-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
Mögöttem villoghatnál ha olyanom van leszarnám és gurulnék tovább nyugodtan 130-cal.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
radi8tor
MODERÁTOR
1200 Nm utcai gumikkal [link]
⭐ Stella
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #238954 üzenetére
Szerintem modernebb forma, mint az RX-ed, nem passzol
rá, de ez a korhűség úgy tűnik, csak az én heppem. 🤷♂️[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz Snoop-y #238949 üzenetére
Gasoline 11,17 12,20 15,53
Spritmonitor szerint. Nekem meg úgy volt ennyi h 160 és 150km/h a 280 km. Most 120km ment le de csak főúton nyugisan, így 9.5l. Ilyet az oldalon nem lattam, cserébe a Lexus nagyobb, gyorsabb és erősebb.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
MODERÁTOR
válasz koncsik #238701 üzenetére
Kicsit offnak érzem, de…
Adblue update: 600km-t mentünk az utolsó görögországi tankolástól Belgrád környékéig, közben 36 fokról 20 fok lett, esik az eső. Végig maradt az 1200km üzenet, most a tankolás után (adblue-t nem töltöttünk semmikor) 2400 km-re váltott , mire hazaérünk, lehet termelni fogja… Köszönet minden segítő tanácsértEladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #238909 üzenetére
Széle-hossza kb ugyanaz, azért foglal kb ugyanannyi helyet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #238947 üzenetére
Felesleges villogni szerintem.
Ha van lehetősége lehúzódni a saját tempója megtartásával, akkor nekem is van jobbról elmenni. Ha nincs, hiába villogok és veszi észre, nem fog lehúzódni.
Jobbról nem előzök lendületből, ha esetleg mégis lehúzódna...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Puma K
veterán
Űűűű E39 M5
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz MasterMark #238952 üzenetére
+1
Az ilyen feltartósdi miféle belső perverziót elégít ki vagy milyen komplexust szeretne ezzel kompenzálni a költő...?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #238909 üzenetére
X5-nek is van 3 literes sor6-ja.
-
tboldi
nagyúr
válasz Puma K #238964 üzenetére
Megprobalok mobal hsz-ere egy peldat hozni:
Mondjuk ha valamennyi ideje mar elozok egy hosszu kamionsort, es egy kedves urvezeto x80-nal kisvartatva mogem kerul es elkezd vadul villogni, en sem fogom magam illegalitasba gyorsitani a kis shitboxommal. Nem szandekozom feltartani, es nincs is emogott semmifele komplexus, hiszen amint lehetoseg nyilik ra biztonsagosan (tehat nem szorosan ket kamion koze, hogy aztan satuzzak 90-re), ugy is visszahuzodok a kulsobe, es haladhat tovabb Isten hirevel, de addig elegedjen meg a KRESZ altal meghatarozott 130-cal es ne kenyszeritsen masra. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
-
-
sutszi
veterán
válasz JoinR #238968 üzenetére
Idén még nem láttam M7-et...de tavaly rendszeresen mentek a csiga karavánok. Ez kb mintaszerűen úgy nézett ki, hogy a külsőbe 2-5 egymástól jó 30 méterre haladó 90-110 ráérős és/vagy kamion.
Eközben a belsőben valami rutintalan megkezdi az előzést deltaV = 1km/h különbséggel. Tehát ha 90-el ment vagy 100-al akkor tippeld meg mi lett belőle...
Ekkor belsőben kialakult egy kis vonatozás... 8-10+ egyre idegesebb megy 90-110 között. És nem érti miért. Aztán a megfelelő terepviszonyoknál azt láttad, hogy a belső sor elején valami kretén vakarózik, mert előtte belátható távolságon belül nincs senki. És ott ragadt. Külsőből előzni nem biztonságos amellett hogy nem szabad... és akkor megy a csodálkozás, hogy valaki hátul agresszív.B eset: Valamiért mindig feljön ez a 2 kamion közé besatuzás esete. Nem tudom milyen gyakran szoktatok ilyen helyzetbe kerülni, de én többnyire olyanba futok bele, hogy a belsőben elaludt az illető, jobbról meg annyi hely van hogy az egész Waberer flotta ráférne...
És ilyenkor jön a kérdés, akár mobalnak is, hogy ugyan ilyenkor mi akadályoz téged a jobbra tartási kötelezettséged betartásában? Majd a másikra mutogatunk, hogy ő nagyobb sz.r, mert gyorsabban ment a megengedettnél?! Ugyan már. Ha üres külső mellett 130-cal mész a belsőben, akkor ott bizony te leszel a fatökű...nem az akár rádesik 160-180 körül.
Szerintem ha végig gondoljuk, a konfliktus ki sem alakulnak ha valaki nem hagyná ott magát a belsőben. Hiszen akkor nem villog rá senki, és nem éri semmiféle trauma. De sokkal jobb területvédeni.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
konci79
őstag
válasz sutszi #238970 üzenetére
Ha mindenki tartaná a max.130-at, ahogy kell(ene), senki se esne rá 160-80-al...
Az a baj hogy mindenki ( jó, nagyon sokan) alapnak veszik hogy a sebességhatárokat nem kell betartani, hanem + X km/h sebességgel mehet nyugodtan, és felháborodnak ha betartja valaki.
Pl. 30-as táblánál, ahol napi szinten megyek , rajtam kívül kb. 50/1-2 tartja be, többség 50-60-al előz.
Vagy akár egy alap jobbkéz szabály meg pláne ismeretlen sokaknak, lakó-pihenőben, vagy egy sima Tesco parkolóban megy a csodálkozás mikor elengedem, vagy pont nem, mert nekem van elsőbbségem, és fel se fogja.Nem minden szabály jó, de mindenkire vonatkozik, és sokkal nyugodtabban lehetne haladni, ha igyekezne mindenki betartani.
Tudom, álom... -
-
SpaceKombajn
tag
válasz sutszi #238970 üzenetére
Tű pontos.
Amúgy a gyökketővel kamiont előzőkre nem azért megy a villogás, hogy ugorjon ki a kamionok, közé, hanem hogy kicsit nyomja már le jobban a gázpedált és gyorsabban előzzön ne csak 110-zel, így mindenki mehetne előbb a dolgára, ha meg nem akar gyorsabban, akkor jó lesz neki a kamion mögött autózgatni, aztán előz akkor amikor senki se jön.
spacetime
-
Kickass
őstag
válasz SpaceKombajn #238973 üzenetére
+1 vagy menjen főúton
Kamionsor előzéssel meg az a baj, hogy ha a kamionsor nem egybefüggő hanem van, hogy több száz méterre vannak egymástól a jobbágy akkor se sorol jobbra mert hát ‘látom magam előtt fasznak húzódjak ki majd jól nem tudok visszasorolni’ a mentalitás, tartom a véleményem, az autópálya nem k-európai embernek való.
-
válasz SpaceKombajn #238973 üzenetére
A legnagyobb baj, hogy a kamionok nem tartják, hogy nem előzhetnek, azok tényleg 2- vel mennek gyorsabban a másiknál
hétvégén kamion stop van, akkor a külső ~110, a belső~140 körül haladEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
Az M7-hez Balatonvilágosig, de különösen Fehérvárig türelem kell(ene). Hiába a tarcsi és mész el jobbról, mindjárt ott lesz a következő álmodozó és minden kezdődik előről.
Egy péntek délutáni forgalomban 2 percet ha nyersz vele. A pszichédnek talán jobb, hogy letudtad a bóbitákat, de elfáradsz bele.Visszafelé vasárnap döcögni fogsz Balatonvilágostól Fehérvárig, onnan viszont lehet haladni a 3 sávból a belsőben vagy a szélsőben, ill. ezek kombinációjában.
-
sutszi
veterán
válasz kisza25 #238972 üzenetére
Miért tavaly óta ekkorát változott? Ne adj isten M3/M1 maga kánaán szerinted?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
válasz focvis #238977 üzenetére
+1 ez ilyen sajnos, nagyon kellene a 3-3sáv az m7-re
Az a baj, hogy semmi tolerancia nincs az utakon,
kb senki nem tartja a jobbra tartást...
Ausztriában felüdülés volt autópályázni, itt meg megy az idegbetegség.
Elöttem megy 5 autó amik miatt nem tudok haladni, rám esik egy gyorsabban jövő és el kezd letúrni, közben én is mennék, csak az előttem levőktől nem tudok, elengedem az isten barmát, aztán 2km-el később meg lehagyom, mert én amúgy gyorsabban haladtam volna, csak nem tudtam...Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
cOxeR
Ármester
válasz JoinR #238968 üzenetére
Nem a szélsőséget kell kiragadni, hanem amiről a többiek is beszélnek, sose 130-al halad a forgalom bent ha feltorlódik a sor. Rendszeres, hogy I3-al 110es tempomattal döcögök jobb szélén, majd betorlódik a belső, de úgy, hogy simán elhaladok 6-8 auto mellett jobbról mire beérek az élőzendő kamion/kamionok mögé, mindezt laza 110-es tempomattal, ez nem előzés, hanem elhaladás ugyanazzal a tempóval amivel odaérkeztem.
A nullason is napi rendszeres, hogy a középső sávból ha megbolondulsz se megy ki a mókuspajtás, mert ő éppen “száguldozik” 80-90-el… ott is ugyanez, szélső sávban rendszeresen haladsz, miközben a középső tele.
Pusztán az emberi butaság ami miatt ez kialakul.
Arról nem is beszélve, hogy az ilyen hosszabb szakaszokon a sok sütemény egy stabil fix tempót nem tud felvenni… nullason megy 80-al majd 110-el, majd megint 80-al, pályán ugyanez… 90-130 között, nem lehet egy beállított tempomattal pl 110-120 bármi közlekedni mert vannak ezek a sügerek… közepén vagy a belsőben.
Puszta kényelem miatt, hogy ne kelljen a szélsőbe felhajtóból besorolt vagy a szélsőben lassan haladó szállító járműveket kerülni kormányozni, néha fékezni vagy gyorsítani.
Sose tolok le senkit kettő kamion közé, de ha a kettő kamiont nem tudja megelőzni 5 perc alatt az autópályán, akkor menjen le a főútra vagy álljon be a kamionsor mögé, vagy tudod mit leginkább ne menjen sehova, maradjon otthon a francba.
Mindezt úgy, hogy I3-al rendszeresen szívok ezek miatt újra leírom 110-es tempomat mellett, de ha előzök, pattintok egy 140-es tempomatot és nem tartom fel a kamion lassú előzéssel a belső sort.
Aki nem tart jobbra, vagy nem megy a belsőben legalább 110-120-al, azt mind megbüntetném.
Akik megy gyorsabban mennek, 160-200 között az ő döntésük, de nehéz felfogni, hogy egy ilyen autóba ez a tempó nem ugyanaz mint egy átlagos családiban? -
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #238979 üzenetére
Pontosan, kimész külföldre ott is az tart fel, aki vagy magyar vagy sk rendszámú… néha pár osztrák. A többi kimegy előled.
Olaszországban 100-as korlátozás, útfelújítás miatt, belső sávban (2 sávos út ugyanúgy mint az M7) 150-160-al mentek… soha egy nem villogott, dudált, mert mire a jóindulat elfogyna kimennek az ember elől. -
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #238980 üzenetére
Az M0 kicsit más. Lépten-nyomon lehajthatók, amik akár kilométernél hosszabbak, így egy járatlan sofőr nem tudja, hogy a jobb szélső egyenesen megy, vagy lehajtható.
Sokszor látni, hogy jobbról előz, elhalad, aztán a záróvonalon sorol vissza...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz cOxeR #238981 üzenetére
Mondjuk Ausztriában hamar villan a trafi, sk rendszámos skoda Octavia elrongyolt mellettünk, fényt kapott, aztán tempomattal a külső sávban elmentem mellette
A kedvenceim a letúr és első kijáraton kimegy emberek[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #238982 üzenetére
Ezt értem, de többnyire kint vannak a táblák, jó előre mennyi megy merre, pusztán figyelni kell. Persze ha a kamionok nem takarják ki menetközben.
Többnyire viszont hidd el nem emiatt mennek ott, hanem mert lusták. Az van ezeknek a sofőröknek a fejébe szerintem, hogy ha egy sávban megyek és nem sorolok át másikba, akkor kisebb a hibázási lehetőség ami balesethez vezet. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz cOxeR #238967 üzenetére
Ha ezalatt azt érted, hogy cdak 130-as tempót tartanak a belsőben, ami a megengedett, akkor igen. Ha azt, hogy mindenki 80-90-et tud csak tartani, mert elől pár 20 éves kisbusz próbál egy lakókocsis Suv-t megelőzni akkor nem. Nem ugyanaz a kettő.
A később írt elhaladás is kétes dolog, M5ösön a türelmetlenebb fajta szokta előadni, amikor a fenti 2. példa áll fenn. Én nem szeretek a másik seggébe menni, de az ilyenek általában felkérésnek veszik azt, hogy ott a besorolási pozíció. Ezzel meg az egész sort fékezésre kényszerítik és még jobban lassul mögötte a sor. Persze azt leszarja.
M0 középső sávot adom, a déli részén napi szinten megyek többször, a tököm kivan, hogy a középső sávban haladokat a kamionok is lenyomják néha jobbról. A legbelső meg ugye valójában a német korlátlan szakasz, csak még nincs kitáblázva. Persze követési távolság 0, pénteken is volt egy 5ös kocc, ez délután mindig jót tesz a forgalomnak.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Petyyyyy
addikt
Ha jövő héten is ugyanaz a kép fogad az M-akármelyiken, mint eddig bármikor, azt megértem. Valaki biztosan elfelejtette lekapcsolni a villanyt/medencefűtést, kihúzni a vasalót.
De ez már azóta így van, mióta az eszemet tudom. Sebességhatáron közlekedek, mégis rendre állva hagynak pályán és főúton egyaránt. Gyorsabban suhannak el mellettem, mint a fény - nyilván emiatt nem látom őket jönni a tükörből, nem azért mert nem kapcsolt tompítottat a jóember.
Mindez egyébként nem fáj, felőlem körrekordot is autózhat, kínosan ügyelek a jobbra tartásra, csak nem áll össze a dolog. Egyfolytában megy a cirmogás, hogy drága a gumi, a benzin, a minden, de az esetleges fénykép akár mozgó autóból bizony, ilyen is van, a megugró fogyasztás, hogy kb senki nincs felkészülve rá hogy mögé érkezik a cartárs 160-180-nal, senkit nem izgat.
Ráadásul egy M0-án mennyit nyer vele, 10 percet? M7-en nem járok évek óta, ott hírből sem ismerik a kultúrát, inkább fütykös méregetésnek tűnik amit művelnek.Dehát ez van, a 9 millió késésben lévő Damon Hill országa vagyunk.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Petyyyyy #238988 üzenetére
Egyetértek veled, nem jó az, ha a 160-al kényelmesen haladó akarja magának a belső sávot. Nagy ritkán én is felgyorsítok 140-150-re de nem az az utazósebességem (nem ingyen van a benya).
Az ilyen berobbanunk valaki fenekébe 160-al meg aztán végképp nem az én világom annak ellenére, hogy 25 éve vezetek... Tudnék én is így menni, de minek? Hogy nyerjek 10 percet az úton és veszítsek 10 liter benzint?⭐ Stella
-
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #238986 üzenetére
Nehéz az egyensúlyt megtalálni, mi az ami jogos cammogás meg mi az ami nem, ehhez kellene egy kis értelmi intelligencia is. Az is fura tényleg, hogy olasz dinamikus vezetés, több türelemmel párosul mint a hazai bámészkodós, egoista szemlélet, igazából az emberek átlagos jóléte, mentalitása nagyon jól kirajzolódik a vezetésben is.
Én rendszeresen szoktam beengedni olyat aki pl velem egy tempóban halad teszem azt 20-30 km óta, magam elé a belsőbe a jobb szélsőből, hogy ne ragadjon be, de többnyire ők nem is tökölnek, veszik a lapot besorolnak, majd egyből ki is mennek a szélsőbe amint lehet.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz cOxeR #238991 üzenetére
Jaja sokszor van velem is (főleg mióta tempomat), hogy hosszú km-ekig együtt haladunk. Néha neki jön ki jobban a sávváltás én beragadok, aztán helyet cserélünk.
A közútkezelő mondta múltkor egy interjúban, hogy az autópálya egy nagyon ingerszegény és monoton környezet. Sokaknál ez azzal párosul, hogy beragadnak a belső sávban...
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #238993 üzenetére
Én könyvet szoktam olvasni.
Amúgy a sávtartó tempomat sokkal pihentetőbbé teszi az utazást. Persze nem állok fel a helyemről, de nagyon jó hogy magától kanyarodik, fékez, gyorsít.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella