Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz jjeahh #84548 üzenetére
MLaca konkrétan ezt írja a kép alatt:
"Nikon D500 markolatot és négyzet alakú (1:1) szenzort látok"?
nah ez vajon mi? Ha tényleg 1:1es méret lenne az érdekes lenne. Illetve mi lesz az objektívekkel, mert így azt a részét is használni kéne amit eddig nem... kompatibilitás? Pl a szirom alakú napellenző kilőve...[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz jjeahh #84561 üzenetére
A tárcsa miért magasabb szinte, mint az EVF "púp"? Hogy elférjen rajta a piros csík? Egyáltalán, minek piros csík egy "munkagépre"? Megkülönböztető jelzés a programtárcsa minőségére?
Nekem ez fail, úgy ahogy van. DSLR majmolás, erős ízlésficammal.
De ha másnak ez tetszik, akkor bocs, eldugultam
-
Tikakukac
titán
válasz jjeahh #84569 üzenetére
Igen, ismerem a gépparkot
Megyünk fel szépen szépen mm-ket rakunk hozzá mindig. Ebből a trendből azért nem jövök ki jól, mert mikó bemenet a kis vázakon nincs, a nagyobbak meg ha túl nagyok ott leszek, mint a DSLR-el. Épp azért van M4/3 parkom még mindig, mert nekem még kezelhető.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #84548 üzenetére
A gx80-ban van e-stabi is videó alatt, ha mindhárom stabi megy (OIS, IS, E) akkor az nagggyon durván megfogja a képet, csak egy kicsit rákroppol az amúgy is kroppolt 4k-ra. Gondolom tech oka lehetett, mert már ott volt eleve a nagyobb terület... No ennél még pöpecebb lehetne, ha tényleg ekkora cenzor kerül bele és erre is használná.
Ezen kívül simán mehetne a multiaspect, kiegészítve, hogy feleslegessé válik a portrézáshoz forgatni a gépet Ha még a rawba bekerülne a teljes szenzor adat akkor lenne csak full multikulti
Azt se felejtsük ki, hogy több obi nagyobb képkört rajzol mint a m4/3 szabvány 21,6 mm-e persze kérdés, hogy ezt így engednék e kihasználni. Szerintem nem. -
Muerte68
addikt
válasz jjeahh #85080 üzenetére
mikor rendezvényen mozgó embereket fotóztam én a záridőt fixáltam nehogy bemozduljon a rekesz meg az iso ahoz idomult persze az iso maximumot megadtam.
2,8-as fényerővel max 3200-as iso val szinte minden belefért és nem volt bemozdulás[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
válasz jjeahh #85083 üzenetére
EM10-el csináltam 60/2,8-as Sigmával-alapból 1600-volt a max iso,csak mikor lekapcsolt világításos-torta gyertyás képek voltak akkor raktam 3200-ra-még jók lettek de nálam a m4/3-nál a jó kép max 1600 nál volt a fölötte levő csak válalható face-minőség Mivel fix obi nem kelett variálni +ott volt a stabi.
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #85083 üzenetére
koncerten en mindig S modban szoktam fotozni, es akkor pontosan tudom szabalyozni milyen zaridot szeretnek, az automatika ugyis kinyitja max-ra a rekeszt, az iso meg auto-iso, olyan plafonnal amit meg elfogadhatonak tartok. Ezzel csak akkor lenne gond ha mondjuk olyan az objektív hogy nem szeretned max nyilason hasznalni (en koncerten olyanokat hasznaltam ahol ez nem volt problema) Meg a regi Pana G5ben meg nem volt M modban auto ISO, az E-M1-ben mar van (meg persze mar egy csomo vazban van, ezt csak regebben volt divat kihagyni), es akkor ezzel az is athidalhato ha valamiert nem akarna az ember megsem max rekeszt. Bar akkor meg expo-korrekcio nincs, ami viszont nekem peldaul szukseges. Pl. koncerten a Sony RX100-at szinte mindig ugy hasznalom hogy S mod, de egyben expokorrekcioval legalabb -1FE, mert magatol tullone ahhoz kepest mint amit en szeretnek (persze ott is jo nekem az S mod, nincs annal a gepnel sem gondom azzal ha max-ra nyitja a rekeszt)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #85080 üzenetére
Nekem tetszik
AP: Jó, persze, nem vészes, csak "hozzá képest" meglepő volt.
MrChris: grat az új szerzeményhez! Ujjak milyen gyakran lógnak bele a képbe?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #85101 üzenetére
"Ja, S módra gondoltam én is, csak azzal ott vagyok megint mint az A móddal"
dehogyis, ha ugyanott lennék vele akkor nem használnám De a többit amit írsz nem egészen értem: ISO-t állítgatni sokkal nehézkesebb mint záridőt/rekeszt, mert utóbbiakhoz van dedikált vezérlő, míg az iso-hoz nincs (mondjuk pl. e-m1en van a kétirányú kapcsolóval erre átváltás, de azzal meg más bajok vannak, nem használom. De ez eleve egy extra) Az ISO-t amúgy sem kell kézzel állítgatni, azt elvégzi a gép (pana G5ön sem volt ezzel gondom) A rekeszen ami objektíveket én használtam (nemrég töltöttem is fel a 12-40 meg a 25/1.4gyel képeket) ott nincs sok állítgatni való, maximális rekesz és kész, inenntől az A módnak nincs értelme, az S módnak viszont van, hiszen a záridőt azt kontollálni szeretném. Én a szép és érdekes fények miatt fotóztam koncerteken, ezért főleg ilyen helyekre vittem a gépet, ott kiindulásként 1/100 záridőt szoktam használni a zenészek és a fények mozgása miatt (A módban az automatika ezt lejjebb tekerné sokkal) Ha valamelyik haveromék koncertjére megyek valami nem túl jól megvilágított helyre és emléknek lövök pár képet, ott meg ha nagyon kell és nagyon kevés a fény, lejjebb vihetem a záridőt.
De ha Te mindig ki szeretnéd maxolni hogy attól függően hogy épp melyik objketíved van fent és azzal mennyit tudsz kitartani, ahhoz ugyanígy pont az S mód az ideális, persze hogy állítanod kell, de S módban pont ezt tudod pofonegyszerűen megcsinálni az egyik tárcsával.
A másik tárcsa meg az expokorrekcióhoz kell nekem, ahogy a korábbiakban is írtam, nálam majdnem mindig minimum -1 FÉ, de ez persze konkrét helyzettől függően változhat (EVF rulez)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz jjeahh #85118 üzenetére
Nekem A Mód + Auto ISO van ezer éve, persze az Auto ISO-ban belőve, milyen záridőnél ugorjon feljebb az érzékenység. Így a Fuji simán lemegy ISO 400-ig is, ha kell, ott is csak azért 400-ig, mert DR200-at szoktam koncerten használni a csúcsfények miatt, úgy meg 400 a minimum.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #85408 üzenetére
Mint mondtam, értem én, hogy ott vannak a komolyabb cinema grade rendszerek, de azok teljesen más szintet képviselnek (megvásárolni nem is nagyon szokták ezeket, inkább bérlésben gondolkodnak, vagy nagyobb stúdiók lízingelik a flottát).
(#85407) SpongyaBob: Miért használja mindenki stabilizátoron? Ez nincs így. Amúgy itt most alapvetően a formára értettem, hogy ne csak ezek a kalapácsok legyenek a piacon. Aki ezt szereti, ezt veszi. Aki meg mondjuk fogott már a kezében egy pro camcordert és gondolkozott már el azon, hogy bárcsak cserélhető objektíves lenne vagy elférne benne egy nagyobb szenzor, az vágyódni fog valami ilyesmi után. Amúgy a Panasonicnak is voltak erre kísérletei már, de nem túl aktív ezen a vonalon.
-
madgie
titán
válasz jjeahh #85432 üzenetére
Nemá, a dpreview videóban tisztán látszik, mennyire kicsúszik a Pana lába alól a talaj ISO 10k körül... az A7S II meg még ott bőven fickós kedvében van. Szóval csodák nincsenek, két stoppot nem dolgoztak le, 3 és fél éves Sony szenzor ide, vagy oda.
És ezt nem fikázásképp mondom, az X-T2-m ilyen "fényekben" mér összehányta volna magát
-
hibavissza
veterán
válasz jjeahh #85510 üzenetére
Letöltöttem a GX85 és EM10 II ISO 800 raw fájlokat Dpreview-ről. Szög azonos rekesszel és záridővel lőtték, papíron az objektív is azonos volt, de az Olympus egyértelműen több fényt kapott.
Nem tudom ki mért félre ennyire. Amúgy nekem úgy tűnik mások voltak a fényviszonyok a képminták készítésekor. Lehet a szemem káprázik.Szóval ennyit a DxO és DPreview tesztekről. Vagyunk ahonnan indultunk.
-
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #85793 üzenetére
Ránézésre ráncfelvarrot GX8 lesz ez (20MP-s szenzor csak AA-filter nélkül, 5 tengelyes stabi) GX80 vázban, remélhetőleg annál GX8 keresővel tippre 300k-s kezdőárral. (Hacsak nem lesz valami megjelenéskori akciós ár)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #85831 üzenetére
Medve után mi neked pár farkas komolyra fordítva: Akkor óvatosan!
totálkezdő: Ja, bakteriális, kolléganőkön már végigment, azt hittem megúsztam, nem jött össze
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #85872 üzenetére
Hát nem hiszem hogy ennek az obinak a fő területe a videózás.
Videózásra meg ott a 12-35/2.8 és a 35-100/2.8, szerintem azért ezek elég komolyak, és le is fedik a döntő részét annak ahol nem valami nagyon speciális az igény.Szerintem ez egy jól paraméterezett obi. A Pana 35-100/2.8 és az Oly 40-150/2.8 mellé/fölé (főleg megfelelően árazva, és talán joggal feltételezhető hogy a minőségével sem les gond) tök jól elfér.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Muerte68
addikt
válasz jjeahh #85892 üzenetére
Nekem a Pana G3-hoz volt 1 Dste+1 Patona a gyárin kívül- azok majdnen úgy bírták mint a gyári
A noname-nekem nem jött be 4 ezerért már lehet ismertebbet kapni annyi pluszt nekem megérLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
válasz jjeahh #85962 üzenetére
Én amíg megvolt az EM10-szinte csak ez volt rajta-kivéve ha tele kelett akkor a 40-150-Én nagyon szerettem szép éles képe volt és fényszegény helyen is teljesen jó volt mivel 2,8-on is már éles .
Sokak szerint steril-de ha nem olyat akartam arra ott vannak jó kis régi obik[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz jjeahh #85971 üzenetére
Ez jó. Én az 1. típust testesítem meg részben, mert az APS-C 50mm szerintem abszolút senki földje, de portréra 85-135mm között bármi elképzelhető számomra, nem csak a 85 a király. Offos APS-C zoommal az ekvivalens 105mm jött be legjobban, és nem azért, mert 70mm volt a vége. Szóval nekem az Oly 45mm is rövid kicsit.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen