-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
Ma tekertem 500km-t egy gyakorlatilag vadiúj (4 ezer km-t futott) Octaviaba. Jól felszerelt volt: érintős központi egység, bluetooth-szal, mp3 lejátszással, volt benne ülésfűtés, tolatóradar, stb. Motorja 1.2 TSI 105 lovas csoda. Erre mondanám azt, hogy alapmotornak jó. Azért az ennél gyengébb variánsnak már lenne baja az autó mozgatásával, sőt szerintem még ezt is csak azért éreztem kielégítő dinamikájúnak, mert egyedül ültem benne. 4 emberrel, csomagokkal, klímával biztos más lenne a véleményem. Így azt mondom, hogy el lehet vele lenni, de ha lenne 5 misim egy új autóra, inkább spórolnék még pár hónapot, és megvenném az 1.4 TSI 140 lovas motorral. Ugyanis a múltkor olyannal mentem egy napot, és az szépen szedi a lábát, és úgy fogyasztott fél literrel kevesebbet 100 km-enként, hogy alapvetően ugyanúgy használtam (pályán 140-el javarészt), de amikor csak tudtam kinyomtam a szemét, mert jól esett.
Egyébként korrekt autó nagyon, a hangerőszabályzóval együtt forgó piktogram még mindig vicces, de az utastér csendes (kicsit a motortér felől lehetne több szigetelés, mert 120 felett ebben és az 1.4 tsi-ben is végig hallhatóan jelen van a motor zúgása), kifejezetten szívesen utaznék vele nagyobb távokat is.
Egy idegesítő dolgot viszont csinál ez, és csinált a múltkor a másik is: ha elkezdek ablakmosózni, már azelőtt töröl az ablaktörlő, hogy jött volna folyadék a spricniből, szóval kb a fél ablakot megtörli szárazon, mire jön egy kis nedvesség rá.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #93704 üzenetére
No de alapjáraton nem is hallani. A TDI után, néha rá akarok indítani, amikor a kollégámét vezetem.
Egyedül a motorfék, ami hiányzik belőle. Konkrétan, mintha nem is lenne, vagy csak nekem tűnik így?
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Mágus2 #93705 üzenetére
Az 1.4-esre már nem emlékszem, de az 1.2-ben tényleg gyakorlatilag semmi motorfék nem volt, eleinte ha valaki kijött elém és oldottam a tempomatot olyan távolságból, ahogy a sajátomban szoktam (1.9 dízel), beleestem a fenekébe mindig, pedig én nem vagyok letolós típus, szoktam követési távolságot tartani. A start stopja is jó, finoman áll le, és gyorsan indít újra.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #93706 üzenetére
Főleg akkor
fasza, ha meg akarsz fordulni a parkolón, ahol tolatni is kell. Ki kell kapcsolni, mert minden megállásnál leállítja.[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
válasz varsam #93703 üzenetére
Igazából nem vágyom nagy küllőkre, a franc akar egy jó felni miatt 2x annyit fizetni gumira.. De egy 16-ost még bevállalnék, így elég papásnak tűnik a kocsi... amúgy 16-os kerekekkel milyen méretű gumi az ajánlott ezeken?
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
szőröscica
addikt
válasz Mágus2 #93707 üzenetére
Meg kell tanulni, hogy hogyan működik, elsőre fura lehet, de nekem fel sem tűnik már, teljesen természetes, hogy van, és soha nem állítja le, ha én nem akarom. Az egyik Transitunkban van, abban már megtanultam, nem igényelt nagy szoktatási időszakot. Igazából parkolásnál kinyomott kuplungot kell tartani végig, ennyi a titka. Számomra legalábbis teljesen természetes a rendszer, soha nem zavart.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #93709 üzenetére
Ez az,ami miatt ölni tudnék,nem szeretem ha tehénkednek a kuplungon ha várni kell valamire,mert kopik.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #93707 üzenetére
Miben próbáltad a Start-Stopot? Lehet hogy újabb verzió, de forduláskor a Q3 sem állítja le a motort, maximum az első megálláskor. De én sem kapcsolom ki, korrektül működik az esetek 99%-ában. Egyszer-egyszer az egy pillanatnyi megállás és köztvetlen újrainduláskor tud kicsit elgondolkozni, de ott sem volt még kellemetlen helyzetem.
-
peterm711
aktív tag
válasz Mágus2 #93707 üzenetére
Nekem majdnem helyrerakta a motrot a start-stop, vasútátjáró előtt 0-ába tettem, odagurultam, át a sineken, majd egy enyhe domb lefelé, és nem vettem észre hogy leállította a motrot, mert telefonáltam, 3as be kuplung fel, és hatalmas rántás. Ránéztem a maxi dotra és azt írta indítsam újra a motrot közben az meg már újraindult a lejtőtől, mondom szép. Szóval nem tökéletes még ez a rendszer, és ha idővel elkezd majd romlani, akkor sok embernek fog fejfájást okozni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz brumi1024 #93713 üzenetére
Octavia3 1.2 TSi-ben próbáltam. 2014-es autó. Nem hiszem, hogy ettől van újabb rendszer. Ugye megállás előtt már üresben van az autó, hogy ne fulladozzon alapjárat körüli fordulat, de még nem álltam be a helyre, de azért leállítja. Nem fogok állni a kuplungon végig és égetni, csak azért, hogy ne álljon le 3x, mire beállok egy helyre. Inkább kikapcsolom ezt a
bug-ot. A másik, hogy a parkolón 2 kapu is van, mindkettőnél üresben, mert lassú a sorompó, na ilyenkor is leállítja. Buta, mert nem tudja, hogy meddig fogok várakozni, jó lenne ha lenne valami késleltetés, mondjuk 15-20mp, hogy ha addig nem rakod sebességbe, akkor leáll, de ez neeeem, azonnal, most máris, persze a wartburgos éned azt súgja, már megint lefulladt ez a retek.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Mágus2 #93718 üzenetére
Ez szerintem teljesen szokás kérdése, én ha tudom, hogy mozdulni kell 2-3 másodpercen belül, akkor nyomom a kuplungpedált, nem veszem ki üresbe. Függetlenül attól, hogy van-e start stop az autóban vagy sem, így teszek, és így tettem mindig is. Valószínűleg ezért nem zavart még soha a start stop működése, egyszerűen így csak akkor áll le az autó, ha én is azt akarom. És nem szálltak el sorban a kinyomócsapágyaim eddig, szóval olyan rosszat csak nem csinálok.
-
daniel2121
senior tag
válasz szőröscica #93704 üzenetére
Fogyasztása hogyan alakult? Azért kérdezem mert most akarok venni egy Octaviát 2011-2013 közöttit. Diesel vagy benzinest? kb. havi 3-4000 km menne bele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #93720 üzenetére
A céges Octaviám nekem is start-stopos volt, együtt lehetett élni vele, nagyritkán kapcsoltam ki.
@daniel: 1.4 TSI, 122 le Octi 2013 volt, a céges norma 7,5 liter volt, mindig sikerült kijönnöm belőle, kb. 7 liter vegyesben, sok autópálya 150-160.
Ennyi km-re dízelt vennék, rokonnak 1.6 TDI van, ha odafigyel 4 liter.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz daniel2121 #93721 üzenetére
470 km-re a computer 6.8-at írt ki. Tankolással sajnos nem tudtam utánaszámítani, mert bérautó volt, ezért egészen biztosan nem teli tankkal kaptam meg, de szvsz ennél több volt.
Hasonló felhasználás mellett az 1.4 tsi kevesebbet írt, de annak a szemét kinyomtam minden korlátozás, pihenő, stb után.
Hú, annyi km-re szerintem csakis dízelt szabad venni. Jók ezek a kis turbós benzinesek, sokkal jobbak mint egy 1.6-2 literes szívó, de takarékosságban még mindig a dízel nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
daniel2121
senior tag
válasz szőröscica #93723 üzenetére
Köszi én is arra hajlok. Erre alkuszok [link]
Belga autó volt,de a szervízkönyve nincs vezetve. Megnézettem egy guruval,rátette a kütyüt azt mondja hogy a km futása annyi amennyit az óra mutat, de valahogy mégsem vagyok nyugodt e felől. -
Morris
veterán
válasz daniel2121 #93724 üzenetére
Nézz erősebbet.
Korábban nekem egy 1.4 szívó golfom volt. Elvoltam vele, de mint utólag rájöttem, csak azért nem hiányzott annyira a nagyobb motor, mert nem is ültem erősebb vasban az alatt az idő alatt míg megvolt.
Mióta megvan a Passat, azóta azt vallom, hogy ennél gyengébb autót a büdös életben nem veszek.
Kell az a min 130 paci. Szerintem...És ezúton is köszönöm ismét azoknak a tanácsát és segítségét, akik rábeszéltek erre az autóra. Amikor megyek vele, mindig mosolyt csal az arcomra.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #93718 üzenetére
Németországban már tesztelik az A3-asokban a lámpahálózatra kötött Start-Stopot, ahol 5 másodperccel a zöld jelzés előtt izzítja is a motort.
Nem tudom mennyi a valós különbség a rendszerek között, de az Audiknál nem tapasztaltam ilyet - szintén 2014-es Q3 és A3, mindkettő manuális (előbbibe 5-6k km-em van már, másikat csak rövid ideig próbáltam) -, azok csak akkor álltak le, ha az autó teljesen megállt. Guruláskor kuplung nélkül elindult (ahogy kormányfordításra vagy a klíma/fűtés miatt, ha esetleg pár fokkal a beállított hőmérséklet alá/fölé esne a beltér), illetve bizonyos emelkedőkön sem állt le a dőlésérzékelő jele alapján. Parkoláskor/manőverezéskor pedig szintén nem. Ennél egyébként egy fokkal jobb a BMW rendszere, az 5-ösökben sokkal gyorsabban indít, és a navigáció célpontja közelében le sem állít, mert gondolja, hogy parkolni fogsz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz daniel2121 #93728 üzenetére
És ez milyen ország volt?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz daniel2121 #93730 üzenetére
Nem ölték meg magukat,hogy értékehető fotókat csináljanak. Motortér? Vezető ülés? Ezek alapján lehetetlen megítélni. Szép a színe,gyanúsan keveset futott,mintha fújva lett volna a bal eleje. Túl fényes a kormány ennyi futáshoz. Remélem csak szilikon.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz daniel2121 #93732 üzenetére
Nekem ez gyengécske. Vezettél már ilyet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz daniel2121 #93732 üzenetére
Nem azért vesz ekkora autót az ember, hogy üresen járjon. Ha meg család van,kell a két literes. Golfból talán vennék ilyet,de az octavia a helyről szól,a praktikumról,pakolhatóságról. Minden alkalommal figyelmeztetni fog a gyengeségével,amikor tele lesz
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #93664 üzenetére
Pont ez egy olyan dolog, ami életszerű szituációban se magánszemélynél, se kereskedőnél nem megoldható, még Angliában sem, hogy ízekre szedjünk egy eladó autót.
Viszont amiket írtál hibalehetőségeket, pláne 7-8+ éves CR-nél, azok elég hajmeresztőek.
Egy turbós benya talán okosabb döntés lenne. Mit gondolsz? Nyomatékban, gyomorszorításban és ülésprésben tud a dizlihez hasonló érzést? Mennyire rugalmas, egy-egy szűkös körforgalomból való hirtelen kiugrásnál pl.?[ Szerkesztve ]
-
Jaded
senior tag
A véleményetekre lennék kíváncsi. Vennem kell 2 nyári gumit. Tavaly tavasszal vettem 2 újat, tehát egy szezont mentek. Az újakat előre rakjam vagy hátra? Én hátra raknám, mert akkor jövő ilyenkor lesz egy jobban kopott meg egy kevésbé. Vagy rakjam előre az újakat és jövő ilyenkor lesz nagyjából 4 egyforma kopott?
Renault Megane IV Limited
-
siti
senior tag
válasz daniel2121 #93732 üzenetére
"Pedig nepper gyerek árulja,tavaly hozta be állítólag magának"
ezt minden autóra elmondják mert hogy tuti vétel. szedán 1.6 dízel után meg rájött hogy ikrei lesznek, meg nem fér be hátra a hűtőláda amit iszonyat gyorsan kéne vele menni....atos19881101
nem a tárcsa kopik[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #93736 üzenetére
Ha kinyomod a kuplungot, kap a tárcsa, csapágy, rugó, főleg a csapágy kopik és a rugó gyengül, de miután ezek megkoptak, viszik magukkal a tárcsát is. Ameddig minden új, semmi gond, de ahogy megkopik a tárcsa(a normál használattól: elindulás, váltás, tolatás), már nem szorítja a rugó olyan erővel, és egy idő után nem köt ki rendesen, először csak a hátramenetet veszi reccsenve, majd jön az 1-es, végül már nem is lehet váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz daniel2121 #93732 üzenetére
Én is így vettem a passatot. Az eladó is nepper volt. Februárban behozta, márciusban a nevére került. Volt rajta biztosítás is meg minden, csak az eredetvizsgát nem csináltatta meg, mert azt a neppernek nem kötelező. Majd úgy döntött, vesz egy Touran-t és a Passatot eladja. Júniusban meg megvettem tőle a Passat-ot.
Tényleg látszott rajta, hogy nem eladásra szerezte be. Át lett nézetve szakműhelyben és semmi problémát nem találtak.
Azóta is hibátlanul üzemel.
Persze voltak dolgok, amiket orvosolni kellett: izzítógyertyák, akku - plusz a kötelezők (vezérlés, szűrők, olaj, téli kerék garnitúra) -
Mágus2
Közösségépítő
[link] Az utolsó mondatot aranyba kellene foglalni.
-
kk831228
addikt
Na megérkeztek a tárcsák, már csak betét kell...
Szépen le vannak festve, a ferodo sokkal olcsóbb lett volna, nem tudom mennyivel lesz ez jobb...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Piwi
addikt
válasz kk831228 #93743 üzenetére
pont tegnap nézegettem én is az A4-hez,de hála még nem jött el a csere ideje. Ha nem titok honnan rendelted? Unix oldalát néztem,ott annyira nem volt jó áron. Ilyen áron szinte bevihetem az Audihoz is és berakják a gyárit
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
tresh
addikt
-
Brumi˘
addikt
válasz Brumi˘ #89568 üzenetére
Sikerült találni cuccokat a hátsó ablaktrölőmhöz. Kupakot és fúvókát is tudtam rendelni gyári cikkszám alapján egy itthoni boltból. Egész olcsó és méretpontos alkatrészek. Szerencsémre minden működik is. A fúvókával is szerencsém volt, mert csak a régi beletört szárát kellett kifúrnom, és az új passzolt bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Politika
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoodSpeed: A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
- Tippmix
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen