-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28665
üzenetére
"Az NX30 sajnos nem igazán jól sikerült darab. "
Igen, én is fogdostan, használgattam, nem voltam tőle elájulva, az X-E1-emet semmi szín alatt nem cserélném le rá. Már a fogása is műanyagos meg “üres” (szemben a Fujikkal), az EVF aránylag kisfelbontású (bár legalább a vízszintező villámgyors), és a képminőség se túl jó.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28616
üzenetére
úgy érted az 1. panó? Most nem tudom ellenőrizni a hisztogrammot (most csak a photosynth-es verziót érem el), de valóban, a Nap kivételével kicsit alexpós. De így is 100% highlight reduction volt (hogy a Napból minél több látszódjon és semmiképp ne legyen pl. felhő-beégés), azaz a Nap jobban beégett volna, ha emelem a teljes expót (nem csak az árnyékokét).
-
Vyndree
őstag
válasz
schawo
#28594
üzenetére
Ráadásul nem konferencia, hanem rendezvény. A ilyen helyeken nincs néma csend sőt, elég hangosak szoktak lenni. Még a kiállításokon is elfogadott és az esküvőkön is megszokott dolog hogy fotóznak. Ahol zavaró a zár hangja, ott általában nem is lehet fényképezni, ilyen például a Vatikánban található Sixtus-kápolna.
A D5100 már az amit meg szabad venni. Ugyan az alsó kategóriába tartozik, de legalább annak már nem a legalja. A D3xxx, D5xxx, D7xxx az alsóház három sorozata, bár utóbbi már inkább középkategóriás.
A Nikon D5100-nak a Canon megfelelője a 600D (és a 650D, 700D ez a három majdnem ugyanaz), ha nem jót írok majd kijavítanak. -
menledge
senior tag
válasz
schawo
#28564
üzenetére
Te melyiket választanád, a sonyt vagy az olympust? Fontosabb részegységek az akksi, vaku.
(#28565) sideburns
Köszi a tippet, de 110K-ért látom, az meg kevés.
Mondjuk ezt már lehet tornázni kiegészítőkkel.
Akkor a 3 gép közül melyiket, miért? Tudnátok előnyöket,m hátrányokat mondani egyiknél-másiknál? -
menledge
senior tag
válasz
schawo
#28560
üzenetére
Hát most nem mondhatom ez milyen "tender"...
De nagyjából ez a kikötés.
130-nál nem lehet kevesebb (a 129900 még belefér
) több lehet, de nem sokkal, lehet az 5K kicsit szűkre lett szabva, de akkor a 150K már elég tág határ.Tudom, hogy viccesen hangzik, de nem magamnak kell cégnek én csak az árukereső vagyok, és nem véletlenül van így meghatározva a keret.

-
#31733248
törölt tag
válasz
schawo
#28427
üzenetére
Mondjuk ma nekem éppen ekv. 300mm-en sikerült elkapnom néhány jó pillanatot, miközben az Asszony a kutyát dögönyözte a kertben, de azért nem ebből indulnék ki.

(#28425) silmatauki
Egyetlen olyan objektív van a rendszerben, ami drága és rossz, szóval azért nem ez az általános.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28420
üzenetére
Senki sem vitatja, hogy a Sony 24Mpixel vázak kitűnőek. Csakhát az a fránya obipark... még az olyan méregdrága obik is, mint a Carl-Zeiss Vario-Tessar T* E 16-70mm f/4 ZA OSS is kifejezetten gyengék, és ez a jövőben nem fog javulni, mert plusz natív Sony E-s obik nem lesznek, csak FE-sek, amik mind ágyúval verébre árilag/méretileg/súlyliag, mind (zoomok esetében) garantáltan nem-széleslátószögről indulóak.
Amikor tavaly júniusban rendszert kellett választanom, pontosan a gyengécske natív obik miatt vetettem el a Sonyt. Ha normálisabb lenne, akkor azt választom (A6000-ra alapozva), és nem a WiFi-mentes, gyenge videójú, "csak" 16 Mpixeles Fuji X-et.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28416
üzenetére
"Egyébként mi az ami annyira tetszik neked az NX500-ban? A szenzor nagyjából rendben van, már majdnem beéri a Sony szenzort, a trackingje nem rossz, de azt is tudja az A5100."
- Felbontás (ez pláne, különösen a Fujik 16 Mpixele után),
- zaj / DR (kb. ugyanaz, mint a Sony 24),
- méret/súly (occó 30-as prime-mal nagyobbzsebre-vágható)
- WiFi: teljes kontroll Wi-Fi-n át (azaz full manuális módban használható akkor is, nem vagy pl. csak-automata módra szorítva)
- NFC: gyors kapcsolatfelépítés NFC-s Droid telókkal, nem kell kézzel matatni semmit, hozzáütöd egymáshoz a két gépet, és már be is indul a távvezérlő-kapcsolat vagy a fájlátvitel
- Bluetooth Droid felé: minimális plusz fogyasztás akár több órán át tartó geotageléskor is
- tápellátás: mindenféle trükkök (üres, kábeles akku-zsinórok stb.) nélkül simán üzemel külső microUSB tápról a gép. Nagyon jól jön hosszú játékidejű videónál vagy timelapse-nél és hasonlóknál.
- obipark relatív olcsósága és jósága:
a, 45/1.8 99k Mo-n, és mind bokehben, mind felbontásban egész jó, plusz még olyan "játszadozós" feature-eket is tud, mint pl. a 3D). Kb. egy kategória az ugyanakkora árú Olympus M Zuiko Digital 45mm f1.8-cal. (Persze ez utóbbi a crop miatt hosszabb ekvivalens.) Sajna nem hozza a Fuji 56-osának fényerejét vagy bokeh-ét, de harmadannyiba kerül. Ha nem kerülne ez utóbbi 300-ba, akkor persze azt venném...
b, a 16-50PZ kit zoomról eddig csak jókat olvastam
c, a 30mm prime, bár a leglassabb AF-ű, icipici, optikailag jó és olcsó (64k nálunk) – kb. olyan, mint a Fuji 27 (ami, ha nem bontott kitből kvázi-használtan veszed hanem boltból, kétszer ennyibe kerül)
d, bár átfogásban nem egy Fuji 10-24 vagy éppenséggel (DSLR-only) Sigma 8-16-kategória, a 12-24 zoomjuk viszonylag olcsó (a Fujiénak kevesebb, mint fele), ennek ellenére optikailag szintén kitűnő.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28414
üzenetére
"Az LX100 felbontása dupla, a nagyítása (látómező kitöltése) 0,70x, szinte pontosan akkora, mint az A6000-é (0,72x)"
Viszont a 0.70 az 16:9. Natív fotózós 4:3-nál már (a cropolás miatt) lényegesen kisebb, és itt nincsenek olyan "párhuzamosító" helykihasználó trükkök, mint pl. az XT-1-nél. Ezt (natív 16:9) gyakorlatilag minden, általam linkelt review kihozta, mint negatívum.
És a papíron nagyobb felbontás se akkora előny, ha váltottszínmezős a megjelenítés...
-
Carasc0
őstag
válasz
schawo
#28362
üzenetére
Persze Győrben ez sem elérhető.... Az egyetlen ismérv ami erősen visszahúz az Oly-hoz az az általam nem ismert Eperkutyus kolléga kijelentése aki egy D800-ról váltott Oly-ra (E-M10) és tudjuk hogy stúdióban fotóz... Hát ez azért nem semmi.... Persze ez is csak egy tény....Oly nekem külsőre jobban tetszik... Svájci bicskaként is emlegetik. Stauffenberg is "többet" áradozott róla mint a Sony-ról... persze a Sony is ajánlott modell és persze az ára ami miatt elfordulok tőle... 200K-ért tárgyalhatok de 240e-t már nem ér...Szóval egyenlőre 1:0 Oly javára bár nyami-nyami a Sony-ra is mert kegyetlen jó képek+jó videó....
Bár sztem 200K egy E-M10 vagy 240K egy Sony A6000... Legtöbbetek sztem az Oly-hoz nyúlna..... De ez ilyen szubjektív... Megkéne fognom őket...

-
Carasc0
őstag
-
konyi79
addikt
válasz
schawo
#28336
üzenetére

Nem minden obi nélküli életlen! -
Byk01
őstag
válasz
schawo
#28211
üzenetére
Azért a V1 is kicsi a tamihoz. Az a módszer, hogy obit fog, vázzal csak egyensúlyban tart az ember. Ennek mennie kellene kisebb vázzal is.
Az AF persze, hogy gyorsabb natív üveggel, ami össze van hangolva a vázzal. De mivel valóban nem próbáltam, így ennél többet nem írnék, és addig elfogadom, amit írsz.
-
Byk01
őstag
válasz
schawo
#28199
üzenetére
Nem értem, miért lenne az AF sebesség a béka segge alatt. A S1-ben hibrid AF rendszer van, szóval tudja a fázisérzékeléses fókuszt, ami a tükrös rendszer üvegeihez kell.
Én mókaképp a V1-re fel szoktam tenni a Tami 70-300-at és nem használhatatlan, pedig nem is FT-1-em van, csak olcsó kínai AI adapter, amivel se fénymérés, se AF se semmi, csak arra jó, hogy az üveget a vázra lehessen tenni. Aláírom, hogy a V1 valamivel nagyobb váz, mint az S1, de nem hiszem, hogy ekkora különbség lenne használhatóságban. Kicsit másképp kell fogni a rendszert, de ha pl teszel alá egy monopodot, máris egész jól használható lehet.
Az tény, hogy a pixelsűrűség "kicsit" nagyobb, mint amire az üveget valószínűleg tervezték, de szerintem senki nem az év madárfotóját akarja meglőni egy ilyen összeállítással. -
t.imi
addikt
válasz
schawo
#28199
üzenetére
FB parti kizárva, kert végében hasalva lövöm a hangyákat konverterrel
Így már tiszta, köszönöm. Akkor v sztornó v marad otthoni gépnek.
Igen. Kevés volt mamának és nekem is a 600mm. Másik az FZ ára. 120 már deverbális összeg. A pana oldalán szép képek vannak kirakva, néhány oldalon meg zajosak a tesztképek.
Vyndree Bocs. A sima 2/3-ról beszéltem. Ahhoz képest lórúgás. Amit írtam, azt a kompakt topikba írtam, azóta vettem egy samu wb350f-t, de nem győzött meg. Telefon kiváltására jó, de 50-t nem ér szerintem.
Akkor már inkább a nikon, még ha nudli is a zoomja. -
t.imi
addikt
válasz
schawo
#28191
üzenetére
Én is arról beszélek, csak nem vagyok képben

Ennyire kezelhetetlen a kis nikon 1, hogy nagy obival már k.o?
Közben FT-1 és normál 300-s nikon is jár a fejemben. Vagy ez a no-no? Szörnyű azért, hogy ennyire nem működnek együtt a különböző vázak / objektívek.
4/3 - m 4/3 is egy nagy kaka állítólag AF szempontból. -
t.imi
addikt
válasz
schawo
#28185
üzenetére
Meg van, igen. Nem 50-ből akarok egy komplett szettet, az érdekes lenne. Csak a vázat, azt is használtan.
Az eladott oly szettből meg a többit.
A váz 30 dekával könnyebb, a 300-s obi 10-l. Ha a konverter kb egy súly, az 40 deka, mínusz a képminőség...
Nagy @pás ez a fotózás
-
-
daniduke
tag
válasz
schawo
#28123
üzenetére
Néztem már bele igen, és valóban max csak komponálni lehet vele de még mindig jobb mint ha nem lenne. Van egy ezer éves kompaktom, azon is hasonló hulladék van, de hiányzik mert a pen-emen nincs még olyan se.
Ha a jó és a semmi között van még egy kevésbé jó is, akkor inkább azt választom mint a semmit.
De kinek mi.... -
Vyndree
őstag
válasz
schawo
#28123
üzenetére
Panasonic FZ150-ben is ilyen EVF van (2011-es gép), sőt ettől lefelé az összes Lumixban. Nem túl jó, de azért használható. Mondjuk aki nézett már FZ200-ba az tudja, hogy az 1.3 több mint a 0.2.
Ettől függetlenül (kövezzetek meg) azt mondom nem túl kényelmes, de használható. -
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28041
üzenetére
Tudom, hogy sokkal jobban járnék egy középformátumos géppel. Csak nincs rá pénz (nem sok pííízt adnak a megrendelők) – örülök, ha az NX500-at meg tudom venni egy 30-assal, hogy a 28 Mpixel miatt lényegesen részletgazdagabbak lehessenek a képeim anélkül, hogy tovább kellene emelnem a gyutávot.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28039
üzenetére
Csak mostanában kezdtem megrendelésre csinálni Gigapixel panókat – ezért is szemezek most jóval nagyobb felbontású, de hasonlóan zajmentes vázakkal. A 168 (7*24) kép meg kell ezekhez, mint input, 50-55mm körül, 180 fokos vertikális lefedéshez.
"ÖÖöö nem tudom, hogy ennek mi köze van ahhoz, amit én mondtam. Én semmilyen expósorozatról nem írtam. Csak csúcsfény-árnyék kidolgozásról."
Tudom – teljesen helyénvalók is voltak a megállapításaid normál (nem panós) esetben. Panónál viszont tényleg irdatlan expókülönbségek lehetnek, és ott tényleg nagyon jól jön a húzhatóság, mert nem kell HDR-rel szenvedni.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28037
üzenetére
"És egy panót se alulexponálsz az éghez, és utána húzod fel az árnyékokat, hanem kettőt alulról, kettőt felülről, ha kell."
épp erről írtam az alább: ha bracketelsz panót, akkor sokkal lassabban lesz végeredmény, főleg ha gyorsan akarsz valami szépet mutatni a T. Megrendelőnek, amihez meg adja magát az ICE, különösen az online, multiplatform Photosynth viewer miatt. Plusz, ahogy írtam, egyes kamerák (pl. az összes Fuji) csak +1/-1EV-vel hajlandóak bracketelni, azaz kézzel kell tekergetni a shutter speed tárcsát az egyes felvételek között, ami azért mondjuk 168 részképnél (55 mm equiv pano vízszintesen 15, függőlegesen 25 fokos eltolású sorokban fotózva, -75-től +75 fokig) már igencsak nehézkes.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28035
üzenetére
Simán lehet 4EV difi mondjuk egy ablakon belátszó égbolt és a belső szoba között. Vagy ha szabadtérben panózol, az ég és az árnyékban levő föld között (saját tapasztalat). Ilyenkor ha nem akarsz HDR-rel vacakolni*, akkor durván fel kell húzni az árnyékokat stitchelés előtt, uniform módon, minden egyes RAW-ra. Én így csinálom, és Fuji RAW-okkal, C1-gyel, szigorúan ISO200-on, baromi jó eredményeket kapok.
*:
- HDR inputot eleve nem forgad pl. az ICE, így annál eleve kell egy plusz lépés a HDR-esítéshez
- a Fujik csak +1/-1EV-t támogatnak, ami messze nem elég a 4EV különbséghez, így automata bracketinget nem használhatnánk. Pedig az, ha nagyobb lenne az átfogáshoz, simán használható lenne full manuál panóhoz is, mert AE módban, manuál ISO-nál, S-nél és A-nál az AE bracketing mód csak a zársebességet bántja (és nem az ISO-t vagy az apertúrát), és mindig csak a manuálisan beállított S körül. Franc se érti, miért +1/-1EV a maximum Fujinál... -
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#28032
üzenetére
5-7 EV visszahúzás igenis jól jöhet akkor, ha panorámát fotózol, és nagy a dinamikakülönbség. Ugyebár panorámánál, elkerülendő a stitchelés során csúnya sávosodást okozó expozíciókülönbségeket, a csúcsfényekhez kell mérni. Én panózásnál jellemzően 3-4EV-ket szoktam tolni az árnyékokon. Szerencsére az X-Trans RAW-ok ezt nagyon jól bírják (szemben mondjuk az m43-mal). Nem 5-7, de azért már közel van hozzá.
-
#31733248
törölt tag
válasz
schawo
#27854
üzenetére
Schawo, 4 ezer forintot engedtem a meghirdetett árból, így adtam el az A5000-et. Annyira rosszul ezek szerint mégsem kalkuláltam, sorban álltak érte.

(#27998) wms
Egy A5000-et adtam el nemrég, nagyon jó kis gép. A6000-et vettem helyette, ugyanolyan szenzor dolgozik benne, mint az A5100-ban. Még jobb. :-) Nagy felbontás, még jobb magas ISO-n, kitűnő autofókusza van. Egyikkel sem fogsz mellé.
-
fr3ntzen
aktív tag
válasz
schawo
#27981
üzenetére
De a kihajthato LCD igen jó dolog.... most is voltam fenykepezni, és ezen a gépemen csak kijelző van kereső nincs.... és raadasul nem is kihajtható szóval voltak gondok. Nameg ha menet kozben ránéznék a képre, hogy milyen lett és úgy süt a nap , akkor van alternativ megoldas a dologra, ráadásul árban kb semmi kulonbség nincs.
-
rudeee
senior tag
válasz
schawo
#27927
üzenetére
Köszönöm neked is és silmatauki-nak is a választ.
Megmondom őszintén nem nagyon jutottam előrébb.
RAW-ból készített jpeg fotónál a három gép képminősége nagyjából megegyezne szerintetek?A DSLR vonalon szóba jövő Nikon D3300 vagy D5200 a 18-105 obival képminőségben hogy viszonyulna a SONY A5100, SAMU NX300 vagy a PANA G6-hoz?
Videózási képességekben a DSLR hogy áll az MILC-hez képest?Az AF kezelés DSLR-nél jobb?
-
#31733248
törölt tag
válasz
schawo
#27856
üzenetére
"Sejtem kire gondolsz"
Sajnos rosszul sejted, de nem lényeges. Azt pedig azért vedd számításba, annál a látószögnél, ahol az A5000 kitobiját kritizálják, ott az E-PL5 kitobija egyszerűen nem is működik - azért ez sem mindegy.
Azzal pedig természetesen semmi gond, hogy valaki Olyt vagy mást ajánl, szinte csak jó ajánlatok vannak ebben a kategóriában, így ízlések, igények döntenek leginkább.A konfrontatív hangvétel és a hülye szavak ilyen jellegű alkalmazása pedig általában nem használ a beszélgetések építő jellegének megőrzésében, ezért kerülendő. Még akkor is, ha ez egy olyan fórum, ahol a moderátor a Micro Four Thirds topicban keres új fotós újságírót.

-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#27858
üzenetére
"2/3-ad fé nem nagy dolog, nem azon fog múlni az élet. Az egyetlen baj vele, hogy a semmiért megy el, a féligáteresztő tükör kábé dísznek van csak."
Én főleg az SLT miatti láthatóan zajosabb magas ISO miatt nem vettem A-sorozatú gépet (hasonlítsunk össze egy A77-et egy NEX-7-tel magas ISO-n: ugyanaz a (régi, a maiaknál zajosabb) 2011-es szenzor). Az SLT amúgy tényleg nagyon felgyorsítja a fókuszálást, főleg videóban. De ha valakinek nem kell gyors fókusz (ésvagy a viszonylag olcsó és jó, de már nem fejlesztett obipark), akkor csak hátrány.
-
#31733248
törölt tag
-
Lassú Víz
addikt
válasz
schawo
#27790
üzenetére
Ne a abban, hanem az erre való csencselősben.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#27774
üzenetére
"Hívhatjuk rossz demosaicingnak, de a hatása pont olyan, mint egy erős zajszűrés: csökken a részletesség, és csökken a zaj mennyisége. Ha másik szoftverben dolgozod ki, akkor a részletekkel együtt megjön a zaj is. Nincs ebben sem semmi meglepő, az M1-ben is ugyanaz a Sony szenzor van, mint akármelyik másikban."
A szenzor ugyanaz, a szűrő viszont más. Valszeg ez az oka annak, hogy a RAW-okban hihetetlen kevés a színzaj ha C1-gyel meg hasonlókkal - azaz az ajánlott RAW developerekkel - nézed, és nem LR-rel. Persze a világosságjel-zaj ugyanannyi.
Mindez valszeg az irreguláris szűrő miatt lehet, legalábbis ezt gondolják a népek.
-
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#27756
üzenetére
az X-M1 szokott alacsonyabb zajszintet mutatni, de az is csalóka, mert csak állandó, (lightroomban) kikapcsolhatatlan zajszűrés eredménye."
Ahogy azt valszeg már ebben a topicban is írtam: a DPR studio comparator shotjaiból nem szabad kiindulni. Se Steve Huff állításaiból (a faszi itt is azt terjeszti, hogy a Fuji RAW-ok zajszűrtek, pedig nem: http://www.stevehuffphoto.com/2015/02/23/mirrorless-battle-micro-43-vs-aps-c-vs-full-frame/ )
Azért hiszik sokan azt, hogy az X-Tras RAW-ok zajszűrtek, mert a LR rossz demosaicing algoritmusa durván elkeni a színeket. Ha megnézed tök ugyanazokat a studio shotokat más, jobb RAW developerekkel (C1 stb.), látni fogod, se kenés nincs, se semmiféle zajszűrésre utaló jel. Itt van erről egy komoly anyag: http://www.dpreview.com/forums/thread/3774951
-
daniduke
tag
válasz
schawo
#27665
üzenetére
Szerintem meg rajta kell hagyni, főleg ha nincs VF-x-je vagy külső vakuja az egyszeri embernek, amivel cserélgetni lehetne. Nem igazán növeli a méretet és otthon se lesz hagyva, nálam mindig rajta van, kész passz.
Szerintem kicsit túl van misztifikálva ilyen szinten ez a kérdés. -
SeatZola
őstag
válasz
schawo
#27606
üzenetére
Átfogásban a 14-42 (ekv. 28-80) megfelelne. A Pentaxhoz sem vettem komoly/drága üvegeket, csak a 18-200-at, de a leggyakrabban 100mm alatt fotóztam, tehát a nagy túrazoom nem kell. A fix még akár szimpi is lehet, de pl az Oly új 14-42-ről nagyon jókat hallottam.
Egy strapabíró gép kell, ami szép képeket lő. Van egy Canon SX230HS kompaktom is, de annak nem szeretem a képeit. Magyarul egy belépő dslr képminőségét keresem sokkal kisebb vázban. -
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#27472
üzenetére
"Picit jobb az objektívje. "
Hát a Fuji 16-50 az árához képest kifejezetten jó teljesen kinyitva, 16mm-en, a sarkokban is:
http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1628/cat/108
Képminőségben egyáltalán nem egy Sony 16-50 PZ kategória, ami jószerivel használhatatlan 20mm alatt:
http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1552/cat/83
Azaz: a Fujit nem kell azonnal lecserélni valami használhatóra.
-
Vyndree
őstag
válasz
schawo
#27461
üzenetére
Írtam már korábban is, hogy 50nél nem ér többet, a 80 sok érte, a 100 meg rengeteg. Aki arra jár €199-ért még talán jó lehet, de számolni kell azzal, hogy a csak azzal az obival fogja használni aami rajta van, mert aranyáron van a másik, adapter meg egyenlőre nincs hozzá csak NX-re 60-ért, ami pff...
-
Pandabarat
csendes tag
válasz
schawo
#27452
üzenetére
Tedd akkor a néni arcára, ne füvezz. Itt például a Nikonnal már alig lehet elolvasni a szöveget a V3-nál sem. Valóban nem jobb a Samsung a Sonynál, de nekem így ránézésre teljesen partiban van, a Nikon és az Olyampus ebben a csatában elvérzett. Az árakat ha összevetjük akkor bizony nem rossz vétel a Samsung, amire használni szeretné.
Mégegyszer: nem raw, nem fű, nem sportfotó és nem este. -
silmatauki
őstag
válasz
schawo
#27431
üzenetére
"Az NX Mini 9-27 kit ára 80-tól indul."
Viszont T-s vásárlásból talán még kap alighasznált vagy új kitet 50 körül. Az messze jobb vétel, mint 100-ért az A5000 kit. Én annyiért semmiképp nem vennék A5000-at, inkább az ugyanannyiba kerülő, rosszabb videójú, de sokkal-sokkal jobb IQ-jú Fuji X-A1-et.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
schawo
#27402
üzenetére
Miben jobb? egy ismerősöm is nézegeti az a5000-eket, de én semmit nem látok benne jobbnak. Ha nem tévedek lassabb sorozatot tud, a benne lévő szenzor sem a legjobbak közül való, a ház minősége is gyengébb, vakupapucs nincs, a kitobi is gyengébbnek tűnik, jpeg szintén. Videóban mintha jobb, de abban sem egy nagy eresztés... persze ettől függetlenül valszeg így is megéri az árát

-
qpakcovboy
őstag
válasz
schawo
#27380
üzenetére
Találtam most ilyet használtan, meglesem hogy milyen lehet.
Van amikor beltéren csinálok képeket félhomályban (családi, baráti összejövetelek, szülinapok stb...) és sokszor kevés a pana 20 mm F1.7, többször jól jött volna, hogy legalább a mennyezetre lehetett volna vakuzni.
Sajnos a gyárilag hozzá adott mini vaku szerintem használhatatlan. -
pityutool
tag
válasz
schawo
#27331
üzenetére
Eddig nem figyeltem, hogy a teljes képet is meg lehet nyitni. Ebben az esetben teljesen igazatok van, alulexpós...nem is kicsit! Most tényleg ennyire dilettánsok lennének, vagy mit akartak ezzel?!?! Hihetetlen... de ha sikerült valamit megtudnom ezzel kapcsolatban, mindenképp megírom.
-
pityutool
tag
válasz
schawo
#27270
üzenetére
Mégis mennyire érzékeny ez a stabi? Pl. körtepumpás levegővel kifújja az ember, attól még nem esik baja? Csak mert a boltban az évenkénti tisztítást ajánlották alkalmanként 100 euróért (első alkalom ingyenes, gondolom benne van a garanciában)? Így kicsit lehúzásnak hangzik (a laikus füleimnek)...
-
#31733248
törölt tag
válasz
schawo
#27197
üzenetére
Ne így nézd.
Mondom a szempontokat:- Alkalmi jelleggel kerül rá, nem állandóan. Ugyanúgy, ahogyan az adapternél sokkal nagyobb külső vakut is elteszi az ember, ha beltérben készül fotózni.
- A képminőségben nyomát sem látod a féligáteresztő tükörnek.
- A fókusz az adapterrel is nagyon gyors.
- Vannak olyan nagyon jó minőséget nyújtó és olcsó obik, amiket így tudok alkalmi jelleggel használni. Már csak ezért is megéri.Mindent egyszerre úgysem viszek magammal, de ha kell, kiveszem a kocsiból. Általában a kitobi és egy-két fix jön velem, így az egész csomag 1 kiló alatt marad.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Windows 10
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Asztalos klub
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nagyon gyorsan búcsút mondhatunk az olcsó notebookoknak
- Filmgyűjtés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Apple iPhone 11 64 GB Fehér 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3432
- Xiaomi Redmi 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.




De nagyjából ez a kikötés.
) több lehet, de nem sokkal, lehet az 5K kicsit szűkre lett szabva, de akkor a 150K már elég tág határ.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Igyekszem.
Mr.Csizmás
