-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
+ Dluinet:
Ez tuti így van? Nekem a CT hivatalosan élettartamos és koppra ugyanaz a technika mint az Auris. Ettől függetlenül mindenki tudja, hogy minden 90.000km után ajánlott még a szervizben is azt mondták, de nekem az rémlik, hogy nincs hivatalos csereperiódus.apro: Cseréltesd le mindenképp, ölt már meg a nem lecserélt olaj sok bolygóművet. Én most cseréltettem a CT-ben 162k km-nél (150-el vettem frissen szervizelve, most volt az első esedékes) és nekem se volt semmi baja előtte, de jobb az elővigyázatosság és amúgy sem egy nagy összeg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
apro
senior tag
Köszi lecseréltetem ,most az esedékes szervizen 04.hó ban
-
KTTech
veterán
válasz Gaben92 #8601 üzenetére
A szervizkönyvemben (ami az Aurisé is egyben, meg még jópár másiké) ez szerepel (a képért elnézést, most így este ennyire futotta):
Elég egyértelmű az automata váltó/CVT csereperiódus (és a szerviz is küldött emlékeztetőt róla, nekem a 4 éves határidő jön, nem a 40000 mérföld, mert még csak 26000 van benne).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Gaben92
őstag
Ez UK vagy USA modell?
Amiatt fura mert teljesen ugyanaz a hajtáslánc van az enyémben is mint az Aurisban. Itt is közös szervizkönyv van több modellre (GS, IS, CT, LS, RX) és azt írja (képet nem rakok be mert svéd), hogy minden nagyszervíznél cserélni kell (ami 30k Lexusnál) kivéve CT 200h és RX 450h. Magyarországi szervizkönyves CT-k esetén ugyanez van csak magyarul.
Dluinet: jogos az élettartamos dolog.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
90%-ra merem mondani, hogy az a bejegyzés vagy nem vonatkozik a hybridekre (ahogy Dluinet írta nem automata váltó és nem is CVT van a hybridekben), vagy pedig a bal felső sor a kulcs: inspection. Sehol sincs említve, hogy cserélni kell, csak a vizsgálat az meg logikus. Kanadában speciel tudom, hogy 32k mérföld után kell ellenőrizni, hogy nem folyik-e az olaj a bolygóműből Prius 3 esetén, de csereperiódus ott sincs előírva.
Szerk: Látom közben írtál mégegyet. Igen, e-CVT-ként szoktak hivatkozni rá de még a Toyota is megkülönbözteti mindenhol a normál CVT váltóitól amik mondjuk az Avensisekben vannak.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
pècsimunkás
addikt
A benzines turbós motorja is jó a Toyotának.
Menj el az 1,6- al és az 1,2 t- vel is próbaútra, és meglátod a különbséget. Ráadásul az 1,2 t amellet, hogy jobban megy, kevesebbet is fogyaszt. Nem kell különösebben odafigyelni, hogy 5-5,5l/ 100km legyen a fogyasztása. Ha viszont szép kényelmesen, odafigyelve mész: Természetesen olyan helyeken jártam, ahol nem voltam forgalmi akadály ! Volt már több ilyen 4,2-4,5 literes etap. Na, ezt egy 1,6-al nem csinálod meg.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
blg
senior tag
én is szinte csak városban és autópályán használom. 33500 km van benne, ennek kb. 90%-át városban és autópályán nyomtam le. már miért ne lenne ezekre alkalmas? legfeljebb nem ideális a városban. de autópályára még ezt sem mondanám.
tény, hogy:
- sokat fogyaszt városban
- 3000 alatti fordulaton nem megy jól
- kézi váltó macerás dugóbancserébe olcsóbb, mint a többi motorváltozat. aki ezt választja, az az árkülönbséget a többihez képest szépen lassan kifizeti a többletfogyasztás formájában...
-
blg
senior tag
válasz pècsimunkás #8611 üzenetére
-
pècsimunkás
addikt
Nekem ilyen csak akkor van, ha 3-4 km-t megyek hideg motorral.
A legtöbb amit még mértem kiváncsiságból 7,9 l/ 100 km volt. Osztrák benzunkút- német benzinkút , 0-160 közötti liftezéssel a sok dugó miatt, és viharos szèlben volt ez az eset. De volt 6,4 l is az átlag ez a két benzinkút között. Stabil 150- el, de ahol korlátozás volt, azt betartva jött ki. De.... tényleg nem érdekel mennyit eszik... egyrészt mert keveset, másrészt élmèny vele autózni!Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Csabroncka
addikt
Hát nem tudom tömegre mennyivel nagyobb az Auris a corollánál, de ezt így kijelentve az autóknak több mint a fele alulmotorizált lenne!
Egyrészt mindenki a 3000-res fordulaton ugrál, miért mi történik it? 3000-ig még a motorhangot sem hallom, 6.ban tökéletes 150-es utazótempót lehet menni vele 3200-as fordulaton?
Mi számít nagy fosztásnak? A 7-8 liter közötti szám?
"Kizárólag országúti nyugodt gurulgatásra alkalmas szerintem"
Ebből a mondatodból kizárólag csak azt tudom leszűrni, hogy életedben mióta jogosítványod van, max 1-2 autótípust vezethettél, többet nem."in medias res"
-
pècsimunkás
addikt
válasz Csabroncka #8617 üzenetére
6.- ban 150- nél 3200 a fordulatszám? Az jó. Voltam próbaúton 3 éve 1,8-as 9.gen. kuvikkal , annál 140- nél már vagy 4000- nél járt a fordulatszámmérő- ha jól emlékszem.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Tin
veterán
Alulmotorozált autó az, amit 4 személlyel, megpakolva gyengének érzel.
Amúgy megszokás kérdése. Bőven elég az 1.6 is normális közlekedésre, csak alkalmazkodni kell hozzá.
-
Csabroncka
addikt
-
pècsimunkás
addikt
válasz Csabroncka #8622 üzenetére
Az igen jó!
Szerk.: [link] esetleg töltsétek ki, ha van kedvetek, időtök.
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Csabroncka
addikt
-
bszg@
tag
válasz Csabroncka #8617 üzenetére
(és Cifu és blg)
Egy fórumtárs kérdezte a véleményünket, én pedig leírtam az enyémet tömören.
Bővebben:
38. éve van jogosíványom és autóm is (már a sajátomon vizsgáztam). Ebből következik, hogy az első kb 20 évben szívó benzinesekkel jártam, tehát van sejtésem a lelkivilágukról. A valamennyire is tartósan használt saját és szolgálati autóimnak száma 30-40 között van. Volt köztük szívó, turbó, dízel, benzines, kétütemű, első, hátsó és összkerék hajtású, kézi és automata váltós.
A jelenlegi Toyotámmal kb 34e km-t tettem meg. Ezek alapján merek véleményt alkotni.Az, hogy 2018. szeptemberi, azért lényeges, mert szeptembertől változott a kibocsátási norma, és ezért belekerült egy részecske szűrő. Ezzel sajnos csak az átvétel napján szembesültem, amikor megemeltettem. Véleményem szerint az így tovább fojtott motorra a Toyota már nem optimalizálta a szoftvert, hiszen épp kifutott a modell. Egy ilyen autót kipróbáltam még azon a nyáron, az értékesítő engedte, hogy kb 80 km-t menjünk, határozottan úgy emlékszem, hogy élénkebb volt az az autó (nem volt bejáratva, 8 km-rel kezdtük a próbautat).
Egy Szfvár méretű városban az az életszerű, hogy beindítom hidegen, megyek pár km-t, majd délután ugyanez. Ha az új Corolla úgy fogyaszt, mint az Auris, akkor erh75 nagyon nem lenne boldog tankoláskor.
Én nem mentem még tankolástól tankolásig csak városban, ezért a BC-re hagyatkozom, de - mivel nem decilitereken problémázom - közelítésnek jó lesz. Budán lakom, hidegen indulva, hajnalban, mire legurulok a Dunáig kb 3,5 km-t, 13 l körül szokott kiírni. Jellemzően egy Bp környéki városba járok nap mint nap, ezzel a használattal, dugóelkerülő módon (korán megyek, későn jövök), óvatos pedálkezeléssel csak nyáron sikerült felülről közelíteni a 8 l-t. Ha felmegyek (hidegen indítva) a Szabadság hegyre (kb 5 km), 18 l-t szokott kiírni, ami nem lenne baj, ha lefelé nullát fogyasztana, de akkor is 5-6 l-t jelez ki. Sieléskor reggelente a völgyből a hegyre 24 l. Szerintem ezek az értékek semmilyen üzemállapotban nem fogadhatók el.
Autópályán tényleges 145 körül nekem legalább 9 l-t fogyaszt, úgy saccolom, hogy 20-szal alacsonyabb sebességnél beéri másfél l-rel kevesebbel.Tapasztalatom szerint van olyan felhasználás, amire optimalizálva van ez a motor. 1500 - 2000 környékén, lehetőleg sík terepen, kerülve a gyorsításokat (tehát kis forgalmú országút). Így akár 6 l alatti fogyasztást is el lehet érni.
Szóval fenntartom a 8612-es hsz-emben leírtakat. -
Tin
veterán
Proba nelkul azert ne vedd meg, ha visszakeresel, Cifu is elbizonytalanodott utolag. 132LE egy 1.3 tonnas kasztnihoz eppen 10kg/LE, ami mar gyengusnak mondhato, foleg megpakolva. 8-9 kozottiek normalisan motorizaltak, alatta meg boven jo. Persze fugg a nyomatektol is, de egy szivonak abbol sincs tul sok.
-
No.01
őstag
Jujj mi megy itt...
En tovabbra is inkabb azokon az embereken vagyok "kiakadva" akik nincsennek tisztaban azzal, h mire is hasznaljak majd az autot. Ismerek en olyat aki szidta a dieselt majd a kis turbos benzineseket is mire "elfogyasztotta"a 2 autot (>4ev) raeszmelt, h az o fehasznalasi szokasaiknak a hybrid felel meg a legjobban - amit en kezdetektol fogva mondogattam neki - vegre valtott.
Az egyetlen pozitiv(?) dolog a tortenetben, h legalabb nem sajat zsebbol fizette... ettol fuggetlenul utalom, h v.ki ennyire hulye, tajekozatlan es csak az emblema szamit mert sztereotipiak ide vagy oda o a jelenlegi kocsijukat nem szamolva csak es kizarolag nemet markakra eskudott meg ugyis, h volt veluk gondja epp eleg.Valtoolaj: Sok szerviz szerint nem kell cserelni. A korabban irt elettartam pelda jol visszaadja
Aki kicsit is ert hozza az azt szokta tanacsolni, h 90e km (vagy 6ev) utan ajanlott cserelni. Nem egy irtozatos osszeg, szvsz bele kell(ene) h ferjen.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Egy Szfvár méretű városban az az életszerű, hogy beindítom hidegen, megyek pár km-t, majd délután ugyanez. Ha az új Corolla úgy fogyaszt, mint az Auris, akkor erh75 nagyon nem lenne boldog tankoláskor.
Leírjuk a tapasztalatainkat, aztán erh75 ebből leszűrheti, neki mennyire felel meg adott esetben a jármű. Azt is leírta, hogy évi 15-20 ezer km-t menne. Na most ez nem a napi 2x 5 km városban ingázás esete. Szerintem.
Budán lakom, hidegen indulva, hajnalban, mire legurulok a Dunáig kb 3,5 km-t, 13 l körül szokott kiírni. Jellemzően egy Bp környéki városba járok nap mint nap, ezzel a használattal, dugóelkerülő módon (korán megyek, későn jövök), óvatos pedálkezeléssel csak nyáron sikerült felülről közelíteni a 8 l-t. Ha felmegyek (hidegen indítva) a Szabadság hegyre (kb 5 km), 18 l-t szokott kiírni, ami nem lenne baj, ha lefelé nullát fogyasztana, de akkor is 5-6 l-t jelez ki. Sieléskor reggelente a völgyből a hegyre 24 l. Szerintem ezek az értékek semmilyen üzemállapotban nem fogadhatók el.
Megnyugtatlak, ez egy turbós motornál is hasonló értékeket adna, csak ott még extra tényező, hogy mennyire tesz jót a turbós motornak a rövid hideg út (nem annyira).
BTW ilyen rövid utaknál én az 1ZR esetében sűrűbbre venném az olajcserét (~10e km-re, a gyári 15e km helyett), mert érzékeny a motor erre.
Autópályán tényleges 145 körül nekem legalább 9 l-t fogyaszt, úgy saccolom, hogy 20-szal alacsonyabb sebességnél beéri másfél l-rel kevesebbel.
Nekem most decemberben vásárolt E210 szedánom van (csak ezt szerelik már 1ZR-FE-vel), téli gumival így ilyen 6,8-7,2 között fogyaszt GPS 130km/h körüli sebességnél (indikált 135km/h).
Tapasztalatom szerint van olyan felhasználás, amire optimalizálva van ez a motor. 1500 - 2000 környékén, lehetőleg sík terepen, kerülve a gyorsításokat (tehát kis forgalmú országút). Így akár 6 l alatti fogyasztást is el lehet érni.
Őőőő... Ha neked 6 liter alatti fogyasztás a cél, akkor általános használatnál hibridre, autópályán pedig kis turbós motorra van szükséged. Az 1.6 szívót akkor választja az ember, ha megbízható és korrekt motort szeretne. Ezzel az én átlagos, napi 70-90km-es ingázásom a már említett cirka 70-30 arányban autópálya és város szinten 7,7 -7,8 literes átlagot hoz. Ami teljesen vállalható egy szívó benzinestől.
Hogy melyik éri meg, az pedig innentől pénzügyi illetve nézőpontbéli kérdés. Én azért nem vettem hibridet, mert az én felhasználási profilommal kb. 2 litert spórolnék 100km-en. Hogy a manuális 1.6 és a 122LE hibrid közötti (akkor) 1,2 milliós felár megtérüljön 100 000 km alatt, 600 forintos átlagos benzinár kellene. Ha CVT váltósban gondolkodik az ember, akkor is cirka 700 000 forintot kellene behoznia, ami 2 literes különbségnél, 100 000 km esetén 350 forintnál térülne meg. Ez esetben még nincs számolva az infláció illetve ha lízingben gondolkodik az ember, akkor a felár THM-je.
Esetemben a nézőpont is adott - én most minimum 5, de inkább 10 évre vettem autót. Megbízhatóságot kerestem. A 8NR-FTS (1.2T) motor esetén nincs még olyan hosszú távú tapasztalat, mint az 1ZR esetében, és én kicsit fázom a turbós motoroktól. Szóval én ezért is választottam az 1.6 szívót. Mivel erh75 is a motor tartóssága felől érdeklődött, én azt feltételezem, hogy ő is hasonlóan hosszú távban gondolkodik...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Egen, általában mindenhol hibrid van tesztautónak, mert azt próbálják eladni, illetve azt is keresik inkább.
A saját javaslatom:
Ha sok a város (legalább 30-40%), és 100 000 km vagy afeletti használatban gondolkodsz, akkor egyértelműen hibrid. Városba az automata váltó előnye is megvan, mert értelemszerűen kényelmesebb. Persze financiális szinten is számolni kell a felárral - tehát akkor válaszd ezt, ha belefér biztosan anyagilag...Ha változó a felhasználás, és autópályázol is, akkor a manuális váltó az előző hsz.-ben levezetettek szerint életképes alternatíva lehet. Plusz tényező, ha lízingben gondolkozol, hiszen jelenleg 1,1 milliós árkülönbség van a Comfort felszereltségi szint esetén, ez a 7-10%-os THM mellett, inflációval is számolva nagyjából 1,3-1,4 milliós valós árkülönbség. Ez reálisan nem térül meg hibrid esetén ilyen környezetben, míg városi felhasználásnál már megtérülhet akár 3 év alatt is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Ha a hibrid atlagos felhasznalas mellett megterulne, azonnal eltunnenek a hagyomanyos belsoegesu motorok. Nyilvan ugy arazzak be "tobbletfunkciora" hivatkozva, hogy megerje nekik. Kepzeld el, ha a Toyota annyiert adna az 1.8HSD-t, amennyiert az 1.2T vagy 1.6 motorokat: kb mindenki hibridet venne azonnal, hisz ugyanolyan (vagy akar jobb) menetteljesitmenyt kap jelentosen kisebb fogyasztasert.
Az elektromos autoknak is magyarazzak, hogy jajj de draga az akkupakk, csak eppen sokszor egyszerubb az auto, nincs pl. motor, megis ott a hatalmas felar.
Ez uzlet. Ha elterjednek az elektromos autok, nem hogy olcsobbak lesznek, de meg dragabbak is, pont azert, mert itt egy tiszta lap, es egy uj lehetoseg arra, hogy arat emeljenek, egyuttesen, az osszes gyarto, es ezzel kompenzaljak azt, hogy kevesebb embert foglalkoztatnak, es hogy az auto ertekenek egy jol elkulonitheto es meghatarozo resze valojaban az akkumulator gyartasa. Amit jelen esetben sokszor Kinanak fizetnek, akar alapanyagban, akar gyartasban. -
nagyúr
A jelenlegi magyar Toyota árlistában 1.1 millió forint az 1.2T ill. az 1.6 árelőnye a 122 lóerős hibridhez képest. Kétlem, hogy az 1.2T és az 1.6 amúgy egy árban lenne, ha lehetne egy kaszniban kapni, de ugye a Toyota továbbra is fenntartja a szedán külön kezelését ilyen téren.
Ha automata váltós autóban gondolkodik az ember, az árelőny már csak 600 000 forint.
Szóval especiel a megtérül dolog átlagos felhasználás esetén már megvan manuális váltó esetén is, amennyiben az átlagos felhasználás mondjuk harmadában várost jelent. Automata váltó esetén pedig nagyjából a full autópálya / főút használat az, ahol a hibrid nem térül meg 100 000 km -en belül.
Mint említettem, ezt még némileg megbolondítja az, ha lízingben gondolkodik a vásárló.
Ezzel együtt igen, aki megteheti, és átlagos felhasználó (tehát nem csak autópályán használja az autót), annak a már most csak a hibrid...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Persze, de pont arra akartam celozni, hogy nem azert kerul ennyibe a HSD, mert ennyi az eloallitasi koltsege, hanem azert, mert a Toyota ennyire lotte be az arat. Megjegyzem, ha teljesen eldobnak (nem fejlesztenek tovabb) az 1.6 szivot meg a - szerintem Suzukitol licenszelt - 1.2 turboval sem foglalkoznanak, akkor azokbol a penzekbol is siman csokkenthetnek a HSD arat. Mondjuk van egy olyan erzesem, hogy pontosan ezt fogjak tenni, mert amugy kb csak azokat a vevoket veszitik el akkor, akiket zavar a HSD valto nelkuli uvolto hangja (ami amugy mar egesz jo lett).
A masik oldalon viszont ott van a 2.0 es nagyobb hibridek is, amiknek tok jo a fogyasztasa varosban, de - leven csodak nincsenek, es a szivomotor az szivomotor marad - autopalyan azok se fogyasztanak igazan jobban, mint egy kisebb kobcentis turbos.
Vagy megnezed a masik iranyvonalat, a (gyakorlatilag) kiterjesztett start-stop rendszeres, vitorlazos mild hibrideket, amikben ugyanaz a bonyolult turbos-reszecskeszuros rendszer van, plusz meg persze a minimalis partiz loeros behajtas.
Bocs, kicsit ez a normak miatti eroltetes szamomra olyan forditva lovon ulesnek tunik. A 4 literes turbosbenzines mild hibrid teljesiti a normat, az agyonfejlesztett szupertiszta mazda szivo vagy barmelyik szuperzold turbo pedig nem. -
nagyúr
Az 1.2T nem a Suzukitól van, 8NR-FTS a jelölése, a Toyota NR családjába tartozik.
Ami az árakat illeti, nem tudom mennyire irreális az 1,1 milliós felár, szvsz annyira nem elszállt, hiszen nincs máshol se olcsóbban hasonló képességű hibrid. Sajnos az aksik, konverterek biza ilyen drága jószágok.
A normáknál azért vigyázz, mert ugye kibulizták az autógyártók, hogy a nehezebb autóknak magasabb az engedélyezett károsanyag-kibocsátása, szóval emiatt "környezetbarát" és zöld rendszámos egy 400 lóerős Porsche Panamera, míg egy Corolla hibrid nem az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
apro
senior tag
hali
Utána érdeklődtem a márkaszervizembe (Miskolc toyot)igen is kell sőt kötelező lenne CVT.ill. e-CVT váltok ban is az olajcseréknek.Náluk az ügyfelek anyagiak miatt nem rendelik meg.(10-böl.9) az automata váltóknál a szűrök nagyom drágák kb 60.e. ft + olaj +munkadíj.A cvt ill e-cvt (HSD)a váltó olajcser kb 35-40000 ft.és igazatok volt kilométer függök itt is az olajcsere,nincs olyan hogy élet tartalomig .
Ui: néztem a szervizkönyvet az enyémbe már cseréltek olajat a "váltóba" .most lesz megint benne 130000km .nél.[ Szerkesztve ]
-
apro
senior tag
Szia.Azt mondta a szervizes "cimbim"60.000.km en ként ill felhasználástól függő 6 év.kellene cserélni.
"Cifu" Az a gond,hogy sokan már 5-6 év útán nem viszik márkaszervizbe,és van sok szerviz aki nem is mondja hogy cserélni kell.( A külföldről behozottak között sok nak van cserélve olaj benne.)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nagyon kevés autónál marad el. Az abszolút elhanyagoltaknál, ahol a motorolajat sem cserélik.
Hybrid szervizek képben vannak, és szólnak előre az ügyfélnek.
Aki érezi magában az elhivatottságot, hogy maga cseréli az olajat, amikor utánanéz találkozik vele, hogy ezt is kell.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zoltan.bagi
csendes tag
90 ezrenként kell a HSD-kben. Amúgy a facebook csoportban van egy Plug-in (Juhász Jenő Priusa) amiben nem volt cserélve és 500000 km fölött jár vele. Természetesen semmi baja, különben nem lenne érdekes a sztori
Személy szerint úgy vagyok vele, hogy azt a párezer forintot és kb fél óra munkát (könnyen elvégezhető) bőven megérdemli a technika. Bár tény, hogy nemigen van a bolygóműben semmi különösen érzékeny mechanika.
Anno még a Focusomban is cseréltettem, pedig azon annyira komolyan vették az élettartamra tervezést, hogy nem volt leeresztő csavar. (Kuplungcserénél cseréltettem, ha már úgyis leszedték a váltót.) -
apro
senior tag
Bocsi el írtam, 90.ezer.km.(Az is igaz,hogy ha nem cseréled le akkor sem megy tönkre.(eddig még a szervizben nem találkoztat olyannal,hogy azért ment volna tönkre mert nem cseréltek olajit.)megfordult már náluk 400.000km. el is hsd.ill prius.Na akkor most legyen okos a tulaj.
Ja .és a márkaszervizes mondja,hogy van sok helyen nem is szolnak külön hanem a 90.ezres szerviznél cserélik.[ Szerkesztve ]
-
apro
senior tag
Lehetséges, de nagy általánosságban a lecserélt olyan nem olyan rossz alig van elszíneződve ill nincs tele vasreszelékkel.(nem én mondom a szervizes)de ha szervizben nem szólnak külön nem cserélik le ,kivéve Toyota szerviz mert benne van a szerviz előírásba .úgy mint ellenorzás ill.csere.)
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Ez az elszinezodes es tarsai mar ne is haragudjatok, de olyan kuruzslos.
Irtam mar korabban, h itt a holland Prius forumon volt aki elvitte a leeresztett valtotolajat bevizsgaltatni. (Szvsz az ami valoban er v.mit) ott kiderult, h a haszmnalatbol eredoen azert lehetnek es vannak is kulonbsegek. (varos vs autopalya) es a viszkozitasabol igenis sokat veszithet meg akkoris ha ez nem rongalja a valtot es ettol fuggetlenul elmegy/elmenne akar tobb szazezer km-t is.90e km-kent cserelni nem veszes. Az olaj ha nem is konnyen de beszerezheto, de tapasztalatom szerint a hybrides szervizekben sem merik aranyaron. Itt nincs szuro sem csak a munkadij ill. a nagyon profi helyeken a csavrt es az alatetet szokatk meg cserelni ami tenyleg csak par szaz Ft.
Akinek enyit nem er meg az inkabb ne vegyen automatat.
Ugyanezen forumon volt hasonlo "vita" hutofolyadek es fekfolyadek teren is.
A konkluzio hasonlo, mint a valtoolajnal: cserelni ajanlott. Elobbit 5-6 evente utobbit szerelotol/szerviztol fuggoen 2 max 4 evente. -
KTTech
veterán
Akkor ugyanazt az infót kaptad, mint én és a szervizkönyvemben is ez van, csak nem 6 évvel, hanem 4-el... idén megyek is, hiába nincs még benne 40000 mérföld, az a 165 font (66500 Ft kb.), amiért cserélik nem fog földhöz vágni (márkaszervizben, mert alapból 5 év a gar rá, azzal meg nem jó játszani, hogy elvesszen ) .
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
apro
senior tag
Hali
Visszatérve a motor olaj témához a Hivatalos Toyota Szervizutasítás 0W-20 as olajt ír elő,(15.ezer km es intervallum csere és erre vállal garit is) és ezt is tesznek bele.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Házimozi belépő szinten
- Kempingezés és sátrazás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kés topik
- Google Pixel 3a teszt - a Nexus szellem-e?
- Google Pixel 3 - egyszerűen nagyszerű
- Mozilla Firefox
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt