-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond
#60322
üzenetére
Én meg hosszabban, hogy érthető legyen. A GPU egy heterogén multiprocesszor. Van egy rakás különböző féle-fajta részegység benne, amelyek írják/olvassák a megosztott L2-t. Compute shader esetén viszonylat sok értelme van az L2 cache-nek, mert elég jó hit rate érhető el. Akár sugárkövetésnél is van értelme az elsődleges sugaraknál, mert azok koherensek. Másodlagos sugaraknál már ez megszűnik, így ott már az L2 cache nem igazán ér semmit. A BVH esetében is van némi értelme. Ezek mind olyan feladatok, amelyekben elég nagy hit rate érhető el. De vannak emellett olyan feladatok is, amelyekben nem olyan jó. Persze a tile-alapú leképezés segít, de valójában a ROP blokkok egy rakás gyorsítótársorral dolgoznak. Ezek egy része az L2-be kerül, de ugye ennek kapacitása véges, így idővel a VRAM-ig kell menni. Ebből a szempontból az L2 sosem volt jó, mert nagyon alacsony a hit rate. Ezért van a GPU-kon olyan brutál széles busz, meg gyors memória, mert ezt az alacsony hit rate-et kompenzáljuk vele. A másik opciója ennek ugye az Infinity Cache, ami védőhálóként felfogja az L2-ből helyhiány miatt kidobált gyorsítótársorokat, és esélyes, hogy a ROP blokk megtalálja őket az Infinity Cache-ben, nem kell elmenni a VRAM-ig. De ehhez elég nagy gyorsítótár kell még, és teszem azt 128 MB-nyi gyorsítótárral is csak 50% körül van a hit rate a Navi 21 esetében 4K-s felbontáson. Képzeld el azt a szegényke 4 MB-os L2-t. Ilyenre szintén volt az AMD-nek anno mérése, és 8 MB-os cache esetében van 10% környékén a hit rate. Persze a cache felépítése is fontos, például az RDNA 3 jobban használja az Infinity Cache-t, de itt nem drámai a különbség. Az AMD szerint nagyjából olyan hit rate van 96 MB-os IC-vel a Navi 31-en, amilyen 128 MB-os IC-vel a Navi 21-en. Tehát a strukturális háttér fontos, de annak javítása nem okoz drámai előnyt, azt az extra kapacitás hozza.
#60324 GeryFlash :
1) Az NV-nek ez a CPU-limites dolga egy nagyon specifikus tényező. Nem minden játékot érint, mert bizonyos dolgok szükségesek ahhoz, hogy előjöjjön. Például az, hogy a Microsoft és ne az NV ajánlásait kövesse egy fejlesztő a D3D12 leképező írásakor. Mert ugyan a D3D12-ben mindkét cég utazik, de több helyen homlokegyenest ellenkező dolgot ajánlanak.
2) Azért raknak bele több cache-t, mert heterogén multiprocesszorok a GPU-k. Attól, hogy a ROP-ok hit rate-je nem túl jó, még a compute feladatoké jellemzően az. Csak ugye egy játékban döntő tényező a ROP, tehát ez rontja a működést.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 750W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Xiaomi Redmi 14C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3849, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

