Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7650 üzenetére
Én sem veszekszem veled, csak beszélgetünk. Hidd el nekem,
hogy nem "védem": vannak pro/kontra érveim, és azzal tudok veled
vitatkozni. Az építés úgy jön ide, hogy ha vissza nézel, akkor csak a
Te általad kipróbált rollerek közt a legszarabb az S1, mivel mondjuk
egy Kirin S1-et nem próbáltál. Az M365 után már Inokim-ra váltottál
közel 4x áron. Ami nem véletlenül egy dimenzió ugrás. Onnantól az,
hogy az S1 a legrosszabb választás volt, egy kicsit átértékelődik.Abban az értelemben nem kell rám hallgatni senkinek, mert egyéni
preferencia, hogy milyen vezetési élményt vársz, kapsz, meg tudsz
kihasználni. Kollégám, pár ezer km M365 után 100x agilisebb vele:
nyilván meg kell tanulni, és keményen hagyatkozni a hátsó fékre.Az S1 legkomolyabb hibája szerintem az elektromos fék. Kevéske!
(De ha ezt 100x nem írtam le, akkor egyszer se... ennyire "védem".)Szerk: ennyi táv alatt végigment az M365-típushiba körökön is.
Nevezetesen: sok defekt, azt megunva tömör kerékre váltás, attól
meg gyorsan az akku ponthegesztéseinek széttörése következett.
(Mindezt Budapesten, ahol tudjuk, milyenek az átlag utak / járdák:
most talán ott tart, hogy 1 éve áll, de majd 10" gumit még rárak...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7656 üzenetére
ha az S1-nél rosszabb akkor felesleges is beszélni róla
Ez így okés, viszont a kérdező kifejezetten olcsó megoldást keresett...
Tudom, hogy van olyan az életben, hogy érdemesebb "egyszer" többet
költeni, hogy utána ne kelljen annyit, de olyan is van, hogy van az adott
célra egy keret, és slussz. Vagy vesz annyiért valamit, vagy nem, tehát
nem játszik, hogy HA kétszer annyit költ rá, akkor sokkal jobbat kap.Tudod, mindig mondom, hogy kis pénz, kis foci... Az, hogy egy idő után
megint rá tudsz költeni a hobbidra valamennyit (és akarsz is, mert ugye
rákaptál!), nem jelenti azt, hogy amúgy lett volna pénzed a drágábbra...
Nekem is teszik a Mantis Dual, de valahogy 420K csak nincs rá.Ellenberger szeretek szerelgetni, és ha kiköhögök 100K-t a javított S1
gyűjteményem, vagy legalább a felhalmozott akkupakkok kiárulásával,
akkor tudok építeni egy "nagy" akksit, ami az igényeimnek megfelelne.
Értsd: kényelmesen terhelhető 50-60A-rel, és elvisz akár 40-50 km-re.
Az azért idegesít a mostani setupban, hogy 15 km neccesen van meg!
(Tudom, menjek lassabban, de azt meg nem akarok: nyélgáz végig.)amennyivel drágább bőven megéri
Ui: te is szeretsz szerelgetni, és azért építesz egyedit, nem igaz? Nem
biztos, hogy munkába járásra megéri egy ~24 kW-os roller, de ezt már
beszéltük itt is. Hetente cserélhetnél gumit, mert elkoptatja, ilyesmik. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7657 üzenetére
4,5 báron tartva nehezen kapni defektet
Nem tudom, hány km-t mentél az M365-tel, de ez elméletileg csak a
kidörzsöléses defekttől véd (lehet, hogy valaki csak olyanokat kap?),
más meg belemegy valami hegyes szarba, és kakukk... Amúgy én is
jó keményre fújtam az S1 hátsó kerekét - amikor olyan volt benne.
(Nem is kaptam defektet, de szvsz olyan sokat nem is mentem vele.)mégis kényelmesebb mint az S1 sokkal
Erősen függ az útviszonyoktól. Bizonyos úthibákat nem tud lekezelni
a levegős abroncs, és sokkal komfortosabb, ahogy az S1 kirugózza.
Úgy általában szar úton viszont a pneumatikus kerék valóban sokkal
kényelmesebb érzésre. Ha nincsenek nagyobb huplik, csak recés az
aszfalt: olyankor az S1 az egész vibrációt átadja a lábadnak, az sz*r.
(Megjegyzem, a Pro lyukacsos kereke ezen azért sokat segít.)nincs szarakodás
Ezt a részét nem tudom, de olvastam itt, hogy valakinek letiltott meg
ilyenek, mert valami kommunikációs probléma volt a telefonjával...Nem találom gyengébbnek mint egy S1-et.
Érzésre biztos nincs köztük különbség. De head to head tesztben a
20 kilóval nehezebb pilótával (moi) pont ugyanúgy gyorsult az S1, mint
az M365 (vékony kolléga), a végsebesség meg 1-2 km/h-val több volt.
Szerk: az M365 gyári volt ekkor, de firmware-ból lehet tuningolni rajta.
Az S1 meg ugye még a régi volt, 15A, ahhoz képest a 11A gyengusz...Ha normálisan be van állítva a zár rész beton stabil.
Ezt a részét se tudom, nekem is masszívnak tűnt az M365 kormánya:
S1-en feleslegesnek érzem az oldalsó lecsukhatóságot, de tény, hogy
néha hasznos, s valóban van egy szabad szemmel jól látható holtjáték.Összességében: sokkal masszívabbnak gondolom az M365-öt, tiszta
sor, viszont kérdés, hogy rövid távokon használva, és nem mindennap
nyüstölve mennyi idő után termeli vissza a felárát? Évek esetleg?Ui: amúgy előttem leírták a tutit... Kell egy Monorim teló az M365-re,
és sokkal komfortosabb lesz. (Ja hogy az 30K. Igen. De hát megéri!)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7641 üzenetére
Nem felejtettem el, csak közben kellett videót csinálni a ponthegesztőről.
Az a vicc, hogy azon is egy MOSFET mehetett gatyára (nem mértem végig),
emiatt folyamat rövidzárban van a kimenet: életveszélyes akkut kötni rá. Tuti
javítható, ha tényleg csak a FET szállt el, és nem a komplett vezérlése: ha...Amikor a CSD19536KCS-t vettem, néztem az időzítést is. Viszont az rohadt
drága arányaiban. 6 db-ot beépítek, az több, mint egy komplett vezérlő...Azt mondod az AOT480L nem is jó választás? Gyakorlatilag mondjuk megy:
miben számít a kapcsolási veszteség? Többet fogyaszt? Lassabban megy?B-L-A-C-K: ne bőszíts már, ismersz... Hányszor írjam még, hogy én tökre
nem fekete-fehérben gondolkodok a témáról? Nem király az S1! És valóban
nincs rengeteg km M365 tapasztalatom. Minimális van csak. Amit viszont én
tapasztalatot írtam, az az én tapasztalatom, és az én véleményem... Nyilván
nem kell vele egyetérteni. De biztos azért építenek utlólag az M365-re hátsó
telót IS, mert annyira kényelmes ha bukdácsol az egész deck a gyökereken.Vannak úthibák, amit csak a rugózás javít valamelyest. Nyilván a legtutibb az,
ha rugózik is, és a kereke is pneumatikus... És akkor eljutottunk a Mantishoz,
meg az Inokimhoz, meg még ég tudja, mihez, amik 300-400K körül futnak.
Nyilván a tuningolt M365-ra is rákölt az ember sokat, de lehet, hogy olcsóbb.
(Ha már dupla motoros, meg dupla tárcsafékes emellé, akkor nem is biztos.)Szerk: annyira nem király, hogy egy motorosként nem is igazán ajánlanám.
(Lévén megállni necces. De kis forgalmú úton, síkon, ésszel hajtva: esetleg.)Szerk a szerkre: kilépek innen végleg, mielőtt jobban felb@szom magam...
Sajnálom, hogy felbasztad magad, csak beszélgettem volna: azt is sajnálom,
hogy nem tudok érdemben hozzádszólni az építsünk 2 millás rollert témában.
