-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz rasotamas #189577 üzenetére
Tudod mire van az alltrack? Hogy murván menjenek tanyák között meg lájtos terepen. Oda a minél rövidebb váltó a jó. Értem h sokaknak tetszik egy-egy autó fizimiskája de nem viccből az ami. A sima highline-nak ami nincs emelve sem meg azért hosszú mert pályára tervezték.
Az allroadjaim is többet ettek mint a tesó a6 avant. Nem ugyan az a célközönség.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
aero.
veterán
-
őstag
válasz rasotamas #189562 üzenetére
Nekem 149 tempomattal 7,5 alatt volt a fogyasztás amikor ilyen passatom volt. Igaz nem alltrack, hanem sima Highline adaptív sport futóművel. Szerintem amiatt ehetett kevesebbet, mert az még a simahoz képest is lejjebb van pár centivel. Az alltrack meg ugye a emelt.
2014 2.0 CR 177le dsg 4 motion
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rasotamas #189564 üzenetére
Azt gondolom, az Alltrack kivitel miatt tettek bele rövidebb* váltót, inkább legyen dinamikusabb. Ennek ára a némileg magasabb fogyasztás. (*Pedig a DSG úgyis pikk-pakk visszaváltana.)
DSG-s Golf GTI 3000 rpm-nél ~165 kmh, manuális 135-140 kmh között. Én is örülnék egy hosszabb 6. fokozatnak a kézi váltóban.
-
válasz rasotamas #189562 üzenetére
Tudomásom szerint ha ACC-d van akkor annak szerves része a radar. Ha lefagy akkor nem működik. Ha hagyományos tempomatod van akkor azzal lehet menni, de akkor nem lesz követő és távolságtartó funkciód. Szóval ACCből nem lesz hagyományos tempomat csak mert kényelmes lenne.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
simonjoe
őstag
válasz rasotamas #189277 üzenetére
Nekem is volt ilyen 1x. Atomjaira szedtem, minden csatlakozót megtisztítottam, majd összeraktam és működött. Később, a coolert is cseréltem mert a gyári nagyon hangos lett. Akkor is jól szét kellett szedni. Mostanság volt HDD csere SSD-re, és kapott új ODD-t is. Kibírta a sok macerát, nincs semmi problémám azóta. Ha van kedved szedd szét, nem bonyi történet, adja magát. Egyedül a végfok kiszabadítása a hűtőbordáról, igényel odafigyelést. De, legalább akkor azt is le tudod pasztázni, így jobb lesz a hűtése is.
Joe
-
veterán
válasz rasotamas #189299 üzenetére
Erre valaki? Ajánlottak egy tagot fb csoportban de amikor valaki a "mi baja lehet" "mennyi idő megcsinálni" és "mennyibe kerül" kérdésekre többszöri próbálkozásra sem válaszol, ellenben előkerül a sürgősségi felár fogalma (csak ugye még mindig nem tudom mihez képest) az nekem vörös zászló.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #189245 üzenetére
Emlékeim szerint bármelyik műszaki/eredetvizsga állomás megcsinálja, hogy "motorkód természetes elhasználódás miatt olvashatatlan", és onnantól naponta másik motort is rakhatsz bele Persze ehhez az is kelleni szokott, hogy tényleg hiányozzon/olvashatatlan legyen a szám.
Inkább ezt a megoldást tartom célravezetőnek, semmint a csere motor számát beíratni.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #189183 üzenetére
Nem, nagyon kevés helyen mert elég alacsony rá a kereslet lakossági szinten. MOL XXL Diesel
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #189179 üzenetére
Anno, mikor 2000-ben a VW Borát megvettük, bennünk is felmerült ez a kérdés, mikor Aradra jártunk tankolni. De úgy voltunk vele, hogy ha a Romániában futó VW, Audi, Mercedes, Volvo, stb járgányoknak jó a román üzemanyag, akkor a Ladánk mellett a VW is kibírja.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #189181 üzenetére
Itthon a pérmiumban is 7% a biokomponens tartalom, ha csak ez zavar akkor tankolhatsz a Mol-nál B0-t a B7 helyett.
A prémium gázolaj eleve tartalmazza a szükséges adalékokat a mellé totál felesleges adalékot önteni.
A VIF, adalék mint a Spuri. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #189082 üzenetére
TPMS szelep, illetve felni jellegű kérdés lenne, de múltkor volt szó róla, hogy esélyesen nincs benne külön szenzor sem, illetve csak gumi csere esetén amúgy sem kerül szóba (nullázás kivételével)
Tanksapka fedélben méret mellett ott a terhelési index, az a mérvadó szám
-
-
Beri
addikt
válasz rasotamas #189005 üzenetére
esetleg az autó teljes szervizszámla-történetét oda tudják-e adni, vagy csak az a szerviz ahol új kora óta szervizelték
Ha tartják magukat a saját szabályzatukhoz, csak arról az időszakról oszthatnak meg veled bármit is az autó előéletéről, amíg a neveden volt az autó. -
Beri
addikt
válasz rasotamas #188908 üzenetére
Nem csúnyagonoszkína jött el a pénzért és lopta el a know-how-t, hanem az európai nagyvállalatoknak volt kevés a világ pénze is, és szerették volna a kínai piacon is teríteni az autóikat. Már nagyon rég nem csak az egyes részegységek gyártása folyik odakinn, hanem a komplett összeszerelés is, kifejezetten az ottani piacra (sőt, vannak kifejezetten kínai piacos kivitelek, pl. hosszított A4-es, stb.). Hogy ez minél olcsóbban menjen, Kínába kellett vinniük a komplett gyártatást, mivel ők igenis halálba sarcolják a külföldről érkező árut. Külföldi cég pedig csak úgy gyártathat Kínában, ha a kínai állam lesz a többségi tulajdonosa a telepített üzemnek. (nyilván a végletekig leegyszerűsítve)
Összefoglalva tehát nem Kínára kell haragudni, hogy elcsórják a fejlett világ fejlesztéseinek eredményét. A modern kapitalizmus telhetetlenségét (aminek nem csak tünete, hanem oka is a Wall Street) lehet hibáztatni csak. Felteszik mindannyiunk életét egy lóra, mert egy tuti tipp azt mondta, hogy az fog nyerni. -
Lacess
tag
válasz rasotamas #188763 üzenetére
Pont ugyan ez a CD váltó volt a 2001-es Borában is, csak ott a középkonzolon, a rádió felett. Még meg is van valahol.
MP3-at nem ette meg, csak az audiót, de hibátlanul tette a dolgát amíg nem került be az Alpine.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188767 üzenetére
A telefont nem lehet kitenni, csak arra reagáltam. MIB2 után tudja az android autot a VW.
Érdekes azt hittem a te kocsidban lesz ha már 4motion meg elég jól felszerelt. A sajátomban volt, csak kár, hogy nem földelt, így egy laptop nem ment bele. [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188765 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy viszonylag egyszerűen megoldható, hogy játssza menet közben is. De erre az volt a megoldása a VW-nek, hogy fejtámlába lehetett rendelni monitort. Manapság meg egy 50e Ft-os tablet ezerszer jobb megoldás. Anno 2005-ben amikor megjelent, akkor lehet volt létjogosultsága, de már semmi érdemi haszna nincs.
Nem lehet kitenni ez igaz, de egyszerűbb a fejtámlára a gyereknek egy tablet. Sőt a Passatban gyárilag van 230-as adapter hátul
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188763 üzenetére
Csak sima audio cd, még az mp3at megpróbálhatod talán. Bár én kipróbálnám mindet hátha alapon
Az RNS-510 tud mindent, azon megy az MP3 és DVD is. De BT-n is simán ráküldi a zenét. Ha ilyenek akarsz akkor a fejegységben lévő olvasót használd.
Amúgy a dvd már annyira elavult, hogy nincs semmi értelme. Egyszer a poén kedvéért kipróbáltam és ennyi. A Golfban már meg se próbáltam telefon mindenben lekörözi.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz rasotamas #188658 üzenetére
Minden dízel emelt fordulaton indul ha hideg van. Magától visszaesik a motor melegedésével. Ilyenkor a hideg kopás hatványozottan van jelen. Az az általános vélelem hogy nem szabad álló helyben melegíteni - különösen nem 2500-s fordulaton. Ez veszélyes majdnem mint Gyuri bácsi!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188625 üzenetére
Pöccintsd jobbra a váltókart amikor D-ben vagy. [link] Ha jó minden akkor a D helyett a +/- gombnak kell majd világítani, és így nem váltogat el magától. Nem a sebesség a lényeg hanem a fordulat. 3000 körül kell tartani ideálisan regenerálás közben. Vagy mész hatodikban 180-at és le van a gond
Szerezz egy ELM327-et és tudod nézni, ha figyelsz rá nem lesz semmi gond. Nincs sok km a kocsidban. Valószínűleg egyébként megcsinálta a regent.
#188626 bitpork: Ha nem hagytam 20 gramm fölé menni akkor kellett neki kb. 35km nyáron.
Jól mondja bitpork a 25km télen kevés lesz, de VAGDPF hms. értékekkel lehet majd pontosan látni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188617 üzenetére
Nem lehet megmondani. Az kell neked amit fent írt 1stvikman. Élő adat olvasás menet közben, akkor lehet csak biztosat tudni. Amúgy meg használd ahogy jól esik. Egy dologra figyelj oda, ha jár a ventilátor vagy 1100 körül van a fordulat akkor ne állítsd le. Tedd át manuálisba és tartsd 2000 felett a fordulatot. Ne kelljen eljutni odáig, hogy kényszer regenerálódását keljen csinálni. Az nem tesz jót semminek sem. Egy pár alkalomtol nem lesz baja. Én csak az egy éves rövid távú használat miatt inteleket óva ezeketol a dolgoktól.
yodamester10: Amugy igen, csak nem rövid tavokra :)
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #188608 üzenetére
Legolcsóbb a sima fűtőszálas, de létezik szivattyús is. Gyakorlatilag elvágod a csövet, rátolod, bilincs, nameg rögzíteni az egységet és kábelt. Azt nem tudom, adott motorral hogyan zajlik a légtelenítés, ott lehet még nyűg vele. Itthon sima maszek gyártmány kb 15k újonnan, bármilyen átmérőjű csatlakozással, alin is van hasonló.
[link] -
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188611 üzenetére
Nincs pár órája, hogy mondtam neked 20 gramm felett regenerálni akar a kocsi. Megmondtam, hogy ez lesz. Tartsd be amit fent leírtam és akkor egy év alatt nem fogod tönkre vágni a dpf-et. Holnap azonnal irány a pálya és tekerj bele egy nagyobb karikát. Lehet már nem fog újraindulni a regen, de tartós tempónál menni fog a passzív regen is. Németben vagy, keress egy jó szakaszt válts 4-be és nyomasd neki 130-ig. Így menj egy jó darabig.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188603 üzenetére
Bocsi, nem emlékszem mindenkire pontosan
Ez így már tiszta sor akkor. Semmi baja nem lesz egy év alatt ha így mindig kijáratod a rövid utak után. Aztán a 40km már bőven jó felhasználás lesz.
Itt nem tudok más autót javasolni, de ha átnézel a milyen autót vegyek topicba akkor ott beszélhetünk automata váltós kocsikról#188604 rasotamas: Meglepő, de tud segíteni már akár 5km plusz is Akkor az igazi, ha már betud melegedni az olaj. Csak üzemanyagban lesz kétszer annyi, kérdéses melyik éri meg. Most egy évig figyelgetném a DPF-et és az alapján mennék egy regen kört amikor már kell. Ha figyeled és nem engeded 20 gramm fölé nagyon akkor nem lesz gond. Én is így használtam a Passat B7-et. Bár mondjuk én is el is adtam egy év után mert rájöttem, hogy ez nem való az én felhasználásomra. De tudatosan használva a rövid távok ellenére sem romlott semmit egy év és 15000km alatt a DPF.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188600 üzenetére
Ha kimennél meleg motorral pályára akkor jó eséllyel már regenerálna. Ahogy én észrevettem a
soot mass calculated
alapján indítja. 22gramm a 100%.Az oil ash érték teljesen rendben van. Még van benne pár méter mire megadja magát még a te felhasználásod mellett is. Majd max. 50k km után felújítod a DPF-et.
Én egyébként még mindig azt mondom, hogy a felhasználásodra nem való egy ilyen dízel. Sokkal jobban járnál egy plug-innel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #188574 üzenetére
Akkor elég a 40 km, ha segítesz neki a regenerálni, azaz ideális körülményeket teremtesz hozzá. Anno a Passatnál mikor láttam, hogy már érik a regen, akkor kivittem az M0-ra 4-esben 120 és szépen úgy mentem bő 15-20 km-t. Soha nem is volt gond a regennel, 250k km-t kibírt a gyári szerelésű DPF. Bírt volna többet is de az EGR beszart és telenyomta korommal a DPF szűrőt.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188574 üzenetére
Nem értettem félre Az a számolt 20 gramm már annyi, hogy regenerálni szeretne csak nem tud. [kép] Ahogy a képen látod 21,9-ig engedte fel, de optimális körülmények között 20 -22 gramnál el szokott kezdeni regenerálni. Az első Soot mass calc a lényeg. Viszont ha már nincs rajta a csalószoft (németben már jó eséllyel nincs), akkor 300km a reális regen táv sajnos. Ha minden rendben van DPF-el akkor 40 km bőven elég neki.
Nem lesz jó a 2 hét rövid táv és egy 40km. Erre nem való egy dízel. Egyszerűen soha nem fog megvalósulni a passzív regeneráció.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #188572 üzenetére
200km az kevés két regen között. Csalószoft előtt el kellett mennie 700-800-at simán.
Viszont ha az oil ash 0,09 az tök rendben van még. 0,175-nél van a határ.
Lemerült az akksi, akkor szokta teleírni a vezérlőket hibával.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #187994 üzenetére
Az a baj, te a "német" kollegáddal kezdted, aki nyilván német szervizbe hordaná, majd most eljutsz oda, hogy Magyarországon mennyi a szerviz (neked)..
"5 ezer munkadíj (autó17) ha a levegőszűrőt magamnak cserélem."
Alapvetöen a németeknél is van "olcsó" szerviz, az ATU független szervizhálózat ilyen, ha megnézed a honlapjukon, 5W40 olajcsere "extra minöségi" Norautó hordós olajjal (ami nekük nyilván extra profitábilis) 70-90€ között mozog.
Másik alternatíva, hogy Te választasz olajat, annál 25€ a tiszta munkadíj (ez máris nem olyan vészes az otthoni árhoz képest), erre jön olaj, szürö, csavar ára.
Nekem az utóbbi autóimnál mindig Liqui Moly olajokkal megáltt a müvelet 90-100€ között.Viszont várakozás alatt látva a betérö ügyfeleket, nagy részük tényleg egyszerü user, azt nem tudja magától, mekkora ablaktörlö kell az esernyöjére, ugyanígy bemondja, hogy olajcserét szeretne, a cég meg megcsinálja (a nekik legjobban megérö módon).
Ezzel párhuzamosan a szomszéd városkában müködö maszek Günther Autószervizben 100€-s óradíjjal dolgoznak, ott kétszer jártunk, de mivel az akkor tizenplusz éves Opeljeinkkel nem tüntünk megfelelö fejöstehénnek, ezt gyorsan a tudtunkra is adták, mi meg azóta jó nagy ívben elkerüljük öket...
Egy ilyen helyen pedig simán belecsúszhat 200€-ba egy sima olajcsere is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187996 üzenetére
Függetlenhez viszem én is, szoktam kérni, hogy nézzen rá azon felül, amiért viszem. Rá szokott nézni, szokott hívni, vagy írni, hogy van-e valami, amit most csinálni kell, illetve amit majd csinálni kell.
Példának okáért hűtőfolyadék tartályt kell majd cserélni rajta, majd veszek, hogy a legközelebbi cserekor már ott legyen a csomagtartóban.
Ugyanígy már jelezte hogy a következő fékbetéttel együtt a tárcsát is cserélni fog kelleni.
Azt is tudom, hogy a Möller nyomatékkulcsomon beállított 120 Nm megfelel a valóságnak, illetve hogy a Parkside légkulcsom közepes állásban közel erre a nyomatékra húzza a csavarokat.Mondjuk, amelyik szerelő "szemellenzővel" dolgozik, az potenciális kuncsaftokat veszít. Ha talál valamit, akkor jó eséllyel őt kérik fel a kijavítására.
A márkaszerviz is ilyen, képesek 4k/l áron feltölteni az ablakmosó folyadékot is.A másik: 5 ezer munkadíj (autó17) ha a levegőszűrőt magamnak cserélem.
A laikusokról, hozzá nem értőkről volt szó. Nagyon sok autótulajdonos a küszöb mellett térdelve keresi a gépházető nyitófülét a kocsiban. Mondjuk, alapvetően az a normális, hogy sose kelljen felnyitni. Benzinkutakon a folyadékok ellenőrzése, utántöltése is megoldható az úrvezetőknek.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
6030D
őstag
válasz rasotamas #187994 üzenetére
Hasraütés szerűen írtam az árakat, nem tudom mennyi, de most csak elméleti szinten beszélünk róla. Tehát mindenki helyettesítse be, hogy egy 1,2 motorba vagy egy 3,0-ba akar olajat cserélni, esetleg a fővárosban, vagy a keleti határnál. De tippre annyi idő alatt fogja átnézni a futóművet meg laptopozik, amennyi olajat cserélni, így a te példádból kiindulva ez az olajcsere költség 25 %-a plusszban. Akkor annyira nem voltam messze a 60/20 aránnyal.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
félisten
-
6030D
őstag
válasz rasotamas #187992 üzenetére
Igen, csak (itthoni hozzáállást nézve) az sem mindegy, hogy bemegy a szervizbe, hogy olajat meg szűrőt cseréltetne, ez legyen mondjuk 60e Ft munkadíjjal. Nincs baj a kocsival, mert ő nem érzi, de a szerelő megemlíti, hogy a fentieket is ellenőrizni kellene, ami mondjuk még egy óra munkadíj, meg az obd árát is vissza kellene forgatni, így az további 20-25e Ft, aminek a végén lehet, hogy csak annyit kap, hogy az autóval nincs gond. "Miért lenne, hiszen minden rendben vele?!"
A szerelő nem fogja ezeket ingyen megnézni, az ügyfélnek meg nem feltétlen van rá igénye.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187989 üzenetére
Ha ez nagyjából lezajlik, akkor szerintem nagy gond nem tud lenni:
Valami van az autóval.
Elviszem szerelőhöz. Nem pékhez!
Kiizetem a szerelő becsületes munkáját és megfelelő alkatrészeket.
Ez a folyamat egy laikus, műszaki antitálentum autóját is rendben tartja.A gond ott van, hogy ha valaki annyira fogalmatlan az autóhoz, nem tűnik fel neki a csúszó kuplunk, az oldalra húzó autó, hogy ráz a futómű, vagy a kasztni, hogy füstöl a kipufogó, de legalább a műszaki vizsgaállomás már megszokásból is átengedi a kocsit...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187944 üzenetére
Nem te döntöd el, hogy mikor fog regenerálni. Nekem volt olyan, hogy egész nap pályáztam mentem le fel 400kmt és amikor eljöttem róla egy vasúti átkelőben míg vártam a vonatot egyszer csak rakezdett. Ha biztosra akarsz menni akkor kell egy megbízható elm327 és a vagdpf program. Na azzal már tudni fogod, hogy mikor akar belekezdeni a folyamatba.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Reggie0
félisten
válasz rasotamas #187842 üzenetére
Szerintem jol mukodik, batran hasznald.
nalunk inkabb _/_/ alakja kene legyen, de attol is fugg, hogy milyen tavon nezzuk a ket / jobb felso csucsa nagy tavolsagban osszeer. Sokan ezt beallitjak ilyen hulye alakba, hogy a bal lampanak a jobb felso csucsa osszeer a jobb lampa bal also szelevel, de az hibas.
_/
_/
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest