-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
lo_jo
senior tag
válasz
lanszelot
#16797
üzenetére
Így nagyon más a dolog. Akkor ne joystick legyen az első beruházás, mert eléggé célhardver, ha nem jön be, adhatod el. Vegyél egy alap, sima irodai membrános, de teljes méretű billentyűzetet. Amíg nincs teljes home cockpit, addig bizonyos gépekkel mindenképp kelleni fog a billentyűzet+egér. 12 gombom van a TM T.Flight Hotas X-en (ez nem számít soknak, sőt), mégis nagyon sokat kell egérrel babrálnom, ha például autopilot-ot használok.
-
lo_jo
senior tag
válasz
RubbishBin
#16796
üzenetére
Egyébként nem lenne ezzel semmi baj. A flight sim közösségnek is jó, ha csak 100 casualból 1 lesz olyan érdeklődő, hogy beleássa magát a témába és elkezdi komolyabban venni a dolgot, még ha nem is lesz hardcore sim játékos, ahogy magam sem tartom annak. Viszont ahhoz kéne egy kis türelem és magunkba tekintés, hogy ha valami a sim közösség majdnem egyhangú véleménye szerint jó (nem tökéletes, bőven vannak hibái és nem csak a bugok), de nekünk nem megy, akkor nem valószínű, hogy a játékban és sokezer másik véleményben van a hiba. Az viszont tény, hogy pl. az FSX kicsit jobban szájbarágós volt egy kezdő vagy casual számára, mint itt a 8 leckés flight school. Elmagyaráz dolgokat, de nagyon pongyolán, én is sokat magyaráztam pl. a trimelésről, autopilot használatról az érdeklődő, de egyébként casual ismerősöknek. Ők viszont nagyon nyitottan állnak a dologhoz, hetente jó, ha 1-2 órára előveszik majd, míg én jelenleg szinte minden hobbi időmben repülök, de az az 1-2 óra minőségi és szórakoztató élmény lesz számukra, ahogy most megcsináltuk a saját TFFJ kihívásunkat, lesz még it Paro és Lukla, London City, Grand Canyon és hasonló érdekességek, amik tudom, hogy nekik is kihívás lesz, de segítségekkel bőven teljesíthető kontrollerrel is.
-
lanszelot
addikt
válasz
RubbishBin
#16791
üzenetére
De nem az en billentyuzetemmel.
Mint irtam nem hasznalom jatekra csak netezesre.
Ilyesmi billentyuzetem van.
Erted mar mi a gond?
Soha se jatszottam ilyennel, lehet hogy tetszene, de lehet 10 perc utan meh
Ezert nem akarok kolteni. Ha tetszik 70e ert is veszek joyt amin van eleg gomb, csak tudnom kell, tetszik e.tobbi kedves hozza szolo:
Az a gond nagyon szuk korben gondolkodtok. Mindenkinek minden ugyanaz, mindenki egeszseges, mindenki szereti amit en...
Es ha valaki normalisan leir valamit, lokjunk oda egy szot, "nekem mukdik", es rugjunk meg bele mert hogy kepzele, hogy az en forumomba bele mer irni.
Inkabb le irtatok volna, hogy csak kontrollerrel hogy toljatok, mert itt mindenki feszulten figyel erre a megoldasra. -
lo_jo
senior tag
Ja és zárójelben
A MS kicsit túlmarketingelte szerintem az egészet, olyanoknak is vonzó lett a "keresd meg a házad" és a látványos grafika miatt, akik abszolút nem szimulátor vénájúak. Erre még rátett egy lapáttal, hogy VR-ék és Nessaj kaptak egy nappal a megjelenés előtt hozzáférést. Mindkettőnél a szemem és a fülem vérzett, olyan botrányosan repültek és akkora ostobaságokat mondtak mellé. (Valószínűleg ugyanezt érzné egy IRL pilóta, ha az én repülésemet látná
) Viszont nagyon széles réteget elértek, a gamepass miatt pedig nagyon széles a réteg, aki ki is próbálja, majd óriásit csalódik. Ez továbbra sem egy casual játék, akármennyi segítséget is állít be az ember, a gép nem fogja tudni, hogy te hova akarsz menni, nem fog neked trimelni tökéletes level flightot, így mindenkinél az lesz, amit a két említett csatornán láthattunk: +/-20k ft/m "emelkedések" és "süllyedések", amik inkább dobhártyarepesztések és zuhanások. Ja és persze megjelent xboxra is, ahol főleg nem az a réteg szokott játszani, aki flight simes. Ez sosem lesz Tom Clancy's HAWX vagy Ace Combat 7, ez egy casual gamer számára 2 óra után halál unalmas szimulátor. -
lo_jo
senior tag
Több ismerősöm is xbone kontrollerrel nyomja, tegnap épp TFFJ leszállásokat csináltunk, mindenkinek sikerült. Ja, ők be tudják állítani a controlsban, bár a default beállítás náluk hibátlanul ment. Ha elég lenne hozzá 1 kontroller, nem lenne szimulátor.
-
fatal`
titán
válasz
lanszelot
#16789
üzenetére
Ott a Flight School VFR-hez, kiindulásnak jó. Ez egy szimulátor, ennek megfelelően utánajárást igényelnek/igényelhetnek a repüléssel kapcsolatos dolgok. Study level gépekhez (perpillanat még nincsenek, a default gépek nem ilyenek) többszáz oldalas manual van.
Billentyűzet és egér bizonyos dolgokhoz a joystick mellé is kelleni fog, pláne nagygépes repülés esetén, ugyanis nem lesz a joyon sem 150 gomb.
-
lanszelot
addikt
válasz
bazccka
#16787
üzenetére
nem jatszhatsz xbox kontrollerrel, mert lehetetlen.
Xbox konroller + billentyu esetleg.
De meg ekkor is ott van hogy csinalj valamit amit nem ir ki mit kell csinalni.
Ez inkabb gondolat olvasas.
Nem mindenki jatszott a regivel, vagy hasonlo jatekkal, hogy tudja tutorial nelkul.
Ha vki leirja amit tapasztalt az nem hoborges. -
Jadro
veterán
válasz
lanszelot
#16785
üzenetére
Sajnos ez tényleg élvezhetetlen bill+egér kombóva, pedig az FSX egész jól elmuzsikált vele. Kell egy 20 ezres joystick nincs mese. Azzal viszont megy flottul, élvezhetően ezt meg tudom erősíteni a saját tapasztalataim alapján.
Az már a te döntésed, hogy neked mi fér bele és mit ér meg az egész.
-
bazccka
tag
válasz
lanszelot
#16785
üzenetére
Jó van akkó, hőbörögjé' itt, mint valami óvodás. Én xbox controllerel játszom, és tökéletesen megy vele. Egyébként pedig nem kellett volna hiányozni a számítástechnikai alapismeretek fakultációról, talán akkor menne, hogyan lehet telepíteni egy driver-t és beállítani egy hardware-t.
-
lanszelot
addikt
válasz
bazccka
#16782
üzenetére
20e se adok ki, hogy kipr0baljam, talan tetszik.
Ha nem akkor meg kidobom a kukaba a joystick ot.Kontrollerrel nem iranyithato, a tutorial 1 ben mar a billentyu nyilakat kell hasznalni, majd folyamatosan billentyut, es a kontrollerrol semmit se fogad el. Keptelenseg megnezni egyaltalan milyen egy ilyen fajta jatek.
bazccka; olvasd el kerlek amit irtam.
-
Razor18
tag
válasz
m0h0senator
#16783
üzenetére
A figyelmes olvasás sokat segít: Xbox controllerről beszélt, csak a tényszerűség kedvéért. Az már viszont igaz, hogy szimulátor megfelelő controller nélkül nem élvezhető.
-
lanszelot
addikt
Hello,
MSFS nagy csalodas let nekem.
En nem tudok billentyu egerrel jatszani, ezert van xbox kontrollerem.
Ez viszont jatszhatatlan kontrollerrel.
Ahhoz hogy kiprobaljam vegyek 50e HUF ert egy joysick ot....phff hat persze.
Tobbszor probaltam, de a tutorial 1es palyan se tudok atmenni.
Sose jatszottam ilyennel, es semmit se ir mit tegyek, de varja hogy megtegyem.
Ugyesen meg lett irva a jatek....xart se er a grafika, ha az iranyitas f0s.
-
Gudi
tag
Sziasztok! Végül sikerült beállítanom minden funkciót már tudok jókat repülni .. Várakozáson felül teljesít a GTX 970, a TNB 930-al médium beállításban sűrűn lakott városok felett 1440p nem esik 35-40 alá az FPS!!
Ugyanez a 747-el már csak 20, de még az is tök jó szerintem. Én általában úgyis csak kisgépekkel fogok repülgetni, mert engem igazából nagyrészt a tájban való gyönyörködés motívál az FS2020-as repülésre. Szóval minden rendben...köszi a segítségeteket! -
macy
addikt
Nem tudja valaki, hogy a 787-es IFR repülés közben miért kacsázik jobbra-balra az útvonalon? Nem tudom, hogy én nem állítotk be valamit vagy más bibi van. Kétszer repültem vele Budapest - Fiume útvonalat, egyenesen még nem repült, tiszta vízszintes hullámvasút volt az út.
-
sanzik
senior tag
köszönöm a válaszokat mindenkinek!
-
Korcsii
őstag
válasz
sanzik
#16772
üzenetére
[link]
Nem nagyon csináltam ilyent, de igazából saját felelősségre besorolsz célszerűen egy iskolakörbe (akárcsak VFR), ha szabad a pálya simán leszállsz (nem tudom alapból van-e UNICOM, de VATSIM/IVAO hálókon biztos, akkor ott jelzed a szándékaidat).Süllyedés megkezdésének a helyét (bármilyen típuson) ha nem jelzi a T/D (Top of Descent) pontot a gép, akkor egy gyors fejszámolással lehet belőni:
a = utazómagasság (ft) / szokásos süllyedési varió (pl. 1500-2000 ft/min)
b = reptér távolsága (nm) / várható átlagsebesség addig (kts)
Amikor a=b (percre átszámolva), akkor ideje süllyedni.
Nagyobb gépek ki is rajzolják, hogy a beállított magasságot hol éred el, szóval az alapján meg gyerekjáték utánaállítani a variót - ha nem jelzi, akkor meg egy kis matek, de menni fog ez érzésre is.Van még egy olyan opció is amúgy (nem tudom mennyire használatos, főleg előre tervezetten), hogy IFR to VFR, azaz menet közben szólsz a rádión, hogy "CANCELLING MY IFR FLIGHT" és onnantól VFR szerint folytatod.
-
válasz
sanzik
#16772
üzenetére
IRL be kell jelentkezni, ha nincs válasz (mert pl. az info éppen nem működik, sok kis füves reptéren csak hétvégén vannak kint pl.), akkor ugyanúgy jelenteni kell a szándékot és a pozíciót (leszállási szándék, harmadik forduló, final, majd hogy gurulásból merre térsz ki a parkolóra). Ez azért kell, mert lehet más forgalom is, így te is hallod őket, és egymásnak is tudjátok nyugtázni a jelentéseket, vagy éppen jelezni hogy nem fog menni, várj a sorodra.
-
lo_jo
senior tag
Próbáld ki a littlenavmap-et, bár nem tudom, hogy oldható meg tabletre, nekem második monitoron van. IFR tervezésre és VFR követésre használom.
@sanzik Ugyan nem vagyok pilóta, mint Korcsii, de IFR-re elsőre mindenképp olyan gépet ajánlanék, ahol van autopilot és olyan repteret, ahol legalább irányítás van, Nyíregy nem ilyen, próbáld a visszautat, akkor az approach szépen irányítani fog a megfelelő magasságra. Ha live weather és traffic beállítások mellett mész, akkor érdemes figyelni a szélirányt már a world mapen és az alapján kiválasztani a megfelelő pályát. Ha pedig tervezésnél IFR low altot vagy high altot választasz, akkor megjelennek a választható megközelítések is a pályákra.
-
Korcsii
őstag
válasz
sanzik
#16765
üzenetére
(Nem repültem még irányítással FS2020-ban, így csak IRL:)
Ma egész nap Dél, Dél-Kelet felől fúj a szél, szóval 13 irányon van inkább szembeszél, valószínűleg azért jötte k a gépek is onnan. A 31R pályát te választottad/tervezted, vagy az ATC adta?
[link]
Csak Nyíregyháza INFO van, ami max tájékoztat csak az időjárási és forgalmi információkról. Hogy ez mennyire van modellezve, azt nem tudom. -
wollnerd
aktív tag
Igen, egy plugin. Ami innen letölthető. (Ott van a használati infó és egy Github-ra vezető link is.
Nagyon egyszerű használni, én már ki tudtam próbálni, sőt egy tableten megnyílt böngészővel is el lehet érni (ugyanazon a hálózaton legyen a tablet & a gép is) ha a localhost helyet a géped saját ip címét írod be a címsorba. (CMD-vel az ipconfig paranccsal lehet kideríteni), miután elindítottad az exe-t (a repülés elindítása után!! (nem kell ahhoz felszállni csak légy a parkolóban vagy kifutópályán a repcsivel))
Nagyon jó. A jobb felső sarokban van egy réteget ábrázoló gomb, ott be lehet pipálni hogy tértereket (airspace) (is) mutassa! -
sanzik
senior tag
Több amatőr kérdésem is lenne....
Eddig csak repkedtem random, ma volt az első tervezett utam.
Egy LHBP-LHNY útvonalat szerettem volna lerepülni Icon A5 géppel.
IFR repültem, kaptam is útvonalat, semmi gond, mondom gps van csak megyek a szines vonalon, meg tartom a magasságot azt nem lehet baj.
Egyedül a rádiózást hagytam a másodpilotára.
Gépet én indítottam, taxiztam a kifutóra, bár elsőre rossz helyre álltam fel, de átmentem a túloldalra 31R kifutóra.
LIve air traffic és időjárás volt még bekapcsolva.
Első meglepetés, hogy mire odaevickéltem a kifutóra, rámengették a Qutar311-es járatát, szemből éppen szállt le.
Mindegy gyorsan elosontam, nem lett baj, felszálltam.
Az út eseménytelen volt. Viszont mikor Nyiregyházához közeledtem akkor tudatosult bennem, hogy azt honnan fogom tudni, hogy mikor kell elkezdenem ereszkedni és milyen tempóval? Vártam valami rádió forgalmat is, hogy hova kell leszálnom, de semmi.
Mire kiszurtam a repteret vizuálisan, már késő volt. Tettem egy nagy fordulót és végül leszáltam.
Kérdés, hogy meg lehet ezt tervezni valahogy máshogy, pontosabban a játékon belül? Vagy csak azért volt ez mert nyiregyháza kis reptérnek számit, azt nincs ott senki?
-
buke
tag
dareal :
cintula187 : sajnos nekem is hasonló a helyzet, ha nagy repterek közel vannak egymáshoz és csak kicsivel is növelem az (live vagy sima ai %-ot) elkezd a reptér ( repterek ) közelében töltögetni, ilyenkor leesik az fps pár másodpercre. Rosszabbik eset, ha be se tudok lépni, mert levág az egész program. Szóval az ai-val valamit kellene kezdeni, mert ha lesznek add onok ott aztán folyamatosan gond lesz. Egyenlőre az mp.-t be se kapcsoltam.
-
cintula187
addikt

Emelem kalapom -
dareal
tag
Galéria, jól áll a portolás.
köv héten béta -
cintula187
addikt
Graz - Innsbruck -ot repültem az imént. A viharos idő, a rengeteg felhővel most eléggé megakasztotta a gépet. PEdig a GPU-CPU nem pörgött maxon. Aztán a sok Multiplayer traffic a reptér körül. Egy számjegyü fps -em volt.

-
fatal`
titán
Egyébként a gép arrébbpakolása, hogy megnézzek egy területet az megszűnt? Csak a slew mode maradt?
Régi FS-ben a térképen lehetett vonszolni a gépet meg beállítani a magasságot, egyszerűbb volt.
-
Jadro
veterán
válasz
Korcsii
#16749
üzenetére
Sajnos nincs meg a flight plan, mert próbálgattam az útvonalat és felülírtam. Ferihegy-Zágráb volt az útvonal, low-level IFR volt egyébként és Daher TBM 930-el repkedtem.
Legközelebb majd figyelem akkor ha ilyen van és igyekszem pontos adatokat gyűjteni, mert szeretném megérteni.
Ugyanezt a kört megtettem utána High-level IFR módban. Az utat simbriefben kreáltam, majd betöltöttem FS-be és ott még mókoltam a felszállási és leszállási pályákkal (nem tudom ezt hogy hívják szépen) illetve az approach patternekkel. Ez lett belőle: [link]
Azt hiszem itt is volt kis ATC korrekció egyszer felfelé, de utána mondta hogy térjek vissza az eredeti tervhez és azon repüljek. Ez így tetszett.

Eddig kikapcsolt traffic mellett próbálkoztam, de ennél pl már be volt kapcslva és találkoztam gépekkel.
wollnerd: Ez a kistérkép amit használsz egy mod? Honnan beszerezhető? Szebb és informálisabb mint az eredeti.
-
sanzik
senior tag
Csak azért írom le hátha valakinek hasznos infó lehet gépigénnyel kapcsolatban.
i5 7500, 16 GB ram, 1660super
1060 6GB kártyát cseréltem le, ez a mostani konfig is minimumnak tűnik ha olyan beállításokat használonk, hogy ki is nézzen valahogy a játék.
Viszont én 5760x1080-ban játszok 3 monitoron, szóval ez a konfig sima full HD-ben biztos használhatóbb. Nem tudom mennyi fps van, nyilván nem sok, de nem is diavetités a játék.
Alapból high beállításokra rakta magát, de azon azért kellett modosítani.
A földön, reptereken vannak probémák az akadozással , de a levőgőben folyamatosan fut.
A procit nem hajtja 100%-on, de a GPU-t igen, a memoria sem fogy el. Viszont a GPU ram az fullon használva.
Ja és külön beraktam egy 120 GB ssd-t, amin csak ez van. Ráfér, még maradt is 16 gb hely, egyelőre..
Próbáltam hdd-n is használni , nem éreztem különbséget hdd vagy ssd között. -
Mintha valamit változtattak a domborzaton. LHSA 16-osról felszállva Balaton felé, eddig elég lapos volt, most meg azért valamennyire pontosabb. Garminon vettem észre, hogy mi ez a domb előttem, másik repteret választottam véletlenül?
Grafikai beállításaimon nem változtattam semmit. -
Jadro
veterán
Próbálgatom a repülési terveket elkészíteni és aszerint repülni. Simbrief segítségével sikerült is, be is reaktam és megyek előre ahogy írja. Amit nem értek az a rádió. Ha a terv szerint haladok a KOPRY pont felé a mellette lévő 17500 ft magaságban (és ez a legmagasabb pontja az útvonalnak, akkor rádión miért akarnak felzavarni FL240-re? Repüljek a rádió szerint?
Tanulom még erősen ezt az egészet, de nem egyszerű.

-
Razor18
tag
A Warthog throttle gombjait csak nálam nem látja a program? A tengelyek rendben, de a nyomógombok nem csinálnak semmit...
-
Razor18
tag
Urak,
a bugok-ról szóló visszajelzéseket melyik felületen lehet elküldeni a MS-nak?
Köszi
-
lo_jo
senior tag
Az autopilot hibátlanul működik, csak egy kicsit reálisabb lett, mint az FSX féle ALT benyom, GPS-re kapcsol es Approach bekapcsol. Ahogy a 320neo is közelebb van az Airbus X féle (és valós) autopilothoz, mint az FSX butított alap verziója. Viszont szerintem röviden nem is lehet elmagyarázni, magyar videóról nem tudok, angollal viszont tele a yt, igazi pilóták többen is elmagyarázzák az összes gépet, IFR-t, ILS-t, stb.
-
Vesa
veterán
Ez így van, azonban hasonló -pontosabban kapcsolódó- szabadalmak sokasága még mindig él, így jogi bizonytalansággal erősen terhelt a kérdés. Emellett pedig az FFB piac elenyészően kicsi volt, tulajdonképpen az Sidewinder-t leszámítva, ha az MS nem tolta volna annyira a 90-es években, még ennyi sem lett volna. Drágítja a terméket, bonyolítja a technológiát, cserébe nem jelent értékelhető eladásnövekedést. Ezért nem foglalkozik vele szinte senki. A joyok piaca FFB termékek nélkül sem túl nagy, sajnos.
-
Gudi
tag
köszi, megoldódott a trotthle probléma... nem tudom mio volt a gond, lehet, hogy ezt a próbát a gázzal akkor prógálgattam, amikor a levegőben volt.. és amikor újra kezdtem a reptéren, akkor már símán működött..a Cessna Caravánt jól ismerem, -mert az esetek 90%-ban azzal repülgettem- ezt itt megint meg kell tanulni, pl az autopilot sem akar működni.. de nem fárasztalak, majd valahogy rájövök..
-
lo_jo
senior tag
Azért, mert ha külön tengelyre teszed, akkor lesz egy X+, ami a csúszka felétől felfele és egy X-, ami a csúszka felétől lefele számít, tehát -100->0->+100 lesz az útja. Ha egy tengelynek számítja, akkor pedig az X 0->+100 úton jár, cserébe külön gomb kell a reverse thrust-ra vagy toggle vagy hold formájában. Nálam is ugyanígy mozog a fehér csík feletti görbe, de azzal nem foglalkozok, gázkarnál úgyis teljesen lineárisra állítom, 0 deadzone. Nálam gyönyörűen megy a fordulat felfelé, ahogy tolom a gázkart előre a TM Hotas X-szel.
-
Vesa
veterán
Szabadalmi és piaci okokból nincs már szinte egyetlen FFB-s joy sem, de a téma igen hosszúra nyúlna, inkább bele sem kezdek.
RCH663
Köszi, ezeket néztem már, de az elsőn nincs HoneyComb, a másodikon pedig nem sok látszik a szerkezetből. A sín az fém azt láom, a felfogatás és maga a szerkezet az műanyag, de ezzel a kialakítással ettől még lehet jó.Aki pedig full immerziót szeretne, vegyen ilyet.

-
Gudi
tag
Köszi a válaszokat! Az a helyzet, hogy amiket leírtál már túljutottam persze, ennyire azért megértettem... de figyi:a sensitivity-nél ha a fehér csík az elején van, akkor a pont a görbe tetjén van, ahogy tolom felfelé a csúszkát jön lefelé, és akkor ér le, amikor a csik a felénél tart. Ha tovább tolom a gázt, akkor megindul felfelé és megy fel a felső pontig. Ez nem is érdekelne, de ahogy a repcsiben nézem a gázkart, és működtetem a csúszkát gyönyörűen megy felfelé, de a motor nem reagál rá!.. A beállításnál van SingleX axis, meg van SingleX + és külön -.Ha az utóbbival próbálom állítani, vagyis külön állítom az increase-t meg a decrease-t, akkor reagál, de úgy, hogy félig tolva a gázkart semmi, a félnél pedig egy kis idő után teljes gázt ad.. már állítgattam az érzékenységén is, de semmi. A csűrő és a magassági kormánynál is van sima X, és Y axis, meg itt is van plusz meg minus, de itt a símával tök jól tudtam beállítani a kormányokat, a trotthle-nél miért nem lehet? A camera ügyben egy keveset léptem előre
-
Korcsii
őstag
[Kivégzi a DirectX 11-et a két új konzol]
Ezt csak így itt hagynám...
Nem mai hír, csak most figyeltem fel rá, FS előtt pont egy nappal jött... -
Jadro
veterán
Mivel próbálod az irányítást? Ugye nem billentyűzetről beszélünk? Ha nekem sikerül repülni, akkor kb mindenkinek menni fog.

Kb két hete láttam először flight simet közelről és most ismerkedem a repüési alapfogalmakkal. FSX-et bepróbáltam gyorsan a 2020 megjelenés előtt, hogy kb mire számítsak - természetesen billentyűzettel és egérrel. Ott még ez úgy ahogy működött is, de 2020-ban lett nagy pofáraesés. Pontosabban tetőre. Kb 4 felszállásnál egymásután tetőre raktam a gépeket még a kifutó vége előtt és gyorsan rendeltem joystick-et. Azzal simán tudok repkedni, most a Neo autopilot funkciójával és az ILS-szel ismerkedem, de nem tűnik lehetetlen küldetésnek.

Jó móka ez, tanulom a repülési térkép olvasást is. Látok jó sok kihívást.
-
lo_jo
senior tag
Ennyiből én személy szerint a problémát sem értem a throttle-lal kapcsolatban, de így próbáld: controls beállításoknál felül kiválasztod a joystickot, bal oldalon sensitivty és a felugró ablakban figyeled a fehér csíkot a görbe alatt. Mozgasd a két végpont között a throttle-re szánt beállításod. Ha a legalsó pontjánál szürke a csík és a legfelső pontjánál fehér, akkor jó. Ha nem ezt látod, akkor a joystickot valamiért nem szereti. Ha ezzel rendben vagy, akkor bal oldalon alul a filtert átállítod ALL-ra és szépen egyesével végigmész mindenen, ami kell, azt beállítod a joystick megfelelő gombjaira vagy felül a billentyűzetet kiválasztva ott a megfelelőre. Angol tudás nélkül is elég jól megoldható egy fordítóval, egyszerű, ráadásul repülésben és repszimben általános fogalmakkal van tele az egész. Kamera beállítás is itt lesz, nekem arra a next-prev pilot postition van a le-fel irányra állítva a hat switchre, a jobb-bal nézés a jobb-bal irányokra és a reset az egyik gombomra. Külső nézetből van a sima és a drón. A simát lehet a hat switch-csel irányítani vagy egér jobb klikkel, a drónra pedig van külön billentyű minden funkciójára.
-
Gudi
tag
A régi szép időkben, - amikor a Kozma Andris gyönyörűen elmagyarázta a second life-n az FSX javasolt beállításait - pillanatok alatt meg lehetett érteni annak is, aki nem tud angolul. Az is igaz, hogy az ennek a tizede sem volt, de pont elég is volt ahhoz hogy az ember biztonságosan tudjon repülni és a legjobbat hozza ki a gépéből. Ezzel az FS2020 -al egész más a helyzet, legalábbis a számomra. mindent át kell értékelnem amit tudtam az FSX-ben, itt jóformán fel sem tudok szállni rendesen...
Még nem sikerült beállítanom például a trotthle-t a csúszkával, pedig állítottam az érzékenységén is, de össze vissza pörgeti a motort, aztán még a kamerát sem tudom használni körbenézésre.. stb..egyébként a fent megjelenő menüben kell folyton állítgatni a különböző nézőpontokra? Szóval nem is álmodom egyelőre multiplayerban való részvételre, pedig annak idején jókat repültünk együtt (pl. Korcsii, White, stb) és nem volt gondom. Szóval szenvedek ezzel, de nem adom fel, ha már megcsináltam erre a gépemet...Nincs valami gyorstalpaló a neten, ahol tanulhatnék néhány dolgot?
Bocsi a nyavajgásért, de tudjátok ugye, hogy én már nem ahhoz a korosztályhoz tartozom, akiknél a kötőszavak számomra valami ismeretlen informatikai fogalmakat takarnak..
-
-
-
Azért annyit hozzátennék, hogy erősen típusfüggő a dolog, én pl. IRL sem repülök olyan géppel amiben szarvkormány lenne, és nyilván ugyanezeket vagy a hasonló típusokat keresem a szimulátorokban is. Számomra így értelmetlen pénzkidobás lenne egy yoke, bár persze rámegyek néha pl. egy c152/172-re, vagy yoke-al rendelkező nagyvasra is fun-ból, hiszen ha már ott vannak, akkor miért ne..., minden dolgot tök jó kipróbálni ami repül, de nem ezek jelentik a fő csapásirányt (nekem).
Van egy tippem amúgy arra, hogy egyáltalán miért létezik a kétfajta kormánytípus, de nem igazán találtam rá a neten megerősítést. Még "hivatalos" helyeken is azzal jönnek (pl. Wikipedia), hogy a yoke-al sokkal inkább érezhető a gépnek a mozgása, mert nem fly-by-wire, ezért használja pár gyártó előszeretettel. Ez persze óriási butaság, sokkal több gépben van direkt tolórudas vagy éppen bowdenes center stick mint yoke, a fly-by-wire már erősen jelen kori úri huncutság. Meg hát egy yoke miért ne lehetne ugyanúgy fly-by-wire... Szóval szerintem egész egyszerűen mérnöki döntés és tervezés kérdése volt a dolog adott típusnál, amit sokkal inkább a kabin műszaki (pl: milyen kormánymozgató mechanikák legyen, és hogy/hol legyenek azok elhelyezve?) kialakítása határozott meg (és nem az ergonómiai), esetleg üzleti döntések. Talán a side-stick az egyetlen olyan képződmény, aminél már arról szólt a dolog, hogy ne takarja ki a pic keze/szeme elől az előtte tornyosuló touchscreen és gomb halmazt.
Úgyhogy én mindenkinek azt javaslom, hogy a kedvelt típusaiban levő kormánynak megfelelő eszközt vegyen, hogy nagyobb legyen az immerzió (már ha van erre igény, de hát miért ne lenne, ettől (is) szimulátor a szimulátor), mert ezen kívül zéró értelme van a dolgonak. Ha pedig ugyanannyira szeretünk repülni side/center stick-es légijárművel mint yoke-ossal, nos, az k****nagy szívás a pénztárcánkra nézve

dareal: ez nagyon jó hír, köszönjük!
-
dareal
tag
lehet lattatok mar, de postolom ide is.
MSFS ala elkezdtuk portolni a HungaryVFR-t -
vlevi
nagyúr
válasz
sanzik
#16716
üzenetére
Jó a joystick, a hotas, nem is erről van szó, hogy vacak lenne.
IL-2, LockOn, és egyéb vadászrepülő szimulátorhoz egy nagyon jó alap.
De a Flight Simulatorban sokkal finomabb irányításra van szükség, és ahhoz egy másik fajta irányítás kell, és ezért gondolom úgy, hogy itt minőségi ugrás van. Nem az összeszerelés minőségében, vagy más tulajdonságban, hanem abban, hogy ez a szarvkormány realisztikusabbban közeliíti meg az FS világát. A gázkarnál pedig a teljesítmény, az üzemanyag keverék, a légcsavar állás működtetése, a két hajtómű külön vezérlése, vagy a gázturbinás gépekre jellemző üzemmódok állítása az, amit egy HOTAS-al nem nagyon tudsz megcsinálni.
Az, hogy ezen kívül még hány extra gomb van a vezérlőn, és azzal mennyi billentyű kombinációt tudsz kiváltani, az valóban már csak egy extra, a G25-ön lévő 2db gombbal is el lehet lenni.
Controllerrel is játszani az Assetto Corsát, vagy a Dirt Rally-t, de annál még egy vidámparki céllövöldés egypálcás kormány is jobban hasonlít az igazira.A Saitek (Logitech) rendszere pl. egyáltalán nem drága, az én véleményem szerint.
[link]
Igaz, már nem nagyon van raktáron belőle, de 50eFtért egy szarvkormány, és hozzá a gázkar vezérlés az egyáltalán nem sok pénz.
Ennél persze többet tud az említett Honeycomb, de annak már tényleg sokkal magasabb az ára, itt már valóban bejön az a kérdés, hogy ki mennyire veszi komolyan, kinek mennyivel hajlandó többet költeni erre a játékra. -
sanzik
senior tag
Lehet rosszul fogalmaztam. Belépő szintű joystick meg egy felsőkategoriás yoke nagyon más kategória, de a játékbeli teljesítményemben nem hiszem,, hogy nagy különbséget lehetne felfedezni egyik vagy másik használatánál.
Iracingben egy felsőkategóriás pedál tud körönként pár tizedet jelenteni, ami ott azért sokat számít, mivel az egy verseny és a jobb teljesítmény könnyebben jön ha van pénzed ezekre a drága cuccokra. Persze ha kimagasló tehetség vagy akkor egy krumplival is jobb időt mész az egész mezőnynél.
Szóval ott engem már kicsit frusztrált, hogy ha javulni szerettem volna akkor meg kéne vennem egy sokkal jobb pedált drága pénzért.
Itt azért most van egy t16000 hotas, ami ugye belépő szint, de azért megold mindent és egy full komolyabb yoke-al is csak a feeling lesz más, mivel versenyezni nem kell szerencsére. -
RCH663
aktív tag
-
lo_jo
senior tag
válasz
sanzik
#16710
üzenetére
Ha jól tudom, jópár szimulátorban a mai napig G25-tel tartanak pályacsúcsokat. Egy szintig jobbá tesz a hardver, ez nagyjából addig tart, amíg a 900/1080 fokot eléred egy 180 vagy 270 fokhoz képest, a direct drive meg a szíjas ffb már ugyanúgy immerzió növelés. A joystick szerintem itt ez a szint, bár a yoke talán annyiból más, hogy egy másik mozdulatot igényel, nem csuklóból forgatod a forgáspont körül pitch-hez, hanem előre-hátra tologatod és elfordítod a hosszanti tengelye körül a rollhoz. Talán jobban érezteti egy potméteres vs load cell fékpedál hasonlat, teljesen más féktechnikát igényel. Még FS2004-et és FSX-et is nyomtam kontrollerrel, mert nem voltam benne biztos, hogy a legolcsóbb HOTAS is "kiszolgálná" az árát, aztán végül mégis megvettem és nem bántam meg. Ma meg ott tartok, hogy az én szintemre elég lenne a Logitech/Saitek yoke+throttle, mert annál többet tényleg nem szánok rá, ahogy kormányból is megelégszem a G29-cel, ismerve a hibáit és hátrányait nekem jó kompromisszum.
-
RCH663
aktív tag
-
Vesa
veterán
válasz
sanzik
#16710
üzenetére
Ha nem csak polgárihoz használod, akkor inkább egy jó HOTAS rendszer. Azzal lehet harci szimezni is, vagy űrszimulátorozni is. A yoke az immerziót növeli elsősorban, lévén maga a szenzor itt is olyan, mint egy stick-ben.
Egyébként kíváncsi lennék ennek a HoneyComb-nak a belére, mert a Saitek is ott vérzik el. Full műanyag az egész szerkezet (kivéve a csövet és a rugókat persze), a fogaskerekek és a felfogatás is vacak máanyag. Nem tudom, a HoneyComb mit tud belső szerkezet szinten, de ha az is műanyag, akkor nem biztos, hogy adnék érte ennyi pénzt.
-
vlevi
nagyúr
válasz
sanzik
#16710
üzenetére
Itt azért egy Logitech Wingman Joystickhez képest (az van most) egy szarvkormány, és egy normális gázkar, ami ráadásul konfigurálható a különböző géptípusokhoz, nagyon sokat ad az élményhez.
A szarvkormányon ráadásul sok kezelőszerv kapcsolói is rajta vannak, nem kell alt-shift-numlock-8 billentyűkombinációkkal vacakolni.
pl. a régi Saitek szarvkormány csak 90°-t fordul összesen, míg a Honeycomb 180°-t. Ez majdnem ugyanaz, mint a régi Logitech Formula Force 180°-s kormányelfordulása, és egy G25 900°-a közötti különbség. És igen, onnantól felfelé már olyan sok pluszt nem ad egy újabb kormány az autószimulátorhoz, mint amennyivel többe kerül, hiába Directdrive, meg izé. -
sanzik
senior tag
Hát nekem az autószimulátorokra van nagyobb rálátásom.
Ott egy csúcs kategóriás kontroller sok százezerért a feelingen kívül ad egy egy kis javulást is az eredményekhez. Egy verseny játékban ez sokat számít.Itt azért szeretném azt hinni, hogy egy belépő szintű kontroller és egy profi cucc között csak az érzésbem és a precizitásban van különbség, de mivel nem kell versenyezni senkivel egy polgári repülő szimulátorban, ezért nem fogok beleőlni rengeteg pénzt kontrollerbe csak, hogy versenyképes legyek.
Persze jó cucc, ki ne szeretné, és ha megengedhetném magamnak nekem is lenne....
-
sanzik
senior tag
Üdv!
Elkezdtem a gépem kicsit feljavítani a játékhoz.
i3 7100 helyett lett i5 7500, 8 giga ram helyett 16, most a vga választás jönne 1060 6 GB van és lehetőségeim vagy egy 1070-et agy egy 2060-at engedne meg. Nem igazá tudok dönteni. Nagyon nem akarok várni, hogy mi lesz ha kijönnek az új kártyák hatalmas árzuhanás akkor sem lesz, ahogy eddig sem volt a múltban. Mit vegyek?
Illetve viszonylag jól fut kompromisszumokkal, de néha meg meg akad, ilyen mikro lagok vannak. Kevés a memória vagy az számít sokat ha ssd-re telepítem és nem hdd-re?3 monitorral játszom 5760x1080 felbontásban, de az oldalsó monitoroknak torz a képe egy kicsit és az sincs megoldva, hogy a monitor káváit vegye figyelembe. Ez elég fura. Iracingben ez gyönyörűen meg van oldva külön rendereli mind három monitorra a képet a progi. Bízom benne, hogy ezt itt is meg tudják oldani majd.
Ha valaki esetleg tm 16000 hotast szeretne, ugye most nem nagyon kapni, de nekem sikerült tegnap egyre rácsapni az alzán, szerintem nem is volt több, ráadásul elég jó áron. Szoval érdemes csekkolgatni naponta többször is. Ez már itt figyel az asztalon és nem felbontott hanem új termék volt.
-
Vesa
veterán
válasz
schawo
#16691
üzenetére
Én 99 körül kezdtem komolyabban, és valóban ez ment akkoriban. Alig tudtunk lerepülni úgy egy utat, hogy közben ne zuhogjon ki 1-1 kolléga a session-nől.
Volt egy Svéd?? vadászpilóta is a klubban, a nevére már nem emlékszem sajnos, aki néha repüléseket szervezett, vagy vizsgáztatott? (erre sem emlékszem, jó rég volt, én pedig hülyülök), csak az maradt meg, hogy leszállás közben kilőtte az egyik hajtóművet és úgy kellett letenni a gépet. Meg az IRL sztorijai arról, hogy Gripennel repült éjjel de elment az elektronika a gépen...
Klub találkozók is jók voltak, főleg ha sikerült meghívni 1-1 Maléves 737, vagy Fokker kapitányt.
-
Vesa
veterán
válasz
RubbishBin
#16698
üzenetére
De mit streamel a felhőn? A METAR adatokat szedi live, de maga a megjelenítés a grafikus motor része, az lokálisan a gépről fut. Valami más hiba lesz az, nem stream...szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- One mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- Torrent meghívó kunyeráló
- Az 5 legnagyobb bénázás a mobilpiacon idén
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Eladó Honor 400 5G 8/256GB / 12 hó jótállás / AJÁNDÉK KEMÉNY TOK / CSAK KIPRÓBÁLVA VOLT
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3584
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
- Microsoft Surface Laptop 4 13.5" Ryzen 5 4680U 6magos! 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS4010
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Az VFR, IFR, ILS, PAPI, LOC és ezek társairól tudom mik, de a IRL-ről egy nukkot se... 
) Viszont nagyon széles réteget elértek, a gamepass miatt pedig nagyon széles a réteg, aki ki is próbálja, majd óriásit csalódik. Ez továbbra sem egy casual játék, akármennyi segítséget is állít be az ember, a gép nem fogja tudni, hogy te hova akarsz menni, nem fog neked trimelni tökéletes level flightot, így mindenkinél az lesz, amit a két említett csatornán láthattunk: +/-20k ft/m "emelkedések" és "süllyedések", amik inkább dobhártyarepesztések és zuhanások. Ja és persze megjelent xboxra is, ahol főleg nem az a réteg szokott játszani, aki flight simes. Ez sosem lesz Tom Clancy's HAWX vagy Ace Combat 7, ez egy casual gamer számára 2 óra után halál unalmas szimulátor.


Ugyanez a 747-el már csak 20, de még az is tök jó szerintem. Én általában úgyis csak kisgépekkel fogok repülgetni, mert engem igazából nagyrészt a tájban való gyönyörködés motívál az FS2020-as repülésre. Szóval minden rendben...köszi a segítségeteket!

Persze jó cucc, ki ne szeretné, és ha megengedhetném magamnak nekem is lenne.... 
