-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
peterm711
aktív tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van e valakinek tapasztalata az 1.6 TDI CR 77kW-os motrokkal. Kocsi vásárlás előtt állok, több mint valószinű, hogy Octavia III lesz, csak nem tudom, hogy elegendő lesz e ez a motor arra a kasznira, vagy ajánlottabb az erősebb 2.0 TDI CR 110 kW?
Nem is a gyorsulás, és a száguldozás volna a lényeg, hanem inkább a fogyasztás.
Személy szerint rossz tapasztalatom van az 1.6-os motrokkal, cégben van egy 2012-es Peugeot Partner 1.6 HDI, és autópályán elég durva fogyasztás jön ki, 130-140-es tempónál 8-8,5 liter, persze üresen. Ugyanez a helyzet a VW-motrokkal is vagy ez csak francia specialitás? -
válasz peterm711 #51059 üzenetére
Durva?!
A durva az hogy elhiszed a downsizing meséjét. Akkora autóhoz a 2 liter a minimum. A katalógus adatokat meg haláluk előtt az Andersen fivérek írták. Ha a 8 literes fogyasztás sok, akkor nem biztos h autó vásárlás a legjobb megoldás neked. Esetenkénti bérléssel nem járnál jobban?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Még szerencse, hogy az egyszerű olajcserét is szakember csinálta.
Mennyire gáz, hogy ennyire túlöntötték?Amúgy úgy tűnik a féklámpa kapcsoló csere megoldotta az ESP lámpás hülyeséget. A kopogást pedig az első gömbcsuklók cseréje. Ettől picit stabilabb is lett, bár előtte sem panaszkodtam rá.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz tomcsi23 #51063 üzenetére
Emlékezetből behúztam nagyjából az optimálisnak jelölt tartományt és az aktuális olajszintet, ha már a telefon 3 képből egyiken sem oda fókuszált, ahová szerettem volna. Tehát igen, a sárgán áll, a zöld pedig ami meg van cikkezve, hogy azon belül jó.
Csak még az jutott eszembe erről, hogy talán nem PD TDI olajat tettek bele véletlenül, hanem sima turbo dieselt, vagy legalábbis nem azt a márkát, amit kértem, mert előbbi 4, utóbbi 5l kiszerelésben jön, ebbe pedig kb. 4.5 fér ha jól leengedik és száraz a szűrő...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
net84
őstag
válasz MunezXBK #51054 üzenetére
Ok. Köszi!
Kipróbálom én is.(#51055) TaaT - kicsit le kell belőle engedni és jó lesz az még...
(#51058) Piwi - belsőre elvileg ugyanaz, amit én néztem. Ha megérkezik, szólj. Kíváncsi vagyok, hogy a Torque-val mit és mennyit tud kommunikálni. Mi lesz az, ami esetleg nem megy.
Read only...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz petyametyo #51015 üzenetére
Akkor már nem sok lehetőség maradt. Kábelköteg, N108, vezérlő. Lehet csak a vezérlő lábai oxidálódtak el, rosszabb esetbe vizet kapott az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
zetecR
addikt
válasz #89874944 #51033 üzenetére
Az remek.
A bizonyos hidraulikacső-csere után csurig töltött a kiegyenlítőt tartályból leszívtam egy fecskendővel a felesleget, azt visszatöltöttem a flakonba és jó, ha 4dl hiányzik belőle. Pedig most max-on van a folyadék a kiegyenlítőtartályban.
Ezek szerint nem ürítette ki teljesen a rendszert?
Mert az még jobb, ha a gyárilag előírt G 002-es olajat vegyítette a "sima" ATF olajjal. -
siti
senior tag
ez az audi egy hálátlan dög. kapott friss olaj, szűrők, kipucoltam a kárpitokat, megszüntettem az ajtóban a zörgő csavarokat, megszavaztam neki egy új téligumi szettet, erre reggelre elfolyatja a hűtővizet...
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
-
TaaT
veterán
Szép kis csokor
Give them hell Ukraine!
-
válasz tomcsi23 #51065 üzenetére
Kicsit a max felett van. Nem tudtam ez térfogatban mennyit jelent és mennyire lehet háklis rá (Mágus2 már felvilágosított ). Csak legutóbb a 4l-ből pont a pöttyözött részbe esett be (10-12k közt pedig a pálca alsó síktöréséig szaladt le, ezért vagyok most rá parás, és nézem majd mostanában sűrűbben).
Az tuti, hogy 5W30, mert az expliciten feltüntettem a megrendelőlapomon. Márkát viszont most nem írtam, mert legutóbb kiröhögött a Castrol Edge-el, hogy "miért akarsz sütőolajat?", és most már én is tapasztaltam, hogy pár ezer km után elkezdett vele hangosodni, így gondoltam ha tud jobbat hasonló (nem "csodakígyó") áron, akkor rábízom a választást.
Biztos cseréltek (ezt is felírtam a biztonság kedvéért, mert alaptermészetem, hogy már-már akadékoskó módon nem bízok semmit a véletlenre).
Pollenszűrőt is cserélt, pedig azt direkt nem írtam fel (pár hónapja van benne és nem földutakon mászkálok, télen pedig pollen sincs, én meg szerencsére nem vagyok allergiás), bár amúgy igaz, hogy filléres tétel, szóval mindegy. Szóval nekik a szűrőcsere az "minden szűrő, ami egyszerűen cserélhető", de jobb is így, mint fordítva...Még a téligumit nem sikerült kiválasztani. Lefényképeztem a kereskedői katalógusát (így hogy ő szerelgeti nem dob rá a forgalmazói árra gumiknál, szóval jobb, mint a webshop), de az új telefonom totál elbasztam a fókuszt.
Ha nem megyek vele télen 160 felett, akkor tök mindegy, hogy milyen sebességindexet választok Q és a felett, vagy más okból megérheti az elvileg rá való H vagy V? (Esetleg független márka:típus ajánló valakitől 195/65R15-re?)Bocs a noob kérdést, de mindent meg kell tanulni valamikor és mint mondtam, szeretek túl alapos lenni.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mágus2 #51070 üzenetére
Erről jut még eszembe, hogy ha hosszú úton megállok tankolni (a következő értelmes kútnál, miután rám sípolt, hogy lassan ideje lesz), akkor kicsit furán szokott beindulni. Nem kínlódva, de érezhetően nehezebben, mint hidegen, vagy ha városban bóklászva van többször is indítgatva/álligatva, de nincs közben tankolva.
Megjegyzés: ilyenkor persze várok a megállás és motorleállítás közt. Ha tudom, hogy ott nyomulós-kirajzós "segíthetek?" dolgozók vannak, akkor előbb a parkolóban dekkolok egy picit járó motorral (pl. megnézem a telefonom értesítéseit, akár visszahívom akit kell, stb), és csak utána állok a kúthoz tankolni. Szóval nem hiszem hogy az lenne a gáz, hogy hosszú üzem után hirtelen leállítom.
Olyan lehet, hogy szerinte még elég meleg a motor, hogy ne nagyon kelljen izzítani, de amúgy annyira mégsem?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz janos666 #51078 üzenetére
Ha úgy gondolod, hogy egy 10 perces tankolás alatt kihűl a motor, akkor nagyon tévedsz. 120 fokos benne az olaj, 4-500 fokos rajta a turbó, 85 fok körül van benne a hűtővíz. Ott nem kell izzítani, minden üzemmeleg marad.
Indítómotor felújítás előtt állsz. Gázolajszűrő mikori?
[ Szerkesztve ]
-
-
TaaT
veterán
Na fasza, az új rendszerben már nem megy át a kocsim a műszakin Elölről és oldalról is képet kell készíteni és felküldik valahova őket...
Le kell cserélni a 18-as kerekeket meg a lámpákat, az előbbi nem probléma, de az utóbbinál van macera mert a csatlakozók és a kábelezés is meg lett változtatva a xenon lámpa miatt.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
válasz Mágus2 #51080 üzenetére
A gázolajszűrőn saccra 8-900 liter (rendes) üzemanyag folyhatott át eddig. Tavasszal volt cserélve.
Nem is tartottam valószínűnek, hogy azalatt jelentősen lehűlik (már a blokk, esetleg némileg a rádiátor, de persze az sem környezeti hőre, csak kicsit...), de azt sem, hogy csak a felvázolt esetben lenne gyenge az akkumulátor (annak ilyenkor kéne toppon lennie), vagy hogy az indítómotor kondicióját befolyásolná az, hogy épp tankoltam vagy sem (bár az lehet, hogy ilyenkor alaposan átmelegszik, és melegen nem szeret indítani).
Itthon reggel hidegen (izzítás után) téged idézve elég, ha "ránézek a kulcsra". Városban ki-be szálldongva sem szoktam ezt észrevenni. Hosszú úton megejtett tankolás után viszont gyakori, ha nem kötelező jellegű, hogy kicsit morcosabban indul meg (nem tart sokáig, de rándul is egy kicsit).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
TaaT
veterán
válasz MunezXBK #51083 üzenetére
Le vagyok maradva mint a borravaló.
Most kezdhetek felhajtani 10pines csatit mert a fasz autóvillanyász annó valszeg eltökítette azokat, meg kivágta a régi lámpából a T10-es foglalatokat is
Piwi: Az hogy így néz ki a tanksapim belseje [link]
"kell egy TÜV a felniről és bele kell iratni a forgalmiba"
felületes számítások szerint ez nálam alsóhangon 60.000ft-nyi papírmunka lenne, majdnem annyi mint amennyiért a 4felnit vettem.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz janos666 #51085 üzenetére
No, akkor rendet teszünk az elméletedben.
Hodegindításnál a gyárban számoltak azzal, hogy repkednek a mínuszok, és amint bekapcsol az izzítás(+4fok alatt) nem veszi figyelembe a motorfordulat jelet a vezérlő, 200 fordulat fölött, és maximális adagot fecskendez be.
Meleg motornál, viszont 280 fordulat alatt nem ad neki anyagot, e fölött a fordulat fölött is jóval kevesebbet, mint hidegindtásnál. Egy kopott indítómotor miatt hidegen beindul, bár hallani, hogy csak lóbálja a főtengelyt, nem teker rendesen, de beindul, mel
-
válasz MunezXBK #51086 üzenetére
Jó na, hülyeség volt. De nem egészen úgy, ahogy gondoltátok.
Nem arra gondoltam, hogy maga a motorblokk hűlik le, hanem valami, azzal csak laza vagy gyakorlatilag zéró hőkontaktusban lévő, akár mechanikus, inkább elektromos alkatrész. És akkor jön onnan valami érzékelő, vagy nem tudom.
Kósza ötlet volt.
De látom kényelmesebb volt a valószínűtlenebb értelmezést megragadni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
TaaT
veterán
4oldalas a felnim TÜV papírja, ennek itthon ennyi a hiteles fordítása (mert *csög NKH-sok nem tudnak/akarnak németül), és lehet keveset számoltam.
A futóművem és a lökhárítók TÜV papírja meg 6 és 20 oldalasok.
bitpork: eddig 3x átment ezzel a konfiggal az autó, csak a jogszabály változott idén
tomcsi23: akkor gondolom bepötyögik a gépbe és az majd kidobja.
MunezXBK: aztán vagy bejön, vagy nem, mondjuk az utca rendőrét tuti ki lehet vele játszani
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!