Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter789

    senior tag

    ha nem áll fix kerek értékekre (természetesen csak pillanatokra ha mozog a kép) a vsync-el, akkor az a vsync nem aktív! vertical sync, vagyis akkor engedi váltani a framebuffert, amikor a jobb alsó pixelt is kiküldte a dac és éppen áll vissza az eltérítő mágnesmező célkeresztje a bal felső sarokra (digit megjelenítőnél persze ilyen fizikailag nem történik, de logikailag igen)

    most hogy próbálgatom, látok más értékeket is 60Hz mellett, és lehet pont ez a gond! 45, 40 stb... amikor 60Hz mellett 40fps-t erőltet a vsync, akkor az azt jelenti hogy minden 3 kiküldött képre csak 2 változás jut, vagyis lüktet az egész. de mivel az a 40 még csak nem is fix 40 minden esetben, hanem nézelődve állandóan ugrál, ezért végképp káoszos az a lüktetés...

    60Hz / 60fps mellett 16.666ms ideje van a vpu/gpu-nak, hogy a framebufferbe belepumpáljon egy új képet. ha ennyi idő alatt nem képes ezt végrehajtani, akkor ugye nem teljesül a 60fps > a félkész következő kép helyett a jelenlegit kell kiküldenie... tehát lesz 16/33/50 stb ms késése a képnek... ha nincsen vsync, akkor a félkész képet is hajlandó kiküldeni a dac - az előző képterülettel kiegészítve a hiányosságot. ha nem túl alacsony az fps, akkor ez csak apró képhibákat okoz (gyors oldalmozgás esetén a kontrasztos függőleges éleknél kis törés), de a látvány folyamatos marad...

    abu véletlenül nem jár néha erre? valószínűleg ő korrektebbül össze tudná foglalni :)

Új hozzászólás Aktív témák