-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Xantomas #77751 üzenetére
Tökmindegy; ez egy újabb EU-s önfejbelövés. Családban 3 benzinesről van követhető info. Használattól függően 0,5-1,5 literes fogyasztásnövekedés van a "környezetbarát" üzemanyaggal.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Xantomas
őstag
válasz LamerGyuri #77752 üzenetére
Nem hiszem, hogy ezért az EU-t kellene szídni... Ha társadalmilag alulról, és szolgálatói részről nincs hajlandóság a változásra, köszönhetően az érdekellentétnek, akkor valakinek ki kell erőltetni.
Már nagyon rég óta pár %-os növényi eredetű visszaforgatott, kezelt, és egyéb növényi olaj van a gázolajban, ebben ott nincs változás, csak mostmár ki is van írva. Az energiatartalma (növénytől függően) sem kisebb olyan arányban mint az etanolnak a benzinben.
Sőt, korábban, amikor a Mpetrolnál, az osztrák határhoz közel többször tankoltam, magas bio tartalmú üzemanyagot, akkor is jobban ment, ezen tapasztalataimat írtam is.Nincs ezekkel baj, a kutak, a cégek próbálnak spórolni az adalékokokon, próbálgatnak újakat, vagy nemes egyszerűséggel kihagyják.
Sőt, azt vettem még észre, hogy a sima alap gázolajokkal, néha csípős, savanyú szaga van az égésterméknek, pláne hidegen. Ez a komolyabb adalékolásúaknál, meg az alap Aldisnál nincs meg.
Én részemről továbbra is a 3. ill 4. generációs teljesen szintetikus "bio" üzemanyagokat várom. A petrolheadeknek is marad valami, de azért egy fokkal környezettudatosabb alternatíva is lesz."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Renault Megane II-ben 2004 mennyire bonyolult az ülések kiszerelése?
A csatlakozókat szét kell húzni az ülés alatt az tuti, de van egyéb buktatója, vagy amire különösen figyelni kell?
Előre is köszi. -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #77754 üzenetére
Aksit vedd le, mert ha véletlen is rövidrezársz valamit akkor pukkan a lufi.
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz gergo5991 #77746 üzenetére
Placebo. Van pár vezetett tankolásom már, és figyelem is, és a helyezéseim alapján annyira nem is rosszul.
1, Az erősebben adalékolt benzin (azaz a prémium üzemanyag) nem magasabb energiatartalmú. Sem erősebb (azonos oktánszámot nézve), sem kevesebbet fogyasztó nem lesz egyből tőle az autó, ezt sokan csak belegondolják.
2, Azt nyered vele, hogy jobban leoldja a dzsuvát, kokszot, és stabilabb az ilyen benzin. Azaz az ellustult, kokszos autó normálisan kikormolva plusz adalékkal (Wynns, Spuri, etc), vagy erősebben adalékolt benzinnel újból kevesebbet fogyaszt és jobban megy; de csak addig javul, mint a tiszta motor. (Ellustulva csak 80-90%-ot tud leadni, ha tisztán 100%-ot).
De az jellemzően nem fél-egy tanktól lesz.
Plusz
-Fogyasztást csak rátankolással, azonos kútoszlopnál van értelme mérni, azonos körülmények között.
-Dombon ill hegyen át jobban fogyaszt az autó mint síkon.
-Egy mérés nem mérés.Van olyan, mikor tényleg érezhetően jobban megy az autó egy magas oktánszámú benzintől, de az 1-3%, nem 10-15%, ahhoz azért jelentősen többet kell tenni. Plusz chip nélkül alig érezni különbséget 95-98-100-as oktán között.
[off]Két durva kikormolásom volt amit laikusok is eléggé megéreztek, de ehhez jonn nafta, nagy terhelés, legalább 3 teli tank, és nehéz láb/tudstos vezetés kellett. Egyik egy C4 1,6 16V, ami lustább volt mint azonos motorral szerelt Picassom, holott nem így kén lennie; de négy fővel szügyig pakolva egy trip Bulgáriába, Fogarasi hágon át vissza, és már hazafelé is érezhető volt a különbség, meg majd fél litert vitt le a figyin később.
Másik 101 lovas kettes Focus, idős könyvelő hölgy céges autója, de mikor nem is volt más azzal mentünk beüzemelni külföldre, Tátrán át. A 101 ló ha megvan, akkor is gyenge azaz autó, de mindenki azt hitte ez a 75 lovas egynégyes (nem, csak alacsony fordulaton volt nyesztetve mindig, olcsó üzemanyaggal és olajjal). Gazdájának visszaadva másnap kérdezte mit tettünk az autójával, mert így még sosem ment (szerinte).
Nejem autójának majd fél év kellett mire nem volt kormos a kipufogó és nem evett többet mint a negyed tonnával nehezebb másik autónk, mert az előző mammer tulaj...hagyjuk is miket és hogy csinált vele.[/off]
Természtesen hosszabb utazás, főleg pályázás/hegyi utak előtt küldöm az adalékot, és általában mérhető is a javulás, de mások a nagyságrendek.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz LamerGyuri #77752 üzenetére
Az megvan, hogy 5-6%-ot emeltek a bio komponens arányán, és a max fogyasztás különbséged ha ez a része 0 energiatartalmú lenne, akkor sem jöhetne ki ennyire?
Vannak méréseid esetleg?
Nekem a melóba járás napi 100km azonos körülmények között, és az E10 fogyasztáskülönbség meghatározására is remek, plusz ETBE-s (prémium) üzemanyaggal is megyek ugyanígy, úgyhogy van több kereszttesztem is. Az én tapasztalataim egybevágnak a hivatalos max 2%os növekedéssel.Bár ha húsz liter fölött fogyaszt a tied, akkor helyben vagyunk.
Sok kolléga év elején az esős időben egyből mutogatott az E10-re hogy mennyivel több fogy belőle (holott _sokkal_ többet rontott rajta a sok esőzés),meg hogy ennyi meg annyi km után áll itt meg itt a mutató. Az ilyen pontosságot inkább nem kommentálnám.Benir8: Mert a szívó benzinesbe nem fognak részecskeszűrőt és kettőstömegűt cserélni (5-600eFt) és kevesebb a hibalehetőség is. Évi 20-25k km alatt továbbra sem biztos hogy sokaknak megérné a dízel, beleértve hogy a szerelők hamarabb elvesznek a több hibalehetőségben sajnos. Nekem épp megérhetné 4 évre és azalatt várható 100k Km-re, de ha 1-2 dolog még beugrik (turbó/egyéb takarítás turbócső, üzemanyagrendszerben bármi, drágább biztosítások) , már nem vagyok előrébb a dízellel, plusz nem szeretem a szagát, és a hangja sem teljesen mindegy mikor kitolatok a garázsból az alvó család ablakai alatt. Egy 1.6 dCi esetleg szóbajöhet, B vágányon azokat is néztem, de eleve magasabb felszereltség mellett volt csak, és annyival nem voltak jobb árban azonos futásteljesítmény mellett.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz sesomaru1989 #77754 üzenetére
Csak figyelj a csatlakozókra, meg elötte húzd le az aksit, ne robbantsd be a légzsákokat. Összerakáskor adj neki először féktisztítót, majd amikor kiszáradt, wd40-et, és úgy told össze
A csavarokat ha lehet, elötte való nap locsold meg wd40-nel, de ne vidd tulzásba, ne a kárpit szívja fel. Nekem kicsit össze volt gyógyulva.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
sesomaru1989
aktív tag
-
MC Pite
veterán
válasz LamerGyuri #77752 üzenetére
A Megane esetén:
E106.01 l/100km9.107 km and 547 l
*Premium Gasoline 1006.14 l/100km7.172 km and 440 l
Super gasoline6.09 l/100km11.185 km and 681 lFelénk nem volt kijárási korlátozás alatt sem nagy különbség, melóba jártam ugyanúgy, alig volt kisebb a forgalom, igaz, Tatán már pár hónapja egyszerűbb átmenni mióta összehangolták némileg a lámpákat.
*: A pályás/jobban megpakolt utaknál prémiumot szoktam tankolni, ez némileg felfelé viszi az átlagot, és kb csak a fele ami azonos körülmény a többi üzemanyagos tankolással. De a másiknál sem látok érdemi növekedést, ha a korai időt leszűröm, akkor is 5,69-5,72, ami egy deci sincs.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #77759 üzenetére
ki kell akasztani az állítófüleknél a bowdent.
Azaz meghúzod a kart ráfogsz a bowdenre egy csőrös fogóval, és elengeded a kart.Renault power
-
Blackdeath12
csendes tag
Sziasztok! Clio 2-nél van lehetőség arra, hogy ne csak a sofőr oldali ablak, hanem az anyós oldali is menjen automatán le fel? Választ köszönöm!
-
rob210
Topikgazda
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Milyen márkájú stabpálca,valamint kormányösszekötő javasolt ?
-
salieri.
őstag
Köszi mindkettőtöknek! Még egy kérdés pixelhibás kijelző javítható, vagy csere ?
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #77766 üzenetére
7701071133 -ból milyet?
Ha jól értelmezem, ez egy 6007 2RS csapágy, és van egy bontatlan SNR. Berakhatom, vagy inkább vegyek cikkszámosat? Ahogy nézem, a gyári is 6000e Ft körül van, ez meg eleve több volt.Az egyik gumi zárógyűrű nem tudom mióta, de a csapágy mellett pörög, a csapágy meg rozsdás, és van egy "kis" játéka.
Oldalról hozzáférve kipucoltam, már amennyire lehetett, brigéciol, wd40, féktisztító, lila xado zsírspray, és visszatoltam a porvédőt, de pár km után szerintem úgyis kilöki, de most épp csendben van, legalábbis bent nem hallani, és a difinek tulajdonított zörgés is megszűnt.
Egyelőre még nem tudom hogy szedem ki anélkül, hogy szét kelljen bontanom A mindent.
Ha kibírja, akkor ez is együtt lesz a kuplung + bölcsőszilent cserével, úgyis akkor akartam a féltengelyeket is újrazsírozni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
Ó gyerekek hányszor leírtam már, hogy a wd 40 nem kontaktspray!
Ma egy scenic 2 1.9dci nél voltam kint, mert nem indult. Diag 72 hiba
Na mondom itt valaki valamit mókolt.
Rámentem rutinosan a upc re hát állt a wd40 ben, szó szerint amikor kivettem csöpögött belőle, mert neki azt mondták ez egy érzékeny pontja a kocsinak ő havonta befújta.
Bontó másik tábla aksi önindító, mert ezeket hazavágta a zárlat. Hibakód törlés alaphelyzetbe állítás. Pöcc röff.
Ennyit erről, drága wd40ezés volt.
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz polonic #77767 üzenetére
Utángyártottban az egyik legjobb szvsz, és kb mindenhez van cucc és kb mindenütt kapni. TRW és Meyle is, amiből van, szintén a HD-t rakom a család járműveibe, de az a gyári speckónál keményebb és tömörebb (cserébe tartós).
Rühellem ha olcsó szar miatt kell idő előt szétborítani az autót (fél-egy év akár).Más: Ma volt aMegane szerelőnél,
-Kevés volt a gáz (hétvégén tesztelem) -a fél óra után nem hűl eléggé probléma
-Trafó törés nélkül sikerült kikapni a gyertyákat, fojtószelep ill a vvt vezérlés újra lett tanítva -meglátjuk megoldja e a hidegen kicsit rángat kitartott gáznál problémát.saleri.: Milyen autó, milyennl kijelző? Aminél típushiba (pl asszem scenic II) ot javíttatni érdemes(BP vagy Fehérvár), de az spec nem pixelhibárs hajlamos. Ha egyedi, akkor bontóból kell másik.
rob: Egyszer így kaptam postán bontott BSM-et, meglepő módon nem is volt jó. Szia 17500 forint, támogattam egy kicsit egy rohadék csalót meg az idióta szerelőjét.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Megane 1/2, 1.6 16v, 2000 év, K4M A7, kombi.
Merre találom a test kábeleket?
Komárom környékén keresek diagot. Milyen a megfelelő? Csak hogy olyan helyre ne menjek, ahol nem jó a diag a Renaulthoz. Ahogy olvasgatom a rossz kiolvasás alapján csak elcseszni lehet az autót.Maine coon
-
BegalaD
friss újonc
Sziasztok!
Nyaralás alatt (Balaton északi part) összetörték a vezető oldali visszapillantó tükrömet. Tud valaki javasolni honnan érdemes beszerezni bontottat? Van-e valami típus specifikus dolog amire figyelni kell?
(Renault Laguna 3 GT 4control, 2012)
Köszönöm!
Daniel -
lsebestyen
addikt
válasz BegalaD #77781 üzenetére
Hali, szerintem itt esélyes hogy találsz: bontoplaza.hu
-
Cane
őstag
Gyertyacserét ma megcsináltam. Az 1. Beru gyújtótrafó alsó gumis része kb 2 cm hosszan meg volt repedve de látszólag tartja az alakját. Ez mennyire gáz? Kell ezt az egyet cserélni?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
DonThomasino
veterán
A 2 es Lagunat tényleg nem lehet bebikázni ha lemerül az akksi?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
KTU
addikt
Totalcar.hu
Rossz motorok 3. videó, Renault-val kezdődik. [link]"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #77789 üzenetére
Igen csak amikor ezek a sprcialisták beírnak kommentben, akkor derül ki , hogy mit is mondtak, meg mi az ami bekerült a videóba!
Mi az amihez adják a nevüket és mi az amihez nem.
Félreértés ne essék vannak jó és valóban realisztikus videóik amik 0-tól 100-ig igazak, de némelyikben akkora baromságok hangzanak el, hogy sírok.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
forceberg
veterán
Ma sikerült megnéznem a Lagunán, nem megy a tükörfűtés regeneráláskor.
Még jó, hogy nem végelegesre csináltam meg.
(a bekötés működik, manuálisan rákapcsolva a fűtést jelez )
~8 perc volt a művelet, tempomat 110-en(kb. 106 valós), 14,5km alatt végzett.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #77793 üzenetére
Szerintem ezekben már elvégzi a meló javát az 5. injektor.
Megérkezés után sajnos nem egyenesben álltam, így nem lett volna biztos infó, hogy emelkedett-e az olajszint.
Bár nálam még nem láttam, hogy a beletöltöttnél valaha is magasabban lenne, pedig gyakran megnézem a folyadékokat[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
eTrade
tag
Nekem az tetszett a legjobban, hogy legalább 5x említik az 1.5 dCi-t meg a hajtókarcsapágy problémát. 🙂 Utána meg végre kiböfögi a TC firkász, hogy megerősített hajtókarcsapágy van az új motorokban és már figyeli a rendszer az olaj fáradását ezért most már dupla annyi km után hajlamos elkopni a hajtókarcsapágy... DE akkor is, 200e km után is néha cserélni kell és ez milyen 'kriminális dolog' és 'ne vegyen senki 1.5dCi-vel szerelt autót'... közben Budapesten kb. 600 TAXI fuvarozza a népet ilyen 'xar' 1.5 dCi motorral, amikben fel millió km van.
UI: Nekem úgy tűnik, hogy csupán fikázónak készült ez a "ne vedd meg" sorozat... legyen az BMW, Renault, vagy Alfa Romeo.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Van ez az alapjárati dadogasom, enyhe rangatas ami most odáig fajult, hogy 2ezres fordulatig is dadogosan jár a motor főleg 4esbe érezni 50-60as tempónál , erősebb gazfroccs kell neki induláskor különben beremeg, esetleg le is áll az autó. Van, hogy beinditom majd 10mp múlva magától leáll.
Múltkor LamerGyurival raneztunk de semmi hiba nem látszódott. Előtte egy Delphi diaggal is rá lett nézve. Hibát nem dob az autó jelenleg... M2 1.6 16V
Mi lehet ez?
-
-
Xantomas
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen autót vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Xbox Series X|S
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen