-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
USA-ban elek, itt lett cserelve az aksipakk:
Ceges kocsik naluk P2, udvarba megint volt vagy ot P1-P2.
A kocsi egy bevizsgalt Toyota hasznaltauto, Toyota altal ujraerteksitve( certified pre owned) valamit nalunk nincs ora tekeres. Amugy ket vizpumpan meg egy kerekcsapagyon kivul ez is gyari.
Vissza a szervizhez. Bement a muhelybe a kocsi, mentem vele en is, rateszik diagnosztikara ott elotted es odaforditjak a monitort, hogy ezt dobja a gep.
6 eve megvan azota beletekertem 100k+ kilometert, sokadik autom, de semmi nem volt ilyen megbizhato az fix.Lehet nincs szerencsem az aksival, de a szerviz szerint mind elhasal 200-250k kornyeken, ritka ami kibir 300k km-t. Lehet nalunk mashogy vannak konfiguralva, lehet a sos para itt az ocean mellett nem hasznal neki.
-
KTTech
veterán
válasz gaborbol #8501 üzenetére
Ha nincs rendesen kiszintezve az akkupack, akkor az új cella elkezdi kinyírni a régieket. Egy ilyen szintezési folyamat 24-48 óra, sokszor elbliccelik (vagy egyszerűen rosszul csinálják) a cégek... a 250-300k km kicsit kevés a gyári akkupacknak, duplája lenne kb. reális.
Mondjuk egy teljes akkupack cseréje (gyári, újra) még mindig csak annyiba kerül, mint egy kettős tömegű cseréje kuplungszettel, ami azért elég jó ár/érték arány.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
L4mie
veterán
Mondjuk a sós levegő tényleg simán korrodálhatja az érintkezőket.
Más: E12-es corollánál látok páracseppeket a bal hátsó lámpabúrában, mennyire bonyolúlt leszedni? Ha olyan mint az estimanal volt akkor hátradőlök de ezt gondolom belülről kell kicsavarozni valahogy.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
baritz1995
tag
Sziasztok
Érdeklnének a vélemeények és az esetleges tapasztalatok egy 2009-es évjáratú Lexus gs300-al kapcsolatban( sima benzines)
pl fogyasztása( autópálya és város kb 50-50%-ban)
tipus hibák,amikre figyelni kell
szerviz tapasztalatok
pakolhatóság
remélem maradhat, majdnem toyota
Az információkért előre is köszönet[ Szerkesztve ]
-
-
No.01
őstag
válasz baritz1995 #8505 üzenetére
Keresztapamnak volt (igaz 450h) Az elso lampak lehetnenek jobbak. Pakolhatosag nem a legjobb. (kicsi nyilas)
Szerviztapasztalat meg attol fugg hova viszed.A 300 eseteben fogyit illetoen szerintem jo ha ugy nagy atlagban 11l korulre lovod be az elmeleti atlagot.
-
bokarcsi71
aktív tag
Toyota Avensis (T27) 2009-es. Az ablakmosó fúvókán lehet állítani, hogy feljebb a szélvédő közepére nyomja a vizet?
-
nagyúr
válasz bokarcsi71 #8508 üzenetére
Ha két nappal ezelőtt nem tudott senki válaszolni, akkor szerinted majd ma már fog?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz bokarcsi71 #8508 üzenetére
Probald meg a klasszikus modszerrel, hatha.
(szurj egy tut a fuvokaba, es kezzel huzd picit feljebb)
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gaborbol #8498 üzenetére
Hm... ez nem bírt sokat.
Felpuffadni akkor szoktak még, ha nincs normálisan összefogatva a pakk, hanyagul kihagynak csavarokat mondjuk.
Annyira túlterhelődnie nem kellene egy balanszírozatlan modulnak, mert már néhány tizedes feszültségkülönbségre is bedobja a háromszöget.
Weblap alapján elég hiteles cégnek tűnnek. Használt (effektíve kopó) alkatrészre már az is csoda, hogy garit adnak. -
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #8508 üzenetére
Attól függ, milyen fajta fúvóka, típusismeret hiányában fotóról tudnám megmondani.
-
gaborbol
őstag
válasz zoltan.bagi #8511 üzenetére
Tok normalisak kulonben, odavittem eloszor.
Kocsi muhelybe be, hibakodolvasas elotted, elmagyarazzak emberi nyelven mi mit jelent, mondtak hogy minimum egy nap a ballansz kulon erre a celra keszult geppel. Van nekik tobb nezzem meg oket, muhely hatso resze.
De nezzek oda a muhely oldalfalara. Az egesz fal bepolcozva mennyezetig. P2 aksi a kozepso reszen 5-6 beszerelesre kesz, a piros sor meg javitasra var.
Mindent megneztek, szellozo jarat pucolas, vizpumpak mukodnek-e, es itteni aron ez nagyon olcso es hat igen a gar. Hivtam oket, semmi magyarazkodas, okoskodas, hozzam a kocsit amikor tudom es legkesobb masnapra kesz. Kesz is volt, es jo...
Haver tegnap hivott, hogy a 2015-os grand caravan-on beesett a fekpedal pont a markaszerviz elott.
Fekmunkahenger, betet-tarcsa korbe + munkadij = 2000 dollar.Ez az egesz "es ha kijon a hybrid aksi hiba, csak kicserelsz ket cellat otthon es kesz", jon mindenhol szembe forumokon"
Aztan ugye nem, meg okes ket cella most mar jo, vagy jobb a hanybol is? Es a tobbi meg pont olyan oreg meg hasznalodott mint amit most csereltek csak meg esetleg nem annyira van oda. Szoval elobb utobb jon majd megint ket masik cella.
Olvastam rengeteget es gyakorlaitalg a gyari uj aksipakk csere az egyetlen tartos megoldas.
-
pècsimunkás
addikt
válasz bokarcsi71 #8514 üzenetére
A rönómon így àllítottam én is. Próbakör,
100-120 - nál szélvédő mosás, aztán látod mi a helyzet. Azért vigyázz, figyelj, mert lehet jobb ha kicsit le visz, mint túlságosan fel. Az ablaktörlő úgyis végzi a dolgát, de ha túl magasra megy a szélvédő mosó sok lesz az üresjárat, több lehet a karc, és nem lesz " olyan" tiszta a szélvédőd.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz pècsimunkás #8515 üzenetére
Rendben, köszi.
-
KTTech
veterán
Szinte kizárt, hogy az ülés alatt elhelyezett akkunál sós levegő miatt korrodálódjanak az érintkezők. A hőmérsékleti ingadozások hamarabb ölik meg őket, vagy a nem megfelelő szintezés, töltési feszültség/sűrű nagy áramú merítés - tehát erőteljes kigyorsítások, EV mód kényszerítése, Power mód - (és az ebből fakadó melegedés - vízhűtése(fűtése) meg nincs neki, ami viszonylag stabil hőmérsékleten tartaná).
Az viszont várható, ha egy cella meghal, akkor a többiek is szép lassan követni fogják, hiszen egyszerre használódnak, és a NiMH akkuknak azért van memóriaeffektusa is rendesen (és a formázás sem mindenható).
Mondjuk itt 15 év gart adnak az akkura, korlátlan km-el (UK), ha meg van csinálva az éves hibrid karbantartás (gyakorlatilag ingyen van, ha az olajcserét a márkaszerviz csinálja, ami ráadásul nem is elszállt árú), ha nincs, akkor 5 év és 160E km.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
galervin93
őstag
Lehet amatőr a kérdés, de a B-módnak (3-as Prius) van valami felső sebességkorlátja, vagy bármikor nyugodtan kapcsolható? 60-70 felett már eléggé felerősödik a zaja, pedig viszonylag gyakran megfordulok dimbes-dombos terepen, ahol 90-100-zal is lehet komolyabb lejtőkön gurulászni, kérdés szabad-e?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #8521 üzenetére
ha rendesen bemelegedett a motor, akkor szabad
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #8524 üzenetére
Javits ki ha tevedeked de B-ben a motorfek ket helyröl jön. Ha nincs tele az akksi akkor generatorbol, ha tele van akkor meg a motor kapcsol kompresszoruzembe. Illetve gondolom meg is osztja valamennyire de ebben nem vagyok biztos.
Amig nincs uzemi hömersekleten a motor addig B-ben sem kapcsol at kompresszor uzemre. Ha tele az akksi es generatorbol se tud fekezni akkor konkretan 0 motorfeked van hideg motornal mert nem hulye az auto. Legalabbis erzesre igy muködik hideg motornal a B.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8520 üzenetére
Esélyesen november előtt gyártott, mert állítólag csak ezeknek szükséges szoftverfrissítés. A novembertől gyártottak alapból tudják az android autot és az apple car-t.
Neked hol mondtak 30e Ft-s árat? Én a Mayerben vettem, és nekem szóban többször is ingyenes frissítést mondtak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Kecskeméten, de jó eséllyel nem megyek oda többet. Az értékesítő munkájával maximálisan elégedett voltam, de rákérdeztem a szervizben mibe kerülne az első (nem kötelező, 5e km-es) olajcsere és 70ezres ajánlatot kaptam.
Tegnap rákérdeztem Jászberényben is és ott pont a fele buttó összeget adták hivatalos, emailes ajánlatban, 0W-20 olajjal.Ez a szoftverfrissítés is gondolom egy 5 perces meló lehet, amit akár én is meg tudnék csinálni, ha elérhetővé tennék a frissítést.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8527 üzenetére
LoL. Mondjuk valahol pozitívum, hogy ott van 5e km-es olajcsere. Én mondtam a Mayernél, hogy szeretnék egy ilyet, az értékesítőtől kezdve a szervízfelvételisig mindenki le akar beszélni róla... (mondjuk nekem 1.6 szívó szedán van).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gaben92 #8525 üzenetére
Ezt írtam én is, de a program nem csak motorkímélőre van állítva, mert vészhelyzet felülírja (erős gyorsítás, vagy lassítás).
Hideg motornál lepadlózod, akkor vészüzembe kapcsol. Ugyanez a nagy sebességű és/vagy hosszú lefelé gurulásnál, a fékek túlmelegedés védelme miatt a motorfék is bekapcsol maximum erősségre."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Tin
veterán
Ja, nagyon megosztoak, hogy kell-e ilyesmi, vagy nem. Nekem ugyan VW van, most olyan 3700 km, de amikor vasarlas utan rakerdeztem, nekem is ertetlenkedtek, es meg direkt ellenoriztek is a javitasi utasitasban, es nem kell. Ettol fuggetlenul a "regi iskola" kepviseloi jonak tartjak.
En meg nem tudom, betolom-e 5.000 km korul, vagy elorehozom 10.000 km-re az elso olajcseret (30.000 km helyett, amit ugyse fogok betartani). Te hogy dontesz?
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #8532 üzenetére
"vészhelyzet felülírja (erős gyorsítás, vagy lassítás). Hideg motornál lepadlózod, akkor vészüzembe kapcsol."
Ez pontosan ugyanigy muködik D-ben is.
"Ugyanez a nagy sebességű és/vagy hosszú lefelé gurulásnál, a fékek túlmelegedés védelme miatt a motorfék is bekapcsol maximum erősségre."
Tetelezzuk fel, hogy B-ben vagyunk. Leveszed a labad a gazrol, ha tele az akku akkor akkor minimalis motorfeked van csak mert nem engedi a motort hidegen tulpörögni, a generatort pedig nem tudja terhelni mivel. Ha meg ralepsz a fekre pontosan ugyanazt csinalja az auto D-ben es B-ben is.
Tovabbra is fenntartom, hogy rohadtul mindegy a B mod szempontjabol, hogy hideg vagy meleg a motor. A motorvezerlö nem hulye, a veszfekezes/padlogaz meg felulir mindent.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz Gaben92 #8534 üzenetére
Ha hideg az aku vagy meleg az aku, esetleg túl meleg az inverter akkor kicsit tölt vissza, és a motorral is fékez.
"Ha meg ralepsz a fekre pontosan ugyanazt csinalja az auto D-ben es B-ben is."
Ez így van.
A kérdés a B fokozatra hosszan gurulásra vonatkozott.
Megoldás: lassabban kell menni, akkor nem kapcsol motorféket elég a rekuperálás."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Még nem tudom. Most lesz két hónapos az autó, és 3500km-nél járok. A páromnak nehéz beadni, hogy miért fizessünk ki feleslegesen ~30-40e forintot, ha egyszer maga a gyári szerviz is feleslegesnek tartja. Pláne, hogy most kell a Golfot is műszakiztatni és akkor már olajcserére is vinni, tehát bőven van autós kiadásunk ebben a hónapban amúgy.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Egyreszt a penz, masreszt az ido, meg tenyleg kellemetlen, ha hulyenek nezik az embert. A hozzaertok szerint amugy tenyleg felesleges, de persze ha az ember tutibiztosra akar menni, akkor miert ne. Az mas kerdes, hogy 5000 km-t meg lehet tenni 1 het alatt is, meg 1 ev alatt is. Utobbi esetben erdemes cserelni, elobbinel majdnemhogy mindegy.
Meg en sem tudom, egyelore varok. -
Gombinyó
őstag
Amúgy a kötelező szervizekről van valami leírás, hogy mikor mit kell cseréltetni? A my Toyota fiókban nem találtam meg.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Dluinet #8535 üzenetére
Túltoljátok ezt a B fokozatot...
Tételezzük fel, hogy csak D van. Lassítasz, elkezd tölteni, megtelik az akksi, valahova el kell tüntetni az energiát a fék kímélése érdekében, ezért elkezdi "légrugóként" használni a motort. Azaz magától átkapcsol "B"-be.Na hát akkor miért lehet mégis manuálisan aktiválni? Azért, mert te látod előre az utat, a kocsi meg nem. Ha látod, hogy egy nagyon hosszú lejtő jön és tapasztalatból tudod, hogy bőven feltölti az akksit (vagy akár többször is teletöltené), akkor előre berakod B-be. Annyit tesz a B fokozat, hogy ilyenkor csak kb az energia 30%-a megy töltésre, többit eldisszipálja az ICE.
Mindennek annyi értelme van, hogy mivel úgyis megtelik az akksid, azt inkább egy mérsékelt töltéssel teszi hosszabb idő alatt, s nem maxon gyilkolássza a modulokat.
Ha a kocsira bízod, ugyanúgy leérsz, csak mire észreveszi, hogy kell az ICE is fékezéshez, addigra már teletolta az akksit max töltéssel, ami feleslegesen izzadt a nyugis töltés helyett.
A motornak alapvetően egyik hidegjárás sem jó. Itt is ugyanúgy bemelegszik, hiszen a mozgási energiád hővé alakul, csak mivel nincs égés/robbanás lassabban teszi. (bár a másik oldalon ott van, hogy ilyenkor nem "szellőzik" a henger, mivel zárva van a fojtószelep)
Röviden: akkor sem lesz semmi, ha azt sem tudod mire való és sohasom használod. Max az akksi pár ciklussal kevesebbet bír. Ha mindig használod, akkor meg megnő a fogyasztásod, aminek nincs értelme. B-ben ha jól emlékszem tempomatot sem engedélyez amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8541 üzenetére
Letölthető formában az amerikai Toyota oldalon találtam, de az az 1.8-es 2ZR és 2.0-ás 3ZR motorokhoz való (ilyenformán nekem még valamennyire releváns lehet), illetve ugye retard mértékegységekkel dolgozik, meg persze amerikai léptékekkel, pl. 5000 mérföld vagy 6 hónap (amelyik előbb van) a szervizlátogatás, és ha speciális igénybevételnek van kitéve (pl. városi használat, vagy poros utakon) akkor minden látogatásnál olajcsere van előírva....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bokarcsi71
aktív tag
Toyota Avensis T27-hez, komfort index relét hol lehet beszerezni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #8543 üzenetére
Pl náluk, de nem biztos, hogy pontosan ez a típus lesz jó neked, leírásban ott van a metódus [link]
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #8544 üzenetére
Köszi szépen.
-
athomi
veterán
Hello!
Após vett egy Toyota Verso 2.0 D-4D-t, 2011-es évjárat.
Melyik üzemanyagszűrő megy bele? Mann WK828X vagy WK720/2x
Ezek eltérő méretűek, ezért fura hogy hozzák bele mindkettőt az alkatrészes webshopok. Két különbözővel szerelték az autókat? -
Jabby
őstag
Sziasztok,
1,5 millióm van egy jól pakolható munkás autóra. Benzines Avensisben gondolkodok.
Melyik motorral válasszam (2004-2006 évjárat fér bele)? Mire figyeljek a vásárlásnál? -
silver10
aktív tag
Kb. 4 éves nem túl sokat futott 1.6 benzines Corolla vásárlásában gondolkodom. Mire figyeljek főleg? A típus specialitásait figyelembe véve. Ha jól vettem ki, ezeknél a motoroknál nincs kettős tömegű, közvetlen befecskendezés, de van láncos vezérlés, v.mint az ún. okoskerék a változó szelepvezérlés miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Mesterséges Intelligencia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- LG LCD és LED TV-k
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Dell asztali gépek
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...