-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
nagyúr
válasz Mágus2 #71233 üzenetére
Én egy rapidra szavaznék, nekem valamiért nagyon tetszett igaz csak egyszer ültem benne 25-30 percet de valamiért megfogott kívülről pedig egyszerűen nekem van kitalálva, valamiért nagyon bejön.
Persze a kettes octi se rossz.
De valamiért én csak a rapidra nyomulnék.Renault power
-
ßrainiac
addikt
Ettol is barmikor besirnek (foleg normalis visszapillantoval es felnivel)
-
Degradator
tag
idegesítő hiba:
rángat az autóm(octavia 1998, 1.6 8v AEE). ha lepadlózom hidegen melegen gondolkodik és gyak nem történik semmi csak ugrál mint a bakkecske. idefele jövet már ott tartottam h elakadásjelzővel tudtam csak 20-30 km/h t kicsikarni belőle. néha egy kicsit jobb néha rosszabb.
fojtószelep? mondom olyan érzés mintha hiába nyomnád a gázt, elveszi.
"makacs madar a sundiszno. csak akkor repul, ha belerugok..."
-
tomcsi23
veterán
válasz Degradator #71322 üzenetére
Gyújtótrafó/gyertya?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
FET-MEN
veterán
-
freaghill
őstag
Ez már azért kemény.
-
14adam
addikt
válasz 7600 GS #71332 üzenetére
eddig két fajta autómatást vezettem. S60 (2.4turbo benzin) és egy 730d. A volvo-ba azt szerettem,hogy lepadlóztam,és gondolkodás nélkül visszaküldött kettőt és már 150 fölött volt. A 730d-ba nagyon lomha volt a váltó. Áthúztam sportba és pöckölgettem semmi nem történt úgy 2másodpercig (nem nagyon viszi azt a 2 tonnás kasznit)
A lényeg a lényeg,hogy elég sok különbség van automata és automata között is. De megtudnám szokni később egy komolyabb járgányba -
-
brumi1024
veterán
válasz 14adam #71335 üzenetére
Nálam váltóminőségtől függ, de mindkettő típust szeretem, bár felváltva vezetek automatát és manuálist.
Használtam/próbáltam a 6 illetve a 7 sebességes DSG/S tronicot, az előbbi (ami a régebbi, a szóban forgó A3-ban is az van) bejött, utóbbi számomra lomha volt és nem tudta mit kellene csinálnia, vezettem egy Jeep Cherokee féle 4 sebességes szekvenciális ipari hulladékot (bérautó, na az szörnyű volt, a 4 literes motortól a 170 ló meg vicces), de ami a legjobban bejövős az a ZF aktuális 8 gangosa (nagymotoros Audik és BMW összes automatája). Zseniális, tudja mindig hova kell kapcsolnia (és nagyon sokat kapcsolgat), és brutál gyors. Amellett nem gondolkoznék manuálisban, és az előtte jónak tartott DSG sem ellenfél számára.
[ Szerkesztve ]
-
7600 GS
addikt
válasz 14adam #71335 üzenetére
Nincsen amúgy gond az AISIN-féle váltóval ami a miénkben is van ( V70 T5), csak időben le kell benne cserélni az olajat és nem bedőlni a Volvo-féle bullshit szövegnek, miszerint ebben sosem kell olajat cserélni.
Mondjuk valami DSG-s csodát szívesen vezetnék majd a közeljövőben, nagyon kíváncsi vagyok rájuk.
-
bajnokpityu
félisten
-
brumi1024
veterán
válasz ßrainiac #71340 üzenetére
Általában lehet "manuálisan" váltani ezekkel, de azt maximum a kormányon lévő opcionális fülekkel érdemes, egyébként baromi kényelmetlen és nagyon fura egy idő után. A füleket én akkor szoktam használni, ha erőteljesebben gyorsítani akarok, de nem akarok kick-down-olni(padlógáz tulajdonképp, csak van egy kapcsoló).
-
-
brumi1024
veterán
válasz ßrainiac #71343 üzenetére
Itt a képen látszik, hogy a D üzemmód mellett van egy +/- is, az a "manuális mód", amikor is a váltókar rövid előre hátra pöccintésével lehet váltani fel illetve le. Utóbbit egyébként ilyenkor is automatikusan csinálja, tehát nem lehet 6-osban elindulni 0-ról Erre mondtam azt, hogy használat alatt nekem kényelmetlen, mert egy idő után rááll a kezedlábad arra, hogy nincs kuplung és az autó dodzsem üzemmódban megy, és nekem pl ilyenkor szokatlan lenyúlni és előrepöccinteni a váltót. Opcionálisan rendelhető ezekhez kormány mögötti váltófül, ahol általában a jobb oldali felváltás a bal a le. Ezzel már bele lehet szólni a váltóprogramba, és mindenféle manuális mód nélkül felülbírálni a váltót (de az egy idő után konstans sebességnél visszaveszi az irányítást és vált helyetted), tehát a vissza kettő+kövér gáz egyszerűbben megoldható két húzással és egy rugással Ez azért hasznos, mert a váltó megpróbálja kitalálni, hogy te mikor akarsz nagy hévvel menni és mikor finoman (gázpedál lenyomás sebessége + helyzete alapján) és úgy váltogat, de mondjuk egy 50-ről előzéskor egyszerűbb a kézi kettő visszaváltás, főleg ha gyorsan kell cselekedni. Erre a problémára egyébként a másik megoldás a kick-down, ami tulajdonképpen egy kapcsoló a gázpedál végállásánál, lenyomáskor érezhetően kattan a végén egyet, ez a 80-90% és a padlógáz közti kapcsoló, ezt lenyomva tudja a váltó, hogy te most nagyon menni akarsz és optimálisan visszavált és teljes gázzal megindul. Na de ahova ez sok (azért van olyan helyzet), oda kényelmesebb a váltófülekkel visszaváltani és finomabban megindulni.
A lényeg egyébként annyi, hogy tök más egy ilyet vezetni, de ha ráérez az ember akkor ez is jó móka, én nem értek egyet az "automata megöli a vezetést" érveléssel. Jó az amerikai automaták nagy része igen, de az már más kérdés.
-
Magnum_
nagyúr
sziasztok!
nos, legkedvesebb autóm (2001/12-es A4 1.6B) jobb elől a keréknél elkezdett mocskos mód nyekeregni, nyikorogni, amikor jobbra kanyarodok.. mi a fenétől lehet ez? valami lengőkar, futóműhiba?
I humbly and respectfully decline™
-
zsolt1225
aktív tag
Aztqrva 0:38-nál a lényeg. És persze aki 160-nal megy az meg túléli. Persze a másik fél is hibás, hisz pirosnál ment tovább.
-
Bling95
őstag
válasz brumi1024 #71345 üzenetére
Nekem ezzel a plusz minusz dologgal az a bajom hogy viszonylag lassan reagal. Amikor eloszor probaltam azert elgondolkodtam hogy most erzekelte e hogy felpoccintettem vagy sem. Mintha gondolkodta
Persze lehet hogy csak en fogtam ki rossz darabot kormanyváltót még nem próbáltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen videókártyát?
- Energiaital topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Synology NAS
- OLED TV topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yettel topik
- További aktív témák...