-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Ah, azt hittem az iXre gondolsz, mert egyfolytában a dagadt SUVket tolod itt a topikban.
Egyébként Mazdából összesen kevesebb, mint 10 van nálunk, CX-5, pár 6-os, meg MX-30.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
A szerkesztésre: nem egy tipikus flottás autó, aki ilyen ársávban autót akar, az nem egy Mazdát választ, maximum nagyon kevesen. 3-as mostanában nem néztem, de nekem a 6-ossal is kivan a tököm, mindig vinni akarom a vállammal az A oszlopot kiszálláskor. Kollégámnak is ilyen van, bár 1,5 hónapja rohad a szervizben, szóval abban se ültem egy ideje.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
krono.
tag
válasz tboy93 #242395 üzenetére
X-szel van tapasztalatom, halottnak azért nem mondanám, de egy szívó karakterisztikájú motor, nem modern turbós, ennek minden velejárójával (vissza kell váltani). Automatával szerintem ez kevésbé zavaró lehet (bár engem így sem zavar túlzottan).
Szerintem nagyon is rendben van, a fogyasztása számomra több mint korrekt, a beltér minősége szerintem árában kiváló (zongoralakkot kivéve, de szerencsére csak kevés van belőle, cserébe fixen karcolódó helyen), 60ezer km-en eddig sok baja nem volt, még 1000km-es korában egyszer elment a radar a tempomatból egy mosás után, aztán megjavult és azóta nincs baja. Android Auto szenved néha, de az lehet a telefon is.
A szervízzel ellenben elég negatív élmények vannak, lehet írok róla egy szösszenetet, ha érdekel.
-
Shadowbull
addikt
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shadowbull #242409 üzenetére
Van felügyelet, ami arra figyel, hogy a garanciaidő végéig nem legyen gond. Onnantól kezdve már a user baja, ha emiatt gond lesz 5-10 év múlva.
Plusz egy-két típusban iszonyat szrul van implementálva a S/S, hogy több másodpercig tart, mire feléled a rendszer. 1.0 TSi esetén többször is volt olyan, hogy körforgalom bejáratánál való indulásnál a gázpedál lenyomása és az autó megmozdulása között eltelt 1.5-2 másodperc. Én itt döntöttem el, hogy ez ki lesz kapcsolva. Viszont lágyhibrid Golfon tök jól működik.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz BigBlackDog #242411 üzenetére
"arra figyel, hogy a garanciaidő végéig nem legyen gond"
Mindjárt a tervezett avultatásnál leszünk, ha nem vigyázunk .
"több másodpercig tart, mire feléled a rendszer"
Ha tudod hogy rövid időre állsz meg akkor van lehetőség átmenetileg felülírni. Legalábbis amiket én vezettem eddig, azoknál volt ilyen megoldás.
Egyértelműen emisszió csökkentő megoldás, úgyhogy nem kéne kiiktatni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #242409 üzenetére
Én ki se tudom kapcsolni De kizártnak tartom, hogy jót tesz neki, hogy ha comfort módban megyek és hirtelen kéne egy kis kraft, belövi a motort majd 20 másodperc után lelövi, úgy, hogy előtte csak árammal mentem. Nekem ezt ne akard megmagyarázni.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tepenzed
őstag
válasz Tsebacsi #242416 üzenetére
Az a fura, hogy ECO módban van például vitorlázó mód (én nem szoktam ECO-ban menni, normálra rakom indításkor azonnal), de ott például folyamatosan kapcsolgatja a motort, ahogy mész pl az autópályán. Szóval ha valaki ezt is használja, akkor jópár újraindítási ciklust belerak a dugóban való araszolás mellett (amikor olyan szintű dugó van, hogy csak 1-esben menetelünk előre, én ki is kapcsolom inkább), gondolom azért erre készültek a kollégák
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shadowbull #242413 üzenetére
Kereszteződés előtt azért senki nem fogja megmondani előre, hogy most fog jönni autó keresztbe és kiférek egy dinamikusabb indulással, vagy nagyon nem.
Egyébként kézi váltós autóknál nem lőttem ki, ott teljesen élhetőek voltak. Viszont automatánál nem egy esetben tapasztaltam, hogy S/S indítás lassú volt, majd hirtelen hátba vert az autó, ahogy feléledt (pedig nem nyomtam nagy gázt).
Szerintem akinek nem ellenszenves kicsit sem az S/S, az szerencsés helyzetben van, nincs vele negatív tapasztalata. Én sem reflexből kapcsolom ki, de ha nagyon nagy a késleltetése, akkor inkább kikapcsolom, mint hogy meglepjen egy indulásnál.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #242421 üzenetére
Mondjuk ennél már csak a Kia dízel hibridje betegebb, ahol manuális váltót fogsz, de a kuplungon érezni, hogy nincs kapcsolatot fizikailag semmivel és akár autópályán egy gázelvétel alkalmával is simán lekapcsolja a motort. Eleve szürreális, másrészt a frászt hozza az emberekre, hogy egy elvileg kézi váltós autó hogy csinálhat ilyet.
Egyébként általában a PHEVk is kretének ilyen téren, jellemzően elég rossz ütemben érkezik meg a benzinmotor ereje.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #242421 üzenetére
Ez viszont a VAG hajtáslánc hibája.
Toyota/Ford olyan seamlessen csinálja ezt hogy észre sem veszed mikor dolgozik a villanymotor és mikor a benzinmotor.Cactus, szerintem nem minden PHEV ilyen. Ahol az automata váltóba van integrálva a villanyhajtás és főtengelyen keresztül indítja a benzinmotort ott nincs semmi érzetre.
Lexusnál hallottam pl hogy a hátsó kerekeket hajtja villanymotor. Na ott el tudok képzelni ugrást gyorsításnál...[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #242424 üzenetére
Ja jó, akkor összekeveredtek itt a dolgok. Én a villanyhajtás melletti ICE beröffentéséről írtam ti meg a sima benzinmotoros S/S
⭐ Stella
-
válasz radi8tor #242423 üzenetére
Nironál nincs is indító motor, hanem csak elektromossal tudsz elindulni, aztán Ő eldönti magának, hogy mikor röffenti be a benzin motort, és a kis akksi meg csak vész indításra van, viszont nem érzed, hogy mikor mivel hajt
A tipo az önindítóval indította a start stoppos motort[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
krono.
tag
válasz tboy93 #242412 üzenetére
Egy parkolóban megtörték az autót, tettes elhúzott, cascora ment a javítás.
Lámpa 3 hónapig nem volt, csereautó nincs, a sárvédő fényezését pedig olyan jól megoldották, hogy 2 hét múlva pergett a festék. Pedig a számlán a fényezés alapanyagra 270ezret számláztak, és munkadíjra 170et... Lököst és 1db sárvédőt fújtak... Magyar márkaképviselet magasról tett a megkeresésre, Mazda Europe kicsit megbökdöste őket, hogy reagáljanak, de megoldás nem lett. Végül visszaforrasztották a fülét ideiglenesen, amivel nem is sikerült túl jól összerakni... Majd meglett a fényszóró, és a beszerelést természetesen kiszámlázták. Fater próbál valami kártérítést intézni, majd rákérdezek mire jutott. Mindenesetre egy vicc az egész.
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #242421 üzenetére
A3 manualis volt, ott tok egyszeru volt szabalyozni a S/S-ot, ritkan kapcsoltam ki. Mininel (automata) varosban azert megtettem, ott megvolt amit irtal. BMW eddig jonak tunik, egyaltalan nem erezni az inditast, bar ez ugye 48V-os rendszeres mild hybrid, egy 11 loeros villanymotor segiti az inditast, plusz gurulas/fekezes kozben is leall.
-
veterán
válasz brumi1024 #242379 üzenetére
Asszem megfejtettem a visszatérően előforduló hibát, hogy elfelejti a komfortmodul az vezető ablak végállását G7-ben.
Akkor jön elő ha indítózás közben (esetleg indítózás után azonnal) húzod le az ablakot. Többször sikerült így előidéznem, hiába a friss, 2-3 hónapos akksi, talán még nem állt fel a rendszer vagy túl nagy terhelést kap az akkumulátor.
Szeretek kibillentett tetőablakkal (napokig be se zárom, garázsban, ill. munkahelyen fedél alatt parkolok, ha beugrok a boltba is úgy hagyom) és lehúzott ablakkal közlekedni, indítózás közben már ösztönösen húznám le bal kézzel. Azóta igyekszem figyelni erre. -
brumi1024
veterán
-
válasz focvis #242433 üzenetére
Erről jut eszembe, hogy az i30 ban a vezető oldalon sokkal gyorsabb az ablak, mint a másik oldalon, ezt már észre vettem másik koreaiban is, hogy miken bírnak spórolni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
krono.
tag
válasz Tsebacsi #242432 üzenetére
A MABISZ fizetne bizonyos esetekben, de sajnos kamera a környéken nem volt, így nem hívta ki a rendőrt sem. Asszem így annak a lehetősége ugrott. Én legalábbis csak erről hallottam.
#242434 radi8tor
Egyébként én ezt nem is értem, mivel az alkatrésztámogatásra is van ugye az X év szabály, kizártnak gondolom, hogy ne lenne arra, hogy új autónál kell lenni készletnek. Mindenesetre nagyot csorbult a Mazda megítélése a szememben, pedig nekem bejönnek az autóik és egy ND MX5-tel aktívan szemezek, szerintem ez nem egy felvállalható user experience. Ezt egyébként emailben megfogalmazva a magyar képviseletet hidegen hagyta, a Europe pedig egyből megértően válaszolt... Jó példája a hozzáállás különbségére.Persze sajnos nem egyedi eset, gyári hibás autónál is a Renault Hungária írt egy papírt a lógó hajtásláncra, amiben anyjukra esküsznek és azt mondják, hogy szerintük semmi baja, pedig már létezik rá javítószett, és Angliában ingyen cserélték sokaknak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #242421 üzenetére
Skodaban jol mukodott, amint engedtem fel a fekpedalt mar indult a motor.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán