-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Sokat nem vesztesz vele. Ezerszer jobb bluetoothon keresztul hasznalni a telefont. Kompatibilis alkalmazas alig van. Szerintem kb. zene, meg navi se tud egyszerre menni. Raadasul navibol csak a hulladek Sygic van, az is csak penzert. Majd ha legkozelebb leszek auto kozelben, akkor en is lefotozom hova raktam fel a cuppanost. De a kormany, meg a tablet koze van epp beallitva a telefon.
I am having fun staying poor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #8198 üzenetére
Mirrorlink régi. Már 2014-es Lexusokban/Toyotákban is akad, csak nem sokan használják. LG az egyik amivel össze lehet hozni, de Galaxykkal ha jól tudom nem megy. (Ezt ne vedd készpénznek mert 6 éve csak Apple-t használok szóval annyira nem vagyok benne a Droid kompatibiltásban.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Nézegetek egy Toyota Corolla 1.6 124 lovas 2010-es autót. Mire kellene figyelnem, főleg a motornál? Egyáltalán jó motor ez? Nem akarok gyengébbet.
Köszönöm! -
nagyúr
válasz ReSeTer #8204 üzenetére
Elég sokat írtunk a motorokról nemrégiben, az általad nézett motor kódja 1ZR-FE.
A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval elvben nem lesz vezérléscsere.
Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 0W-20 olajjal hajtsák végre az olajcserét, 5W-30-nál pedig ne kapjon sűrűbb olajat (az ideális az, ha végig 0W-20-al cserélték, ezt írja ajánlottnak a Toyota, de sajnos akár szakszervizben is tojhatnak erre). Ha a szervizkönyvben 30 ezres csereperiódust látsz, akkor ciki.Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.
Ezzel együtt nem árt tudni, hogy a ZR motorcsalád sem már a végtelenségig hajtható benzinmotor, ami miatt a Toyota anno a hírnevét kapta. Ez már könnyűfém blokkos, ha vigyáznak rá 250-300 ezer km-t bír, ha nem vigyáznak rá, már 200e km előtt is kikönyökölhet, és csak motorcserével gyógyítható. Ez nem azt jelenti, hogy ne vegyél ilyet, vagy megbízhatatlan lenne, épp ellenkezőleg, ez alapjában véve egy jó kis motor, különösebb nyűgök nélkül, csupán kalkuláld bele, hogy ha mondjuk egy 200+ ezer km-es példányt nézel, akkor azzal aligha fogsz még egyszer ennyit elautózni, bármennyire is vigyáztak eddig rá, és bármennyire is fogsz te vigyázni rá.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ReSeTer
senior tag
Ez számomra elég hihetetlenül hangzik. Mit értesz az alatt, hogy tönkremegy a motor 300 ezer km felett? Hengerfejes lesz?
Pont majdnem 300 ezres autót nézegetek. 400 ezret elszoktak menni még a hulladék európaiak is kisebb hibákkal 2005 környékiek. Pont a Toyotából nem nézném ki, hogy megadná magát ha cseréltek benne olajat.
Nem kötekedésből írom ezt, csak meglepődtem. Mindenhol írják más márkáknál is, hogy nem km állást kell nézni, hanem állapotot. -
nagyúr
válasz ReSeTer #8207 üzenetére
Egy másik topicban is vörös posztó volt a hasonló tartamú hsz.-em. Pedig elég csak ránézni a Hahun a benzines Carina E-kre. Több 400e km feletti futásteljesítményűt is találsz. Avensisból rákeresel a 400e km felettiekre, hasonló számút fog kiadni, de mindegyik 2003 előtti, és a legtöbb 4A motorkódú (igaz akad egy 560e km-es 1ZZ is, na arra kíváncsi lennék például, hogy milyen állapotban lehet, volt-e motorcsere, stb.). Keress rá a Corollánál is ugyanerre. Mindössze 2db. Mindkettő 2000 előtti. Auris? Mindössze egyetlen egy, az is 1.4-es - viszont itt már érdemes megfigyelni, hogy ez 2007-es. Vagyis nem lehetetlen ennyi idő alatt is belerakni ennyit bele, sőt...
Most vagy mindenki hirtelen 400e km előtt visszatekeri gyorsan az autóját, vagy egyszerűen nincs, nem létezik ilyen a modern motorral szerelt benzines Toyoták között. A Priust direkt nem hozom fel, más tészta.
Ajánlom még a MyWikiMotors 4A- oldalát, és utána az 1ZZ oldalt. Aztán lehet olvasgatni a különféle Toyota fórumokat is.
Én nem akarlak lebeszélni arról, hogy 300e km körüli autót vegyél, csak fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy legalábbis a benzineseknél ez a helyzet. Ezeknek néztem utána, mikor én kerestem használt autót. Természetesen ha meg tudsz cáfolni, hogy félelmeim és aggodalmaim e téren megalapozatlanok, szívesen veszem a reakciót.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Valami alátámasztott, leinformálható vagy legalábbis megbízható forrásból származó nagyobb merítésű példa is van erre? Mert benzineseknél más gyártónál se nagyon szokott előfordulni félmillió km-es futásteljesítményű jó ideje (az európai piacon)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rob210
nagyúr
Nekünk 250ezer van az 1 zzfe 1.8 2007 versoban.
Eddig hiba nélkül, meg is leptek ezek a leírások amiket összegyűjtöttél.
A lánccsere és ellenőrzés periódusáról tudtam a többiről nem.
Bár ahogy olvasom, valószínűleg azért nem érint minket, mert 2007 es. A gondok meg inkább a korábbiakkal voltak, amiről tudok, sőt javítottam is már ilyet.Viszont ez a fél millió kilométer nem olyan nagy dolog.
Nekünk a családban egy fent említett versomeg egy megane 2000es évjárat gurul.
A megane simán hozza a 600-700ezres futást. (jelenleg az enyémben 230ezer van bontatlan motorral, gyári kompresszió értéken)
Valamint igen sok van belőle, amit csúnyán visszatekernek, mert a motor maga elpusztíthatatlan, ha cserélve van benne az olaj.A szívó motorokra azért amelyik nem köztudottan konstrukció hibás nem jellemző, a korai letérdelés.
Elég sok olyan megfordult a kezeim között amikben 300e felett volt hibamentesen.
Toyota is renault is, hyundai, ford (ezt mondjuk utálom )Renault power
-
nagyúr
Viszont ez a fél millió kilométer nem olyan nagy dolog.
Akkor hol vannak a fél millió km-t futott modern benzinmotorok?
Dieselekből már 9-10 évesből is találni ilyet.Nekünk a családban egy fent említett versomeg egy megane 2000es évjárat gurul.
Amennyire én utánanéztem ez több gyártónál (Renault, VW, Mercedes, stb.) is valahogy a 2000-es évek elején-közepén kezdett el probléma lenni. Az 1980-as és '90-es évekre eljutottak az autógyártók oda, hogy a meglévő technológiát közel tökéletesre csiszolhatták, majd egyszer csak beütöttek az új környezetvédelmi normák, és a megbízható motorokat dobhatták a levesbe...Azóta megy ez a probléma, és szinte mindenkit érint...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A dieseleket jellemzően hosszú távon használják, míg a benzint nem (legalábbis eddig), a fogyasztás miatt. Ha állandó terhelésen megy a motor, nem fog gyorsan kifeküdni. De ha városi használatban, bemelegedés esélye nélkül használod, mindkét technika kifekszik elég gyorsan.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
Van egy sanda gyanúm, hogy nem olvastad végig a hozzászólásaimat. Én pont azt írtam, hogy a régebbi, 1980-as és 1990-es évekbéli sima szívó benzinmotorok tartósak, amelyek képesek (megfelelő karbantartás esetén) kifutni akár fél millió km-t is.
A mai modern benzinmotorok viszont közel sem tudják hozni ezt a futásteljesítményt. Tök mindegy, hogy szívó vagy turbó, vagy hogy melyik gyártóét nézed, Toyota, VW, Renault, bármelyik. Pedig hajdan ezen gyártók képesek voltak ilyen tartós motorokat gyártani. Ma már nem tudnak, mert meg kell felelni a környezetvédelmi szabványoknak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
A környezetédelmi szabványok miatt a motorokon nem sok változtatást eszközöltek (könnyebb, de erősebb anyagokat használnak, mint a régi motorokban)... kivétel a segédberendezéseknél, mert ott van jelentős változás. Meg a kényelem miatt a bemzinmotorok is megkapták a kettős tömegű lendkereket, mostmár a DPF-et is, a katalizátor is változott. A turbó mindegyiknél elhalálozik, azt sorolni se kell, a motorvezérlés is bonyolulttá vállt. Viszont ezek egyike sem a motor maga. Vannak konstrukcióhibásak minden gyártónál, bár ezek inkább a spórolásból adódnak (mondjuk régen is szerettek spórolni)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8217 üzenetére
Melyiknél?
A Toyota ZZ motoroknál például probléma volt a vezérműlánccal a 2005 előtt gyártottaknál, kb. 100-150 ezer km-nél célszerű lecserélni, mert megnyúlhat, és tönkretehet mindent. Szintén ZZ hiba az, hogy a túlmelegedésre hajlamos kialakítás miatt az egész motorblokk megvetemedhet, emiatt kell nagyon figyelni ott is a megfelelő motorolajra, a motorolajcserére és a hűtőrendszerre anblok.
A ZR / NR motoroknál a korábban említett olajlehúzó probléma a legáltalánosabb ok, ami a hengerfal bevonatának megsérüléséhez, adott esetben a főtengely csapágyainak elégtelen kenéséhez és ezáltal akár a hajtókar deformálódásához vezethet.
Érdekes kérdés, hogy mondjuk ha valaki 10 ezer km-ként 0W-20-at cserélne, akkor meddig menne el egy ZR / NR motoros autó, de ez a jelek szerint nem túl sok esetben fordul ez elő.
A javíthatatlan része érdekes dolog, a ZR / NR motorra a MyWikiMotors azt írja, hogy mivel nem lehet megfúrni, illetve nagyobb dugattyú / gyűrű szett sincs hozzá, ezért nem lehet javítani a hengerfal sérülését. Aztán más cikkekből meg az derül ki, hogy a blokkot meg lehet fűzni, így tovább használható, de ez feltehetően nem gyári szervizes megoldás.
A vége tehát az, hogy a kocsi árához képest túl sokba kerül a javítás, így gazdasági totálkáros lesz az autó a motorja miatt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Lásd előző válaszom. Konstrukciós hiba például a 2005 év előtti ZZ motoroknál a vezérműlánc hibája, de ez is érdekes dolog, mert más motoroknál bevett a vezérműlánc cseréje. Szóval mibe került volna azt mondani, hogy akkor 100e km-ként cseréljék le a vezérműláncot, és kész?
Itt nem lehet egy adott dolgot megfogni. Az egyik motortípusnál ez nem jött össze, a másiknál az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
Tessék? Az élettartam egy jogi fogalom... Gondolod hogy tényleg ennyire tervezik motorokat, aztán kuka? A modern motorok ugyanúgy elmennek többet is megfelelő gondozás mellett, mint a régiek.
Vannak hibás konstrukciójú motorok, és vannak megbízhatóak. A gondos üzemeltetés meg növeli a gyakorlati élettartamát. Amit te olvasol, az egy jogi dolog. A cégeknél simán pár év alatt nullára írjak egy autó vagy eszköz értékét, mert onnantól az már számukra gazdaságosan nem üzemeltethető, de az nem azt jelenti, hogy a valós piaci értéke nulla.
A turbó, lendkerék és így tovább meg egyszerűen felújításra szorul. Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t. 20 év alatt 8 millió volt. Az más kérdés, ha valaki megveszi 8 év múlva 2 millióért, és utána költi rá az 1 milliót.
Vagy gondolod hogy gondos használat mellett 200e km után szétesik a motor?
A modern motorok bonyolultabbak, drágább javítani, de olcsóbb tankolni. Hosszú távon ugyanott vagy velük. Gondolod hogy egy hibridet hosszú távon gazdaságosabb üzemeltetni ha beszarik a váltó vagy az akkupakkot cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ReSeTer #8223 üzenetére
Ez már inkább a használtpiaci árak és viselt dolgok specialitása. Korábban a diesel-autók voltak drágábbak azonos évjárat, futásteljesítmény illetve állapot esetén, mert azokra volt inkább kereslet, mert hát kevesebbet fogyaszt. Ma ott tartunk, hogy inkább a benzines drágább ilyen összevetésben, mert a piacon egyre inkább ezeket keresik, közben pedig ugye 5-10 éve még újonnan is inkább a diesel-autókat vásárolták...
Ettől még úgy vélem én személy szerint, hogy ettől nem lesz "szar" egy motor, csak tisztába kell lenni a realitásokkal. Egy autógyártó szemével nézve eddig is zömmel az első 100-150 ezer km számított. Addig pedig általában nincs is baj. Kivéve ha tényleg nagy gubanc lép színre (lásd BMW 2 literes diesel motorjai körüli problémák vagy a BMW-PSA Prince motor). Ha nem így lenne, akkor 200 vagy 300 ezer km-es garanciát adnának alapból. Aztán az sem garancia mindenre, lásd még Hyundai / Kia gyártó esetén a Gamma-motorok és a 30 ezres olajcsere körüli mizéria...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8224 üzenetére
Diesel Hiluxokat, mint eddig...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mint említettem, mégse mindenki, mert volt, aki napi 120km-es ingázáshoz 1.6 FSI motoros Golfot vett például, vagy némileg kisebb távra benzines Opel Corsát. Az előbbinél anno rákérdeztem, miért nem diesel-t vesz, ő például a megveszekedett diesel-gyűlölők közé tartozott ("nekem nem kell traktor"). Az ő esetében motorcserés lett az autó valahol 150 ezer körül, arra már nem emlékszem pontosan mi volt az ok sajnos.
Ettől függetlenül én nem szeretnék senkit meggyőzni, leírtam a saját véleményemet, leírtam mire alapozom, részemről ennyit tudok a témához hozzátenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Akula
őstag
azért ott az sem mindegy, hogy hogyan vezet. nála 150k-nál valszeg bármely motor meghalt volna. ez az 1.6 FSI nem olyan szar, mint egy 1.0-s turbós egy 1.6 tonnás kocsiban, pedig olyat is szerelnek. kíméletes használat mellett sokat el lehet járkálni vele.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Dare2Live
nagyúr
"Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t."
sztem egy anno 7misiért megvett 200-250-(300)kkmet futott autó valós piaci értéke Golfnál maradva pl kb 1-1.7misit [link]
az, hogy bele kell borítani 1misit az kb GTK. És nincs olyan, hogy nem kell beleborítani ezt akkor se ha vigyáztál rá.
És akkor tényleg beeshet még az is, hogy ráköltöd és kell neki egy generál. vagy DSG probléma, vagy... Ami tipusfüggően dettó elég durva összegbe kerülhet.Még pár év és végképp izgi lesz a használtpiac.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
-
Dare2Live
nagyúr
Halkan: Ha én csúsztatok, meg kihagyok akkor te is. Nem 1-1.5öt írtam.
Igen ~10éves néztem 200+kkmel. Reméltem, hogy legalább 10év és 200kkmig nem kell szerelőhöz menni 100k+os költségek miatt. De igazad lehet túl optimista lehetek amúgy is 8évet írtál nem 10et.
Azt se felejtsd el másik oldalon, hogy alkuval nem számoltam. Elég szépet lehet alkudni most is az meg nem fogja feljebb vinni az árukat ha közismert lesz mennyi nyűgje is van ezeknek 200kkm után.Bár lehet tévedek. Még mindig vannak bombabiztos örökélet+1nap autók 10éves korral. Ahogy látom nem drágábbak mint a golf. Bár anno nem is kerültek annyiba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Csabroncka
addikt
Toyota alkatészárak (bruttó):
1ZR olajszűrő: 3472-
1ZR segédhajtó ékszíj: 8651-
O. leeresztőcsavar alátét: 559-
Fékfolyadék 1l DOT5.1: 6994-
EU kreszcsomag: 6229-"in medias res"
-
Dare2Live
nagyúr
Semmit. Véletlenül sem.
Amire talán utalni akartam, hogy jelenleg aki használtban gondolkodik lehet kapni 10éves 200.000+kmet futott örökélet+1nap autókat. Amikre utána nem kell rákölteni egy turbó, egy dsg, egy kettőstömegű, egy direktszürő, egy... árát. És a rozsda miatt lesznek GTKk 20-25-30évesen. 10év múlva nem lesz ilyen.
Végülis ez most is adott... első szériás kisturbosok vs egy 2SZFEs yaris. kb uannyiba kerül és hiába tartották mindkettőt karban az egyik elmegy még 400.000kmet simán zizikből a másik meg nagy hagyjuk is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8237 üzenetére
De basszus én meg pont arról beszélek h 10 év múlva is lesz ilyen, csak máshogy. Akkor már csak turbós meg hibrid cuccok lesznek, de azok is el fognak menni sokat. Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk, viszont kevesebbet fogyaszt és kevésbé szennyez. Így érted mire akartam kilyukadni?
Ma a végét veheted meg a meg olcsón fenntartható kocsijának de a magasabb fogyasztással fizetsz, akkor viszont lesz a turbós meg a hibrid. És melyik jobb? Gondolod hogy a használt hibridet olcsóbb fenntartani?
Ja, és ha 800 Ft lesz egy liter benzin holnap, akkor is megéri a megbízható 2 literes szívó?
-
Csabroncka
addikt
Ha 800 Ft lesz a benzin akkor semmivel sem fog kevesebbe kerülni a szívóhozképest. Méghozzá azért mert az autó fenntartási költségei elviszik a lóvé java részét.
Sarkítsuk a példát a köv számítással:
1.6 szívó legrosszabb átlaga: 8 liter
>(10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 320.000 ezer)
Hibrid (kategórián belül) legjobb átlaga: 4 liter
> (10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 160.000 ezer)Ha duplázódik a benzin ára, még akkor a 320.000 Ft-os benzinköltség különbség, lófing. Kb 4-5 évnyi üzemanyagköltséggel többe kerül a hibrid.
Ráadásul ha belegondolsz évi 200 ezret alaphangon rálocsolsz a kocsira a semmiért (biztosítás, casco, matricák, súlyadó...)
Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán a
kurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
nagyúr
A turbós motorok fogyasztása korántsem annyival jobb, mint azt a listaadatok sugalják. A VW is 5 literes vegyes fogyasztást ad meg az 1.5 TSI motoros Golfokra manuális váltóval. A Sprintmonitor átlaga meg 6,5 liter...
Ehhez képest a Mazda 3 2.0 literes szívó Skyactive motorjánál a Sprintmonitor 6,75 literes átlagot lát.Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz Csabroncka #8239 üzenetére
Számoljunk inkább 20e km-el évente, és 5 évvel (bár a fenti példában 8-10 évet írtam és 200e km-t), az cseppet közelebb áll a valós felhasználáshoz. Az erősen eltúlzott 4 literes fogyasztáskülönbség az 800 liter különbség évente, az 5 év alatt 4000 liter. 400-as benzinárral számolva 1.6 millió, 800-as benzinárral 3.2 millió forint különbség, csak az üzemanyagból.
1.6 millióból a turbós benzinest koppra felújítod, ráfordítás meg mindkét autón van. Plusz, a hibrid jóval többe kerül, ami kb soha nem térül meg, még a magasabb eladási árral sem.
Ha jól értelmezted, amit írtam feljebb, én is azt mondom, hogy a hibrid soha nem térül meg, max, ha 90%-ban városban használod a kocsit, és tényleg sokat mész ott. -
Csabroncka
addikt
"Ha jól értelmezted, amit írtam feljebb, én is azt mondom, hogy a hibrid soha nem térül meg, max, ha 90%-ban városban használod a kocsit, és tényleg sokat mész ott."
Jól, pont ezért írtam a végére:
"Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán akurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.""in medias res"
-
Tin
veterán
Jaj...
Onnan indultunk Cifu, hogy szerinted a régi szívók a megbízhatóak, és ezért az a jó. Erre összehasonlítod a kb. legmodernebb szívó benzinmotort egy modern turbóssal. Innentől értelmetlen beszélgetni, mert megint arra van kihegyezve, hogy találjunk egy konstellációt, amiben igazad van. Tényleg ezért vitázunk? Elindultunk az eredeti állításból, hogy szerinted a modern benzinmotorok 200-nál kikönyökölnek, és eljutunk oda, hogy a Mazda 3-ban a Spiritmonitor szerint alig 2 decivel többet fogyaszt a legmodernebb szívó benzin?
Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
Ez egyszerűen nem igaz. Akkor igaz maximum, ha a turbósnak taposod, a szívót meg lejtőn gurítod lefelé. Nézz rá a saját 1.6-os kocsid átlagfogyasztásmérőjére, mennyi is?Nálam az 1.6 M/T-vel 135 km/h adaptív tempomat mellett 7 liter körüli. […] Kicsit megbántam, hogy nem hibridet vettem, mert a városban durván megugrik, a múlt héten vegyes használatban, dugókban állva bizony 8,5 literre jött ki.
Ez a realitás, Cifu. Meg az, hogy a "régi" szívókat hasonlítjuk a modern motorokhoz. Az én 1.8-as, 15 éves Corolla Versom autópályán 8.5 litert bezabált, míg a Golf 1.5 TSI agyig felpakolva 6.1 literrel beérte. Még az 1.2-es Suzuki is fél literrel többet evett úgy, hogy tök üresen mentem vele egyedül, pedig az egy modern 1.2-es szívó, híresen jó fogyasztással. Városban a Verso 9-12 litert elkért, a Golfot még nem tudom, de úgy 8-9 körül az is meg fog enni, az 1.2-es Suzuki pedig 7 liter ilyen körülmények között. És nincs fogyasztáskülönbség?
Ha nem lenne különbség a turbós és a szívó között, mindenki szívót venne, mert egyszerűbb. De nem teszik, gondolkodj, vajon miért... kibocsátás, fogyasztás, és így tovább.
-
Tin
veterán
válasz Csabroncka #8242 üzenetére
Így van, én is rájöttem erre már. Hacsak nem napi 8 órát vezetsz városban, egyszerűen nincs igazán előnye a hibridnek. 5 évre számolva sehogy sem jön ki a matek. 5 év felett már igen, illetve ha mondjuk nagyobb hibridet veszel (RAV4), de amúgy meg maximum "zöldebb" vagy, többet fizetsz indulóban, kevesebbet közben, és többet kapsz vissza a végén, de a matek ugyanaz. Ezért is mondja mindenki, hogy akkor érdemes hibridet venni, ha az ember hosszú távra tervez.
A Plug-in hibrid más tészta. Ha van egy 50-100km közötti reális tisztán villanyos hatótávod, akkor már van értelme a hibridnek. -
Dare2Live
nagyúr
Nem beszéltem hibridről sehol. Új DI turbósról beszéltem. Hogy is volt a terelek, kihagyok...?
"Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk.."
Te hoztad az 1misit pldanak. Amikor vki 8-10évesen 200.000kmel megveszi erre számíthat. Nem nagy biznisz lesz. Ehez képest egy ismert régi szívonál nincs ilyen. Megveszi 200.000kmel aztán nem fog tönkremenni ami nincs rajta. De kokszosodni se fog...
és még mindig nem beszélek arról, hogy magának a blokknak kell e esetleg egy generál..."...viszont kevesebbet fogyaszt"
A kevesebbet fogyasztot esete válogatja.. Van amikor vmihez viszonyítva igen. Van amikor nem.
Én mindig legkisebbet bérlek 90%ban ilyeneket kapok: Polo 1.0 TSI, Renalult Clio 0.9TCE... a 130at ezek is simán tartják. Saját tapasztalat alapján pedig semmivel se fogyasztanak jobban mint egy modern fogyasztásra, tartosságra összerakott 10+éves szívó yaris.
Az egy előnyük, hogy stabil a nyomaték görbéjük. Már amikor betölt a trubó mert alatta vmi elképesztően döglöttek.De végeredménybe ha oda kell lépni nem is gyorsulnak jobban. Csak yarissal (is) vissza kell váltani. Ennyi.Ebben a kategóriában semmi előnyük nincs újonnan megvéve. Hátrányuk viszont lesz 8-10évesen használtan megvéve.
Én meg ezt akartam mondani.Az egy tök más kérdés, hogy egy régi 30éve tervezett már piacon se lévő 2.0 szívónak csak hátránya van fogyasztásban, nyomatékban egy 1.5TSIhez képest.
hamár hibridet szóba hoztad 8-10év múlva nem az lesz a baj hibriddel hogy drága fentartani. Hanem, hogy jelenleg az eladások elenyésző része hibrid. Amit tavaly, most nem adtak el az meg nem lesz 8-10év múlva piacon.
Kiváncsi vagyok az idei év hogy fog alakulni. Idén mindenkinek villantania kell és az elsődleges szempont idén nem a nyomaték/lóerő/tartosság lesz hanem a fogyasztás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8245 üzenetére
Ez csak egy soha véget nem érő vita lenne, inkább leírom, mit miért írtam.
Azért beszélek hibridről és turbósról, mert ma minden gyártó ezt tolja. Kivétel a Mazda, de ő is beáll a sorba hamarosan. Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. A gyártók vagy csigát, vagy turbót raknak a motorokra, vagy mindkettőt. Meg persze jön fel a tisztán elektromos. Ez a mai helyzet.
Az alapvetés viszont az volt Cifu részéről, hogy a régi szívóbenzinek sokkal tartósabbak voltak. Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében (leszámítva a tényleg kisköbcentis felfújt motorokat és a konstrukciós hibásakat), a turbó/dpf/kettőstömegű miatt viszont valóban rá kell költeni 200e km-enként plusz 1 milliót a szívóbenzinhez képest, viszont ezt 200e km alatt akkor is "visszahozza" neked, ha csak 1 literrel fogyaszt jobban a turbós, cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós.
Az, hogy 2020-ban van még bőven elfogadható szívó a piacon, miközben a turbósokat drágább fenntartani, egy helyzet, de ez el fog csúszni, amikor már 10 év felett lesz az összes szívó, és ha fiatalabb autót akarsz venni, vagy turbóst, vagy hibridet veszel. Ez a jövő, tök más lesz az autópiac, ráadásul arányaiban sokkal több lesz a tisztán elektromos autó is, ami csak tovább fogja kavarni a helyzetet.
A "hogyan alakul" szerintem is érdekes lesz. Számomra egy családi autó esetén a plugin hibrid látszik "jövőautónak", amit heti 1x kell töltenéd átlagos városi használat során (tehát mondjuk 150-200km tisztán elektromos hatótáv), városon kívül pedig valószínűleg egy agyon optimalizált, kis fogyasztású (valószínű turbós) benzinmotor lesz benne, mivel a dízelek előnye lassan eltűnni látszik a személyautóknál, és a gyártók sem erőltetik a fejlesztésüket. Emellett szerintem feljönnek a tisztán elektromosak is, városi és vegyes használatra is. Ha meg lesz akkuforradalom, teljesen el fog tűnni a belső égésű motor.
Visszatérve az állításodra: igen, aki 200e km-el akar venni turbós kocsit, az ráfarag, de ezt már indulóban is leírtam ("Az más kérdés, ha valaki megveszi 8 év múlva 2 millióért, és utána költi rá az 1 milliót."). Ha viszont valaki hosszabb távon tartja meg, és gondozza, azt az 1 milliós költség simán tervezhető, és további 200e km-el megnyújtja az élettartamot. És ha 5 évente 100e-ért pucolni kell a kokszosodást? És ha többet kell szervizbe vinni és javítani? Annyival jobban fogyaszt.
A kisköbcentis felfújt motorokkal pedig semmi baj, de azok nem bírják majd addig, plusz azok inkább egy emberes autók (persze aki 1.6 szívót vesz, annak elég az 1.0 turbó is). Én biztos nem vennék 1 literes turbós kocsit, akkor már szívót vennék, abban a kategóriában még van, Toyotánál is. Az 1.2-es Suzuki pl. egy remek autó, bőven jó városi vagy vidéki rohangálásra, de az erőben bőven van kompromisszum, cserébe igénytelen. Jó választás, és ha nem állna feleslegesen odakint, át is rendszámoznám németre, de így inkább hazaviszem és eladom. De látod, az újakra már rárakták a mild hibridet, és javítsd sokkal többért (majd egyszer).
-
Dare2Live
nagyúr
"Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. "
hamár említetted ott a Suzuki 1.2es mocija. Mitől lenne nem modern? Mert tartós és elképesztően keveset fogyaszt? Nem megy hude rosszabbúl mint egy 0.9TCE és talán még jobban is fogyaszt. Tény nem megy 0-100at 8.6alatt de ez pl feleséged zavarja? Akkor mi a turbós előnye? Mert az az 1.2es Suzuki sanszosan túléli az 1.5TSIdet.
btw lesz idén hozzá 48Vs szögegyszerű hibrid rendszer. Hasonló mint az új Golfban.
"Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében..."
Még ez se feltétlen. Egyszerűen nem tudjuk. Van amikor valószínű mert uaz a blokk van 10+éve és csak nem cseszték el avval hogy ráraktak egy csigát, van amikor meg tök új a blokk. Gamma 15éves blokk pár év és kifut helyét átveszi a pl kappa. Amiről nem tudjuk mennyit fog bírni. Az tudjuk viszont, hogy sem a DI, se a turbó nem segített gammanak...
"cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós."
Azonos lökettérfogat esetén nincs fogyi előnye a turbósnak. Ami az előnye, hogy ha kell van + teljesítményed. Vagy és ez most a gyártóknak a fontosabb uazt a teljesítményt tudja kissebb CCMből. Ekkor eszik kevesebbet. Gondolj bele plda kedvéért, hogy dugóba állva mennyit eszik egy kis blokk percenként és mennyit egy nagyobb. AFRnek ugy kb fixnek kell lennie.
"Ez a jövő, tök más lesz az autópiac..."
Ez lett volna a mondandom lényege. Hogy az lesz, hogy első vásárló bár kifizeti amennyivel többe kerül a "turbos" de vmennyit visszakap belölle élmény+fogyasztásban. De a vásárló aki 8-10éves autót fog nézni 2-4év+ múlva annak csúnya dolgok szakadhatnak a nyakába.
Dizellnek lehet lesz reneszánsza. Az, hogy azonos teljesítmény/nm mellett pl 15grammal kevesebbet pufog ki nagyon nagy előny. 15*95= 1500eur. kb ennyivel kerül többe egy dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8248 üzenetére
De, modern motor, és aztán már csak hibridként létezik. Szivóként biztos túlélné, de nem lesz. Hibridként még sokkal bonyolultabb és költségesebb lesz a javítása.
Nem fogyasztás előnyt írtam, hanem erőt. Szívóban ahhoz nagyobb köbcentis kell. Kocsit nem dugóban álláshoz veszel...
15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?
[ Szerkesztve ]
-
ati05
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2000-es évjáratú 1,4 vvti corollám. Ma reggel motor indulásakor dadogott a motor gázadásra nem reagált és utána le is állt. Azóta csak az önindító pörög és nem indul. Mikor kiszálltam az autóból égett szagot éreztem.
Szerintetek merre induljak a hibakeresésben?Az autó tegnap hibátlanul üzemelt, az akkút feltettem tölteni, de nem volt lemerülve.
üdv.: Attila
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...