Új hozzászólás Aktív témák
-
Malibutomi
nagyúr
Van benne realitas, de en mashogy latom...pont ez a valtas kinullazhatja az idobeli elcsuszasokat, ezzel ha nem dilinyosok az amd-nel is tisztaban vannak...ezert gondolom hogy erre kell hogy hajtsanak. Most van eselyuk hogy elkapjak az NV-t hogy kozel egyszerre jojjenek ki az uj sorozatokkal.
A TSMC GloFo viszonylatban GPU szinten igazad van, de a TSMC meg le van maradva (le volt maradva sajna naprakesz infoim nincsenek( a Samsunghoz kepest. Ez persze siman kiegyenlitodhet mire a gyartast elkezdik
Persze ez mind csak talalgatas, jovore kiderul.
-
-Solt-
veterán
Nem tamogatom se erkolcsileg, se mashogy, de ez van!!!
A hozzászólásaid nem ezt tükrözik, de lehet én értek félre valamit.
de nem sajat maga ellensege, hogy elturje a day1 problemakat amit az AMD sajat maga idez elo
Hogy ezeket ki idézi elő, az lehetne vita tárgya, de ehhez most meleg van!
A júzer akkor saját maga ellensége, ha türelmetlen, illetve, ha minden aprósággal a vásárlási szokásai befolyásolhatóak. Tételezzük fel, hogy ezek a problémák nem hardvercserére ösztönöznék a vásárlókat, hanem arra, hogy a következő alkalommal nem vennék meg az adott kiadó termékét, vagy csak jóval megjelenés után, fél áron. Vajon akkor is lenne ennyi probléma, illetve működne-e a jelenlegi NV-s üzletpolitika?(#6296) imi123: Természetesen nem. Azért veszek AMD kártyát, mert nekem semmi gondom vele, és mert az AMD üzletpolitikája szimpatikusabb. Van egy pont, ameddig a szimpátia dönti el a választásom... a magam ellensége én sem vagyok, de az ingerküszöböm jóval magasabban van annál, hogy XY játék az első napon, vagy az első 3 hónapban, hogy működik. Már rég beálltam arra a sok csalódás miatt, hogy szoftvert csak nagy leárazáskor veszek fél évvel a megjelenés után... addigra jellemzően a hibák száma is a töredékére csökken.
(#6297) gbors: Nyugtass meg, hogy az én hozzászólásaimban nem vélsz felfedezni ilyet!

-
rocket
nagyúr
válasz
Malibutomi
#6292
üzenetére
A multban tortentekbol (a tortenelem nagy mertekben ismetli onmagat a DGPU piacon) es a jelen helyzetbol, plusz hozza vettem, hogy a biztosabb 16nm helyett a TSMC-nel, a 14nm-et valasztottak a GF-tol, akik minimalis tapasztalattal rendelkeznek GPU-k gyartasaban.
Nem tunik nyero dontesnek, es mivel a multban is csak gond volt az alacsonyabb csikszelesseg uldozesbol a highend GPU-knal, raadasul kevesebb problemaval kuzdottek akkoriban meg a bergyartok, nem latom okat a hurra optimizmusnak.
Persze megvan a lehetoseguk, hogy ram cafoljanak

-
rocket
nagyúr
"Nem mondtad sehol, hogy ez jó dolog, de van egy olyan érzésem, hogy ezt az üzletpolitikát rendszeresen támogatod vásárlással, ráadásul erkölcsileg is kiállsz mellette, mert követendő példának tekinted."
Azert van a GF2 GTS ota Radeonom, mert az NV torekveseit tamogatom

Nem tamogatom se erkolcsileg, se mashogy, de ez van!!!!, GW letezik es letezni fog, nem tud a felhasznalo ellene tenni, de nem sajat maga ellensege, hogy elturje a day1 problemakat amit az AMD sajat maga idez elo a megfelelo alternativa hianyaval.
-
-Solt-
veterán
Ezert kellett volna a sajatjukat megcsinalni sok-sok evvel ezelott, es akkor most lennenek szoftverek amik profitalnak a GCN erossegeibol, es az NV-re varna a hetek-honapok alatt elvegezheto optimalizacio.
Ez tényleg milyen jó lenne a júzereknek...
Biztos bennem van a hiba, de az optimális felállás nálam az lenne, ha ilyenekre egyik irányban sem kellene várni...Nem mondtam sehol, hogy ez jo dolog amit az NV csinal, de forum/FB/Twitter stb. kommentekkel nem lehet ellene tenni, pont.
Nem mondtad sehol, hogy ez jó dolog, de van egy olyan érzésem, hogy ezt az üzletpolitikát rendszeresen támogatod vásárlással, ráadásul erkölcsileg is kiállsz mellette, mert követendő példának tekinted.
A felhasznalok tehetnenek ellene, ha elegedetlenenek lennenek
Na ebben egyetértünk!

ha lenne is versenykepes AMD alternativa akkor se vennek meg, mert nem kivancsiak a day1 teljesitmeny problemakra a jatekok nagy reszenel, amiken hetek-honap alatt javit az AMD (mar ha javit egyatalan), de tokeletes sose lesz.
A túlzásra, általánosításra nem reagálnék, de azért annyit hozzáfűznék, hogy ezek az elégedetlenek majd gondolkozzanak el azon, hogy melyik a nagyobb elégedetlenség... várni pár hetet javításra, vagy támogatni azt az üzletpolitikát amit az NV követ, és majd az AMD eltűnésével aranyáron venni a hardvereket.
Bármilyen problémával találkozik az ember szembe, mindig a kiváltó okot kell keresni, mert a felületi kezelés hosszabb távon még nagyobb problémát szül.
-
Malibutomi
nagyúr
Nem is az architekturarol beszelek, hanem hogy a z amd is most arra hajt hogy minel elobb kint legyenek majd a 14nm kartyak.
De ha jol tudom oda mar ok is a gcn 2.0-at viszik ami nagy valtozas lesz a mostanihoz kepest.Mibol gondolod hogy 6-9 honappal le lennenek maradva?
Amugy en egy szoval sem mondtam hogy az nv aludt vagy ilyesmi. Azt mondtam az amd (szerintem) azert nem rak tul sok energiat a 3xx sorozatba, mert a 14nm valtas a lenyeg, arra oszpontositanak.
-
#85552128
törölt tag
A 14/16nm-re váltás azért már önmagában elég kedvező dolog, de nem hinném, hogy az architektúrába mélyebben belenyúlnának. FIJI kb. feleennyi lenne méretre mint most, majd pakolgatnak bele pár magot és kész is az új csúcskártya, esetleg egy új GCN revízió, de több nem hiszem, hogy lenne. Eleve arra játszanak (legalábbis eddig), hogy a konzolok miatt előnyben lesznek.
-
-
rocket
nagyúr
válasz
Malibutomi
#6286
üzenetére
Gondolod a mar alapbol is nagyobb eroforasokkal rendelkezo NV malmozott az elmult 9 honapban? (ugye azota van piacon a kis frisstesen atesett Maxwell2)
#6287:Azzal, hogy 28nm-en rekedtek a GPU-k plusz evekre, eleg nagy teljesitmeny ugras varhato 16nm-tol, es ha csak nem kell az NV-nek 2-3 plusz tapeout, akkor biztos, hogy nagy elonnyel fog piacra szallni, mikozben a tuloldalon 4+ eves architektura probalja allni majd a sarat.
Azzal, hogy az NV a highend GPU-kkal kezd majd 16nm-en arra lehet kovetkezteni, hogy arra jatszanak amivel a G80 es a G204-el.
-
rocket
nagyúr
Pontosan az a lenyeg, hogy nem eleg innovativnak lenni, abbol profitalni kell, nehany kisebb reszsikert leszamitva nem volt meg az ATi-ban, es az AMD-ben sincs meg.
Mire teret nyer a low level API a Pascal foldbe dongoli a GCN-t, leaaratva a baberokat, mikozben a GCN2 6-9 honapra lesz