Úri huncutságok ezek, mint a száguldás, Porsche szerelem. FID is csak igen
ritkán ír ide, amikor mondjuk bemutatja a legújabb millás rollerét. Nincs ezzel
baj, csak azt várni, hogy az átlagember csak a Ferrarikról beszélgessen...Nincs tapasztalatom. Nem tudom azt mondani, hogy szar a Mantis Dual meg
ha már 420K-d van, akkor dobjál már rá 130-at, mert ANNYIVAL jobb a Pro.
Tényleg nem tudom... Viszont, amikor látom azt a videót, hogy tökre ártatlan
szituban, tök lassan gurulva bicikli úton fejre áll az ember a harapós, egyujjas
tárcsaféktől, akkor elgondolkodok, hogy tényleg MEGÉRI az a nagy fékerő?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Bejöttem dolgozni a Dual Pro-val. Mivel új setup nekem, ki kellett próbálni...
Először is a lyukacsos gumi tényleg ég és föld a sima S1 tömör kerekéhez
képest: szar aszfalton sokat fog a rezgésen, és a járdára fellépés is a durva
csattanós ütés helyett tompább puffanássá redukálódnak hátulról. Eddig ok.Ami nem ok: iszonyat fogyaszt vele a vas. Még meg is álltam megpörgetni,
hogy nem szorul-e valamelyik kerék? De nem. Lehet, hogy anno amikor kb.
20 kilóval könnyebb voltam, ez nem tűnt fel, meg akkor sem, amikor rohadt
sok akksi volt rajta, és pont leszartam, hogy 40, vagy 50 km amíg lemerül...De így, hogy kevés az akku, és nagy terhelést kap, elég necces. Komolyan,
egy villanásra visszafordultam, hogy hazamegyek a kocsiért, mert nagyjából
3 km után már 45-tel kezdődött az akkufesz. Síkon. 8A kijelzett* fogyasztás
mellett, ami a valóságban ugye 13A. Nem bírta volna végig. Aztán kitaláltam,
hogy leveszem kettesbe. Azzal tuti behoz. Csak halálra unom magam.
Végül aztán játszottam az első/hátsó motor terhelés-elosztásával. Behozott.Lágymányosira fel a szokásos 25-26 km/h kijelzettel, viszont 42V-ra szakadt
a fesz: lekapcsoltam a hátsó motort. 18 km/h-ra lassult vissza, jött a meglepi:
a kukázott S1-ben talált hibás, de megjavított vezérlő még a régi 15A-es.
Nem nagy különbség, tudom, de ritkaság számba megy, szóval örültem neki.*: plusz 2A az első keréken, szóval messze nem megy 10A összesített körül.
Szerk: azt még leírom, hogy nem állítottam utána a kalibrációt, direkt.
(Nagyjából 500 métert csalt a távolságon, mivel a Pro kerék átmérője kisebb.)laskr99: ezek az elektromos rollerek messze nem olyan áron mennek, NEM
olyan a karbantartási költségük, mint egy autónak: meg kell nézni, hogy mire
kell az embernek, és ahhoz képest választani. Ha van, ami belefér a keretbe,
mérlegelni kell, hogy együtt lehet-e élni az olcsósága kompromisszumaival...
Tisztán látszik a hozzászólásaitokból, hogy aki egyszer "félmillás" rollert vett,
már nem tudna vele együtt élni, akkor se ha esetleg korábban el tudta fogadni.Megértem bár azért élek a gyanúperrel, hogy részben sznobizmus. Nekem pl.
egy 30LE nagy robogóm van, tehát soha nem ülnék fel egy 3-4LE-s "vacakra".
Ellenben, aki B jogsival akar SMKP-t, annak is meg tudom érteni az érveit, és
ha kell, segítek neki SMKP-t választani (noha magamnak tuti nem vennék).A keretet nem véletlen húztam alá... Egyébként végtelen történet, lásd nem jó
a 420K Mantis, mert az 550K-s sokkal jobb. Én elhiszem! De a 800K-s biztos
még annál is jobb és így tovább. Lehet 80K-ból elektromos rollerezni? Lehet...
Megéri? Attól függ. Ha gyalogláson spórol 1 óra szabadidőt, hogy a fenébe ne.Ui: beszéltem két mondatot az M365-ös kollégával. Ma már ő se azt venné.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7675 üzenetére
Hát nem tudom, miért, de valahogy NAGYON sokat fogyaszt így...
Egy motorral bőven 11A (ahogy Eldenisa Pro-ja is), sőt még 12-t is láttam,
síkon. És nem megy 24 km/h-t, hanem csak 22-23. Oké nehéz vagyok, de
ennyire? Rendeltem a 21700-as cellákat, majd 2 kW-tal nem fog érdekelni.A feeling miatt inkább maradnék ennél a guminál, sokkal jobbnak érzem.
Szerk: mondjuk mire ebből tuning akku lesz, lehet, megint ledobok pár kilót.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7691 üzenetére
Helyigénye miatt valszeg 10s3p, de az nem mond semmit a BMS-ről.
Szerk: annyit lehet tudni, hogy common port, meg hogy kicsi.
(Anno a költözésnél el is tűnt a szétszedett akkuból: próbáltam még
fotó/ráírt számok is keresni, hogy vegyek, de semmit nem találtam.)A hűtőborda miatt nem igazán látszik, hogyan épül fel, de ha az segít
szétszedem a hibásat és lefotózom, csak ettől még lehet más a Plus.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Pénz kérdése... Kaabo Wolf Warrior pl. 150 kg-ig terhelhető, és az 5 kW fölötti
csúcsteljesítményével valószínűleg nem csak síkon képes dinamikusan menni.
Mondjuk elgondolkodtató, hogy 730K-ért még roller-e egyáltalán: inkább tank... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7693 üzenetére
Az orosz videó alapján (rendesen szétbontja) nagyon más a BMS: eleve külön
töltőcsatlakozója van az akkupakknak, és olyat láttam ráírva, hogy 5A és 15A.
Gondolom előbbi a töltés, utóbbi a kisütés korlátja... Vicces a cellák kötése is.
Viszont az, hogy lötyög az egész pakk, csak a zsugorfólia tartotta össze: gáz!
Nem tudok oroszul, angol felirattal nézem, de írja is, hogy "olcsó megoldás"... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7699 üzenetére
Valószínűleg belemegy az M365 Pro2 gyári 10s4p akkuja. Szerk: azóta amúgy megváltam a Booster akkutól, mert nem akartam még a mostaninál is sokkal nagyobb (akku)dobozt rakni a kormányra. A 21700-as pakk a terv szerint pontosan el fog férni a mostaniban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7565 üzenetére
For the record: 45.9V-ról 46.4-re kúszott vissza. Úgy, hogy az első
motor csak tessék-lássék segített be (bár néha meglepően sokat:
17A csúcs), mivel nem volt rendesen feltöltve (36.5->36.6). Szvsz
jelentősen befolyásolja a gördülési ellenállást a gumiválasztás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7710 üzenetére
Csak arra tudok gondolni. 1-2A-rel kevesebbet vesz fel a hátsó motor vezérlője,
az ugye magában ~100W, és ha még hozzáveszem, hogy az első most szinte
egyáltalán nem dolgozott lusta voltam feltölteni, akkor kifejezetten jó eredmény.
Viszont még mindig rosszabb némileg, mint a dupla tömör S1 kerekes...Szerk: nyilván ez a feszméregetés () nem túl egzakt... inkább kéne nézni a
valódi fogyasztást. Az első keréken néztem is: lóf.x kategóriába volt sorolható.
A hátsón konkrétan volt, hogy "csak" 6A kijelzett, 30 km/h-nál, 47V fesznél.
Ez pontosan kettővel kevesebb, mint amit korábban írtam, valósban kicsit több.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7713 üzenetére
Köszi, hasznos volt. Egyelőre nem győzött meg a cucc...
MÁS: igazából nem értem, hogy egy "gyári" vezérlővel hogy jön ki
csúcsban 17A, amikor a roller 14-nél többet nem ír ki soha... Vmi
nem kerek. Nem mintha bánnám, de 20 km/h-hoz az 500W? Sok.
(Cserébe az emelkedőn nagyon szenved egy motorral. Azért nem
annyira, mint a 11A vezérlővel, mert 12 km/h alá nem ment, de...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7718 üzenetére
Lehetséges: tudom, hogy a kijelző átlagolja a kapott értéket,
viszont mikor emelkedőn szenved, tartósan csúcson mehet.
Majd nézem holnap. Addig is "megfordítottam" a mérőt,
a töltést nézem: kíváncsi leszek, lesz-e bármi pici visszatöltő
hatása a BEMF-nek. Ez a cucc csak egy irányban mér elvileg,
ha lenne valami, még ha pici is, azt összegezné: meglátjuk.
(Van egy másik, az mér a másik irányban is, negatív előjellel.) -
-
DigitXT
félisten
válasz monchichi20 #7736 üzenetére
Mantis 8 ugye a tömör kerekes? Érdekes megoldás: biztos nem
akkora élmény, mint a levegős 10-es kerék... (Nekem amúgy pár
videó megtekintése után bejön az a Janobike T10 is. Jópofa.)Szerk: vagy keverem vmivel?! Review-ban ott a szelep a keréken.
Viszont negatívumként írja, hogy szarul gyorsul: tényleg nem túl
acélos, ha rosszabb mint egy Kugoo S1 Dual bőven 1500W alatt.föleg a dual motoros változat
Mondom én, hogy csak a dual: hiába a csillió watt, le is kell rakni
a nyomatékot az aszfaltra, 1 db motor 800W-tal nem nagy durr...
Ha meg húzott sok kW-os/nem tapad, akkor meg másért szar.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz monchichi20 #7742 üzenetére
Valószínűleg semennyire sem biztonságos sötétben, 60-nal.
Nyilván ki kell próbálni a világítását. Annak megfelelően menni.
Vagy, ha gyorsabb akarsz lenni, raksz rá reflektort, kapcsolóval.
(Utóbbi fontos, mert ha tényleg jól világít, valószínűleg vakít is.)G2Pro-ról vki linkelt be egy videót, hogy elég gyatra a hegymászó
képessége. Amin nem kell csodálkozni, mert 800W az 800W. Ha
emelkedőn akar nehéz pilóta gyorsan menni, az a kW tartomány.Mindeközben ugye istenítik (máshol), hogy a rollerek Teslája, stb.
Nyilván ki mihez viszonyítja. 50 km az nem kevés... Az én, vacak,
senkinek nem ajánlott dual S1-em épp tudta, de elfogyott ~25Ah,
(36V: ~900Wh) úgy, hogy a végsebesség csak 25 km/h körül volt.
Ha vmi gyorsabb, annak nagyobb teljesítmény kell: a légellenállás
sajnos jelentős. Minél gyorsabban mész, annál inkább számít.Ha tolod neki 45-tel, egy olyan kicsi 12.5 Ah (48V: ~600Wh) pakk
nem fog elvinni* 50 km-re... És akkor az hol van a 60 km/h-tól?Nekem hamarosan 24Ah pakkom lesz, s az se biztos, hogy tudni
fogja (~1200Wh), mert a végsebesség 36 km/h körül várható.
(Nem csak az számít síkon mit megy: emelkedőn is húzzon, oda
meg nem baj, ha csúcsban 2kW fölé megy, mint pl. a G-Booster.)*: amúgy a G-Booster 24Ah akkuval megy... Nagyjából ugyanazt
építem meg én is, csak más formátumban, hogy elférjen.
Volt nálam egy G-Booster akku, de túl széles volt: 13s9p, 18650.
De van akinek ez se elég, és 13s12p-t passzíroz a taposóba.
Az enyém 13s6p lesz, de 21700-ból, és a kormányon fog elférni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Putyin90 #7746 üzenetére
Alkalmi tolvaj ellen biztos jobb, mint a semmi. Amit a kollégák
írnak, hogy megfelelő eszköz ellen nem véd, az egy olyan tolvajt
feltételez, aki rendesen "felkészült", de ár/értékben egy rollerért?
Rendszeresen, és hosszabb időre akkor sem hagynám kint.Polir7510: vedd a Pro 2-t, biztos nem lesz csalódás (ha tetszett).
Több embernek van itt is, nem nagyon panaszkodtak rá: olcsóbb
nyilván van, de ugye az sokak szerint nem elég jó. Nyilván céltól,
és várható felhasználási körülményektől függ, mi éri meg. Ha az
a 180K nem sok, akkor hajrá. (Van gyorsabb/erősebb/drágább...)Szerk: és itt értsd úgy, hogy SOKKAL drágább. De az sem elég jó!
(Szintén egyesek szerint, és lehet, hogy igazuk van: passzolom...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz monchichi20 #7753 üzenetére
Hatótávod sem lenne vele hatalmas. De amúgy is ritka, hogy az ember
egy huzamban akar 50 km-t rollerezni, ha amúgy 15 km-re jár dolgozni.
Biztos lehet azon is tuningolni, kiegészítő akkut rakni rá, vagy 2 motort. -
DigitXT
félisten
válasz monchichi20 #7769 üzenetére
Biztos lehet moddolni. Az S1 is névleg 350W, aztán vígan el van 1000 fölött.
Amúgy jópofa, szó se róla... Csak eredetileg nagy hatótávolságot is akartál,
amit meg biztosnem tud (mivel teljesítményarányosan kicsi benne az akku).
Természetesen ezen is lehet utólagosan segíteni, ahogy az ember érzi...A G-Booster biztos erősebb, és nagyobb hatótávolságú, cserébe nehezebb,
drágább, és kis tempónál hajlamos rángatni, vagyis nem túl finoman indulni:
minden kapható rollernek van előnye és hátránya is, nincs ami tökéletes.Az épített sem az, de talán az jut a legközelebb ahhoz, amit az ember akar.
Feltéve, hogy van végtelen pénze a projektre. Eleve ott kezdődik, hogy kéne
egy jó váz, amit jellemzően nem lehet külön venni... Dualtron a kivétel, ezért
kb. mindenki ilyen-olyan Dualtront épít... A minap láttam eladó Mantis vázat
FB-on, el is gondolkodtam rajta (eleve licitre rakták fel, tuti nem gyári új volt,
inkább valami átépítős projektből megmaradt, érdekes, zöld-fehér festéssel),
de mire annyit mondtam volna, hogy bakfitty, vége is lett a licitnek, mert volt
aki azt mondta, megveszi "villámáron", és kakukk: 50K, és csak a vas. Tuti,
hogy sokkal olcsóbb volt, mint bármelyik Dualtron váz, amire épülhetne más.
Motorokra is el lehet tapsolni egy valag pénzt, és persze az akku...
Mondjuk ha van olcsó akku forrás, akkor van anyagi ráció is az építésben. -
DigitXT
félisten
válasz monchichi20 #7772 üzenetére
Vajon az Árpád hídra feltud menni a szigetről meg az Erste mögöti bringa úton?
Biztos, hogy fel tud. A névleg 350W-os S1 is felmegy akárhol (kivéve, ahol nem):
ha valami annyira durva emelkedő van, ott bizony lábbal kell neki segíteni. Nade,
hogy 800W fel tud menni bárhol (max. lassabban), az is biztos. Amúgy is, ugye
a névleges teljesítmény csak a hosszú távon is kivehető, túlmelegedés nélkül.
Írták rá, hogy 1200W csúcsban, ami teljesen hihető = normál közlekedésre elég.
(Amikor az ember extrém emelkedőn teszteli, az nem normál közlekedés.)Ui: nincsenek meg az említett helyek, ám mivel csúcsban kW fölé megy, talán a
Tímár utcai biciklis felüljáró se probléma: nekem 20 km/h-val ment <1500W-tal...Specifikációkban elsősorban azt mondanám, hogy ne a webshopoknak higgy.
Nem hiszem, hogy készültek különböző teherbírású verziók azonos néven.
Az utolsó linkeden pl. elég sok a "nagyotmondás", mindenben nagyobb, még a
kerékméretben is. Nem igazán hihető: leginkább a gyártói specifikáció mérvadó.
(Persze, ha pont az adott webshop a hivatalos gyári, akkor fura, hogy mást ír...) -
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7775 üzenetére
A mágnesek számának állítgatása nagyon meg tudja kutyulni a
fordulatszámmérést. Ha kalibrálni akarod, hogy azt mutassa,
amit GPS-szel mérsz, akkor valószínűleg a kerékméret lesz a jó.MÁS: dobfékes kereket próbából összekötöttem az S1-gyel, de
nem az igazi, mert visszafelé kezdett forogni. Muszáj voltam
szétkapni: richtig nem egyezik az érzékelők színkódja. Fasza...
Szerk: viszont a linkelt HSZ-ben van szó a kalibrációról is.
S1-ben 2 tized inchenként állítható, sajnos csak a párosakra...
(Pl. 7.4 és 7.6 lehet, de 7.5 nem, egy pici pontatlanság marad.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7795 üzenetére
Azért nem értem, mert a 30-as tartományban* még pontos.
Van egy elképzelésem, hogy az lehet a baj, hogy összegyűlnek a
kerekítési hibák. Miszerint a vezérlő ugye azt közli a kijelzővel,
hogy hány ms volt egy fordulat, amiből a kijelző számol rpm-et a
mindenkori kalibrációs érték alapján, lehet nem pontosan, egész
számokkal gyorsabb jeligére, de az is lehet, hogy eleve az az ms
érték sem elég pontos, mert az erpm esetünkben tizenötszöröse
a fizikai fordulatszámnak. Kimegyek mérni, kíváncsi vagyok már!*: nyilván soha nem fog 50-nel menni, csak az elv érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz JoeCockBill #7799 üzenetére
Ez erősen függ attól, hogy milyen teljesítményű az az index... Attól, hogy
12V-os éppen lehetne 21W oldalanként (autós/régi), nem gazdaságos.
A LED-es megoldás, ha nem vmi Power LED, kb. egy tyúkbélen is elvan.Rosszabb esetben persze nappal semmi sem látszik a keveset fogyasztó
LED-es indexből. Motoron csak Power LED, más kb. életveszélyes.
Milyen roller, amire "megéri" az index? (Mész autók közé rendszeresen?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7804 üzenetére
Hát, ha úgy nézzük, hogy a kerék is lehet kisebb, mint a névleges...
Kínaiaknál érdekes ez a szabvány dolog. 200x50 gumiból simán
kihoznak ugyan 50 mm széles, de csak 192 mm magas (S1), meg
mondjuk 47 mm széles, viszont valóban 200 magas verziót.Aztán van az a csalás, amivel nem lehet mit kezdeni. Én most jól
feltoltam a mágnesek számát, és "utánamentem" a kalibrációval.
(Ennek az volt kizárólag az volt értelme, hogy az ECU és a kijelző
kommunikációs protokolljából származó hibát csökkentsem.) Ez
be is jött, de ahhoz nem elég, hogy 40 fölött teljesen helyrehúzza.
Ha meg arra lövöm be pontosra, akkor az alsó tartományban fos.Mindegy, megelégszem azzal, hogy a kihasználható tartományon
belül 1 km/h tévedésnél nincs több, 50-nél meg pont leszarom.
(48.7 számított helyett kiír 52-t, na bumm: sose megyek annyit...)Szerk: ha 36.45 menni fog, és kiír 37-et, nem fogok sírni rajta.
16 km/h valós tempónál meg 15-öt ír majd, szintén nem releváns.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7610 üzenetére
Csak egy szösszenet. Megjött a csere, működik. Rögtön feltűnt, hogy nem vibrál a zöld LED, mint az elsőn tette, amíg működött, hanem szépen egyenletesen villog. Szóval azzal már a dobozból kivéve volt valami defekt... (Aztán miután elfüstölt, folyamatosan világított a zöld.) Egy a bibi, hogy még most sem tudok hegeszteni, arra gondolok hogy valszeg szar az akku, amivel próbálkozom. Egy lemerült Suzuki Ignist ugyan bebikázott, de elég lomhán forgatta, és az csak max. 1kW-os, mert nem tud többet az indítómotor. Valószínűleg kamu, hogy leadna bármikor 300A-t... Nem tudok másra gondolni, mert ezzel az elektronikával YT-on vígan hegesztenek "rendes" 5000mAh 65C akkuval... Természetesen amíg el nem ég.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egy kis akkutechnika: így, és ezért fossa össze magát a törött akku...
Mivel találtam alá vicces zenét, ezért nincs fent a szövegelésem, ám
a lényeg így is kiderül. Az egyedül dolgozó cella feszültsége, 2.26 Ah
leadása után csupán 3A terhelésre is gyorsan benéz 2.95V alá, ezért
a BMS letiltja az egész pakkot, erre az adott cella feszültsége rögtön
visszakúszik, de a pakk nem éled újra (ahhoz többet kell várni). Vagy,
ha jön egy fesztüske, pl. fékezés kezdődik, vagy ezesetben inkább ha
töltőt kapcsolsz rá egy pillanatra már megy: az ilyen hibalehetőségek
miatt necces bármit mondani egy használt akkuról, teszt nélkül.Ha ilyen 35V feszültségről terhelésre hirtelen kikapcsol, akkor biztos
van benne egy, vagy több sérült cellacsoport: nem fog messzire vinni.
A rollerek jellemzően nem csak 3A-t vesznek fel. Főleg emelkedőn.Ui: ugyanitt tesztelt, 5.5Ah-t biztosan tudó, névleg 6Ah eredeti Kugoo
S1 akku elvihető megegyezés szerint. Miután feltöltöttem, szerintem
többet nem fogom használni, mert épül(get) a 48V verzió. Lassan.A videóban szereplő akkut javítás után újra tesztelem: elvileg 7.8 Ah.
Ha 7 körül fog tudni, az szerintem teljesen jó... (Relatív hideg is van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7827 üzenetére
BMS bekötését inkább holnap... Miután rájöttem, mit jelent a
zöld LED villogása (nem csak utal az időzítésre, nem vár arra,
hogy rövidzár legyen az elektródán, és onnan számít, dehogy:
minden villanásnál elsüti), tök kényelmesen lehetett dolgozni.
Legkisebb fokozaton is szuper, az előző példány meg alapból
szar volt, hiszen vibrált a LED (de mióta elfüstölt, végig világít). -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7837 üzenetére
Nem ott tesztelt B-L-A-C-K egy dupla motoros E-Twow rollert anno?
Sajnos még nem volt szerencsém kipróbálni, de Google térkép alapján
vmi olyat ír, hogy 30 méteren 6 méter szint: az derék. Amúgy elkészült
az akku, kipróbáltam, mendegél lendületesen, de megállni? Majd a fék.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7841 üzenetére
Na akkor egyszer én is ellátogatok oda. Egészen szürreális élmény
egy ilyen lélekvesztőn 33-34 km/h-val repeszteni. Az emelkedőt meg
nagyjából onnan veszed észre, hogy visszalassul 28-ra + hangosabb.
Szerintem egy ilyen pálcikának nem kell nagyobb teljesítmény.
(Nem mértem le, de csúcsban biztosan 2kW fölött van, noha az első
kereket csak a régi vezérlő hajtja, semmi tuning. Eltekintve a 48V-tól,
ami amúgy két bontott S1 akkuból épült 13s3p kvázi ingyen pakk.)
Zsugorfóliát még nem raktam rá, csak bedobtam a táskába így, LOL.Szerk: megnéztem a bemutatódat: nagyon ott van, grat! Külön
tetszett, hogy milyen egyedi megoldásokat használsz a vezérlőhöz!20ról-70re ahol már tapad jól kb 2mp.
Az brutál...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7848 üzenetére
Nem tudom, a Google mennyire pontos a magasságadatokkal, de pl. a Kiscelli
utca, ahol "promózták" az E-Twow Dualt, az is "csak" 27 m szint, 200 méteren.
Magyarán a felüljáró (ha igaz a 6 m/30 m viszonylat), sokkal meredekebb.(Úgy általában közúton ritka, hogy 10% fölötti emelkedők legyenek, persze, ha
az ember terepre megy, hegyi ösvényekre, bármi lehet: minden Amper számít.)Szerk: nekem még ilyen Csillagvölgyi, vagy Mártonhegyi ugrik be Budáról, ami.
Vagy ugye, ahol már égettem vezérlőt, az a Tordai: ahol 10%-os, ott elég durva.Szerk2: aztán lehet, hogy én vagyok helikopter, mert az utca aljától néztem, de
a linkelt videóban ott van a tábla, hogy 20%-os emelkedő és onnan durvul be.
Az viszont 24 méter szint a maradék 150 méteren: 16% (és nyilván ez is átlag).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs