-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz radi8tor #246099 üzenetére
Arra is tudnék sorolni ezerféle megoldandó problémát EU szerte, de felesleges, és nem vagyok olyan passzban hogy nyomdafestéket tűrően fogalmazzak...
Örülök a fejlődésnek, de ésszerű keretek között!#246100BigBlackDog: Mennyire nem mondtál/kérdeztél hülyeséget! Alig tudni valamit a Toyota robbanómotoros hidrogén autójáról, hogy annak milyen károsanyag kibocsájtása van, pedig az az ötleg aztán nekem nagyon bejön, ha lenne normális hangú, elvben rendesen "tankolható" autó de tizedannyira lenne káros csak, mint a mostaniak.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz radi8tor #246099 üzenetére
Üzemanyag cellásra gondoltál, mert belső égésű nem lehet?
Azt amúgy belső égésűként miért nem lehet🤔[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz BigBlackDog #246100 üzenetére
Egy rugóra jár az agyunk
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #246098 üzenetére
Na jó de ez nem azt jelenti, hogy 2035. január elsején mindenki kidobja a belsőégésű motorral hajtott autóját. Hanem új autót nem fogsz tudni venni ami kipufog.
És az is még 10+ év, van idő fejlődésre."Hogy fognak a társasházakban lakók autót tölteni?"
Majd addigra kiépítik a töltőket, aminek a költségét levonják a közös költségből. -
Vismajor01
addikt
válasz Tsebacsi #246098 üzenetére
Én mindig azon röhögök, hogy megnézed európa személyautó károsgáz kibocsátásának mértékét, és körülbelül nem is látszik a diagrammon a teherszállitó hajók kibocsátásához képest
De az persze tök oké h kiszervezzük a gyártást kinába meg bangladesbe mert olcsó a munkaerő, aztán visszahordjuk a cuccost euba meg usába mert ott van a felvevő piac, a hajó meg occó'. Nem azt kéne az autógyártoknak mondani h nem gyárthatnak több belsőégésű motort, hanem hogy minden autót megközelitőleg a felvevő piacon kell gyártani, na ebből lenen hasra esés
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz Tsebacsi #246101 üzenetére
Elvileg csak vizet "bocsát ki" ami iható tisztaságú
(Azt hiszem most belekeveredtem én is, az a hidrogén cellás elektromos mirai)
Vismajor01: arra is van egy előírás, valami 50%-al kell csökkenteni, de nem lehet ész nélkül, mert úgy megdrágul a szállítás, hogy belegebedünk(már lassan most is)
A korona vírus óta egész sokan szervezték vissza a gyártást európába[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz barnam_ #246104 üzenetére
Az is baj ha onnantól csak ilyen autót lehet venni. Gondolj bele EU szinten évente hány személyautót adnak el. Irdatlan szám ez még így recesszió idején is.
Ez így ebben a formában szerintem tarthatatlan, de ez egyéni laikus vélemény. Mi meg ne féljünk, mert potrohos úgyis kimondja, hogy a magyaroknaknemondjamegsenkimivelközlekednek, plusz le is vagyunk maradva a nyugathoz képest 10-20 évvel..."Majd addigra kiépítik a töltőket, aminek a költségét levonják a közös költségből." - Egyes házaknak a rendes szigetelésére sincs pénz vagy a fasz lakóközösség nem hajlandó belemenni, mert a fele nyugdíjas csóró. Ez szerintem ahogy van felejtős. Még egy 10 éve épült társasházban se lenne megoldható szvsz.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
krono.
tag
válasz barnam_ #246104 üzenetére
A töltők még oké, de a hálózattal mi lesz? Nem hittem ebben a dumában soha, aztán mostanában egyrészt kiderült, hogy pl Californiában már most gondot tud okozni, ha túl meleg van, itthon meg még a napelemekre sincs felkészülve a hálózat a kormány szerint, elvégre erre hivatkozva nyírták ki a lakossági napelem telepítést... Ismerve, hogy itthon mekkora a lemaradás alapból, meg hogy minden 3x annyiba kerül és fele olyan jó, mint máshol, kezdtek aggályaim lenni a dolgot illetően.
-
6030D
Ármester
válasz Vismajor01 #246105 üzenetére
Az első gugli találatból:
Viszont az is igaz, hogy ha az összes szennyezőanyag-kibocsátást leosztjuk egy tonna megmozgatott rakomány egy kilométeres útjára, még mindig a hajós szállítással ússzuk meg ezt a legkevésbé káros módon (és mellékesen a legolcsóbban is).
Ja, sok káros anyagot bocsájt ki, de egyrészt nem tudod máshogy megoldani (Euro7 kamion nem megy a tengeren, ahogy villanyvonat sem), másrészt egy óceánjárónak gondolom kicsit stabilabban kell működnie, mint egy mai autómotornak, amiről tudják, hogy lehet vele gond, max hívsz egy assistance-t, és kész. A hajónál kicsit nagyobbak az összegek.Ez ugyanolyan személélet, mint az, hogy ki kell tiltani a kamiont a városból. Aha, 1 kamion helyett menjen 24 furgon, és fogyasszanak 30 liter helyett 300 litert. Arról nem is beszélve, hogy 1 kamion 16,5 méter helyet foglal, 24 furgon meg kacsasorban is kb 120 méter.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #246102 üzenetére
nincs ez a linken pontosan megfogalmazva
"amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat"
kérdés, hogy H2 elégetésével, belsöegesü motorkent üzemelö, az hova kerül. mert a H2-böl nincs CO vagy CO2, de a H2O is besorolhato üveghazhatasuba (ez volt a mellékszál)
illetve: CO vagy CO2 van a kenöolajbol is ....rendkivül keves, de van (mérjük !!); ugy latszodott, hogy pl. Kinaban ettöl meg az "zero emission vehicle", de USA-ban bizonytalan, hogy emiatt oda szamit-e
illetve: H2 belsöegesü motorban: ha a legviszony nem elegendöen nagy*, akkor NOx is lesz; ezt pl. SCR-ben lehet utolag redukalni, lecsökkenteni; csakhogy az SCR többnyire AdBlue-t hasznal, abban viszont van "C" es abbol is van CO/CO2
*: márpedig ezt stationer üzemben még csak-csak meg lehet csinálni, de tranziensben oriasi kompromisszum/trade off: "lanyha" tranziens, akkor alig csökken legviszony es nincs NOx, de a felhasznalo anyázik (vagy hybrid hozza); vagy "komolyabb" tranziens terhelesnövelés, de akkor lesz NOx csucs, amihez AdBlue kell es abbol lesz CO/CO2
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #246100 üzenetére
Hat ha a BMW fejleszti, akkor lehet kulsoegesu is
-
válasz brumi1024 #246109 üzenetére
Tisztábban ég, nem kell akksi, elő lehet állítani zölden a hidrogént, gyorsan lehet tankolni, nem vesz el annyi helyet az akksi, nem lesz olyan nehéz az autó... vs elektromos
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #246118 üzenetére
alkalmazásfüggö
hatasfokuk nem ugyanott (N, P) a legjobb
üzemanyagcellanal az összes veszteseghö hütövizbe megy (motornal kipuf.gazzal is); ezert hütési igenye nagyobb (van alkalmazas - nem PKW -, ahol ez sulyos, nagyon sulyos gond)
...
#239429 utolso linkjen a pdf a 79. oldalon mutat egy összevetéstitt egy masik: [link]
stb. -
Doki16
addikt
válasz kisza25 #246119 üzenetére
Nekem jöhet az a sok káros anyag akkor ha valakinek nem kell
Az autóban elhasznált akkukat, ha eldobják le sem esik a földre akkora kereslet van rá. Nagyon sok évig még bőven jó szigetüzemre. És már elég jól újra tudják hasznosítani, de mire egy ma gyártott akku életciklus kifut biztos megoldott lesz még jobban az újrahasznosításuk.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #246107 üzenetére
Majd kiderül idővel, hogy megy az átállás. Ahogy mondod, a potrohos majd úgyis kimondja hogy nekünk ne mondja meg senki
Én már annak is örülnék, ha otthon az autók átlagéletkorát sikerülne levinni, és talán nem kellene megfulladni a szmogban.
Hétvégén voltak nálunk vendégek Bp-ről, mindenki megjegyzi hogy itt Berlinben mennyivel jobb a levegő mint Budapesten. -
nagyúr
válasz brumi1024 #246124 üzenetére
Itthon? A jelenlegi kormánnyal? Don't think so...
Csak belegondolva ha ez eljön, egy idő után nem kell benzinkút, helyette áramtöltőkút lesz, csak kérdés sikerül-e addigra olyan akkutechnológiát kiizzadni, aminek a töltési ideje hasonló a benzinéhez. Vagy súlyos gondok lesznek utazás terén...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #246122 üzenetére
ott szerintem is valoszinübb a fuel cell (van is a Mirai, ami simán vehetö pl. CH-ban, ...)
"nem fektetnek sokat" -> szerintem ez egy marha nagy kihivas: eldönteni, hogy minek a fejlesztesebe mennyi eröforrás menjen,
ezert nem jo, hogy a törvenyhozas késik, hogy ilyen szempontbol is bizonytalansag vanelektromos-aksis, fuel cell, H2 motor, "különös hybrid", ....
a "megoldás" (PKW): a menö külsöbe, a mindennel is összeköthetöség, a belsö mutogatása, a kezelöfelületek; hisz erre van vevö ...brrrr
-
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tsebacsi #246126 üzenetére
Nem lesz jó az "áramtöltőkút", ha többszörös idő alatt tudja csak feltölteni. A 30 perces töltés is meddő idő, ha nem tudsz mást csinálni közben.
Inkább a bevásárlóközpontok, plázák, irodaházak parkolóit kell telezsúfolni töltőállomásokkal, hogy amíg a 30-120 perces dolgod intézed, addig az autót töltöd.A mostani szemlélet helyett egy mobiltelefonos szemléletre kell átállni. Van az a típus, aki mindig tölti, amikor lehetősége van rá, rendszerint sosincs 100%-ig töltve, de sosem merül teljesen le. Míg van, aki esténként töltőre rakja, reggelente leveszi, a napot végig viszi a napot (20-60% közé merül estére). Előbbi tölti, ahol tudja, utóbbi otthon.
Személy szerint mindkettővel együtt tudok élni, amíg a hatótáv megfelelő. Battonya-Budapest távon szoktam vidéki utat letudni, pályán ez 250 km, 2,5 óra gyorshajtás és megálló nélkül. Ha ugyanez a táv ugyanennyi idő alatt megy elektromossal is, nem érdekel, hogy közben mennyi ideig kell tölteni a kocsit.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
brumi1024
veterán
-
Vismajor01
addikt
válasz 6030D #246110 üzenetére
Világos, de ha nem lenne eleve a gyartas a vilag masik felere akkor nem is kellenek hajok, akarmennyire is kg/tonna az jó mert elviszik a hatukon a fel világot. Amit leirtam azzal pont ezt oldanam meg :D Ha az europai felvevo piacot europaban gyartott autokkal elegitenek ki akkor tobben sporolnanak klimagazokon 1 ev alatt mintha a vilag osszes autojaval villamoson kozlekedsz 5evig
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz macilaci78 #246134 üzenetére
Tessék érteni amit írtam: Utazunk!!! Nem plázázunk! Utazás közben sem akarok plázázni, hanem odaérni minél előbb!!
Nincs mobiltelefonos szemlélet, ez egy jármű, nem egy kis eszköz amit BÁRMIRŐL feltöltessz, atóban bedugod, van nálad power bank, stb. Egy autóhoz nincs powerbank.Mindenki a plázába megy tölteni? örülni fog az ottani elektromos rendszer... Ez elvetélt ötlet, ha engem kérdezel. Nem lesz annyi töltőállomás, nem lehet annyit kiépíteni, amennyi kéne...
#246137Qru: Ezen tolni fognak szvsz, van rá egy Sör+feles kombóm!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #246138 üzenetére
Nem gazdaságos európában gyártani, tessék megérteni, nem véletlen vannak gyárak ott, ahol. Profit, a környezetvédelem itt sokadrangú helyen áll...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Vismajor01
addikt
válasz Tsebacsi #246141 üzenetére
Nyilván, ez a szabályozás is azért mehetett csak át mert az elektromos autókat drágábban lehet eladni, semmi másért. Soha nem fognak olyat tenni ami VALÓJÁBAN a környezetet szolgálja nem a pénztárcájukat. Sem ma, sem holnap. Majd akkor, amikor már késő lesz.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tsebacsi #246139 üzenetére
Te is kiragadtál egyvalamit az írásomból, a plázát. Írtam még bevásárlóközpontot, irodaházat is. Ha mindenhova kocsival mennék, a vidéki útjaimat nem számítva heti 100, nagyon max 150 km-t mennék. Tehát a kb 2 hetente esedékes Auchan kör alkalmával a bevásárlás ideje alatt feltölthetném azt a kocsit, amivel el tudok jutni vidéken élő szüleimhez is.
Persze aki midenhova is kocsival megy heti 500 km-t, de a bevásárlástól kezdve a fodrászig mindent online végez el, annak természetesen nincs ideje egy-egy töltsére 5 percnél több.
Szerintem is a tisztán elektromos autó nem a jövő. Összességében több problémát generál, mint amit megold. De jelenleg ez az, ami előre mutató, a legtöbb gyártó és a törvényhozók is ebbe az irányba mozdulnak.
Qru: azok esetében az ár miatt nyafogok. De manapság kb bárminek az árán lehetne.
brumi1024: köszi, hogy nem kellett nekem kikeresnem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #246145 üzenetére
Szvsz van 1-2 irány, mint az energetikai önállóság (/függés csökkentése), és levegő minőség javítása (főleg sűrűn lakott helyeken), ebbe beleillik.
-
nagyúr
válasz macilaci78 #246147 üzenetére
Gondolj bele, hogy mennyit kéne fejleszteni egy meglévő elektromos hálózaton egy plázát, irodaházat, akármit tekintve, hogy ott egy időben akár csak teszem azt 50 vagy 100 elektromos autó is töltődni tudjon egyenként mondjuk 50A áramerősséggel...
Irdatlan beruházás lenne, és tudjuk, hogy szeretik az ilyenekből inkább ellopni a pénzt. Mennyibe kerülne a töltés? Mit fog az egészhez szólni az Orosz (leszarom) és a közel keleti meg az Amerikai olajipar?
És hosszú távú utazásra gondoltam, külföld, ilyesmi, sokan csinálják, cégautóval, stb-vel mert ilyen a meló vagy a szükség, vagy a nyári turnusok, megindul a nép, akkor mi lesz, ki hol és meddig töltikézi majd a tütü-t? Hányan ragadnak majd az út szélén lemerült akkuval vagy milyen sorok lesznek a töltőállomáshoz?![ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Doki16 #246121 üzenetére
Szoktam én is vinni méhbe, múltkor 35 eFt-al távoztam most is van egy itthon, de még várok hozzá valamit, hogy megérje elvinni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg