-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
lenne hozzátok két kérdésem, ha és amennyiben nem tudom fixtömegűsíteni a passatot, kettőstömegű lendkereket honnan rendeljek? van esetleg konkrét linketek, hogy honnan érdemes?
a második kérdés pedig, hogy a belső középső szellőzömben kiégett az egyik égő -ami ugye megvilágítja a szellőzőrostélyok tekerőjét- no ezt könnyű cserélni, ha gyárilag ilyen, vagy úgy kell kiolvasztani belőle az izzót? továbbá hogyan kell kivenni azt a szellőzőt a műszerfalból lehetőleg úgy, hogy ne karistoljak össze mindent a szélén? ha esetleg lenne valami yt-s videó az is tökéletes lenne
köszönöm
szerk.: eszembe jutott még valami... most, hogy feltettem az alufelnijeimet azt javasolták, hogy nézzek hozzájuk kifejezett "alufelni csavarokat" na most én kaptam külön csavarszettet a felnihez amikor vettem az autót, de azok teljesen ugyan olyanok, mint amivel a téli lemezek fent voltak..... ez lehet gond? honnan tudom, hogy nem jó a csavar az alufelnimhez és ha nem jó, akkor milyent vegyek hozzá?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
mmdms
addikt
válasz zsolt19900 #94104 üzenetére
nem tudom fixtömegűsíteni
Itt konkrétan mire gondolsz? Miért ne lehetne, van valami akadálya?ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
zsolt19900
őstag
Arra, hogy egyelőre senki sem tudott konkrét választ adni, mi a menete, mit vegyek bele, mit lessek meg az autón és hol, hogy tudjanak segíteni nekem ebben de remélem, hogy ki lehet váltani, de ha nem akkor majd megy bele az új kettőstömegű és kész
[ Módosította: Morris ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
szőröscica
addikt
válasz zsolt19900 #94104 üzenetére
A lendkereket a kauffertől volt pár éve érdemes venni, gyakorlatilag folyamatos akcióik vannak rá, érdemes megejteni egy telefont feléjük. [link]
-
Morris
veterán
válasz szőröscica #94107 üzenetére
elolvasta
-
tresh
addikt
válasz zsolt19900 #94106 üzenetére
Váltókód kell és rögtön kiderül de szerintem ugyanaz mint az audi a4 b5 116 lovas pd arra meg gond nélkül mászik a fel a 80-as lendkerék+szerkezet. Ja de fel ne tedd mert kirázza a beled és tönkre teszi a váltód 6 gangos váltók alá nem illik már fixet rakni illetve az újabb 1.9/2.0 pd-k és cr-k alá ennyi
-
zsolt19900
őstag
Morris: ha maga mondja oszt' akkó megolvastam
joamilestoné: amennyiben nem lesz fix, megejtek oda egy telefont
tresh: gondoltam megkérdezem a többieket is, hát ha lesz valami ötlet
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tresh
addikt
válasz zsolt19900 #94110 üzenetére
Nem azért mondtam írtam, kettőstömegű is jó semmi baj vele, de ha meg lehet oldani én tuti fixet tennék bele
-
zsolt19900
őstag
gondolom, hogy az sem egy ördögtől való rossz csak ésszerűbbnek tartanám a jövőbe tekintve a fixesítést
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Morris
veterán
válasz zsolt19900 #94112 üzenetére
Én ebben nem lennék olyan biztos. Mondjuk attól függ mennyit tekersz az autóval. Én, ha most kicseréltetném a DMF-et, akkor ugye óvatos, odafigyelős használat mellett elmegy 200-250k km-t.
Ehhez nekem (évi max 20k km-t számolva) több mint 10 évet kell várnom. Na, én tuti előbb adom el az autót.
Az előző vas 7 évet töltött nálam. 80k km-t tekertem bele.
Szóval szerintem nem sok értelme van machinálni. Ha egy cserére szükség lesz, akkor nálam az lesz első és az utolsó.
Nem tudom nálad hogyan alakulna ez...[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Morris #94113 üzenetére
Nálam egy év alatt belemegy 30-35k és ebből elég sok a város plusz asszony is vezeti neki meg magyarázd el hogy mi ez és hogy kell vezetni hogy kíméld a kuplungot. Egytőmegüt meg úgy rúgja gyilkolja ahogy akarja bagóért cserélek alatta kuplungot+ 5kg val könnyebb az autó
-
Mappa
addikt
Hétvégi nagy belső takarítás közepette vettem észre, hogy a Bora váltószoknyáján egy borsszemnyi lyuk van. Néztem youtube videókat nem egy nagy dolog kicserélni. Viszont szét lehet kapni a váltókart úgy, hogy a váltómarkolatot rátenném az új szoknyára, vagy ez nagyon egyben van? magyar oldalon nem is találtam "fa" berakásos váltót használtat meg nem vennék akkor inkább valami utángyártottat ebay-ről.
[ Szerkesztve ]
nem kötelező megadni
-
Irvkhf
aktív tag
Ki tud Kecskeméten egy jó autó fényezőt ajánlani?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #94104 üzenetére
Ha a váltó 6 sebességes, akkor nem jó bele az egytömegű, nem fog passzolni, ha csak 5 sebességes, akkor simán felmegy. Sokan emiatt cserélték le a 6-os váltót, ami jó nagy butaság.
-
tresh
addikt
válasz Mágus2 #94120 üzenetére
Sokan emiatt cserélték le a 6-os váltót, ami jó nagy butaság.
Hol ilyennel még nem találkoztam, de tényleg elég nagy baromság
Ha jól nézem pár 6-os váltó alá is vanilyen fix szett bár értelmét itt már én se látom mert dupla olyan nagy a fix lendkerék..szerintem ez már jobban gyilkolja a szerkezetet
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #94112 üzenetére
Amúgy mi baja a lendkeréknek?
-
Dr.Zoo
senior tag
Én meg olyat, amit a gyári mérnök kitalált. Tehát kettőstömegűt.
Mikor fog neki az "normál" használat mellet kifingani? De most őszintén? Egy szolid csippet is röhögve kibír a kettőstömegű, nem értem én ezt az egytömegűsítést...."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
tresh
addikt
válasz Dr.Zoo #94123 üzenetére
Ez így igaz de megfordítom a dolgot. Ha a 80-as audi és A4 ami gyárilag fix lendkerékkel(plusz a hasonló konszern) jött és nem rázta ki a beled/nem tette tönkre a váltót akkor úgy gondolom egy oka lehetett a kettőstömegűnek a nagyobb csillapítás alacsony fordulaton. Nálam plusz egy hibaforrás volt és inkább visszatettem a régi megoldást ami bírja a strapát és nem kell 100k ként cserélen a sok város és pl asszony lába végett. Ha pályáznék 80%-ba akkor én se tököltem volna vele de mivel a fixet is Hans tervezte ugyanehhez a rendszerhez így úgy gondolom az is tökéletesen megállja a helyét. Nálam 35ezer km óta van és szolgál hibátlanul.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
tresh: megette a penész, ha 100e km alatt kifingik az új kettőstömegű..
Gyerekek, az enyémben óra szerinti negyed millió futott km van, és gyári benne a lendkerék...
pedig van/volt benne város is, bőséggel...
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #94126 üzenetére
Nem egy dologról beszélsz... Az utólagos fix kiváltókat én se tenném bele.Ez gyári megoldás ezzel jött ki a gyárból. 10-15 éve autókról beszélünk nem tegnap a gyárból kigurultról.
Röviden pl nálam beleteszed a gyári kettőst :150K anyag vagy beleteszed a szintén gyári egytömegűt 50k ennyi a matek se több se kevesebb , következő cserénél pedig 30k lesz nem 150 megint. Aki nem 3 évre vesz autót hanem 10 és használja annak megéri ha van rá lehetőség. De ez csak az én véleményem
(#94127) Dr.Zoo: automata a tied vagy tévedek?
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
Na nebassz.. Kollégám 2004-es 1.9 PDTDI paszulyában egy TT5-ös figyel, igazolt 160.000 km futással.
Ott is minden full gyári.Enyém első HSZ
Egyébként 5 sebességes manuális, 2002-es.[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
mmdms
addikt
Ha jól értelmezem ezt a kuplungmizériát, a kettős tömegű cirka 250k kilómétert bír használattól függően. Na most ha én ~240k kilométernél cseréltetek kuplungot a kocsimba, akkor már érdemes ezt is cseréltetnem?
Mágus2: És akkor nekem is jön a dilemma...
Dr.Zoo: Ha nem para inkább mágusra hallgatok.
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
tresh
addikt
válasz Dr.Zoo #94129 üzenetére
Nézd nem foglak meggyőzni mindenki azt tesz bele amit akar és amire pénze van, régi 1.9 tdi nél mind a két megoldás gyári és működik hibátlanul. Kinek mi és hidd el 100k alatt le lehet rúgni a kettőstömegűt városba araszolva.. nekem ismétlem azért van fix mert sokat megyek és más is vezeti és nem fogom elmagyarázni neki hogy hogy használja az autót hogy 50k val többet bírjon a lendkerék.
-
Dr.Zoo
senior tag
Rám nem kell hallgatni, csupán leírom, amit tapasztalok.
Akár a saját kocsimon, akár közvetlen kollégámén, esetleg olyan ismerősén, akinek elhiszem, amit mond..
Költöttem én annó teljesen feleslegesen kocsira már annyit, amennyiért Te most vetted a Tiéd.
Ennyi. Többek között megtanultam a saját káromon, hogy én még egyszer nem veszek automata váltós kocsit, hacsaknem zsírúj, vagy nincs sok fölös pénzem.........Tresh: engedd el..
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
mmdms
addikt
válasz Dr.Zoo #94136 üzenetére
Ha haza indulok, akkor 1500 km-t kell megtennem, nem akarom azt kockáztatni hogy lerohadok a pályán. Nem tudom ki hogy van vele, azért ez elég sok. Plusz az előző tulaj a fene tudja hogy használta, egy idős orosz bácsitól vettem át, nem hinném hogy az a bojrészer stílusú sofőr, szóval azt gyanítom többet ment alacsony fordulatszámon mint itt bárkié.
Ami azt illeti, azt az ezer ercsit amibe fájt nekem a kocsi, nem nehéz újra rákölteni.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Dr.Zoo
senior tag
Akkor természetesen ez nem is kérdés.
Szerk.: nekem 2010-ben 400 e birodalmi forint felett állt meg egy kutya közönséges DMX 4 sebesség plusz lock-up automata váltó felújítása, egy B5-ös 1997-es paszulyon.
Akkor megtanultam, hogy M.O.-on egy Fószer ért konkrétan az automatákhoz, a többi csak sejti...
Telefonba elmeséltem neki a sztorim, mire Ő fejből köpte a hibát. Úgy, hogy előtte nem beszéltem vele, sose találkoztunk, és nem látta fizikailag a kocsit. Én Gödön csacsogtam a telóba, Ő Mindszenten hallgatta.
Ennyi.[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
zsolt19900
őstag
jobb oldali kormanyosszekoto cseréje nagy munka? tudom, hogy utána futómű állítás, de maga a csere nehéz? ha nem akkor mi a menete?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz Mágus2 #94122 üzenetére
amikor pl 3. sebessegbol visszteszem kettobe és motorfekkel lassítok akkor beraz és megcsinalja ugyan ezt elindulsnal is pl. ritkán szoktam lejtős felületről kettesben indulni, no sajnos akkor is kirazza az autót, amúgy hangja és ilyesmi nincsen
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
MunezXBK
nagyúr
válasz zsolt19900 #94141 üzenetére
Lehet tárcsa is, nekem is az volt a gondom.
-
zsolt19900
őstag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #94140 üzenetére
[link] Ez audi, de azonos a futómű a passat-al.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz zsolt19900 #94144 üzenetére
-
TaaT
veterán
Valami kattog a fék pedálnál ha finoman nyomom [link] Ha gyorsan erősen fékezek akkor kb észrevétlen a jelenség.
Give them hell Ukraine!