-
huskydog17
addikt
"Egyszerűen sok esetben nincs is lehetőségük az optimalizálásra, mert egy vagy két vízfejű a vezetőségben, különböző értelmetlen szerződések megkötése után nem engedi meg, hogy a technikai csoport célirányosan dolgozzon, vagy esetleg nem adnak rá pénzt."
Pontosan, ezzel tökéletesen egyet értek.
Amúgy a kisebb független csapatoknál a Rebellion mellett én még megemlíteném a Croteam-et és a Flying Wild Hog-ot, ugyanis ez a két csapat is saját motort fejleszt. Mondjuk ez a két banda igazi ős PC-s, beleértve a vezetőséget is, szóval a nagy stúdiók tőlük tanulhatnának!
A Panta Rhei motorral milyen játékok fognak érkezni PC-n?
-
rocket
nagyúr
Latszik nem hallottal meg a piaci elonybol adodo erofolenyrol, ezert nem vagy kepes felfogni mirol van szo, ezert nem arrol irsz amirol en, igy elbeszelunk egymas mellett.
Majd ebresszel fel ha latunk egy Gaming Evolved jatekot amit tele nyomtak aszinkron shaderekkel, es kimagaslik a GCN architektura teljesitmenyben.
#6277:Magyar lotto otosbol biztos nem, meg jelenlegi helyzetben is legalabb 400milliard forintot er az AMD

#6280:Az az ar amit irtal anno "out fo date", akkor meg senki nem gondolta, hogy 650$-ert hozza a 980TI-t az NV.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yllgrim
#6278
üzenetére
Nem arra írtam az 1000 eurót, csak úgy általánosan írtam le. De ha visszaolvasol a Radeon találgatós topikban, akkor írtam, hogy nem lesz olcsó.
(#6277) imi123: De mivel? Hogy megőrzi a PC-n az innovációt? Ennek örülni kellene. Jelenleg ezt az Intel és az AMD kutatásai képviselik.
(#6265) huskydog17: Ez nem olyan egyszerű. Az EA, Square Enix/EIDOS, a SEGA, a Capcom, még a Crytek is főleg azért partnere az AMD-nek, mert nekik vannak olyan hozzáértő mérnökeik, akik még egy nagy tudású programozónál is jobban megértik a GeForce hardverek működését. Egyszerűen csak azért, mert maguk is ilyen rendszereket terveznek. Nagyon fontos a PC-ben érdekelt cégeknek, hogy ha az NVIDIA nem mondja meg, hogy mit-hogyan-merre, akkor legalább valaki más tegye meg. Nyilván egy csomó cégnek teljesen jelentéktelen az a modell, amit az NV kínál a zárt middleware-ekkel. Ők kiszámíthatóságot akarnak, és azt csak saját kódokkal lehet elérni. Nagyrészt ennek köszönhető, hogy a downgrade-ek szempontjából az EA és a Square Enix jellemzően nem szokott hírbe kerülni. Képesek maguk irányítani a sorsukat.
Azért meg lehet nézni, mondjuk a Rebelliont. Ők totál független fejlesztők, nincsenek semmilyen kiadó pénzcsapján. Mégis olyan optimalizált játékokat tesznek le az asztalra, hogy azokat sok nagy kiadó is megirigyelné, és azt sem lehet mondani, hogy nem csinálnak semmi különöset, mert például az Asura az első olyan PC-s motor, amely obscurance fields effektet használ. Ez a saját fejlesztésű implementációjuk, és ez egy pici kis angol stúdió, és több grafikára vonatkozó technikai újítást raknak le, mint több nagyobb kiadó, nem beszélve a példás optimalizálásról. Azt akarom ezzel mondani, hogy nem a szaktudás hiányzik azokból a stúdiókból, akik rossz optimalizációval állnak elő. Egyszerűen sok esetben nincs is lehetőségük az optimalizálásra, mert egy vagy két vízfejű a vezetőségben, különböző értelmetlen szerződések megkötése után nem engedi meg, hogy a technikai csoport célirányosan dolgozzon, vagy esetleg nem adnak rá pénzt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GameWorks minden hardveren hátrány. Kérdezz meg bárkit, hogy a HairWorks vagy a TressFX minősége a jobb. Még számos NV tulajdonos is azt mondja, hogy a TressFX. Le is írtam egy cikkben, hogy mi hiányzik a GameWorksből, hogy elérjék a TressFX szintjét. Csak ezt nem lesz egyszerű megtenni, mert rengeteg erőforrást elpazarol az algoritmus, lényegében a semmire.
Amit nem értek, hogy ezen miért kell siránkozni? Igen a PC átalakul. A jövőben nem lesz olyan, hogy egy márkán belül mindent elérhetsz. Lesznek GeForce és Radeon exkluzív dolgok. Nem mondom, hogy ez jó, de ez van. Viszont a döntés a tietek, hogy milyen hardvert vásároltok a PC-be. Vagy akár az is, hogy mentek konzolra, teljesen mindegy. De azért siránkozni, hogy az AMD stratégiailag még mindig értékesebbnek tartja az optimalizált játékot, mint a mesterségesen magas gépigényt egyszerűen blődség. Ők ezt az utat választották és kész. Az NVIDIA az ellentétes irányt választotta, fogadjátok el azt is. Ott is ki lehet fizetni 1000 eurót évente az új csúcsért. De alapvetően egyetlen piaci szereplő sem kényszeríti rátok, hogy megvegyétek az új VGA-kat.
A kritizáló fejlesztőkkel mégis mit kezdjen az NVIDIA? Ők választottak, és nem kérnek a GameWorksből. Ennyi. Nekik sem kötelező elfogadni egy olyan szerződést, hogy nem optimalizálhatják a kiadásra váró játékot. Szép is lenne, ha ez kötelező lenne.

(#6275) rocket: Félreérted a fejlesztőket. Johan Anderssont nem érdekli, hogy a GameWorks létezik-e vagy sem. Magasról tesz rá, hogy az NVIDIA éves szinten mennyi pénzt éget el különböző fejlesztésekre, amiket nem lehet végül beépíteni sehova, mert ha megmozdul valami, akkor képi hiba van (lásd GI Works). Ez totál hidegen hagy mindenkit, aki ezt a csomagot kritizálja. Ami nem hagyja hidegen őket, hogy az NV nem dokumentálja a hardvereit, eléggé leépítették a fejlesztőeszközeiket, és nem kínálnak ISA disassemblert. Még ha akarnak sem tudnak jelen formában GeForce-ra optimalizálni. Nem mondja meg az NV, hogy miképp kell. Erről is írt már Matías N. Goldberg, hogy ez miért baj számára, meg azt is, hogy ez régen nem volt így az NV-nél. [link]
Itt alapvetően azt akarják a fejlesztők, hogy az NV ne legyen ilyen elzárkózó. Az, hogy a GameWorksöt nem nyitják meg őszintén szólva senkit sem érdekel, mert nem akarják használni, de az már érdekli őket, hogy amit írnak az mennyire optimalizáltan fut GeForce-on. Az az érdekük, hogy jó legyen, főleg a low-level irány mellett, ahol a fejlesztőkön elég sok múlik a kernel driver eltűnése következtében, és az NV a problémák esetén simán rájuk mutat, hogy ők a hülyék és nem a driver a probléma, mert driver már hagyományos értelemben nincs is.Sajnos a GCN és a Maxwell még mindig lényegesen gyorsabb Witcher 3-ban, mint a Kepler, Fermi, TeraScale 2, stb. Az R9 285 és a GTX 960 még mindig a GTX Titan szintjét képes hozni, mert annyit ezek is gyorsultak, amennyit a Kepler. Mondjuk ez nem baj, de ettől függetlenül nem történt felzárkózás.
-
rocket
nagyúr
AMD-rol van szo mint ceg, ami uzleti vallalkozaskent mukodik.
Az o oldalukrol probalnam felfogni, hogy a jelenlegi strategiajukkal mikent nem fogjak csodbe vinni a ceget.
Mivel 2 szereplos a GPU piac es az egyik csinalja (78%) a masik nem (22%), akkor sok valasztasi lehetoseguk nem marad, arra ugye nulla az esely, hogy az NV bezarja a GW-t, mert Johan Anderssonek irtak nehany kommentet Twitteren, hogy nekik mennyire nem tetszik ez.
Semmit nem tudnak ellene tenni, mert akkora a piaci reszesedese az NV-nek, hogy nem tudjak mivel buntetni oket szoftver oldalon, mert ha megtennek akkor mar a sajat eladasaikat veszelyeztetnek, az AMD meg nem kepes akkora tamogatast nyujtani cserebe amivel az igy kieso bevetel kivalthato legyen.Ezert kellett volna a sajatjukat megcsinalni sok-sok evvel ezelott, es akkor most lennenek szoftverek amik profitalnak a GCN erossegeibol, es az NV-re varna a hetek-honapok alatt elvegezheto optimalizacio.
Nem mondtam sehol, hogy ez jo dolog amit az NV csinal, de forum/FB/Twitter stb. kommentekkel nem lehet ellene tenni, pont.
A felhasznalok tehetnenek ellene, ha elegedetlenenek lennenek, de a tobbseg mar felgota, hogy a fogyasztoi tarsadalomban haladni kell a korral, igy a Fermi-s vackaikat, Maxwell2-re cserelik, es a tobbseg mar annyira meglatta a fatol az erdot, hogy ha lenne is versenykepes AMD alternativa akkor se vennek meg, mert nem kivancsiak a day1 teljesitmeny problemakra a jatekok nagy reszenel, amiken hetek-honap alatt javit az AMD (mar ha javit egyatalan), de tokeletes sose lesz.Witcher 3 az egyetlen GW jatek egyebkent ahol a Fermi jelentos hatranyt szenvedett a Maxwellhez kepest, de eleg hamar javitottak a teljesitmenyen, tehat ez a lufi is kipukkadt

-
-Solt-
veterán
Pont azt kellett volna idoben felismerjek (ugy 8-10 evvel ezelott), hogy a sajat fekete dobozukat megalkossak, mostmar ~22%-os piaci reszesedessel ha akarnak se tudnak elkesziteni, hogy sikeres is legyen.
Olvastam már itt pár megdöbbentő mondatot, de ez viszi a prímet... nem fér a fejembe, hogy egy felhasználó miképpen képes azt kívánni, hogy minél jobban szívatva legyen.
-
rocket
nagyúr
Nehany tucat forum felhasznalo velemenye nagyon ugynezki nem szamit, az eladasokban semmi nem tukrozi amirol irsz. (en meg azt a nagy felhaborodast se latom a kulfoldi forumokon, sokkal nagyobb felhaborodas van amikor 1-1 jatek megjelenese utan a csucs single GPU Radeon az NV single GPU kozepkategoria teljesitmenyet hozza.)
AMD eseteben olyan hosszutavu dologrol irogatsz amit egyatalan nem biztos a ceg megel mai formajaban, penzt kellene keresniuk, hogy ujra legalabb az NV szintjet eltudjak erni R&D koltsegekben.
Ehez meg kellenenek szoftverek amik elgondolkodtatjak egyatalan a felhasznalokat, hogy NV helyett AMD DGPU-t vegyenek, most ez mar egyre kevesbe van meg, ismetlem meg a 10-15 eve lojalis Radeon felhasznalok kozott sincs mar meg.Piacot kene szerezni, de kifog 390X-et venni amikor a jatekok 90% day1 megfelelo teljesitmennyel a konkurenciahoz kepest jatszhato Maxwell2 NV-n, de csak gondok vannak AMD-vel.
Fiji gyorsabb lesz nehany jatekban mint a 980TI az se egyertelmu siker, mert ott van a felhasznalokban, hogy milesz majd amikor jonnek a GW nagynevu jatekai, mig forditott esetben Gaming Evolved cimbol semmi hatrany nem varhato.
Fiji erkeztere kezdesnek ott lesz majd a Batman Arkham Knight, meglatjuk milyen jol fut majd a csoda Radeonokon
Annyira rossz lenne a GW megitelese a fejlesztok es felhasznalok kozott mint te nehany Twitter kommentbol vizionalod, akkor az NV nem merte volna atnevezni a VrDriectet GameWorks VR-re.
A cegnek nagyon is sikeres a GW, a felhasznaloik nagy resze meg vesz Maxwell2-ot, es nem sirankoznak, hogy jaj csunya NV nem foglalkozik a regebbi generacios termekekkel.
-
Yllgrim
őstag
válasz
#85552128
#6271
üzenetére
Napi szinten supportalok tobb 10e felhasznalo bazisu IT rendszereket, amikor meglatom hogy a 2nd line atdob valamit mar fogom a fejemet mert az alapveto dolgokat vagy az ismert hibakat nem nezik at, aztan kiderul a vegen hogy nem is az a hiba... sorolhatnam.
Nezd meg az aktiv tagok listajat 4816, ebbol vegyel ki 4-et... ez semmi, persz nem mindenki PC-zik, nem mindenki DA:I-zik, nem mindenkinek van AMD-je, de ha ez a szam mondjuk 100 es abbol 4-nek van ilyen gondja... Nem mervado, jol hangzik hogy uristen, 4%! Drama van, aztan lefogadom hogy a 4-bol legalabb 2 user error (ebbe a friss driverek, updatek, eredeti valtozat-nem tort, ha mast nem OS reinstall is benne volt) a masik kettonel meg elojehetett valami belso gond, 2% mondjuk...
Ja es ne higgy el mindent, tevutra visz

Arrol ma nem is beszelek, hogy hogy egyszerubb megkeresni a hibat, ugy hogy van egy rendesen dokumentalt forraskodod vagy odaadnak egy mar leforditott progit magaban mindenestul es old meg?
Nem jo hozzaallas ez, raadasul lehet mondani hogy kapitalizmus, meg az Nv-nek az erdeke, erre nekem mindig Linus jut az eszembe... -
#85552128
törölt tag
válasz
Yllgrim
#6270
üzenetére
Csak ezen a fórumon 4 ember jelezte, hogy crashel a játék és érdekes módon mindnek AMD VGA-ja volt... Az EA fórum is tele van/volt vele.
Még a márciusi AMD driverben is benne volt mint "known issue" a Mantle crash, de ugyanúgy DX11 alatt is megvan/volt hónapokkal a megjelenés után.
A GTA V MSAA bugja meg 1 hónapja nincs javítva... -
Yllgrim
őstag
válasz
#85552128
#6258
üzenetére
.Figyelj, 4 ember??? Ertelmezd mar, 4 azaz NEGY ember... En a user error fogalmat szimplan ideraknam... Sokszor alap dolgokat nem veszel eszre, 10 perc utan meg letorli a hujeje mert crashel es szar a ...
Ha 400 AMD-s felhasznalo uvoltozne napi szinten ezerrel azt mondom oke... Melombol kifolyolag eleg jol tudom mi az a 4 a tobbi 10e felhasznalohoz kepest szoval emlitesre sem melto, valaki elnezett vagy elrontott valamit, ebben az esetben a 4 user...
Azt kellene megerteni, hogy valakinek mart csak azert nem tetszik az a GW mert zart rendszer es nincs kontrolja felette. Ennyi, az hogy mellette meg szarul is optimalizalva es csak par hardvert reszesit elonyben...
de meg nem is a legnagyobb gond, hanem az NV vasarlokore tudja hogy a ceguk egy szemet szarhazi ceg es tapsolnak nekik es tolljak bele a penzuket
Ilyen es ehhez hasonlo forumokon meg istenitik oket
Szoval tartalomhoz a forma en szerintem.Persze akinek nem inge, nem veszi magara, vannak akik csak bedolnek ennek es jobb az "egyszerubbet" megvenni

-
mlinus
őstag
válasz
Malibutomi
#6263
üzenetére
Szerintem nem nagyon találnál olyan fejlesztőgárdát, aki belemenne, hogy amd specifikus optimizációkat tartalmazzon a játéka (ami nvidián rosszul megy) amikor a játékosok 70-80%-a nvidiás. Nem az amd szívná meg közvetlenül, hanem a játékot húznák le /nem vennék meg, de nyilván végeredménye az amd-re menne a fújjolás.
Aki ténylegesen játszik, a legfrissebb címekkel, AAA játékokkal, az tudhatja hogy sokkal kevesebb a fejfájás az Nvidia kártyákkal manapság. Rengeteg játékfórumon ha valaki kiposztolja hogy lassú, vagy bugos a játék, az első kérdés az, hogy AMD kártyát használsz-e... ha igen a válasz, akkor pedig jön a kismillió 1.0, hogy ne csodálkozz, mert szar az amd. Szóval itt tartunk, és azt gondolom hogy az amd-nek ugyanazt csinálnia mint az NV-nek a jelenlegi pozicióból nem lenne túl okos döntés.
-
Malibutomi
nagyúr
Bocs az az en hibam volt..ugy olvastam reg olvastal ilyen jo kovetkeztetest..de ki is vettem. Beszolosnak hangzott ugy felreolvasva
A tobbi tovabbra is all.
Ez egy megallapitas volt, ez tortenik mert az amd toketlenkedik, te is pont ezt irod szoval nem is ertem igazan min vitatkozol
-
Asbee
veterán
válasz
Malibutomi
#6263
üzenetére
Milyen személyeskedés?
Azért mert az a véleményem, hogy nem normális a megállapításod? Miért szivassam magamat egy gyengébb kártyával, ha az összes játékot nézve végeredményben egy ideje jobb az NV? Vannak az NV-nek olyan húzásai amiről ugyanúgy megvan a véleményen, de jelenleg ez a helyzet és puszta fanságból vagy ilyen olyan technológia mesékre meg elképelésekre nem fogok kártyát venni és általánosságban nem is vesznek. Ezért is meg lehet nézni a sokszor emlegetett piaci helyzetet...
Majd ha változnak az erőviszonyok akkor miattam lehet AMD vagy akár Intel.(#6265) huskydog17: Mesének jó. Csak lassan nem lesz erőforrás.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
huskydog17
#6265
üzenetére
Ezzel egyetertek. Nem kellene foglalkozniuk vele.
-
huskydog17
addikt
válasz
Malibutomi
#6261
üzenetére
Nem kell, mindössze annyit kellene tenniük, hogy leállítják az NV architektúrák visszafejtését. Ez nem kevés erőforrást visz el, továbbá ha leállítanák, akkor utána az NV kapkodhatná a fejét, hogy a legdrágább kártyájukat elveri egy középkategóriás AMD VGA.
Emlékszünk mi volt kezdetben a Ryse PC verziójánál? Pontosan ez történt, a Crytek jók csinálta. Nem voltak hajlandóak visszafejteni a zöld architektúrákat, így az NV kártyák teljesítménye a béka segge alatt volt. Ahogy megjelent a játék, az NV rögtön ment a Crytek-hez segíteni.
Majd kíváncsi leszek, hogy Jim Anderson mit fog kitalálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűtlen, hogy az AMD egy akkora rage-et akar a felhasználóktól a fórumon látni, mint amit most az NV kap. Emellett tényleg meg kell érteni, hogy tök logikátlan húzás lenne az AMD-től zárt middleware-ekt fejleszteni. Van a PC-n egy vezető iparági igény arra, hogy szabaduljunk meg a feketedobozoktól. Elsődlegesen az API szintjén és ebben az AMD vezető szerepet vállalat. Kidolgozták a lehetőségeket, hogy hogyan lehetne ezt megtenni, és a Microsoft és a Khronos ezt kisebb nagyobb mértékben átemelte, illetve még átemeli szabványba. Az AMD a PC iránt tényleg érdeklődő nagy stúdióktól folyamatosan azt hallja nem akarnak feketedobozt, de akarnak ISA dokumentációt, használható fejlesztőeszközöket, esetleg ISA disassemblert. Az NVIDIA is tudja ezt, azért annyira még nem távolodtak el ezektől a stúdióktól, hogy Johan Andersson, Daniel Baker, Joshua Barczak, John Kloetzli, Kevin Floyer-Lea, Emil Persson, Tiago Sousa, Masaru Ijuin, stb, lényegében az iparág keménymagjának a véleményét ne ismerjék arról, hogy mennyire nem akarnak feketedobozokat, ettől függetlenül az feketedobozt elimináló igényeikre újjabb feketedobozzal válaszoltak. Twitteren erről olvashatsz is tényleges PC-s fejlesztőktől véleményt: [link] Van köztük Timothy Lottes és Bart Wronski, anno az NVIDIA/Epic Games és az Ubisoftnál dolgoztak. Timothy már az AMD-nél van, míg Brat elment a Sony-hoz. Az Ubisoft esetében például fontos, hogy a technikai csapat magja Michal Drobottal az élen az elmúlt év végén kilépett, és ebben nagy szerepe volt ahhoz, hogy nevüket adták olyan projektekhez, amelyeket valójában nem tudta optimalizálni a sok-sok feketedoboz miatt, illetve alapvetően olyan irányokra kényszerítette őket az Ubisoft, amiről már helyből tudták, hogy nem fog működni, de azt kellett csinálniuk, mert a "hozzáértő" szakemberek a vezetőségben azt mondták, hogy jó lesz. Az NVIDIA is azt mondta nekik. Annyira jó lett, hogy még a GeometryWorksöt sem tudták integrálni, mert képtelenek voltak működésre bírni az egészet, tehát, amire felépült a projekt, hogy majd rajzolási parancsokat spórolnak a tesszellálással teljesen tévút volt. Ezért néz ki az AC: Unityben sok felület sokkal rosszabbul, mint az AC: Black Flagben. Főleg a tetők. Úgy volt tervezve, hogy lesz tesszellálás, de nem működött a zárt middleware-en keresztül. Ezért éri meg a vezetőségnek a döntéseit a technikai csoport véleményére hagyatkozva meghozni, mert ők ismerik a motort, míg például egy külső cég nem. Aztán persze ígérni sok dolgot lehet, majd azok 90%-a a játék kiadásáig nem fog teljesülni. Ezért is volt az Ubisoftnál az elmúlt évben ez a sok downgrade botrány, mert hiába akarsz egy grafikai szintet, ha az zárt effekteket nem tudod működésre bírni. Egy dolog, hogy mit akarsz és mi valósítható meg. CD Projekt is ezzel küzdött. Elgondolták, hogy majd beimplementáljuk a middleware-eket, aztán, ahogy jöttek a middleware-ek sorban derült ki, hogy hát ez ezzel nem kompatibilis, akkor ezt jó lenne átírni a motorban, akkor ezt az effektet így bukjuk, stb. A végére elfogyott az idő, még a megjelenés csúszásával is, és jött a downgrade, mert hiába terveztek dolgokat feketedobozokkal valójában mindig nagyon nehéz dolgozni. Nem a fejlesztőn múlik, hogy valami megvalósítható-e. Ezért látod 2015-ben azt a vezető irányt, hogy egyre több middleware-t nyitnak meg. Annyira komplex lett az egész, hogy sok esetben másképp nem lehet biztosítani a működést, downgrade-et pedig senki sem akar.
Még, ha az AMD-nek ugyanaz meg is fordul a fejében, hogy valahogy mesterségesen érdemes lenne visszafogni az előző generációt, hogy az új jobbnak tűnjön, alapvetően az egyetlen lehetőség erre tényleg egy GameWorks-féle stratégia. De az a hátrány, amit ez ad a fejlesztőknek a sok beláthatatlan downgrade-del a megjelent játékokon, sokkal jobban árt a PC-nek hosszútávon, mint amekkora előnyt jelent az adott időszakban az eladásokban. A konzolok ilyen irány mellett előnybe kerülnek, mert hiába van bennük egy csúcs-PC-hez képest korlátozott teljesítmény, akkor is az előny, hogy amit elgondol a fejlesztő azt képes megcsinálni, míg feketedobozok mellett ez sok esetben nem sikerül. Mindegy, hogy hogyan kommunikálód le a downgrade-et, elmondod nekik, hogy használhatatlan zárt effekteket kaptál, vagy kitalálsz valami kíméletes hazugságot, maga a grafika leépítése megtörtént, és a PC-s játékos szomorú lesz.
És alapvetően az a gond, hogy nem a valós problémáról beszél az ipar. Mert a GameWorks esetében az, hogy xy hardveren rosszul fut, nem valós probléma, kapcsold ki és kész, vagy iktasd ki driverben a teljesítményzabáló részeit. Az a gond, hogy teljesen értelmetlen fejlesztési modellt kényszerít ki, és a végére rengeteg terv nem fog megvalósulni. Egyszerűen egy építésznek is baromira nehéz lesz a munkája, ha azt várják el tőle, hogy egy kész tető alá építsen egy házat. Kvázi ezt várja el a GameWorks a fejlesztőktől. És akkor csodálkozunk, hogy a megjelenés előtti bemutatókon a játék sokkal szebb volt, mint ami végül megjelent?
Ez a valódi problémája a feketedobozoknak. Minden formájuknak. Mindenki döntse el magában, hogy ez jó-e a PC-nek vagy sem.Nem tudom pontosan, hogy mik lesznek az extrák. Vagy több sebesség, vagy több effekt. Két dolgot tudok a fejlesztőktől, hogy a DX12-ből két számukra fontos dolog hiányzik, ami megvan a Mantle-ben. Az LDS tartalmának korlát nélküli olvasása, és a GDS korlát nélküli használata. Ezeket használni fogják konzolon, sőt, már használják is, így az erre épített effektek átmenthetők. Például az Ubisoft HRAA élsimítása az LDS korlát nélküli olvasására épül. Gyakorlatilag PC-re a konzolon alkalmazott AEAA konstrukcióval csak Mantle-re menthető át.
A DX12-ből négy vezető kihasználású funkció lesz, amelyet gyakorlatilag mindenki bevet. A Typed UAV loads, az aszinkron DMA, az aszinkron compute és a multiadapter valamilyen formája. Az első hármat azért alkalmazzák a fejlesztők, mert összességében konzolon 40-70%-os extra sebességet is hozhat, és a kód gyakorlatilag módosítás nélkül átmenthető PC-re, ahol ugyanennyi előnyt fog kínálni. A multiadapter PC-s dolog, de annyira egyszerű használni, hogy legalább az IGP+dGPU rendszerekre lesz valamilyen implementáció. Azok annyira elterjedtek a világban, hogy megéri velük foglalkozni.
A tesszelláció kapcsán ha megnézed a vezető irány a fixfunckiós blokk elhagyása. Ez hardverben megmarad, de például a LORE motor már compute shadert használ a háromszögek felbontására. Az eredmény az, hogy jobb lesz a minőség és gyorsul tőle a program. Több motor is átvált a jövőben szoftveres tesszellálásra, mert a fejlesztők jobb minőséget akarnak nagyobb sebességgel, és erre a fixfunkciós blokk korlátozottan alkalmas.
(#6258) Szaby59: Kettő, de nem a szám lényeges, hanem az, hogy megtörténik.
Többször mondtam, hogy a Dragon Age: Inquisition DX11 kódja nem stabil. Az EA support hivatalosan a Mantle kódot ajánlja. Ezért van beépítve. A DX11 kód sosem lesz teljesen stabil a mutex zárolásaival. Nagyon nem véletlen, hogy a Microsoft ezeket a technikákat nem ajánlja implementálni, függetlenül attól, hogy lehetséges. Sajnálom, de ez van. A következő körben már mindenki kap low-level támogatást.
(#6259) huskydog17: A Capcom a Panta Rhei motort fogja később használni mindenre. Ma még nem létezik PC-s portja, mert DX11-re kvázi portolhatatlan, de később meg lesz oldva.
-
Malibutomi
nagyúr
Ez nem kovetkeztetes volt hanem tenymegallapitas es a szoveg tobbi reszere vonatkozott hogy az AMD miert nem csinal valamit, mert igy ez tortenik...
(#6262) axton
Miert lenne ongyilkossag? Ha jonnek ki az AMD tamogatott cimek, es az o kartyaik jobban muzsikalnak, az nem ongyilkossag, hanem tobben akik most nv-t vesznek meggondolnak hogy ujra amd-t vegyenek.Ez amit most csinalnak az ongyilkossag, az nv kizarja oket a GW cimekbol, hogy alig-alig lehet rajuk optimalizalni, ok meg szivelyesen megcsinaljak az nv optimalizalast a sajat jatekaikban
-
axton
tag
válasz
Malibutomi
#6261
üzenetére
Ilyen piaci reszesedes mellett ongyilkossag lenne.
-
Asbee
veterán
válasz
#85552128
#6258
üzenetére
Elképesztő, hogy hogyan ki van emelve az a witcher 3 állandóan. Érdekes módon arról nem beszélnek, hogy az elmúlt hónapokban megjelent új játékokban, hogyan alakulnak az erőviszonyok, milyen gondok vannak. A project cars mai napig játszhatatlan komolyabb szinten amd-n. Vagy, hogy milyen f...a cf támogatások vannak...
(#6253) Malibutomi: Rengetegen meg azt mondjak nem erdekel miert nem megy jol a jatek nekem olyan kartya kell amin minden jol megy es veszbek nvidiat
Tehát szerinted nem az a normális, hogy olyan kártyát veszek, amin minden jól fut? Az a normális, hogy szívassam magam, mert bizony az amd-nél milyen kis okos elképzelések vannak a jövőre? Rég olvastam ilyen következtetést...
-
huskydog17
addikt
Ez a GRID egyszerre nevetséges és szánalmas:
A Gaikai és az OnLive több éves tapasztalttal a hátuk mögött lehúzták a rólot, de majd az NV nulla tapasztalattal megmutatja hogyan kell! Igen, igen.....én nem hiszek a mesékben.A Capcom-nak mi a fő motorja és milyen PC portokat raktak le eddig?
-
#85552128
törölt tag
"és abból, hogy a Kepler a TWIMTBP játékokban, miért van ennyire leszakadva a Maxwelltől."
Egyetlen egy, kiírom számmal is: 1 GW játékban volt jelentősen nagyobb különbség a Maxwell előnyére, ami inkább a fejlettebb hardverfelépítés miatt jött elő (48 / 56 ROP - 780Ti/970) azóta meg arra is jött driver.
AMD-nél meg szinte minden új játéknál probléma van GW nélkül is, az itteni Dragon Age: Inquisition topiban is kb. 4 ember jelezte, hogy rendszeres crashek vannak még most is AMD kártyával pedig az "saját" cím...Persze lehet ezen lovagolni, hogy mekkora átvágást csináltak és egy ideig pár FPS-sel kevesebb volt, csak nem az AMD-t kéne felhozni mint pozitív példa...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi
#6253
üzenetére
Olvasd a GeForce fórumot, hogy milyen felháborodás van a GameWorksből. Abból, hogy a Radeonok egy szimpla driverbeállítással minőségvesztés nélkül nagyon gyorsan tudják futtatni a HairWorksöt, és abból, hogy a Kepler a TWIMTBP játékokban, miért van ennyire leszakadva a Maxwelltől. Ezt baromira el akarja kerülni az AMD, mert ez nem üzlet. Az NV-nek az, mert átállítja az embereket a felhőbe.
Kínálják majd a GRID-et előfizetéssel, és mehetsz oda játszani. Sőt, alapvetően vannak olyan GameWorks effektek fejlesztés alatt, amelyek nem is a kliensgépen futnak, hanem a felhő kiszámolja az aktuális részinformációkat, és visszaküldi az adatot a kliensgépnek, ami összerakja a képkockát az adatok alapján. Ez a jövőkép az AMD szerint nem jó, mert nagyon kevés hely van a világon megfelelő internetinfrastruktúra az effekteket a felhőben számoltatni.(#6255) wjbhbdux: A Frostbite a PC számára fontos, mert az EA akkora lépésekben halad előre, hogy a többieknek mérföldes lemaradásuk lesz sebességben és minőségben a Frostbite új verzióihoz képest. Csupán abból származik majd a Frostbite előnye, hogy az EA-nek van egy valag pénze kutatni, fenntartanak egy teljes stúdiót csak motorfejlesztésre, és mindent saját maguk írnak meg. Ezzel gyakorlatilag lekövetik azt a modellt, amit a Sony felvázolt még pár éve, hogy grafikai áttörés nagyrészt ebből lesz. Ezért kampányolt az EA elsőként a low-level irány mellett, mert szükségük van a nagy kontrollra a hardver felett, hogy kiépítsék az előnyöket. Valószínűleg nem sok kiadó lesz, aki képes majd követni őket. A Squate Enix EIDOS divízió már elindult utánuk, illetve a Capcom is, de az, hogy ők csak később fedezték fel a 100%-ban saját kód jelentőségét időhátrányt jelent az EA-vel szemben. Az Ubisoft még esélyes lenne erre, ha figyelmet fordítanának a PC-re, de annyira ezt a platformot nem tartják fontosnak.
-
rocket
nagyúr
"A másik dolog amiért az AMD nem csinál GameWorks alternatívát stratégiai jelleggel, mert nem tartják jó ötletnek az egy éve kiadott hardverek teljesítményét mesterségesen limitálni csak azért, hogy az új generáció jobbnak tűnjön. Ennek nem örülne a felhasználó."
Tehat akkor menjen csodbe a ceg inkabb, mint hogy limitaljak a regebbi kartyaik teljesitmenyet, hogy jobbnak tunjon az uj? Zsenialis huzas

Ez meg Magyarorszag szintu gazdasagi helyzetben levo orszagban is rohejes, nem, hogy a piac nagy reszet kitevo nagyobb anyagi lehetosegekkel biro orszagokban.
Fogyasztoi tarsadalomban elunk, jonnek az uj gyorsabb dolgok, sok szegmensben van mestersegesen visszafogott termek, hogy az uj jobbnak tunjon.
Az AMD nem karitativ szervezet, ezt kene mar felfogniuk."Annyit tudok még mondani, hogy némelyik játékban vannak olyan funkciók, amelyeket csak Radeonokkal érhetsz majd el. Elsődlegesen azért mert a Mantle-höz kötődnek."
Ez megint ongol szagu dolog, mert latvanyban gondolom majd nagyitoval kell keresni a kulonbseget, de cserebe, lassabb lesz joval mint az effektek nelkul NV-n.
Olyan effekt kell ami fekszik a GCN-nek, de nem a Maxwellnek, Roy Taylor a DX12_1 hianyara pl. az aszinkron shaderekkel valaszolt, de ahelyett, hogy mondott volna valami remeny kelto tenyt, esetleg szoftvereket amiben viszont latjuk majd, belinkelt egy 3 honapos videot az elmeleti mukodeserol.Tesszellacio kapcsan mekkora hype ment anno, aztan ahelyett elore lepett volna az AMD benne, csunyan leragadt a rajtnal, es ma mar azzal (is) szivatja oket a GW.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
Malibutomi
#6253
üzenetére
Én szeretem max beállításokkal tolni a játékot, de a physx szikrákat is leszartam, és a gameworks esőcseppjeit is leszarom, ha ezek miatt 60-ból 30 FPS lesz ha bekapcsolom, mint az Ubi tavalyi játékaiban. Amíg valós kinézetet nem befolyásolnak, csak egy kis extrát adnak hozzá, addig kibirom nélküle, akár vinné a kártya akár nem, fel se merül hogy egy ilyen miatt SLI-t vagy Titant intézzek.. és a többség még lejjebbi beállításokon játszik sztem, ez a top top GW bekapcsolás max 5%-át érinti a usereknek, akiknek 970/980+ van.
A Frostbite meg egy huszadrangú motor PC-n, a legnépszerűbb BF4el annyian játszanak hogy épp hogy csak beférne a Steam top20-ba (hardline top100ba se
), ha ott lenne fent. -
Televan74
nagyúr
válasz
Malibutomi
#6253
üzenetére
Amíg NV -n jól futnak a mai játékok,addig az AMD nem tud mit kezdeni.Akármilyen jövőbelátó is az új játéktechnikai elképzelése.
-
Malibutomi
nagyúr
Sajnos nem mukodik a dolog. Keves felhasznalo all hozza ugy hogy szemet nv visszafogja a kartyakat a gameworkssel, es alavag az amd-nek ezert amd-t veszek. Rengetegen meg azt mondjak nem erdekel miert nem megy jol a jatek nekem olyan kartya kell amin minden jol megy es veszbek nvidiat, mert azon a sajat GW cinek jol mennek, az amd cimeket meg maga az amd optimalizalja nv kartyakra is teljesen idiota modon.
Sot sokan meg ugy fogjak fel hogy az nv mekkora kiraly mert azon az amd jatekok is jol mennek, mig amd-n az nv jatekok szarul. Holott ez sokkal inkabb azon mulik hogy az egyikben alatesznek az ellenoldal kartyainak a masikban nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#6247
üzenetére
Nézd az NV szabadon eldöntheti, hogy milyen optimalizáláshoz adják a nevüket. Korábban is láttuk, hogy nagyon rossz optimalizálással is jó az NV-nek egy játék. Tekintve, hogy sok szabad kapacitásuk van nem valószínű, hogy válogatnak a potenciális címek között.
rocket: Vannak az AMD-nek effektjei. Rengeteg. Radeon SDK a gyűjtőneve. Az valóban igaz, hogy ez nem zárt, hanem nyílt forráskódú. Ez azért van, mert a zárt forráskód sokszor megakadályozhatja az effekt beépítését. Nem véletlen az az irány 2015-ben, hogy nyitják meg sorra az eredetileg middleware-eket. Nagyon sok potenciális licencelőnél ez kritérium lett.
A másik dolog amiért az AMD nem csinál GameWorks alternatívát stratégiai jelleggel, mert nem tartják jó ötletnek az egy éve kiadott hardverek teljesítményét mesterségesen limitálni csak azért, hogy az új generáció jobbnak tűnjön. Ennek nem örülne a felhasználó.
Felsoroltam párat fentebb, hogy az AMD milyen játékokon dolgozik jelenleg. Több cím nem szerepel a doksikban. Annyit tudok még mondani, hogy némelyik játékban vannak olyan funkciók, amelyeket csak Radeonokkal érhetsz majd el. Elsődlegesen azért mert a Mantle-höz kötődnek.
-
rocket
nagyúr
Ne az okat mond meg, mert azt erti mindenki, hanem, hogy az AMD-nek miert nincs ilyen?
Gondolod az AMD felhasznalok orulnek amikor havonta jon 1-1 nagyobb cimu jatek amiben a fejuket a falba verhetik a kartyajuk teljesitmenyet latva?
Aztan csodalkoznak az AMD-nel, hogy 10-15 eve lojalis Radeon vasarloik nagy resze mar GeForceokon jatszik.Hol vannak az EA, Capcom, Square Enix, SEGA jatekok amikrol beszelsz, es az AMD barmit profitalt belole?
AMD olyan ceg benyomasat kelti, aki nem tudja, hogy mukodik a kapitalizmus, milyen eszkozokkel lehet sikereket elerni.
Valamit kellene elore lepni, mert elfognak fogyni a lehetosegek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor elmondom az igazi okát. A cél az effekt sebességének meghatározása, és a fejlesztők lehetőségeinek a korlátozása. Az NV meg szeretné határozni a játék gépigényét és az új illetve az előző generáció közötti teljesítménykülönbség nagyságát.
Én PC-s portok minőségével törődő kiadót még nem látok mögötte. Nyilván a fejlesztők tudják, hogy ha licencelik, akkor letámadják a fórumokat a felhasználók, hogy a játék szarul van optimalizálva.
Egyébként nem kell ezt olyan szélsőségesen felfogni. Az NV az Ubisoft és a Warner igényeihez fejleszt, míg az AMD az EA, Square Enix, SEGA, Capcom igényeihez.
-
rocket
nagyúr
Segiti a hardver eladasokat, mondhatjuk, hogy a marketing resze.
Egyertelmu, hogy a GW szeru zart rendszer noveli az eladasokat, folyamatosan no a szama azoknak szoftver fejlesztoknek akik hasznaljak, a kerdes inkabb az, hogy lesz nyertes az AMD ha nem fog tudni hardvereket eladni?Olyan egyszeruen mukodik a szoftver piac, erthetetlen, hogy az AMD miert nem latja a fatol az erdot, sajat maguk ellensegei azzal amit csinalnak.
-
huskydog17
addikt
Igen tudom, a legújabb verziót használja, de mivel még nem emelték a számozást, nekem még mindig csak 3.

Amúgy értem, hogy a fejlesztők döntése, de nagyon rossz reklám lenne nekik, ha megint menne a sok anyázás a fórumokon, hogy nem képesek összerakni egy normális PC portot.
Szerintem (pontosabban remélem) a jövő heti E3-on ki fog derülni.
#6246: Nézd meg a Studio Wildcard-ot! Minden idők legrosszabb UE4 implementációját csinálták (ARK című EA játék), a performancia kiritikán aluli, erre bejelentik a Shitworks-öt. Na, így kell torony magasan lesz*rni a minőséget!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerinted mire szolgál egy zárt MiddleWare? Miben segíti a fejlesztők munkáját?
Fejtsd ki kérlek miért lenne jó azoknak a fejlesztőknek fekete dobozt adni, akik évek óta ezek megszüntetését követelik.Szerk.: Egyrészt még nincs eldöntve, hogy lesz-e limit és ha lesz, akkor mennyi. Másrészt az AMD-nek ezzel kötelessége foglalkozni, mert az EA hardverpartnerei. Azért kapják az EA-től a támogatást, hogy segítsenek optimalizálni a Frostbite-ot, és írjanak hozzá olyan funkciókat a Mantle-be, amit Johan akar, de szabványosan nincs rá megoldás. A partneri viszony kétirányú az EA és az AMD között.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#6243
üzenetére
Nem a Frostbite 3-at használja a játék. Az EA egy nagyon durva fejlesztési tempót diktál, amióta különvált a Frostbite Team és a DICE. Mostantól évente lép egy hagyott a Frostbite és nem két évente.
A Ghost Games döntése attól függ, hogy mi az ideális a játékhoz.
-
rocket
nagyúr
Pont azt kellett volna idoben felismerjek (ugy 8-10 evvel ezelott), hogy a sajat fekete dobozukat megalkossak, mostmar ~22%-os piaci reszesedessel ha akarnak se tudnak elkesziteni, hogy sikeres is legyen.
Minek venne barki AMD-t VGA-t ha semmilyen elonyt nem elvezhet szoftver oldalon, de benne van a pakliban, hogy hatranyt szenved?
#6239: Az AMD minek fogalkozik olyan jatekkal aminel nincs rahatasa olyen egyszeru dologra, hogy ne legyen 30FPS limit.
30FPS limittel, hogy lehet VGA vetelre osztokelni a felhasznalokat? mert ugye a szoftver tamogatas lenyege, hogy segitsen a hardverek eladasaban. -
huskydog17
addikt
Elég nagy hiba. Ha a Ghost Games a 30 FPS mellett dönt, akkor mi fog lejönni a legtöbb PC játékosnak? Az, hogy az új rész PC portja is egy kalap trágya és sokan valószínűleg a Frostbite 3-at is sz*rozni fogják. Az AMD megköveteli a partnereitől, hogy jó minőségű PC portokat készítsenek, a Frostbite 3 pedig az egyik legfejlettebb motor a piacon. Ha ezek után hagyják a 30 FPS-t PC-n, az nagy tökön lövés lesz mind az EA mind az AMD számára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valaki akar innovációt, valaki pedig nem. Ez a kiadó anyagi lehetőségein múlik.
Ez említett kiadók és fejlesztők döntése nem függ az AMD-től. Ők csak nagyobb kontrollt akarnak és ezt a feketefobozok mindenféle formája akadályozza. Volt a Sony-nak egy előadása korábban. Azt hiszem három éve beszélt róla a Santa Monica Studio, hogy totális hiba a middleware-ekre hagyatkozni, mert elveszik a lehetőség összehangolni az egyes pipeline-okat. És akkor mondták, hogy a következő motorjukhoz nem hasznalnak majd middleware-t és mindent saját maguk írnak meg. Ebből született a The Order 1886. Most a nagyobb kiadók ezt akarják követni, hogy el tudjak érni az Order szintű grafikát. Ha képesek finanszírozni ennek a költségeit, akkor joguk van erre menni.
-
rocket
nagyúr
Tehat akkor ok az okosok, az idei eddig termesbol a Dying Light, GTA 5, Witcher 3 millios peldanyszamban eladott jatekok keszitoi meg az idiotak taboraba tartoznak.
Semmi nem tamasztja ala amikrol itt evek ota irogatsz, az AMD semmi elonyt nem tud felmutatni szoftver fronton, megha van is jatek amiket az o kedvuk szerint keszitenek, az annyira minimalisan lassabb csak a konkurencia termekein, hogy semmilyen pozitiv marketing hatasa nincs az AMD VGA-k eladasaira, es annyira rossz lett a Radeon brand megitelese az elmult 1-2 evben (foleg a R9 290X-nek koszonhetoen), hogy mar 10%-kal olcsobb VGA-k se fognak segiteni nekik piacot visszaszerezni.
#6230: Unreal Engine mindig NV-re volt optimalizalva, ez most sincs mashogy, nehez idoszak kezdodik az AMD-nek megint, mert ne 2 jatek fog erre az enginere epulni

Tim Sweeney-eknek elsokent szokott nagyon koran hardvert adni az NV. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#6238
üzenetére
Attól függ, hogy a Ghost Games hogyan dönt. Ez nem az AMD és a Frostbite Team döntése.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333
#6231
üzenetére
Vagy rossz branchet választottak. Az Unreal Engine 4 csak egy alap. Ahhoz meg számos komponens választható. A middleware-ek megkönnyítik a fejlesztő munkáját, de ennek az ára a gépigény növekedése. Függetlenül attól, hogy mennyire gagyi a grafika. Az Epicnek is inkább a lehetőségek kiszélesítése, és az egyszerűbb használhatóság fontosabb az optimalizálásnál. Ezt mindkét megjelent UE4 játéknál láttuk.
-
Laja333
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GW felé egy EA, egy Square Enix EIDOS divízió, egy Codemasters, egy SEGA nem tud váltani mert megakadályozza az optimalizálást. Nekik van erre anyagi keretük. Elég csak azt látni, hogy egyre több middleware-t cserélnek saját technológiára. Nekik nem n+1-ik zárt middleware kell, hanem kontroll. Többen rájöttek, hogy ha mindent házon belül írnak, akkor abból nem csak jobb sebességet, hanem jobb grafikát is ki lehet hozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudok most többről. Lehet, hogy van és még nem írták fel. Igazából a jövőben egyszerűbb lesz ez belőni. Amelyik kiadó és fejlesztő saját lábra áll, saját technológiákat fejleszt az AMD-t fogja választani. Amelyik kiadónak és fejlesztőnek ilyen kutatásokat nincs lehetősége finanszírozni azoknak az AMD nem tud mit nyújtani.
-
TTomax
félisten
Hatred test GPU (az elsö Unreal Engine 4 game)



-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus
#6207
üzenetére
Ezek az AMD címei a következő időszakra: Star Wars: Battlefront, Need for Speed, XCOM 2, Deus EX: Mankind Divided, Ashes of the Singularity, Star Citizen, Mirror's Edge, Mass Effect 4, Hitman, Star Control, EVE Valkyrie. Többet nem soroltak fel. Azt nem tudni mi melyik API-t támogatja, de valamelyik low-levelt, esetleg többet is. Némelyik játék kap TrueAudio támogatást.
-
Shing
őstag
Kerestem már korábban is tesztet, de még nem találtam. (Ahol az új driverrel összehasonlítják egy új Maxwell és Kepler teljesítményét.) Pedig érdekelne, azért 20FPS különbség eddig elég durva volt.
Na de megyek mert az ilyen TTomax féle fanboyok elkezdik a 2 szavas bandába verődést és fanboykodást.
-
daveoff
veterán
válasz
Televan74
#6213
üzenetére
Azért ezek az effektek elég jól néznek ki, ilyet még nem nagyon láttunk egy játékban sem. Feltéve ha tényleg ilyen lesz. A sebességet meg majd meglátjuk, NV-vel szerintem nem lesz gond....
Azt tudom, hogy amióta NV kártyám van folyamatosan jönnek az NV-s játékok(AAA címek), és gyönyörűen megy minden, közben azt olvasom mindenhol, hogy a konkurencia kártyáin nem kevés problémába ütköznek a felhasználók. Engem az nem érdekel, hogy ez miért van így, ki/mi a hibás, ki kinek fizetett, egyszerűen jókor váltottam, és maximálisan elégedett vagyok. Most kétségtelen az NV fölénye, ha esetleg fordulna a kocka veszek AMD-t, ennyi....

-
válasz
Televan74
#6213
üzenetére
Az ember azért vesz új VGA-t, hogy az éppen új játékkal gond nélkül tudjon játszani. Sajnálots, hogy ebben rendre elvérzik az AMD. Nem segít ezen semmilyen technoblabla se. Reményem nekem is van, hogy a DX12 változtat ezen, de annyi ígéret volt már... a jelenlegi 290X és újabb leszármazottaiban meg a TDP tartalék nem lesz meg ahhoz, hogy jelentősen jobb teljesítményt érjenek el DX12 alatt. Logikusan a jobb kihasználtság ugyanis még nagyobb hőtermelést is jelent majd, csak erről szeret erősen hallgatni az AMD is.
-
Televan74
nagyúr
válasz
daveoff
#6204
üzenetére
Egy biztos,marketingben jobb az Nvidia.Bár nem írta oda hogy TX Sli -n vagy 980Ti Sli -n fut majd így a játék.És ez már DX12 -es játék?!? Nem. Végre el kellene jutni már oda,ne arról beszéljünk hogy ez az effekt fut e a konkurencia termékein,hanem arról hogy az effektekkel milyen tempóra képesek.
Nekem annyira nem jönnek be ezek az effektek, de én ha veszek is nem e miatt fogok legközelebb Nv kártyát venni. -
Valdez
őstag
válasz
Locutus
#6205
üzenetére
Sajnos egyet kell értsek, az nvidia minden fronton nyerésre áll nem is kicsit, a maxwell sikeres, a gameworks sikeres, egyre több aaa-s játékban nvidia logo és technológia van. A maxwellt amennyire butának mondták, kiderült, hogy okosabb mint a gcn, legalábbis ami a dx12 feature-öket illeti.
Az amd-nek az új sorozata szerintem bukás lesz, talán a fiji kivételével, az összes többi mivel érdemi fejlesztés itt sem történt csak átnevezés, nem fogja megváltani a világot (ráadásul az új széria fogyasztása is várhatóan maradt annyi vagy növekedett a 200-as óta). Nem is tudom, gaming evolvedes cím jön egyáltalán idén? -
Helyesbítek akkor, lesz e olyan AAA játék, ami széles kör figyelmét élvezi?
Mert én bármennyire is szeretem az ilyen Supreme Commander szerű játékokat, azért egy ilyen játék nem fog VGA vásárlási lázat kiváltani.. De válaszolok is, persze jön, az SW Battlefront pl... de DICE-nak ugye már azt se hisszük el amit kérdez, főleg aki a BF4-et ismeri... -
válasz
daveoff
#6204
üzenetére
Biztos szar lesz, legalábbis ha az AMD-t kérdezik majd róla

Amúgy ahhoz képest, hogy nemigen támogatnak már állítólag AAA címeket, akkor ez mi is?
Bezzeg a sok mantle játék, amik 2 év alatt megváltották a világot. Ja nem.DX12 is jön, az nv kidobja jövő év elején Pascalt rá, pont akkor amikor már lesz értelme, és MEGINT vágnak egy nagyot az amd részesedésén. Már ha addig még marad bármennyi. A Scifi XT-re is elég erősek a pletykák, hogy a TX-et nem éri utól, de még a 980TI-t is alig a csoda HBM gyerekcipős bajai miatt. Nem értem mit töketlenkedik az AMD. Legalább 1 játékot tolnának már ki, amiben az AMD brillírozik, legalább fele annyira, mint azt évek óta szeretnék...
-
daveoff
veterán
Ha már annyiszor téma itt az a "szutyok" NV Gameworks, itt egy újabb ok a társalgásra....

Batman: Arkham Knight NVIDIA GameWorks Video -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Firestormhun
#6202
üzenetére
Ez még egy márciusi specifikációra épül, azóta már sok dolog változott. Például megoldották, hogy a Kepler TIER_2 szintre kerüljön a bekötési modell szempontjából, illetve az UAV sincs 8 slotra korlátozva, mert bevezetésre került a virtuális UAV. Igaz, az nem cache-selhető, de működni fog a kód. Emellett a Kepler shader fázisonként támogat 8 UAV-t, ezzel a modellel. Tehát amíg ebből nem fut ki, addig nem kell virtuálishoz nyúlni.
A GCN sem stimmel, mert az TIER_3-as bekötési szintű, és végtelen mennyiségű UAV-t támogat. -
Firestormhun
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A bekötési modellnél a TIER_3 ki lett emelve a feature level szintekből, ahogy a PS-specifikus stencil referencia is, illetve a CR TIER_2 szint.
A Tiled Resources is ki lett ezekből emelve.Valójában ez elég bonyolult lett, de lesz egy cikk, ami táblázatokba foglalja a végleges, és még ámenre váró specifikációt.
Az a lényeg, hogy a TIER az nem egy általános dolog. Vannak funkciók és azoknak belsőleg vannak TIER szintjeik. És ezekből a funkciókból a kötelezőek vannak hozzákötve a feature level szintekhez, ezen belül is egy kötelező minimum TIER szinttel. De ezt majd egyszerűbb lesz a táblázatokból látni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3663, 100% Akkumulátor
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3844, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
A júzer akkor saját maga ellensége, ha türelmetlen, illetve, ha minden aprósággal a vásárlási szokásai befolyásolhatóak. Tételezzük fel, hogy ezek a problémák nem hardvercserére ösztönöznék a vásárlókat, hanem arra, hogy a következő alkalommal nem vennék meg az adott kiadó termékét, vagy csak jóval megjelenés után, fél áron. Vajon akkor is lenne ennyi probléma, illetve működne-e a jelenlegi NV-s üzletpolitika?

Azért mert az a véleményem, hogy nem normális a megállapításod? Miért szivassam magamat egy gyengébb kártyával, ha az összes játékot nézve végeredményben egy ideje jobb az NV? Vannak az NV-nek olyan húzásai amiről ugyanúgy megvan a véleményen, de jelenleg ez a helyzet és puszta fanságból vagy ilyen olyan technológia mesékre meg elképelésekre nem fogok kártyát venni és általánosságban nem is vesznek. Ezért is meg lehet nézni a sokszor emlegetett piaci helyzetet...
A 780ti jobb mint a 970... Nem cserélték fel a kártyák neveit véletlen? 







