-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
helkis
addikt
Hány fok volt éjjel?
Ha gyújtás, levegő van, akkor már csak az üzemanyag hiányozhat.. (feltéve, hogy a vezérlés nem ugrott át..)
Az égett szag szerintem már egy másodlagos probléma, ha nincs ü.a. és úgy indítózol, túl sokat, akkor a behúzóterecs meg tud murdelni..
Persze bármi lehet..[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
ati05
aktív tag
válasz Csabroncka #8251 üzenetére
Sziasztok!
Nyest, hideg kizárva, 10 fokos garázsban áll az autó. Indítózni nem sokat indítóztam.
Hétfőn hívom a szerelőt, addig nem is erőltetem, csak gondoltam valaki esetleg találkozott már ilyennel.
Remélem a vezérlés csak nem ugrott át...
-
Tin
veterán
Akkut feltette tölteni. Valamit rövidre zárt.
-
Dare2Live
nagyúr
"az akkút feltettem tölteni"
sztem itt lesz a probléma gyökere. De ha égett szag volt és nem éretsz hozzá nagyon nincs min gondolkodni kockáztatni sztem is szerelő.
Amúgy mért vetted ki akut tölteni? Ha mentél vele egy 20kmet az ha nem volt totál lemerítve tuti teljesen feltölti.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
1.2 hibridként annyit változott tudtommal, hogy kapott egy nagyobb alternatort, meg egy 1kws aksit. Nem lesz olyan nagy gond ha bármelyik tönkremegy.
Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja. Ahol kijöhet a kis ccm+trubo előnye.
"15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?"
CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ati05
aktív tag
válasz Dare2Live #8260 üzenetére
Lehet hogy a fentebbi válaszom nem volt egyértelmű. Az autó napi használatban van, de, csak rövid távokra, tegnap is kb 3 km-t ment 3 leállítással, reggel indulni akartam akkor elsőként dadogva indult és utána leállt. Azután már nem indult, éget szag azthittem kintről jön (szomszéd befűtött).
Ekkor tettem töltőre az akkut hátha csak lemerült, ezután egyszer megpróbáltam beindítani ismét sikertelenül, ezután nézelődés közben úgy éreztem mintha a kocsiból jönne a szag.
Itt tartok, szerelő csak két hét múlva tudja megnézni sajnos...
-
rob210
nagyúr
Jah igen ha semmilyen eszközöd nincs akkor sok mindent nem tudsz csinálni vele.
Majd a szerelő.
A lényeg kiszedi egyesével és ellenállást mér, amelyiknek kiugró lesz az értéke, az a rossz.
Ilyenkor a gyertyákat célszerű cserélni, illetve a hibás trafó párját is cserélni, (ha csak nem trafó híd van benne) a kivett jót meg eltenni tartalékba.
20on éves autóknál már a gyújtás rendszer nem túl acélos.Én 2 éve cseréltem ki a komplett gyújtást az enyémbe.
Igaz nekem működött minden, csak nem vártam meg, hogy esetleg így járjak.4e-fe vagy 4zz-fe a motorod?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8261 üzenetére
Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek.
"Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja."
Aha... Hát nem... Maximum az IDŐ nagyobbik részét, de még ez sem feltétlenül igaz.CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék, és a hülyeségük miatt tiltják ki a sokkal károsabb részecskéket kibocsájtó dízeleket sorban a városokból.Ne haragudj, de számomra ez a folyamatos kontextusváltoztatásos érvelés sosem jött be. Amellett, hogy nem komolyan vehető, semmi másra nem jó, csak energiapazarlásra. A vita értelmes emberek között a másik véleményének tiszteletén alapul, és az eredeti scope keretein belül, érvek és ellenérvek ütköztetésével ad mindkét oldal számára valamit, nem pedig addig rángatja a "témát", amíg azt nem híheti valaki, hogy igaza van.
Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek (leszámítva a konstrukciós hibásakat, és a valamilyen célból alultervezetteket, de ilyenek voltak régen is). Azonos köbcenti esetén a turbós motor erősebb, azonos erő esetén viszont a szívó lényegesen nagyobb köbcentis, ezáltal többet is fogyaszt. Hamarosan teljesen eltűnnek a szívó motorok, helyüket a turbós illetve hibrid erőforrások veszik át, plusz a tisztán elektromosak. A károsanyag-kibocsájtási normák miatt egyre bonyolultabbá válnak a hagyományos belsőégésű motorok, ami magasabb fenntartási költséget eredményez, viszont azonos erő mellett alacsonyabb fogyasztást.
Részemről ennyi volt, köszönöm a beszélgetést.
-
lsc
nagyúr
Már ne haragudj, ezt a hibát honnan veszed? Több hete olvasom a hsz-eidet, de olyan hibákat írsz hogy a hátamon nem létező szőr is feláll. Légyszi ne azt az "izé wiki" oldalt linkeld, olyat én is tudok írni, facebook csoportban negyed ennyi hibát nem olvastam, tapasztalat alapján meg semmivel nem találkoztam.
Az élet kegyetlen .
-
nagyúr
Mármint melyiket?
Facebook helyett javaslom a megfelelő szakoldalak olvasgatását.
Például [Toyota-Club] vagy a már linkelt MyEngineWiki.
Lehet, hogy te is tudsz írni ilyen oldalakat, de ha végigolvasod és értelmezed őket, illetve rákeresel az adott hibalehetőségekre (amikre fog találatokat kidobni) akkor esetleg feltűnhet, hogy nem marhaság, amit leírnak bennük...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
lsc
nagyúr
Mármint ezt [link] .
Még csak hasonló hibát sem láttam, tapasztaltam, mondom mindezt egy 2003-as echte szlovén 1.8-as ave t25 tulajaként, amelyiknek a Te szakmai oldalai szerint ennie kellene az olajat, és mint írod a főtengelyjeladótól kezdve az ecu-ig mindennel gondja kellene lennie. Szerencsére erről a kocsi nem tud, így semmi gond nincs velük 250e után sem. Visszatérve a régi szívókra, 4efe motor, 250e után elkezdte enni az olajat, kapott egy felújítást /szétdobva, csak a dugók és a gyűrűk megpucolva majd mentek vissza az eredeti cuccok egy toyota hengerfejtömítéssel síkolás után/ azóta az is jól van, 40e már beleszaladt. A legnagyobb gond a toyotákkal hogy sokan mondják hogy örök élet meg egy nap, csak azért a minimális karbantartás azoknak is kell.Az élet kegyetlen .
-
#76500480
törölt tag
300km alatt sem sikerült regisztrálni a nyomásszenzorokat... Mit tanácsoltok?Irány egy hiavatalos szerviz és vegyek onnan? Úgy érzem 44k bukta ezekkel a noname izékkel.
2.0 motorra rátérve nálam a fogyasztás sztrádán 7.5L, papásan vezetve 130-140kmh, 50kmh alatt vagy azt megközelítve, EV gombot mellőzve 4,4-4,7(2fok, lm005 gumival, két személy+1600 kg, teli tankkal). 130kmh tempóval 2400at forgott. 170L szívót nem bántam meg, hogy lemondtam róla. Azt mondták, hogy a hibridhez képest kivan herélve. (Már minden sz.r van benne kivéve a turbót).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Olyasmit írtam volna, hogy kötelezően megdöglik a VVTi vezérlés vagy a jeladó?
Az adott hibajelenségre a kolléga érdeklődött, hogy mi lehet a probléma, írtam, hogy az adott motornál nem jellemző, hogy a vezérlés átugrott volna. Ha ilyen jellegű lenne esetleg a probléma, akkor inkább a vezérlőelektronika vagy a jeladó lehet a ludas. Mongyő, kérlek cáfolj meg, hogy ebben is hibáztam..
Az, hogy a Te 2003-as 1ZZ-FE motorodnál 250e km-nél sincs gond, az szép és dícséretes, nyilván Te a gondos gazdik közé tartozol. De ettől még a rákeresel a neten, nagyon sok esetről találni elég jól dokumentált példákat, a legkülönfélébb helyekről. Valahogy nem értem, hogy számodra a Facebook mérvadó, de mondjuk ha beírom a keresőbe, hogy "1ZZ-FE oil consumption", és a legkülönfélébb példák kerülnek elő az olyan fórumokról, mint a ToyotaNation, Corroland és a többi, az nem számít mérvadónak...
Azt is megjegyeztem mellékesen, hogy a jól karbantartott, gondozott példányoknál nyilván kevésbé jellemző ez a probléma - ahogy az ember az ilyenekről is bőven találhat példát a neten. De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
r0by
addikt
Esetleg az én gondomra lenne ötlete valakinek?
Műszakira készülök az autóval, ezért tegnap porszívózás volt, törölgetés, ilyesmi. De azt vettem észre, hogy nincs belső világításom. Se az ajtók oldalánál, se a két tetővilágítás, se a csomagtérvilágítás, de még csak a napellenző világításai sem működnek. Ahogy olvastam, ezek egy biztosítékon csüngenek, így azt kivettem és multiméterrel ellenőriztem: az jó. Mielőtt elviszem egy autóvillamossági szerelőhöz van még tippetek, hogy én mit tudnék még ellenőrizni?
A műszakin egyébként nézik ezeket a világításokat? Csakhogy azért kérdezem, hogy ráérek-e a műszaki után is ezzel foglalkozni vagy amiatt sürgős probléma lett.Jah, és persze ha számít, akkor t25 1zz-fe
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek."
Mivel már alapból van max itt nagyobb így olyan nagy +hibaforrásnak én nem tartom. Vagy talán a te autódon nincs?
Szerintem egy elég elegáns megoldás ami valós fogyi csökkenést hoz minimális +költséggel.Én így látom.
"Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék..."
Itt azért sok lett. Nem értesz hozzá és belebeszélsz. Nem arról van szó a tudosok hülyék vagy a dízel kevésbé káros. Arról van szó hogy azonos autó, felhasználás mellett a dizel 15-20 grammal kevesebb CO2t pöfög ki. És ez 2020tól nagyon nagyon sokat számít. Ennyit mondtam, nem azt, hogy a tudosok hülyék vagy kevésbé káros.
Én nem látom, hogy érvelnél. Jellemzően nem érted meg amit írok belemagyarázol vmit ami nincs ott ls utána még te jösz scopozással. Ld pl feljebb. Nem érted miről beszélek, belemagyarázol vmit amit nem mondtam és neked áll feljebb. grat.
"Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek"
Én meg azt látom kikönyököl a részecskeszürő 3évesen! 60.000kmnél!, újabb check engine 5évesen 100.000kmnél..... és visszasírja a 20éves szívóját mert annak nem ártott az, hogy 99%ban 3-8km megy városban. Max a végén 400.000km után csipegette az olajat.
Ezek az új motorok meg ezt nem bírják. És nekem nem jut eszembe egy DPF/DI/turbos se amire azt tudnám mondani, hogy bírja. Jah nem kevésbé megbízható, meg nem kevésbé költséges a fentartása. Aha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diablo1984
veterán
Nem elektronikusan vezérelt, hanem a vezérműtengely végén elhelyezett hidraulikus tárcsa forgatja el a vezérműtengelyt a fordulatszám függvényében, így szabályozva a szívószelepek nyitási idejét.
Nem is hallottam még róla, hogy a vvti-vel gond lenne szelepvezérlés terén....
sőt:
A Toyota VVTL-i rendszerrel szerelt benzinmotorjai 1997-ben egy lépéssel tovább menntk a VVT-i motoroknál. Ez a rendszer automatikusan szabályozza szívó-, és kipufogóoldali szelepek emelésének mértékét is. Innen ered az elnevezésben az "L" betű, mely az angol nyelvben a "Lift" - magyarul emelést- jelenti.Az alacsony fordulatszám tartományban (1.) a vezérműtengely bütyke hosszabb utat tesz meg, így kevésbé nyitja, emeli a szelepeket. Nagyobb fordulaton (2.) egy csúszka kerül az útjába, lerövidítve ezzel az utat, ugyanakkor tovább és jobban nyitva tartva a szelepeket. A csúszka egy olajjal teli edényben mozog, az olaj nyomása dönti el, hogy mikor, hol kell épp elhelyezkednie. forrás: net
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét."
Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz.
Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? Mert ott pont sztem vírat az 1.6. vigyázol rá cseréled a 0W20at jó esélyed van arra, hogy 500.000km+ig nem lesz vele baj.
Mondjuk ilyeneket nem lenne szabad neked írnom... most majd gondolkozol, hogy mi mással jártál volna jobban.szerk: Első keresés. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rob210
nagyúr
válasz diablo1984 #8275 üzenetére
Ezt már egy ideje olvasom és vártam ki fog végre némi szakmai szemmel is hozzászólni.
Hiszen ez egy egyszerű szolenoid plusz eltolható vezérmű bordáskerék kombó, csak láncos nem szíjas.
Ugyan ilyen van a renaultokban is csak ott szíjjal.
Meg még egy csomó motorban ahol változó szelepvezérlés van.Elektromos vezérlés, meg a f@............ az. bár a szolenoid az elektromos, de azért azt vezérlésnek csúfolni olyan mint rollert kerékpárnak.
Néha kiborulok rajta, hogy mindenki autószerelő ebben az országban.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
helkis
addikt
válasz diablo1984 #8275 üzenetére
hmm vvti: [link] amíg kap olajat nincs gond.. itt az előzmény részben érdemes meglesni mennyi dzsuvát szed ki az olajszivattyú szívó ágából: [link]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Dare2Live
nagyúr
csak mint érdekesség, sokan nem tudnak róla ahogy látom videó készítője sem. A VVTInek szokott lenni egy külön kis szürője. Ha ilyen eset áll fenn, hogy ennyire mocskos, darabos azt is érdemes lenne tisztítani vagy cserélni mert az is tömve lesz oil sluggal. [link]
@rob210 ehez nem kell autószerelőnek lenni. Sztem senki se gondolta itt, hogy kizárólagosan elektronikusan megy az állítása. Illetve nem tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diablo1984
veterán
Hát ja, de itt látszik, hogy nem volt olajnyomás, lehet, hogy olaj sem volt az autóban(az olajáteresztő gyűrű lekokszolódása miatt eheti és ha eszi és nem figyelnek rá, hamar szét is kophat a motor). Angoloknál amúgy is sűrűn előfordul, hogy belekövesztik(sz@rnak az olajcserére, megy ameddig megy alapon) az olajat a motorba, na ezt a toyota nem tűri, mert utána olajzabáló szörnnyé változik.
Rob: az opel 1,6 116 lovas motorjában is ilyen a vezérlés, csak dupla okoskerekes a szívó és kipuff oldalit is variálja és szíjas. Abban hamarabb tönkre szokott menni az okoskerék, cseréje egy vagyon.
-
diablo1984
veterán
-
nagyúr
válasz diablo1984 #8275 üzenetére
Jogos az öt pont, most újra elolvasva az angol nyelvű forrást, nem a vezérlőelektronika lett volna a megfelelő szó, hamu a fejemre...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
"Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz."
A probléma a 8 év pont (én is először 8-12 éves autókat néztem...), illetve hogy a Toyota kiterjesztett garancia is akkor él, ha (hazai?) szakszervizbe hordtad végig az autót, ami azért az esetek jó részében nem él."Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? "
Akarsz röhögni? Igen. Plusz azért a Toyota hazai képviselete a pozitívabb példa arra, hogyan kell reagálni egy problémára, ha esetleg beüt a mennykő (a szakszervizek megítélése persze másik tészta, erről is volt már sokszor szó).Adott esetben ha szembe jön velem egy olyan 1.6 vagy 1.8 benzines Avensis, amelynél látok végig vezetett hazai szervizkönyvet 0W-20 olajjal, esetleg botlásmentes olajcserével 200e km-el, akkor lecsaptam volna rá, mert azért 300e km-ig valóban gondos gazdi mellett elmennek ezek ennyit. Viszont ilyenek nélkül 120-150e km-t vártam el. Lehet ez a saját hülyeségem, vállalom.
Én például azért nem mertem VW-t venni, mert bár a TSI motorokra a VAG topicba azt írják, hogy most már megbízhatóak, és nincs velük semmi baj, van egy céges, 5 éves 1.2 TSI Polo, amely pont nemrég kezdte el ipari szinten enni az olajat. Gari lejárt, hiába volt végig szakszervizbe hordva, szerintük normális, hogy egy 5 éves, 120 ezer km-et futott autóból 7 ezer km-en belül elfogy az olaj...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
helkis
addikt
válasz diablo1984 #8283 üzenetére
Nem kérdés, érdmes minden olajcserekor ezt is kipucolni!
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
BigBear
senior tag
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
Már amikor javította, vagy cserélte. Egyrészt kellett hozzá, hogy szakszervizbe legyen hordva a kocsi, másrészt meg sok esetben elutasitották a javítást, mivel a gyári megengedett olajfogyasztást 1l / 1000 km-re adta meg a Toyota, ügyesen...
Sajnos tetszik vagy sem, az első generációs VVTi nem volt éppen egy sikerszéria a Toyotánál. Tele a net olajfogyasztás problémákkal, sok esetben gyakori olajcsere és megfelelő olaj mellett is.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha pedig már turbós vs. szívó kérdés: [Toyota Corolla Turing Sport 1.2T Comfort Style teszt @ Totalcar]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Bár összehasonlítás nemigen volt a cikkben, de kb. ugyanazt tudja mindkét motor: használható. Magyarországon forgalmazzák az 1.6 szívót, NY-EU-ban csak az 1.2T van. Ami meg kb ugyanazt tudja, amit más turbók, és ahogy látom, a tartósság miatt ők is a konzervatív 100 LE/liter határt lőtték be a motorhoz, mint pl. a VW. Valószínű pont annyira tartós is, meg ugyanazokat a javításokat is igényli, de ilyenek a modern turbós motorok.
Láttam erről a kasztni/motor párosról videókat pár hónapja, kicsit kevésnek mondják, de átlagos használat mellett elég. Kb. mint az 1.6-os szívód. Városon kívüli fogyasztást kicsit magasnak találom (városban ugye nincsenek csodák), plusz az alulmotorizáltság okán valószínűleg jobban kell "taposni", ami hosszabb távon nem előny.
Kellett valami "olcsó" a Toyotának, arra jó, mert ha azok az árak, amiket a cikkben írt, azok barátiak. De ha már ilyet vennék, én biztos, hogy az "alap" hibriddel venném.
Az mondjuk kicsit félrevezető, hogy a nem túl nagy termetű Papp Tibi tesztelte, így ő nem igazán érezte át, hogy bizony elöl 185 centiig még oké, hátul viszont a lábnak valóban bőven van hely, a fejnek viszont nem, és nem is lehet beülni. A csomagtere pedig úgy hatalmas, hogy kb. a mostani kategória átlag felsőbb részén helyezkedik el.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A cikkben engem az zavart igazán, hogy kb. a 20%-a a 3 hengeres turbós motorokra szórt átkokban merültek ki. Ami egy autóbuzinál tétel lehet, de a felhasználók elsöprő többségét pont nem érdekli. Meg egy autóbuzi aligha fog Corollát venni.
Egyébként én még mindig azon vakarom a fejem, hogy az Avensishez hasonlítják folyton, nem az E170-es (az előző) Corollához. Nekem az Avensis valahogy mindig nagyobb autónak hatott beülve, hiába azonos a tengelytáv a T250 / T270-es Avensissel (igen, tudom, hogy az E170, E210 és a T250 és 270 azonos tengelytávval bír).
Egyébként szerintem is az "alap" hibrid illik legjobban az E210-hez.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
A 3 hengeres "varrógép" turbók igazából sokszor a 4 hengeres motorok 3 hengeres verziói. Csak azokat jobban feltöltik, és ezért kevésbé lesznek tartósak, plusz nem annyira egyenletes járásúak. Én sem értem, miért fikázza őket, ez az 1.2T inkább az 1.0TSI kategória, alulmotorizáltságot tekintve. Az, hogy kicsit jobban remeg, na és. Tudtad, hogy az 1.5 TSI-m hengerlekapcsolós, és még autópályán is sokszor a 2 szélső hengerrel megy, ezzel felére csökkentve a fogyasztást? De érezni, hogy remeg, viszont egyrészt na és (elég jól szigetelt), másrészt 6.1 literből megjártam az 1000 km-es pályázást...
-
diablo1984
veterán
Az azért túlzás, mert szerintem ezeket amiket a videóban kibányáztak, még az életben nem szedte ki senki még sincs mocsok rajta. Inkább akkor érdemes, ha rommá használtak egy olajat és belekocsonyásodik 3-4-5 év alatt ez elő is fordul), abból a kocsonyás cuccból ezt is eltömítené, más kérdés, hogy a toyota ilyen felhasználásban hamar lekokszol az olajáteresztője és megeszi az olajat, ha meg megeszi és nem veszik észre, akkor a motor is fossá kopik, így nem tud belekocsonyásodni, mert hamarabb szétkopik a motor, vagy az olajevéstől cserélődik.
Tehát a következtetés: ebben sosem lesz koszos az a szűrő, így olajcserekor is felesleges mindig tisztítgatni...... szerintem!(#8287) BigBear: az én yaris 2-esembe is pár éves korára 100ezer km-nél került gyári új szám nélküli motor, most már abban is 110e km van és ez is eszi az olajat(ez is olajáteresztő bajos sajnos), nincs infóm az előzmény szervizeiről, mert a szervizkönyve üres, de gondolom digitálisan csak lehetett vezetve, ha új blokkot toltak bele, mikor megvettem akkor az olaj, de még a levegőszűrő is üszök fekete volt, hát az sem 10e km-rel ezelőtt lehetett cserélve, mikor a hófehér levegő(!) szűrő korom fekete.....így nem lepődök meg semmi, hacsak azon nem, hogy ez a motor még megy!
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz diablo1984 #8292 üzenetére
Ha dízel, akkor az olaj nem, a légszűrő meg amúgy sem biztos, hogy mérvadó.
Nálam is baromira koszolódik, van, hogy 2000 km után cserélem, mégis koszos. Sajnos ezt teszi, hogy városon kívül lakunk, napi 2x 1-1,5 km földes / köves út. (Bár fura, mert nem mindig, pedig ugyanarra járok.)
Mondjuk az olajevés is használat függő sok esetben. Az én használatom a lehető legrosszabb a kocsinak, de nem tudom máshogy megoldani. Külterületen lakunk, hegyoldalban, melóhely kb. 3-4 km. Hidegindítás, be se melegszik mire lejutok. Haza még rosszabb, hidegen hegy fel... Sajnos ez van.
Amúgy a cég ahol dolgozom, erősen Toyota párti. Yaris, Corolla, Avensis, Rav4, Land Cruiser, Hiace stb. Saját szerviz, gari alatt persze szakszerviz. Hát vannak problémák. Olajevős darabok is, hiába a betartott szervizelés.[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz diablo1984 #8294 üzenetére
Ezeknél az olajleválasztó nem szokott eltömődni?
Az pont ugyan ilyen hibákat okoz, megemelkedő olajfogyasztás és áll az olaj a szívósorban és a légszűrőt is összetaknyolja.Renault power
-
Csabroncka
addikt
válasz diablo1984 #8294 üzenetére
Ez a levegő szűrő sem a 60ezer/4év-es cserében járt, a gyertya hasonlóan....
"in medias res"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8294 üzenetére
légszürő mitől lett ilyen?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diablo1984
veterán
Őszintén? Passz, mikor cseréltem a szűrőt nem volt olaj a házban, a másik oldala tisztább volt, de messze nem fehér. Majd ha lesz időm kiszedem azt a fehér szűrőt a házból, mert 2000et mentem már vele, ha az olaj fogta volna így be, akkor azon is látszania kellene! Mindjárt megyek is, pattintós a légszűrőház, elvileg gyorsan megvan!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #8298 üzenetére
Nem akartam mondani, hogy ez mindha olajos lenne... lehet vmi fekete poros, szénbányás helyen jársz vagy tudomisén.
Ennyitől nem fogy az olaj. Gondolj bele ha 1dl fogyna/lenne rajta amit kb nem veszel észre akkor tisztta olaj lenne szürő.... ez meg annyira tuti nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #8298 üzenetére
Jelentem, nem, ennek A-B oldala is újszerű állapotú. Olajat kb 1000km-en kb 3-4decit kér, jellemzően 400km-enként dobok bele 1deci körüli mennyiséget, 95%-ban városi üzemű autó, nem tudom pályán meghajtva mit mutatna, bár Budáról(ott gyalázta az első orvosnő gazdája) lejött Nyíregyre a VW szalonba, hogy egy új Polo-n folytatódjon a kínzás....(#8299) Dare2Live: én 2. gazda vagyok, nem nálam történt ez a gyalázás, én csak megvétel után tapasztaltam ezeket! Do tényleg nem tudom, hogy szegény egy smókendcsárm Golf 2-es lélegeztethette szájon át és attól lett-e ilyen, szemre tényleg olaj volt mintha olajos lenne, de nem volt az, mert nem volt nyers sem, csak fekete de nagyon! Már az is megfordult a fejemben, hogy a dokinő alatt kicserélték 100ezernél a blokkot és ez azóta nem volt szervízben, levegőszűrőről és gyertyáról könnyel elhiszem, benzines az olajat inkább elsárgítja, narancsosítja(a 4 hengeres yarisomé amolyan mélysárga volt max), de nem kokszolja feketévé....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000