-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hali srácok, most hívott faterom, hogy történt egy kis problem, viszont szerelő csak hétfő vagy kedden tudja megnézni.
Megane 1.6 16v '2000-es, lámpánál indult el fémes hatású csattanó hang, mintha valami elroppant/tört volna vagy leesett/szétesett volna és a váltó olyanná vállt, mint a 30 éves távolsági padlóváltós ikarusokba.
Váltótartó megfáradása okozhatja ezt a hibát, vagy valami komolyabbra kell gondolni???
Illetve tudja éppen használni az autót, csak nem meri, mert elég érdekes így....látott már valaki hasonlót?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Babcola
csendes tag
Sziasztok.
Nem rég találtam rá erre a topikra és jó olvasni, de most úgy adódik hogy talán tudok segíteni.
Mycso én arra gyanakodom hogy átszakadt a motortartó bak. Induláskor csapódik a motor a baknál a fémhez aztán mozog előre hátra. 8-15k használt/új kb. nekem is ilyen hangot adott ki, lehet vele menni, de ne sokáig. Ha csak ez a baja még elég olcsón meg lehet úszni. Nálam pluszba volt még egy olyan hogy, a váltó tartó bak kiesett (rosszul csavarozták oda) ezáltal vitte magával a kipufogómat is. 2001-es Clio-m van.
-
Babcola
csendes tag
Amit még elfelejtettem írni, és kicsúsztam az időből, a váltó nem lett olyan mintha teljesen elcsúszott volna hátra? mert amikor nekem a váltótartó elfáradt az üres helyén voltak a fokozatok 1-3-5 az üres a 2-4-es helyén a 2-4-es meg majdnem a kéziféknél. Rükibe meg nem tudtam rakni csak 3. próbálkozásra. Mi tagadás, a leszakadt kipufogó miatt jó sportos lett a hangja
-
válasz Babcola #7902 üzenetére
Hali, valami ilyesmire gondoltam először én is, hogy hátha csak valamelyik bak (motro/váltó tartó). Lehet akkor tényleg az lesz, egyelőre nem használja, majd hétfőn lejön a szerelőhöz, ennyi.
Hát, hogy pontosan hogy vannak a fokozatok passz, mert én nem néztem, csak telefonon beszéltem faterommal.
Viszont amit írtál, hogy a kipuffal is lett nálad valami, az itt is megvan, mert aszondja ezután az effekt után a kipuffnak is elkezdett hangja lenni, mintha valahol megrepedt/szétjött volna....Hát remélem valamelyik bak, meg egy kis hegesztés...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Babcola
csendes tag
Váltótartó lesz. Ahogy kijött a helyéről lefelé vitte magával a kipufogó leömlőjét is, ha olyan a kialakítása mint az enyémnek nem lehet hegeszteni.Ilyen van a leömlő és az utána lévő cső között nálam.
Nekem 30k-ba fájt csak a kipufogó! + bak helyrerakás (mert az nem szakadt). Az már nem tudom mennyi volt.[ Szerkesztve ]
-
Babcola
csendes tag
Nálam nem bilincsel van felfogatva, hanem préselve. Ez benne a szívás.
Más: Az normális hogy a km órám kb 8-10 kilométert csal lefelé? Gps-el mértem ma le.(Vagy ne annak higgyek?) + a fordulat szám is, alapjáratot 500-nál mutatja, de semmi rendellenes hangja és rázkódása sincs.
-
g.gergo
senior tag
válasz Babcola #7908 üzenetére
Általánosságban kb. 4-6 km/h órát szoktak tévedni az órák, a 8-10-et kicsit soknak vélem. Valamilyen szinten hihetsz a GPS-nek ha egy ideig tartod a sebességet és úgy nézed meg a sebességet. Nincs másfajta gumi az autón mint a gyári méret? Ford. szám is kevés, 500-nál már azért rázna eléggé.
-
zsizsef
senior tag
Mégane 2 (2007) kombinak mi a gyári gumimérete?
-
g.gergo
senior tag
válasz Babcola #7913 üzenetére
Sajnos a traffisok nem a te órádat veszik alapul, hanem a sajátjukat. Mert ha óra szerint mész 50-el, valójában 60-al mész és az kezd határeset lenni. És most erre figyelgetni mindig ...
Egyébként én inkább az óracsoportra gyanakodnék, már csak azért is, mert a ford. szám mérő sem a helyes értéket mutatja. Köss rá diagot, indítsd be és nézd meg, hogy mekkora fordulatot mutat a diag. Ha normális értéket mutat, tehát olyan 8-850-et, akkor rosszul mutatja az óra. Ha meg akkor értéket, mint az óraegység, tehát 500-at, akkor máshol lesz a gond és nem az órában.[ Szerkesztve ]
-
-
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
Bubee82
őstag
Mai nap beszéltem a mesterrel. A konklúzió az, h addig menjek az autóval, amíg meg nem nyekken. 2 alternatíva van, mindkettő kb. az autó értékét verdesi költség szempontjából (motorgenerál vagy motorcsere).
Aszonta vagy csapszeg, ahogy Rob210 fórumtárs is feltételezte, vagy valami más, de a lényeg h még a hengerfejes problémából adódóan ment gallyra a dugattyú, ami a hengerbe ide-oda klattyog, attól csattog a motor. Valószínűleg fúrni is kell a hengert, meg minden kutyaf@sza.
Erről ennyit. Most azon gondolkodom, h eladom, aztán nézek valami más alternatívát, mert nem szívesen ülök egy ketyegő "bombában". Természetesen úgy adom el h tisztázom a problémáit.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7927 üzenetére
Hát azért nem eszik olyan forrón a kását.
Egyes verzió.
100.000.-mit tudomén mennyit kér a szerelőzseni.
Aki a hengerfelújítást csinálta ám legyen fizesd ki neki majd jelensd be , hogy a garanciális joggal viszont élsz ugyanis az autó csattog mint az állat és te nem azért hoztad be a kocsit hogy rosszabb legyen hanem, hogy jobb.
Simán ráverném a honolást és a dugattyúk gyűrűztetését csapszegelését.
Ennyi-.Renault power
-
Bubee82
őstag
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7929 üzenetére
Hát amikor vetted mondtam nézesd át szerelővel
Csak hát megtetszett beleszerettél és most meg cumi van.
Sajnos az előző tulajt kéne alaposan elföldelni, mert ezek a hibák nem nálad jöttek elő, csak te nem tudtad mi mivel jár.Sajnos te is a renaultot soha többet tábort fogod népszerűsíteni, pedig csak belenyúltál egy szarba amibe ugyan úgy bele tudsz nyúlni akár milyen típusnál.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Bubee82
őstag
Én nem mondtam h a Renault szar Szeretem a kis Cliot
Igen, igazad van. Legközelebb a minimum h szervizben lesz átnézetve és kész. Nem a tulajt kell elföldelni, hanem a suttyó kereskedést. Már az elején gyanús volt az h 1,5 éve áll az autó, de nyilván ilyenkor elhessegeti az ember a negatív gondolatokat.
De akit igazán elföldelnék az a szarszemét, aki vagy nem érti a dolgát igazán, vagy csak szimplán le akar nyúlni
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
Babcola
csendes tag
Sziasztok, Ugyan nem írtam de ma volt vizsgán a kocsim Átment + jobb környezetvédelmi besorolást is kapott Most örülés van és 2 évig nem kell ezzel bajlódnom
-
Bubee82
őstag
Az 1,5 dCi motorokról mit kell tudni? Jók?
-
Füge007
senior tag
válasz Bubee82 #7937 üzenetére
Mindenképp át kell nézni vásárlás előtt!
Sarkalatos pontjai:
- magasnyomású szivattyú állapota
- befecskendező fejek állapota
- motor mechanikai állapotaElőnyei: jó menetdinamika, kedvező fogyasztás
Hátrányai: javítási költségei magasak, érzékeny a gázolaj minőségére
Mivel sok változata van, nem mindegy melyik motorkódú a motor!
Ha ilyet akarsz venni szólj jól áttárgyaljuk mire figyelj oda, hogy ne szívj vele, ha bármi kérdésed van szívesen segítek!
Füge
-
g.gergo
senior tag
válasz Bubee82 #7937 üzenetére
A dCi motorok igenis megbízhatóak, akárki akármit mond, viszonylag kevés probléma van velük, és az előforduló problémák többsége a helytelen kezelésből és szervizelésből adódik.
Tipushiba nagyon nincs, talán az EGR szelep, de azt rendszeresen tisztitva elkerülhető a baj. Gyakran elkoszolódik, ekkor az autó füstülni kezd, nem húz rendesen, felvillan útközben az izzítás lámpája teljesítménycsökkenés mellett. Tisztítás után visszaáll az eredeti állapot. Ki kell venni, gázolajjal átmosod, megmozgatod, visszaszereled. Fél óra.
Gázolajszűrő: Kényes az üzemanyagra. Max: 15e km-ként cseréld a gázolajszűrőt és csak gyárira vagy annak megfelelő minőségű egyéb gyártó termékére: Gyári: Delphi HDF941 vagy HDF943, attól függően, hogy vizérzékelős-e. Ezek kb. 11-12e ft/db. Ha "olcsón" akarsz jó szűrőt, akkor a Purflux FCS748-as számú 3 μ-os szűrőt vásárolj (6e ft/db). Érdemes tudni, hogy az alján van egy víztelenítő csavar, itt ki tudod ereszetni a vizet, kb. 5e km után!
Mivel használtan vetted, ezért résolajveszteséget mérj, az már árulkodó jel. A dizelek rákfenéje az üzemanyagellátó rendszer körüli problémák. Ezért kannázás szigorúan tilos. Csak benzinkúton. Bár ugye tudjuk, hogy az sem garancia. Szerintem a legjobb az Auchan-es gázolaj. De még ez is száraz, ezért ideje korán a szivattyú elkezd spénesedni, majd végül ettől beállnak a csúcsok. Ezért sokunk egy tank (50l) gázolajhoz ad 0.5-1 dl 2T szintetikus olajat. Hidd el, meghálálja. Ha nem, 150-200e km közt lehet számitani az első nagyjavitásra (csúcscsere, nagynyomású szivattyú felújjitás, csövek ultrahangos tisztitása stb., alsó hangon 2-300e ft. ha nem több) A tankot sose hagyd teljesen kiürülni, mivel az üzemanyag keni a nagynyomású szivattyút, ha elfogy a szivattyú kenés nélkül túlhevül és ez akkor drága manóver lesz.
Váltóolaj:75W-80 ELF Tranself NFJ 3.1-3,6 liter kell bele, elvileg élettartamra szól a gyári feltöltés, 100e km után ajánlott a csere. Kb.: 15 perc.
Olaj: Elf Evolution SXR 5W40-et szereti.
Olajszűrő: jó minőségűt, pl.: Mann-filter W75/3
Javasolt a max. 15e km után szűrő és olajcserék, akármit mond a gyártó, hogy elég a 30e.
Hűtőfolyadékot is ajánlott cserélni idő után. Ezek alumínium hengerfejes autók, ezért csak ehhez javasolt folyadék használható, (Glaceol RX Type D) 3l kell bele a többi desztviz.
Vannak egyéb hibái, de problémák túlnyomó többsége ismert és többé kevésbé jól javitható. És a legfontosabb! Barbár szerelőket felejtsd el, akik nem láttak még életükben francia autót.
Ha még nem vetted meg, akkor előtte egy CLIP-es diag létfontosságú. Renault szervizekben 4-5e ft-ért megcsinálják.
[ Szerkesztve ]
-
Louies
tag
válasz g.gergo #7940 üzenetére
Ez így van. Nálunk a cégnél csak 1,5 dci Megane 106LE kombik vannak, valamelyikben 240.000km van. Semmi bajuk. Havi 4-5000 km-t mennek. 3-4 évesek.
Igaz ezek nyugati piacra szánt autók. Mi csak külföldön veszünk autót.
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
Bubee82
őstag
válasz g.gergo #7940 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást, meg a többieknek is a választ
Újat tervezek venni. Legjobb ajánlata a Renaultnak van, most Méganet már 2,5-3ért lehet kapni. Csak az 1,6-os benyás fogyasztása nem a legjobb.
Még egyelőre nem döntöttem el mi legyen, de vagy Renault vagy Kia lesz, ha új autó vásárlásra kerül a sor.
[ Szerkesztve ]
-