-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz stickermajom #247048 üzenetére
Az automata refi még a felhasználót is vakítja, de a ködzárót nem tudják automatizálni...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #247035 üzenetére
A kis lopakodok, meg egy sima esti fenyviszonyt is nehezen ugranak meg a tokfejek. Rendszeresen latok este is csak drl-el kozlekedoket.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz stickermajom #247048 üzenetére
Én konkrétan azt sem tudom, hogy kell kapcsolgatni a ködlámpát, mert még 2 éve sincs meg a kocsi
Volt hogy próbáltam kapcsolni, erre full sötét lett, a koromsötét erdőben, gyorsan visszafordítottam a kapcsolót.
Automata fényszóróval elvagyok.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Vismajor01
addikt
válasz stickermajom #247048 üzenetére
És mit szeretnél még, húzodjak le jobbra egy kicsit, esetleg megszűnjek létezni?
Ezután jöjjön a "folyamatosan nyomja a féket a piroslámánál ÉS ZAVAR A FÉNYE"
Kép alapján láthatod, hogy szar se látszik az előttem haladóból. ha lenen rajta ködzáró sokkal jobban látszana. És ez nem vészvillogó az autópályán, nem kell kikapcsolni csakmert jönnek mögötted.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #247055 üzenetére
De ki kell, nem vakithatod el a mogotted levot.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz Vismajor01 #247055 üzenetére
Nem kell lehúzódni, elég ha gondolkodsz néha kicsit menet közben.
Ha a képen kivehető az autó előtted, akkor gyanítom élőben még jobban látszott. Innentől felesleges, elég a sorban utolsó autónak ködzárózni amíg nem érkezik egy újabb autó mögé. -
F_Zolee
veterán
válasz stickermajom #247059 üzenetére
Szégyen vagy nem de pár hete este felnyomtam a hátsó ködzárót a mögöttem lévőre. Üres szakaszon követési távolságot sem ismerte. Az ilyen felcsesz agyilag.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #247059 üzenetére
Usa-ban nem kotelezo a hatso kodlampa. Nem veletlenul...
#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz szőröscica #247014 üzenetére
Magyarázd már el miért jó nekem, hogy rám erőlteted a csigatempód? Spórolni akarsz. Menj lassan nyugodtan...Szélsőbe kihúzódva ügyesen. Felőlem mehet 120 vagy 110-es tempóval is. Miért fontos neked, hogy a többieket is visszarántsd?!
Ipari forradalom onnan indult valamikor régen, hogy az anyagok, a termékek és az emberek végre sokkal gyorsabban tudtak mozogni... Most meg elindulnál visszafelé?
Mert a közlekedéssel töltött idő annyira hasznos?Komolyan nem értem miért kell extrapolálni a saját igényt mindenkire...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Vismajor01
addikt
Vakitja a fene. Egyes tipusokban a sima feklampa ami LED az jobban vakit mint barnilyen kodzaro. Elottem 2008 koruli polo mehetett mar egy jo ideje mire feltunt h eg a kodzaroja- Quess what, azert mert rohadt kod volt :D
Sztem egyaltalan nem vakito ha KÖD van. Marpedig annak kene legyen ha eg.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
veterán
válasz rbalint88 #247056 üzenetére
és Qru
Köszi! Akkor itt volt a gond, csak forgattam és hirtelen sötét lett.
Akkor külön nem is kapcsolható. Bár talán más kocsikban sem. Nem tudom, van-e értelme bármelyiknek külön. Elsőnek a hátsó nélkül talán? De mi van ha pont az előttem lévőt nem akarom vele vakítani, elég ha követem, de mögöttem nem jön senki. És fordítva?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #247055 üzenetére
A féklámpa a pirosnál zavar, ott állok mögötte akár 1 méteren belül és egyszerre három féklámpával nézek farkasszemet. Mindezt a kényelem/lustaság oltáránál.
A ködlámpáért nem haragszom: inkább kapcsolja fel a köd észlelésekor és akár a célállomásig hagyja felkapcsolva, minthogy egyszer elfelejtse visszakapcsolni. A hátsó ködlámpából úgyis csak egy van általában, esetleg kettő, másrészt jóval messzebbről nézem, mint a pirosnál előttem ácsorgó seggét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
válasz macilaci78 #247066 üzenetére
Auto hold miatt van ez ugye?
Nekem ami kisüti a szemem, de nekem érzékeny a szemem, az az, mikor valaki sötétben megelőz, és visszafele is indexel.https://tinyurl.com/rasoapro
-
szőröscica
addikt
válasz sutszi #247062 üzenetére
Az egész indult ki, hogy az ársapka egy faszság. Nem tartható, és amikor ki kell vezessék, akkor pont a legszegényebbnek fog a legjobban fájni, mert nem voltak rákenyszerítve arra, hogy készüljenek a nehezebb időkre. Ugyanúgy mint a rezsicsöki, nem az energiát kellett volna olcsón adni, hanem azt támogatni, hogy kevesebbet fogyasszunk, és akkor most nem kellene a sok szegény embernek gumicsizmával tüzelnie, meg 15 fokban ülnie otthon a szelelő nyílászárók mellett.
Egyébként:
1) felőlem mehettek 200-al is, ha normálisan teszitek.
2) jelenleg azt tapasztalom, ha a megengedettel megyek, letolnak. Épp csak akkor nem én vagyok a lassú lúzer, ha legalább annyival megyek, ami a közig bírság határa
3) ha tőlünk nyugatra, vagy északra külföldre megyek, ugyanazzal a vezetési stílussal, amivel itthon folyamatosan úgy érzem, hogy el akarnak taposni, külföldön teljesen stresszmentesen lehet közlekedni
4) a spanyolok se haltak bele mikor a 2008-as válságkor csökkentettek a sebességkorláton, meg mondjuk éppen Norvégia vagy Dánia sem olyan szörnyű hely ám, és egyikre se valószínű hogy felzárkóznánk, ha nálunk 150 lenne a sebességkorlát, mert így gyorsabban mozoghatunk, és az se esélyes, hogy ha 110 lenne, akkor még jobban leszakadnánk. -
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #247066 üzenetére
Kényelem/lustaság?
Mármint, hogy nem húzom be a kéziféket minden egyes piroslámpánál az most kényelem v lustaság? Merhogy nem a kézifék rendeltetésszerű használata az biztos
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #247068 üzenetére
Az egész indult ki, hogy az ársapka egy faszság. Nem tartható, és amikor ki kell vezessék, akkor pont a legszegényebbnek fog a legjobban fájni, mert nem voltak rákenyszerítve arra, hogy készüljenek a nehezebb időkre. Ugyanúgy mint a rezsicsöki, nem az energiát kellett volna olcsón adni, hanem azt támogatni, hogy kevesebbet fogyasszunk, és akkor most nem kellene a sok szegény embernek gumicsizmával tüzelnie, meg 15 fokban ülnie otthon a szelelő nyílászárók mellett.
Sajnos ez nagyon igaz.
#247070 Vismajor01: Dede, legalábbis az európai autókban igen.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #247070 üzenetére
De, világít, legalábbis Leon és Golf esetén is így működik.
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #247073 üzenetére
Nálam is világít a féklámpa auto hold esetén.
Minden ledes, néha sajnálom aki mögöttem vanHa már ködlámpa: nem nagyon kellett még használni, nem is néztem még, nem tudom hogy hátul van-e.
-
Kickass
őstag
válasz Vismajor01 #247055 üzenetére
Öööö
Én annyit látok a képen hogy van előtted egy autó, kivehető ködzáró nélkül is, mit is kéne még látni?
Látótávolság max korlátozott de közel se nulla. Bár a ködzáró indokolatlan használata este zavaróbb. -
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #247067 üzenetére
Vagy az autohold világít a féklámpával, vagy annak hiányában az automata váltós autót kell manuálisan féken tartani. Esetleg csak picit lejt az út valamelyik irányba.
Visszafele indexelni kresz szerint kell. Egyeseket annyira idegesíthet, mint autópályán 110-zel menni.
Vismajor01: miért is nem lehet a rögzítő féket rögzítésre használni?
Gondolom, azért világít autohold esetén a féklámpa, mert dolgozik a fék és akkor világítani kell.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #247070 üzenetére
Tipus valogatja, van amelyiknel az autohold-ra sem kapcsolja le a feklampat (Pl az uj Superb is ilyen).
De a B6 Passat/CC az pl nem egeti a feklampat autoholdra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz macilaci78 #247076 üzenetére
Nem, már nagyon régen nincs benne a kreszben tudtommal.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
SpaceKombajn
tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #247064 üzenetére
Igen mindenhol kell legalabb helyzetjelzot kapcsolni a kodlampazashoz. Ezert volt egy idoben meno a helyzetjelzo + elso kodfennyel kozlekedni mert ezt engedte a rendszer.
A sorrendre nem emlekszem, a Passaton/Superben 10 ev alatt jo ha 2x hasznaltam anno.
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #247081 üzenetére
Most tanulom másik kategóriára, azzal a kategóriával kötelező.
Qru: VW, Skoda vonalon a körkapcsolónál így jön a sorrend tudomásom szerint:
nulla
helyzetjelző
tompított
magad felé húzva hátsó ködlámpa
tovább fordítva első ködlámpaEnnek a sornak az elejére tették be az auto állást. A lényeg, hogy a tompított állásból a tekerőt kihúzva tudsz bármilyen ködlámpát kapcsolni. Aki helyzetjelző mellé ködlámpát kapcsolt, azt nem a gyári bekötéssel oldotta meg.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BigBlackDog
veterán
válasz rasotamas #247088 üzenetére
"29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni." - forrás (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet [ KRESZ ])
Ez alapján én úgy értelmezem, hogy előzésből visszatérésnél is kell, mivel forgalmi sávot változtatok.
-
rbalint88
addikt
válasz macilaci78 #247086 üzenetére
VW termekeknel: nullan kivul barmelyik allasban ki tudod huzni, elso kihuzott allasban elso kodlampa, masodikban gyujtja melle a hatsot is. Legalabbis Passat B5,5, Audi A4 B6-7 eseten biztosan.
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #247083 üzenetére
Hát azért a belsőben itt is letolnak ha betartod a 80-at... de nem fognak szétvillogni meg befékezni előtted.
-
-
veterán
válasz BigBlackDog #247089 üzenetére
Ezesetben félre lettünk informálva, majd megkérdezem Gyurit (az oktatót) mire mondta.
Elnézést, nem akartam senkit szabályszegésre ösztönözni, vagy a hibás infót továbbadni.
Ettől függetlenül elég egyet villantani, nem kell végigvillogni a retinámat 4-5 villantással.https://tinyurl.com/rasoapro
-
sutszi
veterán
válasz szőröscica #247068 üzenetére
Szerintem az ársapka, és rezsicsöki kérdésköre egy külön téma, amiben nagyrészt azonos véleményen vagyunk.
De enne nem kellene köze legyen a sebességhatárokhoz... Sőt, már most elavult gondolkodás a kibocsátásra mutogatni, mert lehet, hogy még sok a benzin, meg a dízel... de a hibrid és elektromos és egyéb technológiával működő gépek előretörésével ez okafogyottá válik... Vagy azt mondjuk hogy most 20 évre legyen 110...amíg van fosszilis üzemenyag az utakon? Aztán amikor zöld világ lesz akkor megint lehet 130?
#247077 Qru : Vagy az átállást kéne felpörgetni és akkor tárgytalan a káros anyag kibocsátás. Volt a múlt héten 1200km-em arra, hogy ezen gondolkodjak és 120-al menni tartósan az olyan mintha valaki altatót játszana a fülembe. Álmosító, unalmas. Sokkal jobban tereli a figyelmet.
Ez nem hanyatló vagy nem hanyatló nyugat kérdése... Mondjuk a benelux államok azért nem egy őrület terület és nem érzik a nagy távolságok súlyát annyira.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
rbalint88
addikt
válasz sutszi #247095 üzenetére
Vagy!!! Meg kellene teremteni annak a lehetoseget, hogy fel lehessen parkolni a vonatra es mondjuk 2-4 ora plusz menetidoert egy Muchen-Szecso tavon azt az idot produktivan vagy pihentetoen el lehessen tolteni nagyjabol azonos koltsegszinten. Szerintem egy topmanagernek is “jobban megeri” 6 ora idegallat vezetes es 2-4 ora munka helyett a 8-10 ora vonatozas, mikozben tud dolgozni, normalisan ebedelni, stb. Fobb varosok kozott lehetne egy ilyen EU-s pilot projekt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz stickermajom #247084 üzenetére
Ilyenkor kiváncsi lennék, mit kezdenek az éjjellátók, különböző ütközés elkerülő rendszerek. Gondolom ha nem fény/kamera alapú, még működhet valamennyire
-
veterán
-
sutszi
veterán
válasz rbalint88 #247096 üzenetére
Brig–Iselle vonalon mintha létezne ilyen az Alpokon át...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
rbalint88
addikt
válasz rasotamas #247098 üzenetére
Utazik 5 vagonnal mogotted Ha 1-2-300km-kent all meg, akkor belefer a hosszabb megallas is, itthon boven eleg Gyor, Bp, Debrecen vagy Nyiregyhaza, Nagykanizsa, Szeged.
Pl van sok romaniai vendegmunkas, mennek mindenfele. Mennyivel kenyelmesebb lenne, hogy Bukarestben vagy Kolozsvaron felparkol a vonatra es akar Sevillaban vagy Malmoben leparkol, kipihenve. Es nem akar kozuluk ot megolni, amikor veletlenul Erdelybe megyunk vagy csak barhova az E60-on
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Fotók, videók mobillal
- Óra topik
- Milyen autót vegyek?
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Xbox Series X|S
- Milyen routert?
- Star Trek
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...