Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz powerup2 #186334 üzenetére

    Nem igazán értem a kérdést. A koaxot leginkább azért használjuk, mert a direktivitási problémák szinte mindegyikére megoldást ad, és vannak konstrukciók, amikkel kimagasló eredményt érnek el, például a Tannoy VQ100 -60 és +60 fok közt majdhogynem pontosan ugyanúgy szól. A JBL is újonnan a koaxra esküszik, lásd Spacially Cued Surround széria, ami az Atmos szigorú, több széket ugyanúgy lefedő szabályaihoz kell is. Egy vicces sztori, hogy ezt a követelményt kb senki más nem tudta teljesíteni, ezért enyhítéseket hoztak a mozikkal szembeni igényekkel, többek közt megengedték az aggregálást. Az Aurea a line array-re esküszik (szerk: kevertem mással, bocsi, de a lényeg miatt itt hagyom), az is nagyon jó dolog. Messze az egyik leghihetetlenebb mozihangos élményemet egy line array rendszer adta a Christie-től. Ott is ezek a pozitívumok, az ár már kevésbé.

    Az ART a crossover freki alatt nem dobál szét main-re. Felette megnézi, mennyi idő más hangszóróig a hullámfrontnak, majd ott kiolt, alatta MSO-ként működik, ezért kell fél órákat várni az eredményre. Ami a main-ekre is szór jelentős basszust, az a Cavern UCC, de abból is csak a régi, a 2.0 már kb MSO-alapon működik. Az ART tehát tökéletesen barátkozik a koax darabokkal, nem kell semmi különös bánásmód, extra alsó frekik, vagy igazán borzalmas teljesítmény, csak a szokásos, kb 20-30% növekedés.

    Infrának, amennyiben lehetséges, a rotary-t, az infinite baffle-t, vagy a kettő keverékét javaslom. Jelentősen olcsóbbak, lemennek 1 Hz-ig ezek is, ugyanakkor fényévekkel gyorsabbak, mint egy rohadt nagy példány. Persze, azon a frekin már nem számít, de akkor úgy nézz rá, hogy hány négyzetméter és hány millió.

Új hozzászólás Aktív témák