-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schalke
tag
válasz molnarpeter #8398 üzenetére
Legjobb állapotban lévőt vegyem meg.
Ezt értem is nem km állást kell venni!
De az már nekem is gyanús hogy egy ugyan az a típus jobb állapotban olcsóbb mint a rosszabb állapotú drágább autóAsrock B250M pro4 Intel Pentium G4560 3.5GHz Kingston 2x4GB DDR4 2400MHz Kingston HyperX Fury ssd FSP 300W tápegység
-
Schalke
tag
válasz molnarpeter #8400 üzenetére
Napi 5-10km hónap minden napján.
Heti egy alkalommal 30-40km vásárlásokra.
1,4 es elég mindenre, fogyasztás stb tekintetében?Asrock B250M pro4 Intel Pentium G4560 3.5GHz Kingston 2x4GB DDR4 2400MHz Kingston HyperX Fury ssd FSP 300W tápegység
-
nagyúr
válasz Schalke #8402 üzenetére
5-10km esetén bemelegedni is alig fog tudni. Akár 9 liter feletti átlagfogyin se csodálkozz efféle használat esetén. Ilyen szempontból mindegy, nagy eltérés nincs szvsz az 1.4 és az 1.6 között.
A használt autó piac... nem egyszerű. Simán találkozhat az ember túlárazott bontószökevényekkel, és az adott árszinten meglepően egybelévő autókkal. Mondjuk az utóbbi ritkább...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
hhenry
őstag
válasz gzbotii #8390 üzenetére
Nem érdemes 1,5-1,6 alatt nézni P2-t
Ajánlott eladók:Juhász Jenő~Elite Auto,Maszlag Nándor,GutCar,Mezei Netti~AUTO329,Varga Péter~ToyCar
A ToyCarnal viszonylag magasak az árak,de garanciával árulják az autóikat és nagyon megbízhatóak,igényesen dolgoznak.
Prius Clubba érdemes lehet benézni Facebookon,de az utóbbi időben sokat vesztett a színvonalból.
PH-n nézz be a Priusos topikba -
No.01
őstag
válasz Csabroncka #8389 üzenetére
Ha nem tul OFF akkor honnan vannak a Toyotas cuccok?
nekem is van forrasom, de az olajon kivul a legtobb dolog nincs keszleten igy rendelos es varos amivel nem lenne gond, de sokszor kesik a szallitmany. -
Csabroncka
addikt
Ma cseréltettem folyadékokat, maradt kb 4-5 deci DOT 5.1 fékfolyadék (gyári) akit érdekel viheti - minél hamarább annál jobb! (BP XI.)
No.01: ment pü.
"in medias res"
-
maláj
őstag
csapágyas lett a generátorom mondá a szerelő ...
ez jó lenne nekem ???Toyota Yaris 1, benzin, 2002,1l, 68LE, manuális 5 fokozatú váltó, miegymás
-
maláj
őstag
válasz molnarpeter #8408 üzenetére
ráírtam itt délen pár emberre akik ilyen generátor felújítás + stb. néven hirdetik magukat de azt írták, hogy autós motyót nem javítanak
kissé WTF érzésem támadt de hát akkor ez van ...
-
r0by
addikt
Őket esetleg próbálatad? Ahogy olvastam, foglalkoznak generátor javítással is.
-
nagyúr
Elloptak egy Toyota Auris TS 1.6 M/T autót egy lakótelepi parkolóból, és csak a vakszerencse miatt találták meg, mert a tolvajok egy engedélyköteles utcában pihentették. Az elkötéshez elég volt bejutni az utastérbe (zárfésű), hogy kinyissák a motorháztetőt, ahol kicserélték a központi egységet egy "sajátra", amely felismerve a hozzá tartozó kulcsot, az autó simán el lehetett indítani. Részletek @Totalcar.
Hát ez nem túl bizalomgerjesztő...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ragadozó
Ármester
Gyári immo semelyik kocsit nem védi meg.
maláj:
Lehet kapni felújított generátort (pl. Bárdi, Unix, Láng, stb)
Bp, XIV ker, Czobor utca ahol van egy jó generátoros.
Meg lehet csapágyazni, de lehet más baja is, kommutátor kopott, kefék stb...Bontott generátort nem vennék, ezt mondom autóvillamosságisként.
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
No.01
őstag
Ez mindenhol igy van, Nem Toyota specifikus a dolog.
Hasonlo a helyzet a mindenfele kulcsnelkuli megoldasnal is.
Itt kulhonban pl bizonyos biztositok egyaltalan nem vagy csak magasabb aron szerzodnek ha ilyennel szerelt autod van.Ezt lehet tudni, ezzel lehet szamolni. Foleg egy lakotelepi reszen. (igaz ismerek olyat akinek jo kornyekrol a haz mogott a haz ala bemeno melygarazsbol vittek el 2 autot)
Aki fel az keressen egy "specialistat" minden markanal talalni ilyet. -
Tin
veterán
A biztositok mar csak ilyenek, hozzateszem, nem ertem, mi koze a forgalminak az ellopott autohoz. En a kocsiban tartom, es megneznem azt a jogeros birosagi hatarozatot, ami ebben az esetben a biztositonak ad igazat.
A lopas meg: ha felted, szerelj bele trukkos inditast meg hasonlokat, de akkor csak meg jobban szetbarmoljak, es eselyes, hogy meg is talaljak a modjat. Ejjel egy ekkora parkoloban eleg nagy csend van ahhoz, hogy 5 percet eltoltsenek ezzel a tolvajok, ha meg megsem sikerul, ugy szetbarmoljak a kocsit, hogy tobbszazezer forint lesz csak annak a rendbehozasa.
Autolopas ellen marad a Casco. Es egy uj autonal jobban jar a tulaj, ha inkabb meg se kerul, mert akkor legalabb nagyjabol a penzenel van.
-
Csabroncka
addikt
Használtnál sem jársz rosszul, persze nyilván nem 10%-odba kerül, de azért a biztosító fizet. Szerintem kifizetődőbb a lopás casco, mint valami nagyon extra és méregdrága lopásgátló. Az is igaz, hogy a gyári védelmen felül kell még+ elektronikai védelem (kódkártyás..stb indításgátlók) esetleg még valami mechanikai védelem (váltózár). Amit el akarnak vinni, azt pedig elviszik.
"in medias res"
-
Tin
veterán
válasz Csabroncka #8421 üzenetére
Szerintem egy valtozar hasznos, pont a "gyors" ellopas miatt, azzal azert kell szorakozni. Hasznosabb szerintem, mint egy trukkos inditas.
A trukkos inditas ugyanis idovel galyra mehet, es te szivsz vele. Amikor vettuk a Corolla Versot, abban volt. Fel ev utan kottettem ki belole, amikor asszony mar masodik alkalommal fulladt le, es maradt ott masodpercekre a keresztezodes kozepen. Mert ha sokat hasznalod rovid tavokon az autot (sok inditas), akkor konnyen gond lehet, hogy a kapcsolo esetleg kontaktos lesz, vagy hasonlo. Volt korabban is auto, amiben volt, a munkahelyemnel kellett szetszerelnem az egeszet, hogy haza tudjak menni vele. Tudom, biztos mindenkinek van "tuti jol mukodo" megoldasa, de valojaban en akkor sem hiszek ebben.
A masik, ami szerintem hasznos, az UV gravirozas. Nem akkora osszeg, es sokszor mar a matrica elriasztja a tolvajt, ha latja, hogy sokkal nehezebb lesz darabokban eladnia az autot, ha meg van jelolgetve. Ez persze foleg ujabb autoknal jelent barmit is.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #8423 üzenetére
Úgy tudom nem. A Ford a licencet vette meg, nem kompletten a Toyota hibrid rendszerét. A saját szívó benzinmotorjait párosítja a Toyota által lepolírozott hibrid rendszerrel, az általa használt CVT váltóval együtt.
Ettől függetlenül a külföldi oldalak szerint a Ford hibrid rendszere nem nagyon marad el a Toyotától, a fogyasztás terén ugyan nem éri el azt, de általában jobban reagál, "autószerűbb".
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
Azért a ford szívóbenzines motorjai sem voltak rosszak! Szerintem bő 20-25 évig ennek van jövője, és talán 20 év alatt elérjük végre az energiacellát...merthogy azt senki ne gondolja, majd hogy órákat töltögeted a kocsid bárhol. Ugyan így meg fog jelenni a jövedéki adó kwh-ként az energiacellákban, és az autózás változatlanul nem lesz olcsó .
"in medias res"
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8426 üzenetére
A töltés csak kétszer 30 másodperc.
Egyszer amikor rádugod, és másodszor, amikor lecsatlakoztatod."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8428 üzenetére
a mostani elektromos töltésre értettem
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Megvolt az olajcsere az Avensisben. Az előző tulaj által használt Liqui moly 5w30 4200 molygen-t erősen túlárazottnak találtam. (5eFt egy liter....noooomááális?)
Szóval inkább olcsóbb Motul 8100 X-clean EFE 5W-30 ment bele. 11eft/5L áron.
Hosszú távon majd kiderül hogy eszik-e belőle, az előzőt nem kellett tölteni igaz 11ekm után már majdnem érintette a minimumot a pálca. Persze szűrők is cserélve lettek.
E10 kérdésre meg most már másodjára maxxmotion 100plus-ot tankolok omw-nél. Egyértelműen jobban megy vele és mintha hamarabb bemelegedne. Fogyasztásban még nem tudok érdemben nyilatkozni, karácsonyi városozás miatt ugyanis karcolta a 9L-ert. [link]Vintage Story PH szervere újra fut!
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8430 üzenetére
Én is pont azt nézegetem, hogy van-e értelme drágább benzint tankolni. Amíg 95-öst tankoltam, 8,2 liter / 100km körül volt a fogyasztásom, most, miután 100-as Shellt tankoltam, 7,7 liter, ami fél literrel jobb. Lehet, hogy ez pusztán csak "szerencse", mert a forgalom most épp olyan volt, hogy kevesebbet álltam a dugóban, ezt még ki kell tapasztalni, de ha ennyivel jobb a fogyasztás, azért az tétel...
Ha 25 forint árkülönbséggel számolunk, 400 illetve 425 forintos üzemanyagárral, akkor cirka 400 km megtétele esetén, cirka 30 liter körüli tankolásnál a matek::
30 x 25 forint = 750 forint
4x 0,5 x 400 = 800 forintTehát csaknem kihozza a felárat (50 forint híján) a Racing 100-as benzin a V-Power 95-öshöz képest.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
A 8,2 az már E10 95 vagy még E5? Ha utóbbi akkor még számolj rá valamennyi fogyasztásnövekedést. Az a fél liter mondjuk elég reálisnak hangzik. Nálam 7 deci plusz a 95E10 HSD-vel és az itteni árakkal nekem egyértelműen olcsóbb 98 E5-el járni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
Csakhogy már nincs "sima" E5-ös 95-ös. Szóval ilyen téren lehet, hogy csak az E5 vs. E10 miatt fogyaszt kevesebbet az autó, nem a magasabb oktánszám miatt, de ez ilyen téren tök mindegy, amíg a prémium üzemanyagoknál is kötelezővé nem teszik ez E10-et...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
A tisztán látás végett!
AZ E és szám jelzés a biokomponens mennyiségét jelöli, nem az etanol mennyiségét!
Az E5-alapbenzinekbe maximum 5%-nyi biokomponenst kevernek, amely jelentős része etanol (az etanol és a biokomponensek egyébként oktánszámnövelők - oxigéntartalmuk miatt). A prémium üzemanyagokban etanol helyett ETBE van. Ez is biokomponens ugyanakkor nem rendelkezik az etanol hátrányos tulajdonságaival, előállítása azonban költségesebb.
Pontosabb kiegészítő információk >>
Fűtőérték (energiatartalom)
Benzin: 43 MJ/Kg
Etanol: 26.8 MJ/Kg
ETBE: 36.2 MJ/Kg"A bioetanolból éter és izobutilén hozzáadásával előállítható etil-tercier-butiléter (ETBE) is, amely oktánszámnövelő anyagként használatos és a metil-tercier-butiléter (MTBE) a versenytársa. ETBE formájában mintegy 26 %-kal több etanolt lehet a motorbenzinben felhasználni a motor károsítása nélkül, mint bioetanol formájában, és az MTBE-nél nagyobb oktánszám érhető el. A rosszabb vízoldékonyság miatt kevésbé mérgező a hatása, kibocsátás-adatai (CO, NOx, aromás szénhidrogének) is kedvezőbbek. Ugyanakkor kisebb fűtőértéke a benzinnél és az MTBE-nél is, hajlamos lerakódások és peroxid képzésére. Utóbbiak adalékanyagokkal kiküszöbölhetők."
Tehát önmagában minden biokomponens fogyasztás növekedést okoz! Ne fájjon senkinek a feje, a biokomponens mennyisége csak nőni fog az üzemanyagban!
Miért nem baj ez?
A fenti ábrát tekintve és a fenntartható, klímabarát közlekedést szemelőtt tartva, így csökkenthető érdemben a légkörbe juttatott széndioxid egyenleg. A biokomponensek (előállítással együtt) kb 60%-ban megújulók."in medias res"
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8439 üzenetére
egy angol nyelvű videó hozzá
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #8439 üzenetére
A következő biokomponens növekedésnek azért még 10 évet simán adnék. Nálunk 9-10 éve csak E10 95 és E5 98 van (nem vagyok biztos benne, hogy 2010 vagy 2011 volt az átállás), és már 2016-tól készítik elő az E15 98, E20 95 átállást. Idénre tervezték hivatalosan, még hír sincs róla, hogy mikor érkezik szóval minimum 2-3 év. És itt a géppark átlagéletkora nem 14 év mint Magyarországon hanem jóval kevesebb, de még itt se merik meglépni a további növelést.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz Csabroncka #8439 üzenetére
Ez oké, meg szép és jó. Tegyük fel azt hogy ez a jó irány, rendben.
De akkor legyen már olyan kedves a gyártó és írja le mi a bánatot kell átalakítani/cserélni/frissíteni stb hogy E10 kompatibilis legyen a járgány, mert erről persze kuss van. Vagy konkrétan írja le hogy ennél a motornál ez és ez fog történni.
User részéről csak annyit látszik hogy nem kompatibilis és tankolhatja a drágábbat. Vagy nem is nézi meg csak tankolja a megszokott kilencvenötöst aztán ki tudja mi fog történni.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8444 üzenetére
Brazíliában E25 van
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #8442 üzenetére
Talán akkor nem gond ha vatta új a gép. CT-be E10 a maximum például, és azt még 2018-ban gyártották. De ha a facelift előttiket nézzük csak (-2013) akkor azokba 100% hogy max E10, de meg merem kockáztatni, hogy a 13-18 között gyártotakhoz is.
Az utolsó hír amit hallottam arról szólt, hogy határozatlan időre el lett halasztva az E20 mert a géppark 80%-a nem tud vele mit kezdeni.
A brazil E25 meg rohadt nagy ferdítés. Igen, E25 van náluk és E100. Az autók kb 100%-a “flex” üzemű azaz rohadtul nem az a motor van bennük mint amik európában rohangálnak, hanem direkt etanolüzemre fejlesztett.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz MasterDeeJay #8444 üzenetére
Alapvetően az E10 a 20 évesnél öregebb autók problémája. Én nem ezért nem tankolom a kocsimba, mert tönkre tenné, hanem azért mert hetente 1x, 2x járok vele, akkor is inkább rövid utakra. Erre a felhasználásra (hónapokig a tankban lötyögjön) az (etanolos) E10 alkalmatlan . Ez már egyébként az E5 esetén is így volt.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
válasz Csabroncka #8448 üzenetére
Elég sok elsőgen direktbefecskendezős van a listán, közöttük azért van bőven fiatalabb is. [link]
Dluinet
Brazilok annyival előnyben vannak hogy ott több jármű eszi alapból. [link] Sok sok európai/japó.. jármű motorjának van brazil verziója ami E100-is megy akár. Ott sokkal felkészültebbek szerintem az ilyenre. [link][ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Tin
veterán
válasz pècsimunkás #8445 üzenetére
Nem tudom, kb 2 hete tankoltam mindkét kocsiba, akkor még különböző ára volt. Miért, kivezetik az E5-öt? Amúgy alig drágább....
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Segítsetek leszokni a dohányzásról!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...