-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
paolinho
őstag
válasz pècsimunkás #13051 üzenetére
Hát amilyen utálatos munka az izzócsere, lehet hogy kipróbálom újra, hogy csak egyet cserélek én is, aztán meglátom. Ha kiégne gyorsan a másik is, akkor legfeljebb azt később cserélem majd.
-
KTTech
veterán
válasz gaborn1 #13060 üzenetére
A franciáknál nagyon el van tévedve a Waze, figyelni kell. Pl. mindenáron fel akar vinni a fizetős pályaszakaszra, hiába van tiltva neki... mondjuk én is szaladtam bele miatta egy 70-es korlátba, amit nem jelzett, 90-el. Igaz a franciákon kívül még máshol nem kaptak el gyorshajtásért (pl. 80-ban mentem 86-al, bünti meg jött). Mindkét eset 45EUR-t ért.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
Gondolkozom azon, hogy egy 2017-2018 körüli évjáratú 1.6-os Corollát fogok vásárolni és a jelenlegi Lexus IS200-at nyugdíjazom. Kb ilyesmit néztem ki: [link]
Az IS200-nak kevés és nem túl vészes típushibája van (bedöglő 6-os cd tár és néha zajongó szellőztetést állító motorok és kb ennyi). Szeretnék ismét egy hasonló megbízhatóságú autót, amelyet 7-8 évig ismét használnék. A kérdésem az lenne, hogy ennél az évjáratnál/típusnál mire kell figyelni? Vannak buktatók, esetleg típushibák?
Maga a fenntarthatósága, szervizigénye hozza a normális elvárásokat, vagy van bármi kerülendő dolog? Kokain árú alkatrész, ami megadja magát, elektronikai anomáliák, gyenge futómű, vagy bármi más?Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Qtya123 #13062 üzenetére
Nem tudok ilyen jellemző típushibáról.
Az olajat, folyadékokat kell rendszeresen cserélni benne (a váltóban is). Ha ez nem marad el, nagy para nincs.
Ami az 1ZR motoroknál előfordulhat, az a vízpumpacsere és indító motor csere, de az is nagyon ritka. Erről a motortípusról írtam eleget itt a topicban, mert eléggé beleástam magam (nekem is ilyen lett, csak e210-esben).
Elektronika terén igazán komoly gond nem jellemző, előfordulhat a menet LED fények hibája (villog, gyenge, nem világít), de nagyon ritka és minden hasonló autót érint.
A karosszéria javításnál kell felkészülni arra, hogy a gyári szervíz csak cserél, nem javít. Szóval az drága lesz. A gyöngyház fehér színnél előfordulhat, hogy elkezd felhámlani.Megbízható és jó autó.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
Bár nekem 2019-es van, ami újabb modell, de a karosszéria javítás árak katasztrófálisak, de lehet csak azért, mert biztosítónak sokat számláznak.
Pár hónapja belém jöttek hátulról: én vészfékeztem, mögöttem lévő megállt, harmadik autó belement mögöttem lévőbe, azt rámtolta. Hátsó lökösön pici sérülés keletkezett, kb 20 centis karc. KGFB-re kiszámláztak 650 ezret lökös cserére.
Amikor a visszapilantótükröm törték le, az cascora ment, az meg kb 300E forint volt. Egy Toyota visszapillantó.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Köszi, rákerestem az 1ZR-FAE motorra, így már jobban képben vagyok. Remélem majd amit találok, abban normálisan cserélték az olajat.
Én sokszor használom az autót rövid 4-5 km-es távokra, mindenképp 0w-20 olaj lesz benne, a gyári csereperiódus meg nem érdekel, mert mindig 10e km-es intervallumban cserélek olajat. Fékolaj, váltóolaj csere is alap. Remélem így sokáig jó lesz egy ilyen autó.
Mondjuk azt kicsit rossz szájízzel olvastam, hogy könnyűfém motorblokk és nem arról szól a dolog mint a mostani vasblokkos 1G-FE motoromnál, hogy normális karbantartásnál 250-300e km-nél ezeknél még legyintesz rá, hogy áhh, bejáratós. De gyanítom már ez az új világ, tehát mindegy, hogy melyik gyártó, a pár éves autók blokkja már ilyen...
Azért nagyon bízom benne, hogy nem olyan ez az 1ZR-FAE, hogy akármennyire vigyázol rá, 150e km-nél már töltögetni kell rá némi olajat két periódus között.
Ahogy olvasom 150-es tempónál 6-ban 3200 a fordulat, ez tetszik. Nekem autópályára pont ennyi kell, se több, se kevesebb.
Karosszéria javításra meg szerintem nincs jó ötlet, gondolom minden újabb autóhoz kokain árú a karosszériaelem. Erre a CASCO-val védekezik az ember úgy, ahogy.Jó lenne majd egy keveset futott példányt kifogni, ott még nem tudták egy esetleges sorozatos helytelen olajcserével megkínozni a motort. Pl ilyesmit: [link] (igaz a vásárlás csak tavasszal lesz aktuális)
Egy pillanatra elcsábultam a Lexus IS300h irányába is, mert nem sokkal drágábban lehet azokat is kapni, igaz kb 3 évvel idősebbeket és inkább a 200e km-es futás felé tartóakat. Aztán letettem róla, mert biztosan azok is nagyon jó autók, ahogy én is rendkívül meg vagyok elégedve az IS200-al, pedig már ezer éves, de úgy vagyok vele, hogy egy IS300h ár/érték arányban nézve nem jó egy Corollához képest, én meg most az ár/érték arányt előtérbe helyezve akarok autót venni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz gaborn1 #13065 üzenetére
Ezt írtam. Itt nincs javítás, csak csere.
A 300e visszapillantóra - nem sok. Egy Golf 5-ösnél a gyári volt 10 éve 100e Ft (amely csak fűthető és belülről motorosan állítható volt, nem pedig be is hajló). Sajnos ilyen árak vannak. Ha olcsón karosszériázható autót keresel, akkor nem is tudom az értelmezhető mondat a mai új autóknál...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz Qtya123 #13066 üzenetére
Én a 4A-FE motoron nevelkedtem, az is csak úgy agyonüthető, ha nem cserélik benne az olajat...
Ettől függetlenül nem hiszem, hogy az 1ZR rossz választás lenne. Sőt, manapság kb. az utolsó mohikánok közé tartozik...
Ha ár/érték/megbízhatóság Szentháromságból indulunk, akkor a Corollánál jobbat aligha találsz. Mondjuk én lehet elcsábulnék a Lexus kényelem frontján...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qtya123
őstag
Tavaszig még van idő, lehet elcsábulok.
De igazából kicsit félek tőle. Az IS200 nagyon jó volt, de nyilván klasszikusabb technika és jóval kevésbé van telepakolva mindennel egy IS300h-hoz képest.A fenntarthatóság és meghibásodási esély tekintetében, a vásárlástól számított 7-8 évre tervezett használattal félek attól, hogy egy most ~180-200e km-t futott 2015-ös IS300h esélyesebb a problémákra 7-8 év további használata alatt, mint egy 2017-18-as 40-70e km-t futott Corolla.
Aztán lehet bitang tartós az IS300h is, nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
válasz Qtya123 #13072 üzenetére
Én megfontolnám a helyedben az IS300h-t. Facebook csoportját követtem egy jó darabig, kb semmi hibáról nem írtak. Nálam sokáig esélyes volt, de nekem túl kicsi belül.
szerk: ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet hiba, de nekem az volt a benyomásom, hogy nagyon megbízható autó.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz nandow #13074 üzenetére
Én szeretem nagyon (csak most SUV hisztim van), pedig elég háklis vagyok a legapróbb dolgokra, de nem igazán tudok belekötni. Előtte egy Mercedes S205 C350e, valamint egy BMW F10 520d volt. Ha fele annyira jó autók lettek volna, mint az IS 300h… méretben egyébként a W205 és F30-al van pariban. Akinek azok jók, annak az IS 300h is, akinek pedig azok kicsik, akkor a Lexi szintén az lesz.
-
félisten
Átvettük az asszony Corolláját, és vezettem egy fél napig.
Ez ugye ferdehátú hibrid, nekem meg szedán van szívó benzines motorral. De mind kettő Comfort Tech szint.Az első dolog, ami feltűnt, hogy biza az automatikus váltó jó dolog, hamar meg lehet szokni. Alapvetően csendesebb a hibrid, mint a benzines, kivéve, ha kell az erő, például az M7 érdi emelkedőn gyorsítani szeretnél. Ott az 1.6 benzinesnél még 5-ös fokozatban is csak kb. 4 ezret pörög, a hibrid viszont felszaladt 4500-ig, és főleg a korábbi relatív csendhez képest bömböl szegény. Nem vészes, de szokni kell...
Amikor utasként ültem benne, megállapítottam, hogy tényleg az ablakok vékonysága a fő gond a külső zajok betolakodásáért. Egyszerűen alig csillapít rajta. Tehát hiába csendesebb maga az autó, a melletted elhaladók zaja ott van, zavaróan....
Az, hogy a szedán és a ferdehátú más célközönségnek készült, pár helyen tetten érhető: például a szedánban az utasoldali első ülés magassága nem állítható - a Hatchback esetén igen. A szedán csomagtartójánál belül csak jobb oldalra került kapaszkodó, amivel becsukhatod, a ferdehátú esetén mindkét oldalon van.
Mivel mindkét autó Comfort Tech, ezért érdemes összeveti a felszereltséget is, ugyanis a ferdehátú többet nyújt:
-a fényszórók LED-esek (a lépcsős hátúnál HIB2 izzók vannak van)
-van parkolássegéd (szedánnál csak a VIP felszereltséggel jár)
-gombbal indul, okoskulcsos (ez a hibridség ajándéka)Egyszerűen lehet érezni, hogy a szedánnál spóroltak...
Illetve ami még feltűnt, hogy a hibrid tankja csak 43 literes, de átvételnél már kiírja, hogy tankoljak. Ami tök jó, de csurig tankolva is csak 36 liter ment bele. Vagyis 7 liter volt benne, ami több, mint 100 km-re elég...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz gaborn1 #13077 üzenetére
Ez tényleg így van, ha teljesen hátrahúzom az ülést (márpedig hátra kell, mert másképpen itt sem férek el), akkor mögém nem ül emberi lény.
De mivel ez a veszély nem nagyon fenyeget (az asszony fogja vezetni, és hátulra aligha fog bárki is ülni), így nem is zavar minket.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
-
félisten
válasz Tom1939 #13079 üzenetére
Szvsz nem tudnák hátrább tenni a hátsó tengelyt a teljes hossz növelése nélkül, így is eléggé hátul van. Akkor meg ugrik a 4,3 méteres hossz...
Szvsz így a hátsó ülés inkább az alacsonyabb gyermekes nőknek lehet érdekes, akik kisgyerekeket visznek maximum hátul, de a Yaris-nál nagyobb autót szeretnének...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
Igen, teljes hosszúságban is gondoltam kis nyújtásra, azért még van különbség 4.4 és 4.6 méter között bár nyilván fogalmam sincs mennyi plusz kellene hogy versenyképes legyen hátsó lábtérben. Eladóval beszélgettem hogy a használható hátsó lábteres corolla (sedan vagy kombi) hosszabb mint egy rav4 ami elég durva (mondjuk nyilván keskenyebb).
-
Qtya123
őstag
Alaposan körbe fogom járni a dolgot. Egy biztos, vagy 2018 körüli Corolla, vagy 2015-16 körüli Is300h között lesz a döntés, a többi kiesett. Már csak az a kérdés, hogy a teljesen hideg racionalitás fog győzni, vagy az, hogy szeressem is és ne csak közlekedőedényként tekintsek rá. Egyelőre a racionalitás felé hajlok, de félek beülök mindkettőbe és vége lesz.
[ Szerkesztve ]
-
HdRew
őstag
Sziasztok!
Sajnos a karácsonyi rohanásban egy fekvőrendőrön a múltkor gyorsabban mentem át, és a P2 hátulját odacsaptam. Nézegettem utána rögtön, hogy van-e valami, nem vettem észre semmit, de amikor az itthoni parkolóból kiálltam, akkor a csomagtartó alatt a földön azt láttam, mintha valami folyt volna esetleg az autóból. Ti mire gyanakodnátok? A Toycarhoz szoktam vinni a kocsit rendszerint, de ők jan 3-ig nincsenek, van ilyenkor megbízható szerviz nyitva Bp és környékén?
Köszi előre is!
-
Veron
addikt
Fun fact. Valaki eszrevette mar rajtam kivul, hogy a ket tukor nem egyenlo ido alatt hajlik be ill nyilik ki? A jobb mindig gyorsabb.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Qtya123
őstag
Na eldőlt, Corolla lesz. Át is néztem a kínálatot, örömmel látom, hogy a 2018-ban megjelent 12. generációban vannak olyan példányok, amelyeket még az 1.6-os 4 hengeres 1ZR-FAE motorral szereltek. Ilyenre akarok majd lecsapni, sokkal jobban tetszik a 12. gen hátulja, mint a 11. generációnak.
Aztán láttam, hogy a 2019-es 1.6-os 12. generációs példányok ára kicsivel 6 millió alatt indul.
Néztem, hogy 6 millióért új Corolla is van, az alap active felszereltséggel, amiből egyedüli fájó pont a 15-ös acélkerekek, nyilván ezt később lehetne orvosolni akármilyen alukerékkel. Már el is gondoltam rajta, hogy akkor legyen inkább teljesen új, de nincsenek még több éves tapasztalatok ezzek az 1.5-ös 3 hengeres motorral és én valahogy jobban bízok a már kiforrott 1.6 4 hengeressel. Így egy keveset futott 2019-es évjáratra gondolok. -
pècsimunkás
addikt
válasz Qtya123 #13098 üzenetére
Én a helyedben megvenném az újat.
Volt a Toyotának is elcseszett motorja, de szívóbenzinesben elég ritkán fordult elő.
Amúgy is 3 év garancia van az autóra...
Tudom, 10-20 évre is lehet tervezni az autóval, ahhoz képest nem sok a 3 év, de simán megvenném az újat, mint ugyanannyiért használtat.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
félisten
válasz Qtya123 #13098 üzenetére
Üdv a klubban.
Én két éve Avensis-okat kezdtem nézni, majd lett belőle egyre fiatalabb Corolla, végül egy CVT váltós E170 Corolla után jutottam oda, hogy kicsivel többért már vadonatúj, igaz manuális váltóst is elhozhatok...
Így lett nekem E210 szedán 1.6 (1ZR-FAE) manuális Comfort Tech felszereltségi szinttel két éve.
BTW, mióta itt van az asszony 1.8-as hibrid Corollája, egyre inkább hajlok arra a beismerésre, hogy marhaságot követtem el két éve, amikor manuális váltós autót vettem - igaz akkor még olyan helyen dolgoztam, hogy 20 perc alatt beértem, nagyrészt autópályán. Most meg sok városi ingázás van, és itt biza már kezd elegem lenni a kuplungolásból, váltásból. A hibrid ebből a szempontból nagyon jó választás. Tehát ha városban dugóban araszolás is van, akkor mindenképpen javaslom a hibrid opció megvizsgálását. Megbízhatóság terén nem lesz visszalépés...Persze onnan is meg lehet közelíteni egy keveset futott 1-2 éves E210 szedán hibrid annyiba kerül, mint egy új 1.5 manuális Comfort Tech...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest