-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Igen, valoszinuleg varoson belul vagy kozuton nincs vele semmi problema, amig meg nem pakolod, es mesz fel az autopalyara. Bar ott se lehet azert akkora gond.
Csak tudod, veszel egy kozel 8-9 millios autot, es nem igazan megy. Baromi lehangolo tud lenni. Es aztan kesobb, ahogy hasznalod, ugy fogsz szepen lassan kiabrandulni belole.
Szerintem nincs rosszabb, mint az alulmotorizaltsag. Mert azt mindig erzed, es sosem tudja azt az erzest adni, hogy "pont ilyet akartam".
Szerintem a Corolla TS-hez kell a nagyobb hibrid motor. Azzal teljes. De, hozzateszem, a parkszenzorok is kellenek, mert anelkul meg eleg keserves parkolni vele, foleg egy alacsonyabb valakinek. A kamera messze nem ugyanaz.
-
No.01
őstag
Annak ellenere vitatkoznek ezzel, h mi is vegul a 2.0 verzio melett dontottunk.
Tudni kell, h mire veszi az ember es mikent lesz hasznalva! A normal (1.8) valtozat is teljeseggel vallalhato.
Szerintem az a nem realis elvaras amikor egy olyan "specialis" korulmenyre fokuszalunk, minthogy 5fo + csomagok + autopalyan, emelekedon elozes.
Nem mondom, h nincs ilyen, de ez az emberek tobbsegenel igencsak kis szazalekban elofordulo jelenseg. Akkor meg minek erre alapozni? -
Tin
veterán
Te miert a 2.0-t vetted az 1.8 helyett?
Mellesleg egy kombinal tenyleg nem elvaras, hogy csaladdal autopalyan hasznald? Specialis korulmenynek szamit, hogy egy kombit megpakolva hasznalj? Az emberek csak kis szazaleka hasznalja a kombit csaladdal, megpakolva?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ez nem ár kérdése, hanem nézőponté. A céges főnök előző Volvo S80-asában az 1.6-os HDi motor volt, azt mondta, hogy neki elég az, 150-el azzal is megy autópályán, többel pedig nem csak nem érdemes, de nem is szabad. Most egy 17 milliós Volvo S90 T4-e van, ez a legkisebb benzines motor ebbe a kaszniba (190 ló).
Nekem a legelső saját névre vett autóm volt a legerősebb (180 ló), azóta volt 116 lóerős E100 Corolla, meg most a 75 lóerős Golf. Az ingázás fele autópálya (M7, heti 2x M0), és mint említettem, még az érdi emelkedő sem túl para 2 fővel. Ha bejön a belső sávba valaki megelőzni egy teherautót 100-al, és mögöttem jönnek, akkor mondjuk visszasorolok a középsőbe, mert a dombra felfele felgyorsulni 130-ra azért már idő kell neki. De nem dőlök a kardomba...
Hogy a Corolla milyen lesz 132 lóval, azt nem tudom, mert sehol sem volt tesztautó belőle...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Pont olyan, amit fent leirtam. "Eppen keves".
De nalad nem ilyen 1M Ft kulonbsegrol beszelunk, es nem is a 8-9 M-s arkategoriarol. Neked az egy esszeru dontes volt, amivel 3 millioval olcsobban veszel egy kompromisszumos, de a te igenyeidnek vallalhato autot. Szerintem ez egy valid dontes. A TS-nel az 1.8/2.0 kozotti dontes mar nekem nem az. Persze csak akkor, ha "specialis" korulmenyek kozott hasznalna az ember, vagyis arra, amire terveztek. (bocs, ezen nehezen tudok tullepni )
-
No.01
őstag
Elvaras? Nyilvan. De a kerdes, h milyen szinten?!
Te/ti minden nap felcuccolva a teljes csaladdal autoppalyaztok tobb szaz km-en keresztul?
Mellesleg probaltam mind2 tipust "huzamosabb" ideig nem csak 2 kor erejeig.
A mi esetunk eleve mas. Gyakori ingazas tobb szaz km (neha 1000+) ennek jelentos resze a nemet autopalyan.
Ennek ellenere sem gondolom, h az 1.8-as keves lenne. A 180LE nyilvan tobb, de tudni kell eldonteni, h valoban megeri-e a felarat es itt nem csak a bekerulesi ktg-et kell am figyelembe venni. Legalabbis en nem ugy szamoltam mert az plusz fogyasztason kivul ott van meg a magasabb biztositas es ado is.Szoval merlegelni kell, de legfokeppen tisztaban lenni az adott hasznalati korulmenyekkel
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Emberunk leirta: "Viszont eléggé félek, hogy a kisebbik motor kevés lesz... Ugyan nagyrészt városi használat lesz, de havonta 1-2x lenne egy autópályás 2-300 km. Vajon mennyire szükséges a nagyobb motor? Aki próbálta már, mit tapasztalt a kisebb motorral? "
Eleve fel tole, hogy keves lesz a kisebb motor, es havonta 500-600 km-t menne autopalyan, a tobbit varosban.
Te vettel 2.0-t, mert az 1.8-at kevesnek erezted, most meg azt mondod, hogy MASNAK "jo az is"? vagy tenyleg nem ertelek...
-
nagyúr
Mint említettem, ez nem ár kérdése. Ha magömlést hozna az, hogy erős autóm van, akkor a használt piacról néztem volna valami izomautót. De Magyarországon ha stabil 140-150-et tud az autód (a legtöbb tud, Smart és ilyenek az, ami nem játszik, de az végképpen nem autópályára való), akkor nincs para sehol. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Azert az alulmotorizaltsag es az izomauto kozott van nemi kulonbseg....
Van az, amikor minden helyzetben erzed, hogy elkelne meg par LE vagy Nm, na ez az alulmotorizaltsag. Amikor ki kell huzodnod a kulso savba, lenduletbol kell erkezni egy emelkedore, vagy 6000-en porgetni a motort ahhoz, hogy tortenjen valami. Persze, megoldhato, lehetsz turelemmel, de nem az igaz.
Az arany kozeput nincs messze innen: ritkan erzed, hogy keves az auto, batran mersz elozni, es a legalis tartomanyban mindig gyorsul az autod (meg emelkedon is) elfogadhato mertekben. Neha itt is elofordul, hogy keves, de csak ritkan. Ennek semmi koze az izomautokhoz.
-
nagyúr
@Tin: Számomra az alul motorizáltság az, ami mondjuk egy Smart nyújt autópályán. Az tényleg kevés. De nemrég vezettem újra zsigulit, annak ellenére, hogy az 1990-es években tök jól elvoltam vele, most már ritka durván kevés volt...Vezettem az 1.8-as hibridet, nekem nem volt kevés.
De mint mondtam, nem vagyunk egyformák...
@blg: Egen, papíron az E100 Corolla is erősebb volt, mint a Golf, aztán a Golf mégis egy rakéta hozzá képest. Azóta nem hiszek a lóerő-fetisisztáknak, pusztán a lóerő még a tömeget is figyelembe véve nem árulja el azt, hogy viselkedik az autó, ha rálépsz a gázpedálra.Örültem volna, ha kipróbálhattam volna előre, de egyszerűen sehol sincs ilyen tesztautó. A hatchback és a kombi már az 1.2-es turbós motort kapja (az például volt a Schillernél), az 1ZR-FAE csak a szedánba kerül. De mondjuk pont azért mertem választani, mert egy kiforrott és megbízható motor hírében áll...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Azzal nem tudok mit kezdeni, h v.ki fel, h keves lesz. Ez szamomra nem ertelmezheto.
Ha felek, elmegyek es kiprobalom. Mi igy tettunk. Mind2 tipust elkertuk 1-1 hosszuhetvegere majd levontuk a megfelelo konzekvenciat.
Tovabba azt irta, h nagyreszt varosban es mivel otthon az autopalyazas kicsit mast jelent, mint errefele igy tovabbra is azt mondom, h igenis a felhasznalas modjatol fugg, h az 1.8 megfelelo-e vagy sem.Ha v.ki fel, h gyenge lesz es megteheti/nem erdekli az ezzel egyutt jaro extra koltseg akkor felolem aztan latatlanban is beikszelheti a 2.0-as valtozatot.
Ahogy itt elottem is irtak: nem vagyunk egyformak... (szerencsere)[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
En meg azzal nem tudok mit kezdeni, amit irsz, most mar harmadszor valtasz nezopontot.
Az otthoni autopalyazas amugy szarabb mint az itteni, mert otthon letolnak, itt meg nem. Az meg, hogy itt lehet 200-al is menni, senkit nem erdekel, mert ugyis 20 km-enkent Stau van.Te is dontottel valami alapjan, es most tedd a szivedre a kezed, es mondd azt, hogy ha nem lett volna 2.0 eppen a kovetkezo 1-2 honapban, megvetted volna nyugodt szivvel az 1.8-at is, mert raadasul olcsobb is.
(#7913) Cifu: Egyetertek, a LE onmagaban keves, a nyomatek is szamit, meg persze az auto sulya, de meg a valto attetelezese is. Szamomra a 10 feletti kg/LE arany alulmotorizaltsag, alatta mar hasznalhato egy auto.
-
vadger
tag
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat.
Ma megyek a Sakurába egy körre egy 1.8-cal... Mondjuk nem hiszem hogy lesz lehetőségem meghajtani pl autópályán, de meglátjuk mik lesznek a tapasztalatok.
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
No.01
őstag
A mi peldank nem epp a realis donteseken alapul. Ha ugy lenne akkor eleve nem gondolkodtunk volna egy listaaron kozel 12M-ba kerulo auton. (ujfent privat velemeny)
Tovabba en siman bevallaltam volna az 1.8-as valtozatot is, ha a mi korulmenyeink masok lennenek.
A letolas meg megint mas kerdes. Arra szvsz nem az a megoldas, h akkor te is nyomod, mint a hulye. Villog, belemaszik a s*ggedbe, rangatja a kormanyt? Tessek csak! En szepen lehuzodom azt had menjen a barma ha annyira siet. Mar reg kinottem abbol, h ezek engem barmilyen szinten befolyasoljanak.Vegye mindenki azt ami neki jo. Ennyi!
-
Tin
veterán
En megvettem volna a 2.0 TS-t, de nem jott ossze. De 1.8-at semmikepp nem vettem volna helyette, meg olcsobban sem, mert en kevesnek ereztem, pontosan autopalyara. A letolas meg nyilvan nem erdekel senkit, csinalja, de ha allandoan otthon hasznalnad, teged is zavarna, mert pszichesen idegesito, a rendorok meg leszarjak. Itt kint nem jellemzo.
Az 1.8 is siman jo lehet annak, aki elotte nem probalta a 2.0-t. De en, ha elkotoltottem volna ennyi penzt egy autora, akkor biztos hogy nem a "vegulis eleg" kategoriat vettem volna.
-
Megvolt a váltóolaj csere az automata avensisen , ugyan azon típusú gyári Toyota WS ment bele ami benne volt. A 10 éves soha nem cserélt régit megnéztem...kevéssé pirosas inkább barna nem áttetsző, talán már nevezhető sötétbarnának. Szagra nem kellemetlen, sima olajszaga van. A nívón sötétpiros volt de alul meg barnás cucc jött ki.
Váltásban semmi nem változott, nem volt vele baj eddig sem de azért látszik hogy ezt sem örök életre tervezték hiába reklámozzák úgy.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
vadger
tag
Na megvolt a tesztkör, hát elég rövidke volt, kb 2-3 km a telephely körül... Mindenesetre persze városban nem volt vele gond, ugrott amikor kellett, olyan 80-ig kihuzatva is dinamikusnak tűnt, pedig sárgán világított a tank piktogram, reméltem hogy nem áll meg alattam (Amúgy erre válaszolhatna valaki, ha kifogy a tank, akkor az akksiban lévő hatótávval még el tudok navigálni 1-2 km-t?) Hátul a helyet kicsit kicsinek érzem magam mögött, pedig nem vagyok nagydarab, 173 centi. Főleg a lábtér kevés, első ülést lehet feljebb kellett volna állítanom. Viszont az tuti hogy kell bele a tech csomag, nekem legalábbis, nagyon nehéz átlátnom hol van az eleje-hátulja. Egy metálfényes 1.8 Comf+Tech pont beleférne a keretembe, 10ezret kellene ráfizetnem, meglátjuk, hogy döntök majd (még versenyben van néhány másik modell, nem Toyota). Köszi mindenkinek még1x.
[ Szerkesztve ]
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
nagyúr
MasterDeeJay: 10 év és hány km után volt csere, ha szabad érdeklődni?
vadger: Minden Toyota hibrid úgy működik, hogy nem figyeli a tank állapotát. Ha kifogy a benzin, és az elektromos motor már elégtelen a gyorsításhoz vagy haladáshoz, akkor megpróbálja beindítani a benzinmotort. Ha háromszor nem sikerül, akkor hibakódot ír, és egyes esetekben az is előfordulhat, hogy ezzel együtt leáll, és a hibakód miatt akkor sem fog elindulni, hogy ha megtankolod utána az autót. Egyes Prius tulajok azt írták, hogy nagyon kis sebességgel, de el tudtak még pár km-t autózni a kifogyás után egyébként a legközelebbi benzinkútig. De erősen nem javasolt ezzel kísérletezni....BTW a tesztkör mindenhol ilyen pár km-es kis karika. A következő lépcső az, amikor hétvégére odaadják a tesztautót. De ahhoz már általában csókosnak kell lenni, vagy legalábbis komoly vevőnek tűnni (nekem fel sem ajánlottak ilyen lehetőséget ).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7923 üzenetére
Hát nem bizalomgerjesztő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
vadger
tag
Komoly vevő lennék, mármint elég komolyan gondolkodom hogy ezt válasszam, bár mivel céges autóról van szó, azt hallottam az ilyen ügyfeleket nem ugrálják körbe, a viszonylag nagy (bár más gyártóknál még nagyobb) flottakedvezmény miatt.
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
nagyúr
Korábban írtam, hogy a Toyotánál tapasztaltam eddig a legkevésbé azt, hogy körbeugrálják a vevőt. Ford és Hyundai kereskedésekben sokkal többet "masszírozzák" a vevőt, hogy őket válassza. Tavaly Opel kereskedésben tapasztaltam (igaz csak kísérőként) ugyanezt, ott például a tesztvezetés a konfigurálás után felvetették a hétvégi tesztautót, igaz három héttel későbbre...
Úgy tűnik a Toyota olyan jól megy, hogy ott kevésbé foglalkoznak a vásárlóval, legalábbis eladás terén...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
nagyúr
Nem 1.8al 1.0al pályáztam évekig.
Nem turbo sima szívóval.
IGO volt 140re beállítva, hogy bemondja a "rosszcsont túl gyorsan mész"t mert különben rendszeresen túlléptem. GPS szerint olyan 150-155fele volt a vége, óra szerint 165-170.Persze előzésnél vissza váltás, hogy 3500 fordulat meglegyen és 6000 környékéig huzattam. Soha nem éreztem kevésnek, alulmotorizáltnak. Eközben megy a sírás az 1.0 turbosoknál, hogy csak 120-130le meg csak 200nm. Az kb duplája mint amit az 1.0am tudott ja és 1600tól végig megvan a 200nm 6000ig. Nem 1600nál 50nm, hogy lepadlozod és 10secig amíg el nem éri a 2500+t nem történik semmi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Csabroncka
addikt
Valaki nem tudja elképzelni milyen 250-300 Nm alatt az élet. Hovatovább minden olyan autóst aki a nagy átlag 150 - 200 Nm-es nyomatékú autókkal flangál egyenesen életveszélyesnek tartja. Aki tisztában van az autója képességeivel az tudja, hogyan vezessen, ez pozitív és negatív nyomaték és teljesítmény irányába is igaz
"in medias res"
-
diablo1984
veterán
+1
Adom, dízeleim voltak világ életemben, most hálisten kikoptam belőlük, maradt egy 1.0-ás yaris 2 és egy h astra 1,4 benzin, cirkálni ezekkel is lehet, igaz a yaris valszeg corolla versora vagy h astra kombira lesz cserélve, mert nem maradt családos utazó autónk( ha az 5 ajtós h astra nem számít annak), de egyébként el lehet lenni nyomaték és 100ló+ nélkül is.... -
Dare2Live
nagyúr
"Hogy egy 10 kg/LE-s kocsival lehet közlekedni? Én is évekig közlekedtem ilyennel. Lehet használni egyedül. Aztán beülnek melléd, pár csomag, és vége...."
1.4 szivó benzin IX20al mentünk Gardara 4en fullra pakolva. 90le 1200+kg alapból. A tetőn csomagtartó, box. Azon + benne két surfdeska, 3 vitorla, 2árbóc, két bumm meg ami nem fért be a csomagtartóba, 4személyre azért kell cucc. Sztem nem voltunk messze a megengedett ösztömegtől ami 1710kg.
Végig pályáztunk figyelnem kellett ne menjek 130-140 felett simán bírta az 1.4. Nem éreztem, hogy bárhol vége lenne.
Ellenben a homlokfelület miatt simán behörpintetet a 12+litert....Szóval ez kinek mi. Én jól el vagyok ezekkel a mások szerint rémítően "alul motorzizált" dolgokkal. Soha nem volt olyan bivaly autóm mint az 1.8as hibrid.
más/érdekesség: Egy model 3 kb 20KWt eszik 130nál. Tehát ~27le teljesítmény kell neki, hogy tartani tudja ezt a sebességet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
Jóvan gyerekek örömmel vettem hogy itt mindenkinek elég a szívó egynégy pályázni.
-
Tin
veterán
Miért sértődnék meg?
Csak szimplán azt gondolom, hogy ez amolyan önigazgolás. Azért mert valaki racionálisan vagy anyagi megfontolásból vesz gyenge autót, azzal nincs baj. De ha utána nekiáll magyarázni hogy ez mennyire jó, az már - számomra - arcpirító. Ennek adtam hangot, sértődik a fene. Nekem aztán mindegy ki mivel jár, én csak nem ámítom önmagam.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Csabroncka #7942 üzenetére
Számomra nem ez jött le, inkább az arról való győzködés, hogy minek jobb, ha ez is megfelelő.
Nézd, ha valaki szerint egy ezres vagy 1.4-es szívó autó is bőven elég autópályára és minek jobb - mert nekem ez jött le -, az szerintem önmagát áltatja. De nem gond, millió ilyen ember van...
-
Drizzt
nagyúr
Nekem is, foleg videki cimekrol. Viszont Hyundai mintha itt jobb szinben lett volna feltuntetve. Kozuluk osszesen egy volt az, aki joval kesobb visszahivott. A tobbi kereskedo nem is reagalt semmit. Az nem tudom mennyit nyom a latba, hogy az Ioniq hybrid erdekelt volna, s abbol epp modellvaltas volt.
I am having fun staying poor.
-
nagyúr
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
reEnd
csendes tag
Sziasztok!
Nemrégiben lettem tulaja egy használt Avensis-nek (T25, 1.8), tegnap (hideg motornál) arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítő tartály teljesen üres. Ma vezettem ~3 órát és utána meleg motornál úgyszintén teljesen üres volt a tartály. Létezik, hogy annyira alacsony a hűtőfolyadék szintje? Semmi hibára utaló jel nincs egyébként a kocsiban, de szeretnék utánajárni, hogy mi a helyzet a hűtőfolyadékkal.
Válaszotokat előre is köszönöm! -
KTTech
veterán
Hát, elég érdekes lett a fordítás... mondjuk ismerem a lehetőségeket (pár eszközhöz készítettem), és néha egyszerűen nem lehet jól megoldani. Ilyenkor jobb maradni az angolnál, arra vannak optimalizálva a szövegmezők.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Ülésezik a hardveregylet
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Villanyszerelés
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- További aktív témák...