-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #241874 üzenetére
Abban is ültem, van egy ujjnyi hely a koponyám felett, de a hajam ott is éri a kárpitot. Vitara dettó, ugyanaz az üléspozíció, csak a csomagtartó rövidebb, meg a C-oszlop van előrébb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #241875 üzenetére
Proxy. Kell egy olvasó, ami nem csak pár centiről érzékel, meg a kocsiba a token. Jogosultságot kell társítani az egyes tokenekhez.
A vevőt pedig rákötni a kapu vezérlésére, biztosan van valami port, amire nyomógombot lehet kötni, arra mehet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tboldi
nagyúr
válasz macilaci78 #241901 üzenetére
Teljesen leengedted az ülést? 2 centivel vagyok alacsonyabb nálad, de ennél több van a fejem fölött mindkét Suzukiban.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #241898 üzenetére
Csak egy van, toyota márkaszervizes kolléga. Nagy toyota fan amúgy, aygo-ja volt, avensise van éppen. Yarist tervez venni. Szóval még csak azt sem mondhatom hogy utálja a toyotát, szimplán meg szokta említeni ha egy-egy típussal kirívóan sok problémájuk van.
-
Peter.70
őstag
-
konci79
őstag
válasz macilaci78 #241911 üzenetére
Mondjuk ha fékez , lehet akkor ütközik a mellette lévővel.
Jól döntött, és qva nagy szerencséje is volt, hogy elfért a fal mellett.
Azért nem egyszerű 1-2 másodperc alatt eldönteni, hogy mit csinálj.
Ilyenkor jön képbe a rutin is, pár 100..000 km és több mint 20 év után én már szinte megérzem, hogy ki lesz a f.sz.
És ezt gyakorlom is minden nap , egyre gyakrabban, de azért meg tudnak lepni mindig. -
Dorian
félisten
válasz konci79 #241912 üzenetére
1-2? Ilyenkor tizedmásodpercnél kevesebb időd van döntést hozni.
Egyszer én is jártam így index nélkül elém bevágóval. Vagy full gázt adok útszélre húzódva és jó eséllyel elsuhanok mellette, vagy satuféket és akkor valszeg belecsúszom és még a hibás is én leszek.
Előbbi mellett döntöttem, jól.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
válasz tboy93 #241866 üzenetére
Szerintem könnyebb eladni, mert nem suzukiként fogják keresni
Más: seatot eladtam, egy órája vitték el, 4kor jött volna a következő vevőjelölt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
6030D
Ármester
válasz Peter.70 #241910 üzenetére
Itt mindenki menekül, nem? Van valami kis platós, ami áll/lassan megy, a kamion meg behúzza a amikor a Zafira már mellette van, ő meg csak csalta a távolságot. Hülye helyzet, ha a kamerás tartotta volna a megengedett 130-at, már rég nem ott lett volna. Utólag könnyebb, én szerintem belefékeztem volna, mert ha közben gyorsabban húzza át, akkor betonterelő, az meg nem jó...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
válasz Snoop-y #241916 üzenetére
Tegnap északi parton mentem, vonatozás, értelme nem volt gyorsan menni, tartottam egy normális távolságot az elöttem menőtől, a mögöttem jövő egyenesen rosszul volt, jött a seggembe.
Lehúzódtam, hogy akkor menjen, de nem ment
Ezt tartotta olyan Szigliget-Keszthely távon.
Peter.70: azért még nem, de mostanában belehúztam🫣
2016-tól: kia proceed,
i30sw,
i20,
fiat tipo 5 ajtós,
seat ibiza 1,4 sport,
fiat tipo sedan,
Seat ibiza 1,6 sport,
Seat ibiza ST 1,4
I30 coupe
És ezek mellett használtam egy 1999- es honda civic 1,4 is-t, egy 1,6- os golf4-et, meg egy 2016- os opel insignia 1,8- at
Most az 1,4t kombi tipokat és az 1,6 mpi i30 sw/kia ceed kombikat nézegetem[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
macilaci78
nagyúr
válasz konci79 #241912 üzenetére
Amikor sűrű tömött sorban jönnek fel a pályára, borítékolható, hogy lesz legalább egy faszagyerek, aki egyből a belsőbe ugrik a valamelyik kamion elé. Az pedig messziről látható volt, hogy a zöme csak illemből várta meg, hogy a záróvonal szaggatottra váltson, húta is a kormány. A videót beküldő hősünk is feltehetően azért sorolt be a belsőbe ideje korán, hogy ne ragadjon be a kapaszkodó sávról besorolók közé, hanem akár feltartva a belsőben érkezőket, mielőbb túljusson a helyzeten. De mivel hátulról semmi sem látszik, így nem ismert a teljes szitu.
Ahogy mondod, semmi váratlan nincs a videón.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
6030D
Ármester
Nagy következtetéseket nem vonok le, de 4 tankolás óta sima OMV 95-öt kap a TSI, és ezzel is jó az érték. Szóval vagy az van, hogy a MM adalék miatt több a fogyi, de csillog belül a motor, vagy az, hogy kell neki pár tank, amíg "betanulja" a vezérlő. Utóbbit amúgy mondta a balatoni Ali G is a PP-s előadáson, hogy a 100-as benyával akkor jobbak az újabb kocsik, ha sokszor ugyan azt kapja, és betanulja (nagyon egyszerűsítettem, de gondolom érthető).
(A logouttal meg mi lett? Nem lehet rendesen mobilon fórumozni róla. Ez is válasz akart lenni. Tudom, szokjak át az új felületre, de nem akarok. )
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Snoop-y #241921 üzenetére
Igazából mindegyik szerethető, csak más miatt
Ez az i30 nagyon kényelmes, az i20 is az volt.
A seat sportokkal kis túlzással annyival vetted be a kanyarokat amennyivel akartad, cserébe kirázta a beledet.
Nem azért cserélgetem, mert nem jók, hanem mert megunom, a másik, hogy ez a hülye időjárás, hogy jég esik itt mindig, kicsit úgy voltam a tipoval, mint focvis, hogy féltettem, mert makulátlan volt.
A seatot el is verte a jég.
Az i30 most lett fényezve, ennek már ilyen szempontból mindegy, nem is féltem annyira
Focvis: amiért vettem+ majdnem 10%, de annyit el is költöttem rá, 4 hónapot használtam, mentem vele 4ekm-t, berendeztem egy kaposvári lakást vele, meg itthon, bojler, mosógép, hűtő csere. Meg egy költözés.
Ezzel hurcibáltam a felniket az i30 hoz gumizni stb Amire vettem.
Most ugyenerre alkalmas az i30 is, de ez kényelmesebb, 140- nél halkabb és kevesebbet fogyaszt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 6030D #241923 üzenetére
Bubi is tobbet kert MM95-bol. Most pl sima megy bele es rekord alacsony fogyim lett (igaz mas az olaj is most benne).
Tsi nem tudom hogy csinalja de az enyem minden hosszabb allas utan ujra tanul (vegig megy az ecuban tarolt gyujtasioszog tablan es megkeresi a kopogasihatart).
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
sagesz93
addikt
válasz MunezXBK #241926 üzenetére
Én is logoutról nyomom mindig, nem tudom elviselni az új felületet, kicsit olyan mint egy nagyított üzemmód(főleg mobilon). Valahogy nem ehhez a témájú lapcsaládhoz tartozó stílus nekem. De úgy érzem nem sok időnk van hátra a logouttal
Gondoltam írok egy kis szösszenetet a Swace-ről, 1hónap és 3000km alapján(ebből 1600km Győr-Pula-Győr nyaralás). "fapad" GL+ felszereltség (8,9 volt az ár júliusban) mannhattan gyöngyház színnel(290k felár ) Ezt a jövőnek írtam le, hisz már azóta drágult egyszer 750 ezret, és ki tudja hol áll meg.
Fogyasztás: jelenleg a 3000km átlaga 4,6l, rátankolás alapján nem csal a gép. Pályázás nélkül ez a szám simán 4 liter környéke lenne. Városban sok EV használattal simán kezdődhet 3assal, megerőltetés nélkül.
Motorerő: 122 lovas ez az új generáció a régi 136 lóval szemben, de nyomatékban erősebb, ami tuti, hogy az EV rész sokkal erősebb mint a régi, padlón sokkal alacsonyabb a fordulat már, nem bőg a motor, sokkal többet segít be az EV rész, illetve a nagyakksi is jóval nagyobb, városi üzemmódban simán össze lehet hozni 80% EV használatot, ilyenkor szinte olyan a feeling mintha teljesen elektromos lenne. Ami még jó a régi hibridhez képest, hogy nem kell dolgozni nagyon a nagyakksi kapacitásért, egy nyújtottabb fékezéssel is rengeteget visszatermel már, de akár guruláskor is.
Belső: érezni a spórolást, közel 10misiért nem ilyenre számítanék alapból, de hát ezek az idők elmúltak. Nem annyira bejövős a "varrott műanyag" műszerfal, illetve az ajtókon is csak ott van szövet ahová a könyökét rakja az ember. A középkonzol zongoralakkjai borzasztóak, eleve hajszálkarcosan lett elhozva a szalonból. De legalább jól össze van rakva, masszív, hangja semminek sincs, nem lötyög semmi. A váltókar számomra érthetetlen, rengeteg helyet foglal, régen ha jó volt a joystick, most miért nem? Vagy lehetne tekerős, esetleg gombos, mindegyik sokkal jobb lenne mint ez a bumszli középen. Legalább egy sorban jár, nem kell jobbra-balra húzni, az lenne már csak a pláne... Beüléskor a műszerfal kitüremkedése helyett a kormány kerek formája zavar jobban, kár, hogy nincs lecsapva az alja, mint az első Aurisnál(pedig ott magasabb volt az utastér, ha lehet így mondani). A tetőkárpit antracit, már-már fekete színű ami baromi jól néz ki, de a belső térérzetet nagyban rontja. El lehet férni benne pedig jól, csak a lapos-hosszú kialakítás(és a hátsó sötétített ablakok) nem annyira kellemes a térérzetnek.
Funkciók: az infotainment nekem megfelelő, magán a kijelzőn érezni, hogy nem egy 4k, régebbi generáció, a menürendszer nincs agyon animálva, de nem akad, nem laggol, nem fagy ki, ilyeneket még nem tapasztaltam. A tolatókamera minősége OK, de amikor egy nap használtam a teslával, hát ahhoz képest azért siralom. Este is jó képet ad, sokat segít tolatáskor(radar elől-hátul csak a GLX-ben). Carplay és AA csak kábelen, kicsit kényelmetlen ez, de én örülök, hogy legalább van. Carplayt használva azért felüdülés ránézni a kijelzőre, kicsit szebb a dizájn mint a gyári menünek A műszerfalon totál felesleges az analóg fordulatszám mérő, nekem annyira fura, hogy minden hibrid generációban variálnak ezeken... De a kijelző ott is megfelelő, sok mindent mutat amik fontosabbak mint a fordulat... Toyotával szemben itt sok-sok funkció le van tiltva, amit a toyoták tudnak, többféle műszerfal skin, központi kijelzőn extra funkciók - telefonos app stb. Navi sincs gyárilag, szerintem a GLX se tudja.
Fényszóró GL+-ban "sima" ledes, manuális magasság állítással, ez az első ledes kocsim, nyilvánvalóan elsőre brutál nagy előrelépésnek tűnik a halogénhez képest. Ami még nagyon bejön így elsőre az automata refi, nagyon bejön ahogy működik, egyszer nem villogtak rám emiatt. Ami fura, hogy a fényszórókapcsolónak nincs "OFF" állása, automata - helyzetjelző - tompított, gondolom ezzel próbálnak védekezni a sok baromtól, aki estefelé is csak menetfénnyel közlekedik az automata lámpakapcsolás helyett.(de a lámpa kapcsolása egyébként elég érzékeny, már egy nagyobb erdős árnyékos résznél is egyből kapcsol) Ha már lámpák, ami fájó, hogy a csomagtartóban nem LED csík világít mindkét oldalon mint a corollánál ami baromi jó, hanem csak egy nyomi izzó és csak egy oldalon. Illetve a hátsó lámpa nem ledes, sima izzók vannak benne (ez a corollánál is van alacsonyabb szinteken). Kicsit lohasztó a full ledes elejéhez képest...
Az "önvezető" funkciók nagyon jól működnek, de számomra csak autópályán élvezetes a használata, gyérebb forgalomnál, de ez sem az autó hibája, forgalomban egyszerűen túl nagy távolságot hagy a legkisebb fokozaton is, a sok gyökér bevág stb. a kocsi meg csak pillázik, ez a fogyasztást biztosan megdobja, mert gazdaságtalanul gyorsít és fékez, engem zavar nagyon(nem fog így elmenni 200ezret a fék ) Nyilván nem tud előrelátni annyit mint egy ember, ez egyszerűen ennyit tud jelenleg.(főnökömmel egyeztetve a tesla sem tud finomabb lenni ennél, a gázadásnál egy kicsit, de ott a féknél jóval nagyobb erőt tud elektromosan, így ott annyira nem para.)
Ami még fura, hogy az autó 20km/h alatt zümmögő hangot ad kifelé EV módban, nekem nem tetszik a hang, aki hallotta eddig azoknak meg inkább tetszett, viszont akinek igazán hallania kéne(járókelők) én úgy veszem észre nem igazán párosítják ezt a hangot autóval, simán lelépnek az útra, mert azt hiszik nem jön senki.(nem zebráról van szó).
A csomagtartó nagyon kellemes csalódás(alfa 156 sw-m volt csak eddig mint kombi ), nagyon bejön, hogy a csomagtér padlója kétoldalú, ha valami dzsuvás dolgot rak be az ember akkor nem kell félteni a szövetet, csak át kell fordítani.
Így hirtelen ennyi, ha van kérdés, szívesen válaszolok. A kocsit egyébként itthon is meg külföldön is rengetegen megnézték, bár én is megnézném ha látnám forgalomban, nagyon kevés van belőle, illetve abszolút nem Suzukis a dizájn(de az eleje át van szabva, így látni, hogy nem corolláról van szó)[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz radi8tor #241937 üzenetére
Ha jól emlékszem 1.3kwh olvastam. De valahol írtak 3.6ot is szerintem az esélytelen.
Menetzajt nem említettem, normál illetve városi használatban szerintem baromi csendes a kocsi, az átlag embereknek is ez tűnik fel amikor beülnek. (Nyilván a működési elv miatt). Az egyes Aurishoz képest is sokat javult, de nyilván az továbbra is zavaró amikor gyorsul az ember is hangosabb a motor. Nem olyan gyakori azért átlagban, hogy üvegeli az ember, úgyhogy ki lehet bírni. 130nál 2 ezret forog a motor egyébként, hangtalan ilyenkor, a szélzaj azért erős meg nagyok a tükrök, de simán lehet beszélgetni bent. .
Üzemanyag árak: pont ma küldte egy ügyfél, hogy az adblue új ára 580 Ft / liter… 1 éve talán 200 ft se volt nekünk a kamionoknál azért ez elég bosszantó.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sagesz93 #241936 üzenetére
Corollat lattam mar kozelrol, hasonloak jottek le nekem is. Ami nem tetszett az a fejegyseg pozicioja, nincs elegge a sofor fele forditva a kepernyo.
A fogyasztas impressziv, 4L varosban tobb mint korrekt, nekem a Ceed 8-at ker ott. 4L motorral sincs meg sokszor, az tenyleg nagyon takarékos es ez "csak" egy sima HEV.
-
sagesz93
addikt
válasz tboy93 #241944 üzenetére
A képernyő elhelyezésén bőven lehetett volna még dolgozni, de nem tragikus. Én nem igazán szoktam nyomkodni, így nem zavaró, ahogy áll, látni jól lehet így. A klíma panel alatta tuti, hálisten gombos, a klímára sincs panasz, nagyon jól teszi a dolgát, és nem eszi a rendszert nagyon(motortól független, nem úgy mint a Suzuki saját hibridjében, ez nagy hiba)
A fogyasztás pedig tényleg könnyedén ennyi és klímával együtt. Úgy látszik a 3.6 kWh sokat segít ezen, tényleg brutál sokat bír elektromosan.
Ami még fura, a kocsi hatótáv jelzése. 43 literes a tank, teletankova kiírja, hogy 1000 km a hatótáv. Elmegy az ember 700at és azt írja 50 km van hátra. Utána már világvége van, elmegyek a kútra és tankolok 32-33 litert, tehát 10 liter még simán benne van, de a kocsi már meg akar állni annyira porzik szerinte a tank… Majd mèg tesztelgetem. -
tboldi
nagyúr
Ma vettem még egy ugyanolyan nyomógombos kapcsolót és kicseréltem a csomiajtóban lévőt* is, mégiscsak esztétikusabb, mint a PC tápegységből kiszerelt billenő, de nem lőttem róla fotót, úgyhogy igazából meg sem történt.
A burkolat közepe táján van egy gumidugó, abba volt, illetve van most is belefaragva a kapcsoló, de ha megtalálom az érintetlen pótdugómat (vagy esetleg veszek még egyet), akkor áthelyezem a gombot a lecsukást segítő fogantyú mellé, hogy pont a hüvelykujjamhoz essen, ahogy ráfogok.*Ugye a villanyoszloppal való találkozásom miatt a hátfal 1-2 mm-rel beljebb került, ami az ajtó záródását, a mechanikus részt egyáltalán nem befolyásolja, de a nyitásérzékelést, vagyis az elektromost igen, emiatt csukott állapotban is nyitottnak hiszi, világít a csomitartó, és nem működik a központi zár. Egy egyszerű kapcsolóval megszakítva az áramkört megkerülhető a probléma, csak
így manuálisan kell operálni, nem automatice kapcsol le-fel az ajtó nyitásával és zárásával.[ Szerkesztve ]