-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sur1G
aktív tag
Csak sebesség. (Talán az autóban levő súly, mintha befolyásolná, de ez lehet csak placebo).
Üresben is remeg ebben a sebesség tartományban, semmi összefüggés nincs, direkt próbálhattam. Viszont gyorsításnál erőteljesebben érződik. Tuti futómű, mert gumit-felnit már cseréltem.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Lesz itt gond 10+ év múlva a ledes használt autókkal
[link]Annyi hiba lehetőség lesz, olyan lutri lesz a használt autó hogy nem igaz
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
simonjoe
senior tag
válasz Runner_fxr #177746 üzenetére
Azt hiszem, h nem volt senki aki belenyúlt volna. A szomszédom ugyanilyen kocsi tulaja, és állandóan panaszkodott, h hasonlókat csinált neki is. Majd szerviz lett a vége, ahol sikeresen orvosolták. Ma megkérdezem, h mit csináltak nála.
Joe
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2014-es évjáratú 2.0 TSI 220 lovas Octavia RS-nek mennyi lehet az átlagos fogyasztása? Érezhetően többet fogyaszt, mint például egy 2009-es 160 lovas 1.8 TSI, mert amiket találtam róla adatokat, azok szerint kedvezőbb a fogyasztása, de elég hihetetlen számomra? Előre is köszönöm a segítséget.
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
Megy szervizbe, csak kíváncsiságból megkérdezem, szerintetek mi lehet a gond.
Adott egy 2017-es Skoda Octavia 1.4 TSI, automata váltóval.
170 000 km-t futott, tudjátok, az a tipikus céges autó.
Két hete volt szervizben, időszakos szerviz és vezérléscsere. Mivel közvetlen előtte lévő nap 5 perc egyhelyben állásra lemerült az aksi, ezért azt is megnézettük, de arra azt mondták, nincs annak semmi baja.
Ma reggel ahogy indítanám, le van merülve az akku. Felet sem tud forgatni. Megpróbáltuk bebikázni, arra sem reagált, ugyanúgy nem tudott indítani, de még forgatni sem.
Szerintetek mi patkolt el? :D -
Doki16
addikt
válasz yodamester10 #177749 üzenetére
Esélye nincs annyira felmelegedni az olajnak 70-80 fokra, hogy be tudjam kapcsolni. Ha akarom ha nem állandóan leállítja a benzinmotort a főúton
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
cech19960320
tag
válasz cech19960320 #177761 üzenetére
1.6-os reggel van
-
Tin
veterán
válasz Sur1G #177763 üzenetére
Szinte biztos, hogy az, amit Mágus2 irt, mert amugy, hacsak nem nyelgazzal indulgat az ember, ennyi ido es km alatt meg nem kene gond legyen. Keress egy jo szerelot es mondj el neki mindent, amit itt elmondtal, es kicsereli a gombcsuklot. Olcso nem lesz, de azert nem halsz bele. Ja es ha mar ugyis szetszedi, nezesd meg a futomuvet is, hatha van 1-2 szilent, amire szinten rafer a csere, mert a karambol javitasnal felmunkat vegeztek.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz bul07 #177757 üzenetére
Most komolyan ?
Ne nevettess már ...
(jó mondjuk az átlag ember egy szar Xenon izzó árán is hőbörög amit 6 évente kell cserélni)De ettől függetlenül én jobban aggódnék a jövőbeli használt autóknál azon, hogy mennyire lesz rakás fos a bennük lévő motor.
Pl most hogy voltam az A7-el a szerelőmnél olajcserén, megtárgyaltuk hogy a sima 3.0 TDI még mindig egy rakás szar a 4G szériában és még a FL 272Ló-erős is...
Egy 5-7 éves 200ezer km-futott autóban MOST haldoklik a DSG váltó, tipushibásak az injektorok, az FL előttiek vezérműlánc hibásak és most van egy új "típushiba" ami a vezérműtengelyekkel kapcsolatos.
Na ezek a kocsik hol lesznek 10+ év múlva...Illetve ahogy halad előre a technológia addigra 20ft-ból fognak ilyen Led lámpákat javítani mert kb olyan lesz mint most egy Nokia 3310...
na mind1 ez csak az én egyéni véleményem, és nem azért szúrta a szemem mert nekem is LedMatrix lámpám van
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz Kiskokó #177768 üzenetére
Én spec nagyon nem értek egyet a led technológia autólámpába engedésével. Ugye egy led fénykibocsájtási képessége éves szinten 5-10% között csökken. Amikor nem lát a tulaj gazdasági totálkár mert lámpát kell cserélni? Szerintem nem ez a jó út - a szenont lehetne még biztosan finomhangolni illetve a projektorokkal játszani.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
bul07
nagyúr
válasz Kiskokó #177768 üzenetére
Azért kuplung, váltó, motor, nem annyira sérülékeny mint egy lámpa
Elég egy kósza fácán, vagy kő, vagy egy amatőr aki parkolóba megtoltja és elhúz, és lehet kidobni a kocsit????
És egy 15-17éves kocsi esetén egy 3-400e Ft lámpa csere már tóttálkár
És egy lápa felújítás annyiba lesz mint egy motor generál(durva sarkosítás mert persze csak nem lesz annyi)Ha csökken is az ára mondjuk valami utángyártott csodát berakva, már ha egyáltalán lesz, akkor is irreálisan magas ára lesz
Főleg ha egy sima égős lámpát nézünk[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
c00per
tag
válasz bul07 #177774 üzenetére
egy 11eves audi a3-ban a hiperszuper menetfenyes,kanyarkovetos xenon lampak szepen elrepedtek olyan 9eves korukban egyik naprol a masikra(elmondas szerint nem kaptak kulso behatast es en sem lattam semmit).Nagy kedvezmenyekkel is 200ezer darabja, es csak gyari van hozza.Az idei telen mar be is folyt szepen a viz es a balos trafo elszallt.6 eves Golfnal is lattam mar ilyet.Gondolom nem birjak a felenk levo rossz utakat
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz bitpork #177769 üzenetére
Hát az más dolog, de persze van benne igazság.
Ezekre tényleg csak 10 év múlva tudunk csak választ adni. Addig csak találgatás.Mondjuk egy jó minőségű rendesen hűtött led valóban veszít a fényerejéből 10-15%-ot az elején... de nem évről évre.
Otthon vannak olyan led izzók az udvaron aminek alig ment el a fénye és 10 éve használjuk.
Pedig akkor még nagyon más technológia volt egy sima E27-es izzóban is.
Ezzel is az a baj hogy Szándékosan csinálják szarra!
:SA Xenon-t is szeretem, és az is nagyon jó technológia.
bul07 :
Értem én amit mondasz és van is alapja, de a led technológia (mint minden más) rohadt gyorsan fejlődik. Manapság is kapni utángyártott xenonos lámpákat kompletten max 200 ezerért. Biztos hogy nem lesznek ezek ilyen drágák (csak indulj ki abból hogy 6-7 éve egy Ledizzó ami fele annyit se tudott mint most került 3000-4000 frointba most pedig 400-800ft
(ha valóban áttérnek a ledre, a xenon helyett , pláne ha még a halogént is száműzik... olyan szinten lesz tömeggyártás belőle, hogy tizedére csökken az ára újonnan is.)De ezek csak találgatások. Majd lesz ami lesz.
De szerintem a sima halogén lámpáknak lassan lefő a kávé...I-sti :
Akkor ideje cserélni mert azért annak már láthatóan gyengülhetett a fénye, ha mákod van akkor nem kell projektor csere meg lámpa takarítás.
Sajnos az én A6 4F-emre is jellemző hogy maga a lámpa is kurvára elöregszik/megég a projektor stb és izzó csere után is szar lesz. De ez nem minden esetben igaz.[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #177769 üzenetére
Nem az evektol oregszik a LED, hanem az uzemoraktol. Az evi 10% oregedeshez evi 15000-20000 orat kell bekapcsolva tartani. Ezen felul lehet meg hosszitani az elettartamon, ha nincsenek maximumon jaratva, illetve rendes hutest kapnak. A fenyero csokkeneset, ha ertelmes vezerlest keszitettek, akkor lehet szoftveresen kompenzalni, ugy hogy nagyobb kakaot ad ra, felteve h hagytak tartalekot.
Amugy a panelen a LED dioda erteke csak par ezer forint/darab maximum. Majd ha sokan csinaljak, akkor a munkadij is alacsonyabb lesz. De azert 5-10 evente 40-20ezer/lampat kifizetni erte nem egy nagy dolog, xenont cserelni sem sokkal olcsobb. De a xenon elettartamanal meg igy is tovabb birja.[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #177780 üzenetére
Ok ezek tények, de az is hogy az autógyártók mindenhol próbálnak spórolni és nem 300-400kra tervezik az autó optimális élettartalmát. Meg ahogy az is hogy egy német autó legtöbbször tekerve kerül ide ami esetében nem ritka a 600k-s futás is. Az vajon mennyi üzemóra lehet? Szerintem egyezzünk ki egy döntetlenben
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kiskokó
veterán
válasz Reggie0 #177780 üzenetére
Igen, ez a kulcsa az egésznek.
Az autóban a LED élettartamához képest csekély a felhasználási idő.Nekem is van otthon egy széria hibás G9-es led izzóm. 10/9 rossz volt az arány benne, nem is árultuk sokáig annyira szar volt.
Na most én ezt otthon egy kevesebbet használt lámpában használom 7 éve és még megy.bitAti :
A másik meg , tudom tudom én fogjam be mert hol a 40HD kép... ugye?[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
bul07
nagyúr
válasz Reggie0 #177783 üzenetére
Nem csak magáról a ledről van szó, nézd meg az írást, legtöbbször nem a led miatt kel szerelni, hanem más kiegészítő alkatrész miatt, vagy elektronika miatt
Csak egy kis részlet
Lászlóék 20 ezer forint körüli összegért szerelnek szét egy ilyen lámpát, de a további javítási költség rengeteg tényezőtől függ, és ha nem gyakori hibáról van szó, a kísérletezés is eltarthat egy darabig. A nappali menetfényeknél a vezérlőegység viszonylag gyakran elszáll. Ez újonnan 100-150 ezer forintba kerül, de a javítás sikerülhet az ötödéből is.[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kiskokó #177779 üzenetére
Kevered a szezont a fazonnal.
A háztartási ledizzók több okból kifolyólagolcsóbbakalacsonyabb árszintűek, mint az autós lámpák. Nagyobb a volumen, egy háztartásban van mondjuk 20-40 izzó és 1-2 autó. A háztartási ledek csak néhány elterjedt foglalattal rendelkeznek, amik könnyen hozzáférhető helyen, plug and play elven működnek.
Ezzel szemben egy autó ledlámpája a legkülönfélébb formába van öntve, általában roncsolás nélkül nem bontható búrában, maga a fénykibocsátó legkisebb egység is a búra, foncsor szerint formatervezett, sem a rögzítés, sem a táplálás nem egységes még márkán belül sem. Mindez persze nem a funkcionalitás, vagy a cél miatt, hanem a dizájn kedvéért.Nem azt mondom, hogy szar, csak akarva sem lehet olcsón kínálni sem most, sem a jövőben.
Az pedig, hogy egy Xenon 200k/darabtól megvan azt jelenti, hogy egy B5.5 Passat 0,8-1,2 mFt-os kocsi árának fele-harmada.
10 év múlva a mai 20 millás kocsikon nem lesz vicces 2 millióért első lámpát cserélni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Reggie0
félisten
válasz bul07 #177784 üzenetére
Ok. de az adott a xenonnal is, akkor sem oszinte a mosolyod amikor a xenon gyujtot kell cserelni.
(#177785) macilaci78: De csak szet kell bontani, LED-et atforrasztani egy ujra es lehet osszerakni. Ugy nem lesz 1 milla, de meg 100ezer sem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #177787 üzenetére
Persze, de a motor hutokorenek is Mondjuk nalam mar kellett vizhuto ventit cserelni, mivel meghibasodott, az is 100ezer volt, szoval kb. egy arkategoria egy lampa felujitassal. Kvazi uzemszeru kiadas mar ezeknel.
Amugy a 15-20ezer ora mar valamennyire kompenzalt ertek, pl. egy cree LED-re 50ezer orat mondanak. Csakhat a meleg oregiti, egy autoban konnyen lesz melegebb, mint pl. a lakasban.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz macilaci78 #177785 üzenetére
Értelek, de már jelenleg is az van hogy NINCS válaszható extraként Xenon lámpa csak led.
Ez nem csak Németékre igaz.
Azért az hogy "sem lehet olcsón kínálni sem most, sem a jövőben." elég erős túlzás.
(meg hát nem kell minden lámpának Mátrix okos lámpának lenni, csak most ugye ezzel vagiznak, hogy ilyet is tudnak. Eljön az idő amikor a halogén helyett lesz egyszerű Led lámpa )
De erre megint csak azt mondom,hogy kár találgatni majd meglátjuk 10+ év múlva.Xenon nem 200k/ darab hanem /pár.
Xenon UGY lámpa 120ezer a pár, 20-30ezer/pár az izzó és a márkásabb trafó is kijön 80ezer/párA másik, az hogy ez egy Extra. Ha ezzel valakinek baja lesz akkor keressen nem Led-es autót. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz Reggie0 #177788 üzenetére
Ezért mondom h papíron minden szép, de a megvalósítást jellemzően nem a mérnökök javaslatai alapján hagyják jóvá. A linkelt mercis lámpának a ventijére azért kíváncsi lennék mennyit bír és hogy hova a francba fújja le a hőt egy zárt házban
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz Reggie0 #177786 üzenetére
Háromféle szerviz van:
- A márkaszerviz a fődarabot kompletten cseréli - komplett lámpát
- A jó szaki a fődarab meghibásodott elemét cseréli - szétszedi a lámpát és kicseréli a hibás elemet, például a trafót, vagy az elektronikát
- A specializálódott szaki nekifog a hibás elem javításának és elkezd ledet forrasztani, elektronikán kondit cserélni, vagy IC-t programozni.Amúgy a forrasztás sem olyan egyszerű, ahogy leírod. Igen komoly hővezetésnek kell megfelelni, hogy a lámpatest seggében a hűtőborda érjen is valamit. Emellett ha csak egy hangyaf@sznyit is máshova esik a forrasztott led - aminek van némi realitása -, akkor a vetítési kép már borul is. És ugye abból indulunk ki, hogy forrasztással cserélhető, egyáltalán beszerezhető ledről van szó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
c00per
tag
válasz molnarpeter #177778 üzenetére
molnarpeter: egy linket dobhatnal akar priviben is
en nem talaltam sehol
[ Szerkesztve ]
-
bendeguz76
aktív tag
audi a6 avant 225/55 17 et 39.azt tudom,hogy 18-as méretben 245/45 a váltóméret de az alufelni az et43_as.ez igy még mehet rá vagy keressek et39 méretüt?
bendeguz_HUN
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #177790 üzenetére
Csak eloszlatja a burkolat falara. Lasd laptop tapegyseg, az is a muanyagdoboz oldalan adja le a hot es elegendo. Igazabol nyilt csak ugy lehetne a venti, ha a bordat kivezetnek a kulterbe, ugy, hogy az IP besorolasa ne valtozzon a buranak. Sokkal nagyobb macera.
(#177791) macilaci78:
Ugyan igy 3 fele van a karosszeriara, festesre, turbora, motorra, stb. stb.. Nem tudom ez miert gond.
Poziciora forrasztani nem egy nagy muveszet, persze ne a jozsi bacsi a pillanatpakaval kokanyolast kepzeld ide.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bendeguz76 #177794 üzenetére
Itt tudsz nézni mindenféle gyári gumi és felni méret adatot. Az a 4 mm különbség belefér.
-
daniel2121
senior tag
válasz molnarpeter #177778 üzenetére
Mondjuk az most annyira nem aktuális.
-
seller007
tag
[link] Vajon árulnak ilyet valahol itthon Gugli nem segít.
-
Doki16
addikt
Akarok venni pollenszűrőt a kocsimba. Van Filtronban is aktív szénszűrős. Megéri a kétszeres árat a Mann filter?
Ugyanez a helyzet egyébként a levegőszűrőnél is. Melyik lenne jó egy eléggé felpöckölt (150LE) 1.4TSI-nél?A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- EA Sports WRC '23
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Filmvilág
- Facebook és Messenger
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Google Pixel 3 - egyszerűen nagyszerű
- Háztartási gépek
- További aktív témák...