-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #142589 üzenetére
Megrendeltem.
MANN CUK 2450 - 57 lej - 3800 ft
4L Mobil esp - 127 lej - 8450 ft
1L Mobil esp - 36 lej - 2400 ft
Purflux L267D - 18 lej - 1200 ft
MANN C 32 130 - 45 lej - 3000 ftSzállítás 25 lej - 1700 ft
(#142604) tibbike01: Bukarestiből. #csakamobil #csakerdély
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
K Norbi
addikt
válasz lenko #142602 üzenetére
Olvasd el a cikket amit küldtem a fórumba
Jó dolgokat írnakEz a nagyobb probléma. Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk.
Az emberek sokszor azzal hozakodnak elő, hogy mivel a kezelési kézikönyv 10w-40-es olaj használatát írja elő, így soha nem gondolnának 0w-40 olaj használatára. Ismét elmondjuk: Mindkét olaj, tehát a 10w-40 és a 0w-40 is azonos sűrűségű, normál működési hőmérsékleten (motor). A 0w-40 viszont sokkal kevésbé sűrűsödik vissza, miután leállítottuk a motort. Vannak példák is rá, amikor korábbi kiadású gépkocsik kezelési könyvét módosítják az előbbi tényeket, illetve az újabb motorolajokat megismerve. Például a Ferrari 550 Maranello kezelési könyve még 5w-40-es motorolajat javasol, míg az újabb kiadású 575-ös könyve már 0w-40 olajat preferál. A motorok a két autóban gyakorlatilag teljesen azonosak, csak az 575-ösé erősebb valamivel. Jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de egyébként az erőforrások azonos tűrésekkel készültek.
Mostanában már a legtöbb autógyártó elsősorban vagy 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használatát írja elő. A BMW, Honda, Ferrari, Mazda, Porsche, Mercedes, VW például így jár el, de elmondható ez sok más cégről is. Ez alkalmazható minden típusú, korú és kopottságú motorjuk esetében.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését.
Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes.
Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban.
Létezik egy összehasonlítás az 5w-30 viszkozitású indexű Mobil-1szintetikus, illetve egy 10w-30 és 10w-40-es besorolású ásványi alapú motorolaj között. Sarkvidéki viszonyok között indításkor 152/perc fordulatszámmal forgatta az önindító a Mobil-1-el feltöltött erőforrást, míg a 10w-30 esetében 45/perc, a 10w-40-nél pedig 32/perc főtengelyfordulatot mértek. Mondanunk sem kell, az utóbbi két olajjal nem indult be a motor.
A beidegződésekkel szemben inkább alkalmazzunk egy fokozattal hígabb (alacsonyabb indexű) olajat, mint egy fokkal sűrűbbet! Lehetőleg a viszkozitási jelzés első száma 0 vagy 5 legyen, azaz 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használjunk! Ha a legjobb védelemre és teljesítményre vágyunk a motorunkat illetően, akkor a szintetikus olajoknak szavazzunk bizalmat! Az olaj márkája soha nem számít olyan mértékben, mint a viszkozitás. Az olaj besorolási osztálya SL, vagy SM legyen. Cseréljük olajat rendszeresen (sűrű intervallumot nem merünk írni) minimum minden tavasszal, illetve frekventáltan ellenőrizzük az olajszintet!
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #142605 üzenetére
Ez ok, mivel nem indítom be az autóimat 1 nap 100x, és igazol engem az így lefutott 160e km, ma is mennek az autók megbontás nélkül olajzabálás nélkül, de lehet véletlen csak.
Továbbra is jó ezekbe a 10w40 8-10e km utáni cserével.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
i-sti
senior tag
válasz lenko #142606 üzenetére
Sajnos nekünk hosszanti garázsunk van.
Így ha az Audi van elől és a másik autó kell akkor nincs mit csinálni megindított kihoz, kijön a másik, Audi vissza.
Ez szerencsére egy indításból meg van.
Édesapám szerintem egy nap 50-100szor megindítja a Daciat.Váltóolajat nem kell cserélni mert már rég kifolyt.
Motorolaj néha, mikor eszébe jut cserél.
Vezérlés már senki sem tudja hogy 180nál volt vagy nem cserélve. Most 220+-ban van.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
lenko
aktív tag
válasz i-sti #142607 üzenetére
Az tényleg nem túl szerencsés legyen bármilyen olaj benne. Nekem napi max 3indítás van. Ebből 2 hideg. 3. nál nem hűl ki teljesen egy vásárlás vagy akár tankolás. után.
(#142609) sirszevenap
Ha már 5w40, én egy picit "gyengébb" nem agyon adalékolt olajat tennék bele.
Total quartz 9000 5w40...[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #142609 üzenetére
Egyébként minek az 5L-es kiszerelés? Nem 4L kell bele?
Az embereknek fáj az igazság!
-
cool13
őstag
válasz tibbike01 #142596 üzenetére
Nem mertem bevállalni. Ezért ezt rendeltem és megy majd az 1,9 pdtdi-be.
Ma pedig, ezek kerültek fel. -
Fr0z3n
őstag
Sziasztok
Sose gondoltam hogy egyszer német autóm lesz, de most ajánlott egyik ismerősöm egy 94es 1,9 tdi audi 80ast. Nem szeretem az új modern autókat annyira, így elgondolkodtató a dolog. Volt esetleg valakinek? Mire figyeljek? Választ előre is köszönöm -
K Norbi
addikt
.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #142613 üzenetére
Megint, mi a másik nem nyert.?
Egyébként ezek szerint nagyobb audinál az olajteknő, mert a Vw-nél ugyanezzel a motorral 4L kell bele....
Az embereknek fáj az igazság!
-
sirszevenap
őstag
válasz lenko #142619 üzenetére
Pl Golf V:
Golf V 1.6 (2003 – 2008) BGU, BSE, BSF 4,5 l 15 000 km / 12 months
Golf V 1.6 MultiFuel E85 (2007 – 2008) CCSA 4,5 l 15 000 km / 12 months
Golf V 1.6 16V FSI (2003 – 2008) BAG, BLF, BLP 3,5 l 15 000 km / 12 monthsGolf VI -nál ugyan ez, sőt még Golf IV-nél is fele fele arányban 4,5-3,5.
Csak az FSI-be kell 3,5, az összes többibe négyfél. "Megint, mi a másik nem nyert.?"
[ Szerkesztve ]
Bankkártyával? Hát persze!
-
lenko
aktív tag
-
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #142622 üzenetére
Kedves Norbert, "Ez én lennék"
A különbség abból adódik, hogy Németországban eltérő a szabályozás, mint Európa többi részén.
Németországban csak azokra a termékekre lehet rátenni a teljesen szintetikus (Fully Synthetic) feliratot, amelyek valóban 100%-ban szintetikus összetevőt tartalmaznak.
Mivel a Mobil Super 3000 sorozat alapolaja szintetikus és hidrokrakkolt (HC) alapolajok keverékéből tevődik össze, így Németországban nem írhatják rá a Fully Synthetic jelzőt, Európa többi részén viszont igen.
Egyébként Európa ezen részén már a tisztán hidrokrakkolt alapolajból előállított kenőanyagokra is gondolkodás nélkül ráteszik a Fully Synthetic feliratot.
Sajnos vagy nem, ez jelenleg Európában nincs pontosan leszabályozva.Remélem, tudtam segíteni!
Tari Zsolt
Kenéstechnikai tanácsadó.[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #142451 üzenetére
Ilyen kis méretben nem sikerült sehonnan ilyen bilincset szereznem, csak nagy mennyiségben (min. 100db) tudnék szerezni.
Ilyen:
lenne csak a szükséges méretben.
Jó lehet vagy ezt inkább nem kellene erőltetni?Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Speeedfire
nagyúr
-
-
Fr0z3n
őstag
válasz bitpork #142632 üzenetére
A mostani autóm az első amiben van de nem használom, nem is bírom a klímát. Bár a fekete celicába fekete bőr belsővel nyáron vallatni lehetett Szóval s lényeg hogy ne rohadjon. majd alá-bele-köré mászok. Adagoló felújítás volt rajta meg turbó, az már élete végéig elmegy
1,9 tdi
[ Szerkesztve ]
-
-
Zizmand
aktív tag
Végre sikerült felnit venni, kb. 1.5 hónapig keresgéltem. (mióta elhagytuk az egyik dísztárcsát) Az volt a lényeg minnél olcsóbbat találjak. Formája mindegy, csak már ne a fekete acél lemez felni legyen.
10 ezer forintért sikerült ilyet taláni + adtak hozzá használható 5mm-es Pirelli gumit. Tehát 1 db felni+gumi volt 2500 Ft. Ennyit megért.
Annyi, hogy 2 db karcos, meg egy mélyebb karc van rajta, de lesz ez még karcosabb is. -
K Norbi
addikt
válasz sirszevenap #142567 üzenetére
Sajnos nem FULL [link]
Kenőolajak (kőolaj),
C20-50, hidrokezelt
semleges olaj-alapú[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
-
K Norbi
addikt
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Ha már olaj téma, akkor én is kérdezek, csak ez váltó olaj.
Audi A4 HCF kódú váltóba milyen olaj kell?
Ha jól látom akkor G052911 vagy G052532? Mennyiség az megfelel 3 liter?
És csak gyári olaj vagy pedig akár ez is mehet bele?
Még egy kérdés, hogy ez az olaj 75W-80, vagy 75W-90 viszkozitású? A két gyári számra keresve mind a 2re találtam példát.Köszi a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Android szakmai topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...