-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz bitpork #219949 üzenetére
De nincs 3 kamasz fiam. 🤗 (Sajnos egy se.)
Szomszédnak van Q7, Q8 és Macan - mindegyikben szédülök a magasságtól.*A Q7 eladó, nekem formára az tetszik leginkább a háromból; a nyár közepe óta árulja, ha valakit érdekel, megvigyázott gép (2016, 22X ezer km, 3.0 dízel, éjjellátó, mindenhol S-line, kutyafüle is benne van. Asszem most 11 méter).
-
1stVikman
senior tag
Azt esetleg tudja valaki, hogy az újabb dízeleknél mennyi km-nek kéne lenni két dpf regeneráció között?
Konkrétan 2021es, 2.0 cr tdi, 110kW, dtsb.Utoljára megcsinálta azt, hogy munkahelytől szállásig 3,5 km, hideg motorral nekiállt. Nem volt alkalmas megvárjam. 1.kép
Majd 20 perccel később indultunk haza, 400+ km, 90%pálya, és persze a ház előtt megint ment a regen...
Ekkor már elvittem egy körre, hogy befejezze. 2.-3. Kép
[kép]
[kép]
[kép]Golf (2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc) ezt az utat járva ~700km-t megtesz a két regeneráció között.
-
Audience
aktív tag
válasz 1stVikman #219955 üzenetére
Van egy kalkulált hamutartalom plusz van benne egy differenciál nyomásmérő. A kalkulált hamutartalomtól függ mikor indítja - ha a feltételek megfelelőek - a regenerálást. Ez tehát nem mért hanem egy paraméterekből számolt érték! Tehát nem fix intervallumra indítja!
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Audience #219956 üzenetére
Én ezt értem, tudom is, hogy régebbi motoroknál így volt, mert a golfom ~4-450kmt tud, ha csak 110km-t ingázok. De ha 400km-re megyek, akkor már elmegy 700km felett kettő között, úgy, hogy 270k felett jár már, és a dpf is 78%-ra tele. [kép]
Viszont a passat 226km után akart regenerálni, úgy, hogy előtte 400km pálya volt, tehát útközben már egyszer regenerált. És aztán hazafelé ugye egyszer lefutott, amit elkezdett, és aztán olyan 390km után kezdett megint egyet.
Mágus említett egyszer olyasmit, hogy ezek az újabb dieselek ~250km-enként regenerálnak, mindegy mi van.[ Szerkesztve ]
-
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #219965 üzenetére
Ez is Euro6d.
Rémlett, hogy írtál valamit erről. Bár vag dpf szerint nekem tele is volt a szűrő.
Hát nem tudom, figyelgetem aztán meglátjuk mi lesz, minden esetre a golf után kicsit érdekesen viselkedik.dozó
Nekem az euro5 golf működik kb.ugyanaúgy, ahogy a linkben írtad.Reggie0
Igen euro6dAudience
Oké, nem fix, de azért egy körülbelüli km-t értéket tudsz mondani, hogy nálad mikor csinálja?
Mint pl.dozó is írta, vagy mint én a golfnál, hogy ~450 ha kevesebb a pálya, és ~700km, ha ebből a 90%-a pálya.[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
Nekem is kb 250km után regenerál az euro 5 golf.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
simonjoe
őstag
Majdnem eu5-ös Passat nálam átlagban 1100km, de volt már 1370km-em is. Nincs tötymörgés, cc. 80% pálya, MOL prémium nyál, külhonban is prémium, ahol lehet BP.
Joe
-
félisten
válasz ArthurShelby #219944 üzenetére
Hát ezen semmi beállítás nincs kb, minden le van némítva.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2010-es, 122 lóerős 1.4 TSI Octavia autóról lenne szó. Motorkódja: CAX...és utána számok. 185 ezer km-t futott. Feltételezem a vezérléscsere megtörténtét kellene firtatni, igaz? (Vásárlásról van szó )
Amúgy egész szépen néz ki az autó első szemrevételezés alapján. Most ráadásul 'akcijjjós', 100 ezerrel olcsóbb mint a kiírt ár. Három hibát találtam, illetve plusz egy dolgot ami máris cserés:
1. Rozsda....a jobb oldalán a küszöb alján. 14 éves autónál ez 'normális'?
Amúgy a többi része odalent nem vészes, korának megfelelő ahogy mondani szokták.
2. A bal első ajtó kárpitja kicsit elengedett a könyöklő részen és felette.3. Kavicsfelverődés van a szélvédőn, épp a sofőr látóterében.
+1: A gumik repedezettek, de ez lenne a legkevesebb. Mivel gyorsan és tutira orvosolható. Viszont a képen is látni, hogy a rozsda máshol is megjelent. Ennek a takarólemeznek nem így kellene állnia, nem?!
Beindítva még nem volt. Amúgy pofás autó és jó, hogy nem a klasszik szürke, fekete, fehér...triumvirátus tagja.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Eddig is baromságnak tartottam az évenkénti olajcserét. 2 évente még oke lehet, de szerintem km alapon van leginkább értelme.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hdanesz #219973 üzenetére
Vezérlés: érkezz bejelentés nélkül, lehetőleg reggel, amikor még nem volt beindítva aznap a motor. Figyeld a hangját, ha kerreg, darál ez első másodpercekben, akkor nem mostanában volt cserélve.
Ez általában csak az aznapi legelső indításkor figyelhető meg.Ülés: legyen benne állítható deréktámasz, különben hátfájós lehet.
Szvsz rozsdásabb az elvárhatónál.
-
hdanesz
őstag
-
bul07
nagyúr
válasz hdanesz #219976 üzenetére
Rendszámát tudod?
JSZP mit mutatott?Nem tudom miért kell titkolni a rendszámot eladásnál
Talán akkor mindenki rá tud nézni a JSZP-be és el se megy megnézni[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ArthurShelby
addikt
válasz szabonagyur #219972 üzenetére
Ha majd megjön a céges iphone-om valamikor (1héten belültől, akár lehet egy hónap is, elvileg még alkudoznak a vodafone-nal), akkor kipróbálom.
Lehet nem a tekerő gombbal, hanem a kormányon lévő hangerő gombbal kell szórakázni . Holnap megnézem, mert most már izgat😅A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #219974 üzenetére
Ne csináld már!! Hát oda van írva, hogy az olajat a polcról vették le és az autók is garázsban álltak, nem vagy alig futottak, de semmi adat nincs benne arról, hogy mennyi az alig (5km vagy 5000km) ??!!
Ez a cikk félrevezető, megtévesztő és baromság erre te is berakod ide, hogy ebben a fotelszakértő országban most ne cseréljék évente az olajat az emberek, úgyhogy évente 5-6000e km-t mennek mondjuk városban/dugóban araszolva, naponta 10 hidegindítással!!!
Ebből a cikkből annyit lehet megtudni, hogy ha garázsban tárolod az olajat évekig (semmit nem tudunk a körülményekről) vagy a motorban van és nem használod akkor az olaj használható marad, semmi mást. Pláne egy öreg 10W40-es olajról van szó ami teljesen más eljárással készül mint egy modern olaj!
The Truth Is Out There --->
-
hdanesz
őstag
válasz bul07 #219980 üzenetére
Tudom, mert láttam élőben.
Semmi olyan nem derült ki a lekérdezésből, ami eltántorított volna. A gondok ott kezdődtek amikor élőben láttam. A hirdetésekben minden autó szupernek néz ki, mert ugye a hibákat nem fényképezik vagy épp takargatják. Ahogy a becsületesnepper mondja: 'el kell menni...meg kell nézni'Köszi mindenkinek a hozzászólásokat. Elengedős lesz.
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #219983 üzenetére
A cikk utolsó mondata.
"Persze lehetnek kivételek, a városban használt, dugóban sokat alapjáraton ketyegő, de nem haladó autók, a nagy terhet vontató, vagy versenypályán is használt kocsik biztosan megköszönik, ha a gyári csereperiódus előtt kapnak új kenőanyagot."
Általánosságban annyi, hogy az olaj nem romlik meg egy év után, de a felhasználás jellege nagyban befolyásolja a minőségét ergó nem lehet azt kijelenti, hogy egy év után kötelező a csere. Van, amikor igen, van, amikor hamarabb és van, amikor akár 2 évig benne maradhat.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #219985 üzenetére
Ja persze a cikk végére oda volt ez "biggyesztve".... de az emberek 60-70% városban ketyegteti az autóját dugóban araszolva, hideg olajjal.
"Általánosságban annyi, hogy az olaj nem romlik meg egy év után, de a felhasználás jellege nagyban befolyásolja a minőségét ergó nem lehet azt kijelenti, hogy egy év után kötelező a csere. Van, amikor igen, van, amikor hamarabb és van, amikor akár 2 évig benne maradhat."
Pontosan, soha senki nem állította, hogy megromlik az olaj 1 év után, pláne nem kannában a garázsban. A gyártók is évek óta 2 éves periódust írnak elő (néhány kivétel azért van), meg egyébként is ez már vagy 10 éve egy kalkulált, számolt történet, minden szervizkönyvben úgy van, hogy amit ír a fedélzeti.
Elolvastad a kommenteket a cikk alatt? Vennél ebben az országban bárkitől használt autót ez alapján? Ez a cikk után meg pláne...
The Truth Is Out There --->
-
HUTCHDB
nagyúr
Sziasztok,
Egy Skoda Octavia 2023 évi autóban hogyan lehet a gyári beépített navigációban a térképszoftvert frissíteni?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
426os
őstag
Akkor dobjam ki a megmaradt 7dl VW 0w20 olajat (gyári 5liter kannájában, fénytől védett helyen, lezárva tartott) vagy felhasználhatom a kövi olajcseréhez (1 éven belül)?
.
-
őstag
válasz Corsa02 #219986 üzenetére
Apropó hogy tőlem érdemes használt kocsit venni Az új tsi-kben érdemes "első" olajcserért csinálni 1-2-3 ezer kilométer után (főleg pályán menne)? Ugye főleg 1.0 115-re vonatkozna, de úgy általában is (sajna elkezdett "viszketni" hogy 1.5 tsi manuál start t-roc ajánlatot is kérjek...).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ja, de 1.5 (DSG nélkül) csak a t-roc-ban van ami 14 centivel hosszabb ...Meg 2 misivel drágábban indul (nyilván almát körtével, mert a t-cross 1.0 95 pacival, a t-roc meg 1.5 150 lovacskával indul, és a felszereltség is jobb, de ebből olyan 1.2-1.4 milla megmarad azért összekonfigurálva).
Fő gond mondjuk hogy t-roc nem tetszik annyira...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest