-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
baritz1995
tag
válasz zoltan.bagi #7750 üzenetére
Értem, akkor egy próbát megér
annyira nem is vészes árban sem
köszi -
nagyúr
válasz Csabroncka #7752 üzenetére
CUB UniSensor-ra átmásolva a régieket, nem kell tanítani az autót.
Szajo-t keresd, ha nem vagy biztos benne.
Biztos tud segíteni, szervizben dolgozik."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rob210
nagyúr
-
hramon94
tag
Sziasztok. 2006-os dízel Toyota Corolla Verso-nál hideg indítás után normál jelenség ha a fűtés bekapcsolása után megemelkedik az alapjárati fordulat 900-ról 1100-1200ra? Amint leveszem a fűtést visszaáll. Meleg motorral nem csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
bokarcsi71
aktív tag
Toyota Avensis 2009-es, 1.8 benzines, autóm van. Az lenne a kérdésem, hogy a világítás kapcsoló, auto állásában, nektek is csak szürkületkor vagy sötétben kapcsol be a világítás?
-
diablo1984
veterán
válasz bokarcsi71 #7761 üzenetére
Mert mikor kellene még? A fényviszonyok mikor megkövetelik...
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz diablo1984 #7762 üzenetére
Én úgy gondoltam, hogy amikor beindítom az autót, akkor autómatikusan felkapcsolódik a világítás, nappal is.
-
KTTech
veterán
válasz bokarcsi71 #7763 üzenetére
Arra a nappali menetfény való.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz bokarcsi71 #7765 üzenetére
Nem. A nappali menetfény van alapból, amikor van fény (és el van indítva az autó). Amikor nincs elég fény, felkapcsolja a tompítottat. Pont ezért "auto".
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
footy
addikt
Sziasztok!
Eljatszottam a gondolattal hogy legkozelebb egy hbirid aurisba 2015+ uljek bele. Sajnos meg csak egy regi fajtat vezettem rovid tavon ezert nem sok tapasztalatom van. Viszont nehany youtube videoban feltunt hogy mintha nem lenne osszefugges a gazpedal allasa es a motro forulatszama kozott. Az egyik videoban sik uton haladva tempomattal haladva is valtozik a fordulatszam 1800 es 2400 kozott. Ez tenyleg ilyen vagy lehetett egy nem lathato emelkedo a videoban? Mennyire fajdalmas vele 120-140re gyorsitani? Egyaltalan mennyit eszik 140re rakott tempomattal? Nalam 60% autopalyas hasznalat mellett 30%varoson kivuli es kb 10% varosi kozlekedes lenne. Erdemes egyaltalan ilyen hasznalatra hibridet venni?
koszi
-
nagyúr
Az egyik videoban sik uton haladva tempomattal haladva is valtozik a fordulatszam 1800 es 2400 kozott. Ez tenyleg ilyen vagy lehetett egy nem lathato emelkedo a videoban?
A sebesség és a fordulatszám nem áll szoros kapcsolatban egy hibrid esetében, ezt ne is várd el tőle. Ha zavar, akkor nem való neked e-CVT-s hibrid, el kell engedni. Van, aki egyszerűen a falra mászik attól, hogy a fordulatszámmérő külön életet él...
Mennyire fajdalmas vele 120-140re gyorsitani? Egyaltalan mennyit eszik 140re rakott tempomattal? Nalam 60% autopalyas hasznalat mellett 30%varoson kivuli es kb 10% varosi kozlekedes lenne. Erdemes egyaltalan ilyen hasznalatra hibridet venni?
Egy ismerős hasonló (de arányaiban több város) használatnál 5,5 liter körüli fogyasztást hoz átlagban. Hogy érdemes-e?
A hibrid Toyoták felára (használtpiacon is, 2015 utáni autókat nézve) cirka 1 millió forint. Hogy ezt az árkülönbséget visszahozza, nagyjából 100 000 Km futás kellene (2 literes fogyasztáskülönbséggel és 400 forintos benzinárral számolva).Innentől neked kell elgondolkozni, hogy melyik éri meg jobban neked.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Az elején engem is zavart ez a kuplungcsúszáshoz hasonló viselkedés, DE: Nyomaték öl, nem a fordulat
Ha műszaki ember vagy, aki foglalkozik is a kocsijával, akkor tudod, hogy ennél jobb nem is nagyon lehetne a motornak. Manuális váltóval nem változik a fordulat, de észrevétlenül is nagyobb gázt adsz emelkedőn, azaz növeled a nyomatékot. (visszaváltani kb felet/negyedet kellene, így inkább nyomod neki) Itt a nyomaték közel optimális tartományban van végig, ezt tartja az "üvöltözéssel" és az áttétel variálásával (amit manuálissal a fokozatok korlátolt száma miatt nem tudnál teljesíteni).
Úgy jó, ahogy van, ez egy mesésen kitalált konstrukció.
Imádtam váltani, kényszeresen ügyeltem arra, hogy kíméljem a motort anno. Itt mindez adott, jó eséllyel jobban is csinálja, mint én, a kényelemről meg ne is beszéljünk. Kb pont annyira hiányzik a váltó, mint a kézi szívató, manuális klíma.
Meg kell szokni, hogy elengedd a motorhangot. Itt a motorhang a "betáplált energiával" arányos, nem a sebességgel. -
Tin
veterán
e-CVT valto gyakorlatilag ugy mukodik, mintha nem lenne a megszokott 5-6-7 fokozat, hanem "barhany" fokozat lenne, magyarul a valto is kepes mindenfele attetelre, padlogaznal ezert van pl. az, hogy a fordulatszam beall mondjuk 6000-re, a valtoattetel pedig folyamatosan valtozik, es igy gyorsul az auto. Es a hajtasba persze meg besegit az elektromos motor is. Es ne feledkezzunk meg rola, hogy a fekje sem olyan, mint egy "rendes" autonak, hanem egy ideig a villanymotorral fekez, es taplal vissza energiat az akkukba, a fizikai fektarcsakat csak nagyobb lassitasoknal hasznalja. Szoval a fekpedal is kulon eletet el.
Igazabol, ahogy a tobbiek is irjak, az egesz megszokas kerdese. Idegesito, hogy a gyorsulas = uvolto motor, es barhogy kozlekedsz, o donti el, hogy jar-e a benzinmotor, es ha igen, milyen fordulaton, es a valtot milyen "attetellel" hasznalja, mennyit ad hozza az elektromotor, es igy tovabb. Szerintem amugy nem egy veszes dolog, ha A-bol B-be kozlekedesre kell, es nem erdekel, hogy oldja meg, egy megbizhato, jo autot kapsz, az atlagosnal kisebb fenntartasi koltsegekkel.
Nalam is a pakliban volt, de szerintem ez az 1.8-as hibrid motor mar keves egy ekkora, megpakolt autohoz es a dinamikus autopalyas haladashoz. Varosban szerintem a tisztan elektromos utan a legjobb hajtas, de ott joval kisebb mertekben gyorsitasz, es hat varosban boven eleg az 50LE is. Autopalya mar mas helyzet, ott az elektromotorral tul sokra nem mesz, csak besegit, de tobbsegeben csak cipeled, az 1.8-as benzinmotor meg 1.8-as benzinmotorkent fog viselkedni. Persze lehet vele kozlekedni gond nelkul, de azert arra mar egy erosebb hibrid vagy bezin/dizel jobb valasztas. Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz. De dimbes-dombos helyeken szerintem ennel is tobbet fogyaszt. Varosban viszont verhetetlen, ezek igazabol oda valok.
Es ahogy Cifu irja, jo autok, csak dragak, es jol is tartjak az arukat, de szerintem inkabb csak sok hasznalat mellett terul meg. Ha 10 evre veszed, es nem zavarnak a fentiek, siman erdemes beleugrani a fenntartasi koltseg miatt, de par evre, foleg, ha relative ujat veszel, nem tudom, mit nyersz vele.Nekem evi 20e km-re kellene auto, amibol 6e km varos, 12e km autopalya. Max 5 evre, ami 100e km. Elso kiszemeltem a Corolla 2.0 hibrid kombi volt, ezutan jott a kepbe a Golf 7 kombi 1.5 TSI. Mindketto uj, es hasonlo (relative magas) felszereltsegu.
Corolla TS 2.0 hibrid: varos 4 liter, autopalya 7 liter.
Golf kombi 1.5TSI: varos 8 liter, autopalya 7 liter.
Innentol szamoljunk csak a varosi 4 liter fogyasztaskulonbseggel, az 6000 km-en 240 liter kulonbseg, azaz 100e Ft. 5 ev alatt felmillio. Ha azt mondom, hogy meg autopalyan is 1 literrel jobban eszik a Corolla, akkor vegyunk hozza meg 120 litert, azaz 50e Ft-ot. 5 ev alatt haromnegyedmillio.
Es a Corolla 2.5 millioval kerul tobbe, mint a Golf. -
nagyúr
Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz.
Nyomtatószervizes a srác, szóval nem egy brigád ül az autóban. Először én se hittem el, de tankolással hitelesítettük. Mondjuk hozzáteszem, hogy ez átlag fogyi, szerintem a cirka 30% város miatt ilyen jó.
Corolla vs. Golf: Mondjuk ilyen összevetésben nem vitás a Golf előnye, legalábbis fogyasztás terén. A kettő között mondjuk beltérben is van különbség, én kissé ki vagyok akadva amiatt, hogy a 15 éves Golf V.-ösben több a pakolóhely, és ergonomikusabb a beltér mint a mostani Corollában. A VII. Golf pedig teljesen más világ, irgalmatlanul eltalálta a VW a belteret szerintem...
Én mondjuk azért félnék kicsit a TSi motoroktól. A VW mostanság sűrűn lép mellé, és szeretik a garanciális javítást elkerülni (húgomnak egy 2.0 diesel Passatja van (a csalós ), három évesen generátorcserés, előtte hétszer volt a szervizben a központi kijelző problémájával (fekete képernyő indítás után) és a többi, előtte Mazdája volt, azzal csak a rozsda volt a gond...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Tudom hogy baromi jol fogyasztanak, tagabb csaladban van 2 Prius is, varosban elkepeszto, mire kepesek, es ugye - foleg az uj Corollaban - mar sokkal fejlettebb azota a hajtas.
De az 5.5 liter az tul keves. Voltakepp egy 1.8-as motorral keptelenseg 5.5 literbol eljarkalni autopalyan, ekkora fogyasztast egy 1.2-es Suzuki sem tud 120-nal, pedig annak tenyleg jo a fogyasztasa. A fizika meg fizika. Itt inkabb az lehet, hogy ez valojaban inkabb 6.5 liter, de a 30% varos rendesen lehuzza az atlagot. Csak hat nekem ugye hazajarni kellene, az meg kozel 1000 km es tenyleg autopalya, nincs benne semmi varos. Ott keptelenseg az 5.5 liter, maximum ilyen 110-120 korul. Ha sok a domb, akkor meg foleg, mivel a hosszu lejton feltoltene 2x akkora aksit is, ezert az emelkedo kozepere mar ki is fogyott. Ettol fuggetlenul en siman vettem volna az uj 2.0 hibridet, meg a felarral is, de nem jott ossze.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore. A TS-ben ulve tenyleg meglepodtem, hogy basszus, ez mar nem az a ronda mint az eddigiek, nem is az az elszallt design, mint pl. egy Priusban, es a kocsi sem olyan ronda, mint a Toyotak 90%-a. Persze, szukebb, mint egy hasonlo kategoria, nem lehet hatra beulni mert bevered a fejed, de pl. a csomagtarto is tok praktikus. Labter is van. Jo, nyilvan nem egy nemet auto, foleg nem egy Golf, de nalam siman tulteljesitette magat.
A TSI motortol en is felek, de nincs mas opcio. Ezek mar nem azok a lancos TFSI-k, eleg kiforrot motorok baromi jo fogyasztassal (sztem palyan a Golf kevesebbet eszik mint a 2.0 hibrid Corolla). Es tenyleg nincs mas. Elfogytak a szivobenzinesek. Ezekrol azt mondjak, ha vigyazol ra, nem gyilkolod, csereled az olajat is evente, akkor azert birjak. Minimum 1-2 evre kene kocsi, addig meg garis. Ha utana is megtartanam, kiterjesztem a garit 5 evre, es a lejarta elott eladom. Addigra ugyis eladnam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
De az 5.5 liter az tul keves.
Mondom, kb. 60% autópálya, 10% főút és 30% város esetén átlagfogyasztás. Autópályán biztos, hogy 6 liter vagy felette, ezt nem vitatom.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore.
Tudom, én először egy két éves, CVT váltós (ugyanilyen 1.6-os motorral szerelt) Corolla Sedan-t néztem, fullos felszereltséggel. De egyszerűen két szinttel alacsonyabb minőségű a beltere. Szépet lépett előre minőségben a 2019-es Corolla. Csak ha egy VII-es Golfhoz viszonyítjuk, akkor nagyon gáz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Szerintem meg csak nem is nagyon gaz. Nem tudom milyen a Sedan beltere, nekem a Touring Sports-e tetszett. A kormany teljesen oke volt, a muszerfalon mondjuk nem ertettem, miert megy olyan magasan es log be annyira az anyosules ele, illetve a kijelzo helye, merete es kidolgozasa is olyan Toyotas. De ezeket meg lehet szokni. A muszerfala nem volt rossz, a kapcsolokkal sem volt gond, en az ulest sem talaltam kenyelmetlennek. Azt mar persze nem ertettem, hogy az ajtozsebek miert olyan kicsik es olyan formajuak, a konyoklo miert nem allithato magassagban, de legalabb voltak hatso legbefuvok is, nem ugy, mint az utolso Avensisnel. Illetve, ami meg nem jott be, es ez szol szerintem legjobban ellene, hogy alacsony, es keves benne a hely. Oke, en 185 vagyok, de hatra beszallni is kihivas, mret bevered a fejed, es hatul ulni egyszeruen "szuk" erzes. A labad elfer, de a hajam belelog a tetokarpitba. Elol meg "pont" van hely, de semmi extra. Alig van fejter, fel se tudtam teljesen emelni az ulest alattam, es szelteben-hosszaban is csak "eppen" elfertem. Kenyelmesen, de csak eppen.
De mondom, nekem ezek kozul egyedul a kis ter nem jott be, a tobbi szokhato. Egyik sem volt dealbreaker. Inkabb az, amikor nem adtak hitelt, es voltakepp sz.rtak ra, hogy meg akarom-e venni vagy sem. Most egy hasonlo felszereltsegu, igaz manualis Golfot fogok venni ha osszejon, kozel 2.5 millioval olcsobban. Kenyelmesebb, nagyobb, logikusabb, igaz, varosban tobbet eszik es a fenntartasa is tobbe kerul hosszu tavon, de a kulonbseg meg igy is nagyobb arban, mint amennyit majd ra kell koltenem. Egyedul az automata valtot sajnalom, de nem mertem megkockaztatni a DSG valtot (kb fel misivel lett volna drabb)
-
nagyúr
Beltér terén úgy tudom ugyan az, hátul a fejtér gáz ugye a Sedan-ban.
Én 196cm vagyok, a Corolla vezetőülése teljesen leengedve pont jó, de például az anyósülés magassága nem állítható, ott már hátra kell döntenem az ülést, vagy beleér a fejem a plafonba. Az jó szófordulat, hogy kényelmes, de éppen. A VII-es Golf ehhez képest bálterem...Az automata váltót én is sajnálom, pedig fogadkoztam, hogy a következő autóm már nem manuális lesz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
196 centivel befersz a Corollaba?? Ne mar... Ha egy kocsi uleset legalabb kozepallasban nem tudom hasznalni, azt nem veszem meg. Mert amikor asszon vezeti, feljebb emeli, es az meg nem oke, hogy mindig allitgatni kell... max elore-hatra, vagy hosszu ut elott beallitani. De napi szinten az nem fer bele. Az anyosules meg tenyleg nem allithato? Ne mar... bar most hogy mondod, valami tesztvideoban lattam, de azt hittem, hogy csak nem talaltak meg a kart.
Amugy meg mar nem annyira rajongok a foldon ulesert. Palyan jo dolog, elismerem, ertelme is van, de napi tobbszori ki-beszallasnal mar nem szeretek annyira melyre ulni. Ugy voltam a Corollaval, hogy melyen van, de hetkozben ugyis max asszony hasznalja, ritkabban meg nem akkora gond.
Azert most, ahogy soroljuk itt a dolgokat, kezdem ugy erezni, hogy azert nem keves kompromisszumot akartam kotni. Igaz, most meg ugy erzem a Golffal, hogy kifizetek egy kalap penzt, es kapok erte egy kicsi ronda autot. -
nagyúr
Mivel itt jobbára én vezetem majd az autót, illetve asszonypajtás is 180cm, ezért annyira nem probléma. A Golfban is csak előre húzza az ülést.
És igen, kompromisszumok akadnak bőven. A földön ülés elég kompromisszum, de ilyen téren a Toyota Hilux pont jó például, csak azzal meg parkolj le...
Ez azon kevés okok egyike, ami miatt a Suzuki Vitara egy pillanatra felkerült a radarra. De végül lekerült róla.
Visszasírom kicsit a Citroent, egy gyenge pillanatban elkezdtem nézelődni a használtpiacon, mert tudom, hogy a C5 milyen kényelmes és nagy. Csak hát... Az 1.6 TPi felejtős, dieselt pedig nem akartam... Párom főnöke francia autós, ő oda meg vissza van a saját C5-ösétől. De nem vagyok elég merész, hogy újra Citroent hajtsak. Pedig kényelem terén tudnak a franciák...Sajnos (szerencsére?) vannak opciók, így lehet sakkozni, ki mit vállal be. Én a Toyota-Hyundai-Ford hármast nézve is irtó nehezen döntöttem. És nem vagyok benne holtbiztos, hogy jó döntést hoztam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz zoltan.bagi #7780 üzenetére
A Corollában elektromos ülésállítás sincs. De a Corolla megfelelője az Opelnél az Astra és nem az Insignia.
Az Insignia párja Toyotánál a Camry, abban például van ilyen opció.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Toyotaval nem fogsz nagyon mellenyulni, a tag csaladban rengeteg van. En, ha tobbet szantam volna ra, siman beleultem volna egy RAV4-be, abban mar van hely, eros is, jol is fogyaszt, es nem is ulsz a foldon. Csak (nekem) kicsit sokba kerul.
Sajnos amugy en is racionalis dontest hoztam, persze remelem be fog jonni a Golf, de kovetkezo alkalommal tuti valami erzelmi dontest kell most mar, hogy hozzak, mert az elmult 3 autonk mind racionalis volt - eletem viszont csak egy van, az ido meg nem visszafele megy(#7780) zoltan.bagi: Arra ott a Lexus
-
aLávaló
csendes tag
Egy beszólàs vagy gyakorlati tapasztalat. 🙂Baràtom vatta új bejàratos Corolla combija erősebb hibriddel fogyasztott egy hosszabb tàvon kb. 5.5 litert/100km àtlag Bp...Garda tó... Dolomitok hegyek...Bp tàvon. Fullra pakolva 5 emberrel. Én egy 1.6 cr TDI Octavia II -essel kb azonosan mentem, de az dízel. Tempósan azért, de nem 140-el végig. Ez nagyon tetszett benne! ;) Viszont az 5 ember végig szenvedte a helyszűkét vagyis a hàtsó 3 fő inkàbb. Tehàt max 4 európai àtlag emberre való. Szűkebb mint a mostani autóm érzetre is meg a gyakorlatban.
Tetszett, de csak korlàtokkal. Én is lassan vàltanék autót, de nem tudom az irànyt még teljesen. Olvastam hozzàszólàsaidat a keresésről itt ott.
-
Tin
veterán
válasz aLávaló #7784 üzenetére
5 embernek semelyik ekkora kocsi nem kenyelmes, pedig az utolso Octavia nem kicsi, es a Golf sem. A Corolla sem, de a hatso sor nem felnotteknek valo. Foleg nem ekkora utra. Nekem, mivel csak a gyerekeknek kell hely (gyerekulesben), inkabb az elso sor a fontos, meg a csomagtarto. De a Corolla tenyleg a legszukebb a 3 kozul.
A dizel jo valasztas hosszu utra, csak tudod, itt nemetben most mar lassan szitokszo, plusz az 1.5TSI siman elketyeg alig magasabb fogyasztassal, mint a 2.0TDI.Tudod, en siman vennek Toyotat, de barcsak lenne egy RAV4-juk nagyobb akkuval, 100km valos akkus hatotavval plugin hibridkent. Instant buy lenne. Nem ertem miert odzkodnak ettol, pedig tok jo lenne 100% tiszta uzemben menni.
-
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz Dluinet #7789 üzenetére
Ezt készséggel elhiszem, és nagyjából ekkora tartós haladás kell ahhoz, hogy a gyorsításokat és az emelkedőket is kompenzálja. Tartós sík autópályán fogyaszthat 6-6.5 litert nyáron, fél literrel többet télen, nyilván 5 emberrel és megpakolva többet. A spiritmonitoros értékek is ezt mutatják.
Autópálya az, amikor felmész, és mész 1 tank benzint. Az, hogy leugrunk a Balcsira Pestről, és a 7-esen megyünk még valamennyit, az már nem pályás fogyasztás. Ezeknél a hibrideknél baromira visszaesik a fogyasztás, ha nem tartós a sebesség.
Évekig jártam az M7-en dolgozni minimális városi közlekedéssel, volt időm a fogyasztással szórakozni unalomból, és durván sokat lehet nyerni már azzal, ha csak 10 km-el mész lassabban, a téli gumi is nagyon sokat számít, sőt még az is, hogy mekkora nyomásra fújja az ember a gumikat. A "kigurulások" szintén baromira sokat számítanak, és minél kevesebb a fékezés, annál jobb a fogyasztás. Igazából a tartós 140 (emelkedőn is!) és az okos 110-130 közötti optimális vezetés között (kemény gumikkal) simán 1-1.5 liter különbség lehet egy szívó benzinesnél.
Okos lábhasználattal, nyugis stílusban nagyon jó értékek kihozhatóak. És aztán rájön az ember, hogy kb pár percet veszít 50 km-en, amit lehet, hogy a városba beérve 2 piros lámpánál vissza is hoz, ha épp zöldet kap.(#7790) Cifu: Az a baj, hogy hozzám hasonlóan keményfejű vagy, és hidd el kérlek, hogy nem bántásé vitatkozom Elhiszem, hogy van olyan helyzet, ahol óra szerint 130-nál tényleg ennyit mutat. De van, amikor megpakolva, 4 emberrel, klímával és tempomattal mész 1000 km-t. Szerintem Pestről a Balatonra, és ott még a parton menve simán megvan az 5 liter is belőle. De tartós pályázásnál, megpakolva, kútfejen valós fogyasztást mérve szerintem nem tud ennyit a kocsi.
-
nagyúr
-
Tin
veterán
Most csak úgy poénból végignéztem az egyik kocsink írt, valós fogyasztását, amikor én használtam. Az OMV-s tankolásoknál fél literrel fogyasztott kevesebbet, persze drágább is volt a benya, mint a "szokásos" MOL-nál. Téli időszak fél-1 liter pluszt rárakott. Vannak megjegyzéseim is, pl. a fix 140-es pályázás és a fix 130-as pályázás (1-1 tank benzin) között is fél liter fogyasztáskülönbség van. Nagy fagyban, amikor indulás előtt járattam, hogy bemelegedjen és leolvadjon a jég, közel 1 literrel többet evett.
Fogyasztásra gyúrva okosan tankolva nyáron 2.2 literrel evett kevesebbet, mint télen, nagy hidegben. Elég tágak a határok. Ja, és bármennyi is a sebesség és a használat módja, az 50 km-en pár perc volt csak a különbség, tehát semmi.(#7795) Dluinet: ja, a klíma az akkuról megy, de ha klímával az akkut fogyasztod, kevesebbet tud a hajtásra áldozni. Bár nyilván nem akkora a különbség.
(#7796) KTTech: gondolom az is még a motorral fűt, így az városban akkor is megy, amikor nem kéne neki.
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
Nem azt írtam hogy 140-el mentünk végig hanem tempósan.Nem àmokfutó modjàra szabàlyokat betartva nagy forgalomban. Persze volt benne sok orszàgút. 110-140 között pàlyàn , nagy hegyeket is màszva. Nem alföldi körülmények között. Úgy fogyasztott a hibrid Corolla megterhelve kb annyit mint a dizelem. Sima benzinesnél nagyot ugrik ilyenkor a fogyasztàs mint a dizelnél tap. alapjàn. Ami szuper szerintem.
Persze ez a kategória kicsi 5 embernek. Tudtuk de egy fő miatt nem inditottunk 3. autót.
Sajnos nem nagyobb mint a mostani autóm, vannak benne japànos megoldàsok. Nem vàlasztanàm teljes meggyőződéssel. De nagyon tetszik a hibrid hajtàsa és a fogyasztàs a büdi dizelemmel szemben! ;)
-
Tin
veterán
-
nagyúr
Autópályán 3%-os emelkedőnél már kapaszkodósávot szokás készíteni.
130km/h sebességre tervezett útnál max 4% lehet, ha 5%-os, akkor már 110km/h korlátozás van, nagyobb emelkedőnél még erősebb sebességkorlátozás."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban