Új hozzászólás Aktív témák

  • Csabroncka

    addikt

    A tisztán látás végett!
    AZ E és szám jelzés a biokomponens mennyiségét jelöli, nem az etanol mennyiségét!
    Az E5-alapbenzinekbe maximum 5%-nyi biokomponenst kevernek, amely jelentős része etanol (az etanol és a biokomponensek egyébként oktánszámnövelők - oxigéntartalmuk miatt). A prémium üzemanyagokban etanol helyett ETBE van. Ez is biokomponens ugyanakkor nem rendelkezik az etanol hátrányos tulajdonságaival, előállítása azonban költségesebb.

    Pontosabb kiegészítő információk >>

    Fűtőérték (energiatartalom)

    Benzin: 43 MJ/Kg
    Etanol: 26.8 MJ/Kg
    ETBE: 36.2 MJ/Kg

    "A bioetanolból éter és izobutilén hozzáadásával előállítható etil-tercier-butiléter (ETBE) is, amely oktánszámnövelő anyagként használatos és a metil-tercier-butiléter (MTBE) a versenytársa. ETBE formájában mintegy 26 %-kal több etanolt lehet a motorbenzinben felhasználni a motor károsítása nélkül, mint bioetanol formájában, és az MTBE-nél nagyobb oktánszám érhető el. A rosszabb vízoldékonyság miatt kevésbé mérgező a hatása, kibocsátás-adatai (CO, NOx, aromás szénhidrogének) is kedvezőbbek. Ugyanakkor kisebb fűtőértéke a benzinnél és az MTBE-nél is, hajlamos lerakódások és peroxid képzésére. Utóbbiak adalékanyagokkal kiküszöbölhetők."

    Tehát önmagában minden biokomponens fogyasztás növekedést okoz! Ne fájjon senkinek a feje, a biokomponens mennyisége csak nőni fog az üzemanyagban!

    Miért nem baj ez?
    A fenti ábrát tekintve és a fenntartható, klímabarát közlekedést szemelőtt tartva, így csökkenthető érdemben a légkörbe juttatott széndioxid egyenleg. A biokomponensek (előállítással együtt) kb 60%-ban megújulók.

    "in medias res"

Új hozzászólás Aktív témák