Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89261 üzenetére
Hogy érted az, hogy a legunalmasabb? Nekem az a "baj", hogy a legtöbb képem eff 40-50mm körül van. Eff 90mm felett pedig nem is nagyon szoktam, mert ott a teljes alak már nagyon-nagyon messze van. Pedig ott azért jobban a dof talán.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
madgie
titán
válasz hibavissza #89466 üzenetére
Nem tudom, én az egész koncepciót nem értem, legalábbis ehhez az árképzéshez nehéz kötni pl az EVF felbontását.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #89528 üzenetére
Na de miért mondasz ilyet? Magyarósi Csaba videóin is öröm nézni, hogy folyamatosan a háttérre húz a fókusz
-
Mirman
őstag
válasz hibavissza #89530 üzenetére
Casey nem 6D II-t használ vlogolashoz ? Tavaly volt egy videó amiben ezt ecsetelte.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #89532 üzenetére
A friss videóiban megint felbukkan a Canon. De amikor kijött a GH5, akkoriban tényleg azt használta.
-
Warton
őstag
válasz hibavissza #89534 üzenetére
És egyébként kit érdekel?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #89534 üzenetére
Nekem úgy dereng, hogy a GH5-öt szponzor megállapodás miatt használja/használta (a tévedés jogát fenntartom). Mint az éppen aktuális Samsung csúcsmobilokat is (na ez már egészen biztos, mert több TV reklámjukban is szerepelt, sőt forgatott reklámot ő maga is nekik). A Canon 6D II meg feltűnően egyidőben bukkant fel egy csomó híres Youtube videósnál, mint Neistat világi cimborájának számító Peter McKinnonnál is. Szerintem Neistat még az EOS 80D-vel csinált videót utoljára tényleg önszántából és nem azért, mert egy PR-os a kezébe nyomta.
Btw jó ideje nem nézem a csatornáját, néha elkapok egy-egy videót, de nálam ott tette be a kaput, mikor elkezdte a napi vlogot csinálni a nagy büdös semmiről. Nagyjából azóta sem tért magához, hiába állt már le a napi vloggal.
Továbbá a GH5-ös videói a tartalmi dolgoktól elvonatkoztatva is nézhetetlenek, állandóan félre van fókuszálva és még az objektíve is olyan focus breath-et tol, hogy beleszédülök amikor az AF huntol (és azt sokszor csinálja). A Panasonic igazán gatyába rázhatná már ezt az AF rendszerét, mert amúgy van pár gépe, ami egyébként tök ideális vlogger masina lenne.
Abban meg tökre egyetértek mindenkivel, hogy a Full Frame világnak nekimenni a DFD-vel egyszerűen több, mint ciki.
[ Szerkesztve ]
-
vakablak93
őstag
válasz hibavissza #89552 üzenetére
ha már lecseréltem akkor mindkettőre keresek valamit, ennyi,
[ Szerkesztve ]
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #89528 üzenetére
Talált, egy vlogger az, de nem kap érte pénzt, tudtommal.
Egyébként egy vloggernek miért is felelne meg egy telefon?
Miért nem lehet MFT-vel videózni?Amikor az E-M5 II megjelenése után a fórumokat olvasgattam, nagyjából az volt a "közvélemény", hogy egy szar váz, mert a HI-RES mód ebben a formában használhatatlan, soha senki se fogja használni, szóval ha azt nem nézzük, akkor 0 újítás, jó drágán.
Ehhez képest én nagyon is sok képemnél tudom használni ezt a módot (és baromi kényelmes 1 gombnyomásra kapni 1 db jó nagy RAW-ot), szóval ezek után még azt is eltudom képzelni, hogy valakik mégis tudnak értékelhető videót csinálni MFT-vel.
-
vakablak93
őstag
válasz hibavissza #89559 üzenetére
ránézek,
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #89558 üzenetére
Nem trollkodásnak szántam, az nem ilyen.
Csupán válaszoltam egy korábbi kérdésedre, illetve reagáltam a hozzászólásra, abban ezek álltak:
"Fogadok valami vlogger akinek valójában egy telefon is megfelelne"
- Mert te tudod, hogy egy vloggernek a telefonnál nincsen többre szüksége."Aki mft-vel vloggerkedik az biztosan pénzt kap érte."
- Mert te tudod, hogy az összes vlogger aki merészel mft-vel videózni, az pénzt kap érte."Igen még az em1 ii is alkalmatlan."
- Ha a jelenlegi csúcs MFT váz alkalmatlan, akkor az egész MFT az, szerinted."Ki írt itt olyat, h nem lehet mft-vel videózni?"
- Magát a tényt, hogy ott van egy piros gomb a vázakon, amivel indítható videó nem mondtad ki, hogy ez nem létezik, de egyébként eléggé savaztad a videós képességeket. Erre reagáltam, hogy azért itt a fórumon elhangzanak olykor furcsaságok maximális magabiztossággal és offtopicként említettem, hogy ha a HI-RES is annyira használhatatlan, mint azt ezeken a fórumokon megállapították páran, akkor talán mégis jó lehet az mft akár videózni is."Az új Oly vázhoz meg jó étvágyat. Habzsold."
- Ezen az ágon az új gép nem jött szóba... De igen, én látok értelmet az új vázban, megvenni viszont nem fogom, mert messze áll tőlem a telefotózás. -
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89570 üzenetére
Gyors belenéztem, de azért ettől az AF-től sem pisiltem magam alá. [link]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89570 üzenetére
Ahogy látom inkább állványra teszi, biztos ingyen szenved vele! Hány kiló az a szett? Meg félre megy a fókusz és 45°-ban tartja, mert alig bírja csuklóval. A pénzen kívül nem látok más indokot erre a gépre. Úgy kell neki!
-
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89573 üzenetére
Ne forgasd ki a szavaimat kérlek. Ilyet még csak nem is sugalltam. Egyszerűen megjegyeztem, hogy az sem egy nagy durranás.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #89622 üzenetére
Lófaszt user error. Először is ARGB képes kalibrált monitorom van. Másodszor, a fényképezőgép beállításait, köztük a színteret is elmenti az EXIF-be a váz raw formátum esetén is. Ha ezek után DxO-val feldolgozod a raw-ot és elmented sRGB-be a következőképp néz ki az EXIF:
Illetve nem is az EXIF, mert az info panelen az EXIF tabon nincs aRGB színtér. Viszont van egy fényképezőgép ikon ugyanott, abban jelenik meg az aRGB.
Harmadszor, hogy-hogy nem, egy vázból kieső aRGB jpg mindaddig szarul jelenik meg míg fel nem nagyítom 1:1 nézetre vagy nem nyúlok valami szerkesztő funkcióhoz (elég ki-be kapcsolni pl. a WB melletti check boxot), utána meg hirtelen megjavul.
User error, mi?! Próbáltad ezt a szoftvert egyáltalán?
(#89621) trlala: A viewer 3-hoz képest nézegetni gyorsabb, az állítások gyorsabban jelennek meg. Exportot még nem próbáltam. Eddigi tapasztalataim szerint a RAW esetében alkalmazza a színbeállításokat rögtön. Viszont a kiexportált aRGB jpg-t már nem itt kell visszanézni. A szívás akkor jön, ha valaki aRGB jpg-ben fotóz raw nélkül. Bár az utóbbi idők tapasztalata szerint azt a képet másnak színhelyesen megmutatni kb. lehetetlen. Még az amúgy jó IrfanView is kiesik a beágyazott profil hiányán.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
INTELligent
senior tag
válasz hibavissza #89712 üzenetére
Az év kommentje azt hiszem már meg is van .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
#27070592
törölt tag
válasz hibavissza #89727 üzenetére
Autofókusz? Az mi is?
(kérdezik a tájfotósok, asztrofotósok, tárgyfotósok, épület és enteriőrfotósok)
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89735 üzenetére
Ez az ő titkuk marad miért ragaszkodnak a DFD-hez. A vásárlókon múlik elég e nekik a céljukra és cserébe mit kapnak más területen. Fotózáskor a gx80 12-32-vel kb 0.06-0.09s alatt áll élesre, feltételezem a pro Pana vázak ennél még kicsivel gyorsabbak. Nem a létező leggyorsabb, de fotózni azért csak elég. Vannak már fókusz tesztek az új vázakkal, obikkal?
-
#27070592
törölt tag
válasz hibavissza #89735 üzenetére
A marketing süketelés valahol minden gyártónál adott (és elvárt ) Persze ha a 4K@60 videoval együtt jár az állandó focushunting, az nálam is kizáró oknak számítana.
A másik süketelés a HiRes mód kézből.. ami a gyakorlatban gondos manuális fókuszálást jelent majd, állványon lévő géppel. -
b.vr
őstag
válasz hibavissza #89743 üzenetére
Nem uj informacio, hanem az ismertek mas szemleletbe rendezese. Es legalabb nem nyavalygas
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
vond
MODERÁTOR
válasz hibavissza #89813 üzenetére
A múltkor utánanéztem, az nem megoldás erre az esetre. Már nem emlékszem hol írták, vagy mondták, de elég egyértelmű volt. Utána ki is próbáltam, és hiába lőttem be pl. 1/50-re, attól még ugyanúgy feljebb, vagy lejjebb tolta, ha épp arra volt szükség.
Elég durva is lenne, ha ezt alapból tudná a váz. Hisz akkor kvázi lenne egy csilliárdos értékre is tekerhető, beépített ND szűrő a gépben.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89829 üzenetére
Sajnos kevés alkalmam van elmenni fotózni, főképp olyat amit család/baráti körön kívül megosztanék, hogy demonstráljam... egyik alkalommal az offtopik xe1-t vittem kirándulásra manuálokkal és stabi hiányában rengeteg bemozdult képem lett. Ilyen helyeken rögtön átléptem a reciprok szabályt és sok nem is sikerült. Vagy ezen a helyen is szoktam lődözni 1/3, fél másodperceket. Vagy itt.
Persze lehet stabi helyett iso-t emelni, vagy állvánnyal dolgozni, de így azért egyszerűbb, kényelmesebb, jobb minőség.
Ha valaki HDR-t is szeret készíteni akkor jobb átfedés érhető el, szinte alig illeszt a progi.
Ettől még a képek lehetnek középszarok, de az IS miatt bemozdulástól mentesek. -
jube7
tag
válasz hibavissza #89829 üzenetére
Semmi gond, kötekedj nyugodtan, én is szoktam időnként butaságokat beszélni.
"Minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának."
-
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89832 üzenetére
PS-ben hogy teszed helyre?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89836 üzenetére
Ilyen hülyeséget nem próbáltam.
Bakker, nem értelek, tényleg kötekedsz, mint írtam a bemozdultakat dobtam, a 28-as és 50-es OM obival ekkor ebben a szurdokban alig készült bemozdulás mentes kép. GX80-al fátyolvizet csináltam volna
ebből, még rekeszelhettem is volna. IS nélkül viszont lőttem egy kazallal, hogy legyen egy bemozdulás mentes.
7.5-essel 1/4 másodperc f4-en, ez a lehetőség azért kuriózum. 1/10 alá menni a 28-as, 50-es, de akár a Lumix20-as obival már határeset, 1/4 meg azt jelentené, hogy nem tudok ekkor éleset lőni.PS-ben helyre tenni a bemozdulást? Mennyi idő, módszer elsajátítás és végül még a profinak is xar lesz.
Állvány nyilván hasznos, de majd ha felnőnek a gyerekek. Próbáltam korábban de élvezhetetlenné vált a kirándulás. Helyette pótléknak és egyebekre kiváló az IS.
Ha te nem veszed hasznát, vagy nem tudod a magad hasznára fordítani akkor neked felesleges. Különben is minek fotózni és csinálni n+1-edik képet arról a témáról amit
már millióan lefotóztak alexpó nélkül? -
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89837 üzenetére
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89840 üzenetére
Nincs 400-asom, 180-as a legnagyobb, azzal 1/8-t sikerült a gx80-al. Olyan jó lesz? Bizonyít?
Valahogy nekem nem fekszenek a teleobik.[ Szerkesztve ]
-
pandur99
aktív tag
válasz hibavissza #89836 üzenetére
Menjél el állvánnyal társasútra! Másszál hegyet állvánnyal! Menj be egy műemlék templomba, múzeumba állvánnyal! Piacra, esküvőre, gyerekzsúrra állvánnyal! Fotózz játszó kutyákat állványról! Stb.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #89836 üzenetére
"Az ilyen statikus épület vagy tájfotóknak az a lényege, hogy tökéletes legyen. Itt nem a pillanat elkapása a lényeg. Szóval kell az állvány, hiába írják a prosiba, hogy 6 fé."
Te itt valamit nagyon összekuszálsz, mert senki nem mondott olyat, hogy a 6 Fé-re beharangozott stabilizátor kivált egy állványt. Az állványos táj/épület fotózásnak is megvan a maga közönsége, lelassulsz, előre tervezel, szűrőzöl, akár még tilt-shift objektívet is bevetsz. Egyszerűen más műfaj, mint egy viszonylag könnyű felszereléssel túrázni vagy járni a várost.
Nekem még azért megvannak azok az idők, amikor állványt nem azért cipeltem magammal, hogy a fenti lelassulós alkotói munkát műveljem, hanem mert mindennemű stabilizáció nélkül kék órás városi fotót még széles látószöggel sem tudtál meglőni kézből, főleg ha a szenzort már ISO 400-ra sem engedted el jó szívvel. Én rohadtul örülök, hogy emiatt nem kell már állványt (kényszerből) cipelnem. Állványt már csak olyan témákhoz használok, ahol nem az van, hogy nem elég az IBIS/OIS, hanem eleve ki is kell kapcsolni.
A nagytelézés meg más műfaj, oda fény kell. Nem csak a stabilizátort, de az állványt is feldughatod (hogy téged idézzelek), ha a témád bemozdul.
Szerintem te is érted és tudod jó, hogy mi az IBIS/OIS rendeltetése és helye a fotózásban, csak valamiért úgy gondoltad kötekedned kell egy jót.
[ Szerkesztve ]
-
jube7
tag
válasz hibavissza #89836 üzenetére
Hát ha nem is ma, de azért tanulhatsz valamit majd egyszer, és akkor talán kevesebb butaságot írsz majd...
"Minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának."
-
jube7
tag
válasz hibavissza #89852 üzenetére
Érdemben? Dehogy nincs. Most például már sokkal okosabban írtál, kevesebb túlzással, vagyis mégis tanultál valamit. De még ne dőlj hátra elégedetten...
A szenzorstabi valóban lágyíthatja a képet és telére alkalmasabb az obiba épített (vagy duál), de ezt itt szinte mindenki tudta eddig is. Ha van kétkedő esetleg, aki "istencsászárságnak" tartja a szenzorstabit, azt nyugodtan győzködhetnéd privátban is..."Minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #89852 üzenetére
Há' nemtom' én elég hamar kiismertem azt a tulajdonságát a Panasonic IBIS-nek, hogy kell némi nyugi neki exponálás előtt, különben hajlamos berángatni. Ez van, technológiai korlát. Ebből nem következik, hogy az előnyeivel ne élhessünk ott és akkor, ahova és amikor való.
Volt már IBIS-es gépem a G80 előtt, de az utolsó ilyen egy idestova 11 éves Pentax K200D, szóval nem igazán releváns már a tudása (btw azon volt háromállású dedikált kapcsoló a vázon, imádtam). Amúgy az elmúlt években végig OIS képstabilizátorra voltam hagyatkozva (Canon, Nikon, Fujifilm vázakon), na az lehet nem fog annyi fényértéket, de ahogy felrántom a gépet a vállamról, hogy fotózzak, azonnal stabilizál, nem izeg-mozog még egy kicsit.
Az elején nekem is eltoszott az IBIS így nem kevés fotót, máshoz voltam szokva, de hamar ráálltam, hogy exponálás előtt egy kicsit még tartsam nyugiban a gépet, így drámaian visszaesett az IBIS miatt bemozdult fotók száma, közben drámaian megnőtt azoké, amiket nélküle meg sem tudtam volna lőni, pláne nem ISO 200 mellett.
Nekem mindegy amúgy, nem kell szeretni. De azzal jönni, hogy az IBIS nem való telézéshez leginkább egy olyan alapvetés elismétlése, amit már az ősi Pentax K200D idejében is illett ismerni, nem mondasz vele újdonságot. Nem is oda használtuk. De nekem mondjuk 11 éve is rohadt hasznos volt, hogy felraktam bármilyen OIS nélküli objektívet (teszem azt a Normafánál fotóztam egy modellt) és amikor a lemenő nap már f/1.7 mellett sem adott túl sok fényt, akkor is tudtam tartani az expozíciót alapérzékenységen.
Lehet arról diskurzust folytatni, hogy hova jó az OIS, hova az IBIS és hol kell kikapcsolni mindent, de az ilyen "szar gyerekjáték az egész" kinyilatkoztatások meglehetősen szakmaiatlanok.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89852 üzenetére
180mm-es OM obival 1/25s ami majd mindig sikerül IS-el. Ennél hosszabb idő már szerencsejáték, de nem nagyon telézek. A 12mm-essel a 1/2 másodperc ami még kifogástalan, de ez azért nem mindig sikerül. Azt nemtom megmondani, hogy hol a még könnyen használható vége 12mm-en záridőben.
Mivel párhuzamosan használom az XE1-el ezért közvetlen tapasztalom a hiányát. Át is állítottam sorozatra, hogy az egyik kép már csak sikerüljön, de így is pl az OM28-assal amit a legtöbbet koptatok azzal az 1/30 a maximum. A Lumix 20-assal a GX80-n erre egyáltalán nem kell figyeljek, ott tényleg csak az alany bemozdulása számít. Lehet, hogy előfordul a stabi miatt bemozdult kép, de ez szerintem elenyésző lehet. Viszont egy hosszas teszttel, statisztikával kimérhető lenne mennyiszer hibázik. Hozzá tartozik, hogy továbbra is azért ügyelek a minél kevesebb bemozgásra, félkézzel nem szoktam lődözni.
Számomra a G6 után megváltás volt a GX80 stabija. Mostanában visszanézve a videóit, bosszantó azaz állandó nyugtalanság, tipikus handicam fíling, nem véletlen küzdöttem a stedycammel. És ugyan ez a fotózás terén, valamint a manuál obik fókuszálása is nagyot könnyült.
IS nélküli vázat már nem vennék, nekem úgy tűnik az Olympus még jobban csinálja. -
jube7
tag
válasz hibavissza #89860 üzenetére
És ehhez csak annyi kellett, hogy elkezdted érthetően leírni
(Amúgy ezek után /miattad/ megnéztem az E-M1II + 40-150 Pro + 1,4x konverter + szenzorstabi összeállítást 210mm-en 1/15-ös záridővel, igaz, ez nem 400mm, de viszont teljesen vállalható eredményt kaptam. Ugyanezt nem mondhatom el az első szériás E-M1-ről, nálam jól kimutathaóan látszik az újabb váz előnye ilyen szempontból.)
"Minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának."
-
pandur99
aktív tag
válasz hibavissza #89915 üzenetére
Annál jobb, legalább olcsóbban lehet majd kapni kitből kivetteket. Nekem meg van gripem az E-M5-höz.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
pandur99
aktív tag
válasz hibavissza #89915 üzenetére
Bocs, nem neked válaszoltam Eggyel elcsúsztam.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
#31733248
törölt tag
válasz hibavissza #89941 üzenetére
"De beltérhez - vaku nélkül - FF-hez is kell legalább egy darab fényerős (f1,4 körüli) normál (35 mm) objektív."
FF géphez nem "kell" f1.4... Ha megnézed, a Canonnál szépen végig vannak rakva olcsó EF obikkal, amik még nyitva is egészen szépen rajzolnak a FF vázakkal.
Egészében véve érdemes egy normálisabb vakut beszerezni (pl. Godox TT685) és kipróbálni a plafonra derítést. Sokat spórolhat rajta egy hobbifotós. A profiknak pedig úgyis kell a fényerő.
[ Szerkesztve ]
-
Mirman
őstag
válasz hibavissza #89958 üzenetére
Ezeket a kijelentéseidet komolyan gondolod ? Hát rögtön ráverek mindjárt az esküvő és portré fotósok többségére hogy eszébe ne jusson kézből 70-200-al portrézni mert az állványra való gyujtó távolság már.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89969 üzenetére
" A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt."
Erről mutass már egy tesztet kérlek, mert ilyenről még seholsem olvastam.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
asdf_
veterán
válasz hibavissza #89969 üzenetére
Tudom, ne etessük a trollt, de b+, leírta, hogy épp azt csinálja, elv. 120 felett portrézik, szenzorstabival.
Te amúgy használtál már életedben szenzorstabis gépet? Mert nem úgy tűnik...
-
Speeedfire
nagyúr
válasz hibavissza #89973 üzenetére
Sigma 54 1.4 obit használok portréra bekapcsolt stabival, de nekem élesnek tűnik a kép.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #89969 üzenetére
Most külön kipróbáltam erre figyelve a jó öreg OM100-assal (ami ekv. 200mm). Kb 6m-es tárgytáv, IBIS bekapcs, sorozatlövés, hogy látszódjon az elmozdulás mértéke, mennyire szabná át a kompozíciót. Milliméter papírral ki lehetne méricskélni, de szerintem jelentéktelen, élességet is úgy tekergetek mintha állványon lenne annyira mozdulatlan a stabilizált kép. Ne számítsatok nagy meglepetésre, négy egyforma kép, sorozatban ekkora gyutávon ennyi az elmozdulás.
Még azt is hozzátenném, hogy 1/13s a záridő, erre nem is figyeltem, reciprok szabály szerint 4/3-on 1/200s lenne, ez 4fé 'előny'. Meglőttem 1/6s-al az is megy, alatta már bemozdul.
Előfordulhat, hogy az IBIS ront, de én ezt fotónál nem igazán tapasztaltam csak ilyen gyutávhoz mérten nagyon hosszú időknél, azt viszont annál inkább tapasztalom ha nincs bekapcsolva, vagy az XE1-el lövök sok a berosált kép. Hozzászoktam a stabihoz. -
b.vr
őstag
válasz hibavissza #89969 üzenetére
"Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni."
Húha Te mégis mit szívsz hogy ilyen látomásaid vannak? Mi az hogy "egyszer próbáld ki", szerinted eddig valaki más készítette helyettem a képeimet, vagy mégis hogy?
Továbbra is, hogy neked milyen becsípődéseid vannak az természetesen a magánügyed, úgy fotózol ahogy akarsz, de mások kedvéért azért nem árt ezeket a kinyilatkoztatásaidat némiképp megkérdőjelezni mielőtt állványt kezdenének cipelni még az Oly 75/1.8-hoz is mert hibavissza is megmondta hogy azt bizony úgy kell
PS: nem tudom hogy az ilyeneket trollkodásból csinálod vagy komolyan gondolod. Nemrég Stauffenbergnek csodálatos türelme volt hozzád a kérdésben, de természetesen hiába, falra hányt borsó. Viccen kívül, én lassan megszavaznék egy hónap csendes gondolkodási időt a számodra, amit művel az eléggé topicrombolásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Studi
addikt
válasz hibavissza #89969 üzenetére
Én már volt, hogy megpróbáltam, de ilyesmit nem vettem észre. Pedig jóideje használok már szenzorstabis vázakat, sőt, csak olyat.
-
asdf_
veterán
válasz hibavissza #89973 üzenetére
majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem.
Ne csinalj draga komam, mert voltam olyan idiota barom allat, hogy elcsesztem a hulyesegedre fel orat az eletembol es csinaltam egyet en, annak ellenere, hogy mindenkinek vilagos, hogy egyvalaki jon szembe az autopalyan, az is, hogy te vagy az, csak neked magadnak nem (de ez ugyabar igy szokott lenni).
Az alabbi hulyesegeket sikerult eddig allitanod:
mft-n 60 mm-rel (ekv. 120 mm) már észnél kell lenni egy arc portréhoz, mert a legkisebb mozdulat is nagyon változtatja a kivágást.
Eloszor is WTF, a kivagast en valtoztatom, masreszt epeszu ember nem szuken komponal, hanem hagy a szelen 10%-ot, ha esetleg vagni kell valami miatt. Marpedig kell, mert sosem azt lovi el 1:1-ben az ember, ami vegul a kesztermek lesz belole (hogy jellemzoen 3:2-ben fotozik az ember, a szenzor 4:3-as, emiatt raw-ban hegyekben allnak a plusz pixelek allo portrenal a ket oldalon, abba bele sem megyek most). Masreszt nem legkisebb mozdulat, hanem rettenetsok kell ahhoz, hogy a szenzor koppra menjen, es emiatt jelentosen eltolja a keptartalmat, amig nem megy koppra, addig csak csuszik.
Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait.
Masodik wtf, semmit nem tesz az tonkre, a kep aranya valtozatlanul 3:2 vagy 4:3 marad. Es tovabbra is: ha esszel komponal az ember, akkor kutyat nem erdekel egy kis elmozdulas, mert az elmozdulas messze sokkal sokkal sokkal (SOKKAL!) kevesebb, mint amennyit rahagy az ember egy kepre a negy szelen.
Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni. Ennyi a történet. A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt.
Ez megint otvaros baromsag, nem kell betonstabilan tartani, es kurvara nem tudja pillanatok alatt atszabni a kepkivagast a stabi. Kulonosen nem ekv 120 mm-en, azzal meg egy gyenge Parkinson-koros is megbirkozik.
A keszitett videon egy darab A4-es papir talalhato, a sarkokban befirkalt negyzetek 1*1 cm-esek, es ezektol a zold szigszalag szinten 1 centire van. 135-os Sonnarral csinaltam, tehat ekvivalens 270mm-rol beszelunk, es csak kulon a te kedvedert egy kezzel csinaltam, hogy nehogy mar konnyu dolgom legyen a stabil tartas dolgaval.
Segitseg az ertelmezeshez: az A4-es papir 210x297mm meretu (nagyjabol megfelel egy emberi fejnek btw), a kepkivagasbol alul felul osszesen kb egy centimeter log tul a papiron, es ez az egy centi plusz az osszes jateka a stabinak amit kimozog, mert a papir csak erinti a kepszelet, ki nem maszik belole, azaz egy 22 centimeteres kepkivagason belul tudtam tartani 21 centimeternyi hasznos anyagot, tehat egyetlen centi (vagy keptartalom szempontjabol 5%-nyi) az instabilitasa az egesznek, nem nem ekv. 120, hanem ekv 270 mm-en, es nem ket kezzel, hanem egyetlen eggyel fogtam a gepet. Ha ez az egyetlen centi, ez az 5%-nyi imbolygas szerinted barkit is megakadalyoz a megfelelo kepkivagasu portre elkesziteseben, akkor szerintem tedd le a fenykepezogepet, es nezz valami mas hobbi (es topik) utan.
Itt lehet megtekinteni. https://indavideo.hu/video/135mm_IBISHa ezek utan is tartod a baromsagaidat a stabi teren, akkor sajnos nem tudok mit kezdeni veled, a napnal is vilagosabb, hogy amiket te allitasz, meg ami tenylegesen tortenik (lasd: video) annak az egvilagon semmi kozuk nincs egymashoz, egymas teljes ellentetei, az viszont tenyleg nagyon jo lenne, ha a tovabbi amokfutasodtol a temaban megkimelnel mindenkit.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #90602 üzenetére
+1
Egyik kollégámnak pont E-M1 II van, nagytelével fotóz vadakat. Nem használhatatlan, de azt mondta, hogy a Sony A9 kipróbálásával egy új dimenzió nyílt meg, az addigi 10/2 hibásan fókuszált fotó lement kb 100/2-re, ami már Nikon D5 kategória, mindezt úgy, hogy sokkal bátrabban megy bele mozgó téma fotózásába, mint addig.
Mint tudjuk, az A9 fókuszrendszerén alapul több olcsóbb Sony modell is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hibavissza #90604 üzenetére
Valahogy így, neki van mellette Nikon FF DSLR rendszere is, de sokkal szívesebben megy egész napos túrára az E-M1 II + Oly Pro telével. A Sony meg még eldől mi lesz vele, eddig csak hosszabb tesztre (értsd: pár hét) volt nála.
-
Schanyee
senior tag
válasz hibavissza #90602 üzenetére
Érdekes megfigyelés, mert én végül pont azért váltottam vissza Panasonicra Olympusról mert az előbbi fényévekkel jobb volt.
-
inzsellér
tag
válasz hibavissza #90602 üzenetére
-
Schanyee
senior tag
válasz hibavissza #90609 üzenetére
Azon átsiklottam, hogy em1 (pdaf)) volt a te hozzászólásodban, az előtte lévő alapján írtam, ahol em10 volt. Illetve a saját tapasztalataim alapján, amik messze nem a használhatatlan eredményt(80% fölötti éles fókusz) adták ha Panasonic volt ellentétben az olyval (90% éles háttér). Ezért meglep ha a pdaf is gyenge. Ha egy iparágnál ügyesebb/szerencsésebb vagyok azon nem fogunk összeveszni, lehet érdemes lenni a vázakat nem csak váltogatni hanem kiismerni is, ez sajnos nagyon általános trend, hogy nem a fotós a béna hanem a gép, azt könnyebb feldolgozni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest