-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pazolini
senior tag
válasz
Tonyka 2
#135933
üzenetére
A rendszerépítés fokozatos volt, a második átkábelezésnél nem csináltam tesztet az AVR-rel, a többi bekötése fázishelyes volt. Amiért írtam az az volt, hogy időközben annyit fejlődött a lánc, hogy érzékelhető volt a különbség hangban. Lejött róla egy kis karcosság (inkább énekhangban volt jelentékenyebb), és folyékonyabb, teresebb, melegebb lett a hang. Canton Ref 3 van elől, Gabonál sem hallottam ilyen jónak hasonló láncon.

Korábban nem tapasztaltam ekkora különbséget, ezért nem tulajdonítottam neki akkora jelentőséget. Akkor hétköznap este, most vasárnap délelőtt (szép időben) volt a teszt. A hálózat nem volt leterhelt: ez is számíthatott... -
nadtom
tag
válasz
Tonyka 2
#135731
üzenetére
Egy pontos típust tudnál mondani melyikre gondolsz?
Lehet eljön az az idő is, de most per pillanat a Nad végfok az utolsó amit cserélnék.

Van még azon a téren is teendőm, hogy egyszintre kerüljön a rendszer. A jövő héten hozom haza a Bodor féle HTPC-m, azután meg egy 8 csatornás (Bodor féle) DAC van a tervben. -
python1
veterán
válasz
Tonyka 2
#135731
üzenetére
Már szerettem volna kipróbálni Vincent erősítőt,de mindig elvitték előlem.
Gondolom már fordult meg nálad Nad,ahhoz képest mi a difi amben jobb?
.Jelenleg oda értem én is,hogy nem látok megfizethető árban konkurenciát.Ami a Nadban megfogott,hogy van benne dnamika egész film alatt,és a teret s szépen leképezi,hasonlít megszólalásban az Arcam-hoz talán annyi a különbség,hogy az Arcam valamivel részletezőbb,de csak egy hajszállal. -
robi-k
őstag
válasz
Tonyka 2
#135554
üzenetére
Soha, sajnos
A mostani "csúcs" Dune is klasszisokkal gyengébb a 203-as OPPO-hoz képest mind képben, mind tudásban, mind hangminőségben, pedig egyforma az áruk. És a Dune HD-Duo 4K nem is lesz képes sem az UHD lemezek lejátszására, sem a Dolby Vision támogatásra, és természetesen nem tud SACD-t vagy DVD-Audio-t kezelni. -
arcitec
addikt
válasz
Tonyka 2
#135488
üzenetére
Nálam is így van.Bár, nálam a rács is rajta van. Kivágási mintát(kör) adnak a hangszóróhoz. Fűrész is van erre a célra. Ez könnyen megy. De dobozt azt kell gyártani neki. Tulajdonképpen, egy "dudor" felfele.Úgy profi.
Mintha egy süllyesztett hangfal lenne. Nálam még, vatelin is került bele , ahogy kell...
Az akusztikája, egyébként nagyon jó...
A borítás ami fehér, maga a hangszóró az többnyire fekete....dhcodoki Nem érzem, hogy "kilógna" sőt, teljesen jó ...
-
dhcodoki
senior tag
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Tonyka 2
#135445
üzenetére
Lényegében erre gondoltam, csak nem fejtettem ki ennyire.
Én is hasonlóan tapasztaltam itthon.Élvezhető koncertvideóhoz viszont kell a jó cucc, ott kibukik a dolog (ha nagyon el van színezve a hang vagy felborultak az arányok). Koncertet tudom élvezni a mozimon, de a sztereót sajnos már nem.

Ami egyébként még várakozásaimon felül hozzátett és átértékeltem egy-két dolgot az a jó, frontokhoz tökéletesen illő háttér.
-
-KP-
veterán
válasz
Tonyka 2
#135318
üzenetére
azért ne vegyünk minden diyert egy kalap alá. itt is van egy nem túl nagy számú olyan szaki, akiben azért eddig nem nagyon csalódtak. Persze pl. a hazai "kábelgyártók" tudnak érdekes dolgokat produkálni. "5-10-szeres árú gyári kábellel hasonlítható" stb. Aztán kiderül sokszor, hogy nemhogy a kétszeres árú, de még azonos áru kábellel szembe sem
Legalábbis volt ilyen tapasztalatom is 
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tonyka 2
#135322
üzenetére
ha villanydrótot nem is, de riasztóvezetéket tényleg használt egyikük. és hozzátenném nem is volt nagyon szörnyű. némely diy gyártónak sikerült "nemesebb" alapanyagból kevéssé jó drótot összehozni.
magam részéről kábelt és hangfalat nem vennék magyar gyártótól. még egyetlen egy se tetszett. azaz dehogynem, tetszett, de pofára is estem, amikor véletlenül bemákoltam egy kábelt, olcsóbban, és jobb volt. nekem a legfontosabb az egységesség, természetesség. erősítőket, DACokat inkább tudnak, mert kapcsolásokat nem kell kitalálniuk.
dunkel: jogos egyébként ez is csak egy diy cucc. de van nagyjából 3 paramétere egy elosztónak (aljzat, ház, belső vezeték), ezt már csakcsak össze lehet hozni otthon, hogy legalább a tulajnak tetszen.
-
rottenbull
őstag
válasz
Tonyka 2
#135318
üzenetére
Szerintem a DIY agazatot az mozgatja, hogy egyes emberek erzik magukat olyan kreativnak, hogy ezt meg tudjak maguk is csinalni. Nem azokrol beszelek, akik megvesznek mindent keszen es osszerakjak, hanem azokrol, akik a hangszorok kivetelevel mindent maguk csinalnak. Van aki buszke tud lenni a ket keze munkajara. Ugyan magyar epitoket nem kovetek, de nehany kulfoldi blogot elolvasok neha. Nem arrol szol ez, hogy olcsobb e, hanem arrol, hogy meg tudta e az illeto csinalni, vagy sem. Ha igen, akkor jogosan buszke is ra.
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tonyka 2
#135299
üzenetére
a saját statisztikám az, hogy akármennyire jó szakik épitették a diy dobozokat, általában nem érték el az azonos pénzből vehető gyári használtat. Legcinkkebb az volt, amikor 120rugós anyagárú sima egyszerű 2 utas dobozt egy 25rugóért vett gyárira cserélték le. ÉS ezt olyan ember tette meg, aki éveken át a hangfalépítő tábor egyik legaktivabb tagja volt. ÉS az a 120rugós doboz az egyik legtöbb embert megmozgató magyar diy hangfalprojekt volt.
a gyári eszközöknek mindig előnye, hogy sokkal több tapasztalat, mérnökóra, próbálgatás, visszatesztelés készül. ÉS ezért lehet, h gyengébbnek tűnik a felhasznált alkatrészkészlet, de azok az alkatrészek normális esetben összeillenek, és kerek egészet alkotnak.
Normális hangfal esetén a tuninggal a gyári összhangot, egyensúlyt veszitjük el. Ami szvsz fontosabb, mint hogy a 30. másodpercben megütött cintányér után még hány másodpercig hallható. El szoktak veszni a diyerek a részletekben.
amennyire egyszerűnek tűnik a hangfalépítés, hiszen 10alkatrészről beszélünk, szvsz annyira esélytelen, hogy a végén kiegyensúlyozottan jó legyen..
center témából meg az a véleméynem, hogy egy aránylag szűk frekitartományban dolgozó dobozt nem kéne hasonlítgatni az álló frontokkal, amiknél cél volt szélesíteni a frekitartományt. Ezért ha egy center kicsit gyengébb, mint a front, abból semmi baj nem lesz. A gondot abban látom, hogy csomó hangfalmárkának derogál normális center csinálni, mert, hogy ha már megvette a frontokat, akkor jó lesz akármilyen center hozzá. EGyik kivétel pl pont a focal, már a cc800 is brutál jó szövegérthetőséggel bír. Használt ára 80e, anno az elac 241ese volt nálam, normál használtára 140e, és a focal 3 kategóriával jobban szólt... Van akinek megy és van, akinek meg nem megy. DE általánosítani, hogy csak a 25cm mélyes böszmeség lehet jó, talán túlzás.
-
Quetz
őstag
válasz
Tonyka 2
#134410
üzenetére
Ha már bemérés, akkor játszottam egy kicsit a rew-el és eq apo-val. Ez még csak olyan proof of concept, de érzem, hogy a végső állomás egy apollo lake alapú windows+os rendszer lesz.

Pár perc alatt sikerült a 2.1-es bögreszetten megszüntetni a túlzott basszust, és még rengeteg lehetőség van ebben a eq apo-ban.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
Tonyka 2
#134393
üzenetére
"én a bemérő rendszerre gondolok ha használod"
Atmos-hoz és DTS X-hez kötelező a (normális) bemérés, különben nem tudja kiszámolni a hangobjektumok helyét .... mikor nincs (rendesen) bemérve a "cucc", akkor szokta megjegyezni a "hallgatóság", hogy jó -jó, de semmi extra ....

-
arcitec
addikt
válasz
Tonyka 2
#134393
üzenetére
Nem erre gondoltam, de szerintem itt nem az volt a kérdés - korábban sem - hogy szinkronban legyen a "plafon", hanem hogy egyáltalán hallani-e, illetve mennyire hallani .Ahhoz meg nem kell dB mérő sőt -....Max sub.hoz , de azt is be lehet állítani dB mérő nélkül is alulról felfelé. Nyilván nem tökéletes, de ismétlem nem ez a kérdés felvetés, alapvetően...
Bobolit, szerintem jól látod...
A Neural szerintem sem üt akkorát sőt még DTS:X -et sem hallottam úgy mint egy rendes Atmost. Egyszerűen egy normális DTS X -et sem halottam sőt demo sincs igazán jó. 0 . Ha ami van és az a DTS X , akkor nagyon beleolvad a térbe, de még azt sem hallottam eleget ahhoz hogy tuti legyen a véleményem... -
Bobolit
aktív tag
válasz
Tonyka 2
#134390
üzenetére
Hát, nem tudom. Egy mérést szoktam csinálni a fő hallgatói pozícióban, aztán még általában egy picit adok a magasakra, hogy fülre egy szintre kerüljön a többivel.
Azért gondolom jónak a beállításokat, mert az Atmos demók brutálisak, főleg a pattogó golyó, az valami zseniális. -
arcitec
addikt
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
Tonyka 2
#134297
üzenetére
Ha a mély hangoknak lenne iránya, akkor a "sokpontegyes " dobozok mindegyikének le kellene menni az ehhez szükséges hz-ekig, de valamiért még sem igy van, mert (az esetek túlnyomó többségében) elég "pár kisebb" doboz és 1 vagy 2 sub és mégis elölről/hátulról/oldalrór hallod, ha valami "nagy eldől" még akkor is, ha 1db sub (doboz) sincs abban az irányban .... ilyenkor nem a "mély irányát" hallod ....

BBéci:
Akkor rendben ....

-
Nemir Ombe
addikt
válasz
Tonyka 2
#134291
üzenetére
Azért is írtam, hogy "ízlés és fül kérdése is" .... és éppen ezért "ajánlás" egy ajánlás ....

Ha valakinek megy a "külföldi" nyelv pl. itt [link] tud olvasni pár érdekességet, akinek nem megy, az meg google fordítóval is megértheti ....
BBéci:
Tesztelte a Dolby vagy a THX (már nem tudom melyik és a linket sem találom hirtelen, de a google mindenki barátja), hogy a 80Hz-et pár %, a 100-at a hallgatóság kb. fele, a 120-at meg majdnem mindenki meg tudta mondani "honnan szól", de hogy "milyen füle" volt a "kontrollcsoportnak", azt ugye nem tudjuk .... de mondjuk a 120Hz "irányát" már simán meg lehet mondani, ha figyelsz rá ....

-
Joshi
titán
válasz
Tonyka 2
#134261
üzenetére
Pont a Dynavoice Thunder T-12-nél nem látok ilyen értéket csak a vágási frekit. A mostani 260p-nél külön feltüntetik mindegyiket.
(#134268) Nemir Ombe én mindent az itteni szakiktól tudok ami házimozi, talán BBéci mondta már nem emlékszem. Azzal érveltek, hogy a rossz szoba akusztika miatt kell/kellhet a több pontos bemérés.
-
-
válasz
Tonyka 2
#134242
üzenetére
Az, hogy a (DD, DTS) szabvány megengedi, hogy az LFE csatornán 120 Hz-ig legyen hang, az nem fogja feltétlenül azt jelenteni, hogy lesz is.
A filmes hangsávok keverésénél ugye figyelembe kell venniük azt is, hogy ha sztereó lekeverés van, akkor is használható legyen a hangsáv. A lekeverés algoritmusa adott.
Azt nem tudom, hogy lekeveréskor az LFE jelét rákeverik-e a frontokra. Szerintem nem. Logikátlan lenne.
Valahonnan nekem az rémlik, hogy azt olvastam, hogy a frontok teljes frekvenciatartományt kapnak, tehát a frontokon lesz olyan hang is, amit az LFE-re is rátesznek, mivel nem tudhatják előre, hogy milyen rendszeren fogja a néző visszahallgatni a film hangját, így csak az a megoldás, hogy a teljes értékű csatornákon LESZ/LEHET olyan mélyhang, amit az LFE-re is rákevernek.
Csak így oldható meg, hogy adott rendszer tudja menedzselni a basszus hangokat, azaz ott vágja, ahol a rendszernek optimális (pl. bögreszettek - 150-120 Hz vágással).
Ha 80 Hz a vágás, akkor az azt jelenti, hogy az 5.0 jelét vágja itt a DSP proci, nem az LFE csatornáét!
Több AVR-ben van már lehetőség arra, hogy az LFE jelét is korlátozzuk felülről, azaz a 120 Hz-et vigyük lejjebb, mert pl. akusztikai okok miatt bezavarhat, ha mégis van hang 80-120 Hz között az LFE-n. Ezzel a plusz szűrővel kizárható ez is. Persze ennek is el lehet rontani a beállítását.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Tonyka 2
#132444
üzenetére
Most olvasom az SR7010 használati utasítását.
"If “Speaker Config.” - “Front” and “Center” are set to “Large”, and “Subwoofer Mode” is set to “LFE”, no sound may be output from the subwoofers, depending on the input signal or selected sound mode. (v p. 248) Select “LFE+Main” if you want the bass signals to always be produced from the subwoofer."
Tehát ha Large nem megy a sub, small esetében tudjuk megy. Viszont ha LFE+Main esetében működik elméletileg.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tonyka 2
#132435
üzenetére
méért, a HDCP 2.2 panelt (4k UltraHD) év végére igérték, és tartották is. szerintem a köv negyedévben tényleg el fog készülni az atmos panel hozzá. de még igy se alakítottam ki az új mennyezetet, hogy bele rakhassak mennyezeti hangszórókat. egyszerűen egyik kipróbált atmos demo se győzött meg arról, hogy szükségem van rá.
-
xtremetuning
addikt
válasz
Tonyka 2
#132431
üzenetére
Pont erről beszélek. Nekem sincs itthon egyik sem. Mégis nagyon közel lehet érni hozzájuk egy jóval szerényebb 'sima' 7.x-el. Amennyiben az általam már említett kívánalmak teljesülnek. Végig ezt mantrázom.
"az általad említett cuccoknál is van Atmos lehetőség." -még jó hogy van.
Nekik is kell a profit. Azért ezek a cégek nem jótékonyságból melóznak.Amíg az auro3d, atmos, dtsx bővítésekért jó pénzt el tudnak kérni, még akkor is árulni fogják, ha nem hisznek benne...

-
Khaosz55
addikt
válasz
Tonyka 2
#132426
üzenetére
Gondolom az 5.1-es kimeneten L+R line out-on jönni kell a jelnek, csak nem tudom, hogy statikus vagy hangerőre erősödő-gyengülő jelről van-e szó. A régi SR7000-en úgy volt bekötve, hogy LFE ment a mozi esetén, sztereóba nem ment a LFE akkor a 5.1-es analóg kimeneten szedtem a sztereó jelet a zenéhez.
-
xtremetuning
addikt
válasz
Tonyka 2
#132425
üzenetére
4 rendszerhez tudok hasonlítani elfogultság nélkül :
JBL Syntesis legnagyobb konfiggal. (utóbbi időben elég sokat ültem előtte).
Datasat rs20i proci Datasat 7300-as végfokokkal.
Trinnov Altitude32 a saját Amplitude8 végfokjaival.
Acurus ACT4 proci JBL nagy rendszerrel.Olyan minimális a különbség, hogy csak mosolygok. Nyilván a sajátommal összehasonlítva.
Amire még várok, az a JBL-Trinnov házasságból létrejött proci, de azt hiszem, hogy már az előzőek fényében sincs aggódnivalóm. Mint írtam, van különbség a saját 7.4-hez képest, de annyira minimális, hogy azért nem fogok állmennyezetet szétfaragni, plusz erősítőt/tápkábelt/állványt/újabb procit venni.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tonyka 2
#132421
üzenetére
Abban egyetértünk, hogy amit a magassági hangszóróknak dedikáltan adnak információt, azt nem lehet emulálni 7.1el. Ennyivel több az atmos. Ez szépen bele is fér a bitrátába.
De ami nem direkt magasságiaknak készült, ott szerintem, (eméletem, és meghallgatások alapján) semmi előnye sincs.
emir: gondold már tovább a gondolatod. nincs ilyen, h bitstream adatot finomitok metadatokkal. mert akkor azt tárolják le. az objektumalapú számitás azt jelentené, hogy az AVR otthon szépen elvégzi azokat a számításokat, amiket a keverőpulton már elvégeztek, és letároltak trueHD bitstream formában. harmadannyi bitrátából meg nem lehet több adatot, jobb effekteket kinyerni. azt gondolom, hogy jelenleg az otthoni objektumalapú atmos perpillanat annyit tud, h 1db objektumként berakja középre a trueHD-t, és kiegésziti a magasságiakkal egy (esetleg kettő) másik objektum.
na mindegy, én már csak ismételgetem magam, van aki megérti mit akarok mondani, és van, aki nem. egyelőre nem találtam semmi olyan információt a neten, ami ellentétes az elméletemmel. Ami persze simán lehet h hülyeség, csak akkor mutasson már rá végre valaki, hogy hol hibázik a logikám. amúgy meg lapozzunk, sztem már unalmas.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tonyka 2
#132383
üzenetére
magam részéről az atmost tartom a legngyobb lufinak mostanság. becsomagolják az 1 db ojjektumba a truehd-t, és eladják a király ruháját.
4knak vásznon átlagnál jobb szeműeknek azért látható előrelépés. de a fő előnye az lesz, h nem fog kelleni brutálPC, az mp-ekbe rakott közelítő algoritmusok elegendőek lesznek a jó képhez. 4k anyagot fhd-n nézve. -
Gabesz26
senior tag
válasz
Tonyka 2
#132038
üzenetére
Rendszerfejlesztés közben vagyok, és egy ideje már agyalok rajta, h merre tovább.
Idáig az a felállás volt otthon, hogy Monitor GS20, GSLCR, RSFX dobozok mellé Denon 4308 mozira, ehhez egy MF A3.5 integrált végfokként hajtva a frontokat, és az MF egy Audio GD Reference 5 DAC-kal pedig felelt a sztereó részért (forrás lin. tápos HTPC). Zene mozi arány 50-50%.
Most két lehetőség között nem tudok dönteni:
1. egy jobb integrált (Hegel H200 lenne a kiszemelt használtan) + maradnék mozin a Denon 4308 szintjénél,
2. egy komolyabb hm végfok, ami zenére is jó (pl.: használtan meridian G55, esetleg halcro MC50), a 4308 maradna (ideiglenesen) procinak (használtam már így, nem volt rossz, nekem a végfok része nem tetszik). Később pedig jönne a sztereó rész megerősítésére egy sztereó előfok.Jelenleg az anyagiak miatt lenne ez a két verzió. Amit nem tudok eldönteni az, hogy összességében melyikkel járnék a jobban, h ne boruljon egyik irányba se nagyon. A jövőbe tekintve talán a 2. verzióval, de kérdés megér-e ennyi pénzt (ez mondjuk költői, mert nyilván csak én tudnék rá válaszolni
).Nem szeretném a mozit a zene elé helyezni, és fordítva + ha lehet mindkét téren szeretnék előrelépést. Kíváncsi lennék, h egy ilyen szintű végfok sztereó elektronikáról hajtva valóban annyira jó-e, illetve, hogy mozinál mekkora borulást okozna egységességben, ha bekerülne mondjuk egy Hegel a 4308 elé végfokként.
Aki sztereó - HM összvér megoldást használ, milyen felállásban? Miért?
-
paler
aktív tag
válasz
Tonyka 2
#130943
üzenetére
Igazad van mivel olvastam a beszámolóját, de azt is írta hogy elbírt volna még egy kicsit több kraftot is. Az 5010 erőben azért erősebb mint az 1120-as, bár azt is hozzátette hogy másnál bőven elég lenne az AVR teljesítménye. Úgy gondolom hogy nálam is bőven elég lenne az a teljesítmény amit az 1120-as tud, de ahogy már korábban is írtam, az 1120-as nem a 510-es kategóriája. Az árra miatt viszont az 1120-as nálam nem jöhet szóba. De amint lesz rá lehetőségem azért megpróbálom saját környezetben is meghallgatni az MRX-510-et, hátha minden téren remekelni fog. Ha nem akkor haladok tovább a Pio majd Yami vonalon.A Pio mcacc-ról is nagyon jókat lehet olvasni.
-
paler
aktív tag
válasz
Tonyka 2
#130933
üzenetére
Hát ja, úgy néz ki nem marad más választásom, de azért megpróbálok előtte valahogy a billentyűzet mögül megvilágosodni

A Malac Audyssey-vel szemben a subokat mindenképpen szépen rendbe rakta.
Na látod, pont egy hasonló véleményt kaptam PÜ-be egy fórumtárstól, hogy a sub-bal rendkívül jól bánik az Anthem. Lehet hogy nálam is csodát tudna tenni vele, de ott van az hogy többen írták azt hogy erőben és dinamikában lehet hogy el fog maradni a mostani AVR-től. Ezért is vagyok nagy dilemmába
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Pánik a memóriapiacon
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- Kuponkunyeráló
- Akár fent is maradhatsz a Nothing OS 4.0 startjáig
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Unihertz Tank 3 Pro 8849 5G, 100 lumen / 120 Hz DLP projektor, óriási 23 800 mAh 16/512 GB
- MacBook Air 9,1 i3-1000NG4 8GB 256GB
- AKCIÓ! Honor 200 Lite 8GB 256GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest






A mostani "csúcs"





