-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Tavaly október óta használt Tungsram +120% H7 izzóm (a bal oldali) elhunyt a héten..
Még keresem az utódját. -
darvinya
titán
Már el is feledkeztem róla, hogy tegnap visszakaptam Mondeo-t.
Valamilyen dugót nem raktak vissza, emiatt folyt a motor olaj.
Na…mindegy, majd kiderül, hogy jó lett-e.
Viszont ma éreztem, annyi erőt, hogy bal első sárvédőt lecseréljem.
5 óra szöszmötölés, és sűrű tervezők felmenői emlegetés mellett kicseréltem.Már csak a dadogást Kellene megoldani.
Mert 0302-es error hol elmúlik, hol előjön.
Viszont nem találok új befecskendezőt. -
Joker88
őstag
válasz
molnarpeter
#38494
üzenetére
köszönöm a mindenre kiterjedő választ -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Joker88
#38493
üzenetére
Lehet vinni bármikor. Vizsga napja +2 évet kapsz, kivéve lejárat előtti utolsó hónapban (akkor bukta nélkül hosszabbodik lejárat +2 évre). Vidd minél később, de kérj időpontot jó előre, várhatóan év elején le lesznek rohanva a vizsga állomások, hacsak nem hosszabbítják a vírushelyzetet - ha utóbbi megtörténik, akkor viszont egyáltalán nem is vinném el

-
Joker88
őstag
a kocsinak a műszakija február 7.-én lenne esedékes. Ellenben január-februárban nemigazán leszek elérhető,külföld.. Mikor lehet ilyen előrehozott vizsgát tenni? Olvastam egy hónapot is itt a neten,olvastam 15 napot is..
-
ReFleXx
addikt
válasz
diablo1984
#38490
üzenetére
de nem az olaj fogja megoldani a motor problemat, meg nem is az olaj hibaja ha a motor eszi
figyelembe veve, hogy mindket olaj ugyanazon specifikacioju volt es megfelelt a Ford eloirasoknak
nem attol jo/rossz egy olaj h a motor eszi vagy sem -
#27070592
törölt tag
válasz
diablo1984
#38488
üzenetére
Arról nincs vita hogy a piaci szereplők egy része haszonállatnak nézi a fogyasztókat és kizárólag a profit számít.
A Mannolnak is volt már visszahívása UK-ban, félrecimkézett olaj miatt. Beszédes a Mannol angliai inportőr neve: Jevgenij Lizko
De pl Castrol olajról is lehet olvasni hogy amikor egy gyár szigorított a használható olaj követelményein, a Castrol simán átcimkézte ugyanazt az olajat és eladta drágábban.
-
darvinya
titán
válasz
diablo1984
#38488
üzenetére
Olaj zaba, nem olaj miatt szokott lenni, hanem a nem jó tömítő dugattyú gyűrű miatt.
-
diablo1984
veterán
válasz
#27070592
#38479
üzenetére
Mint korábban is írtam, többnyire rövid távos benzines opelünkben 6000km után zabálta, addig nem, másik olajnál(eurol) a 10e km-t rátöltés nélkül kibírja.
Egy időben mindenbe én is azt raktam, de párezerrel drágább az eurol, q8, mobil, azokban jobban meg tudok bízni, mint a mannol-ban. -
#27070592
törölt tag
Ezt a videót akartam linkelni.

Én úgy vettem az autót, lötyögő váltókarral, de sejtettem hogy csak ez a baja. Találtam egy elég tűrhető minőségű szilikontömböt, abból faragtam bele új betétet. Alátét plusz zégergyűrű, azóta nem lötyög. "Zsíros" érzete van a váltásnak.Ha magad cserélnéd a motorolajat, tudnád használni a maradék Formulát, átöblíteni kicsit az olajjáratokat. Vagy elküldheted nekem is, majd elhasználom

Igazat adok a szerelődnek, ha tényleg semmi baja a kuplungnak akkor fölösleges bolygatni. A bowden javítása (jó esetben) sokkal kisebb meló. -
robertka
tag
Én most cseréltem ki a hűtőtartó kereszttartót de így hogy y régi teljesen rozsdás volt még így is 2 szer nehezebb volt mint az új Iharos márkájú. Az új kb 0.5mm-es lemezből készült, nem tűnik nagyon masszívnak de feltettem. A gyárit meg elraktam mert lehet inkább lehomokszóratom és jó lesz az még egyszer
-
n1nja
tag
Na tegnap mentem vele. Az első pár váltás volt "nehezebb", de azt betudtam a hidegnek. Utána semmi problémát nem vettem észre. Remélem így marad.
Más:
tudnátok ajánlani tolatókamera szettet? Kell kamera (befúrható, felfúrható, mindegy) meg egy monitor is. Nem hátrány, ha van LED vagy bármi fényforrás a kamerán. :)
Köszönöm. -
flymi
addikt
válasz
#27070592
#38479
üzenetére
Már én is fél évente cseréltetem az olajat és a szűrőket, nem érdekes mennyit megyek vele. A sok városozás, rövid távok megölik az olajat (is). Ha ez évente így 20 ezres helyett 40, akkor annyi.
Most a Motorcraftos olaj ment bele a Formula után, szerintem rendben van. Csak nem tudom mi legyen a maradék ~1,5 liter Formula olaj sorsa...
Szűrőkből továbbra is Mann-Filter preferált.
Jövő héten váltó olaj csere + megnézzük a bovdent, mert elég lötyögős a váltás már egy ideje. Korábban már láttam róla videót a YT-on, ahol elfáradt a műanyag elem a végén. Lehet csak ennyi baja van.
Jó lenne kuplungot is kicserélni "hamáregyszer", de szerelőm szerint amíg nincs baja ne piszkáljuk, polcon eláll.
Mondjuk nyugodtabb lennék ha már a Luk lenne benne az előző tulaj által belerakott AZMT helyett.Gondolom ha megveszem majd tavasszal az új hűtőt, akkor ahhoz a tartó gumibakokat meg a leeresztő csavart is külön meg kell venni... + új hűtőtartót is kap, a másik már rozsdás. De lehet csere után megnézem menthető-e, mert akkor rendbe rakom. Jó lesz talonba. Szerencsére a bölcső jó állapotban van.
-
#27070592
törölt tag
válasz
diablo1984
#38465
üzenetére
Én sem vagyok Mannol dealer, de volt már az autóban és nem tűnt fel hogy gond lenne vele.
Csendes volt a járás, nem füstölt, nem ette. Persze nem állítom hogy bármilyen szempontból jobb lenne mint a Formula, az gyakrabban került bele, de különbséget nem tapasztaltam.
Másrészt én félévente mindenképp cserélem, annyit bírnia kell. Ha nem bírná, annak azért híre volna.
Váltó olajat is Mannolt vettem, még nem cseréltem le de az lesz a következő projekt. -
troll81
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#38477
üzenetére
De jó

-
troll81
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#38470
üzenetére
Liqui moly 5w30 Mk1 focus gurulgat vele és szereti.bevalt nekem.
-
ReFleXx
addikt
válasz
SECTORnooB
#38460
üzenetére
bo 1 hete azt toltottem a Fiestaba, de elotte is mindig Fordos olajat kapott. Amugy Castrol gyartja mint az elodjet is.
-
darvinya
titán
válasz
diablo1984
#38469
üzenetére
Meddig használsz egy olajat, 30.000km?
Mert 10.000km-nél majd 2-5x ár nem hozza be az állítólagos minőség különbséget.
Ez kb. olyan, mint a gyertya kérdés.
Most tapasztalom, hogy ittrium és irídium között tényleg 10.000km a különbség.
Hiába raktam irídiumot, nem lett jobb az autó, s csak az injektor tisztító segített.
Irídiummal meg úgy lehet járni, mint amit kiszedtem.
Törött, darabhiányos, stb, mert addigra fárad el.
Ha nincs szerencse, akkor az egész hengerbe kerül, mire elfárad.
Na, akkor lesz gyertya csere helyett motor.generál, ha nem kukázza az egész blokkot.
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
diablo1984
#38469
üzenetére
És melyik az az olaj 2-3 ezerrel drágábban mi felől egy csepp kétség sincs?
-
diablo1984
veterán
válasz
Zoli-bácsi
#38467
üzenetére
Én már írtam korábban a tapasztalatomat vele, nem hiába fárad el 6000km alatt az az olaj. Olcsó, de ha valakinek nem kenyérre kell, akkor dobjon az árához 2-3 ezret és vegyen olyat ami felől egy csepp kétség sincs. Ez az én véleményen, de mindenki maga dönti el mit rak a kocsijába, a bárdis olajszűrő is csak létezik, azt is biztos használja valaki.

-
válasz
tomszli11
#38457
üzenetére
Első körben kérdés, hogy milyen obd? Ha csájníz féle, akkor az a fesz érték szerintem ott nem szentírás, az tuti. Ha pedig valóban felmegy ennyire akkor az szerintem nem jó jel... Nálam még 5000 közeli fordulaton is stabilan 14,8V a max, nem szalad feljebb. Töltésrendszerre sem ártana rámérni, lehet a feszszabályzó kezdi megadni magát...
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
diablo1984
#38465
üzenetére
Bár egyszer valakitől megkaptam hogy Mannol bérenc vagyok (
) de én még most sem értem hogy mi baj van vele? Kb 300ezer km-t mentem Mannol Ford specifikációs olajjal, és semmi negatív hatását nem tapasztaltam. -
gabor9991
addikt
válasz
SECTORnooB
#38460
üzenetére
Én korábban 10 évig a gyári ford olajat vettem évente, egyben maradt tőle a motor

Viszont ezt a motorcraft olajat már inkább lecseréltem elf sxr 5w30ra tudja a
FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D szabványokat is.8900 forint 5L.#38458 subaruwrc
Ha sikerült, vasárnap jöhetsz hozzám is

-
#27070592
törölt tag
válasz
SECTORnooB
#38460
üzenetére
A fáma szerint ez a Ford Formula olaj utóda, de nem csak névváltoztatás volt, ez az olaj már teljesíti a WSS M2C 913D-t is.
A jó ár véleményes. A 913D-t teljesíti a Mannol 5W30 is, de olcsóbb. (a minőség vitatéma, állítólag a Mannol litván finomítóban készül, orosz nyersolajból, aztán ez vagy érdekel valakit vagy nem.. nincs rossz híre, hamisításról még nem hallottam, nem úgy mint pl a Castrol GTX kapcsán) -
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Ford motorcraft 5w30 al kinek van tapasztalata?
És miért van ilyen jó ára? -
tomszli11
tag
válasz
darvinya
#38454
üzenetére
A légtömeg mérő valszeg rendben van.
Ami gyanús még az az hogy a feszültséggel valami nem oké, a szondában, a P0136 hibás szonda feszültsége nem akar feljebb menni semmit, nyugalmi állapotban van.
Ha minden igaz akkor a gázadási feszültség kb. 14,6V.
Az OBD szerint nálam ez felszalad 15,6-16 V is néha, nem tudom hogy ez jele lehet valaminek. -
tomszli11
tag
Sziasztok!
Teljesen tanácstalan vagyok...
Korábban már írtam, hogy gondjaim vannak a 2005-ös Ti-VCT Focusommal, de most tetőzik a gond.
Check Engine gondja van már hosszú ideje, mindig is lambdaszonda hibát dobott amit cserével korrigáltunk.
Minden szondája gyári és jól működő frissen cserélt darabok.
Egy OBD eszközzel olvasva viszont ez egy folyton visszatérő hiba amiből mára már csak ez az egy hibakód maradt (Ha sokáig nem törlöm akkor bezavar a B1S1 szondának is - itt még nem).
lambda hibáról a OBD olvasás
Szóval esetleg van valami tanácsotok hogy jó szondák esetén mit lehetne kezdeni a P0136-os hibakóddal?
Előre is köszönöm a segítséget! -
gabor9991
addikt
válasz
patomi
#38449
üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy van az eurotax ami egy jó alap arra hogy nagyjából megállapítható legyen mennyit érhet az adott autó amennyiben az állapota, futása teljesen átlagos, de ezt nem köteles a károsult elfogadni, ha tudja bizonyítani, hogy az autója a baleset pillanatát megelőzően az átlagosnál többet ért mert mondjuk fel volt újítva a komplett futómű plusz volt rajta 4 új gumi , új fékeket is kapott meg még a vezérműszíjat is épp előtte cserélték ki és mondjuk erről még számla is van akkor ezekkel valószínűleg meg tudja győzni a biztosítót, hogy az autó az átlagot képviselő eurotax számításhoz képest mennyivel is ért többet.
-
Vaze
őstag
válasz
Ulenspiegel
#38434
üzenetére
Koszonom szepen
-
gabor9991
addikt
válasz
bali93
#38447
üzenetére
Pótszemle szokott lenni miután megbontják az autót és olyan sérülés is látható ezután amit megbontás előtt nem lehetett látni de esetedben ez nem opció hiszen első körben gtk-t mondtak rá.
A kárkori értéket viszont vitathatod, nem vagy köteles elfogadni az ajánlott összeget, de neked kellene bizonyítani hogy az autó többet ért ép allapotában mint amit ők számoltak. -
bali93
tag
válasz
radi8tor
#38445
üzenetére
Igen, konkrétan mivel zárva volt a csomagtartó az ütközéskor, így a csomagtérajtó begyűrődésekor felhúzta a alvázlemezt, amin az ajtót fogadó elem (nem tudom hogy hívják, zár?) ül.
Légzsákok nem nyíltak.
@radi8tor: igen, elől csodával határos módon csak karcolások keletkeztek meg a rendszámtábla gyűrődött, szóval "csak" kozmetika.Van értelme ilyenkor fellebbezni, vagy újabb kárszemlét kérni? Zöldfülű vagyok, ez első autóm és az első ilyen károm is...
Btw, javításra 1,1-1,5M Ft-os ajánlatokat kaptam...
-
gabor9991
addikt
-
patomi
őstag
válasz
gabor9991
#38437
üzenetére
Épp ezt mondom, hogy nem érdekli őket a hahu, meg az sem nagyon mennyit toltál bele. Eurotax a szentírás. Alkudozni lehet velük. Pereskedni is lehet, csak nem biztos, hogy megéri. Régebben is így volt.
Egyébként nem ennyire kisarkosított a helyzet, tény viszont, hogy a piaci ár felejtős(esetleg a közelébe lehet alkudni)
Roncsérték a roncsbörzén derül ki. Aztán vagy odaadod annyiért vagy nem. -
gabor9991
addikt
válasz
bali93
#38438
üzenetére
Akkor a roncsérték 250 lehet mert a gtk a piaci érték maximum 75 százaléka.
Gyakorlatilag 1M-ra becsülték az autó értékét az nem annyira arcpirítóan kevés.
Nem tudom ennyiből tudnál-e találni olyat ami megfelelő lenne helyette, ha van a hahu-n hasonló évjárat/felszereltség/futásteljesítményű autó drágábban akkor azt érdemes lenne jelezni a biztosító felé, és kérni hogy számolják újra a te autódra kalkulált összeget is annak alapján.Ezen kívül az új autó átírásának költségét is pluszban ki kell fizetniük.A te autód sérülése.nem tűnik súlyosnak így képről, egy csomagtér fedél egy hátsó lökhárító plusz alá a merevitő és a műanyag lökhárító tartó szerintem összesen megvan 100ezerből már csak az kérdés a karosszéria többi része mennyire sérült de 750-ből szerintem még számlával is javítható lenne számla nélkül meg nettó 590-et fizetnének.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bali93
#38438
üzenetére
Sajnálom, a biztosítók sajna ilyenek. Én is megtapasztaltam már többször hogy csak egy kis részét fizetik a teljes kárnak. Persze ez múlhat szerencsén is, hogy épp olyan a kár amikor teljes összeget fizetnek, de 11 éves autó esetén ez esélytelen.
Elől mi bajod lett? Hűtő sértetlen?
-
bali93
tag
válasz
gabor9991
#38435
üzenetére
Csatoltam a képet, hogy mennyire lett benyomva a hátulja. Csomagtérajtó, lökhárító borítás, merevítő és díszléc cserés, de a szerviz szerint fenéklemezt is javítani kell, ill. huzatópadra is fel kell majd tenni... 750k-ban maximalizálta a biztosító a fizetendő összeget... Az autó amúgy üzemképes, a mai napig használom.
Az eddig kapott szerviz ajánlatok "természetesen" bőven efelett az összeg felett vannak, emiatt még nézelődöm. "Röhej", amúgy hogy összetörnek, és még én fizetek rá.
-
gabor9991
addikt
válasz
patomi
#38436
üzenetére
Én meg pont lesz@@nám hogy ők mit számolnak ha a kocsi sokkal többet ér mint amit ők gondolnak, ha mondjuk nemrég költöttem rá 2-300 ezret akkor az ne érjen már annyit mint egy 600 ezret futott extaxii vagy például megnézzük a hahu-t az egész jó alap minek mi a valós ára, ha adott autó ér mondjuk 1M forintot akkor én magam az 500 ezres erotax árral biztosan nem hagynám becsapni.
A biztosító nem egy hatóság hanem egy piaci alapú vállalkozás teljesen természetes hogy megpróbálja a lehető legkisebb összeget kifizetni, szerintem az esetek többségében sikerül is mert az emberek elfogadják hogy a biztosító azt mondta hogy annyi és kész, sőt még ezt is fokozzák azzal amikor számla nélküli javítás esetén csak a nettó összeget utalják át.
A roncsérték se lehet akkor magas, ha eleve a piaci árat alacsonyra vették. -
gabor9991
addikt
válasz
bali93
#38433
üzenetére
Mekkora volt a sérülés hogy gtk lett?
Kollégám most meg megnézni/megvenni egy 2008-as igaz benzines nem dízel focust amit 1,69M-ért hirdetnek(13 éves autó szerintem elképesztő drága ennyiért) bár a tiéd dízel, de fiatalabb, feltételezem a biztosító piaci értéknek nem ilyen 5-600 ezret számolt.
Hasonló sérülése volt az enyémnek is 400+ ezres kárt vett fel a biztosító ehhez képest kicsit több mint 20 ezerből megvolt a javítás
Bontott alkatrészekből szerintem jó áron rendbe lehet szedni egy ilyen autót, szerencsére van hozzá minden. -
Ulenspiegel
tag
FordPass-nak hívják az applikációt, mind az Apple, mind az Android telefonokra letölthető a megfelelő store-ból.
Használata egyszerű, minden fontos információt látsz az autóról (olajszint, km óra állás, remote ajtó nyitás-zárás, szervíztörténet stb.), beleértve a helymeghatározást is.
A gyári navi rendszert ne sajnáld. Ritkán van hozzá frissítés és sok gond van vele. Éppen ezért egyetlen egy szakértő, hozzáértő sem javasolja, mindenki az Android Auto-n és az Apple Carplay-en keresztül működő navikat ajánlja (Google Maps, Waze, Apple Maps, Sygic), mert ezeket havonta-háromhavonta frissítik és sokkal megbízhatóbban működnek. Én sem kértem az autóba.
Hasznos oldal, amit érdemes olvasgatni.
-
bali93
tag
Sziasztok!
Pont a szervizből jöttem haza a Focus-ommal, amikor az M3 bevezető szakaszán az első lámpánál állva belémjöttek hátulról, majd beletoltak az előttem lévőbe... Ránézésre nem tűnt vészesnek a kár (begörbült csomagtartó, az eleje nagyjából megúszta), a kárszemlén viszont gazdasági totálkárt állapítottak meg, szóval jelenleg olyan autójavítót keresek, ahol karosszériával is foglalkoznak és nem kell a világ összes pénzét munkadíjra rákölteni (néhány budapesti nagyobb szerviztől kértem be ajánlatokat, horror). Tudtok ajánlani esetleg kisebb megbízható szervizt Pest megyében?
Köszi!
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Segítsetek, kérlek.
Eddig kinyomócsapágyra gondoltam, mint hibaforrás, már kezdtem is megbarátkozni a kuplung- és egyéb dolog cseréjével, de...Hibajelenségek:
- Menet közben néha nehézkes a váltás. Beugrik sebességbe, csak mintha át kellene tolni valamin, olyan érzés.
- 2 nap állás után kb. 4x kellett lenyomnom a pedált, hogy R-ből ki tudjam venni (abban hagytam megálláskor). Az autó rögtön megmozdult, ahogy benyomtam a pedált, de a váltókar nem akart.
- Néha érezni a pedálon a váltásokat, főleg a 2-esbe visszaváltást, továbbá előfordult, hogy induláskor bedadogott, mintha kezdő lennék.Aztán jött egy fordulópont, R-ből 1-be váltásnál egy pici döccenés, majd azóta minden fokozatot akár 1 ujjal lehet pöccinteni.
Váltóolaj idén volt cserélve, fékfolyadék is friss, maxon van, alsó motortartóbakot tavaly kapott újat.
Ezek alapján mire gondolnátok?
Focus mk1 1.6b 2002 IB5 váltó
Köszi.
Üdv. -
Vaze
őstag
válasz
SECTORnooB
#38420
üzenetére
Hat latod ez van,de mar tul tettem magam rajta,van tomtom meg telefon,mar csak rakel jonnom hogy is muxik ez az osszekotosdi,hogy az auto ''monitorjan'' kukkoljam a telo gps-t

''vadkempingezéshez egy álom lenne nekünk''
Berbe adom ha erdekel
-
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor
#38402
üzenetére
Egy próbát megér, ha sikerül mobilizálni a gyűrűket, win-win.
Ha már váltóolaj is téma volt, Lubco 75w90, eredeti török gyártmány.
800ft/literEzt használja Hüseyin mester is. Szerintem az egyetlen video YT-n, IB5 váltó real time olajcseréről, mk1 Focusban. Repülőszőnyeg ajánlott a munkához.
-
troll81
addikt
válasz
molnarpeter
#38413
üzenetére
A terv egy kék 3 ajtós lesz de mindenkepp facelift.
Jövőre a szürkevel el leszek, a kéket meg megcsinalom másképp. Más szisztema alapján.
Felni színben a szürke és a matt bronz. Ezeket néztem. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
troll81
#38412
üzenetére
Nem tudom, mi a terv - de a kék másik miatt el tudnám képzelni a mostanit totál sleeper kinézettel, szóval a felnit is valami gyárias ezüst színben. Aztán a másikra szerintem is jobban illene egy bronz/arany árnyalat

Két szín esetleg szóba került? Pl feketére az egészet, de aztán az "arcát" felpolírozni és lakkot neki. Hasonlóan, mint a diamond cut felnik. -
-
troll81
addikt
Sziasztok ez mint felni szin mennyire lehet opció? [link]
-
Vaze
őstag
Bocsanat,atsiklottam a hozzaszolasodon
Ma kicsit szorakoztam vele,parositottam a telefonom a radioval.
Zene atjatszason kivul mast nem probaltam,de rakerdezet valami sync
aplikaciora hogy kellene a telefonra
Fogalmam sincs,milyen app kell a telora,ha esetleg valaki tudja pls ossza meg velem
Koszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Playstation 4 Pro 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-K Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest




)
aplikaciora hogy kellene a telefonra 
