Új hozzászólás Aktív témák

  • _q

    addikt

    válasz Tikakukac #86011 üzenetére

    Főleg amiket mostanában lehet olvasni, mennyit keresnek a szerelők felér majdnem mérnöki keresettel egy szintig. Annyi a különbség, hogy egyetemi végzettséggel elhelyezkedve fizikailag egyszerűbb, tisztább és inkább gondolkodós munkát kapsz. A legtöbb esetben azért még így is jobb a kereset és többnyire 8 óra munkáért. De sok párhuzam van.

    Viszont egy autószerelőnek a mai autók világában már egyetemi tanulmányok során kellene megtanulni a szerelés menetét. Hiszen nem elég mint régen csak az alkatrész csere és fülelni, random alkatrészt cseréni, hanem nézni kellene diagnosztikán a jeleket amit az egyes szenzorok mutatnak, tudnia kellene azt értelmezni. Ezt meg már nem egy hétköznapi autószerelő szint, hiszen ilyeneket nem tanítanak nekik. Biztos van kivétel, ők lennének a jó autószerelők, sajnos ilyenből van nagyon kevés. Talán a márkaszervizesek egy fokkal már közelebb állnak az elvárhatóhoz, ők már talán diagnosztikát is néznek, illetve nem csak néznek hanem tudják is értelmezni azokat, ami sajnos megint csak nem jellemző. Az, hogy leolvassák, hogy mondjuk E103 a hibakód ami mondjuk egy EGR szelep gond, nem azt jelenti feltétlen hogy rossz az EGR, hanem vissza kellene vezetni a kiváltó okra a problémát. Pl.: nem jó az égés stb.

    Na és akkor ez egy rövid bevezető amit szerintem mindenki tud, képben van vele ezért vagy elfogadja vagy maga nekilát bütykölni vagy a kettőt a lehetőségekhez mérten felváltva csinálja.

    Mi lesz itt később (ami egyre közelebb van) az egyre okosabb autók elterjedésével. :F

Új hozzászólás Aktív témák