-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
maláj
őstag
akkor nem veszek
mivel az OMV esik majd pénteken útba így ott fogok tankolni "prémium" benzint -
maláj
őstag
válasz Csabroncka #8352 üzenetére
ENEOS Premium Hyper 5W-30 4L
Hengst H97W07/KOmajd jövő héten pályázok
-
diablo1984
veterán
válasz Csabroncka #8352 üzenetére
1.0ás yarist? 140-150? Kétségtelen, hogy megy annyival, de 5-5,5 ezren forgatott motor nem feltétlen egészséges neki, az már nem az a határ, amit kíván!
-
Ragadozó
Ármester
válasz diablo1984 #8354 üzenetére
nem tudom, mennyi a yarisnál a tiltás, de érdemes néha nagyobb fordulatszámon meghúzatni a kocsit, hogy a katalizátor jó alaposan felmelegedjen.
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Csabroncka
addikt
válasz diablo1984 #8354 üzenetére
M7 egyenes szakaszon lazán, pontosan emiatt írtam, üzemmelegen 5000-ig leforgatva 15-30 percig, semmi baja nem.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
KTTech
veterán
válasz diablo1984 #8354 üzenetére
Nem a fordulatszám, hanem a nyomaték öli a motort... leszabályzásig nem lesz gond vele, persze, ha üzemmeleg.
A hybridek (legalábbis az 1.5-ös Yaris) lazán elpörgeti magát 5000 környékére... olyan 4800 környékét szereti legjobban a motor vezérlése.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Drizzt
nagyúr
"1. Bejáratás szempontjából egy ilyen szívó benzinessel szerintetek van teendő ezt sem szabad majd pörgetni az első 1-2 ezer km-en?"
Én nem tudtam arról, hogy lenne ilyen, eladók nem szóltak. Különösebben nem figyeltem rá. Úgy tudom már rég úgy árulják az autókat, hogy nem kell bejáratás. Olajcsere periodus 15K, nincsen 1K-s."2.Ez az autó ugye 180Le nek van hirdetve amiből a benzinmotor 15x lóerő.
Most akkor ez azt jelenti, hogy ha pályán ráállok 140-es tempomatra akkor miután pár km után az akksi lemerült akkor már nem egy 180 lóerős autóm lesz hanem csak egy 15x lovas igaz? Hisz az a 30 le ami a 150-180 ig van azt az elektromotor adja hozzá, ami ugye lemerül és ha domb van töltődni sem fog ha jól gondolom."Az elektromos akksit sosem hagyja lemerülni teljesen. A benzinmotor meg állandóa tölt, szóval ha padlógázzal mész, akkor se fog teljesen lenullázódni az akksi soha.
"3. Az ilyen tél időjárásban amikor reggelre lefagy minden a kocsin(családi ház és nincs garázs) akkor a mostani kocsimnál azt szoktam hogy beindítom indulás előtt kb 5 perccel és benyomom az ülésfűtést a hátsó szélvédő fűtést és az első szélvédőre is a leolvasztást, szóval elég sok fogyasztót bekapcsoltam pl ma reggel is a -5 fokban a mostani dízel kocsimon.
Ennek eredménye hogy mire beülök a kocsiba addigra szélvédők tiszták ülés meleg stb.
Ezt a hybrid corollával is meg fogom tudni csinálni?
Jól gondolom, hogy ilyen hidegben ő is rögtön beindítja a benzin motort vagy hogy csinálja ezt?"Meg tudod ezt csinálni, s igen, azonnal menni fog a benzinmotor, mert onnan tud fűtésre hőt termelni leghatékonyabban. Viszont ennek az is lesz az eredménye, hogy jó sokat fog fogyasztani. Én manapság csak az ülésfűtést használom, ha max 15 perces útra indulok. Így is vagy 1 liter körül nagyobb a városi fogyasztás, mint nyáron. Rendes fűtés még szintén rátenne egy elég vaskos lapáttal. Érzésre szintén legalább 1 liter. Ha nagyon rövid utakra mész a rendes fűtéssel, előre fűtve, akkor majdnemhogy normál benzinautó fogyasztásod lesz. Ha mész azért legalább 10km-eket, akkor annyira nem lesz nagy átlagban a fogyasztás növekmény a fűtés miatt.
I am having fun staying poor.
-
diablo1984
veterán
Na ebben a mi a 3 hengerünkben szerintem több lóerő van mint nyomaték! de azt sem felejtsük el, hogy pl a miénk egy 12 éves elmúlt vas, aminek használni semmiképp nem használ, a futóművét sem erre találták ki, hogy parkettán még manőverezhető maradjon, arról nem is beszélve, hogy a miénk(is) csípi az olajat a toyota közismert gondja miatt, ez pályán fordulaton még jobban fel is tud erősödni! Az biztos, hogy nálam nem fog 140-150-el menni a kisautó pályán, annyira nem fogok vala sietni sosem....
-
Csabroncka
addikt
válasz diablo1984 #8359 üzenetére
Jó akkor váltson vissza, valóban nem a sebesség a lényeg, hanem a tartósabban magas fordulat.
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
Nem lesz. Nekem kicsivel 8 felett van a CT fogyasztasa de en mostansag par km-es tavokat megyek vele csak. Az elso 2-3 km-en lesz magasabb a fogyasztas aztan szepen beesik. ahogy kell 5L körulre. 2x40km-en szerintem siman közelebb leszel az 5L-hez mint a 6-hoz.
Nekem ha ki kell ugranom a masik ceghez (2*13km) akkor a mostani 8L-es atlagomon egy ut kapasbol lehoz 1 litert. Most a 2*320km-t 4,9L-böl jartam meg -2 fok köruli hömersekletben, szöges gumival, hoban, vegig 80-al kb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
No.01
őstag
Az az 5 liter szerintem nem teljesen realis elvaras a 2.0-es verziotol.
Inkabb 5.5-el szamolja vagy kicsit a folott. Foleg az elejen amig "atszoksz"
Legalabbis a fonokomnel igy volt 2.0TDi utan.Gaben92
Ezt adom. E10-nel erezhetoen megugrik a fogyi. Foleg telen es foleg autopalyan.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Hat, azert az 5 literes atlag nem biztos, hogy teljesulni fog. A 2 literes hibridnek nagyobb az akkupakkja is, szoval kifejezettem varosi dugozos korulmenyek kozott akar az ido 60-70%-aban is tud tisztan elektromos uzemben menni, de viszont a 2 literes motor az 2 literes motor, es az autopalyan nem fog ez a kocsi neked 5-6 litert enni (varosban a 4-5 liter realis lehet). Szerintem is inkabb 5.5-6 literes atlaggal szamolj ilyen korulmenyek kozott.
-
Gaben92
őstag
Leginkabb a fekhasznalat, pontosabban a "nem hasznalat" a kerdeses. Minel kevesebbet hasznalod a "vasfeket" annal többet termelsz vissza. A fekpadal emiatt maskepp is viselkedik mint egy normal autoban. Aztan kell egy kis idö mig az ember megszokja, hogy csak leveszi a labat a gazrol es az auto magatol fekez, amikor meg feket kell hasznalni akkor ott is hozza kell szokni, hogy eleinte csak kicsit nyomod be (ilyenkor meg full elektromosan fekezel) es csak mikor meg akarsz allni akkor taposod meg jobban.
Ket veglet van varosban. A forgalomfeltartas es a tempos közelekedes, köztuk 1L kulönbseg legalabb fogyasztasban. Megtalalni azt a pontot ahol meg jo a fogyasztasod de a közlekedesed alapjan csak a feliratrol veszik eszre, hogy hybridet vezetsz es probalsz ertelmes körulmenyek között fogyasztast optimalizalni, na az eltart egy kis ideig.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
makszi
aktív tag
Gondolkodtam sokat mert egy jó barátomnak az új 4 ajtós 1.8hybrid corolla van vezettem is és ő 4 literes fogyikat emlegetett ami néha hármassal kezdődik, ezért bíztam az 5 liter körüli fogyiban a nagyobbiknál. Ellenben nagyon nem ment az az 1.8-asse városba de főleg városon kívül.
-
nagyúr
válasz Gaben92 #8369 üzenetére
Nagyjából ez az egyik problémám a hibrid jó fogyasztása körüli felhajtásnak.
Ha az ember odafigyel, akkor egy "sima" benzines esetén is lehet fél-egy litert spórolni alsó hangon a körültekintő vezetéssel, és a fogyasztók spártai használatával (amit Drizzt írt a fűtésről már egy ilyen példa ). A hibridekben amúgy is van egy pár hasonló "trükk", például a Corolla kézikönyve szerint a hibrid alapbeállítás szerint a levegőt többet keringteti belsőleg, ami ciklikusan használva nyilván apró fogyasztáscsökkenést hoz, cserébe kevesebb friss levegő lesz az utastérben.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Az 1.8 hibrid jobban fogyaszt, mint a 2.0 hibrid. De ezt a Toyota el is mondta, hogy az 1.8-at a fogyasztasra optimalizaltak, mig a 2.0 hibridben az elektromos hajtas kicsit inkabb a teljesitmenyre megy ra. Az elektromotorral tudsz erosebb es takarekosabb kocsit is csinalni. A kerdes, hogy inkabb melyiket celzod be. Szerintem a 2.0 egy kifejezetten jol vezetheto, eleg eros hibrid, amivel lehet sportosan menni is, es emellett nem szall el a fogyasztasa az egekbe. Az 1.8-nal viszont jo, hogy tobbet fogyaszt, nagyobb a benzinmotorja is.
-
Tin
veterán
Jol mondod! En sokat szorakoztam ezzel benzines kocsival, persze nem varosban, ahol csak feltartottam volna az embereket, es alapvetoen akkor fogyasztasz a legjobban, ha optimalis fordulatszam-tartomanyban hasznalod a motort, ahol csak lehet, motorfeket hasznalsz, es kerulod a felesleges fekezest. Alapszabaly: fekezes = energiapazarlas. Ha latod hogy meg kell allnod, motorfek. Gyorsitani nem padlogazzal, de nem is 6-osban 40-rol. Es igy tovabb. Tenyleg rengeteget lehet sporolni vele, es varosban is alkalmazhato, csak ott azert nem szabad tulzasba vinni.
-
Tin
veterán
Azoktol en is kivagyok, mert igazabol "okos" (de nem feltartos) vezetessel is siman hozol 1 litert, onnantol fogva viszont mar alig tudsz par decis fogyasztascsokkenest produkalni, cserebe durvan feltartod a forgalmat. Az a vicc, hogy a KRESZ szerint ez is buntetendo, de a rendorok szarnak ra.
-
nagyúr
Csak van olyan, ha úgy ítéli meg.
Indoklás: ő úgy ítélte meg(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Nem bizonyítható, így a rendőr nem tud vele mit kezdeni[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Tin
veterán
válasz Dluinet #8378 üzenetére
Az elobb meg ugy volt, hogy nincs benne. Most gyorsan akkor gondolom valtunk kontextust, es felhozunk egy masik peldat, amiben igazad lehet. Ha most megcafolom ezt, akkor jon egy harmadik, egesz addig amig megunom, es aztan elmondhatod, ohgy igazad volt? Ne mar, ez baromira gyerekes.
A rendor amugy siman buntethet ezert, ha akar, de szarik ra. Pont a (4) pont miatt, ugyanis, ha nem vagy kepes a forgalom ritmusaban haladni, akkor vagy az autod nem alkalmas a kozlekedesre (mondjuk muszakilag hibas), vagy pedig te nem vagy alkalmas a kozlekedesre (mondjuk rosszul latsz, lassu a reakciod, stb). Normalis helyeken a rendor kivesz, es ezt ellenorzi, mert mindket eset balesetveszelyes. Nalunk nem, mert nem lehet erte egzakt modon buntetni, igy csak idopazarlas nekik.
Viszont nem kivanok tovabb vitazni errol.
-
Dare2Live
nagyúr
Újabban már kb csak a kemény fékezés, vészfék ami nem táplál vissza. Ez probléma is mert aki ilyet nem csinál ott kb végtelenségig nincs cserélve a "vészfék".
Gyorsításra meg elektromosaknál az energia fogyi nem urgik úgy mint belsőégésüeknél.
A Leafos vszeg nem ezért töttyögött. Ha igen nem sporolt vele annyit mint egy benzines. Főleg, hogy 500-800Ftból megy 100kmet és nem 2800-4000ftból.Benzinesnél ennél sokkal többet lehet sporolni.
Sebességhatárokat betarva ha "előrelátóan" vezetsz. Amikor gurulni kell hagyod gurulni, amikor motorfékezni célszerű akkor motorfékezel, országúton nem mész 130al, híg olajat raksz, keréknyomás min az előirt értéken...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
van egy harmadik lehetőség. Pont akkor elvakította a nap, megfájdult a hasa... Pont akkor/nemrég történt.
Analógiának olyan mint a féktávolság. Tök8 mért satuzott. Ha azt mondja látott egy nyuszit ami kiugrott elé és azért (de már elfutott) vagy azt hitte vki le akar lépni járdáról, vagy furán ment azt hitte rámegy útra, vagy... tök8 milyen baromság. Aki nem tartott féktávolságot az lesz a hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SteveX
friss újonc
válasz Csabroncka #8186 üzenetére
Mire jutottál, érdemes beszerezni? Majd kíváncsi lennék a tapasztalatokra is! Köszi
-
KTTech
veterán
válasz Dare2Live #8380 üzenetére
Na nekem sikerült tesztelnem a vészfékezést tévedésből bal lábbal léptem EV módban a fékre... majd kiestem a szélvédőn (céges parkolóban átparkoltam és kissé fáradt voltam a tizedik 12 +1 órás munkanap után, ráadásul már 2-3 hete nem vezettem a Toyotát, száműztek a Seat Leon mk1 volánja mögé. Mondjuk ott is kellett pár kilóméter, mire kb 9 hónap automatázás után visszaszoktam kézi váltóra).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Csabroncka
addikt
Így futunk neki a 150.000-nek (1ZR 1.6)
Kérdés, néztem az olajat, 1 év közel 10 ezer alatt pár mm fogyás a nívón.
Kérdés: itt azért van jó pár olyan ember aki tapasztalt benzimotornál ebben. Az olaj hangyabokányit (de azért észrevehetően sötét borostyánabb színű lett (nivón), de semmiképpen sem fekete és égett szaga nincsen.Ez normális így, jó jel, hogy tiszta a motor belülről(?), normális olaj ment bele 1 éve is.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
gzbotii
veterán
Sziasztok,
Tavasszal lenen esedékes egy második autó vásárlása nálunk. Prius II (XW20) is képben van.
Mik a tapasztalatok, a korral mennyire kezd ez az autó kényes lenni? Ugye lassan 15 éves elmúltak az első példányok, ilyenkor azért már minden is el tud romlani.
Vidéki kisvárosban lenne használva - mennyire gond, ha helyben nem lenne Prius specifikus szerelő (innen 100km -re tudom, hogy van egy egész műhely). Gipsz Jakab szerelő, aki a VCDS/Techstream még tudja kezelni, hozzá tud nyúlni érdemben?
Akkumulátor, egy 10-15 éves példányban mennyire lehet a toppon?Olcsó példányoknak mi lehet a buktató? Gondolom törött, ázott, etc.
Fontos szempont, hogy ha megvennénk, akkor bár 4 évre terveznék vele és ugye Toyota lévén a megbízhatóság fontos szempont lenne (nagyon jó tapasztalatom van az XP10-es Yarisokkal, ezért is).
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #8391 üzenetére
Mivel helyben nincs spéci szaki (tudtommal), így nem tudom, mennyire akarok ezzel vesződni.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nagyúr
válasz gzbotii #8390 üzenetére
Sima szerelő még egy fékbetét sem tud rajta kicserélni.
Minden megyében van márkaszerviz. Évente egyszer meglátogatod.
Akkuval nem szokott gond lenni, ha Maszlag Nándortól, Elite Autó Budapest-től, vagy a Toycar-tól van vásárolva az autó. Ajánlom, hogy tőlük vegyél, vagy velük nézesd át."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Schalke
tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok ( friss jogsi)
40 éves fejjel
Avensis 1,6 Linea Luna 99/6
Avensis 1,6 Linea Luna 01/7
Corolla 1,4 Linea Terra 98/9
Corolla 1,6 Linea Terra 99/2
Véleményetek szerint melyikkel járnák jól. Használtautó oldalon 300-400K mennek ezek a típusok.
Keret 500K. Toyota oldalon maradnék, egyenlőre.
Köszönöm[ Szerkesztve ]
Asrock B250M pro4 Intel Pentium G4560 3.5GHz Kingston 2x4GB DDR4 2400MHz Kingston HyperX Fury ssd FSP 300W tápegység
-
nagyúr
válasz Schalke #8394 üzenetére
Mire szeretnéd használni? Városban futkosós, ingázós autónak ha nem vagy égimeszelő, a Corolla is jó. De amúgy egyértelműen az Avensis, minden irányban tágasabb, jó értelemben véve autóbb. Ez nem negatívum, egyszerűen az E110 (vagy E11, kinek hogy) Corolla egy kis(ebb) autó volt.
Ezzel együtt önmagában az évjárat nem jelent ilyen szinten semmit - az állapot inkább. Ilyen életkorú (és feltehetően futásteljesítményű) autónál nézd meg, hogy rendesen indul, egyenletesen jár a motorja; nem ette-e már meg a rozsda (rozsdafoltok, pörsenések normálisak, de ha keresztül látsz a padlón, az már kevésbé poén); illetve nem dől belőle az olaj; fog-e a fék rendesen<; nincs-e végigrepedve csontra a szélvédő; normális gumi van-e rajta. Ha teheted, vidd el egy szervizbe megvétel előtt, átnézésre, vagy legalább egy autókat jobban ismerő barátot, ismerőst, akinek nem idegen dolog a kocsi alatt bújkálás.
Ilyen árért ne várj nagy csodákat ugyanakkor. Legyen rajta minél tovább műszaki, ez a leginkább mérvadó dolog...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Schalke
tag
Inkább ingázós autó lenne.
1,6 vagy 1,4 es jobb?
Végig vezetett szervizkönyv de utolsó bejegyzés 2007 -es így az utolsó 10 évben akkor semmi garancia nincs hogy volt e szervizben. Ilyen is van.
LE mennyire fontos vásárlásnál?
Köszönöm az eddigi hozzászólástAsrock B250M pro4 Intel Pentium G4560 3.5GHz Kingston 2x4GB DDR4 2400MHz Kingston HyperX Fury ssd FSP 300W tápegység
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Schalke #8399 üzenetére
Hány km az ingázás?
Ebben a kategóriában sok szervizkönyvet nem nagyon találni szerintem, néhányan esetleg félrerakják a számlát az olajól vagy ilyesmi, de sok jóra nem kell számítani, és sok dologgal kapcsolatban muszáj másodlagos jelek alapján egy általános állapotot megítélni. Illetve hiába plusz pár lóerő, ha közben lakatolni kell, stb
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- GoPro Topic
- Faragott a Radeon RX 7700 XT árán az AMD
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban