Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
A Low-nak és Medium-nak sincs értelme, mert nevetségesen kevés azoknál is a sebességtöbblet és Low-on sokkal csúnyább a játék, egyszerűen nem éri meg lejjebb venni a Presetet, sokkal több teljesítményt nyer az ember a felskálázókkal, jelenleg azok az egyetlen értelmes sebességnövelő feature-ök. Felskálázóval nem lesz csúnyább a játék és sokkal több tempót nyer az ember mint Medium vagy Low preset-tel. Igazából ez RTX esetén mondjuk nem gond, mert a DLSS 4-nél a legjobb amúgyis a képminőség.
Aztán könnyen lehet, hogy a globális megjelenésre (05.15) ezt a day1 patch majd megoldja, meglátjuk.#48844 Yutani: Ahogy b. is írta, nem, nem áll helyre a rend még natív 4K-ban sem és igen leginkább a két legnagyobb BW kártya érintett, hiszen pont azokban van a legtöbb erő, azokban a legkönnyebb benne hagyni sebességet, ha a driver nincs a helyzet magaslatán. Ezt idővel biztosan orvosolni fogják, sőt én biztos vagyok benne, hogy a globális megjelenésre (05.15) a day1 patch-el ez a jelenség a múlté lesz. A PCGH majd a day1 patch-el fogja újra lemérni az új driver-rel, majd akkor meglátjuk, hogy mi lesz.
-
huskydog17
addikt
Dehogynem baj, mert nincs értelme, illetve az egyetlen preset, ami érezhető teljesítmény javulást ad, az a Minimum, viszont ott a játék már sokkal rondább. A felskálázók Quality módja sokkal több teljesítményt adnak, mint a játék Minimum presetje, miközben nem lesz rondább (legalábbis DLSS-el):
"Und hier zeigt sich ein Problem von Doom: The Dark Ages: Das Spiel skaliert so gut wie gar nicht mit den Grafikoptionen, zumindest nicht was das GPU-Limit betrifft. Die Presets Ultra Albtraum, Albtraum sowie Ultra weisen wortwörtlich dieselbe Framerate auf, hier tut sich absolut nichts. Das Hoch-Preset bringt eine „Leistungssteigerung“ von 3 Prozent, das ist gerade mal mess-, aber nicht spürbar.
Und so viel passiert danach auch darunter nicht mehr. Einen leicht größeren Sprung macht das Mittel-Preset, mehr als 8 Prozent mehr FPS im Vergleich zu Ultra Albtraum gibt es aber auch nicht. Ja, 8 Prozent! Mit dem Niedrig-Preset liegt die Leistungsdifferenz bei 18 Prozent – immer noch im Vergleich zu Ultra Albtraum. Selbst das ist kein großer Unterschied und zugleich sieht Doom: The Dark Ages damit deutlich schlechter aus.
Es zeigt sich, dass bei Leistungsproblemen die Grafikoptionen in Doom: The Dark Ages keine wirkliche Hilfe sind, sondern viel mehr ein aller letzter Ausweg, wenn sonst gar nichts mehr geht. Zu aller erst sollte mit Upsampling gearbeitet werden, DLSS und XeSS bringen selbst auf ihrer kleinsten Stufe einen deutlich größeren Leistungsschub als alle Grafik-Optionen zusammen."A különböző grafikai presetek azt a célt kéne szolgálniuk, hogy ha a hardver nem bírja a tempót, akkor a preset csökkentésével a játékos nyerjen sebességet, de ne csak 1-2%-ot.
Nem állíthatatlan a grafika, hanem egyszerűen pocsék a preset skálázódás, semmi más gond nincs. Lehet, hogy majd javítják, meglátjuk.
"El lehetett volna hagyni a grafikai beállításokat."
Remélem ezt nem gondolod komolyan és csak viccnek szántad! Semmi szükség holmi újabb trehány konzolportra, van elég azokból, egy Doom-nál főleg egy nagyon rossz vicc lenne.
#48835 Yutani: Öh van minden a tesztekben csak meg kell nézni, el kéne olvasni, de önmagában a gafikonokon is szépen látszik. Például:
RTX 5080 semmivel nem gyorsabb, mint a 4080S, sőt néhány szcenárióban lassabb is. Az RTX 5090 csak pár százalékkal gyorsabb, mint a 4090, a gyorsulás mérték messze elmarad az elvárttól, nagyon minimális.
AZ NV ezzel tisztában van, ezért is adták oda a sajtónak NDA alatt a 2. game ready drivert (576.40), de még azzal is túl lassúak. -
Ribi
nagyúr
9070 pont olyan mint a 9600/9700 volt induláskor a jól visszavett TDP-vel. Könnyű úgy keveset fogyasztani, hogy mesterségesen visszafogják. 7900XT-t is vissza lehet fogni. Szóval a fogyasztásuk kb hasonló. Szóval ha az RNDA3 pocsék lett akkor a 4 is. Főleg ilyen kicsit elszállt árazással.
-
TakiNándi
kezdő
Lol. Pont ott (is) látszanak az rdna4 eladásai
.
Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50RDNA4 vagy Blackwell ment el több?
És így még jobban látszik a kontraszt.
Ezt Abunak is mutatom az radeonos eladási listákkal kapcsolatban.
RX 9070 XT => 355
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60 -
gV
őstag
annyira azért jó se lett. lsd pár hsz-el korábban valakinek az FX jut eszébe az RTX 5000-ről. ehhez képest az van, hogy a 9070 XT inkább az 5080-hoz mérhető fogyasztással jóval több tranzisztorral (még az 5080 által használtnál is ~18%-al több!) fejlettebb gyártástechnológián nem képes hozni még raszterben sem a 5070 Ti-t. RT-t hagyjuk is, FSR 4 a CNN DLSS-hez már odatehető, pech, hogy már TM is van, RR-nek meg továbbra sincs tudtommal FSR-es megfelelője.
na és akkor már csak az a kérdés mi lett volna, ha jól sikerül a BW? a 9070 XT talán jó lenne 9060 XT-nek. -
TakiNándi
kezdő
Csak nem sikerült értelmezni a lényeget.
"Az Nvidia egész évben (2024) 30,2 millió különálló GPU-t szállított asztali számítógépekhez, ami jelentős növekedést jelent 2023-hoz képest, és összhangban van a 2022-es eredményekkel a Jon Peddie Research adatai alapján. Ezzel szemben az AMD 4,42 millió önálló grafikus processzort szállított asztali PC-khez, ami a vállalat történetének legrosszabb eredménye."
-
Nem egészen így mondtak igen . 3 éve mondtak igent amikor az UE5 még tele volt ígéretekkel. A legnagyobb hiba,hogy dobják a saját motorokat a készítők.
Az UE5 egy át...szás felénk, ami azt csinálja hogy ad egy olyan játékmotor a készítőknak, amivel viszonylag olcsón tudnak sablon játékokat készíteni, ha nem fektetnek bele nagy erőt akkor is eladható a többit meg old meg te mint vásárló, vegyél 3D procit meg 800 dollárois Kártyát. Biztos vannak kivételek, de jelenleg nem sokról tudok. Wukong is egy csőjáték, holt egyszerű pálya menedzsmenttel, látványos hátterekkel, mint a Sega korszakban. -
huskydog17
addikt
Mivel FSR 3 és DLSS 3 is lesz benne, így úgyis kellenek mozgásvektorok, amikkel fényévekkel jobb minőség érhető el. Az FSR1 olyan, mint a hányás, iszonyatosan ronda, a legrosszabb felskálázó, ennyi erővel DLSS1-et is rakhatnának bele, egyiknek sincs értelme. Felesleges idő és pénzkidobás. FSR 3 mellett egyszerűen semmi értelme.
#48605 FLATRONW: Faluban nem jó ötlet vágtázni.
CSerébe lehet haladni, az AC játékokban például sokkal realisztikusabban van megcsinálva (NPC-k félreugranak vagy a ló ellöki őket), emiatt lassabban is lehet haladni lakott területen. -
huskydog17
addikt
Őket nem szoktam követni, de mivel sajnos írásos változat nincs (Techspot) így belekukkantottam és valóban, az ő méréseik összhangban vannak a PCGH méréseivel, valszeg a HWU is nagy terheléses jelenetet választott.
Ha még náluk is ennyire rossz a helyzet, ráadásul RT nélkül, akkor ott elég nagy baj van. Náluk annyi a változás, hogy minden felbontáson rossz az AMD kártyák sebessége, viszont alacsony felbontáson brutálisan összeomlik a tempójuk. Az mennyire kemény, hogy 1080p-ben a 3060Ti az RX 6800XT tempóját hozza vagy hogy a sima RTX 4070-es az RX 7900 XT-vel versenyez. Sőt a csúcs Radon 7900 XTX felskálázás mellett éppen csakhogy megelőzi a sima RTX 4070-et és mindezt RT nélkül.
A játékban ugyanis nincs semmilyen RT.Az FSR ráadásul sokkal kevesebbet gyorsít, mint a DLSS, tehát az AMD ebben a játékban minden lehetséges fronton csúnyán elvérzik.
B580-as itt is parádésat megy, ahogy az RX 6800-as nyakán van.
Tippre talán a SVOGI lehet a ludas, szerintem azt nem szeretik az AMD kártyák.
Nem ez lesz az AMD kirakatjátéka, az tuti.
A játék, pontosabban a Cryengine V itt ráadásul rendkívül takarékos a VRAM-mal. 4K-ban a 8 GB-os RTX 3070-nek semmi gondja, olyannyira, hogy a 16 GB-os RX 6800 (XT) szintjén tanyázik. Döbbenetes!
-
gV
őstag
illetve raszterben picit a 4070S jobb
Graphics Card Ranking 2024: GPUs Compared - ComputerBase -
huskydog17
addikt
Ez tök szépen hangzik meg minden, de ez a tipikus "hiszem, ha látom" szcenárió. Ígéretekből már tele van az a bizonyos padlás, ráadásul majd a GSC ígérget ilyet, akik a végtelenül fos X-Ray motort dobták régen össze és most a piac stutterfest motorjával ígérik, hogy nem lesz gond. Nem akarok túl negatívnak tűnni, de én itt nagyon szkeptikus vagyok.
Azt már két hete tudjuk, hogy egy jelentősen módosított átírt UE 5.1-et fognak használni, erről írtam korábban.
Három hét múlva kiderül igazat mondtak-e a fejlesztők, de én továbbra is szkeptikus maradok főleg a GSC múltja (X-Ray) és UE miatt.
-
gejala
őstag
Nem csak az ütemezőket. AM5-nél a két CCD-s prociknál kell Game Mode és Game Bar, hogy ne keverje össze a szálakat. De 13-14 gen is instabil, csak másképp (nem a degradálódására gondolok).
Sajnos bármilyen mai procit vesz az ember, nagyon imádkozni kell, hogy menjen rendesen és ne akadjon el rögtön valami RAM inkompatibilitásban vagy más random dologban. -
S_x96x_S
addikt
> Miért adott ki nem rég az AMD "új" Zen 3-as procikat, mikor már van Zen5?
közgazdaságtan.
+ Hogy növelje a bevételt és a piaci részesedését
+ Mert lehajol a legkisebb fillérért is ( a zsiros dolgok után )
+ és mert csak az AM4-el tud versenyképes - budget - platformot szállítani. ( ahol az alaplap és a memória ára is számít a cpu -val )
+ hogy összezavarja az Intel vásárlókat, emlékeztetve őket - hogy az AM4 platform jó döntés volt. -
huskydog17
addikt
Azért az a nem rég fél éve volt (április), ráadásul fejlesztők előbb is hozzáférhetnek új buildekhez, mármint előbb, mint a sima mezei felhasználó, szóval volt idejük. Épp ez az, hogy a motor verziója semmire nem garancia, egy UE 5.4-es játék futhat ugyanolyan szarul, mint egy UE 5.0-s játék. Elsősorban az adott fejlesztőtől függ, hogy milyen lesz a játék technikai szempontból, nem a motortól.
-
huskydog17
addikt
gainwardgs jól mondja, az, hogy egy gyenge platformra kiadják, semmit nem jelent és semmit nem lehet következtetni belőle, láttunk már tonna mennyiségben Series S-en sz*r portot, pontosabban azon a gépen pont a jó minőségű port a ritka.
Ezen felül az UE alverziója szintén semmit nem jelent performance szempontból. Pont a napokban jött ki például a MechWarrior 5: Clans ami UE 5.4-re épül, de semmit nem ér, mert 5.4-el is ott vannak a traversal akadások, frame pacing is problémás, továbbá a performance egy katasztrófa, még viccnek is rossz.
Amúgy a Stalker 2 UE 5.1-re épít, de későbbi verziókból átemelnek különböző funkciókat, például Nanite Vegetation és World Partitioning is lesz benne.
Az idei Gamescom demót Xbox-on mutatták meg és nem PC-n, így a PC verzió állapotáról semmit nem tudni.
A PC verziónál még az sem biztos, hogy megjelenés után kap-e egyáltalán Hardware RT-t a játék, ez még nem biztos, mert a készítők jelenleg arra fókuszálnak, hogy elkészüljön a játék idén. Ezen felül a megjelenést követően terveznek a készítők különböző optimalizálásokat rakni a PC verzióba. -
huskydog17
addikt
Lejárt a szerkesztési idő, így itt kiegészíteném a mondandómat.
Szóval az FSR 3.1 hiánya abszolút érthető, ez üzleti döntés volt.
Csakhogy érthető legyen a DLSS számozás. A világsajtóban és marketing anyagokban sajnos erősen félrevezető a számozás, de erről az NV tehet, a világ így tekint a DLSS-re (mert ezekkel a főverziókkal jöttek be az új nagy feature-ök, mint FG és RR):DLSS 2 -> felskálázás
DLSS 3 -> Frame Generation
DLSS 3.5 -> Ray ReconstructionNyilván ez nem fedi a valóságot, de amint mondtam a marketing osztály tehet erről.
Feltételezem azért 3.5-öt írnak a DLSS-nél, mert az a legújabb mainline verzió, a legújabb nagy DLSS verzió, ami nagy reklámot kapott, így ezzel azt próbálják meg sugallni, hogy a DLSS-ből a legújabb lesz. Ez nem zárja ki azt, hogy DLSS-ből valóban a legújabb (3.7.xx) verzió legyen benne, ráadásul ha figyelembe vesszük, hogy NV által is szponzorált játék, akkor rendkívül erősen kétlem, hogy régebbi verzióval szállítják majd. -
huskydog17
addikt
Szerintem az Intel és NVIDIA nem akarta, ami az NV részéről abszolút logikus.
A játék az Intel és NVIDIA partnerprogramjában szerepel, így ebben nincs semmi meglepő.Honnan tudod, hogy nem a 3.7 lesz a DLSS felskálázóból? A DLSS 3.5 a Ray Reconstruction marketing azonosítója, így szokták hívni, mert az NV a 3.5-ben hozta be a RR-t. Aztán minden DLSS feature-t saját magad is frissíthetsz bármikor, ahogy az XeSS-t is, így ez szerintem lényegtelen.
Ha mégis az összes DLSS feature 3.5 lesz, egyrészt az sem gond, mert még az is sokkal fejlettebb mint a mási kettő, másrészt te játékosként bármikor frissítheted a DLL fájlokat ha mindenképp ki akarod próbálni a legújabbat.Az AMD által
fizetettszponzorált Avatar-ban pedig a DLSS FG maradt ki, ami szintén nem meglepő. -
-
-
gainwardgs
veterán
Mert jobb lenne ha beleirtak volna pl. egy 1060-at aztán kb a menüt futtatná
Control sem volt vészes optimalizáltságban."Az is lehetséges, hogy medium beállításon már olyan jól néz ki, mint más játék ultrán és a beállítások nagy része túlzás / jövőbe mutató."
Path Tracing
-
huskydog17
addikt
Igen, az RDNA3 főleg FullHD-ban nagyon masszívan be van fékezve valamitől. Gondolom a szokásos DX11 driver overhead, bár itt elég szélsőséges mértéket ölt. Az RX 7800XT csak 4K-ban tudja hozni a 6800XT tempóját, annál alacsonyabb felbontásnál nagyon csúnyán lemarad. Nem sűrűn látni ilyet.
Nekem mondjuk meglehetősen már most elavultnak tűnik a motor, de egy e-sport játékhoz teljesen jó. Kipróbáltam a játékot, a víz szenzációsan jól néz ki benne, főleg az interakció, azt még a mai AAA címek is megirigyelhetnék.
A dinamikus füst a másik új feature, amit eddig még nem láttam és más játék is átvehetné ezt.
Kár, hogy a motor semmilyen temporális élsimítást és felskálázást nem támogat. -
gejala
őstag
Mintha nem lenne mindegy, hogy 2 vagy 3 fpst kapsz natív 4K-ban... RT-t nem renderel senki 1080p fölött, mert nincs hozzá hardver és nem is lesz egyhamar. 1080p-ben meg nem kell olyan rengeteg VRAM.
Nem is értem, miért tesztelnek DLSS nélkül, Super Resolution + Frame Gen mellett teljesen oké a dolog. -
HSM
félisten
"Optimalizáció egyértelműen nem jó"
Ez sok játékban megfigyelhető, sokszor szándékosan így csinálják, hogy maradjon kapacitás a processzorban a háttérfeladatoknak is. Amikor egy CPU-n elkezded a virtuális szálat is terhelni, az mindig a másik szál kárára történik, és onnantól kiszámíthatatlanabb a futás, ami egy "real-time" működésű játéknál nem feltétlen szerencsés. -
proci985
MODERÁTOR
elszurtak a mereseket, pontosabban pontatlanul mertek amibol tul nagy kovetkeztetest vontak le. szeretem HWunboxedet, de ez most bulvar lett.
1080p highon a 3950X gyorsabb a report szerint, mint 1080p ultran. 5600-5950X eredmenyek is mereshataron belul vannak.
ami lehet egyebkent, hogy X tempoig optimizaltak Bethesdanal, utana jol volt az amugy. open world jatekoknal ez normalis
FLATRONW: FSR ultra quality ami jellemzoen meg nagyon jol nez ki, 1440pben is, legalabbis nativhoz kepest az jo ha kell az a 20% teljesitmeny.
-
Érdkes, azért a 8700k se mai, majd beszámolok róla hogy fut a gépemen. Ahogy olvastam ramsávszélre is érzékeny.
i9 7980xe@4.5ghz, 128gb quad ch ddr4 4000, A770 16Gb, de még nincs rendes driver a videókártyához csak olyan amivel éppen elindul de crashelhet és grafikai hibák is vannak.
Hozzáteszem régi notin is játszható (értsd ~20fps, i7 4820qm, 16gb, Gtx960m) igaz mindenféle hack kellett rá hogy egyáltalán elinduljon. -
Ezt remélem viccnek szántad. Ez a játék átlagosan néz ki, úgy ahogy.
Egy RTX 4090 kártyán éppen tud 60 FPS-t ez azt jelenti hogy az AMD legerősebb kártyáján tud kb 45 FPS-t natívban. Ilyen közepes grafikával. Fogalmam sincs mit látsz benne de ez a játék szar és optimalizálatlan és nem is néz ki jól.
Mi előnye van így a nanite/ lumken technológiának a RThez nézve?
Black myth meg kap majd megjelenésig 20 downgradet. -
HSM
félisten
"ha van AAA játék, ahol nincs ott a logó és van benne DLSS, akkor biztosan nem kötelező"
Semmi nem akadályozza meg a kiadót, hogy megpróbáljon magának az általánostól kedvezőbb licenszfeltételeket kialkudni a jogtuladonostól, és hogy akár kapjon is, ha a zöldeknek is megfelel az ajánlat. Így ennek bizonyító ereje nincs arra nézve, általánosan kötelező-e avagy sem. Fontos azonban észrevenni, hogy ebben az esetben a jogtulajdonos (zöldek) vannak alapvetően döntési helyzetben, és nyilván NDA alatt lesz, a megállapodás, vagy annak esetleges kizáró tényezői és feltételei is, hiszen ezek alapvetően üzleti titkok. -
Kolbi_30
őstag
Aki rx580 rol nem tud váltani vagy gtx1060 rol, ott nem azzal van baj hogy nincs mire, hanem azzal hogy neki nincs mibol..ez pedig nem a hw gyartok baja es nem is a fejlesztőké...Nyilvan egyik sem ad ingyen semmit..vagy akar olcsobban mint amennyiert viszik..es igen a jatekoket kell optimalizálni, nem kamu fps generatort meg"fotoshoppot" epiteni hogy fusson ertekelhetoen placebobol..
-
PuMbA
titán
Lejárt a szerkesztési idő, tehát folytatom. Most, hogy az RX6600 új ára 200 dolcsi és euró köré esett, talán valami el fog indulni és nagy ütemben megindul a népkártyák lecserélődése, de az még mindig nem jó dolog, hogy szinte ugyanazt a 8GB-ot kapják meg a felhasználók, mint ami eddig is volt nekik.
-
Hát nem vagyok meggyőzve igazából a 6800 150 K-s használt áráról , pár hónap garival.. az első normális garis, dobozos példány 170 K...főleg ha 4-5 évben gondolkodsz szerintem nem annyira jó vétel mikor 215 ezerért van új bontatlan 4070 az aprón 3 év garival. - 4 GB vram ide vagy oda.
Raszterbe is erősebb, RT ben a 6950 nél is erősebb, DLSS+FSR+ FG és szolgáltatásokban +fogyasztásban köröket ver rá.
12 GB vramnak elégnek kell lennie még jó darabig egy fejlesztő sem sem akarja tökön lőni magát.
Szerintem a 4070 eléggé rendben lévő kártya lett. -
HSM
félisten
Jogos észrevétel, ez is arra való.
Azt most nem tudom neked megmondani pontosan, miért volt megjelenésekor előrébb az AMD-s verzió, ennyire nem ismerem őket behatóan. De vélhetőleg nem véletlen lelkendezett több fejlesztő, hogy végre jobban belelátnak a működésbe.
#46178 Busterftw : Legfrisebb információim szerint Nv-n az RT fut csak lényegesen gyorsabban, RT nélkül pl. a 7900XTX még le is lépi a 4080-at. Ami annyira nem is meglepő, hiszen az Nv a GPU-ba jelentősen több ezt gyorsító részegységet pakolt.
#46180 FLATRONW : A piaci részesedés épp nekik kedvez... Hiszen, ha játékfejlesztő vagy, elsősorban a vásárlóbázisodnak megfelelő gépekkel fogsz tesztelni kiadás előtt, tehát PC-re Nv-n...
-
-
Busterftw
nagyúr
Ezek ugye azok a bizonyos "velemenycikkek".
HSM
A hozzaszolasnak az a lenyege, hogy az AMD elvileg csinalt egy ubertechnika debuggert es profilozot, amivel pikkpakk latnak minden hibat, bugot, bezzeg az Nvidianak ilyen nincs.
A valosag meg amint lathatod az, hogy ennek ellenere a Radeonokon sokkal tobb a hiba es a bug illetve ezek javitasa honapokba telhet. -
HSM
félisten
Összekeversz dolgokat...
Az open source nem azért jó, hogy ne legyenek bugok, hanem hogy a fejlesztő lássa, mi történik, jól tudjon optimalizálni, és jól tudja beépíteni a szoftverbe. A debugger meg a problémák megtalálásában segít, de a megléte nem elég a csodához, ahhoz kell a fejlesztő is, aki használja a problémák felderítésére. -
HSM
félisten
Ezt én sem értem egyébként, miért írta. Illetve saját tapasztalatból is mondhatom, hogy ugyanaz a játék, mint a képek, nekem szó szerint bántja a szemem az élesség hiánya, nem esik jól nézni.
#46143 Busterftw: Ahhoz képest értettem, hogy a 3060 WQHD-ban pl. 9FPS Portal RTX-ben, míg a 6800XT csak 2, és hogy ez mennyire reális erőviszony egy átlagos, szép RT-jű játékban.
Mit jelent... 3060-ason ugyanabban a gépben kaptam a tesztelt erdei jelentnél FHD-n nagyjából 20FPS-t TAA-val, Quality DLSS-el és jóindulattal 30 körül. A 6800XT-n pici finomhangolással (2.5Ghz GPU, kb. 100Mhz OC kis alulfesszel) TAA FHD szalad 30-35-el, régi driverrel, újabbakkal gyorsabb ennél picivel. Viszonyításként a 6800XT WQHD-n is 25 FPS körül adott ugyanott TAA-val.
Nem pontos mérések idő hiányában, csak amolyan gyors erőfelmérésnek szántam saját szórakoztatásomra, melyiket tartsam meg, no, meg kipróbálni a DLSS2-t.A nyerő kombináció nálam egyébként FHD lett TAA-val a 6800XT-n, fix 30FPS korláttal, így ugyanis nincs az RT miatti extra input lag és darabosság, és vajsimán fut fixen ennyivel, nyilván amennyire 30 FPS vajsima lehet.
Kicsit sajnálom, hogy így marad némi kihasználatlan hely a WQHD monitoromon, de kárpótol a gyönyörű képi világ.
Amúgy ez a csatorna töltött fel szuper összehasonlító videókat. 1440P-n így megy a 3080 [link] , így a 6800XT: [link] és így a 3060 [link] . Annyi lábjegyzet, hogy a 3080-on minden RT ment, a másik kettőn csak az RT-GI. Illetve én is minden RT-t bekapcsolva teszteltem. Szubjektíven ez nálam a 6800XT-nek kedvezett a 3060-al szemben videó benyomásához képest.
#46144 gV: Nem vitatom, én is szívesen kipróbáltam volna, de ~2 FPS-el nem opció.
-
HSM
félisten
"viszont munkára tökmindegy, hogy melyik szálra mit rak."
A "munka" nem egy konkrét felhasználás. Van olyan munka, aminek egyáltalán nem mindegy, melyik szálon mi fut. Sőt, kezdetben az első Ryzen megjelenéskor pl. az Nv videókártyák kártyák is döglassúak voltak, míg nem jött rájuk a finomhangolás, melyik szálakon mit csináljon a driver ilyen CPU-n.#44147 huskydog17 : Szerintem ami itt félreértésre ad okot, hogy rendszeresen így fogalmazol: "Az AMD elismerte a hibát".
Ez így félrevezető, mert elismerni a hiba elkövetését szokás, így pedig úgy hangzik, mintha az AMD hibázott volna, amit elismert.
Ehelyett itt gyakorlatilag arról van szó, hogy az AMD figyelmeztette a felhasználóit, hogy a jelenlegi win11-el nem működnek jól bizonyos processzoraik, és hogy dolgoznak a megoldáson az OS fejlesztőjével.
Arról én nem látok információt, hogy ki és mit hibázott, hogy ez a probléma fennáll. -
GeryFlash
veterán
Igen, a fogyasztast meglatjuk, de azert a sokadik revizios TSMC 7nm vs Intel sokadik downgradelt 10nm...
En 2019 vegeig egyetlen AMD vs Intel vitaban sem partoltam az Intelt, azt akartam hogy veszitsenek annyi piacot amennyit tudnak, hadd nojjon a kicsi, legyem balansz, verseny. Aztan jott a chip hiany meg a banyaszlaz, es lam kiderult hogy szo sincs itt semmilyen vallalati kultura beli difirol.
Kozben a fanok eloadjak hogy Lisa SU az Isten, az AMD mernoki gardaja mindenkit bearaz, a ZEN architekturalisan mennyire top stb. Ehhez kepest mellerakod az M1 chipet es megveri az 5950X-et. Csak ugye a fogyasztasi egy keret egy kicsiket mas.
Nagyon kivancsi leszek hogy amikor az Intel elkezd procikat bergyartatni a TSMC-vel, es egyenlo feltelek lesznek akkor az AMD mit fog hozni. Meg hogy ez amugy mennyire eleg majd az eppen aktualis Apple ARM chip ellen. -
zsid
senior tag
Nem nagyon játszok, így arra nekem a 3700 X is több mint elég. Játékokban minden kétséget kizáróan jobb az 5600X, kérdés hogy felmossa-e annyira a padlót a 8 magossal, hogy megérje a felárat? Nekem nem ért volna meg 50% felárat, hogy 15-35%-kal több FPSem legyen 1080p-ben ( az én esetemben úgy ~40 000-ret ). 1440p-ben vagy 4K-ban ez a különbség lett volna max 5-10%? Ezért én nem vagyok hajlandó kiadni ekkora felárat. Más a helyzet egy olyannál aki aktív játékos és van valami combosabb videókártyája, egy ilyennek más a " megéri" faktor.
Meg a jelenlegi árak is más helyzetet teremtenek, 5-6000 Ft árkülöbségnél gondolkodás nélkül az 5600X-et venném én is, de 40 000 difi az más szitu..
-
HSM
félisten
"a magszámot limitáljuk 8-ra, mert a játékok 98%-a ennyit használ maximum és meg is vagyunk a bűvös képlettel"
Ez még mindig semmiféle magyarázattal nem szolgál a 3300X szereplésére, ami van, hogy a 3600X/XT-t is megveri, de legalábbis ott van a nyakukon."a Ryzen 3600 egy szálon jóval gyengébb a 9900K-nál"
A 3600 igen, de az egyszálon hasonlóan erős 3600XT esetén is éppen ugyanez a felállás. Beszéltük is a másik topikban, vélhetőleg a magasabb késleltetések/CCX-es felépítés a jelenség magyarázata. Az 5600X-ben nincs ilyen gond, szaladnak is rajta a játékok szépen. Ezért is emeltem ki, hogy egy gyengébb hatmagos és egy erős 8-as között. -
HSM
félisten
"Szerver procikat nem akartam idekeverni, tehát a HEDT vonalat hagyjuk"
Akkor legyen itt példának a 3800XT vagy a 3900X szemben az 5600X-el vagy 3300X-el. Magszám * erőben is jobb a 3800XT, hát még a 3900, mégis az 5600X arat a legtöbb játékban a 3300X meg ott van a nyakukon."de a gyakorlat ma még kevésbé mutatja ezt"
A gyakorlat azt mutatja, hogy nyilván ha 2 mag is megoldja erőből a 60 FPS-t, akkor az már egy alap szintre elég. Persze, én és amúgy sokan mások sem 60 FPS-re gyúrunk, én jobban szeretem, ha azért 100 környéke megvan átlagban, és ez a 144Hz-es monitorom előtt is így volt már. Illetve én kényes vagyok a mikrolaggokra, így inkább 60 FPS minimumra célzok, míg sokakat egyáltalán nem zavar pár beesés.
Pont linkeltem pár napja ide egy controlos videót, hiába átlagosan jó, ha egy nagyobb csete-paté így néz ki: [link] . És persze ez konzol, de PC-n kb ugyanez a hatás, ha elkezd fogyni a CPU a játék alól. Többen tapasztalták egyébként az elmúlt években, hogy sok játékban bizony van érezhető különbség egy erős 8 magos (pl. 9900K) és egy gyengébb hatmagos között (pl. Ryzen 3600) akár magasabb felbontásban is, pl. [link] .
Nem mondom, hogy vegyen mindenki gyorsan drága 8 magos CPU-t, de azt sem merném kijelenteni, hogy aki vesz, az csak feleslegesen elszórta a pénzét... -
HSM
félisten
"Azért, mert 1 magon gyengébbek"
Pont erre utaltam, nem úgy van a, hogy tetszőlegesen összeszorzod a magok erejét a magszámmal és megvan a proci "ereje"."akkor 1 magra 2db program szál megy, például a hang és tárhely kezelés egyszerre."
Amit kiagytál, hogy tipikusan ez az a pont, amikor vadul beindul a mikrolaggolás, mert lkezdik ölni egymást a szálak az erőforrásért, a játék pedig nem futhat tovább, amíg nincs kész minden részfolyamat."de ez azért nem annyira sok erőforrás egy jó architektúra esetén sok cache-sel."
Sajnos ez sem így van.Gyorsan megnéztem, Cinebench R15 nálam -5%-ot veszít a Ryzen 3600-asomon, ha 12 helyett 24 szálon futtatom, és ez messze a legideálisabb eset, mert a Cinebench jól optimalizált, és egy játékkal ellentétben független szálakat futtat. Ehhez képest egy játékban durván borulhat a tempó, ha nem megfelelő a szálak közötti szinkron, ami pedig csúnyán elromolhat, ha nem annyi szál van a CPU-n, amire a játékot optimalizálták. A te példáddal, ha a hang és tárhely kezelés egy szálra kényszerül, és emiatt nem készül el időre az jelentős lassulás lehet, hiába volt a többi szál gyors, végül a képkocka "lassan" fog elkészülni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Windows 10
- Mikrotik routerek
- Milyen monitort vegyek?
- Villanyszerelés
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Asus E510M 128GB SSD, 4GB RAM, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest