-
nesa
veterán
Sziasztok nem tudja valaki hogy a B5, B5.5 varinat passatnak mennyi a két hátsó kerékdob közti hasznos távolság, és a kerékdob után ahol szélesebb, ill létezett ezekből olyan modell aminek hátul középen is 3 pontos öv van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest