-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz molnarpeter #8697 üzenetére
Tudtommal a Toyota is rámondja pl a Hiluxra a 2 év/30 ezret,
Idén lesz édesapám Hiluxa 4 éves, ott határozottan 1 év / 15 000 km van előírva.
A témához: én is nagyon gondolkodtam rajta, most vagyok 5500km-nél, de a Toyota Mayernél határozottan azt mondják, hogy felesleges (1ZR motor ugye). Azt mondják, hogy oké, hogy egy nagy tűrésű olasz motornál (gondolom a Fiatra gondoltak) ez jó dolog, de a Toyotánál nagyon precízen ki van számolva minden, itt nincs olyan, hogy fémreszelék marad esetleg valahol, amit "kimoshat" az olaj. Szóval hajlok arra, hogy 1 év / 15e km-nél fogom csak elvinni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
makszi
aktív tag
Igen nyilván nem szentírás. Én elvileg kedden veszem át az új Corolla TS-t 2.0 hybrid. Nekem is azt mondta az ember aki átadja,hogy nem kell olajcsere csak 15 ezernél.
Az asszony 1.33-as Capturjánál viszon cseréltettem 5000 nél olajat és ott a szalonba ajánlották is a cserét... -
Tin
veterán
-
DjKoxi
senior tag
"Toyotánál nagyon precízen ki van számolva minden, itt nincs olyan, hogy fémreszelék marad esetleg valahol, amit "kimoshat" az olaj. "
Az olajevős motorjairól elhíresült Toyotának nem szívesen hinném el ezeket a szavakat Precízen kiszámolták a furatok számát az áteresztő gyűrűkön. Pont a minap olvastam egy ilyen 1ZR motorral kapcsolatos tapasztalatot. Végig 0W20 olaj, gondos tulaj, sok autópálya és 200e km után mégis elkezdte enni az olajat.
-
No.01
őstag
Szuper akkor legalabb nem csak a mienk ilyen
Egyebkent szerintem nem akkora problema ez, de parszor jol jott volna az a 20-25% extra hatotav...
Mondjuk a vicc, h a parkolason joval tobbet sporoltunk szoval ha a kovetkezo vizsgan lecsereltetik sima rendszamra en (jobban mondva mar a muterek) egy szot nem fogunk szolni mert mar addig is tobbet nyertunk az egeszen.Szerk: Ne is mond A fonokommel epp multheten vitatkoztunk ossze mert szerinte minden OK az o par honapos plug-in Volvo SUV-val... Ja epp, h nem!
DjKoxi:
Ne keverjuk a szezont a fazonnal. Ott a kontrukcio volt rossz. Az, h te jo olajat toltottel bele azzal max kesleltetted az olajfogyasztast. Ha tetezted, h rosszat toltottel/toltottek akkor meg hamarabb elojott.
Az elso olajcsere mar nyilvan nem annyira fontos es szukseges, mint regen volt, de en tovabbra is hiszek abban, h igenis er v.mit. Legalabb annyira, mint az, hogy sosem varom ki, h leteljen a 15e km. Inkabb a 10e-hez kozel szoktam bejelentkezni olajcserere. Termeszetesen volt mar, h "tulcsusztam" es ~11.800-nal vittem, de aki arra hasznalja a hybridet amire valo ott szerintem meghalalja az auto. Nyilvan nem 2 eves tavra levetitve, de az mar mas teszta ugye.[ Szerkesztve ]
-
-
Gaben92
őstag
Az a szervizek gyökérsége... Nálunk a Lexus szerviz (nagyon helyesen!) kérésre se tölt 5W30-at annak ellenére, hogy a kezelési szerint “egyszer lehet ha a következő cserénél visszarakod a 0W20-at”. Ugyanilyen autóban az egyik magyarországi szerviz simán lecserélte az 5W30-at 5W30-ra mert “100k felett azt szoktunk már bele tenni”.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
helkis
addikt
Ha megnézel egy márka specifikus olaj választót, abból az derül ki, hogy az olajcsere intervallum az 15ekm vagy egy év normál használat mellett ajánlott, ez 50%-város/50%-országút-at jelent. (pont mint a gyári előírás)
De ha szinte csak városban használja az user az autót, akkor ez feleződik, fél év vagy 7,5ekm-ert ajánlanak! (könyvben ilyet nem olvastam.. )0w20 vs 5w30 - a két olaj között szerintem annyira kicsi a különbség, hogy annak nem lehet jelentősége (-30fok alatt és +30fok felett: talán)
a motor kopás és olajevés szerintem inkább a vezetési stílustól indul meg, hidegen nagy gáz, illetve, hidegen/melegen alacsony fordulaton nagy terhelés miatt.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
No.01
őstag
Szvsz 2 problema van azzal amit irsz. (es no offense, de komolyan )
1) amit te is irsz, h nincs megemlitve szerintem sehol, h ha te nem 50-50%-ban hasznalod varos es autout vagy autopalyan akkor felezned kellene az intervallumot. (szvsz a 7500km meg tan mar egy kicsit tulsagosan suru) Amit anno en neztem manual ott konkretan tudom, h meg ez az megosztott hasznlat sem volt emlitve... bar ezt lehet lefedtek v.hol mashol egy masik reszben.
2) a 2 kulonbozo olajabol adodo problemakat illetien azert en ennel sokkal parasabb vagyok. OK, h 1 alkalom utan nem szabadna, h barmi gondja legyen, de h nem is hasznal a motornak az tuti.
Szvsz ez fuggetlen a kulso korulmenyektol vagy/es a hasznalattol. Az max olaj a tuzre
Ha a korabban emlitett konstrukciobol adodoan gyuruhibas motort vesszuk alapul akkor en igenis el tudom azt kepzelni, h azon ido alatt is kepes ugy letapadni a gyuru vagy esetleg a kis furatok v.melyike, h utanna hiaba rakja a user bele a jo olajat mar keso lesz es johet a motor megbontasa... akkor meg mar az egeszet megette a fene. Szerintem.Ennek ellenere rendszeren olvasom az olajdoki irasait is a TT-on es epp legutobb csodalkoztam el azon, h az 5W-30-as olaj helyett ajanlott 0W-30-t. Amit egyik reszbol meg tan ertek is, de, h toltenk-e olyat a sajatbomba teli korulmenyek kozott... azt azert ketlem meg akkoris, ha azzal tenyleg a kopast csokkentenem (valoszinuleg csak minimalisan, de az most lenyegtelen)
Meg egy kis OFF: par eves tortenet (max 4-5) egy Budapest (vagy ahoz kozeli ) hivatalos kereskedesben tortent ahol a szuleim regi autoja produkalta az olajfogyasztasos jeleket. Nem volt veszes, de kimutathato volt.
- Szerviz felkeres majd kozlik, h nincs itt semmi gond ez meg belefer (sajna nem tudom, h mennyi volt emlitve a kis konyvben, mint elfogadhato olajfogyasztas, de akkor meg azt a szintet nem erte el)
- A dolog tovabb romlik, az auto mar hasznalattol fuggoen eleri az 1.2-1.3l/1000km-es szintet is. Ujabb szervizlatogatas majd ujabb lerazas kovetkezett volna az elobbi idokra hivatkozva.
Erre elore felkeszitettem oket szoval mondtak, h rendben akkor raneznek.
Nyilvan raneztek de semmilyen kivetnivalot nem talaltak.
- a magas olajfogyasztas ugyanugy megmarad, ezert ido elott (8-9e km olajcsere utan) ujabb szervizlatogatas. Hibat tovabbra sem talalnak, de kessegel elmondtak, h van ra megoldas.
Az osszegre nem emlekszem, de igencsak borsos aron mert 10W-40-es olaj kerult bele. (5W-30 helyett) Mindezt egy markaszervizben! Az egeszben a szerencse vagy epp szerencsetlenseg, h az edesapam csak akkor mutatta meg a szamlat mikor mar bo 3 hettel a szerviz utan voltak. Igaz o is atnezhette volna - lehet meg is tette - csak neki eppenseggel fogalma sem volt, h a 10W-40-es olaj csak tovabb ront majd a helyzeten.Summa summarum a motort teljesen fel kellett ujitani akkor volt benne 187e km.
Slusszpoen: a felujitast kovetoen 2 honapra egy elvarazsolt ficko nem allt meg a stop tabla ellenere igy a kocsit GTK-ra vettek[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
Én 5W30-ról mentem vissza 0W20-ra. 130e-ig 5W30-at kapott az 1ZR (előző tulaj), 1 évig én is ezt rakattam bele, majd idén váltottam vissza 0w20-ra.
Az 1.6 még inkább finomabban jár és könnyebben indul, ezen kívül mást nem vettem észre. Saját véleményem szerint rendszeresen hosszú utakra, autópályázásra használt autónál marhára mindegy, de egy városban használt, hétköznapi rövid utakra jobb a hígabb olaj, mert többet jár a motor az üzemi hőfok alatt. Kopás szempontjából szerintem üzemi hőmérsékleten már rohadt mindegy...."in medias res"
-
Declare
őstag
válasz molnarpeter #8693 üzenetére
Köszi!
Inkább hosszú utas az autó pont ezért vajúdtunk minden féle autón, de megrögzött német autósságom ellenére is meggyőzött ez a hybrid rendszer, barátnőmet meg a design
Nagyon pozitívan csalódtam egyébként a Toyotában. Jópofa, egész korrekt minőségű autó, városban szuper 4,5 körüli fogyival. Vegyesben (nagyobb rész a pálya) fogyaszt 5,8 körül. Majd azt akarom kipróbálni, hogy 100as benzinnel jobban fogyaszt e
-
BeZol
őstag
válasz Gergőke88 #8716 üzenetére
Gratula hozzá
(#8654) BeZol:
Írtátok, h Prius v. Prius+ lehet a tuti, auris kombi meg túl szűkös.
Hétvégén becsücsültem mindháromba.
A Priusban tényleg kényelmesen elférni, de a csomagtartó méretét botrányosnak érzem, aminek a fő oka a csomagtartó / hátsó szélvédő kialakítása. Egyszerűen felfele terjeszkedni nem igazán lehet, ami pedig tutira marad hely, hát az így látványra toyota yaris szint... A yaris csomagtartója elfektetve adja ki kb. a Priusét, és marad egy pici hely felfele terjeszkedni közvetlenül a hátsó ülések tövénél. Közben megnéztem, 279 liter a yaris, 410 a 3as Prius, hááát élőben ekkora kocsihoz méltatlannak tűnt, úgyhogy nálam ki is esett.Utána beültem a Prius+-ba. Na ebben már van hely dögivel, ez már tényleg családi, főleg kiszedve a +2 ülést hátulról még brutál csomagtartó is lesz, DE egy ekkora kocsi 2+1 főre túlzás, de még 2+2-re is lehet h az. 2+3-nál már igen, kéne, de akkor már jár ilyenre nagycsaládos kedvezmény újkorában Szóval túl nagynak éreztem/éreztük.
Ezután ültünk be az auris kombiba (hybrid), és igen, szűkösebb belül, közelebb vagyunk egymáshoz, de autósabb kívül/belül a formája (feleségem véleménye, nekem tök8), a csomagtartója pedig mélyebb és magasabb (530 liter), mint a priusban. A Priusban a padló és az elhúzható roló közti magasság kb. alkarcsont hosszú volt, az aurisban alkar+könyök+teljes kézfej ökölben magasságú volt, és ezután van az, hogy itt lehet felfele építkezni (még kb. 50%-ot), a Priusban pedig 3szöges verzióban vhogy. Hátulra beülve itt is elfértem magam mögött (185cm vagyok), viszont fejtérnek 4 ujjnyi maradt, ami nem lenne probléma, ha nem kanyarodna az oldalsó ablaknál ilyen közel a tető íve, így sztem egy bukkanósabb úton ha a plafonba nem is, de az oldalsó plafonrészbe esélyes h beverem a fejem, DE én úgysem ülök hátul , első gyereknek pedig alsó hangon 13 évig nem okozhat problémát, HA egyáltalán magas lesz, viszont a kocsi úgysem maradna annyi ideig.
Szóval per pillanat az Auris kombi áll nyerésre, de ha nagyobb darabok lennénk, akkor szűkös lenne, az fix. A sima Prius kiesne a csomagtartó miatt (prius 4-et még nem néztem), így maradna a Prius+ (amit 31 évesként korainak érzek ).
Jövő hétvégén vagy vmikor utána még adok esélyt a Hyundai Ioniq-nak. 443 literes csomagtartó, kérdés milyen a gyakorlatban, ill. mekkora hely van elől/hátul.
Tudom, hogy az nem olyan hatékony hibrid, kb. +0,4litert eszik minden esetben (viszont olcsóbb autó újonnan ha jól tudom), DE létezik olyan bőrüléses verzió, amiben van ülésszellőztetés, nekem pedig ez az aktuális perverzióm
Nem tudom, hogy mennyire megbízható a hibrid-technikája, esetleg off hozzászólásként írhatna valaki róla, ha van vele tapasztalata.
Esetleg Kia Niro Hybridet is megleshetném, de kevésbé tetszik.Aztán persze ha túl akarok nyújtózni, akkor corolla hybrid kombi 7,2-ért, de 0km-es kocsit majd nagycsaládos kedvezménnyel tervezek, nem most, mert 6 év múlva úgyis 0km-es kocsi lesz véve.
-
dh66e
veterán
Egy kis érdekesség.[link]
Engem azért meglepett. -
BeZol
őstag
-
No.01
őstag
Erdekes amit irsz... foleg azert mert rengeteg az atfedes a te es az en esetem kozott.
Roviden: ha neked nem kicsi az Auris kombi akkor vedd azt. Arra viszont szerintem figyelj, h mindenkeppen 2015 utanit vegyel (inverter update)
Szerintem kicsi es emelle meg nem is tul igenyes auto. Mi 2 dolog vegett estunk nagyon gondolkodoba: Nagy csomagtarto (kombi nyilvan) es az kedvezo(bb) ar.
Beulve, probalva csalodas volt. Igaz mi probaltunk egy eleve panoramatetoset levadaszni. A belseje nem rossz es igazabol mashogy gaz, mint a Priuse 😃
3-an beulve, hatul azert kisse gazos es igaz nalunk meg nincs gyerek, de a hugomeknal van es beleprobaltuk az o gyerekulesuket. Egyszeruen nem adta ki.
Ettol fuggetlenul ar/ertek aranyban azert nem rossz.
Prius/Plug-In: Probaltuk a simat (vegul Plug-In let… amit azota a szuleim hasznalnak) Belul erezhetoen nagyobb. Hatul foleg.
A csomagtarto nyilvan nem akkora, mint a kombi Aurisban, de szerintem igeis jol pakolhato es nem kicsi. A Prius vs Yaris osszehasonlitast inkabb nen is kommentalnam hiaba irtad, h szemre reven a csomagokat nem csak elmeletben fogod bepakolni es ott azonnal kijonne a matek. Hidd el tudom mit beszelek reven van 2 Yaris is a csaladban.
A Prius egyetlen hatranya szerintem az anyagminoseg. Mondom ezt ugy, h a mienk mar a frissites utani Exe kivitel, de elotte es jelenleg is egy 2009-es Prius 2 hasznal(t)unk.
Prius+: Ertem is amit mondasz meg nem is. Mint irtam jelenleg mi is 2-en hasznaljuk az autot, de ha az 5 eves tervet vesszuk akkor ez lehet valtozni fog es jobb elore felkeszlni, mint meglepodni.
A hugomeknal mar 1 gyerekkel is sok kacat kerult be rendszeresen a csomiba a videki rokonlatogatasoknal amibol nyilvan lehetne lefaragni, de ha mar van hely akkor minek? Ellenpeldakent megemlitenem, h a kollegamek meg kihuztak egy Picantoval a gyerek 4 eves koraig szoval mint minden ez is csak kompromisszum keszseg es megalkuvas kerdese.
Szoval lehet, h nagy, de azert annyira talan megsem foleg, h ez a nagysag fogyasztasban es adokban azert aranyaiban nagyon rendben van.
Itt 2 dolgot emlitenek meg: Tobb helyen irjak a hengerfejesegre valo hajlamot. Ezzel itt kint (Hollandia) sokkal kevesebbet talalkozni ami azert engem elgondolkodtatott... Vagy az van, h mar csak a 2. - 3. tulajnal jon ki vagy esetleg a hasznaltra es karbantartasra visszavezetheto. Nem posztom ezt eldonteni, de azert annak aki szeret hozzam hasonloan nagyon korbejarni dolgokat mielott egy kupac penzt fizetne ki bizonyos dolgokert azert mindenkeppen emlitest erdemlo dolog.
A masik az ulesek elrendezese (merete?): 7 ulesnel a csomagtarto valoban csak elzes erteku. Ha csak 5 ules van akkor nagy es jol pakolhato, de az igazat megvalva a 2. ulessor nem kenyelmes meg 2 normal embernek sem. (legalabbis nekem ~400km nem olyan volt, mint a mi P2-ben)
Ioniq: Miutan elengedtuk a hasznaltauto temakort (a reszletekbe nem mennek bele es anyagilag azert ez nehezen vedheto) attertunk az ujauto temakorre.
Az uj Corolla (kombi) es Rav4 (mind2 Hybrid termeszestesen) szinte eselytelen volt tesztautonak (30perc szamomra nem teszt, max ulesproba) igy a varakozas heteiben betertunk a Hyundai-hoz.
Nem Plug-In, nem electric, hybrid. Jo-jo, (Rabbit - szvsz hatalmas film ajanlom mindenkinek) minosegben - sajnos vagy sem - de abszolute a Toyota elott jar. A szelloztetett ules nalam is oriasi pirospont. A multimadias resz is jobb/nagyobb, a felbontasa meg kb SD vs FHD.
A hybrid rendszer szerintem meg nem olyan kifinomult, bar boven hasznalhato. Ez latszik is a Priusehoz hasonlo fogyasztason.
A valto mas. Mondanam, h jobb, de ezzel tan meg en magam is vitaba szallnek. Engem peldaul sosem zavart a tesztekben oly sokszor emlegetett motorboges, ettol fuggetlenul a motor erejet a letezo fokozatok miatt jobban ki lehet hasznalni. Az extra teljesitmeny (~40+ LE) szerintem csak e vegett erheto tetten, de ha tippelnem kene akkor azert nem gondolnek extra 40%-ra.
A fejter hatul gazosabb es a csomagtarto is erzetre kisebbnek tunt holott nem az.
Volt olyan amit nagyon szerettunk es baromi konnyen elkepzeltuk, h benne ulunk, de ahogy korabban irtam en mindent atgondolok, 2x majd meg 2x a biztonsag kedveert igy arra a konkluziora jutottunk, h a csaladban mar bizonyitott Toyota fele technologiat azert nincs merszem elengedni. A P2 nalunk van mar 6 eve, belekerult 130e km. Ott a Plug-In Prius amit magunknak vettunk, de a korabban mar leirt baleset vegett lakhelyet valtott es most a szulok hasznaljak. P3-al meg csak bo 1 ev tapasztalat van, de a kis akksit leszamitva mukodik es hozza amit kell barhol, barmikor. Ezert es nem adtuk meg el a regi kis P2-t.
Most talan kezdunk rafordulni a celenyenesre, de meg mindig nem biztos, h Corolla (2.0) vagy Rav4 lesz a befuto. Ahhoz kell egy komolyabb proba mind2-vel na meg a P2 ara es meg egy kicsi… -
makszi
aktív tag
Gondoltam megosztom veletek: Kedden átvehettem az új Corolla 2.0 hybrid TS-t Executive felszereltség plusz skyview panorámaablak kocsit. Eddig nagyon bírom. Ami negatívuma:
1. 188 centi vagyok és max ha 2-3 centi van a fejem és a tetőkárpit között, pedig fullra le van engedve az ülés. Igaz, hogy viszont maga az ülés nagyon jó már-már sportos oldaltartása van.
2. A gyári kulcs egy rettenet anyagmiőségű 3 dekás műanyag. Nagyon szar hozzáérni is, mondjuk ez legyen a legnagyobb bajom.(rá van írva hogy Marokkó ezek szerint ott készítik)Pozitívum:
1. Minden vezetéstechnikai elektromika magától érthetődően és jól működik.
2. Ha lehúzva hagyom az ablakot akkor a távirányítót nyomva tartva felhúzza, ez nagyon hiányzott ez előző kocsimból.
3. A panoráma ablak nagyon sokat dob a térérzeten, mert alapból sötét a belső kárpit, kb ez a legjobb extra a kocsiban.Bejáratás: Még csak 250km van benne eddig nem pörgettem 4500 fölé,nem is érzem különösebben erősnek. Elég halk a benzinmotor, bár egyértelműen érezni mikor kapcsol be.
Eddig 5.8az átlagom OMV95 maxxmotion benzinnel. Sajna nem volt a szalon melletti kúton 100-as benya de azt fogok tankolni mostantól mindig.A LED lámpák szuperek. Az apple car play hibátlanul és gyorsan működik, Waze ,Podcast illetve a telefonálás is kifogástalan.
A nyári Falken gumik vannak 17-es felnin nagyon féltem,hogy túl kemény lesz a magyar utakra a fütóműve, de meglelően jól átmegy az úthibákon.
Erről a Falkengumiról lehet valamit tudni? Közepes gumi? Inkább sportos gyorsan kopó, vagy ECO gumi szar tapadással de lassú kopással?
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés erről a típusról ne kíméljetek.
-
BeZol
őstag
Grat a kocsihoz.
Gumival kapcsolatosan azt nézd meg, hogy defekttűrő v. merevített oldalfalú vagy bármi egyéb ilyen okosságot tud-e, mert nekem gyárilag a más márkájú kocsimra ilyen "csodagumi" volt, amivel 30-70km/h-val közlekedhetsz tovább 0bar nyomással defekt esetén, viszont merev volt, nem kezelte jól az úthibákat, nagyobb sebességgel kanyarban pedig a sok kis apró úthiba miatt elpattogott szépen lassan az ívről az autó. Néztem gumitesztet (minden évben van téli és nyárira is, keress rá a cikkekhez és a megfelelő gumiméretre ami jó a kocsidra), aszerint választottam másikat, és woala, tökéletes lett sima normál gumival az autó komfortja, cserébe ha defekt van, jöhet a trailer
(#8728) hhenry
2-4 hetente megyünk rokonlátogatóba, 150km az egyik, 200km a másik oda-vissza, így elektromos, főleg autópálya 130cal télen már karcsú, DE ezt még le is nyelném, ha családi házban élnék, egyelőre viszont nem ez a helyzet, nyilvános töltőket meg nem fogok vadászni a szabadidőmben, főleg ha fizetősek is lesznek.(#8724) No.01
Köszönöm az élménybeszámolót!
Ha szép idő lesz hétvégén, felrakom a nyári felniket, kitakarítom a kocsim, aztán megy fel használtautóra. Ha elkelt (ami biztos nem egyhamar lesz), akkor jöhet nálunk is szóba az új/használt kocsi, bár 2-3 hónapon belül tényleg égető probléma lesz már.
Én még nem vezettem egyik típust sem, de a mostani 270 lóerős kabriómhoz képest mindegyik óriási visszalépés lesz. Engem a húgom 115 lóerőre chipelt diesel yarisa is kiéget, pedig megy mint a rakéta , úgyhogy csak legyen kényelmes, legyen benne számunkra megfelelő hely és vigyen el A-ból B-be. -
makszi
aktív tag
-
BeZol
őstag
2012-ben mi is itt vettük húgomnak a Yaris-t. Még nem volt meg a jogsija (kiderült h kamu oktatóhoz járt, akinek 1 éve elvették az engedélyét, de feketén praktizált, és csak tologatta a vizsgaidőpontokat hetekig, aztán kiderült a turpisság, húgom pedig kezdhette a 0-ról a vezetést egy "rendes" oktatónál, mert ez a több hónapnyi vezetés nem volt "hivatalos"), de engedtük neki átcsorogni az átadóból egyenesen azt a max 20métert, hogy tankoljon
Szép kocsi, imádom az új Corolla formáját
-
nagyúr
Gratula a kocsihoz!
A fejtér sajnos kevés (én 196cm vagyok, és úgy hátra van döntve az ülés, hogy a B oszlopnál van a fejem). Ilyen szempontból egy Golf például sokkal nagyvonalúbb...
Neked kulcs nélküli indítás van gondolom, a "sima" bicskakulcs ha nem is igényes, de nem rosszabb, mint egy hasonló kategóriás autóé.
A vezetéstechnikai dologból ami nekem ilyen árszinten már kicsit prosztó, hogy nem dinamikusak a tolatóradar képén látható segédvonalak. Egy Kia / Hyundai esetében is tolatáskor a kormány állásának megfelelően mutatja, hogy merre fog a kocsi kanyarodni, itt ugye fixek a segédvonalak...
Az Apple Car / Android Auto nagyon hiányzik nekem, majd rátelefonálok a szervízre, hogy mikor jön a szoftverfrissítés...
Ami még zavaró nekem, hogy az ablaktörlő a vezető előtt nyomot hagy, nem törli le sokszor tökéletesen...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
A segédvonalak nem állíthatóak? Nekem a Lexusban - ami majdnem Toyota - van 3-4 mód azt hiszem. Az egyikben mozognak a vonalak, a másikban nem, a harmadik teljesen más nézet párhuzamos parkoláshoz, a negyedik pedig a teljesen kikapcsolt.
Ablaktörlőlapátot meg lehet cserélni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
No.01
őstag
Anno mikor nem jutottunk tesztautohoz a Toyotanal bementunk az egyazon epuletben levo Kia szalonba is (a Hyundai elott) Ott a kulcs is fenyevekkel volt a Toyota elott. Aprosag es igazabol semmit nem tesz hozza az autohoz, de v.hogy mar akkor meglepodtem mikro a kezembe nyomtak a ProCeed kulcsait...
Na az az auto szerelem volt. Nagyon, magyon tetszett. A kulso ugye kicsit hajaz a Porsche-re amit azonnal rendelnek egy megfeleloen nagy lotto nyeremeny utan
Jol ment 1.4T, jo volt a belso is... DE
Annyra levett minket a labunkrol, h pl az elso probakor alatt nem is tunt fol, h hiaba a leengedett ules a tetoablakos verzio nalam nem jatszik mert beleer a hajam. Hatul meg ennel is sokkal rosszabb a helyzet.
Igy probaltuk a sima kombit is. Az mar alapbol jobb volt, de aztan elmerultem a reszletekbe es ha azt tervezzuk, h megmaradna az auto legalabb 6-8 evre akkor mar sok dolog szol ellene igy vegul teljesen lehuztuk a listarol.makszi:
Eloszor is gratula az uj autohoz
Masodsorban koszonjuk az irast. Mi is hasonlo felszertlseget neztunk es a Skyview volt elso amire azt mondtuk, h ez marpedig nekunk must have
En csak 183m vagyok szoval igy a tetovel tan mar eleg lesz a hely. A vicc az, h igaz az uj Rav4-ben csak par percet toltottem, de erzesre ott sem volt tobb hely a fejemnek teljesen leengedett ules eseten sem.
A Falken gumit nem tudom ajanlani. Volt vele tapasztalatom raadasul mind2 a csucs valtozat volt (mind2 nyari) sem tapadasban sem semmiben nem volt kulonosen kiemelkedo... cserebe vizes uton szvsz kifejezetten gyenge volt igy a ceges kocsin cserelve lett a sajaton meg a 2. evben lekerult es eladtam amig meg ert v.mit.
Amit en szemely szerint batorkodnek kerni az az, h ha 2-en utaztok akkor teszteljetek mar kerlek a klimat. A kis felesegem erre elegge kenyes es bo 100km alatt v.miert nem tudtuk jol beloni hiaba a 2 oldali kulon hofokszabalyzas. (nalunk ez is egy must have az uj autonal)
Eloszor azt gondoltuk, h az a baj, h nem megy a klima... visszauton mar kellett, de az eredmeny ugyanaz volt. Folyamatosan allitgatni kellett...
Mikro visszavittuk ezt emlitettuk is, de az mar nyilvban nem derult ki, h gyedi problema esetleg v.mi mas.... Az a konkret auto raadasul egy elegge gyartas eleji peldany volt igy meg tan az is bezavarhatott.Szoval kivancsi lennek, h ez nalatok jol mukodik-e.
Persze erdekel ezen felul a hosszabb tavu tapasztalat is.
[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Köszönöm.
Igen kulcs nélküli indítás van, tehát sokat nem kéne taperolni, de akkor is feltűnt a KIA kulcsa után, hogy mennyire gagyi a toyota kulcsa.
Teljesen igazad van feleségem Captur-jában dinamikus vonalak is vannak amik mutatják a kormány állásától függőn, hogy merre tart a kocsi és ráadásul ez kapcsolható is az összes segédvonal ki be kapcsolható. No itt semmi.
Én az ablaktörlő lapát problémát nem vettem észre pedig ma reggel pár százszor láttam törölni.
Lenne egy kérdésem is:
A hazakísérő fény az vajon mikor működik, mert nekem most AUTO állásban van a lámpa kapcsoló de este amikor bejártam a kertbe egyáltalán nem világított a tompított miután kiszálltam a kocsiból és erre vonatkozó beállítást sem találtam a menüben. -
nagyúr
@Gaben92: Nope. Azt hiszem a Camry-é már dinamikus illetve több opció van, de a Corollában statikus segédvonalak vannak csak.
@No.01: Nálunk is dual-ban megy a klíma, mert én 23°C-on használom, a párom az asztmája miatt viszont 20-21°C-ra visszavesszi. A párom panaszkodni nem panaszkodott, de azt én is észrevettem, hogy hol melegebb van, hogy hűvösebb van egy kicsit. Nem vészes, de tény, hogy még az Mk5-ös Golfban is stabilabb volt a hőérzet. Persze mindez a decembertől való használat tapasztalata.
Ugyanakkor megjegyzem, hogy ha te a Hibridet próbáltad, akkor ott több mókolás van. A kézikönyv szerint a hibrideknél van külön "energiatakarékos" mód, ami alapból be van kapcsolva. Nem részletezi, de fórumhozzászólások alapján az jött le nekem, hogy ez sűrűn belső keringtetésre kapcsol...
@makszi: Idézem a kézikönyv 250. oldalán olvashatókat: Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a fényszórókat kikapcsolt motorindító gomb mellett még 30 másodpercre bekapcsolja. Húzza maga felé a kart és engedje el a fényszórókapcsoló AUTO helyzete mellett, miután a motorindító gombot kikapcsolta.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
makszi
aktív tag
"Reggel ha nyitod a távirányítóval, akkor bekapcsolja a lámpákat."
Na nekem ez hiányzik, szerintem ilyen nem csinál a Corolla.
@Cifu: Elfogadom ezért nem adom vissza a kocsit csak kár. Nekem eddig három kocsival volt dolgom, egy 2011-es VW Jetta, az tudta. Egy 2015-ös Kia Optima(full fapad) az is tudta, és egy 2019-es Captur, és az is tudja, és ezeknél még kart sem kellett húzogatni.
No mindegy majd megszokom.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Az, h fut vagy hut remelem nem olyan amit csekkolni kell egy uj autonal
En 2 dologra lennek kivancsi:
- Erezheto-e hosszabb tavon a kulonbseg a 2 oldal kozott?
- Egyik vagy masik oldalt vagy ha nem a dual mod aktiv akkoris mukodik-e ugy a klima vagy/es a futes, h ne kelljen allitgatni?
Ahogy irtam nalunk a tesztauton hutesnel es futesnel is kellett a hofokot allitgatni mert a futes nem futott elegge egy ido utan. Jobban mondva felfutott, jo volt majd mikor ujra futenie kellett volna akkor mar nem csinalta jol es a kellemes homersekletbol mar inkabb kisse hideg lett.
Hutesnel meg kisse ossze-visszanak tunt: volt mikor kicsit hidegnek majd volt amikor kicsit melegnek ereztem mindezt ugy, h a homerseklet fixen 22.5-re volt allitva.
(valoban a belso keringetes dolog tan bezavarhat, de mi az emliett utat reggel tettuk meg szinte 0 forgalom mellett 90%-ban autopalyan es nem hinnem, - meg ha kenyes is a szenzor - h ott csak ugy atkapcsolna belso keringetesre... bar nem is kizart )[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
- Erezheto-e hosszabb tavon a kulonbseg a 2 oldal kozott?
Nálam igen.
- Egyik vagy masik oldalt vagy ha nem a dual mod aktiv akkoris mukodik-e ugy a klima vagy/es a futes, h ne kelljen allitgatni?
Ahogy korábban írtam, én úgy érzem, hogy kevésbé konstans a hőérzet, mint mondjuk az Mk5-ös Golfban. Hosszú távú tapasztalatom most hirtelen azzal van. Számomra nem zavaró az ingadozás, de aki erre érzékeny, az feltehetően a falra mászik ettől...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Epp ez az! En nem tartom magam erzekenynek erre, de nekem is feltunt. Ezert is csodalkoztam, h raadasul fuggetlen attol, h epp megy-e a klima vagy sem.
(bar nyilvan a homerseklet szenzor mukodott furan vagy az a modul ami a megfelelo levegot kellett volna, h "bekeverje")Tudom en vagyok a maximalista, de egy hasonlo bug azert nalam mar hajlik a nem fer bele kategoriaba.
-
Gaben92
őstag
Azért ez szerintem rohadt gáz... Nekem a Lexusben lényegében Toyota Gen6 infotainment van ami 2010 előtti fejlesztés és 2013-ig bezárólag elég sok Toyota használta és abban már vannak dinamikus vonalak... 2019/20-ban ezt lespórolni...
Lámpákhoz: Nekem a tükör alján lévőket és a belteret kapcsolja automatán, hogy ha közel érek az autóhoz, vagy kinyitom távirányítóval. Tompítottat/DRL-t nem, de lehetséges, hogy programozható.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen TV-t vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- Tőzsde és gazdaság
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron