-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
Tudja valaki, hogy Skodában (lehet vw-nél is van) az air care funkció mit jelent a klíma menüben? Mit csinál ilyenkor?
-
veterán
válasz F_Zolee #210797 üzenetére
Igen, a DSG-sben kellett cserélni 4 évesen, 80 ezer km környékén. 2013 végi gyártás.
Abban teljesen elromlott, előtte aránylag gyakran kellett utántölteni a vizet.A mostani 2015. szeptemberi, 114 ezer km. Ez minimális vizet fogyasztott, most nyáron kezdett gyanús lenni, így nem ért váratlanul.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Kickass #210803 üzenetére
Köszi, akkor az air care a belső keringtetés szebb neve és valószínleg gyárilag gombaölös pollen szűrőt adnak hozzá? Ennyi és nem több.
Azt hittem van valami extra szűrő valahol, ahol áttolja a levegőt.
Azt mondjuk nem értem, hogy miért tavasszal ajánlja a pollen szűrő cserét. Tavasszal összegyüjtöd a szűrőddel a polleneket, majd egy évig azon keresztül veszel levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
gyulaszu
senior tag
válasz tibbike01 #210805 üzenetére
Igen, nekem is ilyen dilemmám van...
Ha kikapcsolom, akkor kevesebb levegő megy át az utastér szűrőn? Vagy semennyi?
Illetve ha a teljes berendezést kikapcsolom az OFF gombbal, akkor milyen üzemmódban lesz? Egyszerűen átengedi a kinti levegőt? Szűrőn keresztül vagy nélkül?gyulaszu
-
tibbike01
őstag
válasz focvis #210810 üzenetére
Ezt értem, de miért akkor javasolják? Én ősz után gondolnám reálisnak, nyári poros idő után, amikor lehullottak a falevelek.
Tavasszal cserélni olyan, mintha a porszívóban nem porszívózás után, hanem előtte cserélnék porzsákot.
Hasonló, mikor munkatársam Görög út (2500km) előtt lecseréli az olajat. Aztán a téli hidegekben meg egy veszített viszkozítású olajjal indítgat, meg jár be dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #210811 üzenetére
Nem csak a por tényező. Pollenek, nyirkos párás esős idő. Ezért javasolt tavasszal mikor megjön újra a jó idő. De amilyen változékony manapság már az időjárás nehéz ehez kötni. És sosem nézem. 8 ezrenként olaj , olaj + légszűrő. 16 nál üzemanyagszűrő + pollen jön még hozzá. Nem nézek évszakot, amikor esedékes.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #210814 üzenetére
Tavasszal cseréled, amikor megjön újra a jóidő és kb 2 hét alatt telebassza a pollenszűrőt mindenféle pollennel, bogarakkal...stb majd ezzel a szűrővel jársz 1 évig. Nice.
Mi az oka, hogy 8 ezrenként cserélsz olajat, pláne levegő szűrőt? Egy földutakkal teli kisvárosban csapatod reggeltől estig vadállat módjára?
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #210815 üzenetére
Télen meg városba ott szmog és a szálló por, az is telíti rendesen a kabin szűrőt
Amúgy igen ha nem nagy tétel érdemes évente kétszer cserélni, és télre akár jó a legolcsóbb is mert akkor kevesebb mindent kell megfogni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #210815 üzenetére
Télen meg pára, nedvesség, gomba stb stb. Évszakonként kell akkor cserélned és biztosra mész.
Rővidtávon is használom az autót hiába jön össze kb 4 hónap alatt a 8k ezért cserélem gyakran. Amikor benzinnel szinte csak városoztam 6 ezrenként volt a csere. A legjobb olajak sem bírnak 6-8 ezernél többet csak városban. Turbós motornak a gyakori levegőszűrő csere az egyik legfontosabb. És igen, a munkahelyemnél kavicsos földút is van, olyan por van 2-3 naponta kocsit lekell öblíteni.[ Szerkesztve ]
-
daniel2121
senior tag
Sziasztok az 1,8tsi motorok a Skodában milyenek Dsg-vel? Ajánlott?Igazából 2,0tsi lenne az igazi azt sejtem.
-
ahenobarbus
tag
válasz molnarpeter #210711 üzenetére
üdv,
engem is érdekelne az olajnyomás.
> van belőlük elektromos is ha az könnyebben megoldható, csak akkor feszültség ingadozás miatt csalhat.
az rendben hogy csalhat, de ha mondjuk egy ilyet szerelnék be, óra, akkor ez helyettesíti a gyári olajgombát, vagy azt a szálat leföldelem/kap 12V-t, vagy folyamatosan hibát jelez a műszerfalon? Esetleg egy T idommal mindkettőt bekötni, ha van hely?
Mit szoktatok ilyenkor csinálni?uff, ocs.
-
grizlisandor
addikt
válasz daniel2121 #210820 üzenetére
MQB platformú autókat bármelyik TSI motorral veheted, ha DSG váltó, akkor én olajos DSG-vel venném, amit 250 Nm felett kaptak.
-
Paxker315
addikt
válasz daniel2121 #210820 üzenetére
mostohagyerek. Ahhoz még száraz dsg járt, a motor meg tudna többet is, mint amire a váltó hitelesítve van
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
De ha ősszel kicserélem (a tavaszi-nyári kosszal), akkor télen nem igazán fog belemenni semmi.
Tavasszal-nyáron tömítődik legjobban a pollenszűrő a sok por és pollen miatt és utána még legalább fél évig a tömített szűrővel kellene utaznom?Annak látnám értelmét, ha a kritikus időszak után cserélve lenne a szűrő.
Eső előtt mosunk autót vagy utána?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #210829 üzenetére
Nem a por/pollen a fo gond. A tomitett szuro jobban szur. Ha volt szivomotors autod es tulhordott szurod akkor szo szerint fellelgezi a motor szurocsere utan.
Osszel es telen a paratlanitas miatt megszaporodhatnak benne a gombak inkabb amiatt kell cserelni.Az eso altalaban tiszta, szoval amig nem mesz vele mindegy.
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
Kezdem érteni, vagy mégsem.
Cseréljem tavasszal a pollenszűrőt, hogy utána jól telítődjön mindenféle pollennel, allergén anyagokkal és porrral, mindezt azért, hogy jobban szűrjön. Majd télen ezzel a tömített szűrővel a gombák nem fognak megszaporodni...
Ha friss szűrővel megyek neki a télnek, akkor nincs, ami gombásodjon.De midegy is, mindenki akkor cseréli, amikor akarja, csak eddig azon kívül, hogy a szakemberek ezt javasolják, még nem találkoztam épkézláb érvekkel a tavaszi pollenszűrő cserére.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ahenobarbus #210821 üzenetére
T idom ahogy írtad tökéletes lenne.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #210786 üzenetére
Pont nem olyan a belseje. Szerintem 15 coll nagyon sok a középső kijelzőnek. A másik dolog, ami ettől is jobban zavar, hogy az ablaktörlő kapcsolója is az index karra költözött, majd, mikor a szembejövő kamion eláraszt vízzel, érdekes lesz megkeresni, mert a régire mindenki alapból rácsapott, most majd üresbe teszed.
Ezeket az újításokat én nem szeretem. Veszélyes, és ami veszélyes, azt be kellene tiltani. A nagy kijelző is veszélyes, mert elvonja a figyelmet..persze csak szerintem.
-
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #210833 üzenetére
Ezeket az autókat nem nekünk gyárták. A mai felnővő generációnak. Menjen az apple carplay, szóljon a spotify, legyenek fények, animációk...stb. Tök mások az igények 2023-ban.
Nekem most lesz 1 éves a kifiam és más bénán érzem magam elmagyarázni neki, hogy a benzinkúton gyúlékony anyagot öntenek az autó tartályába, amiből az autó szikra segítségével robbanást idéz elő, ami forgatja a tengelyt-kerekeket, majd a kipufogón kipüfögi az égésterméket...a gyerek majd rám néz, hogy apa ez most komoly??
Szép lassal kihal a bakelitet hallgató nemzedék és majd járhatunk a múzeumba megcsodálni a régi otto motorokat, autókat.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #210833 üzenetére
Az ID modelleknél sikerült még ügyeskedni. Ott még megvan normálisan mindkét kormánykapcsoló, de az ablaktörlő-kapcsoló működését sikerült "megfordítani".
Ugye ~1000éve minden VW termékben lefelé húzva 1x törlés, felfelé meg a fokozatok. Na itt persze pont fordítva, és csak ezekben. Hogy miért? Senki nem tudja... Tudom, persze, automatán kell hagyni, csinál az szépen ahogy kell... Igen, hogyne.Új Passat témával is abszolút egyetértek. Miért kell irtani a jól és logikusan működő dolgokat? Nyilván nem azért, mert drága gyártani mindent, ami mechanikus, meg fizikai gomb. Ez az előválasztó oda fel.. hát nem tudom. Főleg hogy ezt is majd forgatni kell, mint az IDkban. Nekem nagyon nem jön be.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz molnarpeter #210841 üzenetére
Nem feltétlenül az a baj, hogy fordítva működik, -gondolom Fiatnál 1000éve így van, ez a megszokott- hanem az, hogy miért kell a gyártónál megszokottat csak egy modellnél megváltoztatni. Jelen esetben modellcsalád, mert az összes ID-ben így van, de ugye ezeken csak a kabát más. Persze a mostohatestvérek (Cupra Born, Enyaq, Buzz) is így jártak.
Szerintem nem takar/-na ki semmit. A kormány takarja ki azt a béna előválasztó "szarvat".
Gondolom ez a rendszer, amit az új Passattal bevezetnek, ez meg is fog jelenni kb. mindenben ami ez után jön.[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Lacess #210840 üzenetére
Nekem fájt, hogy fél évig kellett szoknom a fedélzeti redszer kezelését. Lassan már mindent átterveznek, áthelyeznek. Azt nem figyeli senki, hogy ez annyira nem jön be a felhasználók nagy többségének. Gondolom a friss jogsisnak mind1, de aki 20 éve valami vw csoportos lekvárral járkál, annak nem lesz őszinte a mosolya.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tibbike01 #210827 üzenetére
A por nem eloleny, nem szaporodik. A sporak igen. A sporakat nem lehet kiiktatni, azok kb. jonnek mindig, de nem kepesek a szaporodasra barmilyen korulmenyek kozott. Ha a fizika reszet nezzuk a dolognak, akkor a telitettebb szuro jobban szur, szoval nem is kene cserelni, amig jut be levego.
-
gyulaszu
senior tag
válasz tibbike01 #210809 üzenetére
Tegnap autóztam ismét 1000 kilométert és közben tesztelgettem.
Nos az OFF nem zárja el a beömlő nyílást, mert a rácsoknál továbbra is érezni áramlást. Szerintem ilyenkor a menetszél amit behoz...
Hőmérő nem volt nálam, de azzal is fogok méréseket végezni majd.gyulaszu
-
kisfurko
senior tag
válasz Mágus2 #210843 üzenetére
Majd meglátják az eladási adatokon. Ha már mást kell szokni, akkor másik gyártó is lehet. Engem már elvesztettek. A szervíz is horrordrága lett. 720€-t fizettem egy átvizsgálásért meg DSG olajcsere a Polon. Szintén 700 felett átvizsgálás, vizsga és első fékek cseréje O3-on!
Ratyi belső van más autóban is, meg jobb futómű és motor is... -
Szada85
aktív tag
válasz Mágus2 #210843 üzenetére
Csak rossz szemszögböl közelíted, a mai közlekedést nézve pusztán reagáltak egy mára nagyon fontos, ha nem a legfontosabb "kívánalomra", méghozzá, hogy így mostmár levettek minden vezetés közbeni teendöt a jobb kézröl, a ballal lehet indexelni, ablakot is törölni, így a jobb kézböl már le sem kell tenni a mobilt arra a kis idöre sem, bátran lehet görgetni az Instát, Fácsét, TukTukot folyamatosan...
-
TheMarci
addikt
válasz Szada85 #210849 üzenetére
Nekem a Bogárban csak bal oldalon van kar, jobb oldalon semmi, megsem zavarodok ossze. Hogy picit ellenpelda is legyek, nem mondanam magam oregnek, de nagyon orulok, ha minel kevesebb dolgot kell kozlekedes kozben csinalnom. Ha vezetni akarok, akkor meg megyek egy kort a Bogarral, es ott tudok kapcsolgatni mindent.
Do You Dream?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- iPad topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Yettel topik
- Ackbar admirálist kínálja egy GeForce-on az NVIDIA
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Politika
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest