-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134380 üzenetére
Milyen motorhoz? Mert pl a bajor motorokhoz a techmate 4 jobb választás, mivel a steckeren keresztül is töltheted a motort, can buszon ébreszti az aljzatot, stb. Az ára viszont 4-5x annyi mint a lidl/aldi töltőé. (de ha igazán ügyes vagy ennél még drágábban is megveheted )
A másik probléma globálisan az "okos" töltőkkel, hogy a túlmerített akkut nem kezdik el tölteni, ezért érdemes mellé egy "buta" töltőt is beszerezni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134388 üzenetére
Ez nem can buszos, persze jó hozzá, mert ezt közvetlenül az akkura kell tenni. Azaz vagy ülés le, ha ott az akku, vagy nálam a jobb oldali panelt kell lecsavarozni, hogy hozzáférjek az akkuhoz. (illetve mindezt ki lehet vezetni valahová, ami könnyebben elérhető)
https://www.zselesakkumulator.hu/tecmate_optimate_4_can_bus
Ennek az az előnye, hogy a bmw által használt stecker-es csatlakozója is van a csipeszek mellett (meg lehet csinálni/venni hozzá amit az akkura kötsz csatlakozót***). Azaz beállok a garázsba, bedugom és tölt. A stecker (spec szivargyújtó) csatlakozón keresztül, nem kell kiépíteni semmit. Cserébe nem tud 8A-t, csak 1A-t, ami autó akku töltéséhez meg kevés. De oda van egy 10A-es töltőm, illetve van egyéb akkukhoz lidlis töltőm is
Szóval nem biztos, hogy az egy univerzális töltő a jó megoldás. Ráadásul én párhuzamosan tudok tölteni több akkut is, teljesen más kapacitású, célú akkut.
*** ilyen a CTEK MXS is.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-Maci-
addikt
válasz -Maci- #134649 üzenetére
Közben nézegetem az órát, hogy tudok e még segíteni.
Van egy olyan opció is, amikor be tud állítani, hogy mi történjen az óra felső gomjának 2x-i megnyomására. Jellemzően mindenkinek a Gpay van beállítva ide.
Viszont most kipróbáltam, be lehet állítani a Bixby-t. Akkor a gomb 2x-i nyomására egyből felugrik és ha bemondod, hogy "Call xxxy", akkor egyből tárcsázza is xxxy-t. Tehát ez esetben működik kesztyű levétel nélkül is.[ Szerkesztve ]
If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134651 üzenetére
ok, ezt ki fogom próbálni, sajnos nekem a telefonon lévő bixby elég szarul működik, hogy kit is kell hívjon , mondjuk úgy, hogy 30-nál nem több az esélye, hogy jót hív. 1500+ névjegy..
Ez egyébként menne most is óra nélkül, de nem tudom használni[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Sys85
veterán
válasz -Maci- #134684 üzenetére
Cégesem nincs,a régi levetett "backup" telefon meg nagyon kicsi navira (SE 2016).Nézegettem már Redmi 9A-t 40k körül,de annak meg harmatos a fényereje.Nem egyszerű...
Lehet durrantok olcsón egy használt i7-et (vagy Plus-t) kizárólag motoros navi célra,aztán "jóóvanazúgy".
Rohadt bosszantó hogy szervizben került a szifon,az A52s-t sem szeretném kifingatni a motoron.
Amúgy van BMW-s navim (ami ugye Garmin),de a Waze miatt jobb a telefon.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
nagyúr
válasz -Maci- #135007 üzenetére
Ilyen BT-S3-at használunk a családban mi is, mindannyian. 2 szezont nyomtam vele, a legolcsóbb eszköz kb amivel értelmesen lehet kommunikálni. Sokáig bírja egy töltéssel, 100 km/h-ig érthető a másik fél, addig viszont nagyon tisztán. Zene hallgatásra nem jó, ahhoz elég gyenge minőségű a hangszórója.
-
Mentolka
senior tag
válasz -Maci- #135007 üzenetére
Nekem is az a szett van,mint neked (Neotec II + hozzávaló Sena). Az utasnak Nolan + a hozzávaló N-com (ami elvileg szintén Sena).
A kettőt simán lehetett párosítani, de van egy "universal intercom pariring" nevű opciója a tiédnek, amivel nemSena cuccal is lehet párosítani. -
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135007 üzenetére
Nekem BTS3 van. Én szeretem. Már a sokadik a környéken.
Egyszerre csak egy emberrel tudsz beszélni. Vagy pedig marad a konferencia hívás. Mi inkább úgy szoktuk. Mert hiába van 5-bol négynek sena 100+ ezerert, ha az ötödiknek ilyen van, marad a konferencia.
Egyébként tényleg jó. Elég nagy a hatótáv is, bar nem 1 km, azt meg kell jegyezni. Az aksi tényleg sokat bír. Egy teljes napot simán. -
[-HERO-]
senior tag
válasz -Maci- #135007 üzenetére
Nekem is Neotec2 van a senaval, onmagaban szeretem, az asszonynak gt air van szinten senaval, amikor ketten megyunk tokeletes.
viszont voltam tavaly egy alban turan, 6 an voltunk mindenkinek sena volt a sisakba es egyszeruen nem tudtuk osszehozni azt hogy mind a 6 an egyszerre jo minosegben tudjunk beszelni.
ha sikerult is a 6 sisaknak osszeparosodni ami nem kis muvelet akkor undorito lett a hang minoseg.
vegen mar elvettuk ket 3 as csapatra hogy legalabb tudjunk beszelgetni.
Nem 6 retard ember volt, tobben jol beszelnek angolul, estenkent manualt olvastunk mindent jol csinaltunk es megse.
annyit szenvedtunk az egesz rendszerrel hogy fortelem, es nem beszelve arrol hogy a 6 sisakba levo sena erteke nem elhanyagolhato….ha az asszonnyal ketten motoroznank csak akkor ujra megvennem, de ha tobbet turaznek nagyobb csapattal akkor biztos hogy nem, nekunk oriasi csalodas volt.
[ Szerkesztve ]
### HΘЯsΞ PΘwΞЯ ###
-
Geresics
addikt
válasz -Maci- #135025 üzenetére
a SENA minősége nem összehasonlítható a kínaiakkal. Mondja mindenki, hogy ilyen-olyan jó a kínai is, egész addig, amíg nem vesz egy SENA-t. Mi autópályán mikor késésben voltunk, akkor még 180-nál is hallottuk egymást, igaz, akkor már a szélzaj nagyon durván jelentkezett, és hangosan kellett beszélni. Zenehallgatásra is nekem tökéletes volt, mikor egyedül mentem Graz-ba, és unalmas volt az út!
Viszont sok múlik a Te motorod szélterelésén is! Én azt vettem észre anno a Pegaso-val (ami sokkal szélzajosabb volt, mint a KTM), hogy ha betettem az Alpine füldugót, akkor 30-40%-kal alacsonyabb hangerőn tudom hallgatni a zenét, mert az kiszűri a szélzajt!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135025 üzenetére
Annyi módosítás, hogy a BTS3 egyszerre két sisakkal tud beszélni, a harmadik ekkor standby van csak, valahogy át lehet váltani.
Van egy hasonló, nem sokkal drágábban, S1-M Pro, szintén a Fodsports-tól. Az már három folytonos beszélő felet tud és egy negyedik standby-t, azt hiszem. De hiába volt ilyen a havernak és a barátnőjének, nekem a BTS3 nem tette lehetővé a hagyományos interkomozást velük. El is engedtük, jó volt a messenger hívás, mobilnetje mindenkinek volt.
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #135025 üzenetére
Akkor tudod használni a mesh-t, ha a többiek intercomja is tudja. Van ilyen ember, de még kevés. Ami jó, hogy tudják a régi anycom-t is, ezért én csak ilyet vennék, mert pár év múlva tuti cserélni kellene.
Érdemes még rákeresni a működési különbségre, mert az összekapcsolódáskor a mesh független, míg az összes többinél FONTOS a sorrend. Azt ígérik, hogy 4-en összekapcsolódtok, de ez úgy történik, hogy az 1es a kettessel, a kettes az egyes és hármassal, a hármas a kettessel és négyessel, a négyes meg a hármassal. Ha menet közben a hármas elmegy másfele, a többiek meg tovább mennének, akkor újra kell csatlakoztatni a négyes embert, mert megszakad a kommunikáció ! Gyengébb típusoknál, ott sokszor elég helyet cserélni, már szétesik a kommunikáció, mert a sorrendileg összekapcsolt intercomok közötti távolság megnő..
A megadott távolságok pedig nyílt terepen lehetnek igazak, gyakorlatilag a régi kínai az az Árpád hídon, ami elég nyílt terep (de dugóban telített autók között), kb 3-400 m-t tudott. Az interphone mint írtam, jó sorrendben összekapcsolva kb. 600m-1 km-t hidalt át (Balatonfelvidék).
Egy másik esetben, Mátrában ketten motorozva, Interphone Tour és Avant között, már úgy szakadozott, hogy egy kanyar és egy busz volt közöttünk. Viszont mindig automatikusan összekapcsolódott. De azért azt ott nem nevezném nyílt terepnek
Az utassal szerintem bármelyik tökéletes, nekem a kínai pont ugyan olyan jól működött mint a mostani, nem igen teszteltem 100 felett, hogy mikor kezd el érthetetlen lenni, de a mostanival 120-130 között még szoktam telefonálni, a másik fél nem igen hallja, hogy én motoron ülök.. (schubert c3 pro), 100 alatt meg el sem hiszik.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz -Maci- #135031 üzenetére
"Mostmár tudom tartani a lépést"
Tréning, tréning, TRÉNING!
Nem a motor a szűk keresztmetszet általában, és az erősebb, gyorsabb motorral csak nagyobb bajba keveredik az ember. Nem sűrűn, de elég csak egyszer! Hidd el, nem bánod meg!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135031 üzenetére
Egy R100GS-sel nagyon szivesen lennék én a gyenge láncszem a cimbik között
Még az szólhat az olcsó mellett, hogy a mesh-es opcióra erősen rámegy az early adopter tax, szerintem. Bár nekem a sima sena is nevetségesen drága
Konferencia hívás elvileg úgy megy, hogy felhivod telefonon egyik haverodat és utána lesz olyan lehetőség a hívás közben, hogy konferencia vagy híváshoz adás, és újabb telefonszámokat tudsz hozzáadni, jellemzően 10 főig. Csak a hívást indító fél fizet, és amennyiben neki korlátlan csomagja van, ingyenes tiz fős interkomozás ez. Persze eu-n kívüli utakon ez más kérdés már....
Én még ilyen skype wifi jellegű dolgon gondolkodtam még. Valaki hotspot lesz a sor közepén, akár mobilnet bekapcsolása nélkül, és akkor local hanghívás. Az, hogy ez működik-e, nem tudom. Korlátlan netem van, így legrosszabb esetben a messenger hívás is jó volt.
-
duni84
aktív tag
válasz -Maci- #135031 üzenetére
a konferencia hívás nálunk úgy működik, hogy megnyitom a telkót, aztán mindenki felhivatja magát vagy én felhivatom a központtal és gyakorlatilag mindenki folyamatosan "fogadott telefonhívásban" van, nem a mobilnet pörög/szakadozik, a konferencia beszélgetést meg megoldja a zoom/teams/cisco az intercom pedig simán "headset"-ként üzemel és a telefonhívást kapcsolja a sisakba. lehet, hogy elsőre olvasva nem ez ugrik be.
#metszéspontok
-
LógaGéza
addikt
válasz -Maci- #139876 üzenetére
Bármely meglepő, van akksitöltős topik, lehet ott hamarabb kapsz erre választ - legalábbis több termékkel van tapasztalatuk.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Maci- #139893 üzenetére
Ha javasolhatom, az akkut toltsd fel, termeszetesen lekotve a motorrol, es 3 honapig ne nyulj hozza. Semmi baja nem lesz. Csak negyedevente kell ratolteni, nem kell egyfolytaban tolton lennie. Nem kell vagyonokat kolteni toltore, csak egy kis odafigyelest kovetel meg a dolog. Ha fel ev lesz belole, attol sem fog az akku megkotlani.
Ilyenhez volt nekem is szerencsem, marmint hogy egyfolytaban tolton levo akkut nem tolti rendesen az automata tolto. Sztm a lagtobb tolto nem erre van kitalalva, illetve van amelyiknek olyan a toltesi ciklusa, hogy meriti is az akkut, nem csak tolti. Ha egy egesz telen ilyen tolton rajta van, akkor az akkunak a meritesi-toltesi ciklusanak szamat lecsokkenti, azaz elhasznalja az akkut.
Az osram nem gondolnam, hogy hibas. Az egy elore programozott karakter alapjan fogja tolteni, vagy esetleg meriteni az akkut. Ahogy mindegyik tolto manapsag.
Hogy mekkora fesszel tolti, az ettol fugg, meg az akkutol.De mint mondtam, az ilyen toltokkel 3 havonta egyszer feltoltod, es kesz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #139901 üzenetére
Az én tavaly novemberben vett AGM akkum sem mutat többet 12,4 V-nál, sőt ha rajta hagyom a gyujtást (világítást), vissza esik még 12,2V -ra is. Viszont indítózás alatt sem esik le 11,8 V alá.
Ha a feszültség értékeket nézzük, akkor ez az akku nem lenne jó. A motor menet közben 14,2 V -al tölt, de ahogy megállok és leállítom a motort, viszonylag gyorsan 13V alá esik az akku fesz. Gondoltam rá, hogy visszaviszem, de nincs ennek semmi baja, 2 hét állás után is remekül indít.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Maci- #139946 üzenetére
"Haverékkal kommunikálnak."
Majd megunjátok.
Komolyra fordítva a szót, haverok interkomját jó lenne tudni milyen. Pl, tudja-e az Anycomot: más gyártók Bluetooth eszközeivel is képes csatlakozni, legyen ez akár egy másik kihangosító.
Ami jó a sisakod kommunikációs eszközével, hogy ez passzol legjobban hozzá. Viszont, ha eladod a bukót, akkor annak is mennie kell, kivéve ha ugyan azt a márkájú sisakot veszed, elképzelhető, hogy kompatibilis lesz vele.
Szóval amit kéne csinálnod,meg tudni haveroknak pontosan milyen sisak kommunikációjuk van. Az sem baj, ha felhivod a SENA forgalmazót és el mondod az elképzelésed.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #139950 üzenetére
Nem lesz jó.
Cardo mesh nem kompatibilis a sena mesh-el, marad a bt anycom, nagyon limitált hatótávolsággal (pár 10m esetleg 100m !!). A sena a senaval biztosan fog működni, ott jók vagytok, viszont a féláras, az megint csak anycom.
Sena anycomja úgy párosodik, mintha második telefon lenne.., szerintem ott nem fogtok tudni hárman (négyen) összekapcsolódni.Marad a discord a telefonon és mindenki azon keresztül kommunikál, ehhez net kell.
Amit kinéztél az tuti, nem olcsó, de ez egy top kategóriás sena.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz -Maci- #139958 üzenetére
Túrán én szoktam. Tök jó a táj társulása a zenéhez. De, ehhez nem kell feltétlenül beépített intercom. Ősszel próbáltam, a Huawei Freelace Pro -ra rá tudtam húzni úgy a sisakot, hogy ne nyomja a fülemet. A nyakpánton vannak a kezelőgombjai. A kesztyűben kezelést még gyakorolnom kell, de nem lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
macilaci78
nagyúr
válasz -Maci- #142377 üzenetére
Irány az androidos topik! A kommunikáció gyakorlatilag egy BT kihangosító, vagy egy BT headset. Motorossal nincs tapasztalatom, de ugye headsettel, illetve Patriot autós kihangosítóval van. A headsetemmel a google beépített hangvérlését tudom használni, a Google Assist-ot, de ez az eszköztől független. A Patriot kihangosítóban van rendes hangvezérlés, akár a névjegyzékből is tudok keresni, de ehhez hozzáférést kellett adni a telefonon is a névjegyzékhez. Viszont a telefonon egyik sem kért külön app-ot.
Elképzelhető, hogy a Sena-nak van appja, mint például egy okos órának, amin keresztül tudsz a telefonodnak dirigálni.
Az S23-at nem ismerem, de néha egy Androidban több helyen is lehet/kell engedélyezni ezt-azt. A Doridos topikban tudni fogják, mely rejtett bugyrokba kell alámerülnöd.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Micsurin
nagyúr
válasz -Maci- #143600 üzenetére
Quadlock
—
Kis Kofola gyűjtés cimbivel, laza 398 lett nap végére
Az a telelever még mindig betyár, közel sem tuti az NC a mai hosszabb próbakör után.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vendingo
veterán
válasz -Maci- #143722 üzenetére
Köszi a kimerítő választ. Ehhez még hozzájön egy bowden csere, az is alsó hangon 10k ahogy néztem, meg 1-2 apróság, amivel lehetne foglalkozni (csúszott a motor), na meg a papírozás. Ezek nem nagy összegek, de ha a 600-ezres vételárat nézem már annyira nem kecsegtető. Kolléga árulja, nincs kedvem megkínálni nagyobb alkuval, mert szerintem egy kevésbé hozzáértő simán elviszi ennyiért.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
veterán
-
palfitom
félisten
-
dellfanboy
senior tag
válasz -Maci- #143744 üzenetére
perforált bőrben annyira nem izzadsz bele, ha ki lehet venni a bélését, mosni is lehet és hamar megszárad. izzadásgátló cuccokról nem is beszélve.
mt07 eur 4-5? ott még benzinszagod se lesz.vastagság is faszság, kengurobőr vékonyabb és jobban bírja a csúszást mint a marha..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
dellfanboy
senior tag
válasz -Maci- #143749 üzenetére
ember te láttál már olyan bőrcuccot aminek a hálós bélését ki lehet venni? megnyugtatlak a perforáció nem a könyöknél/háton van.
nemcsak, hogy motoroztam tartósan bőr cuccban, hanem motorozok istartsad a véleményed, csak ne nagyon hangoztasd mert fals
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Maci- #143749 üzenetére
Perforalt bor kombiban szoktam nyaron motorozni, raadasul a labak belso reszenel, karok belso reszenel teljesen mas anyagbol van, vmilyen elasztan textil.
Estem benne 2x, bar nem 300-al, de nekem nincs bajom vele. Nyaron nem is lehet masban kibirni, mint perforalt borben. A vastag borrel az a baj, hogy kenyelmetlen, merev. Nem mondanam azt, hogy minel vastagabb, annal jobb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bardi
aktív tag
válasz -Maci- #143757 üzenetére
és pepucs, neutron23
Köszönöm, majd nyári szabi alatt ezekbe a boltokba nézek be akkor.
Egyelőre a nadrág az egy motoros farmer, majd lvl2-es térdprotektort akarok bele venni a mostani lvl1 helyett, csípőnél meg benne van a gyári szivacs, talán tompít valamit. Bőrnadrágot még nem tervezek, majd talán jövőre. Kabát meg szövet (kordura?), egész jól szellőzik, tegnap délelőtt minden szellőzőt kinyitva rajta majdnem fáztam a 19-20 fokban. Idénre szerintem jó lesz.
Egyelőre hirtelen ezt néztem ki amúgy, lehet mondjuk farmerral hülyén nézne ki, főleg a fehér, de az arcom úgyis rusnyább, az majd elvonja a figyelmet
Amúgy valahogy feltűnően megnézik ezt a fehér VFR-t, nem tudom a színe miatt, mert viszonylag ritka a fehér motor, vagy a hangja miatt, de nagyon szokatlan nekem.'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok