-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
válasz kisza25 #68526 üzenetére
Nekem a mostani 1,2 turbósom kb annyit eszik mint az előző 1,4 -es szívó .
Annyi , hogy autópályán a turbóssal 150-es utazót tartok az 1,4-esel 140 volt az utazóm .Országúton , lakott területen , óra szerint : lakott terület 60 km/h , országút 100km/h . Így szoktam menni . Az 1,4 Megane Classic 5,3-5,5 l /100 km , az Auris is kb így eszik .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Kornel
veterán
válasz szentkuti11 #68554 üzenetére
600-ert tényleg autót is adnak már.
-
Kornel
veterán
válasz szentkuti11 #68556 üzenetére
Mondjuk nyilván nem ugyanannyi fenntartani.
De ugye kinek a pap, kinek a paplan -
Integrale
veterán
Most kaptam egy levelet a rendőrségtől, miszerint április elsején Szentistvánon forgalommal szemben parkoltam a József Attila utcában, 21:52-kor.
Szokásos rendőrségi szöveg, vallomás/ fellebbezés, adatok megadása stb.A problémám az, hogy abban az utcában nem jártam, csak "lejjebb" 3 utcával, ott viszont valóban forgalommal szemben parkoltam, rokonok háza előtt (ahogy eddig is, és ők is éveken keresztül).
Rendszám van, kép nincs, a helyszín pontatlan.
Szerintetek mi a teendő? Nem feltétlenül fizetnék 30-at ezért.
"Bad reklám is reklám too"
-
válasz pècsimunkás #68553 üzenetére
bocsi, azt nem írtam, hogy ez a most divatos 1.0 T motorokra írtam
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
mdani01
aktív tag
válasz szentkuti11 #68554 üzenetére
Rosszul hiszik 300-350 körül egész jókat lehet találni.
Milyen E46-sod van?
iPhone 6S SpaceGray
-
szentkuti11
addikt
-
brumi1024
veterán
Jó, de manapság mitől elvárható 10 év működés? A gyártó pedig az első tulajra tervez, utána az egyetlen bevételi forrása a szerviz és a speciális alkatrészek.
Ettől függetlenül szerintem zseniális karakterisztikája van a motornak, teljesen mindegy milyen tempóról rálépsz a gázra és megy.
[ Szerkesztve ]
-
sebijani1982
senior tag
Üdv!
Esetleg valaki használ H4 kadmiumsárga / aranysárga izzót az autójában? Vagy a lámpafólia jobb megoldás? Ki melyiket ajánlaná? Illetve márkát az izzóból, ami bevált.
Előre is Köszönöm a válaszokat.
"Ob's stürmt oder schneit, Ob die Sonne uns lacht, Der Tag glühend heiß Oder eiskalt die Nacht. Bestaubt sind die Gesichter, Doch froh ist unser Sinn, Ist unser Sinn; Es braust unser Panzer Im Sturmwind dahin."
-
Magnum_
nagyúr
válasz szentkuti11 #68563 üzenetére
adják ki, ez az első.
utána be kell azonosítani a helyszínt.. ja az másik utca. akkor nem jogos a bírságoló határozat. ki kell javítani a másik utcára
aki időt nyer, életet nyer.I humbly and respectfully decline™
-
bbubby00
őstag
Random meet arena p1 20:45tol? Paran kigurulunk.
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
trassher
addikt
válasz Integrale #68558 üzenetére
Fotónak mindenképp kellett készülnie, anélkül lufi. Ugyanígy jártam pár éve, a rendőr ott fotózott mikor visszaértem. Az, hogy évek óta így parkolnak ott az nem jelent sajnos semmit, ez teljesen random megy a rendőrségnél. Ahol engem büntettek ott naponta fél milliót is összefotózhatnának mégsem teszik. Nem vagyok jogtudor de szerintem a pontatlan helyszín már "alkualap" lehet. Saint_ biztosan tud konkrétabbat mondani.
Szerk.: Meg is előztek.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Integrale
veterán
válasz trassher #68568 üzenetére
Már felvettem Saint_-tal a kapcsolatot.
Nincs kép, cím is csak annyi, hogy Szentistván, József Attila utca, házszám sincs.
A korábbi parkolással nem mentegetőzni akartam, csak furcsa számomra, hogy egy fatornyos falucska eldugott mellékútján, amin egy autó szélességű aszfaltcsík van, menetirány szerinti jobb oldalon az út mellett pedig gyakorlatilag közvetlenül házfal, a másik oldalon pedig árok, járda, padka, ott nem állhatok aházamelé a felhajtóra?Nyilván költői a kérdés, mert kresz szerint nem.
"Bad reklám is reklám too"
-
bbubby00
őstag
P2 V sor. Megy a racsing
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
trassher
addikt
válasz Integrale #68569 üzenetére
Már kidobtam a határozatot mivel évekkel ezelőtt történt az eset de ott pontos cím volt megadva. Értem persze, hogy nem mentegetőzésnek szántad és a kresz sem épp rugalmas csak a rendőr belátása. Főnököm például főút mellett lakik, mindig menetiránnyal szemben áll az út mellett, naponta többször járnak arra rendőrök mégsem büntették meg soha. Engem meg egy kórház előtt kaptak el miközben nagymamámnak vittem be dolgokat. Mondjuk ott nem is számítottam másra mint a maximálisan kiszabható 30K-ra mivel az intézkedő rendőr egyike volt azoknak akik előtte 2 héttel hatalmas bűncselekmény közben értek tetten. Ez mondjuk egy másik vicces történet lenne de egyben tanulságos is a magyar rendőri hozzáállásról.
Redmi Note 7
-
-v-
addikt
válasz brumi1024 #68564 üzenetére
Ja persze, újonnan biztos jó, meg elhiszem, hogy jól megy
Nekem igazából már hánynom kell ezektől az agyonvariált belsőégésű motoroktól, szánalmas szerintem
4 turbó, biztos van vagy 8 lambdaszonda meg 3 katalizátor, meg lekapcsolgatja a hengert, meg mittom milyen tudományos szelepvezérlés, meg hány helyen fecskendez be, meg hány tudományos elektromos vízpumpa van, amit biztos külön unit vezérel, a ki tudja hány láncból szíjból feszítőből álló csodavezérlés, aminek egy eleme sincs véletlen se alulméretezve vagy hitványra gyártva, meg nyolc helyen vissza van vezetve a kipufogógáz meg DPF van ami tudományos ciklusok szerint regenerál és még mittudomén ... addig jó, amíg a gyárból kijön és működik, aztán egyszer elkezd letérdelgetni akkor jobb inkább kidobni egyben az egészet
Én már csak a villanykorszakot várom .. -
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Remélem jó helyen járok.
VW POLO III-hoz keresnék valami olcsó bluetooth-os rádiót.
Ilyen foglalat van a kocsiban: -
brumi1024
veterán
Jó persze, de ezt a fogyasztói társadalom nyírja ki, normális alkatrészméretezéssel azért lehetnének ezek tartós dolgok, emellett viszont én (mérnökként) sokkal több fantáziát és izgalmat látok ebben, mint egy faék egyszerűségű 6 literes szívóban, ami az utóbbi nagyjából 20 évben semmit nem változott. Ja de, bekerült két alumíniumrúd.
Egyébként a BMW tudtommal nem, de az Audi le tudja kapcsolni a hengereit. Sőt két villamos hálózat van (12 és 48 V), ja és van még egy villany stabilizátor is.
Egy másodpercig se aggódj, a villanykorszakban pontosan ugyanez lesz. Csak ott majd az akksik lesznek sz.rok, a kód lesz bugos, vagy ha más nem, akkor a villanymotor alkatrészeit méretezik alul.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz knoxhu #68578 üzenetére
Az az előlap foglalata, szedd le a műanyag keretet, nyúlj be két oldalt egy célszerszámmal (de inkább bízd olyanra, aki látott már hasonlót), és húzd ki a teljes rádiót, majd sétálj be egy tetszőleges boltba, vedd meg az új blútúszos rádiót, összedug, betol, bekapcsol, párosít, hallgat.
"Bad reklám is reklám too"
-
j.bravo
addikt
válasz trassher #68571 üzenetére
"előtte 2 héttel hatalmas bűncselekmény közben értek tetten"
szerintem ez érdekel mindenkit vagy ha nem is, de az érdeklődést próbáltad felkelteni, vagy nem?Mi történt? Szemeteltél? Közterületen egy fa tövénél dobtál egy sárgát? Vagy az is parkolással összefüggő dolog volt?
Whatever.
-
-v-
addikt
válasz brumi1024 #68580 üzenetére
normális alkatrészméretezéssel azért lehetnének ezek tartós dolgok
Nem tudom, most se a főtengely törik ketté .. egy rakás dologgal meg nem nagyon lehet mit csinálni, kokszosodás, meg a normákat be kell tartani stb. stb... szerintem túl összetett és érzékeny rendszer, és túlságosan összefüggenek a dolgok, tele van olyan cuccal, ami nem karbantartásmentes, de persze karbantartani meg nem igen lehet, szépen használódik, egyszer csak elbaszódik, vagy elkezd elbaszódni, szép lassan kinyír más dolgokat is, na persze nem azonnal, csak azok is jobban használódnak, letérdel ez, letérdel az, visz magával mást is.. fél motort kicseréled.. meg már nem az van, hogy ok, van benne ez a két három dolog, ha ezt kicseréled megcsinálod jó lesz, hanem annyi minden van, nem tudod a többi mikor térdel le a pékek meg már az egyszerűbbekhez se értenek, nyilván ehhez se fog nagyon senki.
a fogyasztói társadalom nyírja ki
Na ja, ez a másik, ami miatt ez már jó nem lehet.. kb. ugyanannyi pénzből ma sokkal bonyolultabb motort kell fejleszteni, legyártani, megfelelni a normáknak, csalószoftvert írni rá meg persze a marketingeseket is ki kell szolgálni, mindig egyre erősebbnek kell lennie, egyre jobb számok kellenek. Meg persze "kicsit" többet tudnak a mai autók, mint régen, elmegy az ammo a szoftverfejlesztésre, meg az egyéb rendszerek puccosítására, sokkal több fele oszlik meg a pénz, lehetetlen szerintem már ilyen feltételek mellett ilyen bonyolult dolgot gazdaságosan tartósra gyártani .. Ráadásul túl gyors ütemben kell fejleszteniük, ezért nem egy bevált, letesztelt megoldást kapsz, hanem valamit, amivel kísérleteznek, hátha nem lesz szar.
sokkal több fantáziát és izgalmat látok ebben, mint egy faék egyszerűségű 6 literes szívóban
Don't fix what ain't broken, az még jó volt én mérnökként is meg felhasználóként is abban látok fantáziát, ami nem egy vödör fos lehet jó a geci bonyolult is, persze, de akkor annak a gyártási meg karbantartási költsége is olyan lesz ... Amúgy is, nekem még azt tanították, ami nem szép, az nagyon jó se lehet és ezek már nem szép megoldások, hanem vergődés, vannak egy technológiának ésszerű korlátai, túl lehet lépni, persze, de akkor már túl nagy lesz a trade-off. Lásd atomerőművek, pont ma is írtak róla, mióta ennyire ráálltak a biztonságra nem lehet azt már gazdaságosra kihozni.
Egy másodpercig se aggódj, a villanykorszakban pontosan ugyanez lesz
Hát, amiatt nem aggódom ja, egy percig se, hogy a tervezett avulás eltűnik a fogyasztói társasadalomból ennek ellenére nekem az egy ezerszer szimpatikusabb konstrukció, és szerintem az alulméretezés meg karbantartásigény is elég más formában fog jelentkezni..
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz j.bravo #68583 üzenetére
Szilveszter előtti este behajtottam egy foci pályára a zuhogó esőben, a középpályán húztam egy kéziféket. A rendőrök pedig épp arra jártak, kifelé menet elakadtam, két barátom tolt meg és úgy jutottunk ki. Adatfelvétel, stb majd feljelentés, kihallgatás, kiskorú 2 év börtönnel való fenyegetése valótlan adatok alapján. Ugye az egyik intézkedő rendőr büntetett meg a parkolásért január 21-én. Az akkor még kiskorú barátomtól pedig megkérdezték, hogy mit tud arról elmondani, hogy a lakók felírták a rendszámom január 21-én mivel akkor is bementem a pályára. Ő azt mondta ez nem igaz, a rendőr pedig azt, hogy megkérdez engem is de ha nem egyezik a két történet akkor hamis tanúzásért amúgy 2 év börtön jár. Nekem azzal nyitott, hogy reméli a kihallgatáson is olyan vagány leszek mint akkor este. Mondtam megnyugodhat, nem fog csalódni. Aztán feljött pár részlet, hogy ne mondjam, hogy a rendőr hazudik, stb. Erre mondtam, hogy ilyet nem állítok, viszont maga fenyeget egy kiskorút 2 év börtönnel valótlanul. Csak pislogott nagyokat. Engem rabosítottak de szerencsére csak ennyi mivel akkora ökörségeket írt a kihallgató a vallomásomba, hogy a hajam égnek állt. Mikor szóltam, hogy ezt nem írom alá mert nehezen értelmezi az összefüggő szöveget még ő volt felháborodva. Az ügyész a hivatalos határozatban "csínytevésnek" nevezte az esetet. Aki feljelentett még arra sem volt képes, hogy megkérdezze mi is történt, holott az ügy alatt jó párszor összefutottunk. Jelenleg adócsalás miatt csücsül.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz Mágus2 #68588 üzenetére
De te egy jóval civilizáltabb országban élsz. Itt azt is el kellett magyaráznom, hogy hogyan jutottam be a pályára mivel a kollégák "felszemlézték" a helyet és oda nem lehet kocsival bejutni. Mikor nem értette hogyan sikerült akkor csak annyit mondtam, hogy öten voltunk és átemeltük a korláton.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Magnum_
nagyúr
Jol van, latom az ejjel mindenki badass volt
I humbly and respectfully decline™
-
footy
addikt
válasz Snoop-y #68536 üzenetére
Amikor az 1.8-2.0 szivobenzinesek helyett megjelentek az 1.4 turbok, akkor is karogtak egy csomoan hogy kavedaralo meg nem fog sokat elmenni es erdekes modon meg tudtak csinalni a gyartok hogy sokkal jobb vezethetoseget adtak, kisebb fogyasztas mellett es nem lehet hallani tomeges motor(a VW-n kivul) ill. tubocserekrol sem.
Az 1.0T benzinesekkel sincs semmi gond. Pont mult heten vezettem egy Focust amiben 125 lovas ecoboost volt. Hetkoznapi kozlekedesre sokkal kellemesebb mint az 1.6 szivo es a fogyasztasa is kisebb. Mikor az egyik baratomnak kerestunk autot(Focust), akkor atporgettuk a forumokat, sehol nem volt szo motorcsererol, vagy hogy a turbohoz nyulni kellett volna. A mobile.de-t is gyakran neztuk, de ott sem talalkozunk "motorschaden"-es autoval. Azt hiszem hobbizoli linkelte a tuningszettet 1.0 ecoboosthoz amivel a blokk megbontasa nelkul 180-200 loerore lehet huzni a motort. Akkor nincs benne tartalek?
Ezek kozul en nem tudok fix olajcsere-intervallumos autorol. A 20-30k a maximum amit megtehetsz, de ez dinamikusa valtozik,mert az ECU figyeli az uzemeltetesi korulmenyeket es figyelmeztet hogyha elobb kell olajat cserelni.
Persze meg mindig van 1-2 szivomotor amit meg lehet venni, de az igazsag az, hogy a mazdan kivul mind szar.
Szerteszet kell porgetni ahhoz hogy megmozduljon az auto, mert lefojtja a kornyezetvedelmi norma oket.ui.: A balf@sz user ellen persze semmi nem ved, talan csak a toyota hibrid.
[ Szerkesztve ]