-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #66749 üzenetére
Ha te 350-re számítasz, akkor 150-et fognak ajánlani. Konkrétan ez volt nálam is.
-
Something_
őstag
válasz Ferdzsoo #66750 üzenetére
Sajnos valahogy így működik. 900.000-et ér a motorom kb, márkaszerviz az idomok miatt kb 1.000.000-át mondana.
Ezért lesz totálkár, amit eurotax alapján kiszámítanak, az kb lesz 700.000 Ft. Ebből levonják a roncsértéket, ami elég szép összeg, szóval még ha csak 300.000 a roncsérték, akkor is 400.000 Ft-ot fognak fizetni.
Még várom az ügyvéd telefonszámát és a kárügyintéző jelentkezését.
Amúgy a lábam tegnap óta elkezdett javulni, előtte volt 3 elég szar napom.
kcsa: tényleg, neked is volt mostanában valami ilyesmi a robogóval, ugye? Leírod a menetét? Akár ide, akár privibe.
[ Szerkesztve ]
-
válasz FIREBLADE78 #66734 üzenetére
És eddig mi volt? Most derül ki? Hát sok szerencsét!!!
-
Something_
őstag
Felcsigáztatok, lekértem az eurotax értékét a motornak. Nem is rossz.
Ugye ha ennek az összegnek eléri a 60%-át, akkor GTK elméletileg. -
Geresics
addikt
válasz Something_ #66752 üzenetére
Ne várd az elérhetőségeket, hanem keress rá...
Első keresésre kijött pl. a motoros érdekképviseleti központMeg mintha lettek volna ilyen cikkek valahol, de itt is ajánlottak párat. Keress vissza a fórumon, keress az ajánlottakra guglival! Ne várd, hogy helyetted megoldják mások a problémád, mert nem fogják...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
FIREBLADE78
addikt
Remélem kijön egy pánik roham belőle és nem lesz komolyabb. Habár lehet azok sem vezethetnek. Kicsit szétbasz az ideg.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #66752 üzenetére
Nagy vonalakban összefoglalva:
Baleset, kéksárga, bejelentés, a baleseti helyszín ellenőrzése a biztosító (Uniqa) részéről, majd megállapították hogy a jogalapom rendben (tehát fizetni fognak valamit)Kárszakértőt ki kellett imádkozni a helyszínre, alig tudtam vele időpontot egyeztetni (Dekra).
Amikor kijött, teljesen korrekt módon felvettük a látható károkat, addig bontani nem szabad, utolsó karcos műanyagot is fel kell íratni, lehetőleg cserére, és nem javításra.
Majd bontás, és az én esetemben az ismételt szemle elmaradt, mert semmi egyéb nem sérült (segédvázak teljesen sértetlenek, szóval csak műanyagban volt kár).Itt egy jó hosszú szünet... (lassan számolnak a kárszakértők, és a számítógépek)
...a százezredik érdeklődésemre elárulták hogy mi az az összeg amit 1) számla ellenében térítenek (tehát ebay kilőve) vagy 2) bemondásra kifizetik.
Mivel a felajánlott összeg a valós kár nagyjából harmada volt, maradtam a számlás javításnál. Itt még azt trükköztem be, hogy előzetesen leegyeztettem, hogy befogadnak külföldi számlát (speciel németet), és azt is kifizetik - mivel az itthoni árak lazán duplái voltak a német áraknak, így pedig majdnem nullára jöttem ki a javítással.
Vannak még finomságok, de a főbb irányok ezek voltak nálam. A másfél hét betegállományomat nem fizették, itt jöhetett volna egy ügyvéd segítsége, de ennyit pont nem ért már meg a dolog.
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok. VFR 1200 F lenne egy kerdesem hatha szelesebb korben valakinek eszebe jut valami okossag... VFRes kollegaval mar szelesebb korban csereltunk tapasztalatot.
3k fordulatnal csorgest hallok ami tart kb 3500ig...mivel ez 3k kb 40 korul van kettesben ezert eleg idegesito... tul lehetne lendulni rajta csak attol felek nehogy valami olyan dolog legyen mint vezermulanc vagy ilyesmi... van otletetek?
Koszi szepen.
-
TBone
tag
mostanában míg nem melegszik be rendesen a gép, előjött egy ciripelő hang, de eléggé karcos. csak alapjáraton, ha emelek kicsit a fordulaton, már megszűnik, melegen meg egyáltalán nincs. olajcsere óta hallom, motul 5100 helyett ment repsol moto sport. lehet összefüggés vagy nem? cbr600f-ről van szó
-
-
#79335424
törölt tag
Hú, srácok! Ha ez az idő Magyarország felé veszi az irányt, akkor kampec a hétvégi motorozásnak. Schongau (délnémetország) 0 fok és órák óta havazik.
-
emre
veterán
válasz Geresics #66727 üzenetére
Először nekem is bonyolultnak tűnt, de utána nagyon jól jött mikor kicseréltem a hátsó kereket 18"-ról 17-re, hogy át tudjam számolni a megváltozott áttételt a gyárihoz legközelebb eső értékre.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
BoB
veterán
válasz -Mosquito- #66768 üzenetére
Egy kép a márciusi túrámról, amiről végülis nem írtam:
Kilátás reggel 8-kor a hotelszobámból. Az ülésről jégcsapok lógtak
Együtt fogok érezni veletek!
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
BoB
veterán
válasz -Mosquito- #66770 üzenetére
Végülis nem volt gond csak a nulla fok, aztán az eső - ezzel együtt vizes út -, majd pedig a szakadó hóesés (szó szerint!) a hegyekben. Merthogy eldöntöttem hogy azon keresztül megyek ha törik ha szakad!
Igazából egy valami fájt nagyon: a kezeim. A markolatfűtés, téli kesztyű ellenére. Előbbi ha nincs, szerintem letörtek volna az ujjaim (ízületeknek így is odab@sztam megint, ujjperceim fájtak kicsit)
De azért, kaland volt.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
#79335424
törölt tag
válasz -Mosquito- #66768 üzenetére
Májusban voltunk a Grossglöckneren. 4 méteres hófalak között motoroztunk. Elég durva volt. A Mount Blancon meg augusztusban volt gyenge hózápor. Igaz, hogy nem a motoroknál, hanem 2000 méterrel feljebb, a kilátó teraszán. 3800 méteren voltunk. Egy lift vitt fel és kiszálláskor rendesen kapaszkodni kellett, úgy szédültünk az oxigénhiánytól.
-
-Mosquito-
őstag
Minden hibbant tud jó időben motorozni. Lillafüreden, Kékestetőn múlt héten kb volt 10-10 motor, pedig csak hűvösebb volt ott. A kemény mag meg..Mind1. Elhiszem, hogy egy jó kalandban volt részed.
Somatom:
Idén április 14.-én kezdték a Glocknert takarítani. Tavaly nyáron jó volt ott csapatni. Mount Blanc ohh, listán van. Gyönyörű az környék.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kisninja
őstag
Kresz vizsga hibátlan, hétvégén indul a rutin gyakorlás.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
#79335424
törölt tag
válasz -Mosquito- #66773 üzenetére
Ott látja igazán az ember, hogy milyen pici a természet alkotásaihoz képest. De, engem annyira nem fogott meg. Sokkal jobban tetszett a Pont du Gard, vagy Carcassone. Vagy, az a Hispano Suisa a monacoi hercegi autómúzeumban.
-
StoneBridge
senior tag
válasz #79335424 #66772 üzenetére
Ott most februárban voltam, szikrázó napsütésben. Oxigénhiányt csak lépcsőzésnél éreztem inkább, viszont 1 óra alatt enyhén megégett az arcom.
Motorral mindenképp visszamennék egyszer Alpok túrázni Svájcba és Franciaországba. Na arra meg nem igazán alkalmas az MT. De a Grossglocknert idén megejtjük úgy néz ki.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
#79335424
törölt tag
válasz StoneBridge #66776 üzenetére
Akkor nem ott voltál. Oda nem lehet lépcsőn felmenni. A faluból kötélvasút visz fel kétezervalahányszázig, és onnan egy lift visz fel háromezer fölé. Kizárt, hogy olyan magasan ne szédülj az oxigénhiánytól. Közben megtaláltam. Aiguille du Midi, 3842m.
-
Kroni1
veterán
válasz #79335424 #66777 üzenetére
Érdekes kérdés ez, attól is függ mennyire volt időd hozzászoktatni a szervezetedet folyamatosan. Haverék voltak Chillében "csak" 3000m magasságban két hetet, de végigokádták az egészet, mert leszálltak a repülőről és kész, nem volt idejük hozzászokni. Én viszont voltam úgy equadorban, hogy volt 1-2hetünk hozzászokni a némileg nagyobb magassághoz, és utána mentünk mégfeljebb a papallacta-hoz, ami 3300nál kezdődik és a csúcsa 4000m körül van, és nem volt olyan vészes! Mikor sétáltam éreztem, hogy szédülök kissé és hogy azért futni nem kéne, de nem volt nagy rosszullét, hányinger meg ilyenek.. Nyilván akik életvitel szerűen ott is élnek azoknak meg nagyon jó, és gazdaságos az oxigénhasznosításuk, ezért is szoktak sportolók is magaslati edzőtáborozni. (Vagy vérdoppingolni, EPO-zni, de az már más tészta..)
-
StoneBridge
senior tag
válasz #79335424 #66777 üzenetére
Mondjuk azt még épp tudom hol voltam , a lépcsőzést arra értettem, hogy már fent a kilátóban a teraszra van egy nem túl hosszú lépcsős rész is (a kilátó alacsonyabb részén), na ott éreztem a fent tapasztalható kb. -40% oxigénhiányt, amúgy séta közben annyira nem. Inkább a tériszonyommal küzdöttem.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz #79335424 #66777 üzenetére
3,5 hónapig éltem éjjel nappal 3000m-en. Eleinte az alvással voltak problémáim kb 1 hétig, de utána egész nap életvitelszerűen ott élni, egyáltalán nem volt soha semmilyen nehézségem. Kivéve amikor kemény fizikai munkát végzel. 80kg-os gázpalackot cipeltünk 50 méteren. Nah ott 20m után meg kell állni, mert kiköpöd a tüdődet. De szédülés hányinger ilyesmi sohasem volt...
Nagyon jól hozzá lehet szokni. És nem mellékesen jóttesz a szerevzetnek is...
Igaza én már előtte 3 évig is 2800m-en voltam/vagyok napi 10 órát. Biztosan számít ez is...
Azért a jégcsákányolást megérzem még évek után is."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
StoneBridge
senior tag
válasz #79335424 #66781 üzenetére
1030-ról Nálunk is szarul lett egy csaj. Negyed óra alatt 2800 méter szintkülönbség kicsit odaver.
Grossglocknert mikor érdemes megejteni? Nyár elején vagy végén inkább? Vannak motorosok által preferált időpontok?
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Kroni1
veterán
válasz StoneBridge #66782 üzenetére
Nyáron olyan sok az auto h kb. élvezhetetlen, sztem érdemesebb tavasszal, ősszel menni.. már ha a rizikosabb időjárás nem riaszt el.
-
Something_
őstag
Na volt a kárszakértő, hosszú folyamat lesz.
Elmondása szerint a műanyag idomok is avulnak évi 5%-ot, mert bizonyított, hogy az új idom, az nem úgy törik, mint a használt
-
AndrewTdi
addikt
-
Kroni1
veterán
válasz Something_ #66784 üzenetére
Ez nagyon undoritó tőlük! Akkor a biztositás összege amugy miért nem csökken évi 5%-ot?? Hiszen neked akkor már egy "elavultabb" motor van a segged alatt! Sajnos próbálnak minél kevesebb pénzt adni neked, ahogy erre számítani lehetett..
-
Ferdzsoo
addikt
válasz StoneBridge #66782 üzenetére
Mi tavaly előtt voltunk július közepén. Igaza vann az előttem szólónak, nyár közepén brutális forgalom van ausztriában az autópályán kívül mindenhol. Van olyan hogy 15-20km-en keresztül dugó van. Az még motorral is hosszú. Ráadásul akkor nem kanyarvadászat van hanem túlélés a hőségben...
A hágókra szabad menni nyáron is, reggel 8-11ig meg este 7-9-ig. Akkor lehet saját tempódban haladni. Napközben a bicikliseket autókat meg lakókocsikat fogsz kerülgetni. De reggel és este nagyonjó. Érdemes úgy szervezni a szállást hogy közel legyen a kívánt hágóhoz és időben el kell indulni...
Tavaly timmelsjochra reggel 8 ra ott voltunk a csúcsig 1 járművel nem találkoztunk, lefele már szembe egy párral igen. Óriási élmény volt...
De ha nem csak a hágókon szeretnél jót motorozni akkor a nyár tényleg nem nyerő. Augusztus utolsó hete, szeptember, illetve most a május,június.
A baj hogy ilyenkor még a völgyekben is belefuthatsz hóesésbe, a hágókon meg végképp... az ősz szerintem biztosabb időjárás szempontjából.
Legközelebb mi is inkább ősszel fogunk menni."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ribi
nagyúr
Hello,
Lenne egy akkus kérdésem.
CBF600, eredetileg Yuasa YTZ10S akksival, ami teljesen zárt.
Mivel ez 36k, ezért gondoltam rendelek egy hasonló típust, de vartát.
Persze YTZ helyett TTZ jött. Faszi magyarázott, hogy ez ugyanaz meg miatököm, sajna hittem neki.
Jobban utánanézve az első betű a dönthetőséget jelzi.
Legalábbis Yausa akksinál. Motoromban pedig igencsak megdöntve, 40-50 fok körül van.
Elvileg Varta elvileg 45 fokot írt rá, de áluk az YTZ és TTZ-re is ugyanúgy 45 fok van. Gondolom szarnak rá és copy paste.
Kérdés, hogy jó-e ez bele, vagymás típust keressek, mert Varta oldalán nem is találtam YTZ10S akkut?
Többi márkánál nem is nagyon írják le, hogy mennyi a dönthetőség. Vagy mindegyikre ugyanazt írják.
Valakinek tapasztalat, javaslat döntött akksival kapcsolatban?[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz Ferdzsoo #66788 üzenetére
Oks, köszi a tapasztalatokat!
4 napos túrát tervezünk (még a június van tervben). Glocknertől nyugatabbra most nem valószínű, hogy mennénk (időhiány). Szállás mindenképp a hágó körül lenne (Iselsberg). Mennyire kell készülni azzal, hogy nem kapunk szállást, azaz érdemes előre foglalni vagy a késő délután beesős apartmanok adottak?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz StoneBridge #66790 üzenetére
Mi kb 1 héttel előtte foglalunk, mivel mi időjárás szerint megyünk, ránézek az egyhetes előrejelzésre és ha jó időt látok akkor indulunk. Annyi kisnéni van panzióval ausztriában mindenhol, hogy mindig szokott hely lenni...
Simán van beesős turizmus is...
De egy héttel előtte felhívod és lefoglalják neked."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ribi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #66792 üzenetére
Elvileg agm. Azon felül nem tudom mit kell rajta megnézni.
De bármi más márkát nézek azok is pont így néznek ki. -
válasz Something_ #66784 üzenetére
Te is érzed mire megy ki ez.
-
Something_
őstag
válasz Kolondrum #66795 üzenetére
Én értem és nem is dédelgetek nagyra törő álmokat.
Azt mondta, hogy gyári robbantott ábrás programból számolja ki a dellát.
Ha ez így van, akkor az idomszett 1.000.000, lábtartó 40.000 Ft, lámpa ~ 150.000 Ft.Még ha ezt 50%-ra veszi, akkor is jó vagyok. Nem akarok nyerni az egésszel, ép motort akarok.
Viszont ha valami vicc összeg fog kijönni ez alapján, akkor elmehetnek a kva anyjukba :-)
Szerintem a héten rakok dellát a kártyámra és megrendelem az idomszettet.
Szerk.: szerencse, hogy viszonylag tök mindegy, hogy mikor fizetnek, hála az égnek nem basznak ki velem, hogy hónapokat várok rájuk. Habár így is várok, míg helyre állítom a dolgokat és motorra tudok ülni.
-
BoB
veterán
Ducatiról a tárcsazár 1:25 alatt lekerül, kormányzár csak egy rúgás. Nem látom melyik fajta, de nem kicsi.
Mindez "fényes" éjszaka (elmegy egy pár, ügyet sem vetve az egészre) Elég szomorú
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok