-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KaiotEch #58206 üzenetére
Mindegyik kettőstömegűvel ellátott dieselre érvényes. Kis terhelés magasabb fordulat nem olyan ártalmas, van kenés, kicsi a terhelés. Alacsony fordulaton nagy a terhelés gyengébb a kenés és még a lendkerék rugói is szenvednek. 2300nál elváltva épp 1500 fölé váltasz. Ezért járok településen belül 3. fogozatban, a 4-est akkor váltom, ha 60km/h fölött lehet menni.
footy Az SDI-nek mindegy, nincs kettőstömegű, de ott is szenved a főtengely és csapágyai...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KaiotEch #58213 üzenetére
Nem. Mert kissebb terhelésen megy az autó.
3.-ban 50-el 1900 fordulat körül van a motor, az enyémben ezen a ponton van 235Nm. Ha gyorsítanom kell, csak megsimogatom a gázpedált és máris 70. Próbáld meg ezt 50-ről 4.ben 1300-as fordulatról. Meg kell várni míg felpörög a turbó, közben persze nyomod a gázt és adod neki a naftát. Ez elektromos gázpedál, amihez érzék kell, már nem a karburátoros korban vagyunk, és ne hasonlítsd kis köbcentsi benzineshez, ahol teljesen más a váltó áttét.
Az elektromos gázpedál csak 1 jel, a motorvezérlőnek, hogy mit akar a vezető, de a befecskendezési mennyiséget a terhelés alapján választja meg a motorvezérlő. Kivétel ezalól a padlógáz. Ezért kell a motort és a turbót padlógázon tesztelni. Máskülönben a terep nehézsége bezavar a mérésbe, nem mindegy, hogy 2% emelkedőn, lejtőn, teljesen sík felületen teszteled. Padlógázon mindegy, úgyis annyi anyagot kap, amennyit megenged neki a szoft.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #58220 üzenetére
Maga a fűtőelem 5V-ot kap és a levegő áramtól visszahűl, amitől változik az ellenállása, majd az ECU-ba 3,6V körüli érték jut vissza, ebből aztán a süket, vak, béna de okos ECU megmondja mennyi levegőt szívott be a motor és ad hozzá megfelelő mennyiségű naftát. Ha azt méri, hogy kevés levegő ment be, akkor kevés anyagot ad, és lusta disznót varázsol a kocsiból.
Egy Bav21 diódával ha helyettesítjük a légtömegmérőt, az ecu folyamatosan azt hiszi, annyi levegő megy a motorba, mintha padlógázon mennél, ezért jó sok naftát ad neki. Ilyenkor a menettulajdonságok a turbó állapotától függenek, minél hamarabb felpörög és eléri kívánt nyomást, annál hamarabb eltűnik a fekete füst a kocsi mögül, de nem lesz az a jó kis turbós hátbarúgás, sokkal lineárisabban fogja leadni a motor a nyomatékot.
ECU csere után is ette?
[ Szerkesztve ]
-
-
net84
őstag
válasz baluka26 #58225 üzenetére
Egy picit nem árt járatni előtte. Főleg ilyen hidegben. A leállítás előtti "visszahűtés" elviekben a turbónak kell. Azt is érdemes nem elhagyni.
Én indulás előtt 1-10 perc között szoktam járatni (hőmérséklet és külső munkálat függő - főleg télen). Leállítás elött annyit biztosan jár, míg kikapcsolom a biztonsági övet, lekapcsolom a fűtést/klímát és a rádiót, kinyitom az ajtót. Ez a városban a-ból b-be közlekedés esetén van így. Ha hosszabb táv után állok meg (és esetleg hajtva is volt), akkor akár 5 percig is brümmög egy helyben. Addig elszívok egy cigit (szigorúan az autón kívül, min. 1,5m-es távolságban) és kinyújtóztatom, felébresztem magam.Read only...
-
Jár valaki Linz környékén az elkövetkező hetekben?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
net84
őstag
Én reggelente elindítom, majd kiszállok és körbetakarítom az ablakokat, lámpákat. Ha havazott is, akkor letakarítom az egész autót (legalább befűti a kabint és az ülést és nem a fagyott autóba ülök be).
Ha száraz az idő, akkor egy picivel többet jár, mint ami ahhoz kell ,hogy bekapcsoljam a biztonsági övet, kinyíljanak a tükrök, klíma be, rádió be és átgondoljam, hogy mit hagytam otthon. Ez ~1-1,5 perc. Ennyi nem árt, sőt talán még használ is. Kicsit felébred az olaj a rendszerben. De javítsatok ki, ha tévedek.
A kímélve vezetés pedig alap. 90fokos motorig max. "vészhelyzetben" pörgetem meg vagy fullasztom le.Read only...
-
TaaT
veterán
Van ez a kép [link] Erre benyögte egy amerikai hogy bullshit, ő 10percig járatja egy helyben az autót hogy bemelegedjen
Persze odaát is vannak értelmes emberek azért "Also, warming a car up at idle takes forever. Get in the car and drive it, you won't hurt anything especially on a newer car. "[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
-
-
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #58236 üzenetére
Ha már este elrepül még alszok, akkor kiugorhatna a tecsóba reggelre friss pékárut venni és közelebb parkolhatna, mikor visszajön.
(#58238) MunezXBK - nem találom a Mr. Bean-es videót, amikor leszedi a kormányt a parkolóban biztonsági fícsörként...
mennyi ilyen kütyübe futok bele a neten...volt, aki meg is akart győzni, hogy tutifasza.
Read only...
-
net84
őstag
válasz baluka26 #58247 üzenetére
Javítsatok ki, ha nem jól tudom, de amíg az autó nem áll meg, sebessége nem lesz nulla, addig nem kapcsolunk egyest.
Vezettem már olyan autót, ahol ez lehetetlen is volt, mert az istennek nem engedte belökni 1.-be. Cserébe szépen indult kettőben is . Néha a Toledo-t is kettőben felejtem, amikor már mehetne az egyes. Sőt! Egy bizonyos szint felett én sem tudok egybe visszaváltani (vagyis lehetne, de ahhoz nagy erő kellene és szerintem reccsenne is).Read only...
-
zsolt1225
aktív tag
válasz Mágus2 #58183 üzenetére
Ezeket még az előző tulaj cserélte. Viszont, a 4. gyertyán egy nagyon picit mintha le lett volna csúszva a kábel, az vissza lett tolva. Azóta nem éreztem rángatást és lehet placebo, de mintha most jobban is húzna, lehet ez volt a probléma. Lehet menet közben néha a rászkódás miatt nem csatlakozott volna rendesen és azért. Remélem ez volt a probléma.