-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zzola
titán
Srácok MK4-es Mondeónál a váltókar tetején lévő gömböt hogyan lehet cserélni,?
Tegnap sikerült elülső izzót cserélnem egy tutorial video segítségével.
-
Ne foglalkozz a kékkel, mert én megjártam... A kék (igaz csak halvány kék, amolyan xenon hatás) bevonat miatt valami gáz vagy mi a fene képződött a lámpatesten belül és úgy nézett ki mintha a műanyag olvadt volna meg, de közben nem olvadt meg, hanem lerakódott az a film réteg oda. Ha jól rémlik pont robertka mondta ezt amikor személyesen taliztunk, mert én azt hittem a plexinek annyi, de aztán két mágnes meg egy puha mikrószálas rongy segítségével (szintén robertka tippje yt videó alapján) valahogy ki tudtam törölni... Azóta soha többé nem kísérletezem ilyenekkel, Osram W5W Ledre cseréltem és hibátlan már lassan fél éve. Ez a W5W ötlet is a topikból jött, talán Drughi próbálta ki először ha jól rémlik...
szerk.
megkerestem lumeneten, pontosabban ez volt.
-
robertka
tag
Nekem a szerelő 3l-t számolt el de nem kaptam meg a maradékot, szerintem kell bele az a 3dl max ha van ismerős akkor átadod a maradékot neki.
Amúgy én amikor kuplongoztattam a kocsit direkt kérdeztem, hogy ezt a szimeringet ki kellene cserélni de azt mondta nem javasolja ha még gyári, azért aggódtam miatta de nagyon állította. -
flymi
addikt
válasz
gabor9991
#39389
üzenetére
Hát, szerintem a szokásos metódus lesz: délelőtt/reggel leadom a kocsit, délután megyek érte. Azért egy kuplung csere nem fél óra.
Én abban bízom, h a váltóolajat maradéktalanul fel fogja tudni fogni és vissza is kerül minden cseppje. 2,3 liter azt hiszem a gyári mennyiség, 2 litert rendeltem bele. A 3 deci "hiány" csak szerintem sok? Értem én, h mindig marad benne, de azért na...
Jó lenne még körülnézni ott, mikor kint a váltó, milyen állapotok uralkodnak a környéken... Én szívesen végignézném a műveletet.
Ha más nem, hát marad az autókereskedők meg a youtube célirányos videói.
-
gabor9991
addikt
-
flymi
addikt
-
flymi
addikt
Helyzetjelző milyen színű lehet? Mármint úgy értem, h a normál fehéren kívül.
Mert láttam már szinte kékes fényűt (gondolom xenon, vagy olyan hatású), sárgát is. Meg láttam a városban cirkálni egy ősöreg bömöst, annak full sárga volt a búrája is.
Emlékeim szerint valahol le van szabályozva és a fehér meg a sárga fény rémlik, mint megengedett.Megjött az Osram csomag. Már csak időt kell szakítanom rá, h kicseréljem az égőket.
Osram LEDriving SL 7506DWP-02B P21W 12V 1,4W 6000K 2db/bliszter 2020 -> remélem valamivel jobb lesz a fénye, mint a sima halogénnek.
Osram Original Line 7507-02B PY21W BAU15s jelzőizzó 2db/bliszter -> anno elfelejtettem hátulra is rendelni, most majd cserélve lesz.
Osram Original Line 2825 W5W jelzőizzó 10db/csomag -> tartalékba lesz a pótféklámpába.
Osram Night Breaker Silver H11 +100% dobozos 2db -> Erre is kíváncsi leszek mennyivel lesz jobb (vagy sem). Fogalmam sincs milyen égő van most benne. Legutóbb a a Mecsekben olyan köd volt, h muszáj volt felkapcsolnom, de őszintén megmondom nem sokkal láttam többet. Kábé 5-15 méteren láttam jobban, de a látótávolság sem volt több 50 méternél. Konkrétan tejfölben mentünk. -
válasz
bali93
#39376
üzenetére
Persze, hibátlan és egy egyedi firmware-t dobtam rá, az sem hatotta meg... Azóta már szedtem is ki a SOM kártyát belőle és biztonsági mentést készítettem, meg segítettem egy fórumtársnak a sajátját életre kelteni. Gyere át ebbe a topikba, itt rengeteg infót találsz és ha rá szűrsz a hsz-eimre, akkor a sajátomról is láthatsz több infót, meg fotót meg minden egyebet.
-
Ace Ventura
addikt
Fusion klubosok tanácsára fojtószelep környékén érdemes keresgélni. Holnap kiszedem, megpucolom. Sanszos, hogy a 14 éves mocsok okozza.
-
ReFleXx
addikt
válasz
Ace Ventura
#39374
üzenetére
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Ace Ventura
#39374
üzenetére
Asszem ez kartergázcső.
Persze annak a helyén a helye.
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Csabex fórumtárs ma kiolvasta a hibakódot. A kálvária előzménye néhány hsz-el fentebb olvasható.
P1000-70, és P061D-60 hibakódok jöttek ki. Jelentsen ez bármit is....
Ma észrevettem, hogy elég kevés olajam van. Az olajszint a minimum alatt volt. Gyorsan rá is töltöttem. Töltés közben észrevettem, hogy egy csatlakozó nincs a helyén. Lefotóztam.
Mi ez a csati, és lehet-e köze a hibákhoz? Valamint, ha én ezt kicsit megtöröltem, és visszatettem a helyére az jó-e?
[kép] [kép] -
flymi
addikt
válasz
Balcsix
#39369
üzenetére
Tudom, h csak forgalmazó. De az előző tulaj által belepakolt alkatrészek a korábbi számlák szerint mind a budget kategóriából kerültek ki. Ami épp akkor a legolcsóbb volt.
Én ezt azért erősen fillérba**ásnak érzem, mert szerintem egy márkás holmi sem annyival drágább, mint amennyivel jobb (lehet). Ezért is vettem meg korábban a LUK szettet. De persze lehet, csak hype meg a márkanevet fizetem meg...
A rendszámtábla tartóm az AZMT, azért mertem megvenni, mert tudtam az nem fog elromlani. Bár...
gabor9991: hát én most már belepakoltatom azt az új kuplungot.

Ja, nem is olyan vészes az a szimering és legalàbb erről is le lesz a gond.
Utána meg jöhet a többi ami el tud romlani. Generàtor, önindító, trafó, stb...
Már alig várom. -
#27070592
törölt tag
Nem túl olcsó a váltó oldali főtengely szimering erre az 1.6 blokkra, mert nem csak egy "szimpla" gyűrű egy hajszálrúgóval. Cromaxnál is 9k a Ford. De ha már lejön a váltó és a kuplung, akkor nyugodtabb leszel ha ez is ki lesz cserélve.
Az AZMT csak feliratozza a más cégek által gyártott alkatrészeket. Vagyis pont olyan minőséget képviselnek, amit az AZMT hajlandó volt kifizetni.Én ezért vettem legutóbb (két éve) Febi gyújtógyertyát. Valószínűleg semmi közük hozzá, de vigyáznak a meglévő presztízsükre és a Febi sz@rra nem rakja rá a nevét.
-
Balcsix
senior tag
-
troll81
addikt
Akkor én mit mondjak az asszony nak
kell pár dolgot venem még egy komplett B12 szett, állítható lengőkar hátra,, erősített stabrud elől hátra.egy alumínium szivosor.meg egy szett nyári papucs...meg nem dőlt el lehet 19 lesz.
Mindent úgy kell csinálnom hogy béke és nyugalom maradjon
-
flymi
addikt
Holnap mehetek a hátsó főtengely szimeringért. Csak "gyáriban" tudnak adni az unixnál, 8600 pénzért.
Basszus, fel kell törjem a malacperselyt...Az asszonynak nem is tudom, h fogom megint beadni, h ismét költeni kell a kocsira.

Lehet majd a közelgő névnapján egy csokor virág mellé eldörmögöm a bajszom alatt. -
flymi
addikt
válasz
radi8tor
#39361
üzenetére
Nem emel ki. Jó idő lévén gondoltam elszaladok munkából lemosni a kocsit, beraktam egybe, kuplung pedál lenyom, elindítom, akarom felengedni a pedált, a kocsi ugrik egyet és lefullad. Majd belém fagyott a szar, mert állt előttem egy másik kocsi is. Gondoltam megismétlem az eljárást, de járó motornál nem bírtam kivenni egyesből, utána meg a kuplung pedál olyan volt, mintha "beesve" maradt volna. Felhívtam a szerelőmet, azt mondta január 3-án kezd, akkor hívjam fel és azon a héten megcsinálja.
Mondom neki, h nekem addig is mennem kell azért vele, azt mondta csak hajrá, ameddig megy addig jó. Na ja. Egyszer majd nem fogom tudni kivenni sebességből oszt ottmaradok. Faja.
De a lelkemre kötötte, h a polcon pihenő Luk kuplung szett mellé vigyek majd magammal egy hátsó főtengely szimeringet is, biztos ami tuti. A váltó olajat meg majd felfogja, hisz nemrég volt cserélve. Pedig direkt megkérdeztem tőle legutóbb, h mi lenne ha egyúttal lecserélné a kuplungot is, de csak legyintett. Most két hétig idegbe lehetek és hányhatom magamra a kereszteket, h addig bírja ki.
Egy korábbi számla szerint (ahogy anno is írtam) 2018-ban volt cserélve, és egy "nagyon minőségi" (értsd: fostaliga) AZMT kuplung került bele. Hát nem bírt sokat.
Nincs egy hónapja mikor ezt írtam.Kellemes ünnepeket, biztonságos/kátyúmentes utat, meg kápéban gazdag új évet mindenkinek.

-
flymi
addikt
Kuplung cserém lesz, méghozzá nagyon hamar. Érdemes volt megvenni korábban.
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams
#39338
üzenetére
mk2-re az gyári méret szerintem
-
darvinya
titán
válasz
troll81
#39355
üzenetére
Mint minden mechanikus záró differentáló szerkezet az.
Lényege, amelyik tengely nagyobb pörgés végez, azt lassúbb tengellyel összekötés.
Persze, itt nagy különbségről van szó, különben kanyarodáskor külső-belső tengelyt nem jó azonos pörgésen.Escort köszöni jól van, ménes maradt, s pár lovat is kapot.
-
troll81
addikt
válasz
darvinya
#39353
üzenetére
A 320 nm nyomaték ra a 235 van az s max on. Semmi kín vele.

Persze a tapadás más lesz. De rengeteg 500nm autó van főleg újból.
A torzen sperr mióta kiporgesgatlo?
a gyári differenciálmű ahol a 2 feltengely külön is tud fordulni azt hivatott megszuntetni
Terheléses hatására zár, majd eleged a kiporgesgatlo az autó esp rendszere. SzerintemAmúgy meg ki van kapcsolva az esp
ha be van bedobalja hibának
lehet a nyomaték hatására. A focuson persze.Az escort meg felesleges rugdalni, ha így radirozol vele elszald a ménes belőle.


-
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams
#39338
üzenetére
Szerintem azokkal a méretekkel még egész komfortos lenne, normális utakon még szerintem a 225/40 R18-al sem lenne vészesen rossz a komfort, legalább is nekem még tűrhetőnek tűnt mindennapi használatra, amikor kipróbáltam ismerősömét. Bár én a 205/35 R18-at is eléggé élem, tehát lehet nem mérvadó a válaszom.

Az pedig hogy 205 vagy 225 széles legyen a felni szélességétől függ. A gyári váltóméret Mk2 Focushoz 205/50 R17 7J felnihez, azonban általánosan állítható, hogy 7J széles felnire a 205 vagy a 215 szélességű gumi az optimális. 7,5 vagy 8 széles felnire mehet a 225. -
oliwire
őstag
válasz
Gombinyó
#39348
üzenetére
Nekem most így télies időben, ha 90-100 km/h között vagyok, akkor 6,1-6,7 liter jön ki kb, de az elején mindig van egy kis városi indulás, hidegebb motorral, meg egy picike autópálya a végén.
Talán ha nagyon takarékos akarnék lenni, lehet be tudna csusszanni 6 liter alá, de nem sikerült még, mindig van pár 65-75-tel mazsolázó, akiket kövér gázzal ki kell előzni
Minél több a város, annál jobban megyek 7 liter felé.
Színtiszta város szerintem 8 fölött lenne, de olyan nem nagyon volt.
Tiszta autópálya 130-140 km/h között kb 8-8,7 l közé esik. -
darvinya
titán
Akkor gondolom, addig minimális használatban van, vagy leállítod addig.
Mert kontakt hibát is meg kell szüntetni, mivel nagy áram folyik keresztül át rajta.
És az bizony feltudja gyújtani az autót.troll81
Mi a cél elsősorban.
Mert súly/lóerő még nem minden, mert nyomaték arány is fontos.
Ha túl nyomatékos, akkor csak kérek pörög, s csak gumi égetésre jó.
Alul nyomatékos pedig meg egyértelmű. -
milkabrams
őstag
Köszönöm a segítséget, akkor marad a 205 r16.
-
troll81
addikt
válasz
milkabrams
#39341
üzenetére
Akkor szerintem a 205.nem tudom mi fogja mozgatni. A nyári 235 nekem pluss 7 deci. Nekem meg nincs más rá. Ahogy neked jó.
-
A Zéé
addikt
válasz
milkabrams
#39338
üzenetére
nekem a cégesen a nyári 235/45 R18 után felüdülés a téli 205/55 R16 gumi.
Ennyit én még autóval nem küzdöttem, hogy egyenesen menjen, mint amikor a nagy kerék van rajta. Persze, iszonyat vagány a nagy felni, a ballonos kerekeken a nyári után eléggé csumpinak néz ki, de nem valószínű, hogy visszakerülnek a nagy kerekek (mondjuk ehhez hozzásegít az is, hogy mindkét jobb oldalinak kiszakítottam az oldalfalát egyszerre
) -
troll81
addikt
Sziasztok. Mi számít jó súly lóerő arányának? Hogy lehet pontosan számolni, érdekelne.

milkabrams nekem 225 40 18 van focuson az elmegy nem komfortos a teli inkább szolid az s max 205 65 16 teljesen jó.
Kinek mi.fogyasztas kicsit nő szerintem neked kell tetszen. -
K0zm0
aktív tag
válasz
darvinya
#39263
üzenetére
A sztori véget ért, úgy tűnik, bár még nem 100%-os az autó.
Kapott egy új önindítót és a testkábelek is át lettek mérve. Mint kiderült az egyik kábelkötegben egy szálnál kontakhiba lehet, ezért amikor hideg van nehezebben indul. Januárban ki lesz az is javítva, addig remélem, hogy új önindítóval, akksival és megpucolt kontaktokkal még kibírja. Sajnos a szaki idén már nem tudta bevállalni. Köszönöm a segítséget!
-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Mk2 Focus mennyire használható 17"es alufelnikkel és 225/45 R17 gumival? Mennyire ront/javít a komforton, fogyasztáson, irányíthatóságon stb....
Nem lenne nevetségesen túlméretezett hozzá? -
troll81
addikt
válasz
Balcsix
#39336
üzenetére
Lassan kuriózumként lesz az Mk2 St ...törik mint a ropit fogy van ez a sima de egy facliftes is lesz ha úgy alakul, mért értékét nem veszti lassan emelkedik.
Sok a szét rúgott, hányinger belsovel drágán eladó.
Kivarok egy motorhibast és jól van az.
Mk1 rs most is van 28-40 ezer euró ig.
Az elmúlt években itt is elestek az árak.
Ha itt veszel épített autót ami forgalomban van akkor otthon elég honosítás,a műszaki val.
10 ezret megér simán a piros kombi.
-
oliwire
őstag
válasz
Gombinyó
#39303
üzenetére
Most jutottam ide újra a fórumhoz, pont ilyen motorral szerelt MK3.5-em van.
105.000 km-rel vettem, tavaly szeptemberben, most 138.000 km van benne. Olajat kb. 10-12 ezer km-ként megkapta, szűrőkkel együtt. Gyertyák voltak benne cserélve, fékek.
Motortérben nekem egy apró hiba volt, a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő vezetéke kontaktos lett, majd elszakadt, de egy forrasztással újra minden rendben van.
A csomagtartó ajtónál a nyitógomb kapcsolója megadta magát, azt kellett még cserélni. De a kamerának semmi baja nem volt.
Ennyit kellett vele csinálnom összesen.
Olajat, vizet nem eszik. Legalább 40 km-t megy egy huzamban, (Debrecen-Nyíregyháza), szinte alig járok hideg motorral vele.
Szerintem jó választás, főleg ha tudod az előéletét. -
n1nja
tag
Srácok!
Kuplung pedálkapcsolót cserélnék. Enyém 2 pólusú. A 4 pólusú kompatibilis vele? Az lenne most elérhető.
Köszi!
Focus mk1 2002 1.6b -
flymi
addikt
válasz
troll81
#39331
üzenetére
Hát köszönöm a lehetőséget, de nincs egy büdös petákom sem.

Az asszony is csak most januárban megy vissza dolgozni, a gyerkőc meg kezdi az ovit januárban. Két fizuból talán majd könnyebb lesz félre rakni. Talán...
Ha havonta elteszek erre a célra 40 darab ezrest, 8 év múlva meg is tudnám venni mai áron a kocsit.
Én szóltam, találkozunk 2028-ban. -
flymi
addikt
válasz
troll81
#39326
üzenetére
Azannya de szép ez így pirosban!
Viszont lelombozó, h megint csak tapasztalatot nyertem a lottón.
Talán mire csereérett lesz a juhocskám, addigra lesz annyi spórolt pénzem (tágas égen andalog...
), h vegyek egy igazi játszós autót. Így szerintem térjünk vissza erre a kérdésre valamikor 2028 után, oks?!

-
eddie17
addikt
válasz
Csabex
#39323
üzenetére
Mindent lekapcsol azzal nincs baj, csak megy a bimbam hogy kapcsoljam le a fényszórót. Holott megteszi helyettem.

Ezen kívül minden tök jó, csak ez egy felesleges funkció.
Megnéztem van az alváz szám szerint frissítés rá, majd felrakom hátha kerül be valami új funkció.
Meg azért is akarom frissíteni mert folyamatosan eldobja a beépített GPS-t, kiírja hogy navigation failed, így a térkép is eltűnik de ha visszajön látszanak a "morzsák" tehát track-el közben. -
válasz
eddie17
#39322
üzenetére
A helyzetjelző miatt szerintem, nem? Nálam is lekapcsolja, de csak a tompított fényt, a helyzetjelzőt nem babrálja, viszont enyém azért 8 évvel idősebb, szóval lehet, hogy nálad mindent lekapcsol. Talán ELMconfig-ból ezt a sipákolást is ki lehet kapcsolni...
Mondjuk AUTO módban nem próbáltam, lehet, hogy ott lekapcsolja a helyzetjelzőt is... -
troll81
addikt
válasz
diablo1984
#39316
üzenetére
Bayern mint tartomány lassan 7 éve.
-
flymi
addikt
válasz
diablo1984
#39316
üzenetére
Tudom, már említette párszor. Mondjuk idehaza is esett egy egész napig a hó, szóval szavunk/havunk se lehet.

-
eddie17
addikt
Sziasztok,
2017-es Ford Focus, nem találom sem a menüben sem a könyvében hogy hogyan tudom bekapcsolni, hogy bizonyos sebesség felett reteszeljen a zár. Valami csoda menüben van elrejtve?
-
A Zéé
addikt
válasz
Gombinyó
#39303
üzenetére
Én Pesten a Cromaxba hordtam az autóimat. Bár már nem olyanok, mint amikor csak Ford szerviz voltak, de még mindig gyorsak és relatív jó áron dolgoztak. Nem mellesleg nagyonsok alkatrész raktáron van náluk, és nincs az, hogy megbontják az autót, majd egy hetet várnak az alkatrészre.
-
Gombinyó
őstag
Köszi! A turbo csak eszembe jutott, hogy csekkoljam az árát, nyilván semmi nem garantálja, hogy cserélni kell, amíg nálam lesz az autó, ha megveszem. Simán elmehet mégegyszer ennyit is hiba nélkül. Mivel használt autóról van szó szeretek tisztában lenni vele mire lehet számítani, ha véletlen mégis letérdel valami. Akkor nincs meglepetés
Azt látom, hogy van azért hozzá már alkatrész bőven (nem csak szakszervizben).
Ismerni ismerem és jó áron is van, gyakorlatilag dupla ilyen idős autókat lehet most kapni hasonló áron, de azért a motorba én se látok bele, ezért szeretném elvinni hozzáértőhöz vásárlás előtt. -
#27070592
törölt tag
válasz
Gombinyó
#39303
üzenetére
Turbot említetted, azért lehet találni hozzá többfélét, nem horror áron, és az sincs sehol garantálva hogy a turbo cserés lesz. Ha eddig értően használták, miért lenne cserés?
Ha ismered az autót és jó áron meg tudod szerezni, jobb választás lehet egy ismeretlen használtpiaci autótól. -
válasz
Gombinyó
#39303
üzenetére
Én személy szerint ajánlom őket, én is oda vittem azonnal vásárlás óta és azóta is oda járok. Talán picivel lehetnének olcsóbbak, de addig amíg azt tapasztalom, hogy nem mókolás megy, hanem tényleg értenek is hozzá, addig visszajáró leszek. Van topiktárs akinek negatív tapasztalata is volt, szóval megosztó...
Új hozzászólás Aktív témák
- 171 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3242
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3856
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

, Petrányi gyári 7500
)
) nem szabad beindítani a motort.






